paras karvanpoisto keino?

ärsyttääää

Heips!

Oon alkanut kyllästymään niinkuin varmaan moni muukin jatkuvaan karvojen sänkeen. Eikä ihokaan tykkää jatkuvasta höyläämisestä. Nyt tahtoisin teidän muiden jos olette keksineet millä keinolla karvat saisi pysymään "olemattomissa" mahdollisimman pitkään?

Onko epilaattori hyvä? Ainakin hintava verrattuna muihin keinoihin. Olen vahauksia ja sokeirointia myös kokeillut. Vaan aina jäänyt muutama karva joita sit joutunu sheivaileen.

22

6410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttäää

      ai niin vielä, siis toivoisin semmoista keinoa jonka pystyisi ihan kotosalla itse tekemään

    • Hyvin toimii

      Epilaattori on helpoin ja edullisin kotikonsti. Muutamalla kympillä saa laitteen joka kestää vuosikausia kovaakin käyttöä. Esimerkiksi Prismasta löytyy tuollainen Braun joka on minulla kuudella kympillä. Ihan yhtä hyvä halvempi malli maksaa neljä kymppiä (jossain verkkokaupassa tarjotaan hintaan 30 €). Vahaliuskoihinkin menee äkkiä enemmän rahaa. Ei kannata maksaa yli satasta kalliimmista laitteista koska halvemmallakin Braunilla karvat lähtee yhtä hyvin.

      • ärsyttääää

        Kiitos vastauksesta! Voisitko vielä kertoa miten kauan karvat pysyy pois? Onko kivuliasta?


      • Hyvin toimii
        ärsyttääää kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Voisitko vielä kertoa miten kauan karvat pysyy pois? Onko kivuliasta?

        Epilaattorilla saa nypittyä vain kasvavat karvat pois ja ne pysyy poissa ehkäpä sen kuukauden mitä valmistajat lupaa. Mutta ennen sitä alkaa kasvamaan näkyviin lepovuorossa olleita karvoja. Osa näistäkin oli mahdollisesti jo kasvuvaiheessa mutta vielä niin pieniä ja hentoja ettei epilaattori saanut niistä otetta. Siksi tuntuu ettei mainokset pidä paikkaansa. Epilaattorilla ajelun jälkeen ei saa tuntua sänkeä muutaman päivän kuluttua koska silloin karvat ovat vain katkenneet eikä lähtenyt juurineen.

        Se kuinka nopeasti ja paljon karvoja kasvaa takaisin ajelun jälkeen, riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista. Minulla säännöllinen epilointi on hävitänyt karvat käytännössä kokonaan sääristä ja käsivarsista. Kainaloitakin voi ajella ehkäpä 1-2 kk välein eikä silloinkaan näy kovin paljon karvoja. Joistakin kohdista jo yksi epilointikerta hävitti karvat kokonaan eikä ne kasvaneet enää takaisin.

        Ensimmäisellä kerralla kun karvat ovat vahvoja ja niitä on runsaasti, epilaattorilla ajelu on kivuliasta. Mutta kun ajelua jatkaa säännöllisesti ja jo ennen kuin karvat ehtivät kasvaa liikaa, kipu hellittää nipistelyksi. Jos pelkää tuota aloituskipua, voi käydä kosmetologilla sokeroinnissa ja sitten aloittaa epilaattorilla 1-2 viikon päästä säännöllisen epiloinnin.


      • ärsyttääää
        Hyvin toimii kirjoitti:

        Epilaattorilla saa nypittyä vain kasvavat karvat pois ja ne pysyy poissa ehkäpä sen kuukauden mitä valmistajat lupaa. Mutta ennen sitä alkaa kasvamaan näkyviin lepovuorossa olleita karvoja. Osa näistäkin oli mahdollisesti jo kasvuvaiheessa mutta vielä niin pieniä ja hentoja ettei epilaattori saanut niistä otetta. Siksi tuntuu ettei mainokset pidä paikkaansa. Epilaattorilla ajelun jälkeen ei saa tuntua sänkeä muutaman päivän kuluttua koska silloin karvat ovat vain katkenneet eikä lähtenyt juurineen.

        Se kuinka nopeasti ja paljon karvoja kasvaa takaisin ajelun jälkeen, riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista. Minulla säännöllinen epilointi on hävitänyt karvat käytännössä kokonaan sääristä ja käsivarsista. Kainaloitakin voi ajella ehkäpä 1-2 kk välein eikä silloinkaan näy kovin paljon karvoja. Joistakin kohdista jo yksi epilointikerta hävitti karvat kokonaan eikä ne kasvaneet enää takaisin.

        Ensimmäisellä kerralla kun karvat ovat vahvoja ja niitä on runsaasti, epilaattorilla ajelu on kivuliasta. Mutta kun ajelua jatkaa säännöllisesti ja jo ennen kuin karvat ehtivät kasvaa liikaa, kipu hellittää nipistelyksi. Jos pelkää tuota aloituskipua, voi käydä kosmetologilla sokeroinnissa ja sitten aloittaa epilaattorilla 1-2 viikon päästä säännöllisen epiloinnin.

        Kävin ja ostin prismasta sen Braunin koneen :) oli vielä 10e alennuksessa. Sääret meni ihan hyvin,, helposti kestin nipistelyn. Mutta kainalokarvat!!! Siitä ei tullu mitään, vaikka olikin siihen päähän se osa... Varmaan johtuu karvojen tiheydestä, mutta en usko että koskaan tulen tottumaan siihen kipuu :( joten sheivaus jatkuu kainaloiden alueella..


      • Aloitusvaihtoehto
        ärsyttääää kirjoitti:

        Kävin ja ostin prismasta sen Braunin koneen :) oli vielä 10e alennuksessa. Sääret meni ihan hyvin,, helposti kestin nipistelyn. Mutta kainalokarvat!!! Siitä ei tullu mitään, vaikka olikin siihen päähän se osa... Varmaan johtuu karvojen tiheydestä, mutta en usko että koskaan tulen tottumaan siihen kipuu :( joten sheivaus jatkuu kainaloiden alueella..

        Yksi konsti noiden arempien paikkojen epiloinnin aloittamiseen löytyy. Käydään ensin kosmetogilla joka poistaa karvat sokeroimalla tai vahauksella. Sen jälkeen aloitetaan epilaattorilla ajelu jo ennen kuin uudet karvat edes näkyy kunnolla. Tuossa kasvun alkuvaiheessa ne ovat vielä hentoja ja irtoaa kivuttomammin. Kun sitten karvoja ei päästä koskaan täyteen mittaansa ja epiloi säännöllisesti, jatkossa tuntuu vain pientä nipistelyä.


      • -Asiakas-

        Prismasta ja S-Marketista en ostaisi vaikka maksettaisiin. Surkeimpia kauppoja mitä tiedän. Kukaan kavereistani tai sukulaisista ei käy Prismassa eikä S-Marketissa. Paljon parempiakin kauppoja on ja varmasti saa edullisemmin kuin Prismasta.

        Olin ennen Prisman asiakas ja laskin mitä voi säästää pelkästään vuodessa kun ostaa muualta samoja tuotteita. Lopetin Prismassa käynnin ja nyt olen ostanut kaikki muualta. En käy myöskään S-Marketissa ollenkaan. Säästöä on tullut enemmän kuin olen osannut kuvitellakaan. Katsokaa mistä ostatte!


      • s-arket
        -Asiakas- kirjoitti:

        Prismasta ja S-Marketista en ostaisi vaikka maksettaisiin. Surkeimpia kauppoja mitä tiedän. Kukaan kavereistani tai sukulaisista ei käy Prismassa eikä S-Marketissa. Paljon parempiakin kauppoja on ja varmasti saa edullisemmin kuin Prismasta.

        Olin ennen Prisman asiakas ja laskin mitä voi säästää pelkästään vuodessa kun ostaa muualta samoja tuotteita. Lopetin Prismassa käynnin ja nyt olen ostanut kaikki muualta. En käy myöskään S-Marketissa ollenkaan. Säästöä on tullut enemmän kuin olen osannut kuvitellakaan. Katsokaa mistä ostatte!

        Mitä yhteistä sun ja sun kavereitten prismassa käymättömyydellä ja karvanpoistolla on?


    • #suomivastauksiaa

      Sama tunne. Olen ainakin kokeillut monia ajokoneita, esimerkiksi mitä mainostetaan. Silti ei lähde kunnolla? Olen yrittänyt surffata puhelimella ja koneella erikseen, että onko vinkkejä. Ilmeisesti en ole vielä löytänyt. Ei ainakaan ole ylpeä tunne mennä uimaan kun jalat törsöttää täynnä ihokarvoja! Vaikka en usko jengin katsovan jalkoja koko ajan. Hei, toivottavasti vinkki löytyy!

    • eqRWQR

      Verät siittä kuule epillaattorilla ja huurat että sieg hitler-soini

    • omat karvat

      Jos en kelpaa karvoineen päivineen, saa olla, en ala kiduttamaan itseäni kenenkään takia, en edes itseni.

    • akkujukka

      kupillinen benssiiniä,tulitikut...ja vuf...pois on...

    • colt

      sytkärillä räpsyttelee niin ne lähtee kivasti.

    • 8eight8

      Epilaattorilla ajelu, vahaus ja sokerointi vaativat kaikki sen, että karva on yli 5 mm pitkää. Käytännössä siis näillä eri menetelmillä karvat pysyvät poissa 3-4 viikkoa karvojen kasvuvauhdista riippuen, jonka jälkeen ne alkavat kasvaa.

      Ongelmana näissä tavoissa on se, että koska karvat ovat eri kasvuvauhdissa, niin saat katkaistua vain ne karvat, jotka ovat juuri silloin yli 5 mm pitkiä. Toinen ongelma on se, että käytännössä on aina joukossa myös sellaista karvaa, joka ei ole vielä tarpeeksi pitkää. Jos haluaa täysin sileät sääret, niin joutuu todennäköisesti poistamaan karvat jollakin edellämainitulla tavalla ja sitten irtokarvoja poistamaan pinseteillä tai sheivaamalla.

      Minulla kainalokarvat kasvavat ristiin eli lähtevät niin moneen suuntaan, että käytännössä itse vahaaminen ei onnistu. Poistan kainalokarvat sheivaamalla. Muun karvoituksen poistatan kesäloman alkaessa vahaamalla kauneushoitolassa, jolloin pysyn karvattomana suunnilleen koko kesälomani ajan.

      Jos rahaa riittää, niin on olemassa myös menetelmiä, joiden sanotaan poistavan karvat pysyvästi. Näitä on neulaus, valoimpulssihoito ja laser. Minulla ei ole kokemusta, että poistuuko näillä tosiaan karvat pysyvästi vai ei. Olen kuullut, että ne poistaisivat karvan pysyvästi, mutta saattavat aktivoida viereistä karvatuppea työntämään karvaa, joka on ollut aiemmin siis ilman karvaa. Koska nämä menetelmät ovat kalliita, en ole saanut mistään tietoa, että toimiiko esim. satoja euroja maksava laserhoito vai ei. Näitä hoitoja tehdään esim. yksityisillä kauneuskirurgisilla sairaaloilla.

      • Kokemusta on

        Korjataanpa vähän tuon viimeisen kappaleen olettamuksia. Ensinnäkin mikään karvanpoistomenetelmä ei aktivoi viereistä karvatuppea. Ne aktivoituvat luonnollisesti siitä riippumatta mitä naapurikarvalle on tehty. Karvalla on yksilöllinen kasvukierto. Karvatuppi on osan kierrosta lepotilassa ja kun se aktivoituu, se kasvattaa karvan. Karva pysyy elinkelpoisena ja kasvaa vaihtelevan ajan ja sen jälkeen karva irtoaa ja karvatuppi vaipuu lepotilaan. Tämän vuoksi nämä pysyvätkin (neulaepilaatio ja laser) vaativat uusintakäsittelyn 4-6 viikon välein kun uusi erä karvatuppia aktivoituu. Hoitokertoja tarvitaan 6-10 kertaa ennen kuin kaikki karvatupet on kuolleet.

        Laserhoito vaatii hyvän kontrastin karvatupen ja ihon välillä jotta laservalon kuumentava vaikutus tappaisi karvatupen vaurioittamatta ihoa. Sen vuoksi sitä voi käyttää vain tummiin karvoihin vaalealla (päivittymättömällä) iholla. Laserissa valon aallonpituus on opimoitu karvatupen tummalle värille. Valoimpulssi annetaan laajaspektrisellä valonlähteellä joka ei tehoa niin hyvin. Laserkäsittelyä annettaessa karvat pitää olla sheivattu pois, nyppiminen ja epilointi on kielletty ennen hoitoa.

        Neulaepilaatiolla karvatuppeen työnnetään neula johon johdetaan sähkövirta. Sähkövirta kuumentaa karvatupen tappaen sen. Neulaepilaatiota voidaan käyttää minkä väriseen karvaan tahansa. Käsiteltäessä karvoissa pitäisi olla senverran pituutta että toimenpidettä tekevä löytää karvatupen ja näkee karvan kasvusuunnan.

        Itselläni on kokemusta molemmista poistotekniikoista ja karvat todellakin häviää lopullisesti riittävän usein toistettuna ja huolellisella työllä. Kustannuksia olen säästänyt siten että isot alueet (sääret ja käsivarret) ajelen epilaattorilla.


    • ge4thth

      Sytostaattihoito on paras keino karvanpoistoon.

      • Käyttökelvoton

        Sytostaattihoito perustuu nopeasti kasvavien solujen (mm. syöpäsolujen ja karvoituksen) tuhoamiseen. Hoitoa ei voi jatkaa loputtomiin ja hoidon päätyttyä karvankasvu toipuu ja ne alkavat kasvamaan uudelleen.


    • foobarr

      Sinol ja sytkäri?

    • Leenapettynyt

      Epilator Antti Alastalo...................................

    • oon epiloinu

      oon epiloinu ja sitte karvat kasvaa ihon alla niin siilleen ettei tuu ihon läpi
      miten ton vois estää

    • ....

      Entä jos ei kestä epiloinnin aiheuttamaa kipua?

      • auts äiteee apuva

        Eilen kokeilin epiloida alapään karvoja, ei hyvää päivää sitä sietämätöntä kipua palluruisten kohdalla ja pippelin juuressa, lopettaa piti alkoi verta tihkua ja kirvellä tuhottomasti. Siinä meni rahat tuhkana tuulee kun epilaattorin ostin, en enää mene sitä tunkemaan palleihini lähellekää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe