Vertaus: " VANHA ISÄ "

Kertomus 1

Olipa kerran vanha Isä, jolla oli kaksi poikaa ja joilla myös molemmilla oli oma perhe ja lapsia ja heillä oli aina tapana käydä lauantaisin vanhaa Isää katsomassa.
Mutta eräänä päivänä toinen pojista ilmoittikin:
" Kuule Isä, me emme nyt muutamana lauantaina pääsekään kylään kun vaimolla on musiikkiesitys ja tyttärellä kaunoluisteluesitys jäähallissa. Me tulisimme mieluimmin vaikka sunnuntaina, jos sinulle käy ?"

Noh... Vanha Isä siitä nyt harmistuu ja sanoo pojalleen: "JOS et tule LAUANTAINA
niin kuin olet aina ennenkin suvun vanhan tavan mukaan tullut, niin sitten ET TULE KOSKAAN JA EN ENÄÄ TUNNUSTA SINUA POJAKSENI ! "

Noh, tästä poika kauhistuu ja miettii mikä sille rakastavalle Isälle nyt tuli... :(

Kertomus 2

Olipa kerran vanha Isä, jolla oli kaksi poikaa ja joilla myös molemmilla oli oma perhe ja lapsia ja heillä oli aina tapana käydä lauantaisin vanhaa Isää katsomassa.
Mutta eräänä päivänä toinen pojista ilmoittikin:
" Kuule Isä, me emme nyt muutamana lauantaina pääsekään kylään kun vaimolla on musiikkiesitys ja tyttärellä kaunoluisteluesitys jäähallissa. Me tulisimme mieluimmin vaikka sunnuntaina, jos sinulle käy ?"

Noh, vanha Isä tätä nyt vähän aikaa miettii ja sanoo:
" Noh hyvä... Tulkaa sitten sunnuntaina, pääasia, että tulette... Ja onhan se kiva, että molemmat poikani käytte luonani molempina päivinä... Siitä olen iloinen rakas poikani
Lähetä nyt terveisiä minulta myös vaimollesi ja ihanille lapsenlapsilleni myös.
Ollaan sitten joku kerta taas yhdessä kaikki täällä, koko suku "

Ja tästä vanhan Isän vastauksesta ilahtuneena poika menee kertomaan asiasta vaimolleen ja lapsilleen... :)

56

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JA KYSYMYS KUULUU:

KUMPI NÄISTÄ KERTOMUKSISTA PAREMMIN KUVAA RAKASTAVAA ISÄÄ ?

• voe voe voe

Sinä et tunne Jumalaa.

• ei kelpaa

Haet itsellesi tekosyitä jatkaa syntielämääsi. Ei kelpaa Jumalalle.

• ei kelpaa kirjoitti:

Haet itsellesi tekosyitä jatkaa syntielämääsi. Ei kelpaa Jumalalle.

Olitteko te eilen adventtikirkossa ?

• Älä huuda

Jos tämä sinun kertomuksesi oli tarkoitettu vertaukseksi siitä, että pidämekö pyhänä Jumalan pyhittämän päivän, vai sunnuntain, niin aika kaukaa haettua oli tällainen puolustelu.

Eihän tämä liity mitenkään Jumalan käskyyn, vaan on täysin asiallista mennä kylään vanhempiensa, tässätapauksessa isän luokse, mutta mielellään kuitenkin minä päivänä se parhaiden isälle sopii.

Ei Jumalaa ja hänen käskyjään sovi asettaa ihmisen tasolle, sillä Häntä tulee kunnioittaa ylitse kaiken.

• Älä huuda kirjoitti:

Jos tämä sinun kertomuksesi oli tarkoitettu vertaukseksi siitä, että pidämekö pyhänä Jumalan pyhittämän päivän, vai sunnuntain, niin aika kaukaa haettua oli tällainen puolustelu.

Eihän tämä liity mitenkään Jumalan käskyyn, vaan on täysin asiallista mennä kylään vanhempiensa, tässätapauksessa isän luokse, mutta mielellään kuitenkin minä päivänä se parhaiden isälle sopii.

Ei Jumalaa ja hänen käskyjään sovi asettaa ihmisen tasolle, sillä Häntä tulee kunnioittaa ylitse kaiken.

Minä kysyin, että kumpi näistä minun tarinoistani paremmin kuvaa rakastavaa Isää, mutta et vastannut ?

Ykkönen vai kakkonen ?

• missä vika
        Kopittelija007 kirjoitti:

Minä kysyin, että kumpi näistä minun tarinoistani paremmin kuvaa rakastavaa Isää, mutta et vastannut ?

Ykkönen vai kakkonen ?

Monet vanhukset (vanha isä tai äiti), ei adventtiseurakuntaan kuuluvia ovat harmissaan, kun ei heitä käy kukaan katsomassa.

Onko mielestäsi vika vanhuksessa vai lapsessa vai päivässä?

• Otapa koppis takas

Ykkönen vai kakkonen ?

Taka-ajatuksilla tekstin teit, päästäksesi tuomitsemaan Jumalaa mielestäsi vääristä vaatimuksista.

• Minä katsoin eilen Aitolahden Adventtikirkon Sapattikokouksen netistä suorana lähetyksenä...
      Riittääkö se ? ;D

Riittääkö nettilähetys teistä pyhittämään sapatin ?
      http://media7.adventist.fi/videot-fr?kat=2

Siellä Kimmo Ilola puhui nuoresta naisesta Pop-laulajasta, jolla on akne iho ja tämä laulaja ei tykännyt siitä kun ilman hänen lupaansa hänen kuviaan oli kuvamanipuloitu paremmaksi kuin hän oikeasti näyttää... :O

• Niin kun minä 2 pojan yksinhuoltaja-isänä en aina ehdi kaikkiin juttuihin oikein mukaan, kun täytyy kokata ja tiskata ja pestä pyykkiä sun muuta...

Niin mitä mieltä olette ?

Pyhittyykö sapatti siitä, että perheellinen katselee/seuraa sapattikokouksen netistä livenä ?

• Kopittelija007 kirjoitti:

Niin kun minä 2 pojan yksinhuoltaja-isänä en aina ehdi kaikkiin juttuihin oikein mukaan, kun täytyy kokata ja tiskata ja pestä pyykkiä sun muuta...

Pyhittyykö sapatti siitä, että perheellinen katselee/seuraa sapattikokouksen netistä livenä ?

Tähänkään ei ole kukaan vastannut ?

Niin kun minä 2 pojan yksinhuoltaja-isänä en aina ehdi kaikkiin juttuihin oikein mukaan, kun täytyy kokata ja tiskata ja pestä pyykkiä sun muuta...

Kysyit otakops Pyhittyykö sapatti jos katselee Sapattikouksen netistä livenä. Kyllä minä uskon että että se on sama jos katselee netistä jos ei ole tilaisuutta mennä kirkkoon. Minä katselen myöskin netistä silloin jos en jaksa mennä kirkkoon, minulla on sydämmen rytmihäiriö ja saan siihen lääkityksen Xarelto mutta siitä on joskus sivuvaikutuksia, ainakin väsymys.

• ann-elina kirjoitti:

Kysyit otakops Pyhittyykö sapatti jos katselee Sapattikouksen netistä livenä. Kyllä minä uskon että että se on sama jos katselee netistä jos ei ole tilaisuutta mennä kirkkoon. Minä katselen myöskin netistä silloin jos en jaksa mennä kirkkoon, minulla on sydämmen rytmihäiriö ja saan siihen lääkityksen Xarelto mutta siitä on joskus sivuvaikutuksia, ainakin väsymys.

Ok... joku sentäs vastasi yhteen kysymykseeni...

• Lepoa sapattina!
        ann-elina kirjoitti:

Entäs pyhittyykö sapatti, jos ihminen vain LEPÄÄ eikä katso nettiä? Kelpaako? Onhan sapatti tehty lepopäiväksi ihmistä varten. Minä ainakin pyhitän sen lekottelemalla.

• Jumalan pyhitys
        Lepoa sapattina! kirjoitti:

Entäs pyhittyykö sapatti, jos ihminen vain LEPÄÄ eikä katso nettiä? Kelpaako? Onhan sapatti tehty lepopäiväksi ihmistä varten. Minä ainakin pyhitän sen lekottelemalla.

Ihminen ei sitä pyhitä, se on jo pyhitetty. Jumala itse pyhitti sapatin päivän, ja asetti sen ihmistä varten, lepopäiväksi.

Meidän tulee vain muistaa se tosiasia, että emme lähde muita päiviä pyhittelemään, vaan pidämme pyhänä sen päivän, jonka Jumala meille pyhitti ja siunasi.

• Pyhitys
        Jumalan pyhitys kirjoitti:

Ihminen ei sitä pyhitä, se on jo pyhitetty. Jumala itse pyhitti sapatin päivän, ja asetti sen ihmistä varten, lepopäiväksi.

Meidän tulee vain muistaa se tosiasia, että emme lähde muita päiviä pyhittelemään, vaan pidämme pyhänä sen päivän, jonka Jumala meille pyhitti ja siunasi.

Käsky: "Muista PYHITTÄÄ lepopäivä!"

• Näe

otakops todistelee jälleen Jumalaa vastaan ja asettaa ymmärtämättömyydessään Jumalalle ehtoja oman päänsä mukaan.

Se on kuin ihminen hyppäisi junaan joka on menossa Itäsuomeen ja sanoisi että olen menossa Läsisuomeen - mitä Isä sanot - et kai siitä suutu että juna jossa istun vie minut toiseen paikkaan kuin sinä haluat minu menevän.

Ei ei Isä siitä suutu - mutta suree kyllä kun ihmiset valitsevat oman elää oman päänsä mukaan, koska se ei koskaan voi viedä ihmisiä Jumalan valtakuntaan. Siis tästä tässäkin on kysymys .. valinnasta .. asia on periaatteessa sama kuin silloin kun Jumala varoitti Aadamia paratiisissa ottamasta omaa tietään, joka ei vie iankaikkiseen elämään. Tästä on aina kysymys - ei mistään riitelystä Jumalan kanssa että miksi olet noin pikkumainen, Jumala antaa ihmiselle valinnan ja sanoo valitse se tie jonka minä sinulle osoitan .. sillä se tie vie elämään..

Kysymys on siis Jumalan tahdon seuraamisesta tai seuraamatta jättämisestä ja sen valinnan seurauksista.

# Muista pyhittää lepopäivä.
      Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. #

Näin siis Jumala sanoi KAIKILLE ihmisille jotka kuuluvat "Hänen kansaansa" ja antoipa vielä syynkin MIKSI hän PYHITTI lepopäivän:

# Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; SENTÄHDEN Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. #

Herra siis muistutti (missä muussa käskyssä Herra muistuttaa?) että hän SIUNASI lepopäivän joten älä unohda levätä.

Nyt on niinkin, että jo kauan sitten alkoivat ihmiset palvella luotua Luojan asemasta ja alkoivat viettämään auringonpäivää lepopäivänään, jota tosin Herra ei siunannut lepopäiväksi.

Auringonpäivä kuului siis toiseen uskontoon jolla ei ollut eikä ole mitään tekemistä Luojan kanssa - kaikki mikä kuuluu siihen uskoon käsittää ainoastaan luotua: Siinä ihminen on oman valintansa tuloksena oman viisautensa varassa - uskotaan että Jumala kyllä suostuu ihmisen valintoihin - ok Herra muistutti .. mutta jos me nyt kuitenkin tehdään niinkuin itse parhaaksi näemme - niin kaipa Herra sen näkee parhaaksi hänkin ... mutta Herra ei kompromissaa iankaikkisesta elämästä - se ei ole edes mahdollista. ...
      Siksi ei ole aivan sama kumman tahtoa ihminen elämässään noudattaa - sillä vain Jumalan tahto vie iankaikkiseen elämään.

Ihminen valitsee ketä seuraa - mutta hänen tulisi muistaa että kaikella on loppu pelissä seurauksensa. Ei Jumala iloitse siitä että joku valitsee tien jonka seuraukset ovat hankalat ja vaikeuttavat elämää - miksi Jumala joka rakastaa luotujaan sellaista tekisi?

Ei, vaan Jumala suree jokaista ihmisen väärää valintaa joka vie ihmisiä eroon Hänestä - väärälle tielle.

Kun siis otakops taas vääntää asioita ymmärtämättömyydessään ja panee Luojansa valinnan eteen - ja syyttää Kaikkivaltiasta rakkaudettomuudesta vain siksi, että ihmiset ovat valinneet tien joka ei ole Jumalan osoittama. Tien jossa kaikkea muuta pidetään tärkeämpänä kuin Jumalaa joka loi maailman.. jopa kaunoluistelua .. myös otakopsin elämässä tulee se mitä hän elämässä pitää tärkeänä ensin ja siihen Jumalan pitäisi alistua.. mutta otakopsin tahdossa ei ole iankaikkista elämää.. koska se on vajavaista. Hän kyllä väittää olevansa kuolematon kuin Jumala, mutta se ei ole totta - ei yksikään ihminen ole ..

Jumala ei iloitse siitä että kukaan ihminen eksyy omien päätelmiensä tuloksena omien ajatuksiensa näreikköön jonka tuloksena ihmiset sitten saavat kärsiä ja menettävät usein jopa iankaikkisen elämänsä.

Siis kysymys on valinnasta, Jumalan tie vie elämään, ihmisten kehittämä tie vie kuolemaan.

Tämä on Raamatun sanoman sisältö "pähkinän kuoressaan".

• Näe

Tähän voisi jatkaa sen että mitä kuolema oikeastaan tarkoittaa. Monet ajattelevat että kuolema ei oikeastaan olekaan kuolema vaan ku-olema, e´li jonkinlainen elämän jatkuminen vaikkakin erilaisessa muodossa. Ajatellaan että ihmisellä (ihmisessä) olisi eräällä tavalla ikäänkuin kaksi elämää - mutta se ei ole Raamatun opetus kuolemasta. Raamatun mukaan kuolema on aina elämän loppu, on aivan eri asia että Raamattu lupaa ylösnousemuksen kuolemasta. Se ei tarkoita että me olisimme itsessämme kuolemattomia vaan, että Jumala joka on kaiken elämän Luoja ja ylläpitäjä myös on voimallinen herättämään kuolleet takaisin elämään.

Miksi siis on niin tärkeää opetella elämään Jumalan tahdossa ?
        Raamattu sanoo: koska ainoastaan siten voi iankaikkinen elämä tulla ihmiselle mahdolliseksi - SIKSI.

Mitä sitten tarkoittaa Jumalan tahto? Raamatun mukaan Jumalan tahto ohjaa ihmistä todelliseen oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen hänen elämässään ja Raamattu sanoo että vain siten (elämällä oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa) voi kukaan saada iankaikkisen elämän. Jeesus poisti syntiemme tuoman kirouksen (se on kuolemamme) kuolemalla meidän puolestamme ja siksi ei kukaan voi pelastua ilman häntä. Raamattu lupaa että HÄN johdattaa omansa Jumalan yhteyteen - ei kukaan muu. Jeesus toteuttaa Jumalan tahdon, siksi on niin että vain seuraamalla hänen opetuksiaan voi kukaan saada iankaikkisen elämän itselleen.

Lopuksi ajateltavaa :
        Kuolema on luonnollinen seuraus siitä että elämällä ei ole elämiseen tarvittavia edellytyksiä. Joko elämä itsessään ei ole elinkykyinen tai se eletään paikassa jossa se ei voi säilyä.

• JA KYSYMYS KUULUU:

KUMPI NÄISTÄ KERTOMUKSISTA PAREMMIN KUVAA RAKASTAVAA ISÄÄ ?

Ps. Vielä ei ole yhtään vastausta ??????????????????

• mietippä sitä

Sinä ja sinun älyttömät tivauksesi!

Onko jonkun muka PAKKO vastata sinulle jokaiseen oikutteluusi?

• mietippä sitä kirjoitti:

Sinä ja sinun älyttömät tivauksesi!

Onko jonkun muka PAKKO vastata sinulle jokaiseen oikutteluusi?

Vastaa nyt äläkä höpöttele joutavia...Nytkin vastasit mutta et aloituksen kysymykseen ? :O

• köpöttelijä

Vastaa nyt äläkä höpöttele joutavia...Nytkin vastasit mutta et aloituksen kysymykseen ? :O

Vastaa sinä ensin, että miksi kyselet tällaista?
        Mihin perustuu kysymyksesi ja miten se liityy tämän palstan henkeen?

• Näe

Kyllä minä jo vastasin jos olisit lukenut mitä kirjoitin niin ehkä olisit ymmärtänyt jotain mitä et nyt ymmärrä.
        Ei ole kysymys ainoastaan sapatin muistamisesta vaan siitä kenen tahto on täkein - Jumalan vai ihmisen. Kummassa on iankaikkinen elämä .. en minä väitä että sapatin pitäminen olisi itsessään palastuskysymys - mutta se on kaikessa tapauksessa tieltä poikkemista, jos ei kunnioita Jumalan tahtoa enempää kuin omaansa - jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä. Ei Jumala estä ketään valitsemasta mtä tietä kulkee - päin vastoin hän tietää että jokaisen on valittava ja että vain valitsemalla sen tien jonka hän osoittaa voi kukaan maistä saada iankaikkisen elämän. Jos nyt on niin että Jumala erikoisesti MUISTUTTAA omaa kansaansa sapatista - mutta sinä sanot että "kaunoluistelu" on tärkeämpää - saat luonnollisesti valita mielesi mukaan, toivottavasti ymmärrät kuitenkin että jokainen ihminen valitsee - halusi hän tai ei Jumalan ja ihmisoppien välillä ja vain Jumala voi antaa kenellekään iankaikkisen elämän.

Jumala ei ole mikään saivartelija joka olisi millimetrimittaamassa syntisten harhailuja - ei siitä ole kyse, vaan siitä voiko ihminen pelastua - Jumala haluaisi että jokainen pelastuu.
        Kuitenkin meidän tulee ymmärtää että me itse valitsemme, tahdoimme sitä tai emme - että ketään ei koskaan pakoteta vapaaehtoisuuteen - ja iankaikkista elämää ei koskaan voi olla pakon alla, sillä pakko on orjuutta ja orjuus on aina kuolemaksi vain vapaaehtoinen "orjuus" Jumalan tahdossa voi johtaa iankaikkiseen elämään.

• Näe kirjoitti:

Kyllä minä jo vastasin jos olisit lukenut mitä kirjoitin niin ehkä olisit ymmärtänyt jotain mitä et nyt ymmärrä.
        Ei ole kysymys ainoastaan sapatin muistamisesta vaan siitä kenen tahto on täkein - Jumalan vai ihmisen. Kummassa on iankaikkinen elämä .. en minä väitä että sapatin pitäminen olisi itsessään palastuskysymys - mutta se on kaikessa tapauksessa tieltä poikkemista, jos ei kunnioita Jumalan tahtoa enempää kuin omaansa - jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä. Ei Jumala estä ketään valitsemasta mtä tietä kulkee - päin vastoin hän tietää että jokaisen on valittava ja että vain valitsemalla sen tien jonka hän osoittaa voi kukaan maistä saada iankaikkisen elämän. Jos nyt on niin että Jumala erikoisesti MUISTUTTAA omaa kansaansa sapatista - mutta sinä sanot että "kaunoluistelu" on tärkeämpää - saat luonnollisesti valita mielesi mukaan, toivottavasti ymmärrät kuitenkin että jokainen ihminen valitsee - halusi hän tai ei Jumalan ja ihmisoppien välillä ja vain Jumala voi antaa kenellekään iankaikkisen elämän.

Jumala ei ole mikään saivartelija joka olisi millimetrimittaamassa syntisten harhailuja - ei siitä ole kyse, vaan siitä voiko ihminen pelastua - Jumala haluaisi että jokainen pelastuu.
        Kuitenkin meidän tulee ymmärtää että me itse valitsemme, tahdoimme sitä tai emme - että ketään ei koskaan pakoteta vapaaehtoisuuteen - ja iankaikkista elämää ei koskaan voi olla pakon alla, sillä pakko on orjuutta ja orjuus on aina kuolemaksi vain vapaaehtoinen "orjuus" Jumalan tahdossa voi johtaa iankaikkiseen elämään.

Siis Ykkönen vai Kakkonen on mielestäsi rakastava Isä ?

• Näe

Jumala On rakastava Isä.
        Se että sinä kiukuttelet Jumalaa vastaan ja vaadit Häntä tilille ei muuta mistään mitään, se on sellaista ymmärtämättömän pikkulapsen kiukuttelua. Asetit kysymyksesi väärin, koska panit ehtoja Jumalallesi - sanomalla "ok, minä tiedän mitä sinä minun Jumalani sanot - mutta katsos nyt Jumala, kun minä tiedän paremmin nämä asiat ... ja jos et suostu minun ajatteluuni et ole luotujaan rakastava Jumala.. (mielestäsi)..

Tulee mieleeni seuraava samantapainen keskustelu joka päättyi sanoihin : "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

En minä sinua nyt saatanaksi syytä, vaan tuon esiin ajatuksen että se on vain ja ainoastaan Jumalan tahto Jeesuksessa jossa on ihmisen pelastus - ei ihmisen tai kenenkään muunkaan tahto.

Jos katsot asiaa tältä kannalta niin ehkä tajuat että kysymyksesi on itsekäs ja siksi väärin asetettu, koska sen mukaan ihmisen valinnat vaikuttaisivat siihen onko Jumala luotujaan rakastava vai eikö ole.

Jumala On se mikä Jumala On.

• Näe kirjoitti:

Jumala On rakastava Isä.
        Se että sinä kiukuttelet Jumalaa vastaan ja vaadit Häntä tilille ei muuta mistään mitään, se on sellaista ymmärtämättömän pikkulapsen kiukuttelua. Asetit kysymyksesi väärin, koska panit ehtoja Jumalallesi - sanomalla "ok, minä tiedän mitä sinä minun Jumalani sanot - mutta katsos nyt Jumala, kun minä tiedän paremmin nämä asiat ... ja jos et suostu minun ajatteluuni et ole luotujaan rakastava Jumala.. (mielestäsi)..

Tulee mieleeni seuraava samantapainen keskustelu joka päättyi sanoihin : "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

En minä sinua nyt saatanaksi syytä, vaan tuon esiin ajatuksen että se on vain ja ainoastaan Jumalan tahto Jeesuksessa jossa on ihmisen pelastus - ei ihmisen tai kenenkään muunkaan tahto.

Jos katsot asiaa tältä kannalta niin ehkä tajuat että kysymyksesi on itsekäs ja siksi väärin asetettu, koska sen mukaan ihmisen valinnat vaikuttaisivat siihen onko Jumala luotujaan rakastava vai eikö ole.

Jumala On se mikä Jumala On.

• molempi parempi

Miksi tivaat vastauksia toisilta omiin satuihisi, tuohan on itsestään selvä asia: "Tutki tunnosasi, niin älysi vastaa."

• molempi parempi kirjoitti:

Miksi tivaat vastauksia toisilta omiin satuihisi, tuohan on itsestään selvä asia: "Tutki tunnosasi, niin älysi vastaa."

Edelleen kyselen:

Minä katsoin eilen Aitolahden Adventtikirkon Sapattikokouksen netistä suorana lähetyksenä...
        Riittääkö se ? ;D

Web of Trust

• Jumala on uskollinen

Edelleen kyselen:

Minä katsoin eilen Aitolahden Adventtikirkon Sapattikokouksen netistä suorana lähetyksenä...
        Riittääkö se ? ;D

Web of Trust

Ei!

Ainoastaan se riittää, että olet uskollinen Jumalan sanalle ja Hänen käskyilleen, etkä muuta niistä piirtoakaan. Jumala ei tarvitse meidän pyhitystämme, mutta me tarvitsemme Jumalan hyväksymisen ja siunauksen teoillemme!

• Jumala on uskollinen kirjoitti:

Ei!

Ainoastaan se riittää, että olet uskollinen Jumalan sanalle ja Hänen käskyilleen, etkä muuta niistä piirtoakaan. Jumala ei tarvitse meidän pyhitystämme, mutta me tarvitsemme Jumalan hyväksymisen ja siunauksen teoillemme!

En minä tuota kysynyt vaan tätä:

• vastaus...

Kopittelijalle. Riittääkö nettilähetys teistä pyhittämään sapatin, ihminen ei voi tuohon vastata Riittääkö pyhitys se ei ole ihmisten vastattavissa, siihen täytyy sinun saada vastaus Jumalalta, sillä hän vain tietää oikean vastauksen, koska hän on Sapatin Herra, ei ihminen.

• riittääkö,... hö...

Kopittelija on lain alla. Tekee kauppaa, nyt sapatin ääressä. Jotkut lainalaiset tekevät kauppaa vaikka kuuden käskyn kohdalla ja ajattelevat, että se riittä, olen Kristitty.

Mutta, ollenkaan näistä asioista ei ole kyse.

Polun molemmin puolin on kopittelijalle ansa. Toisella puolen on laki ja toisella puolen on liha. Polku on siinä välissä. Adventisti voi kulkea sitä polkua. Polulla tietää, että on Jumalan laki, Pyhä ja Vanhurskas. Lihassani en voi sitä täyttää.
        En poikkea kuten kopittelija polusta sivulle lain alle, ja tekisin kauppoja.

Uskon armoon ja kuljen polulla. Kuljen Hengessä.

Enkä poikkea toisellekaan puolen laittomuuteen, lihaan, ts. synnin vapauteen.

Uskon armoon ja kun armo on niin kalliisti lunastettu, kuljen Hengessä.

Tätä ei ole kopittelija ymmärtänyt, vaan on lihan vallassa, vihaa Jumalan Pyhää tahtoa, vanhurskasta lakia, koska armo on käsittämätön, laki on hurja tuomiollinen
        koska liha hallitsee ja bisnesmieli yrittää lepyttää tuota lakia sopivaksi omaan vaelluksen muotoon.

Siis lopputulos...

kopittelija, opi jo tuo armonpolku käsittämään. Laki on, se on vanhurskas ja pyhä ja kertoo Jumalan tahdon meidän tiellämme ohjeena, turvana ja Henki johtaa kulkemaan, sekä on voima.

Armonpolku ei ole mutakinen, että sitten oltaisiin lihan, synnin himoja tekemässä.
        Polku ei kulje siellä.

Eikö sinun räkninki ole tuon pidemmälle päässyt. Nyt vain sohit ja taistelet omien miekkojesi avulla, pyrit hakkaamaan palvelijoiden korvia ja hukut tuohon miekkaasi.

Jeesus itse sanoi, "joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu"...

Parempi on olla Jumalan sota-asu.. ja Hengen miekka. Aivan eri asia, kuin mitä hynttyitä pidät ylläsi. Tai sanotaanko, että alastomuutesi on hyvin julkeasti näkyvissä. Häpysi on näkyvissä, jolla pyrit siementämään ihmisen lihaan, kuten rienaajan tehtävä on, ihmistenkautta tehdä. Katsoo maailman ihmiset "naiset" ihanaksi ja ottavat he vaimoikseen.

Meidän pitää olla uskollisia, peittää päämme rukouksessa (vertaus) enkeleiden tähden. Että siitä näkyisi raamatullinen alamaisuus Sanalle, kirjoitukselle.
        Jumala on meidän yläpuolellalle Sanan kautta ja Häntä yksin on toteltava.

Turhat jorinat pois ja parannukseen ja sille polulle.

• pieni lisäys..
        riittääkö,... hö... kirjoitti:

Kopittelija on lain alla. Tekee kauppaa, nyt sapatin ääressä. Jotkut lainalaiset tekevät kauppaa vaikka kuuden käskyn kohdalla ja ajattelevat, että se riittä, olen Kristitty.

Mutta, ollenkaan näistä asioista ei ole kyse.

Polun molemmin puolin on kopittelijalle ansa. Toisella puolen on laki ja toisella puolen on liha. Polku on siinä välissä. Adventisti voi kulkea sitä polkua. Polulla tietää, että on Jumalan laki, Pyhä ja Vanhurskas. Lihassani en voi sitä täyttää.
        En poikkea kuten kopittelija polusta sivulle lain alle, ja tekisin kauppoja.

Uskon armoon ja kuljen polulla. Kuljen Hengessä.

Enkä poikkea toisellekaan puolen laittomuuteen, lihaan, ts. synnin vapauteen.

Uskon armoon ja kun armo on niin kalliisti lunastettu, kuljen Hengessä.

Tätä ei ole kopittelija ymmärtänyt, vaan on lihan vallassa, vihaa Jumalan Pyhää tahtoa, vanhurskasta lakia, koska armo on käsittämätön, laki on hurja tuomiollinen
        koska liha hallitsee ja bisnesmieli yrittää lepyttää tuota lakia sopivaksi omaan vaelluksen muotoon.

Siis lopputulos...

kopittelija, opi jo tuo armonpolku käsittämään. Laki on, se on vanhurskas ja pyhä ja kertoo Jumalan tahdon meidän tiellämme ohjeena, turvana ja Henki johtaa kulkemaan, sekä on voima.

Armonpolku ei ole mutakinen, että sitten oltaisiin lihan, synnin himoja tekemässä.
        Polku ei kulje siellä.

Eikö sinun räkninki ole tuon pidemmälle päässyt. Nyt vain sohit ja taistelet omien miekkojesi avulla, pyrit hakkaamaan palvelijoiden korvia ja hukut tuohon miekkaasi.

Jeesus itse sanoi, "joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu"...

Parempi on olla Jumalan sota-asu.. ja Hengen miekka. Aivan eri asia, kuin mitä hynttyitä pidät ylläsi. Tai sanotaanko, että alastomuutesi on hyvin julkeasti näkyvissä. Häpysi on näkyvissä, jolla pyrit siementämään ihmisen lihaan, kuten rienaajan tehtävä on, ihmistenkautta tehdä. Katsoo maailman ihmiset "naiset" ihanaksi ja ottavat he vaimoikseen.

Meidän pitää olla uskollisia, peittää päämme rukouksessa (vertaus) enkeleiden tähden. Että siitä näkyisi raamatullinen alamaisuus Sanalle, kirjoitukselle.
        Jumala on meidän yläpuolellalle Sanan kautta ja Häntä yksin on toteltava.

Turhat jorinat pois ja parannukseen ja sille polulle.

Tämän selvennetään vielä. "nainen", hänen kuuluu olla Kristuksen morsian.
        Uskollinen ja Ylkänsä rinnalla.

Ei antautua lihassa kadotettujen enkeleitten, Paholaisen hallintaan ja näin tehdä hengellistä porttoutta vihollisen kanssa. Kyllä rienaaja ottaa puolisoikseen maailman ihmisen ja odottaa hänen sitten puolustavan omaa herraansa. Siis p.erkelettä.

Siksi minut on kihlattu Yhdelle ainoalle Herralle. Kristukselle ja Hänen herrauteensa kuuluu myös Sapatin Herraus, koska hän on Luoja.

Siksi morsion tietää Vanhurskaan ja Pyhän Lain merkityksen. ja siksi hän Uuden Aadamin Hengessä vaeltaa sitä polkua.

Opippa tämä.

• No et sitten tajua

ei ole olemassa mitään ykköstä tai kakkosta, on olemassa vain Jumala. Tämä näyttää olevan sinulle mahdotonta käsittää. Ykkönen ja kakkonen ovat yhtä olemattomia kuin joulupukki.

• hautajaisetko tärke

On Jeesus ja kopittelija vastakkain. Jeesus sanoo: "Seuraa minua!".

Kopittelija vastaa tässä keskustelussa, että : "käyn ensin hautaamassa isäni!"

Kysymys, seurasiko kopittelija Jumalan Sanaa?` Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.

Siis jos joku ei ole valmis luopumaan kaikesta, ei voi olla minun seuraajani.

Vastatkoon sinulle tuo rakastavasta Isästä jotain.

• Kiitos tuomiostasi ! Mutta minä kyllä tunnen hänet johon minä uskon...*hymyilee*

Minäpä kerron tässä yhteydessä erään ihmeellisen unen jonka näin muutamaa päivää aikaisemmin kun 27.10-93 menin Ilmestyskirjaseminaariin Nastolaan minulle vieraaseen paikkaan koululle keskustelemaan aiheesta, että ei Ylienkeli Mikael ei ole Jeesus ja sitten sainkin sinne hienotunteisen "porttikiellon" kyseiseen tapahtumaan... :O
        Jaoin muutamalle ihmiselle minun kirjoitustani aiheesta siellä...

Nimittäin näin muutamaa päivää aikaisemmin unen, jossa oli tienviitta ja siinä viitassa luki "oripolku" ja sitä minä mietin, että mitä tämä voi tarkoittaa, etsin jopa osoitetta "oripolku" mutta en löytänyt mutta sitten kun menin muutamaa päivää myöhemmin "Seminaariin" ja parkkeerasin autoani niin katseeni osui yllättäen tienviittaan kun etsin Nastolan koulua ja siihen viittaan puolihämärässä osui jotenkin varjo ja yhtäkkiä näinkin edessäni tienviitan "oripolku" ja hätkähdin ja menin katsomaan tarkemmin mutta siinä olikin edessä t-kirjain ja viitassa lukikin
        " TORIPOLKU" mutta sillä hetkellä ymmärsin, että nyt olen juuri siinä paikassa missä minun kuuluukin olla... :O

Kiitos tuomiostasi ! Mutta minä kyllä tunnen hänet johon minä uskon...*hymyilee*

Minäpä kerron tässä yhteydessä erään ihmeellisen unen jonka näin muutamaa päivää aikaisemmin kun 27.10-93 menin Ilmestyskirjaseminaariin Nastolaan minulle vieraaseen paikkaan koululle keskustelemaan aiheesta, että ei Ylienkeli Mikael ei ole Jeesus ja sitten sainkin sinne hienotunteisen "porttikiellon" kyseiseen tapahtumaan... :O

Nimittäin näin muutamaa päivää aikaisemmin unen, jossa oli tienviitta ja siinä viitassa luki "oripolku" ja sitä minä mietin, että mitä tämä voi tarkoittaa, etsin jopa osoitetta "oripolku" mutta en löytänyt mutta sitten kun menin muutamaa päivää myöhemmin "Seminaariin" ja parkkeerasin autoani niin katseeni osui yllättäen tienviittaan kun etsin Nastolan koulua ja siihen viittaan puolihämärässä osui jotenkin varjo ja yhtäkkiä näinkin edessäni tienviitan "oripolku" ja hätkähdin ja menin katsomaan tarkemmin mutta siinä olikin edessä t-kirjain ja viitassa lukikin
        " TORIPOLKU" mutta sillä hetkellä ymmärsin, että nyt olen juuri siinä paikassa missä minun kuuluukin olla... :O

Ja sitten kun minua oli siellä kielletty enää tulemasta seminaariin, niin kyllä tämä "uni" ja tienviitta lohdutti minua kun lähdin sieltä, koska tiesin että olin tehnyt oikein ! :)
        Lähtiessänikin vielä tuijotin sitä merkkiä ja mietin...

Ja sitten kun minua oli siellä kielletty enää tulemasta seminaariin, niin kyllä tämä "uni" ja tienviitta lohdutti minua kun lähdin sieltä, koska tiesin että olin tehnyt oikein ! :)
        Lähtiessänikin vielä tuijotin sitä merkkiä ja mietin...

Siihen aikaan ei ollut tätä Google Mapsia ... ;)
        https://www.google.fi/maps/place/Toripolku/@60.937792,25.963769,3a,90y,180h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1spyife-T-dyx-L0BQR3q9ng!2e0!4m2!3m1!1s0x4691d10f441a20e5:0x209a05c053e29676!6m1!1e1

• niinkö oli.

Kiitos tuomiostasi ! Mutta minä kyllä tunnen hänet johon minä uskon...*hymyilee*

Etkä Jomppa ottanut vaaria sitten elämässäsi.
        Tiedätkö, että minäkin näin itse näyn, käymäsi kirkon parvella. Ympäriltäni otettiin se kirkkorakennus pois, jonka oli Jolin kynästä piirretty. Valtaisa tulinen valtaistuin täytti sen puhujakorokkeen ja siinä oli Kirkkauden Valtaistuin istuja istuimellaan.
        Katsoin parvelta alas, penkkirivistöihin, näin pienen lauman polvillaan tuota valtaistuinta päin ja näky otettiin sitten pois.
        Ymmärsin, että Sana itse oli tuossa puhujakorokkeella läsnä. Kerroin näkyni paikalla olleelle pastorille, jonka tunnet.

Minulle annettiin myös aikaisemmin < 1980, vuotta tarkkaan en muista, mutta Kiveriönkadulta se näky, jonka taas kerroin puolisolleni. Se ei ollut samanlainen.
        Siinä tosin itkin eteisen tuulikaapissa tilannetta, siis siinä näkemisessäni.

Olin jo unohtanut tämän "näky" asiani. Mutta, tilanteiden edetessä vuosien saatossa, puolisoni muistutti, että muistako tuon näkemisesi.
        Itse olin jo ko. unohtanut. Mutta, sekin toteutui.

Siis, näkemisiä on. Olisi muitakin, mutta jätän ne pois. Enkä puhu siksi, että pitäisi korottaa, tai osoittaa erinomaisuutta mukamas Isän edessä. Pois se minusta.

Mutta, palatakseni tähän sinun polulla olemiseen, niin taistelet ihmisten taisteluja.

Jumala toimii, ja hoitaa Pyhän Henkensä kautta tätä aikaa, kussakin srk.nnissa
        On helpompaa korottaa Kristusta, koska se on Hengen hedelmä, kuin käydä uuvuttavaa ihmiselon taistelujen temmellystä, kaatuen sitten kerran kentällä.

Se ei ole taas Herran tahtoisuutta. Pelastustyö ja Hengen työ kulkee taas omia latujaan, ei lihanlatuja.

• korjataan.
        niinkö oli. kirjoitti:

Tiedätkö, että minäkin näin itse näyn, käymäsi kirkon parvella. Ympäriltäni otettiin se kirkkorakennus pois, jonka oli Jolin kynästä piirretty. Valtaisa tulinen valtaistuin täytti sen puhujakorokkeen ja siinä oli Kirkkauden Valtaistuin istuja istuimellaan.
        Katsoin parvelta alas, penkkirivistöihin, näin pienen lauman polvillaan tuota valtaistuinta päin ja näky otettiin sitten pois.
        Ymmärsin, että Sana itse oli tuossa puhujakorokkeella läsnä. Kerroin näkyni paikalla olleelle pastorille, jonka tunnet.

Minulle annettiin myös aikaisemmin < 1980, vuotta tarkkaan en muista, mutta Kiveriönkadulta se näky, jonka taas kerroin puolisolleni. Se ei ollut samanlainen.

Olin jo unohtanut tämän "näky" asiani. Mutta, tilanteiden edetessä vuosien saatossa, puolisoni muistutti, että muistako tuon näkemisesi.

Siis, näkemisiä on. Olisi muitakin, mutta jätän ne pois. Enkä puhu siksi, että pitäisi korottaa, tai osoittaa erinomaisuutta mukamas Isän edessä. Pois se minusta.

Mutta, palatakseni tähän sinun polulla olemiseen, niin taistelet ihmisten taisteluja.

On helpompaa korottaa Kristusta, koska se on Hengen hedelmä, kuin käydä uuvuttavaa ihmiselon taistelujen temmellystä, kaatuen sitten kerran kentällä.

Se ei ole taas Herran tahtoisuutta. Pelastustyö ja Hengen työ kulkee taas omia latujaan, ei lihanlatuja.

katsojan Jolin tekstivirhe.. piti olla Joelin. Armoitettu edesmennyt Herran palvelija.

• niinkö oli. kirjoitti:

"Etkä Jomppa ottanut vaaria sitten elämässäsi. "

Mitä tällä tarkoitat ? ja minkä kirkon parvella olit ?

Ps.Minä olen tullut uskoon 17.3.1989 Joutjärven kirkon alttarin edessä ja tuolloin sain henkilökohtaisen profetian ja sen jälkeen olen saanut muitakin sanomia ja enneunia... esim ajoin nokkakolarin kouvolan tiellä ja siitäkin olin nähnyt unen viikkoa aikaisemmin ja kirjoittanut unen päiväkirjaani ja jonka myöhemmin näytin kyydissä olleelle kaverilleni ja hän vain tuumasi: "että aika noita-akka olet " *nauraa*

Kaikkein ihmeellisin on se kokemus kesällä-96 kun minun eteeni ilmestyi aivan valveilla sellainen jonkinlaista "energiailmaa" oleva Jeesus ja hän pyysi minua nousemaan seisomaan kun istuin ja hän puristi minua kädestä ja ihme lämpö tuli koko käteen...
        Hän kertoi minulle myös ennustuksen mitä en nyt tässä viitsi kertoa !

"Etkä Jomppa ottanut vaaria sitten elämässäsi. "

Mitä tällä tarkoitat ? ja minkä kirkon parvella olit ?

Ps.Minä olen tullut uskoon 17.3.1989 Joutjärven kirkon alttarin edessä ja tuolloin sain henkilökohtaisen profetian ja sen jälkeen olen saanut muitakin sanomia ja enneunia... esim ajoin nokkakolarin kouvolan tiellä ja siitäkin olin nähnyt unen viikkoa aikaisemmin ja kirjoittanut unen päiväkirjaani ja jonka myöhemmin näytin kyydissä olleelle kaverilleni ja hän vain tuumasi: "että aika noita-akka olet " *nauraa*

Kaikkein ihmeellisin on se kokemus kesällä-96 kun minun eteeni ilmestyi aivan valveilla sellainen jonkinlaista "energiailmaa" oleva Jeesus ja hän pyysi minua nousemaan seisomaan kun istuin ja hän puristi minua kädestä ja ihme lämpö tuli koko käteen...
        Hän kertoi minulle myös ennustuksen mitä en nyt tässä viitsi kertoa !

Tämä kolari oli sinänsä hassu sillä Volvo jonka kanssa ajoin yhteen kun ensin kurkkasin ohitusta hevosautosta mutta olikin mustaa jäätä ja auto alkoi heittelehtiä
        ja päädyin toisten kaistalle ja nokat yhteen ja jäimme pyörimään keskelle tietä ja se volvo meni siitä ojaan...
        Niin mikä oli ihmeellistä että siinä volvossa oli kyydissä neljä rakennustyöläistä miestä ja minulla 3 miestä kyydissä kun olimme menossa raveihin kouvolaan, niin ihmeellistä oli se, että molemmat autot meni lunastukseen niin silti ketään ihmistä ei onnettomuudessa sattunut lainkaan !

Unessa minä näin aikaisemmin että en pystynyt hallitsemaan autoa ja heittelehdin tiellä ! ja kun uni tuntui niin todelliselta kirjoitin sen päiväkirjaani !
        Ja tosiaan sen kolarin jälkeen muistin sen unen heti... ja itsekseni poliisi-autossa vaan tuumailin kun polisit selvitti tapahtumaa, että "näinhän tässä pitikin käydä" ;)

• niinkö oli. kirjoitti:

." Ympäriltäni otettiin se kirkkorakennus pois, jonka oli Jolin kynästä piirretty. "

Ja mitähän tämäkin näky sitten tarkoittaa...

Noh...Mutta siis tarkoitit Joel Häkkistä joka on piirtänyt Lahden Adventtikirkon...
        Minä olen syntyisin asemantakaa lautamiehenkadulta ja seutu on mulle erittäin tuttua ja olen jakanut postia Anttilanmäelle 2 vuotta ja siinä vanhassa kirkossa puurakennuksessa kävin pyhäkoulussa lapsena muutaman kerran...

Tämä kolari oli sinänsä hassu sillä Volvo jonka kanssa ajoin yhteen kun ensin kurkkasin ohitusta hevosautosta mutta olikin mustaa jäätä ja auto alkoi heittelehtiä
        ja päädyin toisten kaistalle ja nokat yhteen ja jäimme pyörimään keskelle tietä ja se volvo meni siitä ojaan...
        Niin mikä oli ihmeellistä että siinä volvossa oli kyydissä neljä rakennustyöläistä miestä ja minulla 3 miestä kyydissä kun olimme menossa raveihin kouvolaan, niin ihmeellistä oli se, että molemmat autot meni lunastukseen niin silti ketään ihmistä ei onnettomuudessa sattunut lainkaan !

Unessa minä näin aikaisemmin että en pystynyt hallitsemaan autoa ja heittelehdin tiellä ! ja kun uni tuntui niin todelliselta kirjoitin sen päiväkirjaani !
        Ja tosiaan sen kolarin jälkeen muistin sen unen heti... ja itsekseni poliisi-autossa vaan tuumailin kun polisit selvitti tapahtumaa, että "näinhän tässä pitikin käydä" ;)

Kerran olen kokenut myös sellaisen kokemuksen, että olen tavallaan ollut ruumiistani irti kun makasin sängyllä ja katselin itseäni sängyllä makaamassa eli olin ikään kuin kehoni yläpuolella... Se oli kanssa erikoinen kokemus !

." Ympäriltäni otettiin se kirkkorakennus pois, jonka oli Jolin kynästä piirretty. "

Noh...Mutta siis tarkoitit Joel Häkkistä joka on piirtänyt Lahden Adventtikirkon...
        Minä olen syntyisin asemantakaa lautamiehenkadulta ja seutu on mulle erittäin tuttua ja olen jakanut postia Anttilanmäelle 2 vuotta ja siinä vanhassa kirkossa puurakennuksessa kävin pyhäkoulussa lapsena muutaman kerran...

Eli olen ollut Lahden Adventtikirkon posti pari vuotta ja lisää tulee... *nauraa*

• niinkö oli...

Tuossa mietin sitä, että harrastat raveja. Ravit on yleensä rahapeliä, eli arpapeliin tukeutumista elämässä, sydämen kiinnittämistä ..... sanoisinko Egyptin lihapataan.

Oletko kokeillut sitä, että kun menet näihin raveihin, ota mukaan Jeesus, varaa vierestäsi paikka ja kysäise Jeesukselta, että mitä Hän tykkää raviurheilusta ja mitä hevosta hän veikkaisi"!

Varmaan ymmärsit tarkoitusperäni tässä polulla vaeltamisesta. Kuinka paljon Jeesus on matkassa meidän tekemisissämme, kuinka paljon turvataan Häneen.

....... Nyt menen meidän keskinäisestä aiheesta pois ja katselen tätä meidän aikaa.

Yhteiskunta ja sen vastuu lähimmäisestä on aika vajaamittaista. Veikko Hursti, hyvä tuttavamme, silloin kun hän eli. Lauloimmehan yhdessä Helsingin kaduilla.
        Hän kohtasi tämänpäivän lähimmäisen, sen nälkäisen. Kaupunki, jolla tavallaan olisi ollut vastuu, ei täyttänyt tätä tarveaukkoa. Veikko meni ja teki sitä laupeudentyötä. Kajaaninlinnantiellä yövyin hänen luonaan monet kerrat.
        Mitä se työ oli? Piti saada tilat, ja anoi sitä kaupungilta, että voi autta heitä, mitä tämän valtajärjestelmän kuului auttaa. Hän sai, mutta Veikon piti kerjätä vielä vuokrarahat, ison summan leipäkassien lisäksi, että voi auttaa heikompiosaista.
        Hän teki uskossa sitä työtä.

Luulen, että Jeesus on tuolla mukana omiensa kanssa. Siellä kirkastuu Kristuksen sovitustyön syvin olemus ja seuraajiensa katse on siinä nälkäisen ja alastoman pukeutumisen äärellä. Veikko söi kuormasta. Herra piti huolta hänestä.

Niin, jätän meidät nyt tämän ajatukseni suhteen lepäämään.
        Joelinkin sydän oli vastaavan Hengen valtaama, sanotaanko näin.

• näin se menee

Uskon näyn merkitykseen. Ne polvillaan olevat rakkaudesta Jumalaan, kunnioittivat Hänen tahtoaan ja Hän valtaistuimeltaan, jonka totuus, Vanhurskaus ja Pyhyys on puhdistava tuli, vaikutti näiden ihmisten elämässä. He olivat heittäneet Kruununsa tuon valtaistuimen istujan eteen.

Sitä se näky tarkoitti. Se oli rohkaisua eteenpäin. Tuon valtaistuimen eteen jokainen kokoontuu. Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

• näin se menee kirjoitti:

Uskon näyn merkitykseen. Ne polvillaan olevat rakkaudesta Jumalaan, kunnioittivat Hänen tahtoaan ja Hän valtaistuimeltaan, jonka totuus, Vanhurskaus ja Pyhyys on puhdistava tuli, vaikutti näiden ihmisten elämässä. He olivat heittäneet Kruununsa tuon valtaistuimen istujan eteen.

Sitä se näky tarkoitti. Se oli rohkaisua eteenpäin. Tuon valtaistuimen eteen jokainen kokoontuu. Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

Niin, eihän Jumala missään rakennuksissa asu mutta raamatussa Jumala on luvannut olevansa läsnä joka paikassa mikä on Hänen nimelleen pyhitetty !

• niinkö oli... kirjoitti:

Tuossa mietin sitä, että harrastat raveja. Ravit on yleensä rahapeliä, eli arpapeliin tukeutumista elämässä, sydämen kiinnittämistä ..... sanoisinko Egyptin lihapataan.

Oletko kokeillut sitä, että kun menet näihin raveihin, ota mukaan Jeesus, varaa vierestäsi paikka ja kysäise Jeesukselta, että mitä Hän tykkää raviurheilusta ja mitä hevosta hän veikkaisi"!

Varmaan ymmärsit tarkoitusperäni tässä polulla vaeltamisesta. Kuinka paljon Jeesus on matkassa meidän tekemisissämme, kuinka paljon turvataan Häneen.

....... Nyt menen meidän keskinäisestä aiheesta pois ja katselen tätä meidän aikaa.

Yhteiskunta ja sen vastuu lähimmäisestä on aika vajaamittaista. Veikko Hursti, hyvä tuttavamme, silloin kun hän eli. Lauloimmehan yhdessä Helsingin kaduilla.
        Hän kohtasi tämänpäivän lähimmäisen, sen nälkäisen. Kaupunki, jolla tavallaan olisi ollut vastuu, ei täyttänyt tätä tarveaukkoa. Veikko meni ja teki sitä laupeudentyötä. Kajaaninlinnantiellä yövyin hänen luonaan monet kerrat.
        Mitä se työ oli? Piti saada tilat, ja anoi sitä kaupungilta, että voi autta heitä, mitä tämän valtajärjestelmän kuului auttaa. Hän sai, mutta Veikon piti kerjätä vielä vuokrarahat, ison summan leipäkassien lisäksi, että voi auttaa heikompiosaista.

Luulen, että Jeesus on tuolla mukana omiensa kanssa. Siellä kirkastuu Kristuksen sovitustyön syvin olemus ja seuraajiensa katse on siinä nälkäisen ja alastoman pukeutumisen äärellä. Veikko söi kuormasta. Herra piti huolta hänestä.

Lainaus: "Tuossa mietin sitä, että harrastat raveja. Ravit on yleensä rahapeliä, eli arpapeliin tukeutumista elämässä, sydämen kiinnittämistä ..... sanoisinko Egyptin lihapataan.
        Varmaan ymmärsit tarkoitusperäni tässä polulla vaeltamisesta. Kuinka paljon Jeesus on matkassa meidän tekemisissämme, kuinka paljon turvataan Häneen."

Minä olen edesmenneen Isäni mukana käynyt raveissa pienestä saakka ja tunnen paljon hevosalan ihmisiä ajajia, hoitajia, hevosenomistajia, pelureita... Ravithan on paikka missä käy paljon erilaisia ihmisiä ja raviharrastuksen ympärillä on myös paljon uskovaisia ihmisiä että tämmöiset syyttelyt on taas tätä lakihenkistä farisealaisuutta eli perushim = "eristäytyneet" eli ollaan itse olevinaan niin hurskaita mutta muut on syntisiä !
        Nykyisin kun olen jo 15 vuotta ollut 2 pojan yksinhuoltaja niin raveihin en kovin usein enää ehdi !

Tiesitkö sinä ?

Adventtiseurakunnan pappeihin kuuluu muuten eräs mies nimeltään Mika Forsman, joka on harrastanut raveja koko ikänsä ja omistanut monia ravureita ja omistaa kaiketi vieläkin ja ajanut niitä ja ollut ehkä raviurheilun suurimmassa ketjukolarissa myös mukana... siinä monet kuskit ja hevoset lenteli mukkelis makkelis vaan...

• niinkö oli... kirjoitti:

Ps. Olen minäkin ollut Stop Huumeilla päihdetyöntekijänä ja kokkaillut siellä ruokaa vanhentuneista lahjoitusruuista ja hyvää tuli... ;D

Ps. Olen minäkin ollut Stop Huumeilla päihdetyöntekijänä ja kokkaillut siellä ruokaa vanhentuneista lahjoitusruuista ja hyvää tuli... ;D

Ps. Itse en ole koskaan edes kokeillut huumeita ja tästä työstä en saanut palkkaa !

• Kops1

Niin, eihän Jumala missään rakennuksissa asu mutta raamatussa Jumala on luvannut olevansa läsnä joka paikassa mikä on Hänen nimelleen pyhitetty !

1 Kun 8:27-29. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!
        Käänny kuitenkin palvelijasi rukouksen ja anomisen puoleen, Herra, minun Jumalani, niin että kuulet huudon ja rukouksen, jonka palvelijasi tänä päivänä rukoilee sinun edessäsi,
        ja että silmäsi ovat yöt ja päivät avoinna tätä temppeliä kohti, tätä paikkaa kohti, josta sinä olet sanonut: 'Minun nimeni on asuva siellä', niin että kuulet rukouksen, jonka palvelijasi tähän paikkaan päin kääntyneenä rukoilee.

2. Aik. 2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?

Job 11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?

Jes. 66:1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?

Jer. 23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

• Kops1
        Kops1 kirjoitti:

1 Kun 8:27-29. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!
        Käänny kuitenkin palvelijasi rukouksen ja anomisen puoleen, Herra, minun Jumalani, niin että kuulet huudon ja rukouksen, jonka palvelijasi tänä päivänä rukoilee sinun edessäsi,
        ja että silmäsi ovat yöt ja päivät avoinna tätä temppeliä kohti, tätä paikkaa kohti, josta sinä olet sanonut: 'Minun nimeni on asuva siellä', niin että kuulet rukouksen, jonka palvelijasi tähän paikkaan päin kääntyneenä rukoilee.

2. Aik. 2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?

Job 11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?

Jes. 66:1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?

Jer. 23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

Jesaja 66:1-2
        "Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
        Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun SANANI edessä."

de·va·ri.= speech, word " = "Puhe", "Sana", " Neuvo", "Julistus", "Keskustelu"

Davar = "Asia"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937

• Kops1
        Kops1 kirjoitti:

Jesaja 66:1-2
        "Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
        Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun SANANI edessä."

de·va·ri.= speech, word " = "Puhe", "Sana", " Neuvo", "Julistus", "Keskustelu"

Davar = "Asia"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937

" Oon vuokralla mun kehossa..." :)

https://www.youtube.com/watch?v=6ztwQY9_wSg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4332
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      44
      2721
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2481
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1642
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79