työ kreikassa

yona

hei!
Onko täällä henkilöitä, jotka ovat olleet kesäkauden kreikassa töissä? tai ovat sinne mahdollisesti menossa ensi kesänä? olen 19v nainen, ja ulkomaailma kiinnostaisi... Eli jos samanhenkistä porukkaa löytyy,niin laittakaa viestejä.olisi kiva saada vinkkejä tai pohtia yhdessä näitä juttuja.

11

4483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ana

      moikka! oon kans suunnitellu lähteväni kreikkaan töihin kesällä.. mitäs jos mentäis yhdessä?! :) tarjoilutyö kiinnosti mut oon vähän kuullu et kannattais hakee toisentyyppistä..

      • yona

        Heips!
        Kiva et joku on ajatellu samaa:) Mun hinku kreikkaan lähti siitä,et kävin kesällä kaks kertaa siellä lomalla ja oli niin kivaa! ja tuli hankittua muutama tuttavuuski.

        Mut mä en osaa (vielä) yhtään kreikkaa.enkä oo tehny yhtään baaritöitä. niihin kuiteski ulkomaalaisia siellä kai helpoiten otetaan tai sitte mahdollisesti jotain hotellisiivousta... en kyllä juuri mitään tiedä tarkkaan.
        Onks sulla sit joku ravintola-alan tms. sellanen koulutus? mä alotin just opiskelemaan terveydenhoitajaks. Ootko ollu jossain päin kreikkaa? Sellasen käsityksen oon kans saanu ku netissäki oon surffaillu,et ois hyvä lähtee heti kesän alussa,millon on eniten niitä työpaikkoja tarjolla. aluks olin ajatellu,et olisin kesä-heinäkuut töissä suomessa ja sit vasta lähtis,mut ei se kyl oo varmaan paras ratkasu.

        no anyway...kirjottele jotain,mitä oot pohtinu ja sillee:) mul ois ehkä miljoona sivuu juttuu;)


      • Ana
        yona kirjoitti:

        Heips!
        Kiva et joku on ajatellu samaa:) Mun hinku kreikkaan lähti siitä,et kävin kesällä kaks kertaa siellä lomalla ja oli niin kivaa! ja tuli hankittua muutama tuttavuuski.

        Mut mä en osaa (vielä) yhtään kreikkaa.enkä oo tehny yhtään baaritöitä. niihin kuiteski ulkomaalaisia siellä kai helpoiten otetaan tai sitte mahdollisesti jotain hotellisiivousta... en kyllä juuri mitään tiedä tarkkaan.
        Onks sulla sit joku ravintola-alan tms. sellanen koulutus? mä alotin just opiskelemaan terveydenhoitajaks. Ootko ollu jossain päin kreikkaa? Sellasen käsityksen oon kans saanu ku netissäki oon surffaillu,et ois hyvä lähtee heti kesän alussa,millon on eniten niitä työpaikkoja tarjolla. aluks olin ajatellu,et olisin kesä-heinäkuut töissä suomessa ja sit vasta lähtis,mut ei se kyl oo varmaan paras ratkasu.

        no anyway...kirjottele jotain,mitä oot pohtinu ja sillee:) mul ois ehkä miljoona sivuu juttuu;)

        Moi!

        Ei mitään koulutusta vielä kun vasta lukiota lopettelen, oon siis 18 v ja pidän välivuoden ennen opiskelua.. Se on totta, et tarjoilutyötä on helpoin saada, ja se vaikuttaa hirveen kivalta, mut on kuulemma tuskasta.. mut mitäpä siitä jos kreikassa on! =)mä oon aina rakastanut kreikkaa. tänä kesänä en valitettavasti päässy vaikka piti mennä, toissakesänä olin ja sitä ennen ja sitä ennen ja sitä ennen :) :) kreikkaa osaan muutaman lauseen mut siitä on hyvä alottaa ;)
        järkevintä olis kai vaan ottaa yhteyttä eri paikkoihin ja kysellä.. miksei jo nyt..


      • yona
        Ana kirjoitti:

        Moi!

        Ei mitään koulutusta vielä kun vasta lukiota lopettelen, oon siis 18 v ja pidän välivuoden ennen opiskelua.. Se on totta, et tarjoilutyötä on helpoin saada, ja se vaikuttaa hirveen kivalta, mut on kuulemma tuskasta.. mut mitäpä siitä jos kreikassa on! =)mä oon aina rakastanut kreikkaa. tänä kesänä en valitettavasti päässy vaikka piti mennä, toissakesänä olin ja sitä ennen ja sitä ennen ja sitä ennen :) :) kreikkaa osaan muutaman lauseen mut siitä on hyvä alottaa ;)
        järkevintä olis kai vaan ottaa yhteyttä eri paikkoihin ja kysellä.. miksei jo nyt..

        Mä oon noita kaiken maailman nettisivuja kattellu ja muutaman ihmisen tavannu ketkä lähti just töihin ulkomaille, niin käytännöllisin tapa päästä sinne töihin on,et pakkaa repun,ostaa menolipun ja varaa ittelleen paikan hotellista.,sitte perille päästyä alkaa kiertämään baareja ja kyselee,pääsiskö töihin. sillä tavalla suurin osa on sinne päätyny. Toisaalta jos yrittäis päästä vaikka hotelliin,ni sellasen paikan vois saada etukäteenki... Mut koska tää mun suunnittelu on niin alussa ni en oikeen tiiä tarkkaan vielä mitään. yks juttu,mikä olis todellinen haave (mitä mun yhen kaverin kans mietittiin) et ku pääsis kiertämään kesän aikana vaikka 4 kreikan saarta. lentäis ateenaan,olis siellä jonku aikaa ja laivalla sitte muutamaan paikkaan. Joka tapauksessa rodokselle mun on pakko päästä vähintään 3viikoks! sinne mun sydän on jääny:)

        välivuosi on kyl varmaan tosi hyvä sauma just toteuttaa jotain tällästä. mä lähin suoraan opiskelemaan ja nyt yritän tyynnyttää mun seikkailunhalua kesäsin..varsinki ens kesänä!tai niin ainaki toivon...


    • nun

      Olin just pari viikkoa sitten Kosilla ja tutustuin siellä yhteen sisäänheittäjätyttöön. En tiedä miten se oli niitä töitä hakenut mutta luulen että mennyt paikan päälle jne. Niillä koko päivän palkka oli vaivaset 30e/n.7-9h töitä (ilmaset viinat sisältyi) ja se kyllä kuulemma riitti ruokaan ja vuokraan (n.100e/kk)! Varmasti kyllä löytyy myös sellasia työpaikkoja joihin kuuluu ilmainen majotus. Tunnen monia muitakin jotka on lähteneet noihin lomakohteisiin ja oikein hyvin pärjänneet -harkitsen itekin ens kesänä nimenomaan kreikkaan lähtemistä riippuen sitten sen hetkisestä "elämäntilanteesta"..
      Sisäänheittäjien/baarimikkojen ei varmasti tarvii osata yhtään paikallista kieltä(turistialueilla siis) mutta just esim. kreikassa on tosi hyödyllisiä tutut suomi ja ruotsi kun siellä on varsinkin meitä skandinaaveja ihan julmetusti :) Lisäksi tietty englanti..
      Tarjoilutyöstä en sitten oikeen tiedä;voi olla että siinä sitä kieltä pitäis jo vähän osatakin.
      Niin ja en muuten ehkä etelään lähtis hotellisiivoojaksi,kaikkihan lähtee sinne pelkästään rellestämään ->vois tulla aika mojovia yllätyksiä niistä huoneista vastaan!

      • yona

        Eikö ihmiset yleensä (siis just nää sisäänheittäjät) asu hotellissa. tai ainaki se on yks vaihtoehto ja helpoin sellanen. käsittääkseni hotellit vuokraa nuoneistoja ihan kuukausi hinnalla. mitä luulette?


    • Nina

      Moikka!

      Olin ikäisenäsi eli pari vuotta sitten Kreikassa kesätöissä turistikohteen baarissa. Kolme sanaa: en ikinä enää! Itse olin ollut jo kolmena kesänä tutun kahvilassa töissä joten kokemustakin tarjoilutyöstä vähän oli, mutta voin sanoa, että tuolla kreikassa se oli täyttä helvettiä! Tunsin monta siellä jotka olivat samalla kannalla. Näytti kivalta, siksi itsekin sinne hain, mutta kun todellisuus tuli esille, ei enää pakoa ollut, ja kaiken lisäksi joutui vielä siellä virnistämään tekohymyä vaikka olisi tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin. Illalla baarissa on sanoinkuvaamaton haloo, ja joutuu juoksemaan edestakaisin KOKO AJAN, kyttäämään uusia asiakkaita ja huutamaan.. Palkka on yleensä aika huono, juuri ja juuri saa itsensä siellä elätettyä, työpäivät PIIITKIÄ eikä vapaapäiviä yleensä ole. minimissä he tykkäävät ottaa kolmeksi kuukaudeksi. Ainoa hyvä asia, jonka voin sanoa kokemuksesta oli että sain ainakin olla ihmisten kanssa, mitä halusinkin. Vähän överiksi jopa meni.. Sanonpahan vaan että oh my god, onneksi se on ohitse. Kokemushan sekin, mutta jos saisin päättää uudestaan en lähtisi kirveelläkään! Älä nuori tyttö pilaa kokonaista kesää elämäsi parhaimmista vuosista :) Itse lähdin seuraavana kesänä kuukauden lomalle kreikkaan ja se se vasta elämää oli, joten suosittelen, että harkitset oman itsesi takia ainakin tuota ravintola/baarityötä. Pääseminen ei ole vaalealle tytölle konsti eikä mikään, mutta ole realistinen.

      • yona

        hyvä että tuli tämäkin puoli esiin:) eli harkitsen tarkkaan... Mutta haluisitko silti kertoa,miten käytäntö kuitenki meni? eli lähditkö vain paikan päälle kyselemään,missä asuit,puhuitko vain englantia?
        mun toinen vaihtoehto ensi kesäksi on,että teen 2-3kk töitä suomessa ja sitten loppulomaks todellakin vaan lomalle kreikkaan.saas kattoo mitä tapahtuu...


      • Nina
        yona kirjoitti:

        hyvä että tuli tämäkin puoli esiin:) eli harkitsen tarkkaan... Mutta haluisitko silti kertoa,miten käytäntö kuitenki meni? eli lähditkö vain paikan päälle kyselemään,missä asuit,puhuitko vain englantia?
        mun toinen vaihtoehto ensi kesäksi on,että teen 2-3kk töitä suomessa ja sitten loppulomaks todellakin vaan lomalle kreikkaan.saas kattoo mitä tapahtuu...

        Tuli ihan paha olo kun luin oman viestini, ei mitenkään kannustava.Pahoittelen :(
        Itse asiassa sain oman työni jo silloin vuoden alussa, ja aloitin kesäkuun puolivälin aikoihin. Kreikkaa osasin jonkun verran, mutta aika säälittävän vähän :) Suurin osa ei osaa sanaakaan ja hyvin pärjää, riippuu niin paljon tietysti työstä. Asunnon hommasin ihan netin kautta, se meni aika helposti kun niitä studioitahan on siellä joka paikassa.

        Sinuna harkitsisin tosiaan erittäin tarkkaan. Tein juuri samoin kuin sanoit toiseksi vaihtoehdoksi. Asustelin silloin vielä kotona ja tein touko-kesä-heinäkuun hommia ja elokuussa lähdettiin koko kuuksi kaverin kanssa sinne alas. Päivällä nautittiin ihanasta auringosta, näkymistä ja aktiviteeteista ja illalla biletettiin kuin hullut. Ensi kesänä taas! Silloin kun olin töissä sain vain toisen puoliskon "Kreikan vuorokaudesta".

        Mitä sitten päätätkin tehdä valinta on varmaan hyvä :) Hyvää jatkoa ja hauskoja Kreikan-matkoja! :)


      • yona
        Nina kirjoitti:

        Tuli ihan paha olo kun luin oman viestini, ei mitenkään kannustava.Pahoittelen :(
        Itse asiassa sain oman työni jo silloin vuoden alussa, ja aloitin kesäkuun puolivälin aikoihin. Kreikkaa osasin jonkun verran, mutta aika säälittävän vähän :) Suurin osa ei osaa sanaakaan ja hyvin pärjää, riippuu niin paljon tietysti työstä. Asunnon hommasin ihan netin kautta, se meni aika helposti kun niitä studioitahan on siellä joka paikassa.

        Sinuna harkitsisin tosiaan erittäin tarkkaan. Tein juuri samoin kuin sanoit toiseksi vaihtoehdoksi. Asustelin silloin vielä kotona ja tein touko-kesä-heinäkuun hommia ja elokuussa lähdettiin koko kuuksi kaverin kanssa sinne alas. Päivällä nautittiin ihanasta auringosta, näkymistä ja aktiviteeteista ja illalla biletettiin kuin hullut. Ensi kesänä taas! Silloin kun olin töissä sain vain toisen puoliskon "Kreikan vuorokaudesta".

        Mitä sitten päätätkin tehdä valinta on varmaan hyvä :) Hyvää jatkoa ja hauskoja Kreikan-matkoja! :)

        ainahan pitäs kuunnella vanhemman ja viisaamman neuvoja,mut kun ei ihminen usko ennenku ite näkee ja kokee;) joka tapauksessa kiitos tästä valaisevast näkökulmasta. ensi kesänä yritän silti jotain "exremeä", vaikkei se sitten työtä kreikassa tarkottaisikaan:)

        hyvät jatkot!


    • Anonyymi

      Miten voin löytää töitä kreikassa ja miten voi löytää vuokra asuntoja sieltä? Olen viiden vuoden päästä 19v ja minun suunitelma on tähän asti ollu, että kun täytän 19v niin päättäisin mutta kreikkaan. Ja kenen kanssa lähtisin sinne? Ja kuka minua auttaisi löytämään töitä sekä vuokra asunnon:))) kiittäisin sitä henkilöä tosi paljon kuka auttaisi minua:))

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe