väkivaltainen mies ulos asunnosta

epätoivoinen

Olen umpikujassa. Asunnossani oleva mies ei suostu poistumaan. Olen antanut aikaa jo vuoden. Aina selityksen makua ...on ulkomaalainen, asunut Suomessa 10 vuotta. Alkanut nyt väkivaltaiseksi . Pelkään päivittäin. En uskalla enään kysellä koska muuttaa jne.. ollut linnassa 3 kuukautta edellis talvena pahoinpitelyn takia ja nyt ehdonalaisessa vielä vuoden. Työtön , eli aina kotonani. En voi vaihtaa lukkoja salaa.Hänellä on viisi matkalaukullista tavaraa , minne ne myös veisin.Itse käyn töissä väsyneenä ja pelokkaana...Ei ole kirjolla asunnossani. Suunnittelen ottavani hänen nukkuessaan avaimen pois ja laittavani tilalle toisen samannäköisen avaimen, mutta jos jään kiinni siitä, niin varmasti hakkaa pahasti. Mitä teen, itsemurhanko ?

15

774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelottava mies

Sinun pitää vuokrata asunto itsellesi ja lähteä,vaikka salaa.
      Et voi elää noin,tosi pelottava tilanne.
      Jätä mies,ja muuta pois.

• epätoivoinen

asunto on minun nimissäni jo, on vuokra-asunto. tässäpä tämä, miehen pitää lähteä ........mutta mutta .....mies ei ole mitenkään virallisesti asunnossa. on jo kuitenkin asunut kaksi vuotta . alussa oli romanssia, mutta ei nyt ollut noin vuoteen, nukun sohvallani ja hän sängyssäni. tarvisin 5 isoa ja riskiä miestä kantamaan tavarat pois. mutta sellasia ei oli kaveri piirissäni ...

• that's it
        epätoivoinen kirjoitti:

asunto on minun nimissäni jo, on vuokra-asunto. tässäpä tämä, miehen pitää lähteä ........mutta mutta .....mies ei ole mitenkään virallisesti asunnossa. on jo kuitenkin asunut kaksi vuotta . alussa oli romanssia, mutta ei nyt ollut noin vuoteen, nukun sohvallani ja hän sängyssäni. tarvisin 5 isoa ja riskiä miestä kantamaan tavarat pois. mutta sellasia ei oli kaveri piirissäni ...

Kun sun vuokranantajasi saa jostain kuulla, että mies asuu luonasi ilman vuokrasopimusta niin sullekin tulee vaikeuksia. Vuokralaisellahan ei ole oikeutta asuttaa luonaan vuokrasopimukseen kuulumattomia henkilöitä. Va:lla on oikeus jopa purkaa sopimus tuon syyn takia.

Soita vuokranantajalle ja pyydä vaihtamaan lukot asuntoon. Sä tietenkin maksat kulut. Huolehdit sitten, että mies on muualla kun lukot vaihtuu. Sillä välin pistät miehen tavarat pihalle ja that's it. Näin mä tekisin.

• -erkki
        that's it kirjoitti:

Kun sun vuokranantajasi saa jostain kuulla, että mies asuu luonasi ilman vuokrasopimusta niin sullekin tulee vaikeuksia. Vuokralaisellahan ei ole oikeutta asuttaa luonaan vuokrasopimukseen kuulumattomia henkilöitä. Va:lla on oikeus jopa purkaa sopimus tuon syyn takia.

Soita vuokranantajalle ja pyydä vaihtamaan lukot asuntoon. Sä tietenkin maksat kulut. Huolehdit sitten, että mies on muualla kun lukot vaihtuu. Sillä välin pistät miehen tavarat pihalle ja that's it. Näin mä tekisin.

>>Vuokralaisellahan ei ole oikeutta asuttaa luonaan vuokrasopimukseen kuulumattomia henkilöitä. Va:lla on oikeus jopa purkaa sopimus tuon syyn takia.

• totuudenkertoja1

Elämä on valintoja täynnä.

• epätoivoinen

poliiseista sanoivat, että kun ei ole kirjoilla , niin voi nostaa tavarat ulos ja kun on annettu tarpeeksi aikaa katsoa uutta asuntoa. ja kyseinen mies on " vieras " . vierastahan saa pitää asunnossa. vieraani on poissa joka kuukausi asunnostani 2 päivää, jolloin ei tarvi kirjoille laittaa ... tosin en niitä päiviä etukäteen tiedä. en ystävänsä luona. kyseessä kaupungin vuokra-asunto.

• Alissalla

Hei, ymmärrän tilanteesi ja pelkosi tosi hyvin. Onko niin, että jos mies on läsnä, niin et uskalla sanoa poliisillekaan, että sinua on pahoinpidelty, vaan kerrot, että kaikki on hyvin. Voisit ottaa yhteyttä Rikosuhripäivystykseen puhelimitse luottamuksellisesti. Voit puhua myös nimettömästi ja saada neuvoja ja jopa juridista neuvoa sekä tarvittaessa vapaaehtoisen tukihenkilön, jonka tuki olisi sinulle todella tärkeää, jotta jaksat selviytyä arjessa ja löydät hänen tuellaan keinon, miten päästä tilanteesta irti. Tukihenkilö tulee tarvittaessa myös oikeudenkäyntiinkin mukaan.

• vaihda kaikki

Hanki uusi kämppä ja irtisano vuokrasopimus.
      Voit menettää vuokravakuuden, mutta saat vapauden.

• ķohta onnellinen

Itselläni on sama tilanne. Olen itse hakenut lähestymiskiellon ja näin ollen saan tulevan ex-miehen ulos

• tehokaasti

Ota lomaa ja kun mies lähtee käymään ulkona, nosta miehen kamat pihalle. Tilaa tilaa ajoissa lukkosepppä joka tulee pikavaroituksella ja sarjoita lukko uudestaan. Lähde samalla hetkeksi reisuun ja kun palaat ei mies taatusti ola enää muutaman päivän päästä oven takana istumassa ;I ja jos on niin voit soittaa poliisit ja syyttää ahdistelusta ja kyttäämisestä. Ehdonalaisuusrikkomuksena se johtaa kaltereiden taakse, joten se sitiä. Ja muista jatkossa pysyä erossa ulkomaalaisista.

• joo4

on hienoja ehdotuksia, nää hakkaajat yms toki unohtaa tän asian eikä KOSKAAN enää tule oven taakse, in ur dreams, voi tulla kostamaan ihan koska tahansa ja missä tahansa!

• Sama tilanne mulla

Joo se on helppoa neuvoa kun ei ole omaa kokemusta.Sitä väsyy tuommosessa suhteessa,sitä tulee semmoseksi ettei jaksa tehdä seuraavaa siirtoa,pelkää...ja on syytäkin.Onhan nähty miten arvaamattomia nuo ulkomaalaiset miehet on!Mutta ihan järkevästi,irtisano se asunto,muuta vaivihkaa pois,palauta oma avain,sano ettet tunne tuota miestä joka siellä majailee,kyllä ne sen poistaa jossain vaiheessa,eikä sinun tarvi sitä tehdä!

• yksin asumaan heti

Minä sain uuden asunnon aikapian kaup.vuokraasunnoista kun kävin kertomassa ongelmani asuntotoimistossa. Kannattaa ottaa selvää voiko asunnon vaihtaa tosiaan toiseen asuntoon . Uusi asunto uusi elämä. Ja kerro as.toimistossa syy siinäkin mielessä että eivät jaa uutta osoitetta kyselijöille. Kannattaa olla rehellinen ongelmastaan vaikka onkin ollut tyhmä ja ottanut tuollaisen uhkailija miehen asuntoonsa. Kuka sitä rakastuneena tosiaan noita miehen ongelmista aluksi tietää.

• piparminttuli

Ota yhteyttä lähimpään poliisiin ja pyydä sieltä neuvoa ja apua.

• 20+2

Niin, kaipa se avainten pois pyytäminen on helpompaa jos riski poliisimies seisoo kummallakin puolella. Poliisilla on käsittääkseni auttamisvelvollisuus, mutta kannattaa mennä itse poliisiasemalle ja pyytää naispoliisi neuvojen ja avun antajaksi.
        En käsitä miksi aloittaja on jatkanut noinkin kauan kärsimystään, kyllä jokin keino löytyy kunhan itse on tarmokas, pitää puolensa. Ei anna periksi esim. tässä pöoliisiasiassa ennen kuin asia on hoidettu kuntoon.
        Mutta muutto kauas pois, tuntemattomaan osoitteeseen on paras ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe