Kun viime viikonloppuna olin baarissa niin kuulin kun vieressä kaksi miestä keskustelivat työstä ja toinen sanoi olevansa työtön koska ei "aamulla jaksa herätä töihin" ja muuta yhtä raivostuttavaa.
Siis voihan hellanlettas. Sadat tuhannet suomalaiset heräävät joka aamu kello kuusi töihin ja raatavat niska limassa 8 tuntia päivässä pystyäkseen hankkimaan peruselantonsa. Samaan aikaan saamattomat työnvieroksujat jäävät aamulla leväperäisenä kuorsaamaan, kun muut kunnon kansalaiset suorittavat työvelvollisuuttaan! Kaiken lisäksi tästä palkitaan kaiken maailman sosiaalituilla ja etuuksilla! Melkein voisi sanoa, että työtön elää leveämmin kuin työssäkäyvä jopa ilman säästöjä, koska yhteiskunta kustantaa KAIKEN elämisen ja rahaa uuteen puhelimeen ja tietokoneeseen saa heti kun käy sossussa täyttämässä yhden kaavakkeen. Onkohan tässä yhteiskunnassa jotain "hieman" pahasti vialla?!
Ai miksikö en itse ryhdy työttömäksi? No siksi, koska minulle käsite "itsekunnioitus" ei ole aivan vieras!
Tämän takia en voi sietää työttömiä
166
5163
Vastaukset
- eertt
Joo, samaa mieltä. Minustakin on ihan oikein tuomita kaikki sadat tuhannet työttömät lusmuiksi sen perusteella, että baarissa kuulee yhden laiskurin kehuskelevan aamu-unisuudellaan.
- mek
Aamu-unisen pitää hommata iltapainotteinen työ niin ei tarvitse herätä heti aamusta. Itsekkin ollut aina aamu-uninen mutta kun töissä on kaäytävä että on saanut luotua riittävän elitason niin se töihin lähtö sopii vaikka kuinka tekisi mieli nukkua ja se siitä. Sitä on jo 35 vuotta läjdetty töihin ja ei yhtään vitytä kun tili tulee säännölliseti ja muutaman sadantuhannen omaisuuskin siinä sivussa hankittuna. Toimeentulotukea ei saisi maksaa kuin 5 vuotta maksimissaan ja siinä ajassa pitä'isi töitä löytyä.
- 44222558899666666663
Olen lähes varma että sillekkin joka baarissa työttömänä esiintyi kelpaisi ainakin vähänkin siedettävämpi vakinainen työ. Näitä on aina ollut jotka muille puhuessaan haluavat nimenomaan selittää työttömyytensä johtuvan omasta valinnastaan, ja niin että töihin ei kannata mennä kun mukavammin työttömänä ja sossussa elelee. Erityisesti jossain baarissa näin voidaan puhella, siksi kun sellaisissa paikoissa ainakin monet äijät pyrkivät leuhkimaan ja kukkoilemaan töillään ja ansioillaan. Siinä jos työtönkin haluaa edes jotenkin kasvonsa säilyttää, niin voi omasta tilanteestankin jollain tavalla yrittää leuhkia mieluummin kuin sanoo että ei mitään töitä mistään saa ja että sossun tuilla ei mihinkään ole varaa. Saattaa tällainen työttömänä olemisen mukavuudesta leuhkiminen onnistuakkin ärsyttämään jotain töillään ja ansioillaan leuhkivaa, joka nimenomaan haluaa näillä leuhkimisillaan nöyryyttää muita. Leuhkija ärsyyntyy siitä kun joku vetää niitä pohjia alta mihin hän leuhkimisensa perustaa.
Uskon että monet työttömät myös valehtelevatkin olevansa töissä olevia, mutta ainahan tämäkään ei onnistu edes oudossa ympäristössä ja seurassa. Työttömyyttä pyritään siis salamaankin. Esim. kerrostaloissa työttömäksi jäänyt voi alkaa välttää liikkumista työaikaan jotta ei hänen työttömyyttään huomattaisi, kaupassakaan ei kehdata asioida normaalityöaikana j.n.e.
- no hohhoijaa
Kokkareiden lanseeraama sossu-Tatu viettää näköjään myös aktiivista baari-elämää.
- 10.00
Miksi herätä kuudelta kun ei saa palkkaa kuitenkaan.
- summer 2014
Hihii, iskikö kateus ku työtön voi hengailla missä vain ja milloin vain.Kesä tulossa, eli terassit kutsuu :) toiv.tulee intiaanikesä et voi veneillä vaik joka pv ym.kaikkee kivaa.Eikä tarvi lomaviikkoja odotella...ku elämä on yhtä lomaaaa! Revi siitä juntti.
- kiva olla lomill.
Kesäloma alkoi jo, Ihanaa.
- bvbv
Intiaanikesä tarkoittaa lämmintä jaksoa, joka tulee syyskylmien jo alettua...
- 40ke/v
Wauh! Kyllä elämä on varmasti työttömänä ihan luksusta... varaa ei ole kuin kaupungin halpaan vuokra yksiöön.Autosta ei tarvitse kuin haaveilla, puhumattakaan muusta kuten ulkomaanmatkoista,lomista, ravintolassa syömisestä ymsyms.
Tietty, jos se isonisän perintömökki ja pari tölkkiä halpaa kura olvia tekee elämästä nautinnon niiin.. ;)
Itse ainakin kun tykkään asua uudessa rivarikaksiossa, ajaa muutaman vuoden vanhalla bmw:llä, syödä ulkona sekä kotona kunnon ruokaa, laskematta onko siihen varaa. - 3+6
40ke/v kirjoitti:
Wauh! Kyllä elämä on varmasti työttömänä ihan luksusta... varaa ei ole kuin kaupungin halpaan vuokra yksiöön.Autosta ei tarvitse kuin haaveilla, puhumattakaan muusta kuten ulkomaanmatkoista,lomista, ravintolassa syömisestä ymsyms.
Tietty, jos se isonisän perintömökki ja pari tölkkiä halpaa kura olvia tekee elämästä nautinnon niiin.. ;)
Itse ainakin kun tykkään asua uudessa rivarikaksiossa, ajaa muutaman vuoden vanhalla bmw:llä, syödä ulkona sekä kotona kunnon ruokaa, laskematta onko siihen varaa.Yli 30:n vuoden jälkeen nautin nyt työttömyydestä!
Asunto on jo maksettu, autoa en tarvitse keskustassa, osaan itsekin laittaa erittäin hyvää ruokaa ja netistä löytyy lentoja majoituksineen, kun ulkomaille kaipaan.
Alkoholia en käytä, kesämökkiä en tarvitse, mulle riittää päivän vierailu kavereiden mökillä.
Olen tyytyväinen elämääni, toivottavasti sinäkin olet. - 15+15
Kyllä ne työttömän hengailut ja hangailut on jossakin muualla kun oikein työttömällä lasket joka helvetin sentin, että ehkä pärjäät siihen asti kun seuraavat korvaukset tulee.
Pää alaspäin katsoen kulkien kun ei saa työtä, kun usein korkeintaan lähes samalla rahalla kun olet työttömänä, kaiken lisäksi jos on työtön täytyy olla jostakin rikkaasta perheestä että on varaa sinne baareihin ja muihin humputuksiin, tai sitten vain lainoilla ja isoilla rötöksillä elelevät.
Kun ei edes työssä käyvällä yksin eljällä oikeastaan sitä ole, silloin kun sitä n. normipalkkaista työtä mahdollisesti on, ja silloinkin joutuu aika tarkkaan olemaan ja elämään, että tili näkee toisensa. - kala on terveellistä
Kuinkahan monta terassi-iltaa tuillasi kustannat?
Jos on vene, kannattaa satsata kalastukseen, koska pienituloiset miehet on kaikista surkeammassa asemassa terveyden suhteen ja elinikäodotus on jopa 10 v alempi kuin muiden.
Ja yhden miehen lauseesta tuomitset puoli miljoonaa työtöntä (tuohon laskettu piilotyöttömät)
- jobiton-aamuvirkku
Herään joka aamu 5.00 aikaan ja teksin työtä jos olisi - olenko lusmu? Turha yleistää että jokainen työtön on omasta haluastaan työtön tai laiska. Ainakaan maaseudulla ei ole paljoakaan asiaan eteen tehtävissä jos 3 isompaa ainutta firmaa ei palkkaa. Heittävät loppujakin pihalle. Se on suunta nyt. Kaupunki eläminen ei kiinnosta. Tulee liian kalliiksi ja siellä omatkin työttömät joten tuskinpa muuttaminen mitään auttasi vaikka mielessä on ollutkin. Täällä kuitenkin maksettu talo ja kulut pienemmillään. Lisävelka ei kiinnosta.
- cv c bvbnc
Tämä lusmu on jo käynyt kaivamassa marjapensaille istutuskuoppia ja ruoputellut kompostia ja kohta lähden kärräämään risukasoja tuonne tien varteen, josta ne haetaan energiajätteeksi. Mistään näistä en saa rahapalkkaa, mutta tyydytystä tämä työ minulle tuo. Ja pidän omalta pieneltä osaltani maaseutua hengissä - vastoin "edustajiemme" ilmeisiä pyrkimyksiä tappaa maaseutu.
- n.25.hki
mikset perusta omaa firmaa? valtiolta saa hyvät starttirahat ja neuvoa siihen.
- ei työttömyyttä
cv c bvbnc kirjoitti:
Tämä lusmu on jo käynyt kaivamassa marjapensaille istutuskuoppia ja ruoputellut kompostia ja kohta lähden kärräämään risukasoja tuonne tien varteen, josta ne haetaan energiajätteeksi. Mistään näistä en saa rahapalkkaa, mutta tyydytystä tämä työ minulle tuo. Ja pidän omalta pieneltä osaltani maaseutua hengissä - vastoin "edustajiemme" ilmeisiä pyrkimyksiä tappaa maaseutu.
Suomessa on kaikilla aloilla työvoimapulä sellaisita henkilöistä jotka haluavat tehdä töitä ja ottavat vastuun tekemisistään.
Työhaluttomatkin saavat töitä jos haluaisivat muuttaa työn luokse ja kouluttautua uuteen ammattiin. - 11225588969966666666
ei työttömyyttä kirjoitti:
Suomessa on kaikilla aloilla työvoimapulä sellaisita henkilöistä jotka haluavat tehdä töitä ja ottavat vastuun tekemisistään.
Työhaluttomatkin saavat töitä jos haluaisivat muuttaa työn luokse ja kouluttautua uuteen ammattiin.No se työvoimapula mikä sitten onkin ei kovinkaan paljon kohdistu ainakaan suomalaisiin työttömiin. Ulkomaalaisiakin on kyllä aika paljon maahan tullut, ja heitäkin mieluummin monet työnatajat palkkaavat kuin mitä suomalaisia työttömiä. Kyllä ennakkoasenteet työnantajilla on äärimmäisen kielteisiä suomalaisia työttömiä kohtaan, ja todennäköisesti asiaan liittyy myös ihan halua nöyryyttää kun kerran työnantajana sellaiseen asemaan on päässyt. Ja kun muukalaisia ei samanlaista tarvetta ole nöyryyttää, niin siksi paremmin niitäkin otetaan töihin.
- haisoo
Työttömät haisee.
- Kalastus harrastukse
Totta puhut. Laitoin liharuokaan sipulia niin paljon että olen haissut koko pitkän päivän.
Sipuli ja lisäksi valkosipuli kun ovat niin hyviä, että melkein jkaiseen ruokaan niitä tulee laitettua.
Nyt lähden fileoimaan isot ahvenet, että on sitten apetta illaksi. Kaupassa ahvenfile näyttää maksavan pitkälti yli 20 euroa kilolta, minä pyydystän itse, ettei maksa muu kuin bensa. - .....
Kalastus harrastukse kirjoitti:
Totta puhut. Laitoin liharuokaan sipulia niin paljon että olen haissut koko pitkän päivän.
Sipuli ja lisäksi valkosipuli kun ovat niin hyviä, että melkein jkaiseen ruokaan niitä tulee laitettua.
Nyt lähden fileoimaan isot ahvenet, että on sitten apetta illaksi. Kaupassa ahvenfile näyttää maksavan pitkälti yli 20 euroa kilolta, minä pyydystän itse, ettei maksa muu kuin bensa.Oletko laittanut ruokaa kaikille työttömille, kun voidaan yleistää kaikkien haisevan.
- Pierevä peijuuni
..... kirjoitti:
Oletko laittanut ruokaa kaikille työttömille, kun voidaan yleistää kaikkien haisevan.
Totta puhuakseni: nyt puhun vain i t s e s t ä n i .
- pelastautukaa
Ei kuulkaa kiinnosta. Ei kiinnosta osallistua sairaaseen työelämään oman mielenterveyden kustannuksella. Raadoin kolmekymmentä vuotta niska limassa nälkäpalkalla ja sain osakseni "työtovereiden" pilkan ja halveksunnan. Olin kai liian ahkera. Loppuun ajettuna kiusattuna olin valmis lähtemään, ja huomasinkin ilokseni työttömyyden pelastavan mielenterveyteni. Ei enää työstressiä, ja haisen enää omaksi ilokseni, en stressihikeä vaan iloisen juoksulenkin hikeä ja kevyttä bodarinhikeä.
- Vanha_ukko
Tää maa on niiiin perseestä että lusmuilen lopunikääni ihan piruuttani. Onneks on ikää jo sen verran että hekottelen vain ajatukselle, minkä haisevan ongelmaläjän tämä sukupolvi jättää seuraavalla sukupolvelle.
Nykynuorilla on jännä tulevaisuus kun työt häviää Aasian ja sosiaaliturva romahtaa.
Onneks en varmaan enää ole kuvioissa.- Byro B
Onneksi nuoret eivät tiedä sitä. Menisi varmaan nuppi sekaisin, jos kaiken etukäteen kunnolla ymmärtäisi. Ja ihan tarpeeksi kai noita 20-30v nuoria jää eläkkeelle jo nyt.
Saatamme vielä nähdä turhankin paljon tätä alamäkeä! - 44455666222222222222
" Nykynuorilla on jännä tulevaisuus kun työt häviää Aasian ja sosiaaliturva romahtaa.
Onneks en varmaan enää ole kuvioissa. "
No siltä se tosiaankin vahvasti näyttää. Eikä tätä kehitystä muuteta suinkaan pelkän kaupallisen kouluutuksen saaneiden pajatuksilla siitä miten pitää härskemmin kamppailla(joita pajattajia meillä kyllä totisesti riittää työttömiä syyllistämässä ja saarnaamassa viisauksiaan) kun insinööritaidon/tekniikan taitajia meillä ei enää ole sellaisia jotka aasialaisille pärjäisivät. Tämä on jo pitkään jatkuneen kultttuurisen kehityksemme arvoineen tulos, eikä sitä äkkiseltään muuksi käännetä jos koskaankaan enää. Tässä se tulos näiden pajattajien viisasteluille siitä miten 'me keskitymme korkean osaamisen töihin ja suunnitteluun ja ulkoistamme varsinaisen tavarantuotannon köyhiin kehitysmaihin'
No jää meille sentään ainakin puunjalostusteollisuus jossain muodossaan, kun raaka-ainetta siihen on mielin määrin. Kyllä senkin siivellä jotenkin hallinto elää ja härskimmät kamppailijat herroiksikin.
- siansavu
eikö ne ole suunnittelemassa että kaikille maksetaan jatkossa kansalaispalkkaa..eli oli työssä taikka työtön ni saat jotai 2000e/kk..töissä voi sit käydä vaan ne jotka tuntee olonsa et eivät sais työttömänä aikaa kulumaan
- positiivista pöhinää
Kyllä. Kaikille oma tee-se-itse rahapaja kotiin, niin saadaan talous nousuun.
Säästyy Suomen metsätkin kun tusinan kympin sijaan vaan painaa itelleen yhden huntin.
- nohurrys
Huomenta! Kiitos sinulle tästä tilityksestä. Taidankin mennä tästä keittämään aamukaffet
- ammattivihaaja!
Minä tunnen useita työssäkäyviä, jotka on kusettaneet työnantajalta ja verottajalta korvauksia ajokilometreistä, joita ei ole edes ajettu. Ilmoitus ajetuista kilometreistä riittää siihen että raha kilahtaa tilille. Tästä syystä vihaan kaikkia työssäkäyviä.
On minulla hyviä syitä vihata myös nekruja, homoja ja läskejä, sekä yksinhuoltajia. Oikeastaan en keksi sellaista ryhmää, jonka vihaamiseen en löytäisi syytä.- MixMix TÄ
Miksi pitäisi aamulla herätä ja lähteä töihin? Saa palkkaa jonka siirtää loisille eli koronkiskureille ja maksaa koko ikänsä saavuttamatta mitään. Tämä on nuoren kohtalo!
- + 50v
Minäkin ihmettelen mistä rahaa riittää baariin kun itselläni on joka centti laskettava tarkkaan mihinkä sen laittaa. Hyvä kun ruokaan, taloustavaraan ja laskuihin juuri ja juuri riittää.
Sain jo tarpeeksi raatamisesta mitättömällä palkalla ja tehdä lintsarienkin työt kun ei kehdannut rampata lääkärissä tekaistuja vaivoja valittamassa.
Kyllä tuli monenmoista perseen nuolijaa ja lintsaria nähtyä työelämässäkin. Kun on osaa paskaa jauhaa suureen ääneen ja on ruskea kieli niin pärjää.
Mitä suotta katkeroituu ja raataa itsensä sairaaksi kun karsii turhat menot pois niin pärjää työttömänäkin.- Nuori22v
Niinpä! Perimmäinen syy miksi ei nuoret lähde töihin on keino tekoisesti nostettu asumisen ja elämisen hinta! Sillä palkalla ei nykyään saa mitään! Vain perintö voi auttaa ja sen saat kun
olet 75 vuotias eli ei auta.
- silmäpako
50v nimimerkille..monella työttömällä on laillisia sivubisneksiä..verottomia sellasia..yhtenä vinkkinä vaik helpolle rahalle on kasvatella kannabista ja myydä sitä..niil masseil istuu vaik joka ilta baaris ja lentelee ympäri maailmaa,millon haluaa..aikaa nimittäin on
- enemmän kuin10milj
Hullu paljon työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä,onneksi ei tarvitse töihin mennä,on sen verran tullut perintöjä,että niistä lapsenlapsellekkin,
- viisas??
Jos olet rikkautesi perintönä saanut niin kyse ei ole tietenkään sinun viisaudesta. Päinvastoin olet tyhmä tuhlatessasi laiskuudellasi saamasi perinnön.
- 44222669999999999999
viisas?? kirjoitti:
Jos olet rikkautesi perintönä saanut niin kyse ei ole tietenkään sinun viisaudesta. Päinvastoin olet tyhmä tuhlatessasi laiskuudellasi saamasi perinnön.
No ei se ihmisen paremmuudesta tai huonommudesta kerro mitään jos hän perii tai ei. Miksi se huonommudesta kertoisi, pikemminkin jostain kyvykkyydestä tai ainakin säästäväisyydestä geeneissä sen voisi olettaa kertovan. Mutta tuskin se paljon näistäkään kertoo, ja jos kertoisikin näistä niin olisiko se kyky mitä geeneissä on välttämättä enää tämän päivän oloihin sopivaa laatua.
Raha ei muuten todellakaan tule rahan luokse itsestään, ja perintöjä pitää saada todella paljon jos pelkästään niitä syöden aikoo elämästään selvitä eikä siis yhtään yritäkkään tätä omaisuuttaan ylläpitää saati kartuttaa. No jos näin paljon perisi ja omaisuutensa huveta antamalla eläisi, niin ei sitten tarvitsisi ainakaan osallistua henkilökohtaisesti suoraan tai epäsuorastikkaan työelämässä tai bisneksissä toisia ihmisiä polkemaan tai hyväkseen käyttämään.
- ei ei..
koska yhteiskunta kustantaa KAIKEN elämisen ja rahaa uuteen puhelimeen ja tietokoneeseen saa heti kun käy sossussa täyttämässä yhden kaavakkeen.
En kyl ihan usko,kerroppa ykskin kaupunki missä sossusta saa puhelinta tai tietokonetta.Sillä 450llä eurolla minkä saa sossusta voi jokainen vapaasti kustantaa sen "kaiken"elämisen.- jee9
Jos olet maahanmuuttaja voit vain kävellä sossun ovesta sisään laskujen kanssa. Ne maksetaan sinulle. Vaikka olisit työssäkäyvä maahanmuuttaja voit vain hakea sossusta rahat uuteen jääkaappiin. Näin Helsingissä tervetuloa kaikki.
- huhuja riittää
jee9 kirjoitti:
Jos olet maahanmuuttaja voit vain kävellä sossun ovesta sisään laskujen kanssa. Ne maksetaan sinulle. Vaikka olisit työssäkäyvä maahanmuuttaja voit vain hakea sossusta rahat uuteen jääkaappiin. Näin Helsingissä tervetuloa kaikki.
Ihan omin silmin nähnyt?
- pistänyt merkille
huhuja riittää kirjoitti:
Ihan omin silmin nähnyt?
Meilläpäin ainakin isoissa romaniperheissä kaikilla lapsilla merkkivaatteet, -kengät ja -laukut ja iphonet kaikilla kätösissä. Kun taas suomalaisperhe samaisessa sossussa kulkee reikäisissä vaatteissa ja kengissä jossa pohjat melkein irti.
- assssssssss
pistänyt merkille kirjoitti:
Meilläpäin ainakin isoissa romaniperheissä kaikilla lapsilla merkkivaatteet, -kengät ja -laukut ja iphonet kaikilla kätösissä. Kun taas suomalaisperhe samaisessa sossussa kulkee reikäisissä vaatteissa ja kengissä jossa pohjat melkein irti.
Hai, mistä sais merkkijatsarit ja merkkipussihoustut?
- Eläkeläinen
Keksi joku parempi harrastus: myrkytät ajattelullasi itsesi ja olet haudassa ennen aikojasi.
No ainakaan minä en jää suremaan. - sossupummit
Jos joku puolue lupaa lopettaa työttömyyskorvaukset niin äänestän sitä! Pummit töihin tai sossun rahoille.
- Siedätyshoitoa
Ei sinun tarvitse sietää työttömiä. Riittää, kun yrität sietää itseäsi.
- kolkytwee
Hyviä viestejä täällä paljon. Minäkin jo pidemmän aikaa työttömänä ja välissä ollut vain pieniä työpätkiä, nyt säätiöllä lyhyttä päivää puoli-ilmaiseksi teen hommia, mutta eipä haittaa kun on niin lyhyttä päivää.
Monet työssäkäyvät vaikuttavat stressaantuneilta ja kiireisiltä jo kilometrin päähän, puhumattakaan niistä jotka tekevät uraa. Mua sellanen ei kiinnosta pätkääkään, vaan ihan hyvin pärjään.
Mitä useimmat ihmiset katuvat ennen kuolemaansa? Sitä ettei heillä ole työn takia jäänyt aikaa lapsille, harrastuksille ja lähimmäisille.
Mä olen sitä mieltä että yhteiskunta on kokemassa suurta murrosta, ja olen toiveikas sen suhteen että ei olla menossa huonompaan vaan parempaan suuntaan.- työelämä remonttiin
Kolkytwee; olet tajunnut sen mitä kaikki eivät tule ymmärtämään koskaan. Globalisaatio on yhtä mullistava juttu kuin teollinen vallankumous jossa ihmiset muuttivat maaseudulta kaupunkeihin työn vuoksi. Entiset kehitysmaat (Kiina, Intia, tulevaisuudessa luultavasti Afrikan maat ) muuttuvat raaka-aineitten tuottajamaista työvoimareserviksi. Samaan aikaan automaatio/robotiikka korvaavat ihmistyövoiman tarvetta. Kun mukaan yhtälöön otetaan vielä kiihtyvä väestönkasvu niin lopputulokseksi saadaan maailmanlaajuinen suurtyöttömyys.
Joten turha kenenkään on ylpistyä ja kuvitella olevansa korvaamaton, riittää kun seuraa uutisia ( pakolaisvirrat, yt-neuvottelut, tuotantolaitoksien siirrot halvempiin maihin jne.).
Edistykselle ja kehitykselle me emme voi mitään, olisi aika järjestää tulonjako ja yhteiskunta/työnjako uusiksi. Antaa koneitten tehdä raskaat ja tylsät työt ja verotetaan niitä. Perustuloa kohti mennään ellei haluta anarkistista "ota mitä saat"-yhteiskuntaa.
- jov1
kaikki ein saa töitä vaikka yritäisikin on kyl niitäkin jotka ei halua tehdä töitä mut ei pidä kaikkia leimaa sen takia
- Johjns
Menin kouluun takas kun ei töitä irtoa sitten millään katotaan miten käy kun ammattitaitoa on paperilla hankittu lisää
- ....
Itse olen joskus saanut palautetta, että koulutukseni on ihan hyvä ja ainoa ongelma on työkokemuksen puute. No mistä hemmetistä sitä työkokemusta saa, jollei kukaan palkkaa koulun jälkeen?
Onneksi nyt viimein on työpaikka tiedossa. - virtanen55
.... kirjoitti:
Itse olen joskus saanut palautetta, että koulutukseni on ihan hyvä ja ainoa ongelma on työkokemuksen puute. No mistä hemmetistä sitä työkokemusta saa, jollei kukaan palkkaa koulun jälkeen?
Onneksi nyt viimein on työpaikka tiedossa.Niimpä, työkokemusta pitäisi olla kauhean paljon että saa työpaikkoja mutta koska ei saa paikkoja ilman valtavaa kokemusta niin siitää tulee kierre.
Nuori olen ja syrjäytymässä
- ....
Kaikki työttömät eivät todellakaan ole työtä vieroksuvia tapauksia. Moni menisi mielellään töihin, kunhan vaan palkkatöitä löytyisi.
- hessu
Ei sieltä sossusta niin vaan saa puhelimia yms. Enkä minä ainakaan saa mitään 450 euroa sieltä, saajan täytyy olla pelkästään sossun kirjoilla. Jos saa esim Kelasta tt-korvauksia, ei soppala maksa muuta kuin sähkö ja terveydenhoitomenot. Tavallinen kelakorvaus on 522/kk, että juhli sit sillä!!
- ei ei..
Joo tarkoitin,että se 450 on se käteen jäävä osuus kun kaikki laskelmat tehty.Siks toisekseen,siellähän astuu vuoden jälkeen voimaan se 1,3 kerroin,joka vielä vähentää sitä toimeentulotuen määrää.
- työtön
Mä heräisin vaikka viideltä tai valvoisin yöt ihan miten vain jos saisin töitä!
- Tosi on
Turhaan käytit jotain sanaa, kyllä tässä yhteiskunnassa on paljonkin vialla. En kylläkään muodostaisi mielipidettä yhden lusmun takia, joka on otettu töihin väärin perustein, tunnollisen työntekijän sijaan.
- älä mene töihin
Älä nyt. Suunnittelet kuitenkin työttömäksi heittäytymistä. Tuskin muuten runoilisit.
- Muistakaa minut
asioista turha riidella tavoilla oikein tai väärin sillä jokaisella on elämäntavalla on samanlainen painoarvo yhteisessä elämässä minkä jaamme tässä maailmassa. kykyjemme mukaisia asioita haluamme toteuttaa mahdollisimman tehokkaalla tavalla jotta löytäisimme pääväylyn omaan kultaiseen kerhoomme tällä tarkoitan henkilökohtaisia näkemyksiä. Muistakaa jokaisen olevan yhtälailla vastuussa siitä millä tavalla toimimme silti oikeita tapoja toiminnalle ei ole on vain suuntaviivat, tämäkin hilpeämieli on tarkoitettu kaikille kuuleville korville.
- mimmi +20
Työtä ei riitä kaikille. Hyviä työntekijöitä heitetään pihalle. Paremmillakin on tiukkaa, kun pitää perhekkin hoitaa.
- ite töissä
Heh on surkuhupaisaa lukea kultalusikka suussa syntyneiden todellisuudesta vieraantuneiden "menkää töihin työttömät" pappa betalar luusereiden vikinää, sanokaapas valopäät mihin töihin työtön menee jos ei palkata mihinkään, sillä nykyään töihin pääsee vain joko suhteilla tai sitten pitää käydä aivan uskomaton tuuri.
- lyz
Masentunut ihminen ei pääse aamulla tai koko päivänä sängystä ylös. Jos on juonut illalla paljon alkoholia, voi aamulla olla mahdoton nousta. Ei ne varmaan työtä vieroksu, mutta niitten elämäntavat ei sovi työelämän kanssa yhteen.???
- mirkku_87
Juu, marginaaliryhmän (työttömänä täysin omasta tahdosta) takiahan kannattaa inhota kaikkia työttömiä... Huoh tuota joidenkuiden kapeaa maailmankuvaa...
- näin_se_vaan_menee
Sehän nyt on ihan silkkaa tyhmyyttä jos raataa 8h päivässä minimipalkan eteen minkä saa tekemättä mitään. Eriasia jos mahdollisuus asua halvalla/ilmaiseksi, säästää rahaa ja lähteä esim. matkustelemaan tms. mutta peruselämiseen on ihan turha paiskia mitään paskahommia mistä ei mene kuin terveys pilalle
- Haonna
itse saan huonoa peruspalkkaa.. 1200e kuukaudessa ja käyn 2-4 kertaa vuodessa ulkomailla, ajelen 90-luvun autolla ja elän ns. "rikkaiden" asuinalueella eteläsuomessa.. En ryyppää enkä polta enkä käy baareissa. minulle on tärkeintä oma perhe, liikunta(ulkoilu) koira ja lepo. Ulkomailla saatan jonkun coctaildrinkin ottaa illan päätteeksi.
*SE RIIPPUU IHAN SIITÄ MIHIN SITÄ TUNKEE* - Hoanna1
Haonna kirjoitti:
itse saan huonoa peruspalkkaa.. 1200e kuukaudessa ja käyn 2-4 kertaa vuodessa ulkomailla, ajelen 90-luvun autolla ja elän ns. "rikkaiden" asuinalueella eteläsuomessa.. En ryyppää enkä polta enkä käy baareissa. minulle on tärkeintä oma perhe, liikunta(ulkoilu) koira ja lepo. Ulkomailla saatan jonkun coctaildrinkin ottaa illan päätteeksi.
*SE RIIPPUU IHAN SIITÄ MIHIN SITÄ TUNKEE*En elä millään perintörahoilla yms jos sitä luulette ihan omalla työnteolla teen itseni onnelliseksi. tavalla tai toisella
- elää ilmalla
Hoanna1 kirjoitti:
En elä millään perintörahoilla yms jos sitä luulette ihan omalla työnteolla teen itseni onnelliseksi. tavalla tai toisella
Elämäntavoistasi päätellen olet suurperijä tai sitten tienaat sen peruspalkan päälle kolmen tonnin lisät. Tai ehkä olet trollien trolli.
- 800 E/kk
Haonna kirjoitti:
*SE RIIPPUU IHAN SIITÄ MIHIN SITÄ TUNKEE*Tieenaako puolisosi enemmän. Vähennetäänkö tuosta palkastasi verot, vai onko se käteen jäävä osa?
- misantrooppi
Tämän takia en voi sietää useimpia työssäkäyviä ihmisiä. He määrittelevät ihmisarvon hänen työllisyyden perusteella ja luulevat olevansa jotenkin erikoisen hyviä ihmisiä siksi että he paiskovat lähes koko elämänsä päivittäin töitä. Kateus on kova kun joku on tekee elämässään vähemmän töitä, nauttii elämästään pienemmällä omaisuudella enemmän kuin työmyyrä joka on loppujen lopuksi vain työrobotti ihmisen ruumiissa.
Eämän ilo ei tule siitä että elää koko elämänsä massan ehdoilla ja kaikkia lakeja noudattamalla. - dozer1
Kyllä suurin osa työttömistä haluaisi töihin. Niitä ei vaan tässä ay-mafia-maassa ole kenelläkään varaa tarjota. Muutenkin omituinen aika alkaa purnaamaan työttömistä vätyksistä kun porukkaa irtisanotaan kiihtyvään tahtiin. Vähintään yhtä vahingollinen asia valtiontaloudelle ovat "töissävieroksujat", eli se porukka varsinkin julkisella sektorilla jotka ovat lähinnä tekevinään töitä. Lomia ja eläkettä sen kun kertyy vaikka töissäkäynti on enemmänkin kahvittelua. Aika usein nämä henkilöt ovat vielä niitä kovapalkkaisimpia johtajia.
- envy rules
Suomalainen perusduunari on sen verran tyhmä että painaa niska punaisena töitä jos joku herra kehuu ahkeraksi ja kateellinen että kyttää työkavereitten palkkoja. Samalla järjenjuoksulla haukkuu työttömiä ja pitää itseään erityisen lahjakkaana koska on töissä. Lukee päivittäin yt-neuvotteluista ja ajattelee; "No, ei koske minua".
Ruotsi ja Venäjä ovat aina tienneet suomalaisten maaorjamentaliteetin ja käyttäneet meitä sotilaina ja kiitollisina työläisinä/veronmaksajina.
Onko sattumaa että suomen rikkain eliitti tuppaa olla ruotsinsuomalaista sukua tai muualta kuin kantasuomesta ?
Herrat tietävät roomalaisten viisauden ; hajota ja hallitse.
Mutta koska ollaan tyhmiä ja kateellisia meihin pätee myös sanonta ; " se on koiralle oikein kun luu on kovaa ".
- Eki64_
TÄMÄN TAKIA EN VOI SIETÄÄ TYÖNTEKIJÖITÄ
He puhuvat, että heidän verorahoillaan maksetaan. Hekö itse maksavat veronsa ?- qypå
hophop itse maksan veroa mistä osa menee myös työttömien jne lelliperseiden elättämiseen. sorry.
- haista p...
qypå kirjoitti:
hophop itse maksan veroa mistä osa menee myös työttömien jne lelliperseiden elättämiseen. sorry.
Tunsinpa yhden työssäkäyvän, joka lorvi 3 vuotta sairaslomalla. Itse en koskaan pätkätyöläisenä voinut olla kipeä. Nyt työtön, mutta en välitä enää.
- Jurppintunut
Minä en ryhdy työttömäksi, vaan joudun on irtisanottu(liike lopetetaan) ja jos mitään ei löydy niin syksyllä kutsuu kortisto.
Ei sitä työtä niin vaan löydy (meitä työttömiä tulee kertarysäyksellä syksyl) tähän kaupunkiin lisää).... ainoa mitä sinulta löytyy on ylimielisyys muita kohtaan.
Palveluammatissa olen kaikenlaisia ihmisä nähnyt ja juuri tuollaiset ylemyydentuntoiset tuomitsijat (lyttää kaikki esim. työttömät yhden esimerkin mukaan - katsos kun löytyy kaikenlaisia työttömiä, ni lusmuilijoita, kui aktiivisesti työtä hakevia) ovat pahimpia...ja asenteenne yleensä näkyy myös meitä palveluammatissa olevia kohtaan. Välillä sitä itse miettii, et ei tämä ole valinta vaan jonkinlainen kutsumus tähänkin ammattiin täytyy olla, kun kaikkea jaksaa kuunnella asiakkaiden suusta, tällä tarkoitan epäasiallista käyttäytymistä. - thompsons
mä vihaan työttömiä sen takia että ne etti ittellses jonkun naisen sit ne alkaaa elää sen kululla ja sit vielä lopuks köytää jonku jolta saa enemmän rahaa nii sit ne sanoo sille toiselle moi moi ja työttömien elämä on turhaa ja sit ne sanoo et en löydä töitä no aina löytyyy töitä ja mun mielestä helsingin kaupunki vois ottaa spssu tuen pois ja antaa sille ruuat kuponkeina ei rahana työttömät ei selviydy elämässään
- thompsons
sossu siis ei spssu
- poor lover
Kirjoitustaidostasi päätellen saat olla tyytyväinen siitä että olet töissä. Olkoon se sinulle lohtuna koska kukaan nainen ei huoli tuommoista tampiota. Sinulle paljon töitä, minulle naisen lämpöä. Hyvä järjestely, heh heh...
- painu pelle v ittuun
Mikä v itun "työvelvollisuus"?
- köyhä työtön
Puhu omasta puolesta vaan jos oot ollut työttömänä 3v putkeen ja työtä ei ole tarjottu vaan pelkkää kurssia ja taas kurssia toisen perään josta ei hevon paskaa tienaa se ja sama mitä lukee jos ei töitä löydy,vaikka haluis sitä tehdä,olen sellanen mies et en halua olla tekemättä mitään nytkin tää päivä meni ilman palkkaa ja silti on tehty hitsattu,haravoitu,korjattu autoa,työstetty puuta,sahattu polttopuita,parkattu pöllejä ja vielä kasattu rakoliiteriä,siitä ku otat 4m pöllin olkapäälle ja kannat sen renkkuun ,sit vielä parin metrin korkeelle oven päälle liiteriä tehdessä,empä usko et kovin moni tulee tekeen rahatta ,sitä mitä minä teen joka päivä työttömänä,ps jotain apua yrittää vanhemmille tehdä.Kun sitä töitä saa tehdä muillekkin ilman se on sama sit onko töissä ilman vanhemmille vai kaupungille.Työttömyyskortistossa ollaan taas työnhakijana ,yritysneuvojalla käyty ,kaupungin kanssa neuvoteltu 2 eri kertaan ja vielä jatkuu,itse katellut yrityspaikkaa,työpaikkaa yms.Olen ollut töissä sen 3v jälkeen viimme ja toissakesän ,molemmat puolvuotta kestävää raskasta mettäalan töitä.Saha pysyis kädessä ja korjaustaidotkin vielä tallella kun vaan sais töitä ,yrityksen pystyyn ,mut sekään kun ei onnistu ennen kuin oot saanut luottotiedot kuntoon ,pankkitunnukset hankittua ja muutoinkin te keskuksen kanssa asiat reilaan ,ei se helppoo oo...rahattoman perustaa tai saada mitään aikaan yrittäkää niin näätte.Sossusta en oo koskaan saanut pesukoneita,tietokoneita,mitään mitä kotona tarvisin auttamaan elämässä,kaikki olen säästänyt ja ostanut jo silloin kun vielä oli luottotiedot kunnossa,nykyisin en enää osta velaksi mitään vaikka saisinkin ,sen olen oppinut ,koskaan en ole ruokaa velaksi ostanut enkä osta.Aamusta herään ennen neljää ja lähden työn touhuun ,siinä sit iltaselle menee 18 saakka helposti ,et ei tässä jouda makaan eikä nukkumaankaan aina .Työttömänäkään ...Sen vaan sanon et mua ei oo sossu auttanut kun vaan pakolliseen väliaikaiseen rahan puutteeseen ja koen sen hyväksi kun sitten voi kuitenkin ostaa edes sitä hernekkeittoa ,ei tarvi roskiksesta kantaa .Herätkää rikkaat ja ajatelkaa tekin ei meillä täällä suomessakaan ole kaikilla juuri mitään .Itsellä on mitä tarvitsen katto päänpäällä ja pari purkkia maitoa kaapissa ja kahvia ,näkkäriä sitä riittää .En oo kade enkä lottaa koskaan .
- souu
sosiaalipummit sossun luukulke ja pois työkkärirahat kaikilta
- Masto-Markku
Ei ollut minulla aikoinaan valinnanvaraa kun töitä oli tarjolla - voisin kait sanoa olevani urani huipulla. Tukiasema-antennien kanssa on nyt jokunen vuosi värkätty ja harva se päivä pää leijuu pilvissä. On tämä niin mukavaa, siis olla mastotöissä 80 m:n korkeudella. Tähänkin tottui vaikka aluksi tuntui hirvittävältä ajatuksenakin.
- hjlhlkhjklj
On kahden kerroksen väkeä suomenmaassa nykyisin. Nyt kun työttömät on syyllistetty , niin ketkä seuraavaksi..? Mielisairaaloissa on ihan työkykyistä väkeä, sieltä nyt vaan porukka risusavotoihin yms. Että voivat osallistua hoitokustannuksiin .
- Ei kaikkia töihin
On yksi porukka, jota ei voi määrätä töihin:
Laittomat siirtolaiset. Hehän ovat kielitaidottomia, eli eivät pyty tekemään yhtään mitään.. Ja lisäksi - työhön määrääminen on rasismia ja voi aiheuttaa mielipahaa tötteröhatussa.
- haaveilija5
mä olen vielä ansiosidonnaisella..mun fantasia ois päästä jotai rahatonta perheenpäätä..joka itsekkin taannoin työttömäksi jäänyt..niin laittelee kakoseen paljaalla,samalla ku se paukuttas akkaansa..ja käsipeiliä pitää sen naaman edes ja tarkkailla sen kasvoja et mitä se tykkäis siitä
- Hyi kaikkia työttömiä
Älä yleistä, ei kaikki työttömät ole työttömiä siksi kun ei aamulla jaksa nousta aikaisin. Ei kaikki työttömät nuku pitkään. Eikä kaikki ole laiskoja työtävieroksuvia kattoon syljeskelijöitä.
- ei kannata kadehtia
no ei kyllä saa puhelinta tai tietokonetta sossusta eikä edes makseta puhelinlaskuja-tai internetlaskuja kyllä ne on yritettävä maksaa siitä työmarkkinatuesta jos netin tarvitsee
et voi harrastaa mitään et ostaa mitään kun ei ole rahaa
ja jos sulle sattumalta tulee kaksi kertaa kuukaudessa työmarkkinatuki kuten kerran vuodessa käy niin vuoteen et saa mitään sossusta
et en kadehtis tuörrömiä. ite ainaski menisin töihin jos niitä saisin - vitun urpo.
Olet kyllä tosi kateellinen työttömille mitä olet niin tyhmä että raadat töissä pikku palkalla.
- pöh
Työttömät ovat helppo stressilelu töissä käyville. Potkitaan niitä, jotka ovat heikoimmassa asemassa, kun ei ole pokkaa osoittaa mieltä niitä vastaan, jotka tätä showta ylläpitävät.
- pexi pekoni
turha kadehtia työtöntä lähes 60-vuotiasta sairasta ja jo työelämässä ollutta,ei se sairaspäiväraha kummonen ole ja sairauden jatkuessa ,et saa sp-rahaa,etkä saa töitä ,siis palaat lippujen ja lappujen täytön jälkeen jälleen työmarkkinatuelle,joka on n32,50 päivä.elä siinä sitten aktiivista ja täyttä elämää aina siihen saakka kunnes virallinen eläkeikä vapauttaa sinut tuosta ihmisen inhottavasta ikeestä eli työstä.siis jos olet vielä hengissä.järki käteen työnantajatsairaat ja vanhat työntekijät heidän halutessaan pois töistä ja nuorille 20-30kymppiset töihin.mitäjäbä duunaa.
- lorvi1
oha se nätti ku ei tarvi aamul mihinkää töihin nousta..maanantai muutenki viikon turhin päivä ja tiistai..keskiviikkona yleesä aletaa heräilee ja miettii et millekkä sitä tänää alettas
- lepponejäbä
Joku oliko tässä ketjus vai jossai näis edellisis puhunu siitä kansalaispalkasta tyyliin 2000e/kk kaikille..katsomatta oletko työläinen vai työtön..ois kyl helmee jos esim kauppojen yhteydes oleviin posteihin tulis sellanen automaatti mistä vois päivisin esim enimmäisnostona nostaa 200e ja lähtä hurvittelemaan..tulis kyl niin tarpeeseen
- Unilepsia . . ..
Kaikki eivät kuitenkaan herää...
- fear and loathing in
"toinen sanoi olevansa työtön koska ei "aamulla jaksa herätä töihin" ja muuta yhtä raivostuttavaa."
Raivostumisen sijaan kehoittaisin jotain aivan muuta.
- Jokainen, joka vihaa veljeään, on tappaja, ja te tiedätte, ettei kenenkään tappajalla ole ikuista elämää, joka pysyisi hänessä. (1. Johanneksen kirje 3:15)
- Joka sanoo olevansa valossa ja kuitenkin vihaa veljeään, on vielä nytkin pimeydessä. Joka rakastaa veljeään, pysyy valossa, eikä hänen tapauksessaan ole mitään kompastumisen aihetta. Mutta joka vihaa veljeään, on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä eikä tiedä mihin on menossa, koska pimeys on sokaissut hänen silmänsä. (1. Johanneksen kirje 2:9-11)
http://www.youtube.com/watch?v=JVJQz4I67Mo- Kummallista...
Täytyykö hihhuliuskovaisten ihan jokaiseen aiaan sekoittaa omaa uskontoaan? Eikö mitään voi tehdä ilman?
- rherhrh
hoosianna housut pallaa . mooses juoksee sammuttammaan. Olet kaukana asiasta.
- Virkahuorax1000000
Minä en siedä työvoimatoimiston virkaloisia. Tuottamaton virkamiestyö on pahin rikos ihmiskuntaa vastaan.
- Massiv
Eli kuulit yhden työttömän mainitsevan baarissa ettei jaksa nousta töihin, joten jokainen työtön on saamaton loinen joka vätystelee mieluummin kuin tekee töitä? Ok, eli jos joku päivä jäät syystä tai toisesta työttömäksi edes päiväksi niin saanko tulla haukkumaan kotiovelle siitä miten laiska paska olet?
Eikä sitä ihan noin vain ostella uutta puhelinta ja tietokonetta sossun paperin täyttämällä. Itse en ole koskaan sossussa käynyt vaan työttömänä olen elänyt työmarkkinatuella ja asumistuella. Kyllä niilla tuilla jonkun käytetyn koneen ja puhelimen ostaisi jos haluaisi elää loppukuun muutamalla kympillä. Että jos asiasta ei ole kokemusta niin suosittelen pitämään pään kiinni.
Valehtelin kyllä äsken, olen käynyt sossussa. Töissä. Siis ihan oikeissa töissä, en täyttämässä hakemusta. Ja voin sanoa ettei jokainen noin vain vaadi rahaa koneeseen ja puhelimeen ja osa ei saa sitäkään.
Itseäni ärsyttävät ihmiset jotka puhuvat koko ajan paskaa työttömistä vaikka itse eivät ole koskaan olleet samassa tilanteessa. En silti kuitenkaan väitä kaikkia työllistettyjä ylimielisiksi, muita ihmisiä paremmiksi kusipäiksi. Itsekin kuitenkin olen nykyään työllistetty. Vain niitä ketkä oikeasti ovat, esim. sinua. - peksnaks
Ai miksikö en itse ryhdy työttömäksi? No siksi, koska minulle käsite "itsekunnioitus" ei ole aivan vieras!
Harva sitä on ryhtynyt työttämäksi, yleensä se on työnantaja joka on pakottanut työttömäksi. Ja tuo itsekunnioituksesi on vaan pelkoa miten osaisit olla tekemättä töitä ja pelkoa sitä sosiaalisesta paineesta työttömiä kohtaan jota kohtaisit täällä 24 palstalla! - PolkevaTyötön
Kun olin ollut työttömänä 6kk, niin virkailija alkoi puhumaan jostain "aktiivisemmasta työnhausta". Ihmettelin, että mitä sillä tarkoitetaan, kun olin laittanut hakemuksia ja soitellut jokaiseen paikkakuntani yritykseen, joka jotenkin liippasi alaani, josta jäin työttömäksi. Kuulemma pitäisi olla "aktiivisempi" ja esim. käydä näissä yrityksissä henkilökohtaisesti. Olin ihan sanaton, mutta kotiin päästyäni ajattelin, että lähdetään sitten käymään.
Olen nyt kierrellyt polkupyörällä vähän yli vuoden 2-3 yritystä per viikkoa ja voin sanoa, että työnhaku on suurimmassa osassa yrityksissä nyt kielletty kohdallani. Kun tuli yritykseen X ensimmäisen kerran pyysin päästä henkilöstöpäällikön juttusille, niin sanoin kuulla olevani esimerkillsen omatoiminen, mutta töitä ei valitettavasti ole tarjolla. Tästä kuukauden tai kahden päästä kävin uudestaan ja silloin henkilöstöpäällikkö oli jo hieman tympääntynyt ja tokaisi vain, ettei töitä ole. Kolmannella kerralla henkilöstöpäällikkö sanoi suoraan, että älä tule enää hakemaan työtä. Neljännellä kerralla sanoivat yrityksen portilla ettei minua saa päästää enään alueelle sisälle.
Näin se aktiivinen ja omatoiminen työnhaku tehoaa. Nyt ei virallisesti enää tarvitse hakea töitä. - pummijummi
Olen pitkäaikaistyötön. Yhteiskunnan luuseri ja "sosiaalipummi".
Olen tehnyt pätkätöitä aina kun niitä on ollut. Annettu parin kuukauden pätkiä, jotka vaikeuttaneet esim. liiton rahan tulemista ajallaan. (pahimmillaan monta kk myöhässä)
kun tämän muutaman lantin olen sitten saanut työstä, jossa työnanataja ei arvosta sinua ollenkaan. TAI MUUTAMIEN PÄIVIEN SIJAISUUKSIA KIltisti juossut.
Tällä hetkellä olen yksinkertaisesti väsynyt tähän menoon. Enää en jaksa. kaikille ei suoda työtä jota teet edes koko vuoden.
Hauku rauhassa, en jaksa välittää. - sitä saa mitä tilaa
no täs oon ollu työttömänä muutaman kuukauden ja lähettäny sinä aikana kymmeniä hakemuksia eikä edes haastatteluun kutsuta niin onhan meillä työvoimapula..ei muutakun ulkomailta työvoimaa..no ollaan sitten kotona ja nostetaan tukia..ja valtio maksaa..
- KALLE KELLO
Vaalit lähenee ja demari- ja kokoomusvalehtelijoiden maksetut kirjoittelijat iskevät jälleen! Mikähän on seuraava aihe?
- kujux3
Kuulepa. Ei kaiki ole tuollaisia kuin kuvaat. On sellaisia ihmisiä, jotka todella halauaisivat töihin, mutta kun ei ole kertakaikkiaanj palkkatöitä. Tee sinä vaan pirtkiä päiviä, kun kerta on töitä, äläkä höpötä turhaa sontaa.
- Ylpeä parasiitti
En minäkään pidä (muista) työttömistä. Enkä sen puoleen työssäkäyvistäkään.
- vielä työtön
Itse olen työtön eikä minulla ole vielä omaa asuntoa vaikka sellaisen haluaisin. Joudun turvautumaan työttömyysturvaan, mutta mieluummin olisin töissä kun tappelisin jatkuvasti Kelankanssa ja jännäisin että tuleeko sitä rahaa nyt riittävästi vai eikö tule.
Aikainen herääminen ei ole ongelma, sillä olen tottunut heräämään klo 4:00 aamusta. Sopivan työn löytäminen taas on se ongelma. Ainoa mitä haluaisin olisi löytää työ missä pärjäisin ja voisin tehdä sitä pitempään sekä pystyisin elättämään itseni. Varmasti löytyy aina niitä, joilla on oudoimpia "syitä" miksi eivät halua töihin/ on työttömiä, mutta pyydän ettette yleistä kaikkia jos ette edes tunne. - erilainen jäbä
työläiset juo viikonloppusin kaljaa..mut mekä poka juo millon huvittaa viinaa
- harriki1
tämä on työttömien aikaa,ja keskikesän taikaa! nyt pitää naattia hei..ei mitää pelkoa et töihin joutus
- viherrakentaja
Minulla on kyllä pelko pärsees, että kohta joutuu töihin.
- sekurate
Olen nyt kierrellyt polkupyörällä vähän yli vuoden 2-3 yritystä per viikkoa ja voin sanoa, että työnhaku on suurimmassa osassa yrityksissä nyt kielletty kohdallani---------------- Isommissa firmoissa on lukitut portit ainakin tehtaissa ei sinne edes pääse sisään ellei ole sovittua tapaamista.
- väestötiede baarissa
Että oikein baarissa kuuli yhden tyypin sanovan jotain?
Aloittajan sanankäänteet viittaavat tosin trolliin, joten enpä jaksa pidempää juttua kirjottaa tuohtuneista kansalaisista, jotka tekevät suuria ihmisjoukkoja koskevia analyysejä jonkun baarijuipin perusteella. - ei kiirettä
Minä olen tehnyt vuorotyötä yli 20 vuotta, mutta nyt olen työttömänä. Minulla on rahatilanne hyvä, joten pärjään erinomaisesti kun olen maksanut kaksion ja kesämökin kauan sitten. Lisäksi pankissa on mukavasti säästöjä. Nyt voi nautiskella, mutta menen (ehkä) töihin ensi vuonna. Laskeskelin, että pärjään loppuelämän ilman työntekoakin. Vuorotyöstä saa mukavan tilin, mutta elämä on pelkkää aamu, ilta ja yövuoroa. Ei elämä saa olla pelkkää työntekoa. Nauttikaa elämästä. Unohtakaa kateus.
- kiertokulma
työpaikkoja pitäisi kierrättää paremmin.
- lääkirjain
joku aamu uninen ansaitsee työpaikan menetyksen minun puolesta, olen halukas korvaamaan. Suomessa työpaikoissa ei anneta potkuja.
- SUL EI OO MUN LUONTO
kateellisten panettelua, mitäs läksit, kikkelis kokkelis!
- idiot. . . . ..
Siehä iha pölhö oot, vai voitko antaa potkut työttömälle?
Hahahaha x)- abrakadabra
jos töihin mennään rahan takia, niin työn laatu kärsii. esimerkiksi makkaratehtaassa syntyy paskamakkara. työpanos on suhteellista. jokaisella ihmisellä on oma biologinen kellonsa, jos sinä rikot kelloa, niin sinä sairastut.
jokainen on hyvä jossakin, niin jos jokainen tekisi sitä mistä saa nautintoa, niin työ olisi mielekästä. - abrakadabra2
abrakadabra kirjoitti:
jos töihin mennään rahan takia, niin työn laatu kärsii. esimerkiksi makkaratehtaassa syntyy paskamakkara. työpanos on suhteellista. jokaisella ihmisellä on oma biologinen kellonsa, jos sinä rikot kelloa, niin sinä sairastut.
jokainen on hyvä jossakin, niin jos jokainen tekisi sitä mistä saa nautintoa, niin työ olisi mielekästä.työpanos ei mitata ajassa vaan sen voi mitata vaikka vahingoissa, siis mikä työ tuottaa vähemmän vahinkoa mahdollisimman monelle. koska sä voit tehdä töitä 10 tuntia päivässä, mutta sinun tuottama hyöty voi olla yhden tunnin mittainen. yhdeksän tuntia hukkaan tai kuten usein käy vahingon tekoa, kuten ketjun aloittajan vihaisuudesta voisi päätellä. ranskassa on yritetty jopa lisätä vapaa-aikaa. mikä olisi suomessa oikea malli?
sitäkö yhteiskunta elää? murrosvaihettako? jolloin sovitetaan yksilöhyöty ja yhteishyöty. voi olla niinkin, että yhden tunnin aikana sinä saat aikaiseksi kymmenen tunnin työ. - abrakadabra3
abrakadabra2 kirjoitti:
työpanos ei mitata ajassa vaan sen voi mitata vaikka vahingoissa, siis mikä työ tuottaa vähemmän vahinkoa mahdollisimman monelle. koska sä voit tehdä töitä 10 tuntia päivässä, mutta sinun tuottama hyöty voi olla yhden tunnin mittainen. yhdeksän tuntia hukkaan tai kuten usein käy vahingon tekoa, kuten ketjun aloittajan vihaisuudesta voisi päätellä. ranskassa on yritetty jopa lisätä vapaa-aikaa. mikä olisi suomessa oikea malli?
sitäkö yhteiskunta elää? murrosvaihettako? jolloin sovitetaan yksilöhyöty ja yhteishyöty. voi olla niinkin, että yhden tunnin aikana sinä saat aikaiseksi kymmenen tunnin työ.ja jos työntekijä sairastuu, niin hän tulee paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin jos yhteiskunta pitäisi hänestä huolta aikaisessa vaiheessa.
japanissa työpaikka on kuin perhe, jossa on paljon yhteisaktiviteettejä, urheilun, vapaan ajan, opintomatkojen saralla.
lisäksi on olemassa, jos ketjun aloittaja tietää, horoskooppien eli tuhansien vuosien vanha ihmisluonneoppijärjestelmä, jossa mm. kerrotaan siitä, mitä kukin ihmisluonne pystyy tekemään luonnostaan hyvin ja mitä ei. kuuntelemalla omaa itseänsä, voi tuottaa paljon enemmän hyötyä kaikille kuin pakottamalla siihen malliin, mitä muut haluavat sinun olevan.
uskon että työttömyysetuajattelu ei ole itseisarvo, vaan väline johonkin parempaan. ehkä se parempi on muotoutumassa.
jos ihminen on tyytyväinen itseensä, niin maailmassa on hyvää elää.
pitää sulkea silmänsä, poistaa kaikki huolensa ja ajatella sitä alkua kun oli pieni ja ajatteli, mitä haluaisi tehdä isona. ehkä mielen sopukoista palautuu se unohdettu intohimo, josta on haaveillut, mutta luopunut.
täytyy muistaa että kaikki työpaikkajutut, mitä siellä puhutaan, ollaan, ei ole aina paikkansapitävä.
raha on tehty mitata työtä ja vaihtaa se asiaan, mistä tykkää. raha on tullut liian tärkeäksi kun työnantaja huomasi syötteen, niin nyt toimitaan ei työhakijan arvoilla vaan työnantajan, jonka tarkoitusperä on...toivottavasti hyvä. koska jos ei ole työntekijöitä, niin ei ole työpaikkaa. siitäkö johtuu että on paljon työttömiä?
jos mieli ajattelee, että nykysysteemille ei ole mitää muuta vaihtoehtoa, niin se erehtyy. muu vaihtoehto aina löytyy. - abrakadabra4
abrakadabra3 kirjoitti:
ja jos työntekijä sairastuu, niin hän tulee paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin jos yhteiskunta pitäisi hänestä huolta aikaisessa vaiheessa.
japanissa työpaikka on kuin perhe, jossa on paljon yhteisaktiviteettejä, urheilun, vapaan ajan, opintomatkojen saralla.
lisäksi on olemassa, jos ketjun aloittaja tietää, horoskooppien eli tuhansien vuosien vanha ihmisluonneoppijärjestelmä, jossa mm. kerrotaan siitä, mitä kukin ihmisluonne pystyy tekemään luonnostaan hyvin ja mitä ei. kuuntelemalla omaa itseänsä, voi tuottaa paljon enemmän hyötyä kaikille kuin pakottamalla siihen malliin, mitä muut haluavat sinun olevan.
uskon että työttömyysetuajattelu ei ole itseisarvo, vaan väline johonkin parempaan. ehkä se parempi on muotoutumassa.
jos ihminen on tyytyväinen itseensä, niin maailmassa on hyvää elää.
pitää sulkea silmänsä, poistaa kaikki huolensa ja ajatella sitä alkua kun oli pieni ja ajatteli, mitä haluaisi tehdä isona. ehkä mielen sopukoista palautuu se unohdettu intohimo, josta on haaveillut, mutta luopunut.
täytyy muistaa että kaikki työpaikkajutut, mitä siellä puhutaan, ollaan, ei ole aina paikkansapitävä.
raha on tehty mitata työtä ja vaihtaa se asiaan, mistä tykkää. raha on tullut liian tärkeäksi kun työnantaja huomasi syötteen, niin nyt toimitaan ei työhakijan arvoilla vaan työnantajan, jonka tarkoitusperä on...toivottavasti hyvä. koska jos ei ole työntekijöitä, niin ei ole työpaikkaa. siitäkö johtuu että on paljon työttömiä?
jos mieli ajattelee, että nykysysteemille ei ole mitää muuta vaihtoehtoa, niin se erehtyy. muu vaihtoehto aina löytyy.työttömyysetu voi olla se turva-aitta, johon sairaat, sopimattomat, avun tarpeessa olevat putoavat. jos ei olisi sosiaalitukea, niin todennäköisesti kaikki yllämainitut henkilöt olisivat kerjäämässä kadulla heiltä, jotka ovat töissä ja varastamassa. olisiko se kiva? suomen työilmapiiri muuttuisi aika paljon nykyisestä. olisimme vain tehneet työtä nykyisen hymyilyn sijaan veri roiskuen.
jälleen kerran siis kerron, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat työnarkomaaneja eikä he suostu hevillä luopumaan siitä, koska he nauttivat työnteosta. toisaalta on olemassa ihmisiä, joille luonnostaan (luonnollinen järjestys, jumala, horoskooppi, ym) ylityö on hengen vaarallista, mutta he ovat todella hyviä sellaisissa asioissa kuin esim. lastenhoito, perhe, kodinhoito, koplmannet ovat järjen käyttäjää ja toiset vaikka sotilaita. No, ajatus katkesi, mutta pointti on se, että jokaiselle on jotakin ja kuuntelemalla sitä mitä osaa, haluaa, jaksaa voi saavuttaa paremman hyödyn vähemmällä vaivalla ja saada palkan ohessa siitä onnea.
- inhottavatyötön
Suomessa on tällä hetkellä noin 15 000-20 000 avointa työpaikkaa, työttömiä työkkärissä neljännesmiljoona (250 000) plus piilotyöttömät (ehkäpä 100 000-150 000?). Mitenkä ajattelitte sovitella noin 400 000 työtöntä 20 000 työpaikkaan, vaikka kaikki leväperäiset lusmut miinustettaisiinkin tuosta määrästä (noin 100 000 ehkä)?
Kaiken lisäksi on paljon avoimia työpaikkoja, joihin ei palkata henkilöä ilman soveltuvaa koulutusta sekä aikaisempaa kokemusta, joita sitten ei alkuunkaan riitä noiden työttömien joukosta. Nykyään hanttihommiinkin pitää olla joku "hoity toity" -koulutus ja vähintään 2 vuotta kokemusta. Näillä viitataan siivoukseen ja kassatyöhön, joita käytännössä pystyy oikeasti tekemään kuka tahansa kouluttamatonkin. Työnantajat ovat nirsoontuneet ja vaativat useasti melkein "kohtuuttomia" kun tarjonta kerran on niin laaja. Ei ihme, että työttömyys on huipussaan.
Oma päivä kutakuinkin: herään kello 6.30 vaikka olen työtön. Harrastan noin tunnin liikuntaa (en käy ryhmissä tai salilla vaan teen sen kotona, en siis "turhaan" tuhlaa verorahoja).
Sen jälkeen käyn ruokakaupassa, en osta lainkaan kallista lihaa, vaan pääsääntöisesti kasviksia ja vahtaan tarjouksia kuin hullu huuhkaja, joten en tuhlaa liikaa verorahoja ruokaan.
Tämän jälkeen, tällä hetkellä, luen suurimman osan päivästä pääsykokeisiin, jotka ovat kuukauden kuluttua. Pääsykoekirjat ostin Kelasta saamillani rahoilla, eli verorahoilla mutta koska niistä voi poikia elämän pituinen sijoitus ja mahdollisesti työttömyyden välttäminen loppu elämäkseni, en usko kellään olevan mitään vastaan sanomista. Pääsykoemateriaalit maksoivat noin 100 euroa minkä säästin kituuttamalla aiempin kuukausien työttömyystuistani.
Illalla tarkistan mollista varteenotettavat työpaikka ilmoitukset joihin laitan hakemukset. Ilmoitusten märästä riippuen tähän kuluu 1-3 tuntia. Minut kutsutaan haastatteluun aniharvoin. Keskimäärin kerran kuussa, jos niinkään usein.
En ole koskaan hakenut sossusta rahaa, vain Kelasta. En myöskään ota asumistukea, vaan pelkän työmarkkinatuen. Maksan sillä vuokran, laskut (sähkö, puhelin netti), vakuutukseni sekä kuukauden ruoat ja muut hygieniatarvikkeet ja vastaavat. En ole käynyt ulkona koko työttömyysaikanani. En siis ole ylläpitänyt sosiaalisia kontaktejani ja monet ystävistäni ovatkin huvenneet facebook tasoisiksi "tykkää -nappula" -kavereiksi, joita en ikinä tapaa. Minulla on tällä hetkellä vain yksi ystävä jota tapaan kasvotusten, noin kerran kahdessa kuukaudessa.
Elän siis aivan saatanasti leveämmin kuin kukaan työssakäyvä...
Pitääkö minua nyt inhota vain siksi, että otsassa lukee "työtön"?- sim salabim
harvemmin minuakin on kutsuttu.
olen taiteilija. puhutaan, että heille ei ole töitä, mutta se ei pidä paikkaansa, sillä suomessa on tosi paljon valkoista seinäpintaa ja muita ideoita, mistä ja miten taidetta voisi tehdä. kysymys on arvokysymys. suomessa ei ole tarvetta sille, vaikka maailmalla on paljon enemmän. puhutaan että pitää luoda itse työpaikkoja, sitä olen yrittänyt ihan ruohonjuuritasolta aivan virkamiehiin asti, mutta ei ole ymmärrystä. tämä osittain koska virkamies ei ole taiteilija, niin ei mahda mitään. en tiedä onko muilla aloilla samoin.
olen yrittänyt muita työaloja työn haussa, mutta ne eivät edes vastaa koskaan. kymmeniä ja kymmeniä hakemuksia. - sim slabim sim
sim salabim kirjoitti:
harvemmin minuakin on kutsuttu.
olen taiteilija. puhutaan, että heille ei ole töitä, mutta se ei pidä paikkaansa, sillä suomessa on tosi paljon valkoista seinäpintaa ja muita ideoita, mistä ja miten taidetta voisi tehdä. kysymys on arvokysymys. suomessa ei ole tarvetta sille, vaikka maailmalla on paljon enemmän. puhutaan että pitää luoda itse työpaikkoja, sitä olen yrittänyt ihan ruohonjuuritasolta aivan virkamiehiin asti, mutta ei ole ymmärrystä. tämä osittain koska virkamies ei ole taiteilija, niin ei mahda mitään. en tiedä onko muilla aloilla samoin.
olen yrittänyt muita työaloja työn haussa, mutta ne eivät edes vastaa koskaan. kymmeniä ja kymmeniä hakemuksia."inhottavatyötön"
työttömyys on haaste. sinä pysyt terveellisempänä jos et syö lihaa. menneisyydessäkään ihmiset eivät syöneet, niin paljon lihaa (joka päivä) kuin syödään nykyään. menneisyydessä syötiin kasviksia, viljaa, hedelmiä.... Kasvissyönti on terveellistä kaikin puolin. Olo on kevyempi, parantava vaikutus, älykkäämpi, rauhallisempi eikä ole sellainen vihainen kuin lihan syöjät. Jos suurin osa maapallon väestöstä söisi kasviksia niin ei olisi tarvetta tehdä superpitkiä työpäiviä, vaan vähempi riittäisi. Kotieläimille syötetään viljaa miljoonia tonnia. Kuvittele! Sen sijaan saman viljan voisi käyttää kasvisravinnossa. Kun sikaa tapetaan, niin eläin kärsii ja muu tuottomekanismi tavallaan ruokkii itse itseänsä, vaikka luonto ei välttämättä jaksa sellaista epäsuhta kuin suuri lihansyöjäväestö. Ihmisten tavoissa ja arvoissa on tapahduttava muutos. Tämäkin on osa nykytyöttömyyttä, sillä jotkut ovat ymmärtäneet asian. Toiset haluavat taistella lisää rahan ja materian perässä ja samalla käskevät muita tekevät samoin. Ajattele itse. Suomessa on liiaksi sellaista suvaitsematonta. Jos minä köyhä kävelen vaikka kohteesta A kohteeseen B, niin se ei tarkoita, että olen luuseri. Ei ole mitään järkeä minusta tuntuu ajaa autolla hiihtokeskukseen, jotta hiihtäisi. siinä ei ole järkeä. Pitää laittaa sukset ja hiihtää hiihtokeskukseen, hiihtää siellä ja palata hiihtäen takaisin. Eikös siitä syntyisi suurempi hyöty? Sama koskee erilaisia urheilupukuja. Jos sä ostat kalliin puvun ja käytät sitä pari kertaa, mutta kyllä että muut tajuaa, että sä oot urheilija puvun perusteella, niin siinä ei oo järkeä. Huomasin, että jos mä pukeudun johonkin teemaan sopimattomaan pukuun johonkin tilaisuuteen, niin nehän siellä vittuilevat mulle, vaikka kyllä mä oon ihan ok, sen tiedän. Työttömänä ei minuakaan jaksa kiinnostaa nää yläilman jutut, vaikka jos olisikin rahaa tuskin silloinkin menisin ostamaan superurheilupukuja tyhjän päälle. toki minullakin on Dreams in Life, mitä haluan tehdä.
Ihinen ei tarvitse paljoakaan
- ent "Lusmu"
Et taida olla täysin tietoinen työttömien tuloista.
- aina lusmu
en taida olla tietoinen työllistettyjen menoista
- sim salabim 3
aina lusmu kirjoitti:
en taida olla tietoinen työllistettyjen menoista
opiskellaan 17 vuotta 40 vuotta työntekoa ja ohessa yritetään saada onnellista perhe-elämää. itse epäilen yhtälön toimivuutta.
nykynuori opiskelee,tekee töitä ja perustaa perheen 35 vuotiana, jolloin ei oikein jaksakkaan enää synnyttää. oikeasti nainen on kypsä 16 vuotiaana. mieskin. heidän turvaverkkonsa olisi perhe eikä kela ja koulu. muuten perhe-elämästä ei tule mitään.
kun järki kieltäytyy kuuntelemasta kehoa eikä perhettä tulee, niin oireina tulee kehon ja mielen vaivat. turha sitten valittaa ja syödä lääkkeitä. asia korjautuu jos nuoret tytöt tekisivät lapsia. opiskelu? ehkä kun lapset ovat isot. miksi ei mies kanssa? on niitäkin, jotka haluavat välttämättä opiskella ensin. siksi on tärkeätä kuunnella itseään. valitettavasti yhteiskunta haukkuu juuri sellaisia "työttömiä". kuitenkin nämä työttömät tekevät varmaankin saman verran töitä kuin työllistetyt kukin omalla tavallaan. tuskin enemmistö jaksaa makaa sohvalla aamu kahdeksalta aina ilta kahdeksaan. siinä tulee hulluksi! ei ei lenkille, kauppaan, työprojekteja keksimään! Työvoimatoimisto vain joskus on niin jäykkä että mikä on Normi, jota pitää palvella kuin yliherraa, että ihmettelee, että miten tällä keinotekoisella hierarkialla pystyy edes tuottamaan jotakin hyödyllistä? Samat työvoimatoimiston työkkärit lyttäävät ehdotuksiani.
Juuri siksi on elintärkeätä että koulussa olisi taideopetusta!!!!!!!!!!
Että Eduskunnassa olisi taidetapahtumia ja työpaikoilla olisi taidetapahtumia!!!!!!!
Että ihmisten tietoisuus eläisi eikä muuttuisi Zombieksi!
Kaikki käyttävät taiteilija palveluja piraattiversioina - kirjastot, netti, ym. mutta porukat haukkuvat TYÖTTÖMIKSI maksaamatta heille koskaan PALKKAA!!!
Se vai on niin ettei kaikille ole mitään työtä tarjolla vaikka kuin koittaa
- kiltti pultti
tai on se niin, että on mahdotonta tarjota kaikille
- sim salabim 4
kiltti pultti kirjoitti:
tai on se niin, että on mahdotonta tarjota kaikille
korkean kulttuurin yksi tärkeimmistä piirteistä on korkealle kihittynyt TAIDE.
jos ei ole taidetta, niin tuskin yhteiskunta pärjää.
- YT-Suomi
Työssäkäyvän aloittajan on helppo leimata kaikki työttömät samanlaiseksi lus-
muilioiksi ja työtä vieroksuvaa sakiksi, totuus on aivan toinen mistäs niitä töitä
tekee kun niitä ei vaan ole koko ajan saa lukea lehdistä ja kuulla uutisissa uu-
sista YT neuvotteluista pelkästään vuonna 2013 häipyi yli 30,000 työpaikkaa.
Joukossa on tietysti väkeä joka on tippunut kelkasta täysin, on paljon nuoria
jotka ei sitten millään saa töitä koska ei ole kokemusta tai edes koulutusta
sitä myötä on jo syntynyt kadotettu sukupolvi seurauksineen..- sim salabim 5
mielipiteeni on että suuret yhtymät tilanteen pakosta joutuvat aina vähän valehtelemaan olipa se valtio tai yritystoiminta. lopputuloksia sovitetaan tilanteen mukaan, joten ainakin itse olen epäileväinen. toki osittain syynä on se, että itse en ole ollut noissa "suurissa organisaatioissa leivissä" ja siten en pysty ymmärtämään.
osittain samat organizaatiot eivät itse ole kiinnostuneita minusta ja tarjoamastani yhteistyöstä. joten lopputulos on juuri sellainen kuten on.
organisaatioissa totellaan päällikköä ja työtä tehdään kellon mukaan. hierarkian tarkoitus on tehdä työstä tuottava. todellisuus voi olla muuta. :-)
olen onnellinen niiden puolesta, jotka saavat hyvän työn. hyvä. :-)
uskon parempaan aina.
ihmiset elävät oikeastaan samaan aikaan samoja asioita "yhteistietoisuus" olivatpa he töissä tai työttömiä. tämän takana on suurempi luonnon kehitys, jota ihmiskunta elää. joten olen tulevaisuuteen uskova, sillä varmasti se, mitä nyt puuttuu, tulee korjautumaan ajan myötä. sellaista se on. - Sim Slabim 6
sim salabim 5 kirjoitti:
mielipiteeni on että suuret yhtymät tilanteen pakosta joutuvat aina vähän valehtelemaan olipa se valtio tai yritystoiminta. lopputuloksia sovitetaan tilanteen mukaan, joten ainakin itse olen epäileväinen. toki osittain syynä on se, että itse en ole ollut noissa "suurissa organisaatioissa leivissä" ja siten en pysty ymmärtämään.
osittain samat organizaatiot eivät itse ole kiinnostuneita minusta ja tarjoamastani yhteistyöstä. joten lopputulos on juuri sellainen kuten on.
organisaatioissa totellaan päällikköä ja työtä tehdään kellon mukaan. hierarkian tarkoitus on tehdä työstä tuottava. todellisuus voi olla muuta. :-)
olen onnellinen niiden puolesta, jotka saavat hyvän työn. hyvä. :-)
uskon parempaan aina.
ihmiset elävät oikeastaan samaan aikaan samoja asioita "yhteistietoisuus" olivatpa he töissä tai työttömiä. tämän takana on suurempi luonnon kehitys, jota ihmiskunta elää. joten olen tulevaisuuteen uskova, sillä varmasti se, mitä nyt puuttuu, tulee korjautumaan ajan myötä. sellaista se on.olipa työtön tai töissä, niin jos ei pidä ittensä vireessä, niin tuskin jaksaa
- ei päihteitä: alkoholi, tupakki ym.
- kasvisruokavalio: ei lihaa, munia, kalaa..... Suosittelen mitä osaan raakaravintoa!!! Sillä sä eläät 30 vuotta lisää jos ei enemmän!!! Ehdoton.
- riittävä liikunta ja kehon venyttelyä tai joogaamista
- itseopiskelua: positiivistä mieltä avartavaa kirjallisuustta, siis että kehittyy oikein
- työttömänä jokainen tarvitsee erittäin paljon uskoa itseensä. jos uskoo omaan itseensä, niin kaikki järjestyy
- jotakin tekemistä, jokin intohimo elämässä
- kannattaa perustaa lapsiperheen etsiä elämänsä kumppanin
- Työtön
Toki jos haluat niin jätä vain työsi ja parin tonnin palkkasi ja koeta elää kuussa 550 eurolla. Tahdon kuulla kuulumiset ja mielipiteet sen jälkeen :)
Typerää väittää, että työttömät saavat yhtä paljon rahaa kuin työssäkäyvät. -.- Sillä tavoin puhuu vain ihminen, joka ei tiedä mistä puhuu eikä ole vaivautunut ottamaan asioista selvää.
Itse olen työtön koska en saa töitä, koska ei ole työkokemusta. Työkokemusta vain on paha saada saamatta töitä, joten koetan tässä parhaani mukaan käydä työkokeiluissa ja uravalmennuksissa ja löytää sellaisen alan ja työnantajan, joka suostuu palkkaamaan ihmisen, jolla ei ole työkokemusta.- Sim Salabim 7
Vau! Minulla on sama vaiva, että jos ei oo yhtä niin ei oo toista.
Tiesitkö että raha tappaa ystävyyden. Siksi ystävyys on kirjattu niinkin pitkälle kuin lakikirjaan.
Tämä on syy miksi ihmisen on vaikea työllistyä. Laki on suhteeton nykytyökkärissä.
Keksitään lisää lakeja, että saadaan fyrkkaa ja kun saadaan fyrkkaa, niin vanhat lajit eivät pädekään, jostakin syystä, mitä en ole vielä tajunnut. Ehkä ihmisen luonne ei ole sellainen jämähtynyt vaan eteenpäin uteleva. Missä olisi sellainen Lakikirja joka tarkistuttaisi kaikki vanhat lait? Ei oo sellaista vaikka yritetään kovasti.
- repesin :D
kylläpäs on taas tietämätön ihminen asialla. suomalaiset ei saa soskasta paljo mitään. muutama hassu kymppi kuussa soskasta ei tunnu missään. hianostihan tällä elää, kun jää käteen kuussa 370e. ja joka kolmas kuu autovakuutusten jälkeen pitää pärjätä 200eurolla koko kuukausi. voisitte ihmiset miettiä ennenku kirjotatte tämmöstä paskaa. ei monikaan oo työtön omasta halusta
- ViroRules
Kyllä se muuttuukin, kun siirrytään Viron malliin, siellä ei paljon korvauksilla hummailla.
Veroaste on liian korkea, töitä olisi minullakin heti kahdelle- kolmelle, ei tarvitsisi itse tehdä kaikkien töitä.
Nyt maksan veroa reilusti, jos verot puolitettaisiin, palkkaisin heti yhden töihin.
Ymmärrän työttömiä, sillä vielä enemmän olet Suomessa kusessa kun perustat firman. Yksi vaihtoehto on pistää pakettiautoon mentävä firma Viroon, ja muuttaa sinne, vaikka tekisikin ilman kiinteetä toimipaikka töitä Suomessa.
Suomen järjestelmässä on veroaste niin korkea, että se tappaa ostovoiman, tuotekehityksen, työpaikat, ja kotimaisen pääomankin.
Silti jatketaan samalla linjalla valtio ottaa lisää velkaa, virkamiesten palkkoja nostetaan kaavamaisesti.
Vastuullistako ? - hulttiopummi
oon 25v jantteri..en oo ikinä töitä tehny..peruskoulun vaan käynyt..täten en edes tiedä millasta on suomalainen työelämä..ja ymmärrettävästi myös ei minullakaan mitään halua sinne lähteä,koska vihaan jos täytys aamulla aikasin herätä,ku oon tottunu herää joskus päiväl ilman herätyskelloa..mut mitä lukenu näitä työssäkäyvien kitinöitä niin,ei siel kaikenjären mukaan visn kovin monikaan viihdy? Työttömänä rahanpuute ei ole koskaan ollut mikään ongelma,koska siihen on jo pienestä asti tottunut et rahaa ei ole..asiat hoidetaan muilla keinoin..eli voin sanoa henk.koht et rahan merkitys onnellisuuteen ei päde kohdallani,ja kun ei ole rahaa..niin ei pääse ostamaan mitään epäterveellisiä herkkuja sun muuta turhanpäivästä roinaa..johon työssäkäyvil on pakonomainen tarve syytää rahansa,kun sitä ei kestä tilil katsoa..lisäksi olen pistänyt merkille et työssäkäyvät ihmiset (suurin osa) ovat ylipainoisia..eivät jaksa raskaiden päivien jälkeen kuntoilla jne..työttömänä sitä pysyy hoikkana ja mieli terveenä..liikuntaa rutkasti..ruuat teen ite ja kirjastosta käyn lainaa kirjoja,joita on yöt aikaa sivistää itseäni.
- 247
Pitkäaikaistyötön elää käytännössä vuokranmaksun jälkeen (mikäli vuokra kohtuullinen, muuten jää vielä vähemmän) -40% alennetulla toimeentulotuella koska hän ei ole työtä löytänyt, eikä ilmaishommia vastaan ottanut. Jos hän olisi ilmaishommia ottanut vastaan TE-keskukselta, eläisi hän silti vain max. 520€ tuloilla vuokran jälkeen. Käytännössä tuota ei kuitenkaan oikeastaan koskaan jää, koska asumistuen maksimimäärä on naurettavan pieni. Käytännössä tuo summa jääkin usein pyörimään sinne 300-400€ pintaan, mitä työttömällä jää käteen vuokranmaksun jälkeen JOS hän suostuu ilmaishommia tekemään TE-keskuksen nakittamana, jolloin korvauksena on työmarkkinatuki 9€/päivä joka menee helposti jo matkakuluihin. Jos jaksat joka kuukausi toimeentulotukea hakea, niin vuokran jälkeen saat käyttöösi kuitenkin 470€/kk vuokran jälkeen (olettaen että vuokrasi ei ole suurempi kuin kohtuullistettu vuokra sossussa, jolloin maksat ylimenevän osan tuosta 470€:stä). Sossu ei kustanna KAIKKEA. Laskuista kustannetaan sähkölasku ja julkisen terveydenhuollon menoja.
Käytännössä työttömän on mahdotonta elää leveämmin kuin työssäkäyvän kuten väität, koska jos työssäkäyvälle jää alle 470€/kk käteen vuokranmaksun jälkeen, on hän oikeutettu toimeentulotukeen tuohon samaan pisteeseen asti kun työtön. Tässä harvinaisessa tapauksessa kannattaisi kuitenkin harkita työpaikan vaihtoa, jos asiat on noin paskasti, palkkasi tuskin on lakien ja työehtosopimusten mukainen tällöin...
Suurinpiirtein työstä kuin työstä, oli se kuinka huono kokopäiväinen työ tahansa, saa käteensä esim. vuokranmaksun jälkeen enemmän kuin mitä työtön voi maksimissaan saada eli tuo 470€/kk. Kuitenkin pitkäaikaistyöttömänä tuon summan piirissä voi pysyä vain jos tekee "töitä" (lue: ilmaistöitä työmarkkinatuella). Jos et tee, olet työssäoloehdolla ja toimeentulotukesi perusosa putoaa -40% eli käytännössä tulosi vuokran ja sähkölaskun korvauksen jälkeen elämiseen on 270€/kk eli 9€/päivä.
Kukaan täysipäiväisesti lakia / työehtosopimusta noudattavassa laillisessa yrityksessä työskentelevä ei tienaa noin vähän, eli väitteesi siitä että "työtön elääkin leveämmin kuin työssäkäyä" on VÄÄRÄ, ja osoittautuu pelkäksi huonoksi provoksi.
Väitän että tienaavana ja työssäkäyvänä pysyy terveempänä kuin kituuttaen 9€/päivä liksalla kaikkiin elinkustannuksiin pitkäaikaistyöttömänä, tapellen jatkuvasti samaan aikaan byrokratian kanssa (TE-keskus sossu).
Itseasiassa työttömien liksassa olisi parantamisen varaa. 270€/kk pitäisi riittää "ihmisarvoiseen elämään" toimeentulotukilain mukaan. Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan sillä pitäisi pystyä kustantamaan seuraavat asia:
"Perusosalla toimeentulotuen saajan pitää kattaa:
ravintomenot
vaatemenot
vähäiset terveydenhuoltomenot
henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
paikallisliikenteen maksut
lehtitilaukset
televisiolupa
puhelimen käyttö
harrastus- ja virkistystoiminta."
Jokainen voi sitten miettiä omassa mielessään saako 9€/päivä budjetilla / 270€/kk tuloilla nuo kaikki asiat, kun hädintuskin riittää edes penniä venyttämällä päivittäiseen ruokaan. Tässä onkin epäkohta. -40% alentaminen toimeentulotukeen pitäisi jättää historiaan, sillä se vaarantaa ihmisarvoisen elämän. Tällä alennuksella suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on.
Vähintään yhtä suuri ongelma on tuo TE-keskuksen ja soskun politiikka millä tarjoavat pelkkää ilmaisharjoittelua ja työkokeilua joka ei solmi osapuolien välille työsopimusta eikä työntekijä saa työnantajaltaan ollenkaan palkkaa. Tällä toiminnalla tehdään työttömien kustannuksella tällä hetkellä härskisti tuottoa, vaikka idea muka pitäisi olla se että työtön saadaan työsopimuksella palkkatöihin kiinni. Näin ei tapahdu vaan esim. koulutuksissa konsulttifirma käärii voitot, ilmaistyötä tekevä firma taas työehtosopimuksia reilusti alemmalla, lähes nälkäpalkan summalla työntekijän itselleen, ja se TE-keskuksen täti vetäisee vielä itselleen provisiot mukanaan kun lähettää nälkäpalkalla työttömän tekemään yritykseen (joista ah niin monilla ei ole ajatustakaan työllistää oikeasti työsopparilla ketään harjoittelijaa) ilman työsuhdetta.
Sit on tietty erilaiset "työhönvalmentajat", jotka vielä laitetaan kermana kakun päälle etsimään "työkokeilu" ja "harjoittelu"-paikkoja työttömille, TE-keskuksen ulkoistettuna palveluna. Kun työttömälle tämmöinen työvalmentaja ulkoistettuna palveluna ostetaan etsimään ei työsopimuksen alaista duunia, niin tämä "valmentaja" sitten käärii kyseisellä työttömällä omaan taskuun mukavat palkat, samalla tavoitteenaan vain kurssittaa työtön ilmaistyöntekijäksi jollekin yritykselle.
Oli tarkoitus työllistää työtön palkkatyöhön, mukamas, mutta kaikki muut vaan saavat tästä tilanteesta sitä palkkaa taskuunsa paitsi itse tämä työtön joka semmoisena halutaan pitää.- Aamuyön yksinäisyys
Näin juuri, nämä TE-toimistojen pyörittämät orjamarkkinat pitäisi lakkauttaa kokonaan.
Monikaan ihminen ei tajua, että myöskin nämä toiminnot kustannetaan verorahoilla, eli samalla tuetaan kilpailua vääristävää yrityksen toimintaa.
- työtön
syyttäkää pihejä pomoja. Palkkaneuvotteluissa aina tarjoavat pikkupalkkaa. kun vuokra on 650€, saan käteen työttömänä 650€ 470€ 60€ (sähkölasku/2kk)= 1180€. Jos menisin töihin matalapalkkaiseen työhön, voisin saada 1300€ käteen, - 650€ (vuokra) - 60€ (sähkö) - 50-100€ (matkakulut) = 490€.
Oletetaan, että veroprosentti on 10, on palkan oltava 1430€ kuussa jotta 1300€ jää käteen. Jokainenhan ymmärtää ettei sitä töihin kannata 20€ voitolla lähteä ollenkaan. Tilanne on toinen kun puhutaan 2000€ kuukausipalkasta. Silloinhan se töihin meneminen auttaa oman varallisuuden kasvattamisessa. Harva vain suostuu tuota maagista 2000€ maksamaan.
On muutenkin työnantajan etu, että työntekijällä on varaa toimivaan autoon / huoltaa autoa, jotta pääsee töihin. Jos ei siinä haastattelutilanteessa näytä palkka nousevan ni eikun perseilemään. Esim. kysymys, kuinka usein käytät alkoholia? Siihen kun vastaa että kyllä lähes päivittäin yks viinipullo menee, viikonloppuna hieman enempi, ni johan siinä työttömyys senkun jatkuu.
Työnsaanti on muutenkin hirmu vaikeeta. Ite oon ylioppilas, 5 ammattiakin hankkinut, eikä silti meinaa töitä mitenkään saada. Jotenkin meni maku koko hakemiseen kun tuli vastauksia, kiitos mutta ei kiitos. Itse kuitenkin kirjoittanut monta tuntia ansioluetteloa ja työhakemusta. Tuskin edes lukevat niitä tai hakevat huvikseen. Tässähän tulee sellainen fiilis että perkele, jos en kelpaa töihin ni sitten en kelpaa. En voi ketään pakottaa mua töihin ottamaan. Eli lonkeroa naamaan ja sohvalle kattomaan leffoja tai ulos nyt kun kesäkin tulee.- Alennettu
Olen niin pahoillani puolestasi.
Tiedän miltä sinusta tuntuu. Ei ketään voi pakottaa ottamaan toista töihin.
Ainoastaan TE-toimisto voi laittaa orjaksi eli pakottaa. Tämä on samankaltainen tuhoisa seuraus kuin palkanalennus. Sen jälkeen et lähde mihinkään, vaan siihen jäät orjapalkalla.
Jos itse lähdet, seuraa vähint. kolme kk karenssia.
- levveesti eletään
Itsellänihän vuokra on 620€ mutta täällä korvataan vain mx. 550€ asti. Olen kieltäytynyt menemästä ilmaisharjoitteluun kurssille ja vaatinut palkkatyöpaikkaa. Näin ollen minulle on rapsahtanut karenssi ja sossu pisti alennuksen toimeentulotukeen -40%.
Saan siis huolimatta 620€ vuokrastani seuraavasti:
550€ 470€*0,6 (perinteinen -40% alennus toimeentulotuen perusosalle) sähkölasku max 50€ = 882€ - 620€ vuokrani (kohtuullistettu 550€neen joka max.) = 262€ - 50€ sähkölasku (siinä se pyörii joskus talvella on 60€ ja joudun maksamaan 10€ "omasta pussista) = 212€.
212€ on -40% toimeentulotuella se mitä minulla jää käteen "elinkustannuksiin" eli ruokaan, vaatteisiin, hygieniatervikkeisiin yms. Kai tässä täytyy miettiä millon tulee noutaja. Raha ei riitä, joudun joskus pummimaan sukulaisilta jotain ruoka-apua.
Jos ei olisi tuota alennettua toimeentulotukea, jäis vuokrani jälkeen käteen silti kuitenkin vain noin 420€...- levveesti eletään
Ajattelin tosin että pitäis varmaan valittaa KHO asti tuosta että 212€/kk ei riitä ihmisarvoisen elämän ylläpitoon kun sillä pitäis saada ruoka, vaatteet, hygieniatarpeet yms. mutta taitaisi tuossa käsittelyssä kestää melko kauan......
- Dyykkari.
Dyykkaamalla saa hyvää ruokaa, tosin roskiksetkin on jo lukossa ahneiden sikojen takia..?
- Alennettu
levveesti eletään kirjoitti:
Ajattelin tosin että pitäis varmaan valittaa KHO asti tuosta että 212€/kk ei riitä ihmisarvoisen elämän ylläpitoon kun sillä pitäis saada ruoka, vaatteet, hygieniatarpeet yms. mutta taitaisi tuossa käsittelyssä kestää melko kauan......
En lukenut vielä ketjua, mutta katson myöhemmin.
Tuosta ruuasta sen verran, että oletko käynyt katsomassa noita ruoka-avustuksia. Ainakin pk-seudulla niitä taitaa olla jopa joka päivä jossain päin.
Itse en asu pk-seudulla.
Olen saanut ryynejä, herneitä ja sellaista tosi halpaa perusruoka-apua lähisukulaiseltani. Hän käy noissa jakeluissa itse, ja on antanut minullekin.
Olen huomannut, että se pienikin apu on kuitenkin plussaa. Lähden itsekin kyllä etsimään noita ruokajakeluita, kun saan pahemmat asiat ensin tasapainoon.
Olen työssäkäyvä.
Ei vit... tän alotuspostaajalla ei toi ajatus kauas kulje. Mikä tää nykynen harha on että työttömät elää jotain luksus elämää? tutustukaa faktoihin ja miettikää jos kykenette siihen. n 460e kaikkiin menoihin kuussa ei ole luksusta. Hirvee ongelma tehty taas siitä jos joku heitti baarissa pari vitsiä, pitäskö hommata vaikka joku oma kaveri sinne baariin mukaan - niin ei tarvis vaan muiden juttuja kuunnella.
Ennenku joku pätee että sen 460e päälle saa sähköt ja vuokran lääkkeet. Niin joo ehkä saakin, mutta jos ei saisi niin kadullako sitä pitäis elää? sekö olis hyvä kun olis kadut täynä ryösteleviä kodittomia - vaikka johan niitä jo nytkin on.
- esko5
lymphaticus kirjoitti:
Ennenku joku pätee että sen 460e päälle saa sähköt ja vuokran lääkkeet. Niin joo ehkä saakin, mutta jos ei saisi niin kadullako sitä pitäis elää? sekö olis hyvä kun olis kadut täynä ryösteleviä kodittomia - vaikka johan niitä jo nytkin on.
Niin, eikä tuota 460€:tä kyllä kovin pitkään edes saa... mikäli haluaa ottaa vastaan vain PALKKAtyötä.
- legion, we are many
"Tämän takia en voi sietää työttömiä"
"nykymenon muututtava"
Olet ihan selkeästi valinnut väärän ammatin jos et ole iloinen töistäsi etkä ole tyytyväinen nykyiseen työnkuvaan. Sinun olisi pitänyt valita sotilaan ammatti koska tässä ammatissa saat vihata toisia ihmisiä niin paljon kuin vain haluat. Sotahan perustuu vihollisuuteen.
Minäkin olisin saattanut pysyä työelämässä hieman pidempään jos tässä elämässä olisi hieman vähemmän ihmisiä jotka vihaavat toisia ihmisiä ja käyttävät kyynärpäätaktiikkaa pärjätäkseen työelämässä tai opiskeluelämässä.
Nykypäivän työttömät ovat kuin kuninkaita joiden ei edes tarvitse käskyttää omia palvelijoita tai orjia. Poliitikot, opettajat ja muut virkamiehet tekevät käskytyksen työttömien puolesta. Tarvitsee vain katsella auringonlaskua riippumatosta olutta siemaillessa. Sinä voit ryhtyä tällaiseksi kuninkaaksi milloin tahansa. Senkun lopetat työnteon. Siinä vaiheessa kun työelämästä poistuvat ihmistenvihaajat jotka käyttävät kieroutta, oveluutta ja muita kyynärpäätaktiikoita toisia ihmisiä vastaan, on minullakin mahdollisuus pärjätä työelämässä. Minä oikein mielelläni nauttisin työnteosta, mutta eihän se mukavaa ole jos työelämässä on niitä valittajia jotka valittavat siitä kun pitää kuudelta herätä ja pitää tehdä sitä ja tätä. Mitään ei ole pakko tehdä. Senkun lopettaa työnteon niin pääsee kalifiksi kalifin paikalle.
"Ai miksikö en itse ryhdy työttömäksi? No siksi, koska minulle käsite "itsekunnioitus" ei ole aivan vieras!"
Kunnioitat itseäsi muiden kustannuksella? Kunnioitat itseäsi niin paljon että sinulla on oikeus valittaa muille heidän elämästään tai elämäntyylistä? No entä jos minä alan valittamaan sinun elämäntyylistä? Mitä jos minä käytän sinun verorahoja tähän Suomi24:ssa istumiseen jotta voidaan valitella ja voivotella täällä vuoroin ja toisin?
Jos aiot hyökätä työttömiä vastaan, kannattaa perustaa oma armeija koska meitä on monta. - Nykymaalama
Kyllähän noita töitäkin on nykyään olemassa niin jonninjoutavia hyödyttömiä tarpeettomia ja ylipalkattuja eikä ainoastaan vaan suojatyövirkoja.
Viellä enempi mua melkein inhottaa kattella tarpeettoman työn teeskentelijöitä ja
kovalla palakalla kun rehellisiä työttömiä tai semmoiseksi syyttään
joutuneita. - Töitä sopivasti
Oivalsin muutama vuosi sitten ettei kannata elää työllensä vaan itsellensä. Otin lopputilin suuresta metallialan yrityksestä. Harrastuksen kautta löysin uuden työn. Aikaisemmin tienasin paremmin mutta nyt voin tehdä mitä haluan. Jos en tänään halua työskennellä niin siirretään hommat huomiselle. Kesä on hieman kiireistä mutta voihan sen perään lähteä talvella. Tärkeintä on että viihtyy elämässään ja jos joku viihtyy ja pärjää ilman työtä niin hyvä. Se on jopa kunnioitettavaa. Ihmiset jotka kunnioittavat itseänsä vain työn kautta ovat todella köyhiä.
- Ei niin hyväveli
Toivotaan että lama syvenee ja jatkuu jolloin Suomi ei saa enää ulkomaanvelkaa. Silloin alkaa kulutusjuhlien jälkeinen karmea krapula ja kulissit sortuvat. Katoaa ´kaikki keinotekoiset konsulttifirmat, työllistämisprojektit yms. Suojatyöpaikat ym. hyväveli-viritykset katoaa ja epäterveet rakennelmat sortuvat koska jos ei ole rahoitusta ei synny noitakaan rahastusviritelmiä.
Nykyinen työllisyyspolitiikka johtuu liiasta irtorahasta, siinä on helppo vetää välistä eikä pirukaan saa selvää minne raha uppoaa vaikkei tulosta synny. Vai osaako joku selittää yhtälön missä yhtä työtöntä joka saa päivärahaa n, 500 € nettona/kk palvelee monta henkilöä joilla on kiinteä ja varmaan hyvä kuukausipalkka ? Vertaan sitä koneen hyötysuhteeseen jossa koneeseen kaadetaan 100 litraa polttoainetta vuorokaudessa (ottoteho) ja siitä saadaan ulostulotehoa 10 wattia/vrk (antoteho). Kuulostaako järkevältä ?
Ehkäpä Nalle ja kumppanit ovat oikeassa, ainoa järkevä systeemi on puhdas kapitalismi jossa kysyntä säätelee tarjontaa. Jos joku haluaa palkata toisen tekemään jonkin työn he voisivat tehdä keskenään työsopimuksen ilman kolmatta osapuolta. Työnantaja maksaa palkan tilille ja työntekijä huolehtii itse veroista, eläkkeistä, työttömyysvakuutusmaksuista ym. Ei liene ylivoimaista näin tietokoneaikana, ainoa este ovat viranomaiset jotka jäisivät tarpeettomiksi (työttömiksi).
Luulen että siihen mennään mutta vasta pakon sanelemana (rahat loppuu). Ei työ maailmasta lopu, maksajasta vain on pulaa.- Eivät he oikeassa ol
USA:ssa on Nallen ja kumppaneiden systeemi. Siellä rikkaat ovat tosi rikkaita ja tosiaan, he voisivat hyötyä oikein kunnolla yhteiskunnasta.
Siinä systeemissä ei ole kuin muutama pahempi puoli
- Töitä ei ole tarkoituskaan koskaan riittää kaikille, koska pitää pitä yllä epätoivoa ja 5 euron minipalkkoja.
- Siellä on slummeja, slummeista ei isoimmalla osalla ole edes teoreettista mahdollisuutta päästä pois.
- Koulutus ei ole samanarvoista, laatuista eikä kaikkien ulottuvilla. Rikkaille aina ja menestyksestä huolimatta, köyhät ovat todella epätasa-arvoisessa asemassa suhteessa toisiinsa ja rikkaisiin.
- Köyhyys, epätasa-arvo ja työttömyys aiheuttaa suoraan ongelmia. Turhautumista, epätoivoa ja pahoinvointia, mistä seuraa väkivaltaa, mielenterveysongelmia, hylättyjä lapsia, hu*ria, huumeita ja kaikkia päihdeongelmia. Mitä ei voida hoitaa millään, koska yhteiskunnalla ei ole varoja.
- Mitä enemmänon köyhyyttä ja epätasa-arvoa, sitä enemmän on väkivaltaa ja muita rikoksia. Rikollisuus on köyhimmissä osissa maata törkeän suuri, otapa asiasta selvää. Se toteutuu kaikkialla. USA on muka hyvinvointivaltio ja silti siellä on ihmiskaupasta lähtien kaikkea.
- Köyhyys, terveysongelmat yms. tappavat ihmisiä.
- Ihmisiä kuolee huonoon hoitoon ja syöpäjonoihin yms. perheet menevät konkurssiin vakavista terveysongelmista.
- Vakuutukset eivät ole kaikkien tavoitettavissa ja yleistä järjestelmää ei ole.
- Detroitin kaupunki on paras esimerkki siitä, että nallen toivomalla systeemilla kokonainen kaupunki voi mennä konkurssiin. Donald voi silti aina vaan paksusti. Se oli vertauskuva. Mutta siksi nalle haluaa sen systeemin, että sinä olet detroitin kansalainen, hän on donald.
- Jotkut tekevät jopa 2-3 työtä tulematta silti kunnolla toimeen. Minimipalkka tosiaan on noin 5 euroa.
- Työehdot saattavat olla surkeat, työpäivät 12 tuntisia.
Joten kyllä, se kapitalismi hyödyttää todella paljon niitä ihmisiä, jotka sitä ajavat ja yrittävät puhua siitä, miten reilua se on ja miten paljon se kaikkia hyödyttää (hehän ovat kaikki) ja mitä vielä. Tosiasia on näkyvissä jos haluaa katsoa. USA:kin on surullinen maa joiltain osin, siellä köyhät lähtevät jopa sotaan rahaa saadakseen.
Tarkalleen ottaen pakon sanelemana siihen systeemiin ei ole mitään tarvetta, se halutaan ajaa tänne. Syystä että..?
Tämä systeemi toimivana olisi liian tasa-arvoinen joten se on ajettava alas. - 44555666333338888888
Eivät he oikeassa ol kirjoitti:
USA:ssa on Nallen ja kumppaneiden systeemi. Siellä rikkaat ovat tosi rikkaita ja tosiaan, he voisivat hyötyä oikein kunnolla yhteiskunnasta.
Siinä systeemissä ei ole kuin muutama pahempi puoli
- Töitä ei ole tarkoituskaan koskaan riittää kaikille, koska pitää pitä yllä epätoivoa ja 5 euron minipalkkoja.
- Siellä on slummeja, slummeista ei isoimmalla osalla ole edes teoreettista mahdollisuutta päästä pois.
- Koulutus ei ole samanarvoista, laatuista eikä kaikkien ulottuvilla. Rikkaille aina ja menestyksestä huolimatta, köyhät ovat todella epätasa-arvoisessa asemassa suhteessa toisiinsa ja rikkaisiin.
- Köyhyys, epätasa-arvo ja työttömyys aiheuttaa suoraan ongelmia. Turhautumista, epätoivoa ja pahoinvointia, mistä seuraa väkivaltaa, mielenterveysongelmia, hylättyjä lapsia, hu*ria, huumeita ja kaikkia päihdeongelmia. Mitä ei voida hoitaa millään, koska yhteiskunnalla ei ole varoja.
- Mitä enemmänon köyhyyttä ja epätasa-arvoa, sitä enemmän on väkivaltaa ja muita rikoksia. Rikollisuus on köyhimmissä osissa maata törkeän suuri, otapa asiasta selvää. Se toteutuu kaikkialla. USA on muka hyvinvointivaltio ja silti siellä on ihmiskaupasta lähtien kaikkea.
- Köyhyys, terveysongelmat yms. tappavat ihmisiä.
- Ihmisiä kuolee huonoon hoitoon ja syöpäjonoihin yms. perheet menevät konkurssiin vakavista terveysongelmista.
- Vakuutukset eivät ole kaikkien tavoitettavissa ja yleistä järjestelmää ei ole.
- Detroitin kaupunki on paras esimerkki siitä, että nallen toivomalla systeemilla kokonainen kaupunki voi mennä konkurssiin. Donald voi silti aina vaan paksusti. Se oli vertauskuva. Mutta siksi nalle haluaa sen systeemin, että sinä olet detroitin kansalainen, hän on donald.
- Jotkut tekevät jopa 2-3 työtä tulematta silti kunnolla toimeen. Minimipalkka tosiaan on noin 5 euroa.
- Työehdot saattavat olla surkeat, työpäivät 12 tuntisia.
Joten kyllä, se kapitalismi hyödyttää todella paljon niitä ihmisiä, jotka sitä ajavat ja yrittävät puhua siitä, miten reilua se on ja miten paljon se kaikkia hyödyttää (hehän ovat kaikki) ja mitä vielä. Tosiasia on näkyvissä jos haluaa katsoa. USA:kin on surullinen maa joiltain osin, siellä köyhät lähtevät jopa sotaan rahaa saadakseen.
Tarkalleen ottaen pakon sanelemana siihen systeemiin ei ole mitään tarvetta, se halutaan ajaa tänne. Syystä että..?
Tämä systeemi toimivana olisi liian tasa-arvoinen joten se on ajettava alas.Jo vuosikymmeniä sitten kun jenekissä muutaman vuoden töissä olin( ja pienipalkkaisisa sikäläisissä paskaduuneissa vielä olinkin) niin kyllä siellä tyrmääviä juttuja näki ja koki, ei ikinä olisi uskonut mitään sellaista olevan sen pohjalta mitä sikäläisistä oloista median kautta uutisissa ja muuten tietoa tulee. Näin se varmasti nykyäänkin on, tai ehkä sentään vähän realistisempaa tai monipuolisempaa tietoa saadaan netinkin kautta. Yksi tyrmäävistä asioista oli juurikin tämä köyhyys suhteessa meidän oloihin missä kuiten niin suuri osa ihmisitä eli, ja äärimmäistäkin köyhyyttä ja kurjissa alkeellisissa oloissa eläjikin siellä oli. Autot sentään olivat näillä köyhemmilläkin ja ne parempia kuin meillä, mutta asunnot jotain keveitä nuhruisia trailereita missä krääsämatot, no kodinkoneita sentään hyvinkin oli. Myös näistä ongelmista vakavien sairauksein kohtaamisen yhteydessä niistäkin vähän tulin tietoiseksi vaikka itse vaan nuorena siellä pyörin, ne vakuutukset olisi pitänyt olla ja ne oli hirmukallaita eikä niitä köyhille paskavduuneissa pyöriville hevin myönnettykkään. Ja jos jotain paskaduunia olikin, niin ei se todellakaan merkinnyt mitään vakaata työsuhdetta mitä meillä tuolloin vielä paljon tehtaissa oli.
- 20+15
Kai edes keskustelit asiasta heidän kanssaan? Jotenkin typerää juosta kotiin ja alkaa vaahdota solvauksia, jos ei uskalla niitä tilanteessa käydä suoraan sanomaan.
Työtön ei tienaa oikeastaan mitään, ellei jättäyty työttömäksi pesämunalla/oma asunto, niin on aika turha edes väittää elävänsä kovin leppoisasti. Toki jos vetää makaroonia 24/7 niin voi sitten käydä terassilla vähän useammin vetämässä kesällä tuopin tai toisenkin...
Toisekseen, miksi leimaat työttömät kaikki sen perusteella, että yhden idiootin tapaat? Tai edes 10 idioottia, tai 200? Kumminkin työttömyys ei kaikilla ole valinta ja monella edes paskan työn saaminen tarkoittaisi muuttamista suur-helsingin alueelle.... - töttöröö
Työpaikoilla on nykyisin huono ilmapiiri, koska niissä on töissä tuollaisia patoutunutta vihaa täynnä olevia pellejä.
- Alennettu
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12216541
Kai te olette lukeneet tämän, että työttömyyskorvasta maksetaan myös henkilöille, jotka eivät ole Suomessa koskaan edes käyneetkään.
(eu kansalaisen perheen elättäminen-säädöstä tarkoitan, en ole ehtinyt linkkiä tarkastamaan, että mitä siinä sanotaan) : )
on hienoa huomata, että asutaan rikkaassa maassa. - Asioiden puolia
Sinun pitäisi olla kiitollinen näille kaikille!
Ensinnäkin matalapalkka-alat ja nämä "kaikki työt pitää ottaa vastaan 3tunnin työmatkoilla" mitä ei siis korvata ja omavastuu on suuri, saadaan aikaan vain työttömien avulla. Ei muurahaisten avulla. Muurahaiset tosiaan raataa ja raataa, mutta kuten 70- ja 80-luvuilta muistamme, ne pirulaiset alkavat myös vaatia esimerkiksi korkeampia palkkoja tai muita oikeuksia, jos lieka pääsee liian pitkäksi. Siksi työttömyyttä on ollut ja tulee olemaan. Työttömyys, sen pelko ja siitä meuhkaaminen, mahdollistaa isojen poikien leikit. Kohta on ajettu tännekin 5 euron tuntipalkka, nyt tyypillinen työsuhde on jo osa-aikainen, määräaikainen tai vaikka urakkatyöt matalalla tuntipalkalla.
Mitään näistä eduista ei olisi saavutettu ilman työttömiä.
Tätä sokeaa kritisointia pidetään tuilla yllä.
Tuket myös työllistävät ja tuovat kunnille rahaa: niin eivät pelkkiä menoja! Yksi työtön köyhä työllistää sosiaalityöntekijän, te-keskuksen työntekijän ja kelan työn tekijän. Etkö ole koskaan ihmetellyt, miksi tuet ym. eivät tätä asiaa kohden tule yhdeltä luukulta? Miksi tämän 300 euron muka-turvan takaisin tuleminen kesti 20 vuotta? Miksi se ei hyödytä kaikkein köyhimpiä ollenkaan? Kaikkeen on syynsä.
Riitaa ei saada aikaan ilman valheita. Joten joku levittää uutista miten nämä salapeäriset sossupummit saavat "kaiken". Jos sinäkin ottaisit selvää mitä se "kaikki" suurimmillaankin on, et niitä muutamaa muka huijaria paljon muuta kuin säälisi. Todella harva hyötyy systeemistä. Väärinkäytöksetkin johtuvat isoimmaksi osaksi siitä, että on jääty pulaan tms. ja sitten epätoivoisina yritetään kaikkea.
Kukaan ei kuitenkaan muista yhtä ahkerasti otsikoida siitä, että suomessa on monin kertainen määrä tukien ALIkäyttöä. Ihmiset eivät siis hae tukea vaan kärsivät vielä enemmän. Sitä on huomattavasti enemmän, mutta sinäkään et edes tiedä sitä.
Hoet hellanlettasta ja muuta, mutta et huomaa kyseenalaistaa mitään etkä ajattele.
No, työvelvollisuus sitten. Niin, yhteiskunta pyörii velkavankeudella. Asuntovelkaiset liian pienituloiset korviaan myöten veloissa raatavat ovat ostaneet itselleen avovankilatuomion pienellä palkkiolla ja elättävät: ketä? Kuka hyötyy pankeista eniten? He eivät muuten maksa sinne korkoja vaan nostavat sieltä osinkoja :)
Nämä muurahaiset ostavat enemmän kun mihin on varaa ja aika moni paikka pyörii sillä, että he maksavat korkoina ja kuluina autoista omakotitaloihin kaiken tuplana. Muurahaiset luulevat että heillä on varaa, kun he käyvät töissä 7-16 ja sitten ottavat lainaa.
Muurahaiset ovat samanlaisia pelinappuloita, tietenkin voivat paremmin ja heillä on enemmän rahaa. Köyhimmätkin saattavat toki käydä töissä ja osa esimerkiksi siivous- tms. orjatyötä tekevistä saa muka sitä "itsekunnioitusta" siitä että käyvät töissä ja silti joutuvat hakemaan asumistukia ja/tai sosiaaliavustusta.
He kokevat sitten olevansa muka enemmän oikeutettuja, vaikka oikeastaan he vain mahdollistavat sen, että yritys palkkaa liian pienellä palkalla ja sitten veronmaksajat maksaa työntekijän lopun toimeentulon = on oikein että ihminen tulee toimeen, mutta todellisuudessa elätämme tuhansia yrityksiä! Ne sosiaalituet siis menevät palkatun työntekijän lopun palkan maksuun eli suoraan yritysten tukemiseen.
Emmekä suinkaan pienyrityksiä, vaan esimerkiksi 200 miljoonan liikevaihdon SOL:lia tai Lassila tikanojaa, ISS:ää ja mitä näitä nyt onkaan.
Työttömät ovat myös tärkeitä kunnille ja kaupungeille, sillä heidän ja opiskelijoiden avulla pyöritetään jopa päiväkoteja! Kyllä vain! Ympäri vuoden on 1-3 työntekijää korvattu työharjoittelijalla.
Ensi kerralla kun alat kritisoimaan jotain moisella kiihkolla, soisin että olet ottanut edes alkeista selvää.
Itse en koe tässä mitään kiihkoilun aihetta, koska asia ei kerran kiinnosta ketään. Te meuhkaajat meuhkaatte laiskoina ottamatta mistään selvää, köyhät nöyristelee kyyryssä nurkassa ja poliitikkojen suurin ongelma tuntuu olevan saako suomalaisia kulttuuriperinneasioita, kuten suvivirttä, harjoittaa.
Olet oikeassa siinä, että nykymenon pitäisi muuttua, mutta kaikesta muusta olet väärässä.- 44555669988722333333
Valikoivasti sinäkin analysoit kun näyttää puuttuvan tarinastasi kokonaan verotuksen osuus ja merkitys hintoihin(tuohon korkoon ja joihinkin osinkoihin vaan keskityt ikääkuin niiden kautta kaikki syötäisiin, niistäkin muuten menee vero moneen kertaaanki, no vasureilla on tietenkin laput näin silmillä) mikä on kuitenkin ylivoimaisesti suurin tekijä ja myös inflaatiollakin on oma tärkeä roolinsa tässä. Se on tämä verotus meillä karmaisevalla tasolla, ja edelleenkin sitä vaan nostellaan ja keksitään uusia veroja, ja sillä silti aina vaan huonommin saadaan julkinen terveydenhuoltokin hoidettua vaikka juuri tämänkin varjolla(ja tietenkin myös työttömyys/sossu-tukien varjolla vaikka ne ovat sittenkin aika pieni tekijä tässä) tätä kovaa verotusta perustellaan.
- lonkkamies
En muista oliko tämä ketju vai joku toinen,mutta KIITOKSET TUHANNESTI SILLE HENKILÖLLE,joka kertoi että työttömäksi jäädessäsi sinulla on oikeus myös hakea vuokralaisena asumistukea..tätä en ois itsekkään saanut ikinä tietää,koska työkkäri taikka liiton kassa näitä asioita ei kerro..ehin muutaman kk olla ansiosidonnaisella ilman et tiesin tästä etuudesta,mutta parempi että sain tietää nytten kun en ois ikinä saanut tietää..eikai se auta ku uusia lentoja alkaa ottaan kiinni..elämä on suorastaan mahtavaa! =)
Keksitpäs sinä hienon sadun, koska siinä tulee se kohta jossa Susihukkanen puhkuu ja puhaltaa talosi nurin?
- debehe
Kaikille ei vaan riitä töitä ja eikä saa vaikka kuinka hakee. Kaikki ei ole työttömien syytä. Syyttäkää niitä jotka irtisanoo porukkaa.
- Vänskä työtön
Hei, tiedän erään vänskän joka on ollut työtön 3 vuotta vaikka hän voisi ihan hyvin käydä töissä, hän ei jaksa eikä häntä huvita. tekis mieli soittaa sille ja sanoa suorat sanat, kyllä pistää vihaks ku tommoisia laiskoja paskoja pitää olla.
- possumunkki11
No mikset sitten soita? Taidat pelätä että saat selkääsi, kun töissä olet itse vaan vedellyt pullakahveja ja istunut toimistossa. No ymmärrän tietysti, rapakunnossa olet.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077