Olen 150kg 17v, Sairaalloisen lihava, aloitin karppauksen 2vk sitten ja nyt painan 145kg, luulen että tuo no vain jotain vesipainoa enkä oikeasti ole laihtunut yhtään.
Monella sivulla sanotaan että 1 kilo viikossa tai 1 kilo kuukaudessa on hyvä tahti.
Mutta jos painaa 150kg eikö se tarkoita että voin laihtua ainakin alkuvaiheessa vaikka 4kg 2 viikossa? jos laihtuisin pari kiloa kuukaudessa olisin vielä vuoden karppauksellakin 120kg.
Laihtuuko sitä nopeammin mitä enemmän on ylipainoa?
Laihtuuko 150kg nopeammin kuin tavalliset ylipainoiset?
6
318
Vastaukset
- -10kg
Yleisestiottaen kyllä, mitä enemmän painoa, sitä nopeammin laihdut. Riippuu tietysti keinoista, mutta esim 150kg painavalla on paljon isompi massa jota liikuttaa kuin esim 50kg painavalla normaalipainoisella on. Isompi massa -> nopeampi laihdutus. Muistelisin että noin koulussa opetettiin, ja onhan tuo maalaisjärjelläkin ajateltuna järkeensäkäypää. Suosittelen että ruokavalion muutoksen tukena aloittaisit esim kevyen kävelyn tai vesijuoksun, se nopeuttaisi tuloksiensaantiasi varmasti huomattavasti. Karppaukseen en ole erityisemmin paneutunut, mutta terveellisellä ruokavaliolla sekä liikunnalla totesin että ennen lievästi ylipainoisesta (bmi:n mukaan) ruhostani on lähtenyt 10kg 3,5kk sisällä!
- Kilot karistettu
Hei
Kyllä normaalipainoinenkin laihtuu melko mukavasti, kun jättää lähes kaikki sokeria ja suolaa sisältävät tuotteet pois. Itse aloitin painonpudotuksen 63kg ja nyt puntari näyttää 48kg. Pituutta 0n 161cm. Paino saa mulla tippua viellä parikiloa ja ei yhtään enempää. Liikuntaa harrastan vain vähän eli normaalia arkiliikuntaa tulee sitäkin enemmän. Tsemppiä sulle kilojen karistamiseen ja aurinkoista kevättä! - normaalipainoinen
kilot karistettu:olet jo alipainoinen.eli haluat olla anorektikko.Aloittaja on oikeesti ylipainoinen.
- Saituri eläkeläinen
Tiukalla karppauksella, eli hiilarit minimiin voit pelkästään pudottaa painoasi noin 25 kg vuodessa joka sekin on melkoinen saavutus. Liikuntaa voit harrastaa kuntosi mukaan ja tuo vesijumppa kuulostaisi sopivalta.
Suosittelisin hankkimaan vaikka jonkun Antti Heikkilän asiaa koskettavan kirjan oppaaksi, sillä asiaan liittyy monta muuta tekijää jotka on hyvä ottaa huomioon.
Ota alkutavoitteeksi vaikkapa alle 100 kg ja mieti sitten lisää. Syöt vähemmän ja laihdut. Ei siihen tarvita mitään erityisruokavaliota.
- ctukglöbion
Mitäs aloittajalle kuuluu tällä hetkellä? Onko karppaus edelleen jatkunut, mitäs puntari näyttää?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486267
- 461695
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381334- 451008
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320991Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13889Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14847Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845