Justiinsa olen aloittanut työt vartijana ja noin kaksi viikkoa ollut töissä. Toisessa työvuorolistassa lukee että minulla on yövuoro ja päivävuoro peräkkäin eli olisin kokonaisen vuorokauden töissä.
Noh, minä en sitten tiedä että onko se ihan normaalia vai ei. Äitini sanoi ettei se ole laillista, minä luin TES:iä (joka tosin jo vanhentunut viime vuonna) että vuorojen välissä tulisi olla 10 tunnin lepoaika mutta paikallisesti voidaan sopia toisin työnantajan ja pääluottamusmiehen kanssa. Eikö pitäisi työntekijältäkin kysyä suostumusta? Kun kerran vuorokauden valvominen aiheuttaa promillen humalankin ja saattaa vaikeuttaa töiden tekemistä. Ainakin itse tiedän hyvin miltä se valvominen tuntuu.
Sähköpostia aion laittaa asiasta kyllä mutta tuli nyt vain mietittyä tätä. Että tekeekö vartijatkin vuorokauden töitä. Luulin että lääkärit olivat niitä. Vaikka mielestäni ei ole hyväksi että edes lääkärit saisi tehdä niin pitkään töitä. Ei ole terveellistä.
Juuri aloittanut vartija - kaksi vuoroa peräkkäin = 24h?
Mitäihmettä
3
342
Vastaukset
- -------------------
Liity liittoon ja ota yhteyttä pääluottamusmieheen.
Tessiä on jatkettu 31.5.2014 saakka. Työaikaa koskevat määräykset eivät ole muuttuneet.
http://www.pam.fi/fi/tyo/tessit/Tyehtosopimukset/Vartiointialan työehtosopimuksen liite (sopimusratkaisun muutoksista).pdf - xxx3333
Kai ne yrittävät kokeilla mihin kaikkeen suostut. Ole varovainen koeajalla, mutta koeajan jälkeen pidä oikeuksistasi kiinni.
Tai sitten voi olla paras, että vaihdat työpaikkaa. - Hyvä pointti
Joo, koeajalla tulee kenkää todella herkästi, jos alkaa liikaa "opettamaan isäänsä naimaan"... ja koeaika on yleensä 4kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4282852Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys182404Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372215- 1211890
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2441593Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2061246Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861230Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511193Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281178TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201090