Kauhea syyllisyys..

111111111111111

Meillä meni miehen kanssa joskus pari vuotta sitten todella huonosti. Työpaikan juhlissa kävi sitten niin, että päädyin todella kovassa humalassa nuoleskelemaan työkaverin kanssa, enkä edes muistanut koko asiaa, kunnes sain kuulla siitä puoli vuotta tapahtuneen jälkeen.
Vielä olen saman miehen kanssa yhdessä, enkä pysty kertomaan asiasta, meillä menee nykyään hyvin, enkä tahdo romahduttaa kaikkea taas.
Syyllisyys kalvaa ja vihaan itseäni tuosta hyvästä. Alkoholi tekee minusta täysin estottoman, lutkan suorastaan ja tämän vuoksi olen päättänyt lopettaa juomisen. Mutta kaikkea pahaa on jo ehtinyt tapahtua. Masentaa ja suututtaa. Haluaisin vain olla onnellinen.

89

4237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • watsii roi

      Elä huoli suotta niin ne tekee kaikki muutkin. Anna palaa vaan. Ukkoski laittaa ku tilaisuus tulee. Mitä noita murehtimaan ku tavara kelpaa antaa mennä. Siinähän molemmat nauttii aikuiset ihmiset.

      • mies 28v

        Niii... mitä sitä ajattelemaan sellaisia parisuhteen peruspilareita kuin uskollisuus,rehellisyys ja toisen kunnioittaminen...


      • Kokeile tätä
        mies 28v kirjoitti:

        Niii... mitä sitä ajattelemaan sellaisia parisuhteen peruspilareita kuin uskollisuus,rehellisyys ja toisen kunnioittaminen...

        Lopeta juominen puoleksi vuodeksi. Kyllähän se tahtoo itse kullakin riistäytyä käsistä silloin tällöin, siksi on hyvä tarkistaa selvänä aina välillä kuka se oma itsensä taas olikaan.


      • voi elämä

        Käsittämättömän lapsellinen kommentti ja asenne. Ja ikää oli...? Toivoa sopii, ettei kukaan koskaan erehdy suhteeseen kanssasi.


      • näinhelppoa
        voi elämä kirjoitti:

        Käsittämättömän lapsellinen kommentti ja asenne. Ja ikää oli...? Toivoa sopii, ettei kukaan koskaan erehdy suhteeseen kanssasi.

        No joo. Jos ihminen muuttuu niin vastuuttomaksi juodessaan, että jälkeenpäin saa oikein katua ja tuntea syyllisyyttä muustakin kuin kasvaneesta kaljamahasta tai kaverin matolle oksentamisesta, niin kyllä kannatta se viina jättää kyllä kokonaan. Musta on ihme homma, että humalassa oleminen tuntuu olevan ihmisille joku hiton oljenkorsi joka pelastaa vastuun ottamiselta. "Olin humalassa!" nämä kaksi kultaista sanaa, joiden pitäisi selittää kaikki. Ihminen on vastuussa teoistaan oli humalassa tai selvin päin. Jos ei kykene toimimaan humalassa ilman että kokee tohtori jekylit ja herra hydet niin hyvänen aika korkki kiinni koko loppu elämäksi. Simple as that.


      • Anonyymi
        näinhelppoa kirjoitti:

        No joo. Jos ihminen muuttuu niin vastuuttomaksi juodessaan, että jälkeenpäin saa oikein katua ja tuntea syyllisyyttä muustakin kuin kasvaneesta kaljamahasta tai kaverin matolle oksentamisesta, niin kyllä kannatta se viina jättää kyllä kokonaan. Musta on ihme homma, että humalassa oleminen tuntuu olevan ihmisille joku hiton oljenkorsi joka pelastaa vastuun ottamiselta. "Olin humalassa!" nämä kaksi kultaista sanaa, joiden pitäisi selittää kaikki. Ihminen on vastuussa teoistaan oli humalassa tai selvin päin. Jos ei kykene toimimaan humalassa ilman että kokee tohtori jekylit ja herra hydet niin hyvänen aika korkki kiinni koko loppu elämäksi. Simple as that.

        Todellakin. Korkki kiinni kaikissa tilanteissa. Ja olisi parasta vieläpä kaikkien ihmisten osalta.


    • älä vaivaa päätäs

      Voihan noita kertoja olla enemmänkin jos sulta tuppaa muisti menemään juopotellessa. Ja mitä ilmeisemmin onkin, jos kaikkea pahaa on jo ehtinyt tapahtua. Mitä suotta miehesi mieltä pahoittamaan, jos tuo muka on ainut kerta.

      Kännissä ei muuten tee mitään mistä ei selvinpäin haaveilisi. Ja mistäpä tuota tietää vaikka miehesi harrastaa samaa.

      • 9+1

        Samaa mieltä,
        jos olet vain kerran vähän suukotellut työkaveriasi, mistä et muista mitään,
        vastaavaa on varmasti tapahtunut aikaisemminkin.
        Muistele?
        Itse harrastan paljon pahempaa pettämistä, mutta se on jo eri juttu.


    • loppu hyvin

      Kerro asia miehellesi siten, että sanot kaiken olleen työkaverisi syytä. Olit puolustuskyvyttömässä tilassa ja avuton uhri.

      Parhaimmassa tapauksessa miehesi menee vetämään työkaveriasi turpaan ja suhteenne saa uutta potkua ja piristystä tästä episodista.

      • eioopakkomennä

        Ei tietystikään kerrota miehelle. Ja mitä sitä muutenkaan jauhat JOS olet jo kaksi vuotta selvinnyt "nuoleskelujesi" jälkeen niin selviät eteenkin päin. Vai onko alkanut mieli kaihertamaan uusintoja? Mieluummin jätät alkoholin juomisen jos et sitä hallitse. Sitä paitsi työpaikan mihinkään juhliin ei ole pakko mennä. Ne ovat vapaaehtoisia tilaisuuksia. Toiset örveltää ja toiset käyttäytyy fiksusti.


      • 17+4

        Nainenhan se tässä turpaan ansaitsisi kun tieten tahtoen miestään petti? Mitä sitä syytöntä miestä mätkimään.. Eipä nuo muiden parisuhdeasiat taida hänen ongelmansa olla kyllä yhtään. Ei voi ymmärtää joidenkin järjenjuoksua taas..


    • Näinhän se menee

      Kaiken voi laittaa aina kännin piikkiin, aivan kaiken!

      • PersJalka

        mitä ei muista, sitä ei ole tapahtunut


    • 33456ty

      ole vain känninen lutka. ehkä se tekeet sinut onnelliseksi. ole vapaa. kerran täällä ollaan ja elämä on lyhyt. anna palaa vaan, älä huoli turhista.

    • HYVYYS ON PARAS

      Jeesuksen nimessä OLE VAPAA TÄSTÄ HETKESTÄ ETEENPÄIN SYYLLISYYDESTÄ, ANNA ANTEEKSI ITSELLESI JA KERRO MIEHELLESI TOTUUS TAPAHTUNEESTA. SIUNAUSTA SINULLE!

    • typerä olet

      Hohhoijaa miten typeriä juttuja täällä onkaan... ja itse tarinan kertoja vaikuttaa olevan vielä typerämpi... mä heittäisin tommosen ämmän pihalle ja niin nopeasti kuin mahdollista en katselisi tommosta viinan kanssa menijää, joka jakaa kelle vaan...

      • minä minä minä

        Sinä olet tyhmä!!!!Jokainen tekee niin kuin haluaa....kuvitteletko olevasi niiiiin siveyden sipuli että? Itse en kertoisi ,mitä turhaa järjästämään hirveetä tappelua.Pitäisin "ihanana"hetkenä mielessäin,taidat olla aika pentu....odotahan kun vuosia vierii,niin voi olla et sinunkin ajatus maailma muuttuu!


      • tylyäkö
        minä minä minä kirjoitti:

        Sinä olet tyhmä!!!!Jokainen tekee niin kuin haluaa....kuvitteletko olevasi niiiiin siveyden sipuli että? Itse en kertoisi ,mitä turhaa järjästämään hirveetä tappelua.Pitäisin "ihanana"hetkenä mielessäin,taidat olla aika pentu....odotahan kun vuosia vierii,niin voi olla et sinunkin ajatus maailma muuttuu!

        Tässä aikuisen mielipide. Kannattaa ensiksikin muistaa, että kaikki eivät ole ns. lutkia (puhun kummastakin sukupuolesta), joten kaikki eivät todellakaan tee niin. Haluatte vain rauhoitella omaa mieltänne, vetoamalla sellaiseen ja viettää "ihania" eli kuvottavia hetkiänne. Toki omahan on asianne ja elämänne; mutta en ymmärrä miksi pitää sitten elää liitossa ja pettää, ellei kyse ole avoimesta sellaisesta.
        Aloittajalle taasen, hyvä jos olet vähentänyt, lopettanut juomisen, jos kyse oli vain ns. nuoleskelusta eikä sen enemmästä, ehkä ei kannata kertoa ja jatkatte vain elämässä eteenpäin.


      • Juopposuomi
        tylyäkö kirjoitti:

        Tässä aikuisen mielipide. Kannattaa ensiksikin muistaa, että kaikki eivät ole ns. lutkia (puhun kummastakin sukupuolesta), joten kaikki eivät todellakaan tee niin. Haluatte vain rauhoitella omaa mieltänne, vetoamalla sellaiseen ja viettää "ihania" eli kuvottavia hetkiänne. Toki omahan on asianne ja elämänne; mutta en ymmärrä miksi pitää sitten elää liitossa ja pettää, ellei kyse ole avoimesta sellaisesta.
        Aloittajalle taasen, hyvä jos olet vähentänyt, lopettanut juomisen, jos kyse oli vain ns. nuoleskelusta eikä sen enemmästä, ehkä ei kannata kertoa ja jatkatte vain elämässä eteenpäin.

        "ns. nuoleskelusta eikä sen enemmästä, ehkä ei kannata kertoa ja jatkatte vain elämässä eteenpäin."

        Mitä hemmetin ihmisiä te oikeen olette? Ei kannata kertoa vai? Tällaisia ihmisiä kannattaa elämässä välttää!


      • . . . .
        Juopposuomi kirjoitti:

        "ns. nuoleskelusta eikä sen enemmästä, ehkä ei kannata kertoa ja jatkatte vain elämässä eteenpäin."

        Mitä hemmetin ihmisiä te oikeen olette? Ei kannata kertoa vai? Tällaisia ihmisiä kannattaa elämässä välttää!

        Jos aloittaja on potenut asiasta jo syyllisyyttä kaksi vuotta eikä sen jälkeen ole käynyt mitään niin luultavasti tajuaa tehneensä väärin. Ei ihan kaikkia asioita tarvitse sanoa suoraan. Jos aloittaja oikeasti on oppinut virheestä niin eteenpäin vaan.


      • siveys
        Juopposuomi kirjoitti:

        "ns. nuoleskelusta eikä sen enemmästä, ehkä ei kannata kertoa ja jatkatte vain elämässä eteenpäin."

        Mitä hemmetin ihmisiä te oikeen olette? Ei kannata kertoa vai? Tällaisia ihmisiä kannattaa elämässä välttää!

        joo, ja yleensä nuo juoppojuhlat on eläimellisiä, siellä tehdään mitä sattuu ja kenen kanssa vaan, palkankorotuksen toivossa jopa pomon paskapersettä nuolevat, kiltit juhlat on kivoja, jossa vain seurustellaan ja puhutaan kauniita ja juodaan kahvia ja terveellistä salaattia syödään ja toivotetaan toisille jaksamista ja hyvää vointia työelämässä. eläimellistä touhua votka vittu ja viina. hyi olkoon tarpeet on tyydytetty menevät sinne kolkkoon syyllisyyden paineeseen, että voi, voi, voi. jumalan siunausta ja kaikkea hyvää, hyvä ettei henki mennyt, kun kyrpä kurkkuun jäi.


      • joopa joo....
        minä minä minä kirjoitti:

        Sinä olet tyhmä!!!!Jokainen tekee niin kuin haluaa....kuvitteletko olevasi niiiiin siveyden sipuli että? Itse en kertoisi ,mitä turhaa järjästämään hirveetä tappelua.Pitäisin "ihanana"hetkenä mielessäin,taidat olla aika pentu....odotahan kun vuosia vierii,niin voi olla et sinunkin ajatus maailma muuttuu!

        Siinäpä on kirjoittaja valinnut ITSELLEEN todella sopivan nimimerkin: "minä minä minä"

        Tästä kertoo lausse: "Jokainen tekee niin kuin haluaa..."

        Niinpä niin. "Minä minä minä, mä saan tehä mitä mä haluun". No, kyllä sinäkin vielä opit, että niin kauan kuin tässä maailmassa on muitakin kuin sinä, niin sä et todellakaan saa tehdä ihan mitä sä satut satut haulamaan.

        Ensinnäkin, jos on luvannut tehdä tai olla tekemättä jotain, niin silloin toimitttaan niin kuin on luvattu.


    • Meni hyvin tai huonosti, niin kai sitä silti voi toisten kanssa välillä peuhata ! :)

    • (epä)luulot pois

      Onneksi sulla on vielä terve harkinta jäljellä ja lopetit juomisen huomattuasi, miten se vaikuttaa. Rohkaisisin kertomaan asiasta miehellesi juuri niin kuin se oli. Uskon, että hän sen kuultuaan on jatkossa enemmän tukenasi ja luottamus teidän välillänne paranee. (tai sitten hänkin on tehnyt samaa, kuten joku epäili, eikä siksi voi luottaa koska alitajuisesti ajattelee toisen olevan samanlaisen kuin itse on. Siitähän monesti epäluuloisuudessa on kysymys.)

    • maria18

      Anna palaa..anna kaikille niinkuin jeesuski antaisi.

    • Hyvin menee

      Ei tarvitse kertoa. Unohdat koko jutun ja jätät kännäämisen väliin, eikö?

    • Kiima v....tu

      Lopeta alkoholin käyttö. Tuo tapahtunut toistuu muutoin. Parhaiten selviät unohtamalla koko jutun.

    • maria18

      Muista pyytää rahaa etukäteen ni sit aamulla huomatessasi et 50egee ylimääräistä lompakos ja tiedät tehneesi jotain kivaa ja tienanneesi.

      • tehty on näin.

        Miehet aina ensin pillua ja sit kunnon panot.ja sit voi antaa marialle 5€ ja pyyhkiä kullin pöytäliinaan. kaikki naikkoset antavat käteisrahasta pilluaan.


    • älä kerro -

      Alotukseen :

      ÄLÄ kerro, unohda itsekki koko juttu, jos kerrot teillä todellakin alkaa pahat ajat, lopulta todennäköisesti ero,
      juttusi ei vaikuttanu olevan minkään arvoinen, voit kuvitella että olet nuoleskellu vaikka puuta tai ovenpieltä päissään kotiin tullessasi
      siis nuoleskelu ei ole merkinni yhtikäs mitään,

      älä kerro mutta älä tee sitä toistakertaa, sitten joudut kertomaan,,,

      • ytfuytf

        Nimimerkille "älä kerro":

        Nyt vaan sattuu olemaan niin, että KUN asia joka tapauksessa jotain kautta paljastuu, niin SITTEN VASTA alkaa pahat ajat kun asiasta ei ole kerrottu, vaan salailtu.


    • päiväkerrallaannnn

      Viina teettää... ja sen lopetuksen kanssa sitten , se ei välttämättä olekaan niin , että enpäs enää juo. Mulla oli elämä palasina 15 vuotta sitten , pikku hiljaa olen harsinut sitä kasaan. AA ssa käyn säännöllisesti, se on pitänyt raittiina. Alussa oli kovaa hommaa raitistuminen, mutta nykyään alkoholismin hoito on melko helppoa, käyn vaan palavereissa säännöllisesti. Ei elämä edelleenkään ole pelkkää maitoa ja hunajaa,on vaan otettava asiat raakana vastaan. Kun katson silloin ja tällöin peruutuspeiliin , niin en kaipaa sitä juovan ajan kaaosta.

    • Samanlainen

      Onko aloittaja aina ollut bi?

    • mies 1992

      pls älä lopeta juomista...soita minulle otetaan yhdessä...

    • Työpaikan juhlat ovat vaarallisia, siellä purkautuu asioita, joita on selvinpäin salattu. Ei sinun tarvitse asiaa enää miettiä, miehesi on fiksu eikä kanna kaunaa. Vältä alkoholin käyttöä tilanteissa, joissa voi mopo karata. Olen murehtinut monia alkoholin aiheuttamia harmeja nuoruudessa, mutta 39-vuotta on avioliitossa eletty.

    • Yhteis-hyvä

      No siitähän on aikaa jo vaikka kuinka! Nyt on vappu ja voit huoletta korkata pullon ja juoda sen parempiin suihin!
      Soitat sitten työ-toverin mukaan illanistujaisiin, ja jos miehesti on paikalla niin kerrot että satut tykkäämään kovasti kolmenkimpasta, ja annat römpsän rallattaa :D

    • disko esko.

      kerran pikkujouluissa annoin kahdelle pomolle ja muutamalle työkaverille ja aamulla en muistanu mittään,imehtelin vaan kun oli peppu kippeenä ja pierin verta paripäivää.
      ihan normitouhuahan tää.
      oli vissiin ns mopedi lähteny keulimaan .
      onneks muija ei tajunnu mitään koko hommasta .
      hauskaa on kuitenkin pidetty ,pitänee se myöntää vaikka en mitään muistakkaan .
      seuraavissa pikkujouluissa yritän kyl saada naistakin ,kun nää peppuleikit vähä tympii jo,

    • hersy

      Älä välitä NUOLE LISÄÄ :)

      • puhtaus on puoliruok

        eikö firmassa ollut vessapaperia, kun piti pylly nuolla paskasta puhtaaksi, kakkahätä ja paperi lopussa ja hän vain auttoi, ettei housut sotkeentuisi..


    • Miksi kertoisit ?

      Kaivelepa korviesi väliä ja etsi sieltä sellainen asia kuin järki. Ja käytä sitä, jos haluat pitää parisuhteesi. Jos et, niin sitten ala kaivella vanhoja, joista ei tule kukaan hullua hurskaammaksi, vain vielä enemmän sekopääksi.

    • Näin mä tekisin

      Jos kuulit vasta puoli vuotta tapahtuman jälkeen, se kertoo, että käytöksesi on firma juoru, maineesi meni varmaan. Jos ei ole itsekontrollia, jos ei omista mokista opi, ei löydä onnellisuutta koskaan.

      Minä kertoisin miehelle, silläkin riskillä että ero tulisi. Oman mokansa peittelijät ovat juuri niitä, jotka toistavat yhä uudestaan samat mokat. Parhaimmillaan hyvä mies voisi ansaitun ja pitkän riidan jälkeen päätyä jopa voisi tukea sinun pääsemään uuteen työpaikaan, jos arvostuksesi on mennyttä nykyisessä.

    • Jätä se

      Sika !

      • jätässe

        H_U_O_R_A


    • 0lli

      ei siinä mitään näyttää menevän jutut yks yhteen mielipiteiden kanssa

    • himottaa.....

      jos alat pitää hauskaa ja nuoleutua miunkii kanssa ni ei kerrota kenellekään..... ;) jookosta, kookosta....? :D

      • Grass is not greener

        I share your pain. En viitti omistani edes kertoa (ei panemista) mutta elän sitten sen syyllisyyden kanssa lopunelämäni.


    • mnjhnbg

      Älä huoli)Uutta matoa vaan koukkuun anna palaa ja nai työkavereita iloisesti)

    • jaaha1

      Hui kamala, ihan tuli pussailtua. Kasvata selkäranka ja lopeta uliseminen.

    • nilli

      Lopeta juominen ja unohda. Jos lankeat vielä kerran, niin se on toinen asia.

    • selväse

      Tee sama selvinpäin niin pääset humalan syyttelystä. Ja jos tuo jäi nuoleskeluun niin ei paha. Mutta kun et muista niin tee selvinpäin.

    • Idiootti24.fi

      Vain luoti auttaa! Kyllä ihmisille kaikkea syötetään ja vielä uskotaan mitä täällä kirjoitetaan.

    • annaanteeksi1

      Hienoa, että olet tajunnut lopettaa alkoholin käytön, jos se ei tee sinulle hyvää. JA ANNA ITSELLESI ANTEEKSI! NYT ON VAPPU! :)

    • kokemuksesta

      Ei vanhoja kannata enää kaivella, mieti sen sijaan kahdesti, mitä seuraavalla kännireissullasi olet valmis tekemään.Turha jälkeenpäin on hölmöilyjään julkisesti parkua.

    • Helppo juttu

      Lakkaa juomasta. Sillä tavalla ratkeavat tämän lisäksi myös rahaongelmat ja terveys kohenee.

    • Kalju Pitkätukka

      Kännin piikkiin vaan!

      Turhaa sitä on menneitä murehtia.

      Jos kännääminen aiheuttaa enemmän morkkista kuin nousu kivoja fiiliksiä, kannattaa kännäämistä välttää.

      Liika juominen ei tietty ikinä ole hyvästä.

      Itse kärsin masennuksesta, ja krapulamorkkis saattaa laukaista sen, siispä vältän
      liikaa humaltumista.

      Jos suhde on hyvällä pohjalla, pitäisi sen kestää satunnaiset törttöilytkin.
      Ei kaikkea sitä paitsi aina tarvitse kertoa.

      Nauttikaa elämästänne.

    • tän kevään esikko

      puhutaan provoista ja sit seriffit keksii tollasia naurettavia juttuja.

    • Verdoux

      Viina - viisasten juoma

      • pettäjän tie.....

        Todellinen luonteesi paljastui humalassa.


      • pettäjän tie..... kirjoitti:

        Todellinen luonteesi paljastui humalassa.

        Totta. Kun 16 vuotta sitten, edellisen parisuhteeni aikana liikuin ilman kumppaniani KODIN ULKOPUOLELLA, väistin muutamankin suudelman. KOSKAAN EN OLLUT NIIN PÄISSÄNI, niinä harvoina kertoina kun otin, ETTEN OLISI ÄLYNNYT KIELTÄYTYÄ INTIIMISTÄ, FYYSISESTÄ KANSSAKÄYMISESTÄ PARISUHTEEN ULKOPUOLISTEN MIESTEN KANSSA.

        Minusta päihtymys ei tee anteeksi annettavaksi parisuhteen ulkopuolisten kaulailua, suutelua jne., varsinaisesta aktista nyt puhumattakaan. Suusanallisesti voi aina jutella vaikka ummet ja lammet - vierellä istuen, seisten tai talsien. (Mutta fyysiset hellyydenosoitukset eivät kuulu SOPIVAAN kanssakäymiseen parisuhteen ulkopuolisten henkilöiden kanssa. Tämän tietää kyllä humalainenkin, jos haluaa tietää.)


    • seliseli

      Mua ainakin vituttaa enempi ne selvinpäin tehdyt mokat...Ne kun nyt vain sattuvat olemaan fairyn lailla sunlight mielessä ja muistissa. OMA MOKA.

    • Onneksi EN ole koskaan osallistunut mihinkään TYÖPAIKAN VIINANHUURUISIIN juhliin! Siellähän voisi joutua sopimattomien lähentelyyritysten kohteeksi, ja siten kiusallisiin tilanteisiin.Eikä toisaalta minulla ja aviomiehelläni ole salaisuuksia. Tosin ei minulla mitään salattavaa olekaan: Viimeisten yli 14 vuoden aikana minulla on ollut INTIIMIÄ KANSSAKÄYMISTÄ vain yhdenbmiehen, nykyisen aviomieheni kanssa.

      Ihmettelen kirjoitatko itsestäsi, vai jonkun toisen "nimissä", koskapa kutsut itseäsi muka "lutkaksi" yhden suudelman perusteella? TOSIN ONHAN SUUDELMAKIN VÄÄRIN, JOS SE KOHDISTUU PARISUHTEEN ULKOPUOLISEEN HENKILÖÖN. SIKSI OLENKIN PARI, ULKOPUOLISEM SUUDELMAN YRITYSTÄ VÄISTÄNYTKIN viimeisten kohta 15 vuoden aikana.

      TUSKIN HYVÄ PARISUHDE KUITENKAAN YHTEEN SUUDELMAAN KAATUU TAI SINUSTA SUORASTAAN "LUTKAA" TEKEE!

      Lakkaa liikkumasta juhlissa ilman miestäsi, en minä eikä moni muukaan liiku. Jätä myös työpaikan VIINANHUURUISET BAILUT VÄLIIN; ne tuskin ovat pakollisia!

    • anesko1

      Kristinusko auttaa hyvin syyllisyyteen. Siis armo.

    • aloittaja saanuttt

      Aloittaja itse saanut alkunsa justiin noin kun äirensä teki samanlailla.Vai että syyllisyys oikeen kalvaa voi hellan lettas ku hyvin uskottavaa.Mustasukkaisuuden plikka teki itselleen...

    • Samu...

      Itselläni oli eilen iso riita ystäväni kanssa, enkä muista asiasta yhtään mitään. Nyt harmittaa, kun en edes tiedä mitä olen hänelle sanonut...

    • Se tapahtui eivoimtnenää

      Älä kerro. Kyllä se unohtuu. Anna itsellesi anteeksi. Kertomalla aiheutat miehellesi myös pahan olon. Tuo taakkasi on nyt vain itsesi kannettava :( Jos sinulla on joku luotettava henkilö jolle voit tuon kertoa, kerro se hänelle, se saattaa helpottaa :) mutta varo kuitenkin tarkoin kenelle kerrot.

      • Totuus on paras

        Onpas itsekästä laittaa toinen kantamaan omaa syntisäkkiä. Jollekin pariskunnan yhteiselle ystävällekö ajattelit neuvoa häntä kertomaan salaisuuden??? Pettäjän omaa oloahan tässä pitäisi parantaa, niinkö? Kerro totuus puolisolle.


    • Boozerist

      Juo toki lisää viinaa !!
      Se auttaa !

    • estot lähtee

      Viina on hyvä tekosyy kaikkeen. Rattijuoppokin voi selittää, että kun oli kovassa kännissä niin meni harkintakyky pettämään.

    • Kyllä se siitä.

      No,nythän on niin,että jollei asia edennyt "nuoleskelua" pidemmälle,esim. makuuhuoneen puolelle,niin ei se minun mielestä ole pettämistä sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta todellakin,lopeta itsesi syyllistäminen sen suhteen,sinä olit puolustuskyvytön uhri liian juomisen takia.Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:Joko kerrot miehellesi tai unohdat koko asian ja jatkat parisuhteessasi,mutta se sinun pitää ratkaista itse,siihen ei kukaan muu voi vaikuttaa.Mutta tosiaan,noita tapahtuu muillekin, jopa minulle on joskus käynyt niin,enkä ole kärsinyt minkäänaista morkkista asian suhteen,miksi sinun pitäisi?

    • Voi näitä naisia

      Taas yksi, joka vetoaa alkoholin kiroukseen. Alkoholi vähentää estoja= antaa rohkeuden tehdä sitä mitä oikeasti haluaa tehdä. Ehkä olisi aika katsoa, haluatko olla miehesi kanssa. JA OLE ITSELLESI REHELLINEN!

    • Totuus.

      Olet Iortto, ei siihen viina mitenkään vaikuta.

    • pornotähti

      Ihan turhaa syyllistämistä "luostarin munkeilta". Sovit miehesi kanssa kimppakivasta muiden kanssa ja toteutat unelmiasi. Turhat estot pois ja ei kannata edes viinalla sumentaa sellaista nautinnon mahdollisuutta.

      Mieti vaikka jotain karvaista ja tulista turkkilaista painamassa voimallisesti?

    • Jeesus on Herra

      Hei Kaikille,

      Ainoa, joka voi poistaa syyllisyytemme, on Jeesus Kristus.

      Ihminen luotiin täydelliseksi Jumalan yhteyteen. Ihmiselle annettiin vapaa tahto. Ihminen päätti kapinoida Jumalaa vastaan ja teki syntiä. Ihmisen synti erotti ihmisen Jumalasta. Edelleen synti erottaa meidät Jumalasta, jos emme hyväksy Jumalan sovitustyötä ja ota Jeesusta Kristusta Pelastajaksemme.

      Jumala tuli itse keskuuteemme, Jeesuksena Kristuksena, Pelastamaan ihmiset, sovittamaan syntimme. Kaikki tapahtui kuten Jumala puhui jo 1000 vuotta ennen maan päälle tuloaan.

      Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, ja Pelastettuina aloitamme uuden elämän, emmekä elä enää synnille vaan Jumalalle ja vanhurskaudelle, eläen Jumalan Tahdossa, Jumalan Sanan mukaisesti.

      Niin kauan kuin ihminen elää synnille, ihminen on Saatanan lapsi. Mutta uudestisyntyneenä, ihmisestä tulee Jumalan Lapsi, ja Jumala tulee elämään ihmiseen.

      Erilaiset uskonnot ovat merkki siitä, että ihmiset etsivät Jumalaa, rauhaa, rakkautta... Totuus on, että vain Jumala voi antaa rauhan ja vain Jumala voi Pelastaa.

      Kaikkien kirjojen joukossa on yksi, joka on Jumalan Sana... Pyhä Raamattu. Jumalan Sana on Totuus.

      Jeesus on Ainoa Tie Jumalan luokse. Miksi? Jeesus on Jumala lihaksi tulleena...ja sovitti syntimme kärsimällä ja kuolemalla puolestamme, nousemalla kuolleista kolmantena päivänä. Tämä kaikki ennustettiin kauan ennenkuin Jeesus tuli maan päälle. Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus ja Pyhänä Henkenä. Jeesus nousi kuolleista ja ELÄÄ. Jumala on ELÄVÄ Jumala.

      On kaksi vaihtoehtoista paikkaa, jonne ihmisen sielu menee ruumiin kuoleman jälkeen; IKUINEN TAIVAS TAI IKUINEN HEL VETTI.

      Jos kuolemme synneissämme, joudumme Hel vettiin!

      www.divinerevelations.info

      Vain Jeesus Kristus Pelastaa!

      ...jatkuu...

      • ihminen.....

        ...jatkuu...

        Tässä Jumalan sanaa VALHEoppeihin ym. liittyen.

        Hesekiel 28:2 "...Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja OLET KUITENKIN IHMINEN, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen.

        2. kirje tessalonikalaisille 2:
        3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."

        “Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (Room. 3:23). “Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1. John 1:8-9).

        Kuolema = Ikuinen Ero Jumalasta Kärsimys - Hel vetissä Saatanan tykönä.

        Kuka on Saa tana? Saa tana ei ole mielikuvitushahmo. Saa tana on Todellinen, kuten Jumala sanoo. Sielunvihollisemme Saa tana oli ennen enkeli Taivaassa. Mutta hän ylpistyi, kapinoi Jumalaa vastaan, koska hän halusi olla kuten Jumala. Tällainen ylpeys on myös mihin ihmiset lankeavat. Saa tana pudotettiin Taivaasta ja on vielä maailmassa ja eksyttää ihmisiä, myös seurakuntien sisällä! Saa tanan eksytys on nähtävissä joka puolella maailmassa... se on sekä hyvin räikeää että hyvin hienovaraista. Saa tana uskottelee eri tavoin kaikenlaisia valheita, jotta ihmiset eivät tietäisi Totuutta. Saa tana haluaa nähdä Hel vetissä!

        Jeesus Kristus on Ainoa Tie Taivaaseen Jumalan tykö Ikuiseen Elämään.

        TAIVAS on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

        HELVETTI on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.

        Jos katsoo maapallon läpileikkausta, sen sisällä on käsittämättömän kuumaa...joidenkin todistusten mukaan Hel vetti olisi jotenkin maapallon sisässä. Raamattu mainitsee, että Hel vetti on "alla", Taivas taas "yläpuolella" - huom! en puhu taivaasta joka on sininen, vaan Jumalan valtakunnasta (Heaven), joka on olemassa ikuisuudessa...!

        Jumala Rakastaa sinua ja haluaa Pelastaa sinut.

        Muista, kapinointi tekee kelpaamattomaksi, jopa Pelastuksen jälkeen. Lopeta kapinointi nyt. Ota Jeesus Kristus vastaan Pelastajanasi ja Herranasi, seuraa Häntä (Matt. 16:24), noudata Jumalan Sanaa, Pyhää Raamattua (Jaak. 1:22; Matt. 7:24), elä Jumalan Tahdossa... “Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle “Herra, Herra!”, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Matt. 7:20-21), “…se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Matt. 7:14).


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Tässä Jumalan sanaa VALHEoppeihin ym. liittyen.

        Hesekiel 28:2 "...Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja OLET KUITENKIN IHMINEN, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen.

        2. kirje tessalonikalaisille 2:
        3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."

        “Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (Room. 3:23). “Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1. John 1:8-9).

        Kuolema = Ikuinen Ero Jumalasta Kärsimys - Hel vetissä Saatanan tykönä.

        Kuka on Saa tana? Saa tana ei ole mielikuvitushahmo. Saa tana on Todellinen, kuten Jumala sanoo. Sielunvihollisemme Saa tana oli ennen enkeli Taivaassa. Mutta hän ylpistyi, kapinoi Jumalaa vastaan, koska hän halusi olla kuten Jumala. Tällainen ylpeys on myös mihin ihmiset lankeavat. Saa tana pudotettiin Taivaasta ja on vielä maailmassa ja eksyttää ihmisiä, myös seurakuntien sisällä! Saa tanan eksytys on nähtävissä joka puolella maailmassa... se on sekä hyvin räikeää että hyvin hienovaraista. Saa tana uskottelee eri tavoin kaikenlaisia valheita, jotta ihmiset eivät tietäisi Totuutta. Saa tana haluaa nähdä Hel vetissä!

        Jeesus Kristus on Ainoa Tie Taivaaseen Jumalan tykö Ikuiseen Elämään.

        TAIVAS on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

        HELVETTI on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.

        Jos katsoo maapallon läpileikkausta, sen sisällä on käsittämättömän kuumaa...joidenkin todistusten mukaan Hel vetti olisi jotenkin maapallon sisässä. Raamattu mainitsee, että Hel vetti on "alla", Taivas taas "yläpuolella" - huom! en puhu taivaasta joka on sininen, vaan Jumalan valtakunnasta (Heaven), joka on olemassa ikuisuudessa...!

        Jumala Rakastaa sinua ja haluaa Pelastaa sinut.

        Muista, kapinointi tekee kelpaamattomaksi, jopa Pelastuksen jälkeen. Lopeta kapinointi nyt. Ota Jeesus Kristus vastaan Pelastajanasi ja Herranasi, seuraa Häntä (Matt. 16:24), noudata Jumalan Sanaa, Pyhää Raamattua (Jaak. 1:22; Matt. 7:24), elä Jumalan Tahdossa... “Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle “Herra, Herra!”, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Matt. 7:20-21), “…se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Matt. 7:14).

        Jottei ole epäselvää, kirjoitin juuri kahdella eri nimimerkillä: "Jeesus on Herra" ja "ihminen....."


    • pikkuheppi

      Nuoleminen on pikkujuttu, siis jos nuolee pikkuheppiä.

      • puklipaks

        Nuoleminen on pikku juttu, mutta nieleminen ei ole. Pitää muistaa käyttää suuvettä, ettei suuvärkki haise siemennesteelle ja vältettävä röyhtäisemästä.


    • intyiiön

      No niin. Muistatko edelleenkään mitään, vai uskoitko vain työkavereittesi ilkeän juorun sinusta? Kyse onkin ehkä vain siitä, että työ"kaverisi" haluavat mustamaalata sinua. Alkoholi poistaa estoja, ja humalassa tulee ethtyä sellaistakin, mitä selvinpäin ei tekisi, vaikka mielessä kävisi. Kukapa ei olisi joskus hieman ihastunut työkaveriinsa tai tuntenut vetoa vastakkaisen sukupuolen edustajaan, mutta parisuhteessa elävänä osannut ajatella asian järjellä, ja antanut hetken hurahduksen mennä ohi itsekseen. Sopivassa humalassa voi joutua hetkellisesti kiusaukseen ja tilanne kehittyy pitemmälle kuin arvasikaan. Itse olen työpaikan juhlissa esim. halaillut työkavereitani, joita en nyt oikeasti mitenkään erityisen puoleensavetävinä pidä. Näistä pienistä sivuraiteelle lipsumisista ei minusta silti kannata liian suurta numeroa nostaa, ihan mitättömiä juttuja kun ovat. Jos parisuhteesi on hyvällä tolalla, niin mitäpä sitä turhaan sekoittamaan asialla, jos mielestäsi se on sinusta täysin mitätön.

    • ARMO

      Armoa itsellesi! Kerro asiasi Taivaan Isälle, eikä täällä suomi24 sivustolla...

    • imppaliisa

      Ei alkoholi sinusta lutkaa tee. Mitäs menit heittäytymään mielihalujesi valtaan ja kuolaamaan jotakin ihan muuta, kun sun olis pitänyt ottaa poskeen OMALTA rakkaalta mieheltäsi ja levittää revasi auki, jotta miehesi voi lykkiä sinua niin paljon kun sielu sietää. Oma on aina OMA, vieraalle ei anneta! Ja jos annat niin voit katsoa itseäsi peiliin... :)

      • ei normaalia

        imppiliisalla ei ole kaikki kotona! Huomaatko itse kuinka rumia kirjoitat? Aikuinen nainen? Ei edes se kaikista pahin sutki käytä tuollaista kieltä.


    • Tie ja totuus..

      Nimimerkki: " Jeesus on herra" ja " ihminen" kirjoitit juuri totuuden!
      Toivottavasti kaikki ihmiset sisäistäisivät tämän ja pelastuisivat! Sillä synnintekijät saavat anteeksiannon vain armosta ja Jumalasta. Synninpalkka on kuolema

    • Aina P.

      Ajattelet niin, että se oli työtoverisi vika. Hänen tehtävänsä oli suojella sinua,ei loukata. Ennemmin taikka myöhemmin sinua kalvaa enemmän se ettei ne muut jättänyt sinua rauhaan vaan paljastaa salaisuuksiasi suorassa lähetyksessä. Paraneeko haava sillä, että sitä pidetään auki? Vain ne jotka haluavat tietää salaisuuksiasi ovat vihollisiasi.

    • Niiin

      Mulle on käyny iha sama humalas pariin otteesen. Tyttöystävän kanssa ollaan oltu pari vuotta, epävarmuus suhteen alkuaikoina sai mut tekemään humalas pari typerää temppua (onneksi en sentään yhdyntään tai tyydyttämiseen ruvennut).

      Asia ei niin paljon hetkauttanut minua, mutta viime aikoina olen saanut järkyttävän ahdistushäiriön asian takia!

      Nyt olen nimittäin varma, että tämä tyttö on se elämäni tyttö enkä ikinä tulisi enää satuttamaan häntä.

      No tehty mikä tehty, anteeksi annettu ja kerrottu, mutta pois en ole saanut tätä juttua mielestäni kohta vuoteen!

      On se ärsyttävää :(

    • Horniman

      Mmmmmm...tykkään humalaisista ja estottomista naisista.

    • 222222222

      Ole kiitolinen sinulla on omatunto jäljellä ,joka sen menettää .

    • unelma mieskö

      Minua taas naiset tulee iskemään humalassa ja en ole koskaan pettänyt tyttöystävääni. Aina olen kertonut sille jos joku on tullut ehdottelee jotain. Ei vaan tee mieli pettää vaikka kauniit naiset tyrkyttänyt suoraankin pimppiä-

      • Kaikkea muuta

        Tyhmää ja lapsellista on puolisolle noista ehdotuksista kertoa vai haluatko saada niistä irtopisteitä? Tai tehdä mustasukkaiseksi!


    • Anonyymi

      Vaimolla oli samaa vikaa kun humaltuu antaa ymmärtää mutta ei antaa. Oltiin tutuilla ja mentiin juhliin, vaimo tietenkin taas oli esillä, eräs poika kysyi tunnenko sen sanoin tunnen antta humalassa juota sitä.
      Seurailin poikaa jututti vaimoa ja naureskelivat yhdessä, huomasin että vaimo vähän horjahti kun lähtivät ulos tupakalle, poika kävelytti aitalle ja näytti viinapulloa vaimo vilkaisi taakseen ja meni piiloon. Odottelin vähän aikaa ja menin tupakalle, vilkaisin vähän poika oli jo kimpussa vaimo oli seinää vasten ja esteli aika pian lski kätensä tissit oli jo esillä ja poika imi voimakkaana käsi haroi hameen alle sekään estely ei auttanut poika yritti panna edestä taka pilluinen vaimo niin ei onnistunut poika käänsi seinää vasten ja ohjasi kohtalaista kalua sisään vaimo pikku hiljaa kumartui ja jakoi pilluaan autuaana.
      Kaksi miestä käveli lhelle kysyi mitä siellä sanoin joku antaa pillua halukkaana kurkkasivat ai tää se olikin halukkaana ja menivät viereen.
      Poika sai laskettua sisään vaimo ei kerinnyt mitään kun sai uutta parrua sisään vain lotina kuului ja pieni ulina mies tyrkkäsi ja laski sisään ja toinen tilalle kun saivat naitua lähtivät pois.
      Vaimo pyyhki alushousuihin ja laitteli kampaustaan menin ovelle ja olin muka tulossa sisältä, vaimo kuiskas mennään jo mökille.
      Tutut tuli ja alettiin syömään tutun mies kuiskas siellä oli joku nainen ja antoi pillua ainakin kolmelle tekis mieli, sanoin katso tuonne siltä saa mies katsoi vaimoani ja sanoi eikä miten siltä saa sanoin mene esittelemään aittaa ja anna viinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe