Rakastaa vai olla rakastettu?

kumpi onkaan parempi

Kumpaa elamaa suosittelet?

8

315

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastettu

      Olen nyt jälkimmäisessä tilanteessa. Kummassakin tilanteessa on puolensa.
      Kun rakastaa, on haavoittuva, mutta elää täysin tuntein.
      Kun on rakastettu, on turvallinen olo, mutta samalla tyhjä ja tarkkailee uusia mahdollisuuksia. Toisaalta haavoittumisen riskiä ei ole.
      Parasta olisi tila, jossa sekä rakastaa että on rakastettu. Se vaatii rohkeutta.

    • rakastin1

      olin tilanteessa jossa rakastin mutta pidemmän päälle se kävi liian raskaaksi joten tein ainoan oikean liikkeen itseni kannalta ja otin sydän surut & ikävän.
      jos ajautuisin tilanteeseen jossa olisin rakastettu pitäisin itseäni kusipäänä toisen elämän tuhlaajana kun tiedän mitä se on ja mitä siitä seuraa.
      joten nyt jatkan yksin elämää toivon että joku päivä vastaan tulee se mulle ainoa oikea tilanne: rakastaa ja olla rakastettu - samassa paketissa.

    • kumpi onkaan parempi

      Luulin, etta on helppoa olla rakastettu vaan ei se pitemman paalle kay

    • Rkstn rkstn rkstn

      Onpa omituinen kymysys. Tietysti on onnellisempaa ihmiselle, jos voi, saa ja osaa rakastaa, kaikkia ja kaikkea. Rakastettuna oleminenkin on hienoa, mutta sillä ei ole mitään arvoa, jos et itse rakasta eikä varsinkaan silloin, jos / kun rakkauden saaminen ei ole pyyteetöntä.

      • vaikeat

        Nyt on kyse parisuhderakkaudesta. Hyvin tavallinen on sellainen tilanne, että toinen rakastaa tuntuvasti enemmän tai jopa niin että vain toinen rakastaa. Olen itse ollut juuri tuollaisessa tilanteessa. Olen koettanut rakastaa miestä, vaikka mies ei ole rakastanut. Se on jatkuvaa epävarmuutta, turvattomuutta, jopa hyväksynnän hakemista jne. Rakastettunakin olen ollut. Se on tavallaan helppoa. Olo on hyväksytty ja turvallinen. Hankaluutena siinä on mm. se, että ei pysty antamaan toiselle sitä rakkautta, joka hänelle kuuluisi.


    • Käsittämätön juttu

      No "vaikeat" näyttää olevan. Miten sellainen osaa, pystyy, kykenee ... rakastamaan parisuhteessakaan, joka ei käsitä muustakaan rakkaudesta yhtään mitään?

      Vastarakkaus on varmasti vaikea laji, jos kuvittelee, että rakkaus pitää jotenkin maksaa takaisin.

    • Nuuk

      Omasta rakkaudestaan voi olla aika lailla varma, mutta toisen rakkaudesta ei ainakaan periaatteessa voi tietää. Siinä mielessä on parempi rakastaa itse.

    • kummitus

      Rakastaa itse, ehdottomasti. Kumpikaan ei taida kyllä riittää kovin pitkälle. Toisella osapuolella voi olla (ja usein onkin) vahvemmat tunteet kuin toisella, mutta mitä pienempi erotus sitä parempi.

      Olen myös törmännyt tilanteisiin, joissa rakastetaan eri tavoin. Esimerkiksi eräs mies väitti rakastavansa ja tavallaan lienee ollut rehellinenkin, mutta ei halunnut kanssani seksiä juuri koskaan, jolloin kyse ei ollut hänen puoleltaan eroottisesta rakkaudesta vaan pikemminkin kaverirakkaudesta. Ei sellainenkaan asetelma toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe