Laihtuuko 150kg nopeammin kuin tavalliset ylipainoiset?

asdasdg33

Olen 150kg 17v, Sairaalloisen lihava, aloitin karppauksen 2vk sitten ja nyt painan 145kg, luulen että tuo no vain jotain vesipainoa enkä oikeasti ole laihtunut yhtään.

Monella sivulla sanotaan että 1 kilo viikossa tai 1 kilo kuukaudessa on hyvä tahti.
Mutta jos painaa 150kg eikö se tarkoita että voin laihtua ainakin alkuvaiheessa vaikka 4kg 2 viikossa? jos laihtuisin pari kiloa kuukaudessa olisin vielä vuoden karppauksellakin 120kg.

Laihtuuko sitä nopeammin mitä enemmän on ylipainoa?

6

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -10kg

      Yleisestiottaen kyllä, mitä enemmän painoa, sitä nopeammin laihdut. Riippuu tietysti keinoista, mutta esim 150kg painavalla on paljon isompi massa jota liikuttaa kuin esim 50kg painavalla normaalipainoisella on. Isompi massa -> nopeampi laihdutus. Muistelisin että noin koulussa opetettiin, ja onhan tuo maalaisjärjelläkin ajateltuna järkeensäkäypää. Suosittelen että ruokavalion muutoksen tukena aloittaisit esim kevyen kävelyn tai vesijuoksun, se nopeuttaisi tuloksiensaantiasi varmasti huomattavasti. Karppaukseen en ole erityisemmin paneutunut, mutta terveellisellä ruokavaliolla sekä liikunnalla totesin että ennen lievästi ylipainoisesta (bmi:n mukaan) ruhostani on lähtenyt 10kg 3,5kk sisällä!

    • Kilot karistettu

      Hei
      Kyllä normaalipainoinenkin laihtuu melko mukavasti, kun jättää lähes kaikki sokeria ja suolaa sisältävät tuotteet pois. Itse aloitin painonpudotuksen 63kg ja nyt puntari näyttää 48kg. Pituutta 0n 161cm. Paino saa mulla tippua viellä parikiloa ja ei yhtään enempää. Liikuntaa harrastan vain vähän eli normaalia arkiliikuntaa tulee sitäkin enemmän. Tsemppiä sulle kilojen karistamiseen ja aurinkoista kevättä!

    • normaalipainoinen

      kilot karistettu:olet jo alipainoinen.eli haluat olla anorektikko.Aloittaja on oikeesti ylipainoinen.

    • Saituri eläkeläinen

      Tiukalla karppauksella, eli hiilarit minimiin voit pelkästään pudottaa painoasi noin 25 kg vuodessa joka sekin on melkoinen saavutus. Liikuntaa voit harrastaa kuntosi mukaan ja tuo vesijumppa kuulostaisi sopivalta.
      Suosittelisin hankkimaan vaikka jonkun Antti Heikkilän asiaa koskettavan kirjan oppaaksi, sillä asiaan liittyy monta muuta tekijää jotka on hyvä ottaa huomioon.
      Ota alkutavoitteeksi vaikkapa alle 100 kg ja mieti sitten lisää.

    • Syöt vähemmän ja laihdut. Ei siihen tarvita mitään erityisruokavaliota.

    • ctukglöbion

      Mitäs aloittajalle kuuluu tällä hetkellä? Onko karppaus edelleen jatkunut, mitäs puntari näyttää?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe