Yli 50-vuotiaan yksinäisyyttä

50+ yksinäisyys

Olen jo yli 50-vuotias nainen ja monenlaisia kokemuksia on takana. En ole koskaan viihtynyt isoissa porukoissa, vaan haluan tavata ystävät kahden kesken, jolloin on sitten aikaa nimen omaan yhdelle ihmiselle kerrallaan. Tällä hetkellä minulla on kaksi ystävää joita harvakseltaan tapaan. Alkaa vaan tuntua että nuo tapaamiskerrat harvenevat entisestään.

Ajattelin jopa, että pitäisikö laittaa johonkin seuranhakupalstalle ilmoitus ihan vaan ulkoilun, leffan tai kahvilassa käynnin merkeissä. Mutta sitten ajattelin että olen niin tottunut omiin tapoihini eikä minulla niin kauhean paljon kuitenkaan ole aikaa uusille ihmisille. Oma taloudellinen tilanteeni ei mahdollista mitään kovin kalliita matkoja tai harrastuksia.

Vuosien varrella olen laittanut seuranhakupalstalle ilmoituksia ja joskus vastauksia on tullut ihan kohtalaisen paljon. Jos minulla olisi edelleen kaikki ne tuttavat joita olen kerran, pari tavannut näiden ilmoitusten kautta, niin tuttavapiiri olisi laaja. Mutta moni tuttu on pikkuhiljaa liuennut, ei ehkä enää ole ottanut yhteyttä eikä vastannut puhelimeenkaan. Pari sellaista tuttua on ollut, jotka ovat olleet jollakin tapaa riidanhaluisia tai hyväksikäyttäviä, ja olen itse lopettanut yhteydenpidon heidän kanssaan.

Olen hitaasti lämpiävä ihmissuhteissa, enkä ala kovin avoimesti kertomaan itsestäni, mikä on varmaan harventanut tuttavuuksia. Olen huomannut että kun joku alkaa itse omista asioistaan avautumaan, niin sitten hän vastavuoroisesti olettaa että minä olen valmis kertomaan itsestäni lähes kaiken mahdollisen.

Olen usein saanut karvaasti katua esim. työpaikalla, kun olen kertonut asioistani. Kerrotut asiat on ehkä tahallisesti käsitetty väärin tai niitä on levitelty sellaisiin korviin joihin niitä en ole tarkoittanut. En itse juurikaan kysele toisten ihmisten asioista, mielestäni he itse päättävät minkä verran kertovat. Toki voi joskus joku poikkeustilanne tulla, jolloin avaudutaan enemmän, mutta yleensä ne asiat menevät näin kuin kerroin.

Olisi mukava tavata joskus harvakseltaan jonkun mukavan tekemisen merkeissä ja keskustella omista asioista sen verran kuin itse haluaa. Kuulostaa ehkä hyvin pinnalliselta jonkun mielestä? Mielestäni se vain on ihan järkevää puolin ja toisin. En kaipaa elämääni hankaloittavia ihmisiä, joita menneisyydestä myös löytyy. Mutta jos en ketään löydä, niin elämä jatkuu silti ja joka päivä tapahtuu jotakin elämisen arvoista.

Tämän palstan nimi on ystävyys. Mielestäni kuitenkin ensin on tuttava ja tuttavuus saattaa ajan mittaan syventyä ystävyydeksi. Mikä sitten on tuttavuuden ja ystävyyden rajamaastoa, jokainen sen itse päättää.

124

7807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.k.

      Ystävyys tulee ajan myötään samoin kuin luottamus.43 ikävuoteen mahtuu monia kokemuksia elämästä, hyviä ja myös huonoja.Jotain on opittu ja jotain pitäisi vielä oppia.Uusille tuttavuuksille on aina tila ulos lenkille tai muuhun mukavaan tekemiseen.Jos kiinnostaa voi laittaa sähköpostia [email protected] .
      Olen 43v mies hesasta.

    • YstäväN

      Täällä myös 51-vuotias nainen. Vaikka olenkin perheellinen ja ympärilläni on ihmisiä jonkin verran, tunnen silti itseni ajoittain aika yksinäiseksi.
      Olen ollut aika pitkään työttömänä ja senkin vuoksi uudet ihmissuhteet ovat jääneet syntymättä. Harrastusten parista voisi ehkä jokin ystävä löytyä, mutta en oikein ole sellainen ihminen, olen enempi kotona viihtyvä.
      Aikoinani minullakin oli montakin ns. hyvää ystävää, mutta nyttemmin olenkin havahtunut, että mahtoivatko sittenkään olla sellaisia ystäviä, mitä luulin heidän olevan.
      Huomasin, että se olin yleensä aina minä, joka soitti tai piti yhteyttä.
      Nyt olen sitten ajatellut, että enpä tyrkytä seuraani, ellei kelpaa.
      Olisihan se ihana asia, kun olisi sellainen luottoystävä, jolle voisi purkaa näitä elämän iloja ja suruja täydellä luottamuksella. Tietäen myös, ettei kertomilleni asioille naureta selän takana ja että asioitani ei levitellä eteenpäin.
      Erään entisen ystävän suhteen koin pettymyksen, kun huomasin, että hän vain käytti minua hyväkseen, puhui selkäni takana, arvosteli perhettäni. Ymmärrän kyllä, että hänen elämäntilanteensa ei ollut kovin hyvä, sillä hän oli yksinhuoltaja ja minä perheellinen, tottakai hän kadehti minua ja usein jopa yritti edesauttaa, että minunkin suhteeni kaatuisi. Voi voi tätä elämää!
      Mutta kuitenkin, minä en ollut syyllinen hänen elämäntilanteeseensa ja ihan aidosti halusin auttaa ja olla tukena ja ystävänä vaikeissa elämäntilanteissa.
      Joskus sitä miettii, että onkohan niitä oikeita ja aitoja ystäviä enää olemassakaan. Tuntuu, että kaikki vain ajattelevat omia etujaan, ollaan itsekkäitä.
      Minä olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseenkin. Minulla on kuitenkin pari naista, jolle voin soitella kuulumisia ja vaikkakin tunnen, etteivät he vastaa sitä mitä minä ystävältä odotan. Sisimmät ajatukseni olen pitänyt itselläni.

    • Yksin monenlaisesti

      Olen myös yli 50-vuotias nainen. Kaipaisin myös ihmistä, jonka kanssa voisi kehittyä ystävyyssuhde. Lenkkeily ja kahvila sopii hyvin ystävyyden ylläpidon raameihin.

      Itselläni on harrastuksia, välillä tuntuu että liiankin kanssa, mutta harrastusten kautta ei oikein synny ystävyyttä, koska ovat sellaisia, että vaihtuvat ihmiset ryhmissä. Suurimman osan ikäisistäni elämäntilanne ei salli paljoa liikkumista kodin ulkopuolella, esim. juuri lenkkeilyä.

      Meidän ikäisillämme on jo niin ovat kuviot, luonne, tahto ja päämäärätkin, että ystävyys todellakin vaatii ymmärrystä ja joustavuutta. Joskus itsellänikin voi olla aikoja, että ei jaksa esim. töiden ja harrastusten vuoksi kovin paljoa muuta.

      Elämänkokemusta on joissakin asioissa, joissakin sitten taas ei. Että oma persoonani olen.

      Aloittaja sanoi selvästi, ettei ole koskaan viihtynyt suurissa porukoissa. Itseäni en luokittelisi noinkaan, vaan olen viihtynyt monenlaisissa yhteyksissä. En ole erityisen syrjäänvetäytyvä. Kuvaisin sosiaalisuuttani sanoin: toisinaan sitä, toisinaan tätä, toisinaan yksinäisyyttä. Toisinaan liialta yksinäisyydeltä tuntuvaa yksinäisyyttä, toisinaan miellyttävää, piristävää, luovaa ja kehittävää yksinäisyyttä.

      Suurissa rahoissa en myöskään pyöri, joten sellaiset ryhmät, jotka perustuvat matkustelemiseen tai muihin kalliisiin harrastuksiin on suljettu pois. Luonteeltani en silti lukeudu aivan supervaatimattomiin, toiveita elämälle on ja ystävän kanssa olisi kiva vaikka niistäkin jutustella. Löydyn Turun suunnalta ja jos joku haluasi tutustua, voisimme alkaa anonyymillä keskustelulla vaikka tässä palstalla.

      Hyppyjä täysin tuntemattomaan en harrasta. Kiva ihminen varmaan suostuu kirjoitteluunkin aivan aluksi, mikä ei tarkoita, että kynnys olisi nostettu ylös, vaan että olemmeko sellaisia, että kannattaa jatkaa kaveruuteen, ehkä siihen ystävyyteenkin.

      Selvyydeksi, olen olen heteroseksuaali ja etsin oikeasti juttu-, kahvittelu- ja lenkkeilyseuraa, mikä varmasti tekstistäni jo selvenikin.

      Mikäli joku mies tahtoisi seuraan, kannattaa varautua pitkiin aloituskeskusteluihin...

      • Yksin ei ole kiva lähteä

        Niin. Voi kokea yksinäisyyttä, vaikka onkin perheellinen ja 50 . Jos Treen seudulta löytyy seuraa kahvilaan, lenkille, teatteriin, tapahtumiin ja matkallekin, olisin kiinnostunut. Pitäisi olla muutakin seuraa, kuin oma mies ja harvemmin tavattavat tuttavaperheet...


      • Yksin ei ole kiva lähteä kirjoitti:

        Niin. Voi kokea yksinäisyyttä, vaikka onkin perheellinen ja 50 . Jos Treen seudulta löytyy seuraa kahvilaan, lenkille, teatteriin, tapahtumiin ja matkallekin, olisin kiinnostunut. Pitäisi olla muutakin seuraa, kuin oma mies ja harvemmin tavattavat tuttavaperheet...

        Hei!

        Olen 49-vuotias tamperelainen yhden tytön äiti. Kaipaisin myös seuraa ihan jutusteluun, kahville, kirpparille, leffaan, teatteriin yms. Mies asuu tällä hetkellä kaukana. Minuun voi ottaa yhteyttä: [email protected], niin tutustutaan paremmin!!


      • Yksinään.yhdessä

        Yksinäinen minäkin.Elän parisuhteessa, mutta ystäviä minulla ei ole. Olen viittäkymppiä lähestyvä nainen, kai liiankin itsenäinen, kun en harrastuksissakaan tutustu kehenkään :( jos joku itä-suomen suunnalta kaipaa ystävää.... taitaa olla yleistä tämä,yksinäisyys mutta siitä ei puhuta missään. Minäkin kärsin. Joskus olen näiltä palstoilla kysellyt ystäviä, turhaan.


      • Olen 57 vee nainen Pohjois-Pohjanmaalta. Huomasin useita samantyyppisiä asioita sinun ja ketjun aloittajan kanssa. Tykkään olla yksinkin, elän siis yksin, mutta toki joskus kaipaan juttuseuraa ja kahvilaseuraa yms. Sinä asut kaukana, mutta ajatuksia olisi kiva vaihtaa. Sanon nyt minäkin että olen hetero ja aivan ok ihminen. Käyn töissä ja se tosiaan vie välillä mehut, joten kovin tiiviiseen tuttavuuteen en jaksakaan töiden jälkeen varsinkaan. Riippuu aina vähän fiiliksestä.


      • Täällätoinen
        Pohjoispohjanmaalta kirjoitti:

        Olen 57 vee nainen Pohjois-Pohjanmaalta. Huomasin useita samantyyppisiä asioita sinun ja ketjun aloittajan kanssa. Tykkään olla yksinkin, elän siis yksin, mutta toki joskus kaipaan juttuseuraa ja kahvilaseuraa yms. Sinä asut kaukana, mutta ajatuksia olisi kiva vaihtaa. Sanon nyt minäkin että olen hetero ja aivan ok ihminen. Käyn töissä ja se tosiaan vie välillä mehut, joten kovin tiiviiseen tuttavuuteen en jaksakaan töiden jälkeen varsinkaan. Riippuu aina vähän fiiliksestä.

        Moikka !
        Täällä vähän samanlainen nainen, samalta suunnalta . Minäkin pidän yksinolosta, tarvitsen sitä, mutta välillä kaipaan jotakuta, jolle kirjoittaa tai soitella tms.
        Jos kiinnostaa jutustelu.. [email protected]


    • Yksin monenlaisesti

      Laitoin tekstini tähän ketjuun ajatuksena että jos aloittaja haluaisi ottaa yhteyttä ensin kirjoittamalla, mutta sitten ajattelin, että hän ei ehkä asu samalla suunnalla, joten laitan kirjoitukseni omaan aloitukseen.

      • 50+yksinäisyys

        Asun Helsingissä, joten taitaa olla vähän liian pitkä matka käydä lenkillä ja kahviloissa, valitettavasti. :( Muuten olisi ollut ihan kiva tutustua.


      • Yksin monenlaisesti
        50+yksinäisyys kirjoitti:

        Asun Helsingissä, joten taitaa olla vähän liian pitkä matka käydä lenkillä ja kahviloissa, valitettavasti. :( Muuten olisi ollut ihan kiva tutustua.

        :) Todellakin. Toivottavasti löydät seuraa. Hyvää illanjatkoa sinulle.


      • 50+yksinäisyys
        Yksin monenlaisesti kirjoitti:

        :) Todellakin. Toivottavasti löydät seuraa. Hyvää illanjatkoa sinulle.

        Kiitos samoin. Hyvää kevään jatkoa! :)


    • intro vertti

      Minusta kuulostaa siltä, että olet temperamentiltasi introvertti. Noin kolmasosa ihmisistä kuulemma kuuluu siihen ryhmään. Ekstrovertit hallitsevat sosiaalista elämää kahdella kolmasosallaan.

      "Joskus kuulee sanottavan, että introvertit eivät pidä ihmisistä. Tämä ei ole totta. Läheiset ihmissuhteet ovat introverteille yhtä tärkeitä kuin ekstroverteille, kenties tärkeämpiäkin, koska heillä on yleensä vain muutama hyvä ystävä."
      http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/temperamentti-erottaa-oletko-introvertti-vai-ekstrovertti

      • 50+yksinäisyys

        Kiitos. Mielenkiintoinen kirjoitus tuossa linkissäsi. Muistan kun joskus kauan sitten ex-mieheni selitti jollekin tutulleen että minä en pidä ihmisistä - mikä ei mielestäni pitänyt paikkaansa.

        Olen myös silloin tällöin huomannut että olen jonkun mielestä liian hiljainen, tuosta on jopa mainittukin. Toisaalta en ole ollenkaan hiljainen kun pääsen keskustelemaan kiinnostavasta aiheesta.


      • Introtyttö
        50+yksinäisyys kirjoitti:

        Kiitos. Mielenkiintoinen kirjoitus tuossa linkissäsi. Muistan kun joskus kauan sitten ex-mieheni selitti jollekin tutulleen että minä en pidä ihmisistä - mikä ei mielestäni pitänyt paikkaansa.

        Olen myös silloin tällöin huomannut että olen jonkun mielestä liian hiljainen, tuosta on jopa mainittukin. Toisaalta en ole ollenkaan hiljainen kun pääsen keskustelemaan kiinnostavasta aiheesta.

        Täällä myös 50 v. introvertti. Minulla on sellainen hassu taipumus, että pidän ihmisistä, jotka ovat hmm... miten sen sanoisi.... vähän "epänormaaleja". Tykkään esim. jutella henkisistä asioista: uskonnosta, edellisistä ja seuraavista elämistä, henkimaailmasta yms.

        Olen perheellinen (lapset aikuisia ja lähes jo muuttaneet kotoa), mieheni on kiltti ja mukava, mutta ei hömpötyksistäni ymmärrä tuon taivaallista. Yksi ystävä on, jonka kanssa näitä jutellaan, mutta hän on kovin kiireinen ja hänellä on paljon työtä, harrastuksia ja ystäviä. Minun vastakohtani.

        Nyt mielessäni on usein mies, jonka kanssa olin ystävä ennen kuin tapasin mieheni. Meillä oli paljon näitä jutusteluja henkimaailmasta. Mietin, että kunpa uskaltaisin ottaa häneen yhteyttä (puhelinnumeron jo olen etsinyt). En pelkää miestä itseään, niin läheiseksi hänet henkisesti tunnen, mutta kun en tiedä onko vastassa muita ihmisiä (puoliso tai lapsia). Olen todella arka ihmisten vihalle. Täällä keskusteluissakin, vaikken ole osallisena, niin ihmisten viha tuntuu pahalle, saati sitten jos se henkilökohtaisesti osuisi kohdalle...

        Ja olisiko oma mieskään suopea ajatukselle.


      • Yksin ei ole kiva lähteä
        Introtyttö kirjoitti:

        Täällä myös 50 v. introvertti. Minulla on sellainen hassu taipumus, että pidän ihmisistä, jotka ovat hmm... miten sen sanoisi.... vähän "epänormaaleja". Tykkään esim. jutella henkisistä asioista: uskonnosta, edellisistä ja seuraavista elämistä, henkimaailmasta yms.

        Olen perheellinen (lapset aikuisia ja lähes jo muuttaneet kotoa), mieheni on kiltti ja mukava, mutta ei hömpötyksistäni ymmärrä tuon taivaallista. Yksi ystävä on, jonka kanssa näitä jutellaan, mutta hän on kovin kiireinen ja hänellä on paljon työtä, harrastuksia ja ystäviä. Minun vastakohtani.

        Nyt mielessäni on usein mies, jonka kanssa olin ystävä ennen kuin tapasin mieheni. Meillä oli paljon näitä jutusteluja henkimaailmasta. Mietin, että kunpa uskaltaisin ottaa häneen yhteyttä (puhelinnumeron jo olen etsinyt). En pelkää miestä itseään, niin läheiseksi hänet henkisesti tunnen, mutta kun en tiedä onko vastassa muita ihmisiä (puoliso tai lapsia). Olen todella arka ihmisten vihalle. Täällä keskusteluissakin, vaikken ole osallisena, niin ihmisten viha tuntuu pahalle, saati sitten jos se henkilökohtaisesti osuisi kohdalle...

        Ja olisiko oma mieskään suopea ajatukselle.

        Kuulostaa tutulta. Pidän ihmisistä ja kaikenlaisesta "menemisestä", mutta jotenkin suhteiden luominen on hankalaa. Pidän rehellisistä, suorasanaisista ihmisistä, enkä osaa " pelata" ihmissuhteilla. Mieheni on usein seuranani menoissa, mutta välillä kaipaan muutakin seuraa ja koen yksinäisyyttä.


    • Olisi elämän aika

      Moikka!

      Olen myös yksinäinen 54 -nainen. Elämäntilanteeni on kimurantti:lapset aikuisia, mies töissä. Itse sairastan lihassairautta, jonka takia olen eläkkeellä.
      Minäkään en ole porukkaimmeisiä, viihdyn myös yksin.Jouduin juuri irtisanomaan itselleni tärkeän ystävyyssuhteen ystäväni liiallisen alkoholinkäytön vuoksi.

      Alkoholia käytän vain vähän tai en lainkaan.En tupakoi ja inhoan tupakan hajuakin.
      Rakastan luonnossa liikkumista, jnkv matkustelenkin, mutta halvalla, pienesti.Kuvaan, kirjoitan, käyn museoissa, rakastan laulamista,harrastan huonekasveja, piirr
      än, maalaan,retkeilen, jos löytyy retkikaveri. Olen melova, telttaileva samoilija. En jaksa siimaa liotella mutta seuraksi lähden mieluusti.

      Olen täyshetero ja asun Vantaalla. Auto on.

    • j.k.

      Kavereita on ja myös uusille on tila ja aika.
      Kaverit soittavat harvoin mutta se ei minua haitta koska ollaan tunnetu jo reilut 20 vuotta.Eikä ikäero ole ollut esteenä hyvälle ystävyydelle.Aika tietysti muuttu ja muuta meidät kenties kun tulee muutoksia perheseen.Vähemmän vaan on samoja harrastuksia meillä.
      En ole himo harrastaja mutta tykkän pelaa biljardia,kalastuksesta,syksyllä käyn sienimetsässä aina kun pystyy.Myös pitemmät tai lyhkäisemmät retket tai vaikka teltalla jos seura on.Kuvaan paljon omaksi huvikseen ja kuljen paljon kaupunkilla ja luonossa kuvamassa.Joskus olisi mukaava saada seuraa mukaana.Ei museot myös huono paikka ole mennä mutta ei yksin tulee käytyä.
      Olen 43v.mies Helsinkista.

    • Yksin harrastaja

      Olisikohan Facebookissa jokin ryhmä, jossa voisi etsiä ystäviä ? Luulen, että meitä keski-ikäisiä työn takia kotiseudulta poismuuttaneita tms. syystä ilman ystäviä olevia on paljon. Olen asunut jo 10 vuotta kaupungissa, johon aikoinaan muutin työn vuoksi ja josta edelleenkään en ole saanut yhtään ystävää, vaikka olen iloinen ja ulospäinsuuntautunut. Uusien ystävien saaminen keski-iässä tuntuu olevan todella vaikeaa, kun ainakin minä tapaan vain ihmisiä, jotka ovat tältä seudulta kotoisin ja joilla on jo valmiit ”verkostot”, joihin ei enää uusia ihmisiä tarvita. Jos joku tietää Facebook-yhteisön, jossa voi hakea samaa sukupuolta olevia ystäviä, niin kertokaa ihmeessä sen yhteisön nimi.

      • sohvaperunainen

        Itse olen tähän asti välttänyt Facebookin, koska en oikein luota siihen hommaan. Löysin pari harrastuksiin liittyvää linkkiä, joista on mahdollista seuraa hakea.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12210266


    • missä olet ystävä

      Minä myös kaipaan ystävää/kaveria/tuttavaa. Asun Helsingissä, olen 50 nainen.

      • Viherrys

        Hei!
        Olen oululainen 53-vuotias naimisissa oleva nainen. Olen jäänyt työelämästä pois selkäsairauden vuoksi. Kaipaisin naisystävää harrastuksiin ja kahvitteluun päiväsaikaan. Päivät tuntuvat pitkiltä kotona ollessa. Olisi mukava jutella ja vaikka käydä kävelyllä. Minulle voi kirjoitella: [email protected]


      • Hei! Vieläköhän vastaukseni tavoittaa Sinut? Minäkin olen katsastellut kaveria, jonka kanssa jutella ja viettää aikaa, vaikka kävelylenkillä tai kahvilassa käydä. Olen 50 helsinkiläinen nainen, jonka lapset ovat aikuisia ja ukko pötköttää sohvalla nenä telkkarissa kiinni, niin siitä ei kaveriksi ole.


    • Tämmöiseen vanhempaan ketjuun törmäsin, ja osui ihan kohdilleen. Täällä myös 50 leskeksi jäänyt naisihminen, olisi ystäviä vailla. Toistaiseksi pidemmällä sairaslomalla tuki- ja liikuntaelin ongelmien vuoksi. Alueena esim. Vantaa, Kerava, Järvenpää. [email protected]

    • Uusia ystäviä?

      Kappas vain, onhan meitä muitakin, jotka ainakin aika ajoin haluaisivat tutustua toisiin ihan ystävyyden merkeissä.

      Minä olen vähän vanhempi, 60 mutta tiiviisti mukana työelämässä ja työorientoitunut. Työssä on ihan mukavaa porukkaa, mutta nykyisessä työpaikassani ihmiset ovat kovin koti- ja perhekeskeisiä. Tykkäisin jutella myös ihan yleisistä asioista enkä ole kiinnostunut kippojan ja kuppien keräilystä.

      Viihdyn myös yksin, mutta ajoittain olisi mukava jutella jonkun toisen kanssa. Olen tehnyt elämässäni monenlaista työtä, asunut siellä sun täällä eli ihmiset joita on ehkä ollut ovat jääneet matkan varrelle.

      Asun Uudellamalla, työskentelen Helsingissä.

      • Ystävyys

        Ystävää tarvitseva!

        Olen Helsingissä, 58 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen.
        Liikkuminen hieman hankalaa polven nivelrikon takia, vaan se ei estä haluamasta Sinua ystäväksi, olet sitten liikuntavammainen tai et.
        Etsin ystävää Helsingistä . Tiedoksi seksiseuraa en etsi! Minulle voit laittaa postia [email protected]


    • annimar6

      niin tutulta kuulostaa.. Olen 50v nainen hgistä ja olisi tosi mukava saada uusi ystävä esim kaveriksi kiasmaan, taidenäyttelyihin ym Lähes kaikki asiat/ilmiöt kiinnostavat, olen ehkä vähän boheemi ihminen mutta en kaiketi liiallisessa määrin :) Hyvä ystävä siis vapaana. Kirjoita ihmeessä sinä toinen yksinäinen.. Olen kans täysin hetero [email protected]

    • lapintyttönen

      Todellakin tutun kuuloisia kertomuksia. Olen itsekin melkein 50 ja elämä tuntuu nykyisin niin yksinäiseltä.
      Muutama ystävä löytyy, mutta ovat luonteeltaan niin kovin erilaisia kuin minä. Toki olen heistä kiitollinen, mutta sellainen sielun kumppani puuttuu. Tällaisena introverttinä ystävystyminen vaan on niin kovin vaikeaa...

    • Syysväritys

      Tutuntuntuisia kertomuksia,,
      meitä 50 yksinäisiä tuntuu olevan läpi Suomen.
      Kun ei paljoa liikuskele liikuntaongelmien vuoksi
      niin mistä tavoittaisi sen jonka kanssa ajatusmaailma kohtaa.
      Minäkin olen naimisissa oleva 50 nainen,
      selkä ja nivel ongelmien vuoksi sairaseläkkellä oleva Pohjois- Savosta.
      Päivät on välillä vaan niin pitkiä ja olisi mukava omistaa ystävä jonka kanssa olis helppo jutella kaikesta maan ja taivaan väliltä.
      Ehkä sellainen jokus vielä löytyy,
      toivossa on hyvä elää : ).

      • omhoit

        Piristäisi päiviä ihmeesti jos olisi joku kenen kanssa jutella vaikka vaan viestittelemällä, email meillä on kaikilla.
        Itse olen omaishoitajana vanhuksella, päivät on pitkiä ja yksinäisiä kun ei joori liikkumaan pääse minnekään.


      • pitkätpäivät

        Hei syysväritys miksei muutkin itä-suomesta. Samaistun edellisiin. Löytyisikö ketään joka haluaisi ystävystyä? 50


    • Minaiste-

      [email protected] saa laittaa postia jos sille tuntuu.
      Olen toisessa ketjussa mummoista jutellut, sieltä saa vähän tietoa mikä olen.

    • Syysväritys. Jos kiinnostaa,ota yhteyttä. [email protected]. Olen 49 v. heteronainen Pohjois-Karjalasta, ystävää kaipailen. Polvien nivelrikko vaikuttaa elämään, teen osa-aikatyötä sen vuoksi. Liikunnasta tykkään,mutta vaivat vähän lajeja rajoittavat. En kuitenkaan halua antaa periksi enkä valittaa, vielä on onneksi asioita paljonkin joita voin tehdä vaikka välillä kyrsiikin.

      • Minaitse--

        Nyt kävi vähän nolosti, poistin postini enkä huomannut sun viestiä täällä. Itse asun oisella reunalla suomea mutta posti kulkee molempiin suuntiin.
        Ei ole tätä ketjuakaan tullut luettua kuukauteen.
        Harmillinen moka.


    • 50-vuotias

      Etsin naista seuraksi tavalliseksi kaveriksi. Tavattaisiin kävelylenkkien, kahvittelujen yms. merkeissä. Olen 50v. helsinkiläinen ja asun idässä. Minulla on myös päivisin aikaa. Tunnen itseni välillä hieman yksinäiseksi, sillä tuttavapiirini ei ole kovin laaja. Olisi hauska tutustua uusiin ihmisiin. Olen rauhallinen, mutta innostuva, tykkään lukea sarjakuvia ja keskustella kaikenlaisista asioista, vaikka tietoni eivät ole laajat.

      • kiinosta

        Olen 57v Venäjältä, 176/82. Asun Sinäjoilla, työelämässä.
        vl.vl.347bk@ru


    • Hoodooguru

      Olen guru Siikajoelta.

      • Anonyymi

        Olen syntynyt Siikajoella 77 v sitten ja muuttanut sieltä pois 74 v sitten. Muita kuruja ei siinä lähellä ollut kuin Möttöröisen oja ja sitä piti varoa, ei saanut mennä lähellekään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syntynyt Siikajoella 77 v sitten ja muuttanut sieltä pois 74 v sitten. Muita kuruja ei siinä lähellä ollut kuin Möttöröisen oja ja sitä piti varoa, ei saanut mennä lähellekään!

        Oletko mies vai nainen???


    • Ibelieveinl

      Ystävyys on eri asia kuin parisuhde. Parisuhde on lovea, läheisyyttä ja hellyyttä. Ystävä voi olla hyvinkin eri-ikäinen, samaa sukupuolta jne.
      Siinä on vissi ero. Vain yhtä voi rakastaa kerrallaan. Hetero kirjoittaa.

      • 613

        En tiedä onko mussa jotain vikaa mutta en hirveästi viihdy samaa sukupuolta olevien kanssa, miehillä on paha tapa kehua itseään ja yrittää jollain tapaa aina saada toinen tuntemaan itsensä alempiarvoiseksi.
        Naisten kanssa on paljon helpompaa, heidän kanssaan voi olla oikeasti ystäviä.


    • 53vuotta

      Hei!
      Mä olen kohta 53-vuotias nainen Espoosta. Aikuistunut poika muutti syksyllä omilleen, joka aiheutti mulla jonkunlaisen kriisin - 'kukaan ei tarvitse mua enää'.
      Ystäviä mulla on ihan vaan muutamia - tai oikeastaan tuttavia. Kuinka monta kertaa olen perunut menon jonnekin, kun ei viitsi yksinään lähteä.
      Jos haluut kirjoitella, osoitteeni on [email protected].

    • Yksinäinen.mies

      Hei ! Arvon ihmiset. kaikki te jotka olette kirjoittaneet tälle palstalle ! herää kysymys ?? Oletteko eläkkeellä kun olette yksinäisiä ?
      Olen 50 poikamies ja käyn töissä ,silti poden yksinäisyyttä, työ on vain työ, vapaa ajalla ei ole edes kissaa tai koiraa seuranani.
      Leivinuunin liekin loisteessa kirjoittelen tätäkin ja ulukona on 24*-astetta pakkasta.
      En tyrkytä itteäni kenellekkään , jos joskus kohdalle sattuu nainen joka on kiinnostunut minusta niin pitää tarkastella asiaa silloin.
      Hyvää jatkoa teille kaikille.

      Kyllä maalla on rauhaisaa asua.

      • Naisentapainen

        Missäpäin yksinäinen poikamies leivinuunia lämmittelee? Kirjoitteleseuraa?


      • Yksinäinen.mies

        Täällähän minä Pohjoispohjanmaalla . Mistä päin itse kirjoittelet?
        Tänäänkin oli niin kiire ettei kerennyt kuin käydä kotona syömässä ja takaisin töihin ja nyt pesulle ja sitten pikkasen iltapalaa ja nukkumaan kun aamulla on taas uusi työpäivä täynnä menoa.


      • Naisentapainen

        No mutta herranjestas sentään ethän sinä sitten jouda kirjoittelemaan kun kun työ vie kaiken aikasi. Pohjoinen/itä on suuntani. Voihan harmi. Joulunodotusta!


      • lähellä-
        Naisentapainen kirjoitti:

        No mutta herranjestas sentään ethän sinä sitten jouda kirjoittelemaan kun kun työ vie kaiken aikasi. Pohjoinen/itä on suuntani. Voihan harmi. Joulunodotusta!

        Kainuustako Naisentapainen viestittelee?


      • Naisentapainen

        Kainuukin lienee pohjois/itä suunnassa, olisihan se kiva löytää Ystävä.


      • lähellä-

        Hyvä ystävä olisi kyllä hieno juttu, virkistäisi mukavasti tätä yksinäisyyttä.


      • Naisentapainen

        Olisiko sinusta Ystäväksi, mistäpäin lienet?


      • lähellä-

        Länsirannikolta puolensataa kilometriä sisämaahan.


      • Naisentapainen

        Eihän se välimatka mitään meinaa jos vaan kirjekyyhkyn siivet kantavat. Vielä kun saatais joteski osoitteita vaihdettua niin tiedä vaikka Ystävän toisistamme löytäisimme?


      • lähellä-

        Kyyhkyt tosiaan kuljettaa kirjeet minne vaan, on vähän arveluttavaa tänne laittaa ositettaan koska täälläkin pyörii jos minkälaista porukkaa.


      • Naisentapainen

        No niin, keksippäs keino kuinka saadaan ne kirjekyyhkyt menemään oikeaan osoitteeseen niin kenties pystyisimme lievittämään toistemme yksinäisyyttä.


      • Yksinäinen.mies
        Naisentapainen kirjoitti:

        No mutta herranjestas sentään ethän sinä sitten jouda kirjoittelemaan kun kun työ vie kaiken aikasi. Pohjoinen/itä on suuntani. Voihan harmi. Joulunodotusta!

        Kerkiän minä sentään käymään kotona päivälläkin syömässä ja lämmittämässä mökkiäni.
        Vaikea on saada kirjekyyhkynen oikeaan paikkaan! kun ei tohdi laittaa yksityistietoja tänne sos. mediaan kaikkien luettavaksi, ja mitäs siitä seuraakaan !! ei ainakaan hyvää.
        Toisinaan on näitä työn pätkiä ja vapaita on "joko" viikolla tai viikonloppuisin.
        Oletko Kainuusta vai vähän lähempää ? Länsirannikkoa silmällä pitäen.
        Silti minullakin on matkaa Kalajoelle n.70 - kilometriä.
        Iltapäivästä kuitenkin menen jatkamaan töitä


      • lähellä-
        Yksinäinen.mies kirjoitti:

        Kerkiän minä sentään käymään kotona päivälläkin syömässä ja lämmittämässä mökkiäni.
        Vaikea on saada kirjekyyhkynen oikeaan paikkaan! kun ei tohdi laittaa yksityistietoja tänne sos. mediaan kaikkien luettavaksi, ja mitäs siitä seuraakaan !! ei ainakaan hyvää.
        Toisinaan on näitä työn pätkiä ja vapaita on "joko" viikolla tai viikonloppuisin.
        Oletko Kainuusta vai vähän lähempää ? Länsirannikkoa silmällä pitäen.
        Silti minullakin on matkaa Kalajoelle n.70 - kilometriä.
        Iltapäivästä kuitenkin menen jatkamaan töitä

        Onnistuisiko jos tekisi s24:n sähköpostin siksi aikaa että saa vaihdettua oikeat osoitteet, poistaa sitten s24:n käytöstä kun ositteet on vaihdettu, muuta keinoa en keksi miten yhteystiedot saisi.

        No itse miettinyt aamupäivän mitä tehdä, joudun ikävä kyllä luovuttamaan 24/7 sitovan työn vuoksi josta ei vapaatakaan saa koskaan, vaikka ei se toki kirjoittelua estä, mutta harmitaa suunnattomasti jos juttu alkaa tuntua sille että tavatakin voisi, tämä mun työn kestosta ei tiedä kestääkö kuukauden vai 10 vuotta vai vielä pidempään. Harmillista.....

        Jatkakaa minä poistun takavasemmalle.


      • Naisentapainen

        Heleijaa nyt linjoilla on kaksi. Toinen luovuttaa työn vuoksi, minkähän vuoksi toinen? Kainuusta päin olen, vapaa menemään ja tulemaan. Pienetkin viestit on iso ilo ja maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, joten se kuka haluaa keksii varmasti jonkin keinon miten yhteystiedot voidaan vaihtaa.


      • lähellä-
        Naisentapainen kirjoitti:

        Heleijaa nyt linjoilla on kaksi. Toinen luovuttaa työn vuoksi, minkähän vuoksi toinen? Kainuusta päin olen, vapaa menemään ja tulemaan. Pienetkin viestit on iso ilo ja maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, joten se kuka haluaa keksii varmasti jonkin keinon miten yhteystiedot voidaan vaihtaa.

        Auts, luovuttiko Yksinäinen.mieskin?
        Tällaista tämä on, ensin hirveä into päällä sitten arkitodellisuus lyö päin näköä😳


      • Naisentapainen

        No niinpä näyttää käyvän että ystäviä etsitään mutta sitten niitä ei tarvitakaan. Mutta ehkäpä se päivä paistaa vielä risukasaankin. Parempia aikoja odotellessa Joulunodotusta meille kaikille. Ehkä vielä löydän Ystävän.


      • Yksinäinen.mies
        lähellä- kirjoitti:

        Auts, luovuttiko Yksinäinen.mieskin?
        Tällaista tämä on, ensin hirveä into päällä sitten arkitodellisuus lyö päin näköä😳

        Ai ! tekö tiedätte minun asiat paremmin kuin minä itse??? ja minäkö olen JO luovuttanut. Teilläpä on läpinäkyvät mielipiteenne johon itse en vastaa mitään. Joten TE olettekin parempia kuin minä kertomaan ajatukseni ja toiveeni tulevaisuudestani.
        Hyvää jatkoa teille !!! kuka onkaan näin etevä.
        Pitäkäähän hauskaa !! ja katsokaahan SUOMI LOVE - ohjelmaa jotta näette ittenne paremmin kuin itse näen oman tulevaisuuteni.

        Tämä tästä Joulun toiveestani :( Teillä on paremmat mahdollisuudet kuin ittelläni.


    • Yksinäinen.mies

      NO siinä meni Linnan juhlatkin , ja nyt on rääppijäiset muutaman viikon. TV:ssä , radiossa, ja muualla sos. mediassa.
      Minulle se oli näytelmä siitä kuinka rahvas on hyvässä kunnossa saapua Resitentin linnaan koko kansan näytille.

    • Yksinäinen.mies

      Eipä tämäkään osasto tuottanut toivottua tulosta, no menempä tässä eteenpäin ja kohti uusia tuulia. Joulu tulee ja kohta taas päiväkin pitenee kesää odotellessa.
      Kaikkea hyvää teille sinne jonnekkin "jos " käytte enää lukemassa tätä viestiketjua.
      Ei maailmani tähän kaadu ;D ;D

      • Naisentapainen

        Huomenta Yksinäinen.mies. Tämä viestini on sinulle. Hämmästelin suunnattomasti edellistä kirjoitustasi jonka oletin olevan minulle ja nimimerkille "lähellä". Vedit mielestäni aikamoisia johtopäätöksiä muutamien rivien perusteella. Jos todellakin ajattelet niinkuin kirjoitit niin eipä sille voi mitään sillä jokaisella meistä on oikeus mielipiteisiin. Katson palstan silloin tällöin, nyt olen katsonut sitä tietyistä syistä useammin, mutta ehkä myös minä pidän taukoa ja toivon löytäväni Ystävän. Joskus. Jostain.


      • Yksinäinen.mies

        Hei ! En syytä ketään täällä mediassa ?? koska se on väärin kaikkia kohtaan.
        Live kontaktit on ollut myös myrkkyä , keskustelipa asiasta kuin asiasta. Mikä suhteitten luomisessa on niin vaikeaa?? Kysymys on hyvä ! mutta vaikea.
        Uunin lämpö "tässä vaiheessa" on vastustamaton kokemus.
        Rehellinen vastaus väärinkäsityksiin.
        Aamulla taas töihin on mentävä.
        Onnellista joulua kaikille ja tulevaisuudelle.


    • miehenmoinen

      Naisentapainen huhuu.

      • Naisentapainen

        Onko huhuilussasi kenties jotain sanomaa? Harvemmin täällä enää nykyisin, nähty jo miesten mielenliikkeet. Kurkkaan jotain silloin tällöin, asustele en kuitenkaan.


    • Yksinäinen.mies

      No siinä menikin joulu duunissa ollessani , ja vieläpä on "muutamia" päiviä vuotta 2016 jäljellä ja SITTEN ... Etelä kutsuukin, harmi kun et "pääsekkään" mukaan, no ei se mitään.
      ET ollutkaan tosissaan saavuttaakseni minut ja tutustuaksesi minuun.
      Aina ei käy onnen lahjat yhteen, mutta käytänpä omat lahjani yksin.

    • Naisentapainen

      Yksinäinen.mies. Kenelle viestisi on tarkoitettu? Kohtaloko ohjasi minut kurkkaamaan sivulle vai mikä sillä kuten viimeksi katsoessani huhuili miehenmoinen, mutta sekään ei minulle. Ehkä tämäkään ei enää minulle, mutta sillehän ei sitten voi mitään.

      • omh62

        Hiton ukot kiusaa vaan sua, tai sitten jänistävät kun tyttö pyytää yhteystietoja.
        Tai sitten epäilevät kuka siellä oikeasti on, joku ilkeä trolli tai mies, täälä kun ei voi mistään olla varma.

        Hei muuten onko sulla jollain treffipalstalla profiili?


      • Naisentapainen

        Kiusata taitavat. Ei ole.


      • omh62
        Naisentapainen kirjoitti:

        Kiusata taitavat. Ei ole.

        Niin se täytyy olla, arkoja hallahousuja.

        Hyvää uuttavuotta Naisentapaiselle


    • Yksinäinen.mies

      En ole karannut mihinkään , viestini on tarkoitettu "tässä vaiheessa" kaikkien luettaviksi, koska en tunne vielä ketään ... sähköposti oli aikoinaan, mutta kun se meni jumiin niin en ole perustanut toista "vielä" S-postiosoitetta, profiilia ei ole missään "vielä" .
      Nykyään on kaikilla niin kiire ! Mihin? , minulla ei ole kiire kun olen yksinään asunut yli 20-vuotta ja "nainen" ei ole siunaantunut rinnalleni.
      Edelliseen perustuen en pidä kiirettä olla täälläkään sivustoilla jatkuvasti.
      " Naisentapainen " Mistä päin suomea asut? itse asun PohjoisPohjanmaalla .
      Kiusaamisesta en tiedä mitään ?? "täällä sos- mediassa" mutta jos kirjoitteluni on sellaista niin olkoonkin tämä "asiallinen" kirjoitus viimeinen.
      Kyllä työelämän kiusaamiset minulle riittää, pitääkö kiusaamista jatkaa täällä? kertokaa siitä minulle.
      Otan kantaa "jos" on tarvetta.

      Oikein rauhallista vuodenvaihdetta ja toivotan onnea vuodelle 2017

      • omh62v

        Huumorimielellä minä tuosta kiusaamisesta kirjoitin, älkää missään tapauksessa sitä tosissanne ottako.


    • Naisentapainen

      Vuoden viimeinen kurkistus ja kivoja asiallisia viestejä lukenut eri palstoilta aina silloin tällöin. Joskus jotain kommentoinut, harvakseltaan kuitenkin. Pohjoinen/itä on ilmansuuntani. Vuosi 2016 on loppumaisisillaan, mitä se on elämääni tuonut sitä on hyvä ajatella vuoden vaihtuessa uuteen. Mitä vuosi 2017 tuo sitä en vielä onneksi tiedä.

      Kaikille teille niin virtuaalimaailmaan kuin todelliseenkin oikein paljon onnea, iloa ja terveyttä vuodelle 2017.

    • Erilaisiasuhteita

      Ystävälläni on miesystävä, joka ei halua tapailla kuin ystävääni, ei halua tutustua ystäväni ystäviin.

      • introv-

        Introvertti vai miten se sana oli, eli erakontapainen joka ei ihmispaljoudessa viihdy.


    • Yksinäinen.mies

      "Nii´in" ! Vuosi on vaihtunut, loma vietetty ja työt alkamassa. Kas kas mitä täällä on ? Kaikki on kadonnut "kuin" savu(na) taivaalle ... Teillä varmaan menee hyvin? kun juttujakaan ei ole tullut tälle palstalle. Hyvä näin. Jatkakaa samaan malliin , niin minäkin menen yksinään , vailla kaveria. Uunin lämpö on seuranani joka ei ole pettänyt tänäänkään.
      Menestystä kaikille..... ;D

      • Helunna

        Miksi olet yksin?
        Tuntuu että kiinnostustakin sulla olisi saada ystävä, puuttuuko uskallus aloittaa tutustuminen uusiin ehdokkaisiin, monilla yksinäisillä ei ole rohkeutta tarpeeksi.


      • Yksinäinen.mies

        Kun ! ei vaan ole kohdalle osunut ! ja jos juttua tulee ja alkaa kiinnostus lisääntyä "sos mediassa" , niin suhde on kaatunut välimatkaan...
        Rohkeus ?? sitä on .... kuulemma on liikaa tai minulle ei kelpaa kukaan !! olen kuulemma liian vaativa!! moni työkaveri on sanonut???.
        Vaikea on itse sanoa itsestäni mitään;D
        Silti toivon saavani itselle naisen rinnalleni.


      • Yksinäinen.mies

        Mistäpäin suomea kirjoittelet?


      • Yksinäinen.mies

        No ! täällä ei voi ketään lähestyä.... tai ei lähesty kukaan joka todella haluaa ystävystyä / tai että tulisi muutakin kuin ystävyys kyseeseen.
        Onneksi on työni vielä jota "SAAN" tehdä.
        On sitä muutakin elämää kuin tämä sivusto......

        Hyvää jatkoa kaikille. T: Yksinäinen.mies


      • Helunna
        Yksinäinen.mies kirjoitti:

        Mistäpäin suomea kirjoittelet?

        Hups jos Helunnaa tarkoitat mulla on munat, nimimerkki varmaan harhautti, ehdin viestin lähettää enkä huomannut korjata nimimerkkiä.

        Sori näitä joskus tulee huomaamatta.

        Mutta joo, tänne on arveluttavaa laittaa yhteystietoja kaikkien nähtäville, eikä täällä viitsi hirveän yksityisiä asioita kysellä eikä kertoa, ehkä joku treffipalsta on turvallisempi hakea ystävää.
        Hankalaa sieltäkään löytää satojen henkilöitten joukosta sopivaa, ukot pommittaa jokaista naista viesteillä kuin viimeistä päivää eläisivät, josta syystä naiset on nirsoja vastailemaan kaikille, hyvä asiallinen totuudenmukainen esitelmä itsestä ja sivistyneet tavat ottaa yhteyttä auttaa aina.


    • Yksinäinen.mies

      Se on hyvä että meitä on joka junnaan ja onnikkaan lähössä , silti meitä jääpi asemallehi oottelemmaan seuraavie onnikoita ja junnie.
      Niin että "hölökyn kölökyn ja heikun keikun". Kaekille lukijoelle ja kirjoettajille tasapuolisesti ;D .

      • Helunna

        Jokaiseen vaunuun löytyy matkustajia, niin se vaan menee.
        Puolisen vuotta viestittelin yhden naikkosen kanssa, pitkä välimatka tapaaminen oli hankalaa toisaalta hyvä niin, tämä typykkä paljastuikin hiljattain psyykeongelmaiseksi, alkoholikin tuntui maistuvan, itse en juo koskaa, lopetin yhteydenpidon parempi yksin kuin ongelmissa rypevän naisen kanssa jolla ei pää ole kunnossa.

        Mutta, Toivossa on hyvä ellää sanoi lapamato, ehkä tuurintynkää tulevaisuudessa.


    • Jeepzz

      Mikä siinä, että nämä sosiaaliset taidot on hävinnyt? Miksi ollaan yksinäisiä? Minä olen syntynyt väärien tähtien alla ja olen hyväksynyt sen,olen yksin enpä pahoita kenenkään mieltä. Kuljen omia polkuja. Joskus sriivan ja kommentoin. Paljon olen menettänyt ei sille vaan voi mitään. Juttelen eläinten kanssa, eipä tule riitaa:)

    • Naisentapainen

      Sama sopisi myös minulle jos olisi omia eläimiä. Onhan tietysti oravia, lintuja, jäniksiäkin mutta kovin arkoja ovat juttusille...

      • Yksinäinen.mies

        Oliko se Pohjoinen/ itä , sun asuinpaikkakuntasi ? olen miettinyt pääni puhki mutta ei tohdi ilmaista tai arvailla paikkakuntaa täällä. No väliäkö sillä missä asuu , silti sitä voisi lähestyä ja vaikka tavata kunhan saisi yhteystiedot . Sitten olisi helpompaa olla yhteyksissä livenäkin Esim. puhelimella.


      • Pyhäsylvi
        Yksinäinen.mies kirjoitti:

        Oliko se Pohjoinen/ itä , sun asuinpaikkakuntasi ? olen miettinyt pääni puhki mutta ei tohdi ilmaista tai arvailla paikkakuntaa täällä. No väliäkö sillä missä asuu , silti sitä voisi lähestyä ja vaikka tavata kunhan saisi yhteystiedot . Sitten olisi helpompaa olla yhteyksissä livenäkin Esim. puhelimella.

        Avaa väliaikainen s-posti vaikka s24:n, vaihdatte oikeita s-postiosoitteitanne siellä, voit poistaa sen jälkeen s24:n postin.

        Vaikka näin, yksinä[email protected]

        Voi pyhä sylvi, toimikaa nyt jo.


      • Naisentapainen

        Kyllä oli suunta oikea, mutta tyrmäsit Yksinäinen.mies jo kerran. Miksi siis kyselet enää? Kiitos Pyhäsylvi, sait hymyn suupieliini viimeisellä lauseellasi :)


      • Pyhäsylvi
        Naisentapainen kirjoitti:

        Kyllä oli suunta oikea, mutta tyrmäsit Yksinäinen.mies jo kerran. Miksi siis kyselet enää? Kiitos Pyhäsylvi, sait hymyn suupieliini viimeisellä lauseellasi :)

        Voi kun kiva jos sait edes jotain pientä iloa.


      • Yksinäinen.mies
        Naisentapainen kirjoitti:

        Kyllä oli suunta oikea, mutta tyrmäsit Yksinäinen.mies jo kerran. Miksi siis kyselet enää? Kiitos Pyhäsylvi, sait hymyn suupieliini viimeisellä lauseellasi :)

        No ! eihän sitä kaikkea saa....kun onni menee ohi niin sitä takaisin ei saa. Oli tässä vuoden vaihde ja matka tiedossa samaan kasaan . Joten ei tässä muuta kuin että "harmi" ;/ . Ei passaa pyyhettä heittää kehään , tämä on tällaista sos. mediassa oleminen.

        Lähden tässä töihin ja menen kevättä kohti ja seuraavaa lomamatkaa suunnitellessa. Kunhan "härkäviikot" on menneet ohi, silloin onkin JO kevättä rinnassa.

        Onnea vaan sinulle Naisentapainen


    • beethooven

      Lähtekää reissuun niin saatte ystäviä melko lailla takuuvarmasti yleensä te jo hiukan erakoituneet.

      • Bethovensonaatti

        Reisaaminen ei aina ole mahdollista esimerkiksi sitovan työn vuoksi.
        On ammatteja joissa ei omaa aikaa ole, pakon sanelemaa erakoitumista ja yksinäisyyttä tai sitten ei.


      • 1näinen40plusN

        Jaa - mä olen kyllä reissannut aika paljon yksin, enkä ole löytänyt läheisiä ystäviä. Pariskunnat ja perheet matkustavat keskenään, ja joskus olen nähnyt sellaisa 60-70v miehiä yksin reissussa. Olen aika seurallinen ja juttelen tuntemattomille. Tuttavapiirini on laaja, mutta en tunne sellaisia sinkkuja joiden kanssa voisi viettää aikaa. Luonteet/ elämäntavat/ mielenkiinnonkohteet täysin erilaisia, tai sitten asuvat eri paikkakunnalla.


    • Luotettavat

      Jokainen tarvitsee ainakin yhden ystävän. Joku, joka sanoo suoraan missä mennään

    • Luuuorammmus

      Hei ystäviä saa, mutta oikeita tosiystävää ei. Ja jos luulee saaneensa, sitten paljastuu totuus,niin minä olen mennyt hyvin varovaiseksi. Minäkin olen puhelias joskus liikaakin. Ihminen pettää ensiksi vaimo sitten ystävät. Tällaisia me ihmiset ollaan,yksin on parempi olla. Nykyisin vain koiraan luotan;)

    • Naisentapainen

      Elämä ei aina suju käsikirjoituksen mukaan. Haaveet, toiveet, unelmat ne joskus on vain unohdettava ja tavallista arkea elettävä. Aina se ei ole ruusuilla tanssimista mutta voihan sitä tallustella neliapiloiden päälläkin.

      Mitäpä sitä enempää loppujen lopuksi tavoittelemaankaan. Riittää kun on hyvä olla tänään, huomenna ja tulevina päivinä.

      Myötätuulta ja onnea elämään kaikille palstalaisille:)

      • Yksinäinen.mies

        Kun ette ota riskejä niin käsikirjoituksilla ei ole mitään merkitystä. TE "naiset" ette ota sitä riskiä ja kohdata kenestä olittekaan kiinnostunut.


      • Naisentapainen

        En itse lähtisi yleistämään miehiä, joukkoon mahtuu niin helmiä kuin...no jääköön sanomatta.

        Riskejä saa ja pitää ottaa, jää itsekenenkin päätettäväksi milloin ja missä tapauksissa niitä haluaa ottaa.

        Hyvää päivänalkua kaikille palstalaisille:)


      • Kysynvaaan

        Mitä sinä etsit ystävää vai elämänkumppania? Olen miettinyt,miksi ei voi olla naisella miesystävää siis ystävää? Mikä siinä on vaikeaa,mitä pelkäätte? Ystävä on luotettava,nuori tai vanha, mies tai nainen. Nytkin olisi mukava kun voisi jutella niitä tai näitä. Miehenpuolena pystyn jutteleen selvinkin päin maan ja taivaan väliltä,lenkillä tai,,


      • Ikisinkkuna
        Kysynvaaan kirjoitti:

        Mitä sinä etsit ystävää vai elämänkumppania? Olen miettinyt,miksi ei voi olla naisella miesystävää siis ystävää? Mikä siinä on vaikeaa,mitä pelkäätte? Ystävä on luotettava,nuori tai vanha, mies tai nainen. Nytkin olisi mukava kun voisi jutella niitä tai näitä. Miehenpuolena pystyn jutteleen selvinkin päin maan ja taivaan väliltä,lenkillä tai,,

        Samaa minäkin olen ihmetellyt, mitä naisentapainen hakee.
        Muutama viesti tässä ketjussa vaihdettu mutta aika tylyksi vastaukset muuttuu useamman viestin jälkeen.
        Ei tämä nyt oikein romanttiselle tunnu jota kertoo kuitenkin kaipaavansa.
        Noh jokainen talustelee tyylillään.
        Anteeksi arvosteluni.
        Hyvät päivänjatkot teille.


      • EnEtsiSeksiseuraa
        Kysynvaaan kirjoitti:

        Mitä sinä etsit ystävää vai elämänkumppania? Olen miettinyt,miksi ei voi olla naisella miesystävää siis ystävää? Mikä siinä on vaikeaa,mitä pelkäätte? Ystävä on luotettava,nuori tai vanha, mies tai nainen. Nytkin olisi mukava kun voisi jutella niitä tai näitä. Miehenpuolena pystyn jutteleen selvinkin päin maan ja taivaan väliltä,lenkillä tai,,

        Moi. En ole tuo "Naisentapainen", mutta naisena kommentoin. Olen etsinyt kavereita myös miehistä, mutta he ovat aina halunneet myös seksiä. Kuitenkaan eivät ole halunneet parisuhdetta kanssani. Jos en ole suostunut seksiin, eivät ole halunneet enää tavata. Ehkä niitäkin miehiä on, jotka pystyvät naisen kanssa ystävyyteen ilman seksiä, mutta itse en ole sellaiseen törmännyt.


      • Ikisinkkuna

        Jotenkin tuli vaikutelma että kärsivällisyyttä ei juurikaan ole, olenko väärässä en tiedä.
        Toisilla omat ytimiin pinttyneet tavat ja vaateet joita ei voi eikä saa piiruakaan muuttaa, toisen pitäis aina olla se joustava osapuoli.
        Eikä täällä yleisellä palsatalla suhdetta rakenneta ei edes kirjoittelukaveri mielessä, mistä täällä sitten kirjoitat, säästä ei juuri muusta.
        Seksi, hyvinkin vanhat niin naiset kuin miehetkin pitää seksistä ja harrastaa seksiä aktiivisesti, toiset taas ei yhtään.
        Yksin yksinäisenä ei ole kiva edes reissata, kaksin sekin olisi paljon mukavempaa, mutku sen mukavan kaverin löytäminen on niin helvetin vaikeaa, tavallisia rauhallisia löydä millään.

        Paskamarjat olkoon.


      • EnEtsiSeksiseuraa
        Ikisinkkuna kirjoitti:

        Jotenkin tuli vaikutelma että kärsivällisyyttä ei juurikaan ole, olenko väärässä en tiedä.
        Toisilla omat ytimiin pinttyneet tavat ja vaateet joita ei voi eikä saa piiruakaan muuttaa, toisen pitäis aina olla se joustava osapuoli.
        Eikä täällä yleisellä palsatalla suhdetta rakenneta ei edes kirjoittelukaveri mielessä, mistä täällä sitten kirjoitat, säästä ei juuri muusta.
        Seksi, hyvinkin vanhat niin naiset kuin miehetkin pitää seksistä ja harrastaa seksiä aktiivisesti, toiset taas ei yhtään.
        Yksin yksinäisenä ei ole kiva edes reissata, kaksin sekin olisi paljon mukavempaa, mutku sen mukavan kaverin löytäminen on niin helvetin vaikeaa, tavallisia rauhallisia löydä millään.

        Paskamarjat olkoon.

        En tiedä vastasitko minulle, ja mitä tarkoitit kärsivällisyyden puutteella. Mä kaipaan ihan oikeaa parisuhdetta, jamutta pidän kyllä seksistä. Ne polut on jo koluttu, joissa harrastetaan irtosuhteita. Niissä miehet haluavat tavata vain silloin kun heidän tekee seksiä mieli, ja tasan niin pitkään kuin sitä saavat. Ihmisenä eivät halua tutustua. Miksi antaisin seksiä vastineeksi muutaman tunnin seuranpidosta. Ei se ole ystävyyttä.

        Yksinäisiä on paljon, en tiedä missä he kohtaisivat?


      • Ikisinkkuna
        EnEtsiSeksiseuraa kirjoitti:

        En tiedä vastasitko minulle, ja mitä tarkoitit kärsivällisyyden puutteella. Mä kaipaan ihan oikeaa parisuhdetta, jamutta pidän kyllä seksistä. Ne polut on jo koluttu, joissa harrastetaan irtosuhteita. Niissä miehet haluavat tavata vain silloin kun heidän tekee seksiä mieli, ja tasan niin pitkään kuin sitä saavat. Ihmisenä eivät halua tutustua. Miksi antaisin seksiä vastineeksi muutaman tunnin seuranpidosta. Ei se ole ystävyyttä.

        Yksinäisiä on paljon, en tiedä missä he kohtaisivat?

        En sinua tarkoittanut kärsivällisyyden puutteesta.
        Ei todellakaan ole ystävyyttä, nämä seksin vonkaajat on oma ryhmänsä, täällä netin puolella saa olla tarkkana harva edes itsestään totuudenmukaisesti koko totuutta kertoo.


      • Viissskyt
        EnEtsiSeksiseuraa kirjoitti:

        Moi. En ole tuo "Naisentapainen", mutta naisena kommentoin. Olen etsinyt kavereita myös miehistä, mutta he ovat aina halunneet myös seksiä. Kuitenkaan eivät ole halunneet parisuhdetta kanssani. Jos en ole suostunut seksiin, eivät ole halunneet enää tavata. Ehkä niitäkin miehiä on, jotka pystyvät naisen kanssa ystävyyteen ilman seksiä, mutta itse en ole sellaiseen törmännyt.

        Ai jaa,eikö aikuinen mies voi olla naisen ystävä? Jännä jos on eronnut,ei saa tavata naista ystävänä,miksi? Minulle riittää luotettava ihminen.


      • EnEtsiSeksiseuraa
        Viissskyt kirjoitti:

        Ai jaa,eikö aikuinen mies voi olla naisen ystävä? Jännä jos on eronnut,ei saa tavata naista ystävänä,miksi? Minulle riittää luotettava ihminen.

        En ole väittänyt ettei saisi olla ystävä. Ystävyys on ihan eri asia kuin ns vakipanosuhde, joita monet miehet etsii. Mä ilen valitettavasti törmännyt noihin seksiä ystävyyden nimissä vaativiin miehiin.


    • Naisentapainen

      Talviaamua kaikille palstalaisille. Täällä ihmeteltiin vastauksieni muuttumista tylyksi. Jaa, no jos sen vaikutelman olen antanut niin olen varmaan saanut myös tylyjä vastauksia. Naisentapainen olisi iloinen molemmista, jos löytyisi uusia ystäviä entisten lisäksi niin olisi hieno homma. Jos löytyisi vielä symppis elämänkumppani johon rakastuisin varpaista ylimpään hiustupsuun saakka se olisi jo enemmän kuin elämältä voisin toivoa.

      Olen käynyt konserteissa, lenkkeillyt, kahviloissa jne paikoissa mistä kumppania voisi katsella. Reissujakin olen rahavarojeni puitteissa tehnyt. Mutta, paikkakunnallani ihmiset näyttävät liikkuvan pariskunnittain mitä suurimmilta osin ja varattuihin en sotkeennu. Joten silmiäni olen yrittänyt auki pitää enkä mikään tuppisuukaan ole.

      Siis, mitä minun pitäisi tehdä.

      Pirteitä pakkaspakkaspäiviä ihan jokaiselle :)

      • Tästäselähtee

        Hengähtä hetkeksi ja pirauta minulle tai tule käymään. Jutellaan mukavia eikä oteta vakavasti. Panen takkaan tulet ja paistama pihviä,sopiiko?


      • Naisentapainen

        Myöhemmässä tekstissä lupasin katselijan rooliin siirtyä mutta pakkohan tähän on vastata. Kaukana asut kuitenkin, tiedossani ei ole numeroa mihin rimpauttaisin. Takkatulet ja pihvi kyllä kelpaisivat mutta täytynee tyytyä nuotioon ja ostaa pöperöä yhdelle. Tietoja kun on vaikea vaihtaa julkisilla palstoilla.

        Lämpöisiä tuulia kuitenkin:)


    • Yksinäinen.mies

      Pakkasta -23-astetta , työpäivä kutsuu , päivät pitenevät, kevät/kesä lähestyy , ja lähestyy myös suunniteltu matkakin.
      Täältä on vaikea löytää "ystävyydelle" yhteistä säveltä ikäisistäni ihmisistä. Kaikki luulevat että täällä "yksinäiset" hakevat vain "pano seuraa" !!. Parhaaksi katson ettei mun tartte olla täällä lainkaan.

      Lomamatkoilla näkee parhaiten uusia ihmisiä joita ei ole nähnyt, lomamatkalla tulee uusia tuttavuuksia kasvotusten tehtyä ja vaihdettua tarvittavat yhteystiedot.

    • Naisentapainen

      Mieleeni putkahti ajatus kun viestiketjua katselin. Mistä tieto että romantiikkaa haen? Osoitteita/ puh.nroa voisin jonkun kanssa vaihtaakin mutta en tällä palstalla.

      Joten teen kuten yksinäinen mieskin, pieni reissu paikallaan. Kotimaata toki suosin, talven kauneimpia päiviä katselen.

      Poistun palstalta katselijan rooliin, jatkakaa te joilla on asiaa toisillenne.

      Ystävyyttä, onnea ja iloa kaikille:)

    • Yksinäinen.mies

      teille kaikille "Yksinäisille" myöhästynyt Ystävänpäivä onnittelut....
      Jossakin on SE jota en ole kohdannut.

    • istunhiljaa

      Samoin
      ja minä käyn seurakunnassa

    • Tahvo52

      Ei yksinäinen unta saa.....vaan valvoo vuoteellaan.

      Ymmärrän kyllä että yksinäisyyttä esiintyy ja varsinkin pienillä paikkakunnilla missä kysyntä ja tarjonta ei kohta.....siis ystävyyden.
      Jollain tavalla en itse kärsi yksinäisyydestä millään tavalla, voihan se olla että määrittelen asian väärin. Minulla on aikuiset lapset ja lapsenlapset, muutama hyvä ystävä ihan lapsuudesta saakka, työkaverit ja myynti/markkinointi hommissa kun olen niin on asiakkaat ja yhteistyökumppanit.
      Minulle on suuri helpotus kun tulen illalla kotiin töistä että koti on tyhjä, en jollain tavalla kaipaa sinne ketään. Olen kuitenkin yltiösosiaalinen, pystyn keskustelemaan kenen kanssa tahansa ja oikeistaan mistä aiheesta tahansa. Hyvin usein heitän jotain juttua hississä, kaupassa tai muuten vaan täysin vieraiden ihmisten kanssa. Silloin tällöin minua katsotaan kuin hullua mutta kyllä useinmiten vastapuoli vastaa edes jotain.......täytyy siis uskaltaa lähestyä toisia ihmisiä. Mitä sitten jos nolaa itsensä, on täysin mahdollista että sitä toista ei näe enää koskaa tai sitten käy tuuri ja saa uuden ystävän. Kaikkien pitäisä jollain tavalla ymmärtää että kaikki ihmiset ovat tutustumisen arvoisia, tulevaisuus sitten näyttää onko kyseessä tyyppi jonka haluaa elämäänsä pidemmäksi aikaa.

      Summa summarum.....jollain tavalla pidän itseäni välillä "vähän" outona tyyppinä kun en sillä tavalla kärsi yksinäisyydestä vaikka asunkin yksin.

    • Tomppeliina

      Minäkin olen todella yksinäinen yli 50-v. pienten murrosikäisten täystotaaliyh. Lapset ja lemmikit❤rakkaita, mutta aikuisen ystävän puute, suoranainen kumiseva tyhjyys ympärilläni on välillä tuskallista. Käyn harvoin yksin jossain kuten konsertissa, häpeän yksinäisyyttäni niin etten kerro siitä kenellekään. Tuttavia joiden kanssa vaihdan jonkun sanan joskus näen sattumalta, muutama fc- kaveri lähinnä työpaikalta, mutta ei ketään, joka kutsuisi
      mihinkään seuraksi tai muistaisi merkkipäivänä. Kaiken kukkuraksi olen töissä alalla, jossa mestaruus ihmissuhde- ja tunnepuolella on itsestäänselvyys, minun onneton tilanteeni salassa kaikilta. Syynä
      yksinäisyyteni pidän onnetonta pitkää parisuhdetta, joka etäännytti ja jonka ongelmia häpesin niin että en kyennyt silloisille ystävillenikään avautumaan. Olen nyt kuin BB, tosin ilman hänen fyysisiä etujaan ja kaunettaan😪

      • Liisatar

        Hei, haluaisitko ottaa yhteyttä, jos asut Helsingissä voitaisiin tavata. Olen 51-vuotias nainen. Myös itse haluaisin juttu- ja kahvitteluseuraa. Sovitaan tapa ensin tässä ketjussa.


    • akma

      Olisi hyvä, kun otettaisiin uudestaan käyttöön lehdissä Etsitään ystävää -kirjeenvaihtopalstat. Sellaisesta mieluusti lähtisin etsimään ystäviä. Nyt pitäisi saada vinkki johonkin lehteen. Sinnehän voi laittaa sp-osoitteenkin. En kuitenkaan ihan he

      • 50plus

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mulla ei pahemmin ystäviä. Tahtoisin

      • Anonyymi

        Ei mullakaan ole ystäviä. En kelvannut kellekään ystäväksi ja se siitä. Kuraa niskaan tullut vaan, pitää nostaa muureja ympärille, eikä päästä ketään enää loukkaamaan itseäni.


    • Anonyymi

      Kun näköjään kaiken pitää tapahtua kuten sinä haluat, voi ollakin vaikeaa hankkia /pitää yllä ystävyyssuhteita. Mene johonkin harrastuspiiriin vaikka maalaamaan tai käsitöihin, siellä voi olla samanhenkisiä tyyppejä, ehkä sieltä löytyy.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä olen vä
      hän sua vai pitääkö pohjanmaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe