Miehen täytyy tervehtiä ennenkuin nainen tervehtii takaisin

joopajoo_

Olen tavallisen näköinen ja normaalipainoinen parikymppinen mies ja olen huomannut että kerrostaloyhtiössäni parikymppiset naiset voi jakaa kahteen ryhmään, eli niihin jotka tervehtivät vasta jos itse tervehdin ensin, ja niihin jotka eivät tervehdi edes takaisin vaikka heitä tervehtisi. Sinällään tervehtiminen on melko merkityksetön tapahtuma, mutta ihmetyttää silti että vanhemmat ihmiset (sekä naiset että miehet) tervehtivät paljon useammin takaisin.

kyllästyin lopulta vähäisiin takaisin tervehtämisiin ja lopetinkin pari kuukautta sitten parikymppisten naapurinaisten tervehtimisen, ja vähemmän yllättäen kukaan ei ole tervehtinyt, kun en itse ole sitä ensin tehnyt. Ihan normaali ilme kasvoilla olen kävellyt ohitse ja ehkä sekunnin verran katsonut silmiin. Moni näistä naisistakin katsoo suoraan silmiin, mutta mitään ei tule suusta ulos.

Olisi erittäin mielenkiintoista tietää että kokevatko nämä kyseiset naiset myös että miehen kuuluu tehdä aloite mitä tulee suhteen aloittamiseen. Jotenkin sellainen tunne että nämä asia kulkevat käsi kädessä, eli jos on passiivinen tervehtimään vastakkaista sukupuolta, niin on passiivinen muissakin asioissa.
En yllättyisi suuresti jos kävisi joskus ilmi että julkisissa kulkuvälineissä nämä kyseiset naiset seisovat mieluummin kuin istuutuvat miehen viereen, jos näiden kahden välillä on valittava.

Eihän tuollaista ole varmasti ikinä tutkittu, mutta olisi ihan mielenkiintoista jos joskus tutkittaisiin.

23

1455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+13

ehkä naiset saa niin paljon aloitteita miehiltä että pelkäävät olevansa ystävällisiä etteivät saisi lisää aloitteita

• niiiin....

Seurasin tuossa iltana eräänä, miten käytännössä se tylyys toimii. Kaksi wt-miehen oloista, alkoa nauttinutta jamppaa lähestyi kadulla suomalaisia nuoria naisia, jotka käskivät "ällötysten painua ***********n". Heebot poistuivat takavasemmalle nolona, kunnes toinen heistä huomasi kaksi ulkomaalaista tyttöä vähän matkan päässä. Kaverinsa sanoi noita tyttöjä rumaksi, mutta lähestyivät heitä siinä kuitenkin tankero-englannilla. Toinen nainen pyysi hyvin kohteliain sanakääntein miehiä jättämään heidät rauhaan, mutta viesti ei mennyt perille. Siihen ne känniset wt-miehet jäivät lässyttämään "aim joor män":a. Ehkä pari vuotta Suomessa asumista ja x määrä vastaavia kokemuksia ja ko. neidit osaavat puhua niillä sanakäänteillä, jotka menevät perille :p.

• Reikä ratkaisee

Et itsekään tervehtisi, jos olisi reikä haaroissa. Se on reiättömien hommaa se tervehtiminen. Reiälliset ovat parempaa väkeä eivätkä alennu reiättömille pokkuroimaan. Armeijassakin alempiarvoinen tervehtii ensin. Että tiedä sä se!

• piiloalfa

Meidän rapussa minun pitää tervehtiä kaikkia ensin sukupuolesta riippumatta. Muuten ei kuulisi keneltäkään mitään. Olen varmaan epäsuosittu henkilö, koska Suomessa tervehtiminen ei taida olla suositeltavaa.

• 22223

Miehet, lopetetaan naisten moikkaaminen, niin alkaa naisetkin moikkaamaan enemmän kun huomaavat että ei ole itsestään selvää saada mieheltä ensin moikkaus.

• ätmi

Naiset rupeaisivat vain kitisemään, miten huonot käytöstavat miehillä on, kun eivät edes tervehdi. He valittavat rikasta miehen silmässä, kun heillä on huoranvitussaan hirsi.

• Hehe..
        ätmi kirjoitti:

Naiset rupeaisivat vain kitisemään, miten huonot käytöstavat miehillä on, kun eivät edes tervehdi. He valittavat rikasta miehen silmässä, kun heillä on huoranvitussaan hirsi.

Aika katkeraa matskua.

• talon hiippari

Taloni naiset tervehtivät kyllä yleensä minua ensin. Miehet samaten. Itse tervehdin takaisin. Ja tervehdin kyllä ensimmäisenä jos ei sitä tervehdystä meinaa tulla toisesta päästä. Kukaan ei ole vielä jättänyt vastaamatta tervehdykseen.

Kaikista vanhimmat eläkeläiset sitten välillä halailevatkin ja kukkiakin tuovat, kun kohteliaana tietysti kannan painavat ruokakassit portaita ylös, yms.

Ne jotkut nuorehkot talossa asuvat naiset, joiden kanssa en ole jutellut, kyllä joskus katsovat vähän epävarman pälyilevästi - kuin olisin joku raiskaaja-hiippari. Tervehdin silti.

Kiva että ne talon vanhat rouvat tykkäävät (halailuun asti).
      Harmi että talon nuoret naiset eivät niinkään (suhtautuvat kuin olisin se ihme hiippari).

• YTMinketale

En tervehdi, vaan ignooraan aina sillä kuulun Korkeampaan ilmanalaan!

Tervehtiminen kuuluu niille miehille, jotka omaavat lupsakkaan palvelualttiin koiran mielen ja sen vuoksi haukkuvat iloisesti, kuin myös heiluttavat lystikkään veijarimaisesti häntäänsä, aina kissakissasen ollessa näköpiirissä. YTM ei palvele naista, itse ajatuskin on jo huvittava, vaan häntä palvellaan.

• tyypillinen tilanne

Jep, taloyhtiössä, jossa asun, asui taannoin n. 20 vuotias yksinhuoltaja nainen. Ei tervehtinyt miehiä (minkään ikäisiä rappukäytävässä, ei tevvehtinyt edes takaisin). Taloyhtiön miesasukkaat naureskeli pihalla, että misu osaa avata haarat ja ottaa spermaa sisään joltain luuserilta, mutta ei osaa tervehtiä. Kyllä oli hauska kuunnella tosimiesten juttuja ja käsitystä naisen tasosta;)

• Rector

Syitä on varmaan monia. Esimerkiksi samanikäiset naiset voivat ajatella, että jos tervehtii niin se on merkki jostain enemmästä. ATM:thän tunnetusti käsittävät väärin signaaleja. Sitten naiset pyrkivät välttelemään kiusallisia tilanteita, vaikkapa se samanikäinen mies alkaiskin juttelemaan vaikkapa säästä tai jostain muustakin. Toiset voivat jopa pelätä miehiä.

Mutta niin, asioihin on yleensä yksinkertainen vastaus: Niillä on käytöstavat unohtuneet.

• Veksi-i

No juu, sen ymmärrän ettei minun (omakotitalossa asuvan 30v miehen) kaksvitonen naapurintyttö tervehdi minua, koska hänellä on oma poikaystävä. Mutta ei tervehtinyt myöskään meillä käymässä ollutta äitiäni, vaikka osuivat pihalla vastakkain ja äiti tervehti häntä, sitä pidän jo naapurintytöltä aikas sivistymättömänä käytöksenä.

Yllättävän moni nuori nainen elää jossain omissa maailmoissaan, joissa toiset ihmiset on pelkkää ilmaa. Ennen tuollaista käytöstä pidettiin mielisairauden yhtenä alalajina. Saattaa olla sitä edelleen.

• bitch killer

Naiset kuvittelevat että he kusevatkin kultaa. Mutta kyllä tuollaiset koppavat horot vielä ansionsa mukaan saavat.

• kohta toikin muija
        bitch killer kirjoitti:

Naiset kuvittelevat että he kusevatkin kultaa. Mutta kyllä tuollaiset koppavat horot vielä ansionsa mukaan saavat.

on yh, panorinkien kynnysmatto.

• From ATM to YTM

Asiaan ehkä liittyy semmoinen juttu että 20-vuotias nainen on huomannut miesten juoksevan hänen perässään diivamaisesta käytöksestä huolimatta? Jos muistelee kouluaikoja niin mukavien tyttöjen ja koppavien prinsessojen suosio miesten keskuudessa oli aika lailla samaa luokkaa, jos vain ulkonäkö oli kunnossa ja päällä sellaista vaatetta että asia tuli jokaiselle tirkistelijälle selväksi ;)

• varmaan_ytm_mies

Naureskelin tätä ketjua lukiessani että mitä v****ua :) Taidan olla sitten todellinen YTM, kun omassa talossani, kaupassa ja muuallakin paljon minua nuoremmatkin naiset tervehtivät iloisesti ja hymyilevät aina vastaantullessaan :D

Itselläni tervehdykseen vastaaminen saattaa olla välillä vähän väkinäistä, mutta yritän kuitenkin vastata jotain ja joskus saatan hymyillä takaisinkin :)

• wt muijat

muijat on niin pönttöjä ja loppuun nussittuja, että ne ei osaa edes tervehtiä.

Mutta paremman tason naiset kyllä tervehtii. Koska olet selvästi ytmi ja asut hulppeasti ja sinulla on statusta.. et edes näe näitä wt-naisia. Sinulla on jatkuva suodatus päällä. Ole kiitollinen siitä, vältyt paljolta paskalta. Sinä näet vain kauniin maailman;)

• varmaan_ytm_mies
        wt muijat kirjoitti:

muijat on niin pönttöjä ja loppuun nussittuja, että ne ei osaa edes tervehtiä.

Mutta paremman tason naiset kyllä tervehtii. Koska olet selvästi ytmi ja asut hulppeasti ja sinulla on statusta.. et edes näe näitä wt-naisia. Sinulla on jatkuva suodatus päällä. Ole kiitollinen siitä, vältyt paljolta paskalta. Sinä näet vain kauniin maailman;)

Ei minunkaan elämäni ole aina ollut niin hienoa, enkä asu tälläkään hetkellä kovin hulppeasti. Ja tunnen paljonkin ihmisiä, joita joku voisi sanoa wt:ksi... En tiedä miksi mulla on noin erilaisia kokemuksia, ehkä en ole vihainen ja katkera naisille niinkuin moni muu täällä ja naisetkin huomaavat sen.

• sinulla on valtti
        varmaan_ytm_mies kirjoitti:

Ei minunkaan elämäni ole aina ollut niin hienoa, enkä asu tälläkään hetkellä kovin hulppeasti. Ja tunnen paljonkin ihmisiä, joita joku voisi sanoa wt:ksi... En tiedä miksi mulla on noin erilaisia kokemuksia, ehkä en ole vihainen ja katkera naisille niinkuin moni muu täällä ja naisetkin huomaavat sen.

sinulla on ytmiys..

• ,,,

No minäpä törmäsin viimeksi tänään mieheen, joka ei tervehtinyt takaisin. Tai oikeastaan eilen. Meitä oli kyllä aika iso joukko, mutta ei se viitsinyt edes murahtaa. Käytöstapoja, ihmiset!

• Maassa maan tavalla

Ei ole suomalainen tapa! Muuttakaa vittu sinne ulkomaanpellejen ulkomaahan smalltalkkaamaan ja tervehtimään ja mitä vittua ne vitun ulkomaanpellet nyt tekevätkään. Suomessa on perinteisesti vastaantulija tapettu kirveellä jos se alkaa aukomaan päätään.

• lahopuu korvessa

On jäänyt mieleen vanha "ohjesääntö", että vanhempi mies tervehtii ensin ja sen jälkeen nuorempi nainen tervehtii takaisin. Lieneekö aikoja sitten syntyneitä
      kirjoittamattomia lakeja vai muuten vaan ikäero-kysymys?

• mies.

Huomasin että joku nuori nainen on muuttanut tähän samaan taloon missä asun. Se tervehtii minua joka kerta ja itse sanon moi. Täs talossa ei ole kuin 4 asuntoa ja se asuu yksin tuossa pääty asunnossa jossa on 4 huonetta keittiö. Pitää kai mennä kutsuu sen kahville ja tutustua siihen paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe