Rakastaa vai olla rakastettu?

kumpi onkaan parempi

Kumpaa elamaa suosittelet?

8

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastettu

Olen nyt jälkimmäisessä tilanteessa. Kummassakin tilanteessa on puolensa.
      Kun rakastaa, on haavoittuva, mutta elää täysin tuntein.
      Kun on rakastettu, on turvallinen olo, mutta samalla tyhjä ja tarkkailee uusia mahdollisuuksia. Toisaalta haavoittumisen riskiä ei ole.
      Parasta olisi tila, jossa sekä rakastaa että on rakastettu. Se vaatii rohkeutta.

• rakastin1

olin tilanteessa jossa rakastin mutta pidemmän päälle se kävi liian raskaaksi joten tein ainoan oikean liikkeen itseni kannalta ja otin sydän surut & ikävän.
      jos ajautuisin tilanteeseen jossa olisin rakastettu pitäisin itseäni kusipäänä toisen elämän tuhlaajana kun tiedän mitä se on ja mitä siitä seuraa.
      joten nyt jatkan yksin elämää toivon että joku päivä vastaan tulee se mulle ainoa oikea tilanne: rakastaa ja olla rakastettu - samassa paketissa.

• kumpi onkaan parempi

Luulin, etta on helppoa olla rakastettu vaan ei se pitemman paalle kay

• Rkstn rkstn rkstn

Onpa omituinen kymysys. Tietysti on onnellisempaa ihmiselle, jos voi, saa ja osaa rakastaa, kaikkia ja kaikkea. Rakastettuna oleminenkin on hienoa, mutta sillä ei ole mitään arvoa, jos et itse rakasta eikä varsinkaan silloin, jos / kun rakkauden saaminen ei ole pyyteetöntä.

• vaikeat

Nyt on kyse parisuhderakkaudesta. Hyvin tavallinen on sellainen tilanne, että toinen rakastaa tuntuvasti enemmän tai jopa niin että vain toinen rakastaa. Olen itse ollut juuri tuollaisessa tilanteessa. Olen koettanut rakastaa miestä, vaikka mies ei ole rakastanut. Se on jatkuvaa epävarmuutta, turvattomuutta, jopa hyväksynnän hakemista jne. Rakastettunakin olen ollut. Se on tavallaan helppoa. Olo on hyväksytty ja turvallinen. Hankaluutena siinä on mm. se, että ei pysty antamaan toiselle sitä rakkautta, joka hänelle kuuluisi.

• Käsittämätön juttu

No "vaikeat" näyttää olevan. Miten sellainen osaa, pystyy, kykenee ... rakastamaan parisuhteessakaan, joka ei käsitä muustakaan rakkaudesta yhtään mitään?

Vastarakkaus on varmasti vaikea laji, jos kuvittelee, että rakkaus pitää jotenkin maksaa takaisin.

• Nuuk

Omasta rakkaudestaan voi olla aika lailla varma, mutta toisen rakkaudesta ei ainakaan periaatteessa voi tietää. Siinä mielessä on parempi rakastaa itse.

• kummitus

Rakastaa itse, ehdottomasti. Kumpikaan ei taida kyllä riittää kovin pitkälle. Toisella osapuolella voi olla (ja usein onkin) vahvemmat tunteet kuin toisella, mutta mitä pienempi erotus sitä parempi.

Olen myös törmännyt tilanteisiin, joissa rakastetaan eri tavoin. Esimerkiksi eräs mies väitti rakastavansa ja tavallaan lienee ollut rehellinenkin, mutta ei halunnut kanssani seksiä juuri koskaan, jolloin kyse ei ollut hänen puoleltaan eroottisesta rakkaudesta vaan pikemminkin kaverirakkaudesta. Ei sellainenkaan asetelma toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      131
      5365
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      197
      5051
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3521
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      43
      3119
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3028
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      10
      2685
    7. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      31
      2428
    8. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      270
      2016
    9. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      1511
    10. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      89
      1419
    Aihe