Juurikin

Tässäkin voisinkin ilmoittaakin, ettäkin kinkin onkin yliviljeltykin muoti-ilmauskin.

13

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan näin,

      Mutta mii tykkää!

    • aIbatrossi

      Luulis kakku-setä buddyn tietävä wanhan ilmaisun

      pan pan

      syttyykö *kipinä*???

      • Tietysti.
        Muttemme juuri toimineet VHF:n varassa, vaan modernisti Arpilla.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti.
        Muttemme juuri toimineet VHF:n varassa, vaan modernisti Arpilla.

        Tuossa lattialla on kyllä muutama vhf-käsikapula pyörimässä, mutta eri taajuuksilla.
        Vaihdoin niihin akut ja pitäisi joskus säveltää laturiin viritys jolla nicad-laturi muuttuu nimh-laturiksi. Toimii se lataus nytkin, mutta jää vähän vajaaksi ja kestää kauan.


      • aIbatrossi
        buddy-love kirjoitti:

        Tuossa lattialla on kyllä muutama vhf-käsikapula pyörimässä, mutta eri taajuuksilla.
        Vaihdoin niihin akut ja pitäisi joskus säveltää laturiin viritys jolla nicad-laturi muuttuu nimh-laturiksi. Toimii se lataus nytkin, mutta jää vähän vajaaksi ja kestää kauan.

        MeriVHF lupa vissiin kakku-sedällä jo on?

        Onx ratiolluurit simplex, semitex vai dpblex
        ja double watch kanava16?

        kukamitähäh??????????? KGB007


      • aIbatrossi
        aIbatrossi kirjoitti:

        MeriVHF lupa vissiin kakku-sedällä jo on?

        Onx ratiolluurit simplex, semitex vai dpblex
        ja double watch kanava16?

        kukamitähäh??????????? KGB007

        viäx ARP toimii?

        Töölönlahden prikaatin amiraalin LA lällää
        ei merivalvonta kuuntele
        Ratikan syytä oppia VHF channel 16

        EHF kaluja ei siviili saa


      • aIbatrossi kirjoitti:

        MeriVHF lupa vissiin kakku-sedällä jo on?

        Onx ratiolluurit simplex, semitex vai dpblex
        ja double watch kanava16?

        kukamitähäh??????????? KGB007

        Simpleksejä ovat. 68 Mhz alueelle ja vain 1 wattisia lähikäyttöön.
        Kantavuus on silti melko hyvä.

        Ei ollut silloin aikanaan tarpeen hankkia vhf-lupaa merille, eikä ole tullut tarvetta vastaan sen jälkeenkään. Harvoin radiollisessa veneessä ollessani on niillä muilla ollut ihan tarpeeksi lupia.


      • aIbatrossi kirjoitti:

        viäx ARP toimii?

        Töölönlahden prikaatin amiraalin LA lällää
        ei merivalvonta kuuntele
        Ratikan syytä oppia VHF channel 16

        EHF kaluja ei siviili saa

        Ei toimi enää ja lopettivat sen joskus v 2000 tienoilla.
        Tämä oli käsivälitteisellä systeemillä ja puhelin maksoi muistaakseni 35 000 markkaa. Keskuksen tytöt oli ilmeisesti valittu puheäänenkin perusteella.


      • buddy-love kirjoitti:

        Simpleksejä ovat. 68 Mhz alueelle ja vain 1 wattisia lähikäyttöön.
        Kantavuus on silti melko hyvä.

        Ei ollut silloin aikanaan tarpeen hankkia vhf-lupaa merille, eikä ole tullut tarvetta vastaan sen jälkeenkään. Harvoin radiollisessa veneessä ollessani on niillä muilla ollut ihan tarpeeksi lupia.

        Ai niin ja tämäkin on jossain varastossa odottamassa zombien hyökkäystä:

        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LV_301_VR-3A_prikaatiradio.JPG

        Se parempi versio, mutten enää muista mitä eroa niissä oli.
        Pitäisi olla toimiva, mutten ole testannut.
        Lämpimässä ja kuivassa varastossa kuitenkin.


      • albatrossi
        buddy-love kirjoitti:

        Simpleksejä ovat. 68 Mhz alueelle ja vain 1 wattisia lähikäyttöön.
        Kantavuus on silti melko hyvä.

        Ei ollut silloin aikanaan tarpeen hankkia vhf-lupaa merille, eikä ole tullut tarvetta vastaan sen jälkeenkään. Harvoin radiollisessa veneessä ollessani on niillä muilla ollut ihan tarpeeksi lupia.

        osaax prof kakku-setä tehdä EHF puhelimen , jos tarttis semmosen johonkki SPY radioliikenteeseen?

        Kytkentäkaaviosta osaisin ja laskea antennin pituuden


      • albatrossi
        albatrossi kirjoitti:

        osaax prof kakku-setä tehdä EHF puhelimen , jos tarttis semmosen johonkki SPY radioliikenteeseen?

        Kytkentäkaaviosta osaisin ja laskea antennin pituuden

        kui pitkän radioantennin kakku-setä laittaa U:båt:iim?


      • albatrossi kirjoitti:

        kui pitkän radioantennin kakku-setä laittaa U:båt:iim?

        Aika pitkän jos pitäisi saada vireeseen.
        Onhan niillä se tolkuttoman pitkäaaltoinen niissä jossakin käytössä.
        Välityskyky sillä on kuitenkin erittäin pieni ja taitaa mennä läpi vain muutama sana tunnissa (mutta en nyt ryhdy etsimään lähteitä).

        Pinnalla toimvat tietysti ihan normaalit vempeleet sukellusveneissäkin.


      • Laura-Lisko
        albatrossi kirjoitti:

        osaax prof kakku-setä tehdä EHF puhelimen , jos tarttis semmosen johonkki SPY radioliikenteeseen?

        Kytkentäkaaviosta osaisin ja laskea antennin pituuden

        Mikä buddylle tuli nyt?
        Jutskailimme kännyllä small talkia vaan.....
        Yhtäkkiä sanoi, että sammutettava GPS älykänny het,,
        SuPo ja armeijan erikoisyksikon auto tuli pihalle
        Pakko paeta salakäytävstä--klick


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe