Tarvitsen apua en ymmärrä mitä henkivalta tarkoittaa?

Pelottaa

Yritin tutustua aiheeseen, mutta olen tasapainoton ymmärtämään mistä on kyse, niin monimutkaista tekstiä. Voisiko joku ystävällisesti kertoa yksinkerteisesti mitä henkivallat tarkoittavat?

Olen miettinyt jo pitkään että olen masentunut, ehkä olenkin? Mutta en voi sivuuttaa asiaa että jokin paha ohjailee sieluani. Asuin viisi vuotta Hki ja asunnossani ilmestyi pahahenki, joka teki milloin mitäkin. Joskus olin niin voimaton että en pystynyt muuta kuin nukkumaan koko päivän, olin voimaton…. Tiedän että kaikki voi johtua masennuksesta tai jostakin muusta mielensairaudesta (mutta olo tilani parani aina kun olin poissa kotoani) Tämä henki ei esiintynyt silloin kun minulla oli äitini rippiristi, rukoilin jumalalta apua ja sain. Käänsin kaikki peilit poispäin. Jos kaulassani ei ollut riipusta, henki tuli esiin! Ja nyt kadotin tämän ristiriipuksen ja kaikki tuntuu alkavan alusta. En tiedä ohjaileeko joku minua, vai olenko tulossa masennukseen.

22

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukija2

      Ehkä voisi olla hyvä asia, jos voisit henkilökohtaisesti keskustella noista mieltäsi painavista asioista jonkun kanssa.

      • hys hys

        "voisit henkilökohtaisesti keskustella"

        Eikö tämä ole juuri sitä keskustelua? Ja onhan tämä henkilökohtaista kun henkilö saa itse aloittaa viestiketjun johon muut henkilöt voivat vastata.

        Vai tarkoititko salassa tapahtuvaa keskustelua? Sellaista keskustelua johon muut eivät saa osallistua ja joka pidetään salaisena? Tiedät varmaan sellaiset namusedät tai -tädit jotka ehdottavat lapselle jotain tuhmaa ja sanovat lapselle: "Pidetään tämä sitten meidän omana pikku salaisuutena. Ei sitten kerrota äidille eikä isälle, eihän?"

        Kumpaan sinä luotat enemmän, salaisiin järjestöihin ja järjestäytyneeseen salassapitoon vai avoimeen yhteiskuntaan? Luotat mieluummin CIA:han kuin internetin avoimiin keskustelupalstoihin? Kristinusko edustaa sinulle salailua jossa juonitaan jotain saatanan päänmenoksi?


    • Pelottaa

      Ymmärrän täysin, että kuulostan epävakaalta, ja olen hakemassa apua asiaan.

      Tarkennan kysymystäni:

      Kolmi yhteinen Logos: Isä, poika ja pyhähenki. Pyhä henki koostuu 9 enkelin joukosta: Serafim, Kherubin, Thronoi, Kyriotetes, Dynameis, Eksousiai, Arkhai, Arkhangeloi ja Angeloi. Mitä nämä enkelit ovat ja mikä niiden tehtävä on?

    • Paha on olemassa!

      Olet varmaan aivan tavallinen Nimikristitty,et siis Jeesuksen oma,jos haluat että muutos tulee elämääsi Jeesus on vastaus,kun sinun uskon olevan tavallinen
      ihminen niin Pahahenki kyllä tekee jos jotakin kelle tavikselle ,eikä huomata että se on Pahanhengen aikaan saamaa,mutta kun on Jeesus tullut herraksi,niin jos tuntuu siltä mikä sinullakin on ,voi pyytää Jeesusta apuun ja se auttaa,joku Risti kaulariipus on vain koru,mutta sekin on tarvittaessa hyvä,mutta ei lopullinen ,kun Jeesus on se ainut ja oikea mitä Pahahenki pelkää ja risti vaan ilmasee ristintyön saavutuksen ,mitä Jeesus teki meidän puolestamme,että pelastuisit ja koko maailma pelastus,mutta harva sitä tajuaa,ei sitä silloinkaan tajuttu kun hänet naulattiin ristille.
      Pahahenki on Taivaasta karkoitettu henki,kun alko kukkoileen Jumalaa vastaan ja Jumala ohjasi Lusifer joukkoineen tänne Maapallolle,se joukko tekee täällä paljon pahaa,mutta vain määrätyssä määrin ,minkä Jumala antaa tehdä,ne ovat Jumalan käskun pakkottamassa ohjassa.
      Kun kerran Jumala antaa vallan paholaisen toimia täällä kaikin tavoin,se on karmeeta,mutta sen lupa on toimia vain vajaat 7 vuotta ja sitten ne joutuu kadotukseen kaikkien niiden ihmisten kanssa,jotka ei ole Jeesuksen omat.
      Jeesus haluaa sinutkin omakseen ja minä toivon sinun, että parastasi minä sinulle haluan myös ! Ari

      • voi jee-sukset

        on se kiva kun on eliittiuskovaisia, ja itse voi itsensä nostaa muiden yläpuolelle.
        lukisitte edes sitä kirjaa.


      • jotain rotia
        voi jee-sukset kirjoitti:

        on se kiva kun on eliittiuskovaisia, ja itse voi itsensä nostaa muiden yläpuolelle.
        lukisitte edes sitä kirjaa.

        Tämmöset "paha on olemassa" on just niitä jotka masentuneelle herkälle mielelle tekee todella pahaa. Eivätkä osaa pitää edes turpaansa kiinni.


    • hei mitään hätää

      Noin lyhyen kuvausken perusteella ei voi päätellä, että syynä olisi vain paha henki. Kyllä se on hyvin todennäköistä kun paha ja masennus pysyy poissa tuolla tavalla. Ei haittaa vaikka risti on kdonnut. Auttaa kun rukoilet Jumalaa ja Jeesusta ja pyydä suojelusta.
      Sinun kannattaa nyt keskustella asioihin perehtyneen henkilön kanssa, jolla on tietoa ja ymmärrästy ihmisen psyykeestä mutta myös hegellisitä asioista.
      '
      Voit soittaa Vapaus puhua 044 4522300. Puhelut ovat varmasti luottamuksellisia.

    • klpo

      Eidä sekaantua henkivaltojen nasioihin vaan pitää pysytellä ihmisenä ja elää ihmisiksi! Uuden ristin voi hankkia kristillisestä kirjakaupasta! Kyllä sen voima on sama kuin edelliseläkin. Kannattaisikäydä juttelemassa seurakunnan kirkkoherran kanssa. Se on helppoa, kun vain soittaa kirkkoherran virastoon ja sopii tapaamisen.
      Voi sopia myös kodin siunaamisen.

    • Jos mieli on tasapainoton, niin koeta rauhoittua. Et voi selittää kaikkea henkivalloilla. Jos lähdet sille tielle, se on loputon suo johon uppoaa. Maailmassa on eniten ihan järkevästi selittäviä asioita. Ensin siis etsit siihen järkevää ja totuudenmukaista selitystä.

      Voimattomuus on usein pelkkää masennusta. Se joko johtuu elämäntilanteesta tai ihan fyysisistä jutuista. sulje ensin fyysiset syyt pois. Eli eri sairaudet sekä lääkitykset sekä mm. välittäjäaineiden puutokset. Toki mieliala kohenee kun vaihtaa paikka ja etenkin on luonnossa.

      Ei Jumala toimi noin, vaan ihmisen oma mieli toimii noin. Me etsimme jostain jotain ”syytä” jolla koetamme selittää kaiken. Voimme jopa kiintyä johonkin tavaraan niin, että näemme siitä kaikenlaisia merkityksiä.

      Kirjoituksesi perusteella kyllä näyttää siltä, että olet vaipumassa masennukseen. Ehkä haet apua jostain, jotta pääset tuosta kuopasta pois.

    • ihminen.....

      Rakas ihminen, en oikein saanut selvää minkälainen on tämä paha henki, josta puhut.

      On Jumalan Tahdon mukaista, että puhumme henkivalloista, sillä pahuus maailmassa on todellista. Jumalahan sanoo:

      1. Joh. 5:
      18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
      19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
      20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

      Jeesus Kristus on voittanut JO pahan. Kuolema on JO kukistettu. Saa tana on JO voitettu. Siksi, kun ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa, Saa tanalla ei ole enää voimia ko. ihmiseen. Ihminen on uusi luomus. Ihminen voi tosin kokea edelleen hyökkäyksiä Saatanalta ja demoneilta, koska Saa tana ja demonit toimivat vielä, ja Saa tana ei halua, että Jumalan Sana leviää, koska Saa tana haluaa nähdä ihmiset Hel vetissä. Jeesuksen Kristuksen nimessä kaikki pahat henget karkoitetaan pois.

      Janoa Totuutta, käänny Jeesuksen puoleen, pyydä Pelastusta, kadu, pyydä syntejäsi anteeksi yksitellen, usko Jumalaan, usko, että Jeesus kuoli, jotta syntimme olisi sovitetut Jumalan kanssa, lue Raamattua, ota Sana sydämeesi...

      Voit aloittaa esim. seuraavin sanoin:

      "Tiedän olevani syntinen ja tarvitsen pelastusta. Uskon, että Jeesus on sovittanut minunkin syntini. Haluan NYT vastaanottaa Hänet henkilökohtaisena Vapahtajanani ja nöyrryn parannukseen synneistäni. Haluan tästä lähtien seurata Jeesusta ja tunnustaa Hänet myös ihmisten edessä."

      Osallistu sellaisen seurakunnan kokouksiin, jossa Jumalan Sanaa puhutaan Totuudessa ja Hengessä. On nimittäin olemassa paljon seurakuntia, jossa totuus on ainakin osittain lakastu maton alle. Ei esim. puhuta Hel vetistä, ei siitä kuinka Jumala tahtoo, että teemme parannuksen ja jätämme syntisen elämän jne). Esim. ev.lut.kirkossa EN ole kuullut puhuttavat totuudenmukaisesti Hel vetistä ja parannuksen teosta. On myös muistettava, että mikään seurakunta ei pelasta, ei pappi, ei asia tai ihminen. VAIN JEESUS KRISTUS PELASTAA.

      Jeesus Rakastaa Sinua (joka luet tätä) ja Haluaa Pelastaa Sinut (joka luet tätä). Jumala Tahtoo, että Kaikki Pelastuisivat.

      • ihminen.....

        Ja jottei tule väärinkäsityksiä; Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

        Mistä näkyy, että ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa? :

        Matt. 7:
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaakobin kirje 1:
        21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.

        Johanneksen ilmestys 22:
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        1.Kor. 6:
        9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, TE OLETTE VANHURSKAUTETUT MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ JA MEIDÄN JUMALAMME HENGESSÄ.

        1. Joh. 3:
        1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Ja jottei tule väärinkäsityksiä; Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

        Mistä näkyy, että ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa? :

        Matt. 7:
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaakobin kirje 1:
        21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.

        Johanneksen ilmestys 22:
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        1.Kor. 6:
        9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, TE OLETTE VANHURSKAUTETUT MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ JA MEIDÄN JUMALAMME HENGESSÄ.

        1. Joh. 3:
        1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        Ja vielä sanon...älä ikinä luovuta, tee ratkaisusi NYT ja käänny Jeesuksen puoleen koko olemuksellasi. Risti ei pelasta, VAIN JEESUS PELASTAA. Risti voi toimia myös esteenä, koska jos laittaa uskonsa ristiin, voi vahingossa tehdä epäjumalapalvontaa. Jumala ei tahdo että kumarramme kättemme töitä, koska se on epäjumalanpalvontaa. Se on USKO JEESUKSEEN, joka on auttanut, ei risti. Risti on vain hopeata tai kultaa, jonkun ihmisen tekemä, se ei kuule eikä näe. Mutta JEESUS ELÄÄ, JEESUS TAHTOO PELASTAA SINUT, JEESUSTA KAMMOKSUVAT PAHAT HENKIVALLAT. Käänny siis Jeesuksen puoleen, huuda avuksesi Jumalaa, pyydä Jeesukselta Pelastusta jne. Älä Luovuta! Älä ikinä tee itsellesi mitään vahingollista. On todistuksia, jossa Hel vetissä on ollut ihmisiä, jotka ovat tehneet itsemurhan. Älä siis ikinä tee mitään itsellesi. Samoin, jätä esim. alkoholi ja tupakka, jos sellaisia harrastat. Ne ovat syntiä.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Ja vielä sanon...älä ikinä luovuta, tee ratkaisusi NYT ja käänny Jeesuksen puoleen koko olemuksellasi. Risti ei pelasta, VAIN JEESUS PELASTAA. Risti voi toimia myös esteenä, koska jos laittaa uskonsa ristiin, voi vahingossa tehdä epäjumalapalvontaa. Jumala ei tahdo että kumarramme kättemme töitä, koska se on epäjumalanpalvontaa. Se on USKO JEESUKSEEN, joka on auttanut, ei risti. Risti on vain hopeata tai kultaa, jonkun ihmisen tekemä, se ei kuule eikä näe. Mutta JEESUS ELÄÄ, JEESUS TAHTOO PELASTAA SINUT, JEESUSTA KAMMOKSUVAT PAHAT HENKIVALLAT. Käänny siis Jeesuksen puoleen, huuda avuksesi Jumalaa, pyydä Jeesukselta Pelastusta jne. Älä Luovuta! Älä ikinä tee itsellesi mitään vahingollista. On todistuksia, jossa Hel vetissä on ollut ihmisiä, jotka ovat tehneet itsemurhan. Älä siis ikinä tee mitään itsellesi. Samoin, jätä esim. alkoholi ja tupakka, jos sellaisia harrastat. Ne ovat syntiä.

        Sanoisin jopa, unohda se risti nyt. Koska hopeinen tai kultainen risti - koru ei pelasta, mikään asia, esine, ihminen ei pelasta. Esineet eivät puhu, näe eikä kuule. Jumala inhoaa epäjumalanpalvontaa. Itsekin olen siihen sortunut aiemmin risti - korun palvomiseen, esineen palvomiseen, mutta Luojalle kiitos hän opetti, että se on epäjumalanpalvontaa. VAIN JUMALAA TULEE PALVOA. VAIN JEESUS PELASTAA.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Sanoisin jopa, unohda se risti nyt. Koska hopeinen tai kultainen risti - koru ei pelasta, mikään asia, esine, ihminen ei pelasta. Esineet eivät puhu, näe eikä kuule. Jumala inhoaa epäjumalanpalvontaa. Itsekin olen siihen sortunut aiemmin risti - korun palvomiseen, esineen palvomiseen, mutta Luojalle kiitos hän opetti, että se on epäjumalanpalvontaa. VAIN JUMALAA TULEE PALVOA. VAIN JEESUS PELASTAA.

        Kun puhun rististä yllä olevissa viesteissä, puhun siis risti-koruista ja esineiden palvonnasta, joka on epäjumalanpalvontaa.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Kun puhun rististä yllä olevissa viesteissä, puhun siis risti-koruista ja esineiden palvonnasta, joka on epäjumalanpalvontaa.

        Jos luet suomenkielellä Raamattua, kannattaa ostaa v. 33/38 Raamattu, ei 92 vuoden Raamattua, sillä 33/38 on parempi käännös. Englanninkielisistä olen kuullut että hyvä versio on King James Version, vanhempi.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Jos luet suomenkielellä Raamattua, kannattaa ostaa v. 33/38 Raamattu, ei 92 vuoden Raamattua, sillä 33/38 on parempi käännös. Englanninkielisistä olen kuullut että hyvä versio on King James Version, vanhempi.

        Lue, lue, lue Raamattua, joka päivä!


    • Pelottaa

      Mummomuori kiitos sanoistasi, ja kiitos kaikille muillekkin.
      Olen syvästi ajatellut tehdä elämänmuutoksen, syönterveellisempää ruokaa, liikun enemmän ja teen asioita joitka tekevät minut onnelliseksi. Haluan hakeutua spykiatrin juttusille, mutta lääkkeet pelottavat, jos ne minulle ne määrää.

      Mietin suhdettani jumalaan ja siihen ristiin, risti oli äitini ja siksi niin tärkeä, mikään ei voi korvata sitä. Risti muistutti minua enemmänkin rukouksen voimasta ja siitä, että jumala auttaa kun annan sille mahdollisuuden. Monesti olen kokenut rukouksen voiman ja uskon rukoukseen. En ole palvonut ristiä, se on vain ollut minulle hyvin rakas monesta syystä. Se muistuttaa jumalan olemassa olosta ja se kertoo muille samalla viestiä mihin uskon.

      Kerron jotakin mitä henki teki minulle. Heräsin monesti siihen, kun henki oli vuoteeni vieressä ( se oli mies jolla oli pitkä musta kaapu päällä jossa oli huppu, koskaan en nähnyt kasvoja), joskus se vain seisoi, mutta välillä se oli laittanut kädet kasvoilleni. Tilanne paheni pikkuhiljaa, se heitti minun päälle tavaroita kun nukuin. Lopulta se tuli seisomaan sängynpäätyyni ja painoi peittoa niin etten voinut nousta, siinä se piti minua väkisin jonkun aikaa enkä päässyt liikkumaan. Rukoilin ääneen jumalalta apua. Olin tässä vaiheessa valveilla.

      • Jeesus-nimessä voima

        Rukoile apua ennenkaikkea Jeesukselta Kristukselta, sillä on on voittanut kaikki pimeyden vallat.


      • Amandax

        Kuulostaa aika ahdistavalta tilanteelta. Jos olisin sinä niin hakeutuisin nopeasti lääkäriin juttelemaan asiasta, voi olla kyse jostain ahdistuksesta ja peloista jotka liittyy elämäntilanteeseen tai menneisiin tapahtumiin. Ei kannata miettiä välttämättä mitään henkivaltoja kun siitäkin voi mennä pää sekaisin. Tunnen yhden ihmisen jonka pää meni melkein sekaisin kun se alkoi miettiä liikaa kaikkia helvettijuttuja yms. Mutta voithan keskustella myös papin tai diakonin kanssa jos tuntuu että olosi liittyy uskonnollisiin asioihin. Mutta mene silti lisäksi lääkäriin että saat varmasti apua tuohon oloon. Ja sen ymmärrän hyvin että harmittaa jos rippiristi katoaa, kun se on kumminkin sellainen symboli, mutta osta uusi risti tilalle.


    • hmm5

      Jeesuksen Kristuksen alkuperäisempi, oikeampi nimi on kylläkin
      Jeshua Messias. Juutalaiset käyttävät oikeaa nimeä. Olisikohan parempi huutaa sillä nimellä apua? Ja Aabrahamin, IIsakin, Jaakobin Jumalaa (Jahve)

      • ihminen.....

        Jumalan Pyhä Nimi on hepreaksi יהוה .

        יהוה on Taivaan Isä
        יהוה on Jeesus Kristus
        יהוה on Pyhä Henki

        Englanninkiel.kirjaimin יהוה on YHVH. Eli

        YHVH on Taivaan Isä
        YHVH on Jeesus Kristus
        YHVH on Pyhä Henki

        Jumala יהוה / YHVHon Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus ja Pyhänä Henkenä.

        En tiedä kuinka Jumalan Pyhä Nimi äännetään.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Jumalan Pyhä Nimi on hepreaksi יהוה .

        יהוה on Taivaan Isä
        יהוה on Jeesus Kristus
        יהוה on Pyhä Henki

        Englanninkiel.kirjaimin יהוה on YHVH. Eli

        YHVH on Taivaan Isä
        YHVH on Jeesus Kristus
        YHVH on Pyhä Henki

        Jumala יהוה / YHVHon Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus ja Pyhänä Henkenä.

        En tiedä kuinka Jumalan Pyhä Nimi äännetään.

        Jumala יהוה / YHVH on Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus ja Pyhänä Henkenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe