Kuinka vähentää ihon rasvaisuutta (aikuisiän sekaiho) ?

Lasiomena

Minulla on nyt aikuisiällä iho muuttunut sekaihoksi (ennen normaali iho). Kärsin finneistä sekä paiseista suun ympärysalueella leuassa. Lisäksi iho rasvoittuu helposti. Ennen minulla ei näppyjä juuri ollutkaan.

Olen käynyt apteekkarilla kyselemässä apuja ja hän suositteli Neutrogenan puhdistusgeeliä sekä La roche-posay:n kasvovettä. Lisäksi minulla on käytössä Erisanin kosteuttava kasvovoide (rasvaisuus 1 / 3). Minulla on myös La roche-posayn tulehtuneille näpyille tarkoitettua voidetta.

Meikki ei toimi ilman puuteria, sillä meikkivoide alkaa kiiltelemään n. 4h jälkeen meikkauksesta. Puuteria joudun laittamaan useita kertoja päivään. En jaksaisi tällaista. Onko hyviä neuvoja kuinka saisin vähennettyä ihon rasvaisuutta?

6

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+1

      Mulla rasvoittuminen on vähentynyt näillä konsteilla: illalla pesu putsarin lisäksi suolasaippualla. Yöksi ei voiteita. Aamulla huljutus vedellä ja sitten kosteusvoide.

    • hyväihonen

      mun konstit

      rööki pois

      Itse käytän rasvaiselle iholleni näitä enkä mitään muuta.

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/deep-cleansing-gel-cleanser

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/ihohuokosia-supistava-kasvovesi

      löytyy citymarket edullisesti

      EI RÖÖKII

      Ainoastaan uinnin jälkeen iho kuivuu, kun käyn kuumassa suihkussa. Ja sen jälkeen laitan Aqualan L voidetta (apteekista halvalla). Marketissakin on vastaavia hajusteettomia ja allergiatestattuja esim. Erisan ja LV

      Meikkivoidetta tai puuterii en laittais ku se vaan tukkii ihohuokoset, vaikka mainokset mitä lupaa. Mulla tukkii ja sitten naama kukkii.

      Meikkaa silmät, niin mielestäni riittää ja antaa ihon hengittää.

      Mutta kokeile, mikä sul sopii.

      Kesällä voikin ruskettaa kasvojaan, niin vielä vähemmän tarvii meikkivoidetta tai puuteria.

      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin hirveesti merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    • jattasdiary
    • plääääh

      Olen kärsinyt vaivasta jo 35 vuotta eikä mikään keino ole tepsinyt. On ollut käytössä roaccutania, antibiootteja, erilaisia salvoja, apteekin käsikauppatavaraa, erilaisia ruokavalioita, suolaa, aloe veraa ja muita "luonnon keinoja" jne. Täytyy vain hyväksyä vaiva kun ei sille mitään voi.

      • hyväihonen

        Se on geeneissäkin, onko iho kuiva vai rasvainen.

        Rasvainen iho ei rypisty niin helposti vanhetessaan kuin kuivempi iho.

        Eikä tarvii rasvata.

        Joten mikä hätä sulla sitten on?


      • frankensteinitar
        hyväihonen kirjoitti:

        Se on geeneissäkin, onko iho kuiva vai rasvainen.

        Rasvainen iho ei rypisty niin helposti vanhetessaan kuin kuivempi iho.

        Eikä tarvii rasvata.

        Joten mikä hätä sulla sitten on?

        Sanoin hyväksyneeni vaivani kun muuta keinoa ei ole. Mutta kun ikä tuo rypyt ja joukossa on myös finnit, niin eipä ole kaksinen näky.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe