Suomaiset hyysää ryssiäkin enemmän kun omia kansalaisiaan.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288683229960.html?pos=ok-nln
Virolainen työtön voi saada Suomesta 30 000 euroa
11
274
Vastaukset
- ++1
Tuolla tavalla romutetaan sosiaaliturvaa kun päästetään entisen itäblokin väkeä eduista hyötymään.
- Voit vaikuttaa
Itsehän olemme tämän halunneet äänestämällä samoja puolueita kuin isämme tai jättäneet kokonaan äänestämättä.
- Niks ja Naks
Uutista on korjattu :
"Yle on oikaissut juttua seuraavasti 30.4. kello 16.36.
Ajankohtainen kakkonen kertoi tiistaina Kelalta saamiinsa tietoihin perustuen, että työttömäksi jäänyt ja Viroon palaava virolainen kirvesmies voisi saada Suomesta jopa 30 000 euron sosiaalietuudet itselleen ja perheelleen 500 päivän työttömyysjakson aikana.
Keskiviikkona 30.4.2014 ilmeni, että Kelan toimitukselle antama tieto oli väärä. Tosiasiassa kotimaahansa palaava virolainen työtön voi saada työttömyyspäivärahaa ja muita etuuksia vain kolmen kuukauden työttömyysjaksolta"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288683229960.html?pos=ok-nln- keinot löytyy...
Näitä sosiaaliturvanhakumatkoja kannattaa tehdä säännöllisin väliajoin Suomeen. Näin sitä voi nauttia sitten enemmän. Käy muutaman päivän täällä töissä ja maksaa verot, sitten kun työt loppuu, kela maksaa. Eihän se ole duunarin vika jos töitä ei riitä joka päivälle.
- ...............
Jännästi tuossa kumminkaan ei ole mainittu paljonko heidän työttömyyspäiväraha ja muut etuudet ovat.. :-)
- olemme vaikuttaneet
Todellakin itse olemme tämänkin tilanteen sallineet äänestämällä maamme EU:n jäseneksi demareiden ja varsinkin ay-liikkeen innostamana !!
- Tyhmät päättäjät
Kyllä Virolaiset ym maahanmuuttajat tulevat sen vuoksi, koska meillä saa jos jonkinlaista etua.
Myös eläkertymiä ys tuloja he saavat.
Ajatelkaa lapsia paljon, työttömyys, tukia, lapsilisiä yms niin tulot kuukaudessa usea tuhat, Sama koskee myös lestadiolaisia, jotka tekevät lapsia ja saavat tuhansia erilaisia etuja kuukaudessa. Voiko puhua jo lapistehtailusta?
Miettikää sitä jos suomalainen mennee johonkin muuhun valtioon ei hän saa mitään etuja. Onko Suomi siis hiukan tyhmä ja sen päättäjät? Ilmankos meillä on velkaa.
Köyhät ja maahnmuuttjat saavat ylisuuria avustuksia ja herrat vievät bonuksin aja erorahoina kaiken itselleen. - kokemusta on
suomi työtön on oikeutettu lapsikorotuksiin myös Virossa asuvista lapsista
- 44555222669999999999
No joo. Siinäkin taas on esimerkkitapaus otettu. Sen verran rehellisiä kuitenkin siinä ollaan, että sanotaan suoraan kyseessä olevan kuvitteellinen esimerkkitapus eikä suinkaan mikään todellinen esimerkkitapaus. En usko että Viroon ainakaan mitään suuria rahoja sosiaaalituuksien muodossa valuu, ja jos jotain työttömyyskorvauksia saavat niin ovat he sitten töissäkin täällä olleet eivätkä minään pimeän työn tekijöinäkään.
Työttömien pieniä avustuksia aina pitää esittää ikäänkuin ne olisivat keskeisiä syitä julkisen puolen budjettiongelmiin. Sitten siinä vielä joku kuvitteellisen virolaisen suomessa töissä olevan muija kahden pienen lapsen kanssa saa 600€ lapsilisää. No jos joku harva vaikka osuisikin näin lapsilisää saamaan niin mitä siitä sitten. Että kehtaavatkin tuollaisesta mesoa itse julkisista varoista hirmupalkkoja nauttivat paskiaiset, tämä Halla-Ahokin siinä. Kuitenkin ne isot rahat syö suuripalkkaiset vakaissa viroissaan löhövät byrokraattilaumat, ja jo erilaisia yritystukia ja maataloustukiakin maksetaan enemmän. - tiedoksi
No joo, eipä varsinkaan maataloustukiaisia kannata tähän juttuun vetää, ne pysyy valtaosin kotimaassa, ovat lähinnä korkean verotuksen kompensointia ja palaavat aika pian takaisin kiertoon.
Vaikka demarit eivät noin asiaa näekään !- Make poika
Suomalaiselle väärennetty karenssi ja ulkomaan eläville kaikki. Huom! Olen työttömien
tukihenkilö ja ihmettelen joka viikko rikoksia ja itsemurhia. Ei tää oo enään tästä
maasta, tehkää jotain demokratian ja kansanvallan eteen ja nyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450