Diabetes ja jalkojen tunnottomuus nuorella

Diabetes nuori

Olen alle 30 vuotias, kohta 3 vuotta sitten todettu diabetes raskauden yhteydessä. Ensimmäinen vuosi meni hyvässä sokeri tasapainossa, mutta monta kertaan vaihdettiin lapsen syntymän jälkeen lääkkeitä koska olin useammalle allerginen (tabletti hoito).
Nyt, lapsi 2,5v. Äkillisen selkäkipujen yhteydessä lähti jaloista tunto, kipua kestänyt kohta kuukausi. En enää kävele lähes ollenkaan.Vaapun tunnottomien jalkojeni kanssa ja kolhin itseäni, kerta en tunne. Käynyt tässä välissä kahdesti lääkärissä. Aina sama, jatka kipulääkkeitä.
Mutta kun ei enää arjen pakolliset toimet onnistu.
Voiko huono sokeri tasapaino vaikuttaa näin varhain jo jalkoihin. ? Hirveän tressi tason ja lasten sairauksien vuoksi omahoito ollut huonoa.
Kiitos tuhannesti vastauksistanne.

10

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannatt hoit ajoissa

      Sinun kannattaisi hoitaa hyvin diabetes ja ei ole hyvä puuduttaa kipuja lääkkeillä. Silloin sairaus etenee salakavalasti jälkojen suonissa.Jospa jalkasärky johtuu muusta kuin diabeteksestä.'
      Onko varaa yksityiselle läääkärille?

    • laihduttaisitko?

      Tarvitset suomen kielen tabletin ainakin. Tai vahvuutta ainakin voisi nostaa.
      Lisäksi selälles tekisi hyvää laihduttaminen. Samalla tippuisi sokerilääkkeet pois. Pistä keppiin roikkumaan 50 kilon säkki, kauanko kestää että menee poikki?

    • Diabetes nuori

      En ole kyllä maininnut että ylipainoa olis, sillä diabetes ei aina johdu yli paino rasituksesta. Ja toiseksi, puhun ehkä eri murretta, enkä ajatellut kirjakielen merkitystä tilanteeseen. Trollaajat, pliis, antakaa olla. Kuitenkin alaikäiset lapseni kärsii eniten jos en voi heitä hoitaa... Ja on varaa yksityislääkärille. Että kellekään menisin?

    • Diabetes nuori

      Eli painan 52kg ja pituutta 169cm. En ole ylipainoinen. Ihan vaan tiedoksi sullekikin laihduttaisitko? V*ttu mistä???

    • Ihmettelijä..

      Olen aina kyllä miettinyt miten toiset jaksaa nauraa ja ilvailla toisten ongelmien kanssa, varsinkin jos on muitakin hoidettavana taloudessa kun itsensä..en edes näkisi itse vaivaa loukata tosia..

    • laihduttaisitko?

      Kuvailit gestaatiodiabetestä ja sitten kerritkin miehestäsi joka on ykköstyypin diabeetikko? Oot siis todennäköisesti läski, mutta se on vaan niin vaikea hyväksyä?

    • välilevy??
    • juupas joo

      Kyllä pitää välittää, koska he puhuu totta. Voihan siinä olla pullistumakin välilevyssä, mutta mitä sitten?

      "a aloita kunnon ruokavalio koko perheelle HETI "
      Itselleen ehkä. Lapsi ei tarvitse dieettia, vaan ruokaa. Mies on diabeetikko, sen tuntee ruokansa.

      • välilevy??

        Kysymys ei ole mistään dieetistä vaan elintavoista.

        Koko perheellä on sairauksia, niin kaikki muuttavat ne elintapansa ja heti.

        Nykyään yli 70% länsimaalaisten ihmisten ravinnosta tulee ruuista, jotka eivät ole lajillemme ominaisia, kuten viljat ja maitotuotteet. Vaikuttaisi siis, että useimpien kroonisten tautien taustalla on modernin maailman mukanaan tuomien elämäntapojen ja ruokavalion suuri poikkeama siitä ympäristöstä, johon geenimme ovat tottuneet.

        http://www.helsinkipaleo.com/aloita-tasta/


    • juupas joo

      Just ykkösdiabeetikon pitää muuttaa tapansa ja pienen lapsen, joka 2.5v. Mistä näitä internetspesialisteja oikein sikiää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe