Mies ihailee entistä vaimoaan loputtomiin...

exän ihailu?

Olen ällikällä ollut monet kerrat. Mies, joka joutui jätetyksi avioliitossaan ja mitä on kertonut liitostaan oli kaiken aikaa ns tossun alla tai kynnysmattona. Kaikki piti mennä vaimon tahdon mukaan. Ero tuli kun oli liki 20 vuotta liittoa takana ja vaimon tahdosta.

Tapasin ko miehen ja olemme seurustelleet n kymmenen vuotta. Kumpikaan ei halua muuttaa yhteen ja yksi asia joka minua hiertää on se, että miehellä on sokea kunnioitus exää kohtaan. Näen, että sokea, koska nainen oli ilkeä ja julma ja itsekäs ja määräsi kaikesta. En viitsi yksilöidä tarkemmin, mutta näyttöä löytyy. Ja päälle päätteeksi ahne kuin mikä. Erossa miehen olisi pitänyt tyytyä pelkkään matkalaukulliseen omia tavaroita vaikka mies oli ollut pääasiallinen tienaaja perheessä. Kaksi lasta olivat liki aikuisia erotessa.

Edelleen pulpahtelee esiin, että miten mies toivoo kaikkea parasta exälle ja hyvinhän sillä meneekin tosi hyvin ... toki ei tarvitse pahaa toivoa, mutta ihmettelen... samat piirteet tuntuvat edelleen vaimolla olevan uusi liitto "rahan" kanssa.

6

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi kysymys

      Miten se on sinulta ja teidän suhteelta pois, että miehesi ei ole katkeroitunut, ja kykenee vielä kunnioittamaan exäänsä?

      • ap..

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.


      • ...
        ap.. kirjoitti:

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.

        Ilman tuota sokeaa kunnioitusta, ei miestä varmaan olisi ollut mahdollista tossuttaakaan niin perusteellisesti, kuin kerrot tapahtuneen.


      • mies on nyhverö
        ... kirjoitti:

        Ilman tuota sokeaa kunnioitusta, ei miestä varmaan olisi ollut mahdollista tossuttaakaan niin perusteellisesti, kuin kerrot tapahtuneen.

        Niinpä. Tulee mieleen nyhverö. Mies jota kukaan ei oikeasti haluaisi, koska mies ei ole mies vaan nyhverö.


      • yksi kysymys
        ap.. kirjoitti:

        Jos tietäisit seikat taustalta, niin et ihmettelisi. Luulen, että takuulla moni muu samassa tilanteessa kokisi samoin kuin minä.
        Mutta samapa se. Näen kuitenkin elämää kokeena ja ihmisten kohtaloita kuulleena ja näkeneenä, että joku kykenee hallitsemaan vielä eronkin jälkeen exäänsä ja toinen ei sitä tajua.

        Avauksestasi ei vain ilmennyt, että minkälaisia konkreettisia ongelmia miehesi exän kunnioitus suhteessanne aiheuttaa. Siksi kysyin.


    • nainen miettii

      Hän haikailee jotain muuta. Ei taida päästä yli. Mitä enemmän joku läheinen tuo negatiivisia puolia naisesta esiin, sitä enemmän hän miettii niitä positiivisia. Eroprosessi ei päässä etene.. Kaipaako hän työkaluja pohtimisiin monista näkökulmista vai empatiaa. Vai itsekseen vaan miettiä sitä.

      Koetko itsesi riittäväksi, vai joudutko aina miettimään muita naisia? Miltä suhteenne tuntuu ja vaikuttaa nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe