Olin nuorena töissä vanhempieni yrityksessä, virallisesti palkattuna työntekijänä.
Minun piti merkitä kaikki työtunnit tiukasti ylös, tuloaika ja lähtöaika. Periaate oli se että huijaan ja lusmuilen kuitenkin. Kerta saan kuukausipalkan niin minua täytyy valvoa.
Ylitöitä kertyi päivittäin, työaika oli pääsääntöisesti 06:00 - 22:00.
Kun kasassa oli parin viikon työtuntien verran ylitöitä, pyysin kahden viikon lomaa.
Kun oli tilipäivän aika, olin saanut vain muutaman päivän palkan, tuli todella ongelmia ja hätä laskujen kanssa.
Selitys oli se, että eikai sitä nyt palkkaa makseta siltä ajalta kun en ole töissäkään !!! Ja tähän ei ollut vastaan sanomista.
Äänettömänä yhtiömiehenä jouduin maksamaan myös pääomatuloistani veroja. Tulot tilitettiin minulle että verottaja ne näki, mutta ne otettiin välittömästi palkasta takaisin.
Sanomattakin selvää että hakeuduin ihan toiselle alalle ja jätin vanhemmat pärjäilemään ihan keskenään.
Jälkeenpäin olen saanut sättimisiä että oletanko saavani heiltä ennakkoperintöjä, aionko ryöstää heidät.
Koskaan en ole moisesta edes ajatellut enkä sellaisesta puhunut. En ole mitään vailla, pärjään loistavasti omillani.
Eipä tunnu mitenkään kivalle, tuskin pitävät minua edes lapsenaan.
ylitöistä
jambba
2
169
Vastaukset
- älätulehuijatuksi.-
Ja viestisi oli? Että ylitöitä joutuu joskus paiskimaan? Ja kun teet ne hyvin, saat lisää...
No niinpä. - loparit suvusta
Ilmeisesti tekivät vain itselleen orjan eivätkä jälkikasvua. No, aikuisen ei ole pakko hengailla sukulaistenkaan kanssa jos heistä aiheutuu pelkkiä ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272850Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän312473- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542229Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241850Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1031624- 3081539
- 1341438
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131436