Laihtuuko 150kg nopeammin kuin tavalliset ylipainoiset?

asdasdg33

Olen 150kg 17v, Sairaalloisen lihava, aloitin karppauksen 2vk sitten ja nyt painan 145kg, luulen että tuo no vain jotain vesipainoa enkä oikeasti ole laihtunut yhtään.

Monella sivulla sanotaan että 1 kilo viikossa tai 1 kilo kuukaudessa on hyvä tahti.
Mutta jos painaa 150kg eikö se tarkoita että voin laihtua ainakin alkuvaiheessa vaikka 4kg 2 viikossa? jos laihtuisin pari kiloa kuukaudessa olisin vielä vuoden karppauksellakin 120kg.

Laihtuuko sitä nopeammin mitä enemmän on ylipainoa?

6

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -10kg

Yleisestiottaen kyllä, mitä enemmän painoa, sitä nopeammin laihdut. Riippuu tietysti keinoista, mutta esim 150kg painavalla on paljon isompi massa jota liikuttaa kuin esim 50kg painavalla normaalipainoisella on. Isompi massa -> nopeampi laihdutus. Muistelisin että noin koulussa opetettiin, ja onhan tuo maalaisjärjelläkin ajateltuna järkeensäkäypää. Suosittelen että ruokavalion muutoksen tukena aloittaisit esim kevyen kävelyn tai vesijuoksun, se nopeuttaisi tuloksiensaantiasi varmasti huomattavasti. Karppaukseen en ole erityisemmin paneutunut, mutta terveellisellä ruokavaliolla sekä liikunnalla totesin että ennen lievästi ylipainoisesta (bmi:n mukaan) ruhostani on lähtenyt 10kg 3,5kk sisällä!

• Kilot karistettu

Hei
      Kyllä normaalipainoinenkin laihtuu melko mukavasti, kun jättää lähes kaikki sokeria ja suolaa sisältävät tuotteet pois. Itse aloitin painonpudotuksen 63kg ja nyt puntari näyttää 48kg. Pituutta 0n 161cm. Paino saa mulla tippua viellä parikiloa ja ei yhtään enempää. Liikuntaa harrastan vain vähän eli normaalia arkiliikuntaa tulee sitäkin enemmän. Tsemppiä sulle kilojen karistamiseen ja aurinkoista kevättä!

• normaalipainoinen

kilot karistettu:olet jo alipainoinen.eli haluat olla anorektikko.Aloittaja on oikeesti ylipainoinen.

• Saituri eläkeläinen

Tiukalla karppauksella, eli hiilarit minimiin voit pelkästään pudottaa painoasi noin 25 kg vuodessa joka sekin on melkoinen saavutus. Liikuntaa voit harrastaa kuntosi mukaan ja tuo vesijumppa kuulostaisi sopivalta.
      Suosittelisin hankkimaan vaikka jonkun Antti Heikkilän asiaa koskettavan kirjan oppaaksi, sillä asiaan liittyy monta muuta tekijää jotka on hyvä ottaa huomioon.
      Ota alkutavoitteeksi vaikkapa alle 100 kg ja mieti sitten lisää.

• jyyrgen

Syöt vähemmän ja laihdut. Ei siihen tarvita mitään erityisruokavaliota.

• ctukglöbion

Mitäs aloittajalle kuuluu tällä hetkellä? Onko karppaus edelleen jatkunut, mitäs puntari näyttää?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2046
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1467
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe