Uusi identiteetti & elämä

New_life

Olisikohan kenelläkään kokemuksia elämästä uuden identiteetin kanssa?

Eli, että katkaisee kaikki yhteydet kaikkiin nykyisiin ihmisiin, myös perheenjäseniin ja koko sukuun, ja vaihtaa nimensä, numeronsa ja muuttaa täysin uudelle paikkakunnalle kertomatta mitään kenellekään?

Usein vain haave monilla, mutta onko kukaan toteuttanut? Itse aion toteuttaa, joten kokemuksia olisi kiva kuulla.

3

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+19

      Haaveilin lapsena, että aikuisena muutan salaa Uuteen Seelantiin, koska sitä kauemmaksi lapsuuden perheestäni ei oikein voi päästä. En ikinä sopeutunut ahdasmielisen uskonnolliseen perheeseeni tai sukuuni.

      Reilu kymmenen vuotta sitten päätin, että nyt saa riittää. Tein tosin kaiken paljon maltillisemmin, koska en halunnut täysin katoamalla saada poliiseja perääni tai aiheuttaa liikaa huolta.

      Kirjoitin kirjeen, jossa selostin syitä ja että en halua enää tavata. Vaihdoin radikaalisti ammattia samoihin aikoihin ja irtauduin myös joistakuista todella rasittavista "ystävistä". Joitakin hyviä ystäviä oli, joista en halunnut luopua, mutta todella paljon porukkaa jäi taakse.

      Voin sanoa, että oli ihan hyvä tämäkin. Elämäni on nyt sellaista kuin haluan.

    • Anonyymi

      Lapsena haaveilin että minut kidnapattaisiin koulumatkalla ja vietäisiin jonnekin kauas etelämerille. Siellä saisin aloittaa kaiken alusta ja olla oma itseni.

      Lapsuus oli periaatteessa ihan hyvä. Varmaan parempi kuin keskiverto suomalaisilla. Olo oli kuitenkin koko ajan se, että pienestä pitäen täytyy vetää roolia ja esittää jotakin mitä en halunnut olla.

      Minulla on myös uskovainen tausta ja edustin varsinkin uskonyhteisöäni kaikkialla. Mutta myös perhettäni. Kauheaa kiiltokuvaposeeramista. Olin myös aivan älyttömien vanhempien omien projektioiden kohteena. Isäni korjasi omaa lapsuuttaan omien lastensa kautta. Tyttönä sain joululahjaksi autoratoja ja poikien leluja joilla minun piti leikkiä jotta isälle tuli hyvä mieli. Uskovainen perhe ei ole sen omia jäseniä varten olemassa. Uskovainen perheen tarkoitus on olla valo maailmassa kaikille muille pimeydessä vaeltaville kärsiville sieluille ja vastata kaikkien muiden tarpeisiin. Minut kasvatettiin kuin meillä lapsilla ei olisi omia tarpeita lainkaan.

      Minusta kasvoi aikuinen jolla oli oman itse kohdalla musta aukko. Ei mitään hajua kuka edes olen ja mitä haluan. Olin jo täyttänyt kolmekymmentä kun minulle vasta alkoi hahmottua hiljalleen orastava ajatus, että tämä elämä olisi ollut minuakin varten olemassa. Ja että minulla on oikeus haluta itselleni asioita. Kuten oma elämä.

      Lapsuuden kidnappaus haave oli sisäinen toive saada tutustua itseensä, rakentua omaksi itsekseen ja elää omaa elämää kuten ihmisen pitäisikin. Siihen ei annettu mahdollisuutta kun oli kauhea kiire koko ajan vastata milloin mihinkin aikuisten omiin tarpeisiin. Ei kukaan ole muita varten olemassa. Varsinkaan jotain helkutin toisten ideologisia ihanteita varten! Itseä varten täällä eletään.

      Olen ajatellut monta kertaa koko identiteetin vaihtoa nimeä myöten. Voisi rakentaa itsensä alusta asti uudelleen. Koska tämä henkilö joka nyt olen on osittain koko ajan se sama tyyppi joka tottui vastaamaan muiden tarpeisiin eikä tiedä kuka itse on. Suurin osa ikävuosista minussa on sitä henkilöä joka en ole. Loput ovat yritystä tulla omaksi itsekseni irti tuosta ulkoapäin survotusta vale- henkilöstä joka minusta tehtiin lapsena.

      Mutta nimen vaihto ei riittäisi. Luulen että pitäisi tehdä tuollainen uuteen seelantiin muutto, ja kitkeä koko eletty elämä itsestä juuria myöten.

      Maahanmuuttajilla voisi kuvitella olevan tällaisesta kokemusta. Turvapaikanhakijathan tulevat tänne yleensä nimenomaan itseään pakoon. Tai siis sitä valeminää joka heistä on tehty niiden omien ihanien yhteisöjenä ja perheidensä taholta. Ja huonosti menee kun se sama suku tulee mukana.

      • Anonyymi

        Varsinkin kieli pitäisi muuttaa. Suomen kielellä identiteetin vaihto ei onnistuisi. Pitäisi vaihtaa toiseen kieleen ennen kuin tuollainen identiteetin vaihdos olisi mahdollista. Kieli on tosi tärkeä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe