Kiire, treenaus ja ravinto

kiirettä pitää

Viime aikoina on ollut hieman ongelmia ravinnon saamisen suhteen, kun välillä tahtoo olla kiire ja treenit menee myöhään, minkä jälkeen en enää haluaisi syödä mitään lämmintä ateriaa. Tällaisina päivinä tulee siis syötyä vain yksi lämmin ateria lounaalla. Normaalisti käyn salilla heti töiden jälkeen, eli klo. 16:00 alkaen. Ennen treeniä otan proteiinijuoman ja treenin päätteeksi olen vetäissyt palautusjuoman. Tästä noin puolituntia-tunti syön lämpimän aterian. Joskus käy kuitenkin niin, että joudun menemään salille esim. klo 18:00 ja tulen sieltä n. 19:30. Tuolloin en tietenkään enää viitsi syödä lämmintä ateriaa, koska on jo melko myöhä ja pian on iltapalan aika. Jos tuossa välissä syö kunnolla, niin en sitten jaksa enää iltapalaa. Iltapalaksi otan yleensä ruisleivän, rahkaa ja hedelmiä. Miten ja mitä tuon myöhäisemmän treenin jälkeen kannataa tankata?

9

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasaTre

      Riippuu monelta syö iltapalan. Palkkarista suoraan iltapalaan tai sitten väliin vaikka proteiinipirtelö ja hedelmä.

      • kiirettä pitää

        Olen pyrkinyt syömään iltapalan 21:00-22:00 välisenä aikana. Viime aikoina se on usein venynyt tuohon 22:00 aikaan, mikä tuntuu hieman myöhäiseltä. Siitä olenkin mennyt suoraan nukkumaan. Olen jostain kuullut, että juuri ennen nukkumaan menoa ei kannata sydä mitään. Iltapalaksi syön rahkaa banaani-ananassoseella tai marjoilla.


    • 6+17

      Miksi et vain söisi tukevampaa ateriaa tuolloin 19.30 ja skippaa iltapala kokonaan? Mulla toimii ainakin tuo, että tulen salilta siinä 20.00 maissa ja vetäisen kana-kasvis riisi/bataatti tms. satsin ja menen nukkumaan noin. klo 22.00.

    • kiirettä pitää

      Olen joskus tehnytkin noin, mutta mielestäni ateriarytmi menee siinä hieman sekaisin, jos iltapala jää välistä. Jos syön lämpimän aterian klo. 19.30-20.00 välillä, niin 22.00 aikaan ei todellakaan ole nälkä, tai ei edes tee mieli syödä mitään.

      Ateriarytmin olen pyrkinyt pitämään tällaisena:

      -aamupala 6.30-7.00 välisenä aikana
      -välipala 10.00 (banaani)
      -lounas 11.30-12.00 välisenä aikana
      -välipala 14.00 (rahka/jogurtti omena)
      -päivällinen 16.30-17.00 välisenä aikana, jos en käy salilla
      (salipäinänä päivällinen 19.00-20.00 välisenä aikana)
      -välipala, jos en käy salilla 19.00 (voikkari maitolasillinen)
      -iltapala 21.00-22.00 välisenä aikana (rahka hedelmiä/marjoja)

      • 6+17

        Vaihda ateriarytmiä?

        Tai miksi et vedä "iltapalaksi" jotain yöprodea tai maitolasillista, jos se iltapala on niin tärkeä?


      • vitun pellet!
        6+17 kirjoitti:

        Vaihda ateriarytmiä?

        Tai miksi et vedä "iltapalaksi" jotain yöprodea tai maitolasillista, jos se iltapala on niin tärkeä?

        Tollasten vitun mikkihiirien trenille nyt on sama miten syöt...sinusta ei tule miestä tekemälläkään...olet ikuinen näppiin nypyttävä runkku!


      • kiirettä pitää
        vitun pellet! kirjoitti:

        Tollasten vitun mikkihiirien trenille nyt on sama miten syöt...sinusta ei tule miestä tekemälläkään...olet ikuinen näppiin nypyttävä runkku!

        Kelleköhän tämä vähemmän asiallinen kommentti olikaan osoitettu?


      • Kato peiliin
        kiirettä pitää kirjoitti:

        Kelleköhän tämä vähemmän asiallinen kommentti olikaan osoitettu?

        Kaikille.


      • kiirettä pitää
        Kato peiliin kirjoitti:

        Kaikille.

        Niin joo, mitäpä väliä millään sitten onkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe