niin

epäileväinenElmeri

Menin hätiköiden mekein vuokrafirman kautta töihin. Sopimuksia ei olla tehty vain puhelimessa puhuttu että olisi yksi työpaikka ja puhelimessa puhuttiin että menisin tutustumaan siihen työpaikkaan.

Nyt olen niin paljon varoituksia kuullut että enpä taida mennä. Kyllähän ne koittaa soitella mutta en viitsi edes vastata enään.

Sen pitäisi olle niin tarkka että on se 5 päivää viikossa varmasti töitä ja 8h/päivä eli 40h viikossa ja muutenkin on ne työsuojelulain kiertämispelot sun muut että ei tule ajallaan palkat.

Voiko ne niin tehdä että vaikka sopimuksessa lukisi että 40h/viikossa niin onkin yhtäkkiä vähemmän töitä sille firmalla mihin menee töihin tuon vuokrafirman kautta?

9

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäileväinenElmeri

      korjaan tuon mekei sanan eli siinä pitäisi lukea: melkein

    • ...

      Ottaessasi paikan vastaan sitoudut siis siihen, että teet 40h/viikossa töitä. Tuosta ylimenevistä voi kieltäytyä. Tietenkin voi olla vähemmänkin töitä, riippuen siitä, onko töitä tarjolla. Ei ne vuokrafirman tyypit tahallaan töitä panttaa sulta, nehän saavat myös korvauksen sun tekemistäs tunneista.

    • epäileväinenElmeri

      Mjoo....en nyt kuitenkaan mene minkään vuokrafirman kautta töihin. Ei mulla ole varaa jos meen työhön joka on 8h/päivä ja 5 päivää vikossa ja jos se yhtäkkiä onkin vaikka 3 päivää viikossa tai ei ollenkaan.

      Parempi jatkaa töiden etsimistä ilman vuokrafirmoja.

      Sen pitäisi olla 100% varmasti se vähintään 40h viikossa ilman pelkoa että muuttuu yhtäkkiä osa-aikatyöksi.i. Ennen muuttoa maalle olin vakityössä eräässä rakennusalan firmassa 8 vuottta. Ei ehkä olisi töiden takia pitänyt muuttaa.

      Muuten muutto kaupungista maalle ei kaduta. Täältä kun olisi vielä vaikempi lähteä takaisin kaupunkiin. jota tuskin tapahtuu koskaan.

    • ess9

      jos lukee= työaikaan voi tulla muutoksia, tämä on alustava sopimus tms = sopimuksesi on yhtä tyhjän kanssa eikä vloitaa työnantamaa MUTTA HUOM! velvoittaa sinua ja joudut korvaamaan jos sitä rikot!!

      • Tätähän se on

        Juurikin näin... työnantaja pukkaa tunteja just niin paljon tai vähän, kuin kulloinkin huvittaa, mutta vuokratyöntekijä on sitoutunut suorittamaan kaikki annetut vuorot. Olet siis toisin sanottuna eräänlainen "päivystäjä" 24/7 valmiina lähtemään vuoroon....


      • hepppee
        Tätähän se on kirjoitti:

        Juurikin näin... työnantaja pukkaa tunteja just niin paljon tai vähän, kuin kulloinkin huvittaa, mutta vuokratyöntekijä on sitoutunut suorittamaan kaikki annetut vuorot. Olet siis toisin sanottuna eräänlainen "päivystäjä" 24/7 valmiina lähtemään vuoroon....

        ilman päivystyskorvausta, luonnollisesti.


    • EpäileväinenElmeri

      Nyt olen ollut viime viikon maanantaista lähtien vuokrafirman kautta töissä. Palkka on hyvä eli se minkä hakemuskessa ilmoitinkin että millä summalla teen niitä töitä kaiikki pekkaset ym. lomarahajutut on kunnossa ja saan vielä täydet päivärahatkin lisäksi.

      Sopimusta en ole vielä allekirjoittanut mutta se on postissa ja saan sen varmaan tänään tai huomenna.


      Sen firman luottamusmies missä olen vuokrafirman kautta töissä sano mulle että mun pitää viedä se sopimus sille näytille niin hän katsoo että kannattaako mun edes allekirjoittaa sitä.

      Ei mulla perheellisenä ole varaa käydä tuolla 100km päässä töissä eli ajaa 200km päivittäin että joinain päivinä on töitä ja joinain ei.

      Kyllä sen työn pitää olla se 8h/joka päivä.

      Nyt kun eilen soitettiin mulle että tänään ja huomenna ei ole töitä kun jollain työmaalla oli jotkut jotain möhliny ja mun piti tänään mennä ensimmäistä kertaa sille työmaalle. Eikä sillä sen firman pomolla ole osoittaa mulle nyt toista työmaata.

      Kas kun niille vakituisille työntekijöille on töitä eli olen ainoa joka on nyt loppuviikon poissa.

      Soitin työkkäriin sille henkilölle joka mun asioita siellä hoitaa ja se sanoi että voin hakea liitolta rahaa niille päiville kun ei ole töitä ja sitten sanoin sille että "mitäs jos tämä alkaa olemaan tapana että on töitä ja taas ei ole pariin päivään niin en minä perheellisenä sellaista venkslailua voi kattella"

      Se sanoi että se pitää sitten katsoa miten tekee. Jotain se puhu että tuon työpaikan voi laittaa että on ollut tilapaistyöpaikka tms. en oikein tiedä ymmärsinkö oikein mutta kuitenkin. Varmaan sitä ajoi takaa että ei tule sitten karenssia.

      Kuitenkin mun pitää sille työkkärin tyypille soittaa heti kun sopimus tuee postista etttä mitä siinä lukee.

      Saa nähdä miten käy. Työajan pitää olle se 40h/viikko eikä tarvittaessa työhön kutsuttava tms.

      Muut firmat missä olen ollut töissä ilman miään vuokrafirmoja ja soppari on ollut että 40h/viikko niin se myös on ollut niin jokapäivä työsuhteen keston ajan.

      tämä on siis ensimmäinen kerta nyt kun olen vuokrafirman kautta töissä ja saa nähdä onko viimeinen.

      • EpäileväinenElmeri

        Lisään vielä että jos menen kokopäivätyöhön 40h/viikko niin ei se voi yhtäkkkä muuttua osa.-aikatyöksi.

        Jos pystyisin ja haluaisin osa-aikatyötä tehdä niin olisin osa-aikatöihin mennyt tuohon 20km päähän lähimpään kaupunkiin.


    • EpäileväinenElmeri

      Taas lisätään että jos menen suoraan johonkin firmaan töihin ja sopimuksessa lukee että työ on kokopäivätyö se 8h/päivä eli 40h/viikko niin sen myös pitää näin olla.

      Muuten tietojeni mukaan niille päiville mille ei ole töitä joutuu työnantaja sen palkan kuitenkin maksamaan mutta tämä ei ilmeisesti päde jos on vuokrafirma välissä koska vuokrafirma on se mun työnantaja eikä tämä käyttäjäyritys?

      No edelleen odottelen sitä sopimusta ja pääasia on että siinä lukee se kokoaikatyö ja 40h viikko. Jos lukee jotain muuta niin en allekirjoita koko sopimusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      299
      3418
    2. 202
      2941
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2524
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      167
      1289
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe