anoppi ei halua enää olla yhteydessä minuun-miniäänsä

uskomatonta mutta to

Anoppini on loukkaantunut minulle aika pienistä asioista. Omien vanhempieni kanssa on ollut paljon kovemmat väittelyt/riidat aikanaan. Nyt ikävä kyllä "hölmönä" sanoin pari totuuden sanaa anopille ja samalla puolustin miestäni.

Aikoinaan anopin äiti ei sietänyt 3:n lapsensa kumppaneita ja kaikilla menikin eroksi. Myös uusia puolisoita tämä anopin äiti ( mieheni mummu) ei hyväksynyt vaan lapset ovat äitinsä luona käyneet ilman kumppaneitaan. Nyt tämä mummu on jo dementiakodissa.... Anoppi on myös kääntänyt miehen siskon mua vastaan eikä kuulemma siskokaan halua tavata mua enää.
Itse olen nyt laittanut anopille meiliä ja pyytänyt sanomisiani anteeksi ja ettei ollut tarkoitus loukata yms. Itse pidin sanomisiani vain keskusteluna ja olenhan mieheltäni kuullut kuinka anoppi on arvostellut ja haukkunut mua aika törkeästikin! Itsekin oisin voinut useamman kerran vetää herneen nenään, mutta olen ollut kuin en mistään tietäisikään mitään...

Saapa nähdä mitkä välit vielä rikkoutuu... Nyt mies sanoo ettei hänkään halua tavata äiti siskoaan, jos eivät ole muhun väleissä! Aika nujerrettu ja lyöty olo on kieltämättä. Pelkään, että miehellä menee välit äitiin ja siskoon.Mutta eipä tässä tiedä mikä on oikein /väärin. Riitaisa avioeroperhe miehellä on ollut. Ja mieheni on aina ollut jotenkin "kakkosluokan kansalainen" perheessään. Isä on kuollut jo ajat sitten...

6

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama .........

      Tuntuu että tässä on sukupolvien kirous ja oppi takana. Itse olen järkyttynyt, kun omassa perheessä on osattu sopia "riidat" yms. Tavallaan rakkaus on aina voittanut eroavaisuuksistamme huolimatta.
      Ainakin tämä opettaa sen että todellakin varoo sanomisiaan ,kun asiat voidaan kääntää päälaelleen... Kyllä luottamus ihmiseen on saanut kolauksen.

    • Läheisriippuvaisuus

      Eläkää omaa elämäänne ja irtautukaa suvusta. Joskus irrottautuminen on kuitenkin pakko. Mitä sitten jos menee välit niin antaa mennä.

      Me olemme viiskymppisiä ja kummallakin isovanhemmat ja vanhemmat kuolleita. Minäkin olin kakkosluokan kansalainen omassa suvussani jotenka helpotus kun ei ole enään vanhempia. Mitä harvemmin näin sukuani niin sitä parempi.

      Ihmisillä on kummallinen sukuriippuvaisuus ja sitten tapellaan verissäpäin. Onko sekään mukavaa?

    • eräs vaan

      Itselläni oli vaikea suhde anoppiin ja se vai sitten kaatui mahdottomuuteensa. Mikään ei sopinut tai muutenkaan tekemiseni häntä kiinnostanut muuten kuin arvostelemisen kautta. nyt en ollut tekemisissä heidän kanssaan yli 7 vuoteenh ja helpompaa se on ollut. Se siitä sit. Elä omaa elämääsi sit.

    • anopiksi tulossa

      Samaa mieltä edellisen kanssa eli ei ole pakko saada anopin hyväksyntää hinnalla millä tahansa. Itse jo reilu nelikymppisenä todennut viimein että aika päästää trti siitä mikä ei toimi. Ja minunkin mieheni on sukunsa silmissä se mustalammas joka joutuu esimerkiksi olemaan anopin käskytettävissä. Mies tosin ei ole pitänyt puoliani kuin muutamaan otteeseen. Kiskoin itseni itse irti tästä tilanteesta.. en ole kertaakaan katunut kun viimeinenkin side sinne suuntaan on poikki. Mies käy yksinään joskus pikaisesti. Siinä kaikki, mitä anoppi tästä itselleen sai. Oma sukuni on sitä mieltä että minun ei kannata olla tuollaisen kanssa tekemisissä, joka keksii jokaisesta pahaa sanottavaa. Noin, tämä elämä jatkuu näin ja näin on hyvä. Mieheni ei uskalla äidilleen vastaan sanoa, enkä yhtään ihmettele syitä miksei.. mutta kumpa arvon anoppi tietäisi, että poikansakaan ei läheskään aina ole samaa mieltä kanssaan vaikka näin esittää..

      Eli tee itsellesi palvelus, anna itsellesi nyt anteeksi ettet voi hänen kanssa olla oma hyvä itsesi, ja sen jälkeen unohda koko ihminen. Anna hänellekin anteeksi.. mutta anna myös olla. Parin kuukauden päästä koet vapauden tunnetta.. jaksamista!

    • Aloittaja lskfjlkfjs

      Kiitti vastauksista : )
      Harmittaa miehenki puolesta, kun hänkään ei nyt halua olla äitiinsä yhteydessä.
      Mikäli anoppia tunnen saattaa hyvinkin katkaista mieheenkin välit ja sisko yllyttää
      - syynä aikanaan saatava perintö! Anoppi vihjasi että testamentti on nyt tehty!!
      Mutta olkoot. Ei me rahoja vailla olla - eikä se raha aina onnelliseksi tee...

      Anoppi ja tämä sisko juonivat keskenään, ovat manipuloivia, kateellisia vaikka itsellä ois asiat hyvin mm. Uskon että senkin takia nämä haluavat katkaista välit muhun, että he voisivat paremmin manipuloida miestäni - kun en ole pitämässä miehen puolia!! Aina ovat olleet valittamassa miehestäni; milloin painosta, työasioista yms. Seuraava askel tällä siskolla on varmaan erottaa anoppi ja hänen mieskaveri, että saa omia äitinsä itselleen ja voi taas manipuloida häntä paremmin - on muuten lakimies ammatiltaan : ) !! Piiri pieni pyörii...

      Mutta tuntuupa hyvältä kun saa täällä purkaa mieltään : )

    • anopixx

      Nämä asiat tasaantuu ajan kanssa, anoppi tulee vielä miestäsi kyllä vastaan. Mutta koita olla tarraamatta tähän asiiaan liikaa, sillä se syö turhaa energiaa sinulta ja jopa ehkä vuosia.. Koita vaan unohtaa ja jatkaa eteenpäin ja keskittyä siihen mikä on hyvin. Ikävä kyllä ei voi valita perhettään eikä puolisonsa perhettä, eikä aina tulla toimeen vaikka haluaisi kovin.
      Jos näin on että ei pysty toista kestämään ja saa osakseen vaan huonoutta niin paras kaikille on että miehesi pärjää sukunsa kanssa miten parhaiten taitaa. Ethän sinä ole siitä asiasta kumminkaan vastuussa missä väleissä he keskenään ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe