Oliko ero sittenkään oikea ratkaisu?

Ahdistunut...

Minun ja mieheni 4 vuotta kestänyt parisuhde päättyi pari päivää sitten. Olimme jo 1,5v sitten eronnut, kun minulla ei ollut tunteita enää miestä kohtaan. Kuitenkin puolen vuoden kuluttua palasimme jälleen yhteen, kun emme vaan voineet olla erossa toisistamme. Ikää meillä oli suhteen alkaessa 17 vuotta molemmilla ja tällä hetkellä siis 21v molemmat. Olimme siis täysin teinejä kun seurustelemaan aloimme.
Nyt olimme jälleen samassa tilanteessa, jossa minusta vain tuntuu että kaikki miehessä ärsyttää. Emme asu yhdessä, joten tapasimme lähinnä vain viikonloppuisin, jos silloinkaan, kun keksin aina jotain "menoa" etten muka olisi kotona... Meidän oli määrä muuttaa syksyllä opiskelujen vuoksi yhteen, mutta kummankin vanhemmat olivat sitä vastaan. Etenkin miehen vanhemmat, joiden mielestä olen lähinnä pilannut mieheni elämän.
Nyt, kun päätös on tehty, tuntuu että tein taas sen saman virheen kuin 1,5 vuotta sitten. Ero tuntui täysin oikealta päätökseltä siihen asti kun sanoin sen ääneen. Vielä asioita puidessa se tuntui täysin oikealta, mutta kun keskustelujen jälkeen mies vielä otti minut vierelleen ja itki, alkoi katumus... Tietysti se on normaalia eron jälkeen, mutta mistä tiedän onko tämä sittenkään oikea ratkaisu?
Arkikeskustelumme päättyivät useimmiten minun puoleltani riitaan, kaikki miehen virheet ärsyttivät, seksiäkään meillä ei ollut enää kun mies ei saanut minua syttymään. Hän kyllä rakastaa minua, tiedän sen edelleen, mutta tämä on jo toinen kerta kun eroamme. Miksi kolmas kerta olisi jotenkin erilainen? Näin ajattelen, mutta en silti pääse eroon ajatuksesta, oliko tämä sittenkin taas väärä ratkaisu. Jos kaikki johtuikin vaan siitä, etten yrittänyt tarpeeksi...

5

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiger

      Aina see tulee mieleen ettei yrittanyt tarpeeksi itse.Älä nuori tyttö mieti sitä.Sa oot tehnyt justi näin kun sun sydään on kertonut.Kyllä see menee ajaan kanssa ohi.Puolen vuoden päästä näet jo valo.Olen itselleen selveaksi tehnyt että parempi yksi kun puolityydyvaisessa parisuhdessa.ONNE tulevaisuuden!

    • vesinokka

      Mitä sitten jos mies rakastaa sinua? Sinä et mitä ilmeisemmin rakasta häntä, mutta olet tottunut häneen etkä osaa lähteä.. Oletko miettinyt miltä miehestä tuntuu kun käyttäydyt noin? Ja luulen että appivanhemmat ovat oikeilla jäljillä, mutta eivät oikeassa. Toisen elämää ei voi pilata koska siihen voi henkilö itse vaikuttaa.. Mutta kuten itse sanoit, mies rakastaa sinua. Hän ei sinua jätä, joten olisikohan sinun aika pelastaa tilanne ja lähteä?
      Tai sitten voit yrittää löytää uudelleen sen miehen johon silloin teininä rakastuit.

    • koita päättää

      Etkö voi erota ja pysyä siinä. En usko että suhteestanne tulee mitään ja satuttaa vaan miestä. Huono omatunto ei ole syy olla yhdessä, se on väärä syy. En usko että mies muuttuu "pienine vikoineen" ja sinä ärsyynnyt joka päivä. Parisuhdeneuvojaa kokeilleet? Oikean kanssa rakastuneena ei tule noin paljon ärsytystä, vaan ihailua, ei huomaa niin paljon vikoja.

      Et syty miehestä, en usko että olet riittävän kiinnostunut. Miehen mielenterveys menee kun roikotat häntä "on off" suhteessa ja ees taas. Lopeta se. Eroa jos ei toimi. Jos päätät olla, ulkopuolista apua tarvii suhteeseen ja miehen viat siellä käytte läpi. Ja mitä hän itse sanoo. Tottakai itkee kun sattuu, jokainen itkee. Mut sääli ei ole suhteen syy... miksi siellä ollaan.

    • aögrafdg

      IHan täysin normaalia tuossa iässä, eläkää ja nauttikaa, laita elämä ykköseksi ja parisuhde kakkoseksi. Miksi miehesi läheisyys ahdistaa, onko hän muuten vai AHDISTAVA vai jotenkin mokannut ja pahasti, puhukaa jokatapauksessa asiat asioina jos pystytte.

    • kaduttaa

      Itellä on kanssa samanlaine tilanne meneillään, mutta meijä parisuhteet eivät ole kestäneet kuin 3-4viikkoon aina. Ja nyt nyt alkoi 3. viikko meidän kolmannesta erosta, jonka minä tein. Ja miksi aina eron jälkeenki tulee katuma päällä, ei ois pitäny sanoa. Vaikka silloin olikin valmis luopumaan toisesta.
      Ja anteeksi, tästä kommasta ei tainnnut olla siulle yhtäään hyötyä, mutta samassa veneessä ollaan molemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe