laiskat automaatit pyörii

aina jaloissa..

Kun lähtee valoista pitää tökkästä automaattiritsaa edessä, vaikka jätkä siellä työntää kenkää kuinka konehuoneeseen. Ei vaan kulje ja monessa lodju vielä arpoo, mitä silmään..
Kaikissa tehottomimmissakin ritsoissa jo automaatteja..

45

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^^^

      Kas kun minulla on juurikin päivastaisia kokemuksia. Yleensä kun automaattivaihteisella lähden liikkeelle, niin peräänajo meinaa tulla ensimmäisen kerran jo valojen vaihtuessa vihreäksi, kun manuaalilla sohlaava etsii sitä eteenpäin vievää vaihdetta ja yrtittää saada käsijarrua pois päältä.
      Seuraava onkin sitten se hetki, kun se ykkösvaihde on vingutettu loppuun ja alkaa se kakosvaihteen etsintä. Silloin manuaalit yleensä lähes pysähtyy.

      Automaatillla kun lähtee liikkeelle, niin ei tarvitse huolehtia mistään muusta, kuin kaasun annostelusta, ettei takapyörät lyö liikaa tyhjää.

      • huomannut,,

        Siellä vain laiska automaatti arpoo..


      • Enemmän on tiellä nämä jotka ei osaa manuaalia käyttää ei kytkintä ei vaihtaa


    • Sama huomattu

      Automaattiautoissa on joko mehumaija, jolloin kaikki teho menee luistattamalla hukkaan ja mitään ei tapahdu tai sitten niissä on kaksoiskytkentäautomaatti, jolloin isojen kolahdusten ja nykäysten saattelemana ne voivat lähteä liikkeelle ja pysyvät liikkeellä siihen asti jos kaasusta helppaa.
      Se nimittäin saa vaihteiston arpomaan sen välillä ollaanko kiihdyttämässä vai hiljentämässä. Silloin automaattiauto lähes pysähtyy keskelle risteystä ja koko liikenne seisoo.

      Yksi vaihtoehto vielä on kuminauhavaihteisto, jota käytetään mm. Toyotissa, jotka eivät manuaaleinakaan liiku mihinkään.

      Nyt pitäisi harkita automaattivaihteistojen kokonaan kieltämistä tai ainakin isoa varoituskylttiä niiden takaikkunaan.

      • automaattia

        Eipä noi uudet automaatit paljoa luista, ku turbiini lukitaan aika pienessä nopeudessa. Toi ns. kuminauhalaatikko on ajossa melkeen mukavin vaihteisto. Nää hiton robottilaatikot on aika susia oikeaan automaattiin verrattuna...


      • ^^^^^^^^^^

        Käypäs vaikka kiihdytyskisoissa katsomassa C- ja D- luokkien autojen lähtöjä.
        Lähes kaikki on automaatteja (niitä perinteisiä momentinmuuntimella olevia).
        Kiihtyvyys 0-250km/h alle 10s.
        Ei haittaa vaikka osa tehosta menisi luistamiseen, kun sitä tehoa vaan on riittävästi.
        Ja nuo autot on aivan katulailisia, kadulle katsastetuja autoja.


      • VÄÄRIN!!!! Automaatilla on mahdollista ottaa kierroksia jo jemmaan, kun vain painaa jarrua ja kaasua yhtäaikaa ja kun vihreät syttyvät ei kun jarru ylös.

        Siinä jää moni manuaali taakse


    • polje jopolla vaan

      No eipä sitten ole juurikaan kokemusta ja havaintoo automaateista, ei todellakaan.

    • Kelpo Mies

      Minulle liikkennevaloista liikkeellelähteminen ei ole mikään kisasuoritus ja hyvin olen automaattivaihteisilla kerinnyt. Päälle saa tulla, jos pokka kestää.

      • polje vain salilla

        Automaatti lähtee liikkeelle jo silloin kun jarrua kevennetään ja kulkee hiljakseen jo ennenkuin koskeekaan kaasuun. Sitten vaan kaasupedaalilla jätetään manut.
        Nimittäin toistaitoiset manut polkee kytkintä kuin vanhaa singeriä ja sitten vielä pitää irroittaa käsi hepistä ja keskittyä keppiin, jotta saisi edes jonkin eteenpäin vievän vaihteen kytketyksi. Kun viimein saa kytkimen ylös, niin muut on jo horisontissa.


    • kyllä lähtee

      minä olen jo yli risteyksen manuaalilla kun automaatti vielä nostaa kierroksia paikallaan

    • Viherpiipertäjä

      Arvon manuaalikuskit! Kun olette noin rehvakkaana yksinkertaisen auton ajamisesta, miten teiltä mahtaisi onnistua purje- tai moottoriveneen manoveeraus? Veneiden käsittellyyn liittyy aina aallokkonsuunta,virtauksen suunta,tuulensuunta, ja potkurin pyörimissuunnan sivuttaisveto. Entäpä pienkoneen lentäminen sivutuulessa ? Lentokoneen lentäminen ei sekään ole kovin yksinkertaista. Siinäkin täytyy ottaa huomioon monet asiat, toisin kuin autossa, jossa lyötyäsi jarrut pohjaan auto ei liiku mihinkään. Amispojalla tulisi vetelät housuun lentokoneen tai veneen kipparina.

      • Ei.Piipero

        Minä en ajaisi metriäkään purje- tai moottoriveneellä, ellei siinä ole automaattia.


    • V 8 kokomoottori

      Lentokoneessa ei olekaan kaasupoljinta, vaan kierrokset pidetään vakiona, eikä paljon "" kaasutella valoissa "". Lentokoneissa myös kierrokset nousevat heti kun kahvasta tuupataan. Toista se on nykyajan riisipusseissa. Erästäkin turbogolffissa sai lätkyttää kaasupoljinta edestakaisin, eikä mitään tapahtunut. Oli kuulemma luonnollinen viive. : ""Kyllä ne kierrokset nousee, kun pidät polkimen vähän aikaa pohjassa. "" Siihen vielä lisäksi tomaattilaodju, niin se on tasaraha. Molemmissa on viivettä, ennenkuin auto suostuu neliin.
      Hienot , vanhatkin isot jenkit on ihan eri juttu. Itsellänikin oli -57 Desoto tomaatilla, Sen keulaa oli hauska hypyttää rytmikkäästi kaasun ja jarrun avulla.

    • nopea ruudikas

      ""VÄÄRIN!!!! Automaatilla on mahdollista ottaa kierroksia jo jemmaan, kun vain painaa jarrua ja kaasua yhtäaikaa ja kun vihreät syttyvät ei kun jarru ylös. ""
      Manuaalilla on mahdollista ottaa kierroksi jo jemmaan, kun vaan pitää kytkimen pohjassa. Kun vihreät syttyvät ei kun kytkin vaan ylös.
      Siinä nykyinen 7 -8- vaihteinen automaatti heittää lähdössä jo pari-kolme pykälää ylös, ja ruuti loppuu siihen. Vain ähkyvää pörinää kuuluu

    • Minä olen aina oikeassa

      Minäkin haluan osallistua tähän hienoon keskusteluun!

      Minä olen oikeassa siinä, että kumpi on parempi, manuaali- vai automaattivaihteisto. Kanssani eri mieltä ovat siis väärässä, eli he ovat tyhmiä, rumia, ajotaidottomia luusereita. Lisäksi heidän autonsa on ihan romuja. He ovat todennäköisesti homojakin kaikki.

      • 2.4 STW

        Aamen. Asiaa ei voisi parmmi kiteyttää :-)


    • pääpunasena

      itellä on valoissa kaasu ja kytkin pohjassa koko ajan ja toinenkäsi kepissä (rystyset valkoisina) ja toinenkäsi valmiina kässärikahvassa nuppi valmiina puolessavälissä. Näin rentoudun :)

      • pinna kireenä

        Kai muistat vielä nykiä autoa 20 cm kerrallaan eteenpäin aina silloin & tällöin?

        Tai ylämäessä "roikotat" autoa kytkimen varassa koko ajan.


    • Molemmat löytyy

      Ajan molemmilla paljon. Manuaali on nopeampi ja varmempi lähtijä valoista. Automaatillakin pääsee mutta rauhallisesti.

      • ei mopoille

        Jos se manuaali on nopeampi ja varmempi lähtemään liikkeelle, niin miksi kiihdytyskilpailuissa lähes kaikki ajaa automaatilla?

        Minäkin olen ajanut molemmilla paljon (ensimmäinen automaattivaihteinen 1984).
        Ei se vaihteisto vaikuta auton liikkeellelähdön nopeuteen, vaan moottorin teho ja renkaiden pito.
        Automaatilla on helpompi tehdä lähtö, jossa ollaan aivan pidon rajoilla.
        Manuaalilla lähtökierroksien lisäksi, pitoon vaikuttaa kytkimen noston nopeus, hiukankin liian nopea nosto ja auto jää lyömään tyhjää.
        Automaatilla lähtökierrokset on helpompi hakea kohdalleen ja toistaa lähtö optimaalisena.

        Tietysti on eri asia, jos autossa on niin vähän tehoa, että automaatin lämmöksi muuttama teho vaikuttaa suorituskykyyn, mutta sillon niistä on turha tulla keskustelemaan AUTOpalstalle.
        Mopoautoille on ihan oma palstansa.


    • tussu on tussu

      Automaatti. Jokainen voi kokasta, kun ajaa saman auton manuaalina ja automaattina.. Automaatissa tuntu, että olis kakskytheppaa vähemmän..

      • dadidaduu

        Minun mielestäni tussu liittyy seksiin eikä autoiluun, mutta meillä taitaakin olla siihen erilaiset lähestymiskulmat.


      • 60 hv ja sutii

        Niin tuntuu, kun kiihtyvyys on tasaista.

        Manuaalinytkyttimellä saa paremmin renkaat sutimaan. Etenkin talvella. Tosin eteenpäinliikkumista se ei auta ja meno loppuu viimeistään siinä vaihteessa, kun manuaalitumputtaja rupeaa etsimään, että mistä se 2. vaihde tänään löytyy...


    • Isoisä

      Niin, manuaalissahan ei veto lopu kun kaasupoljin nostetaan ylös ja kytkin painetaan pohjaan. Vaikka nykyaikaisessa automaatissa on jo valmiina seuraava vaihde, niin vielä lippalakkipojat vänkäävät antiikkivaihteiston puolesta. Voiko, muuten, Bemaria ajaa ilman lippalakkia ja aurinkolaseja?

    • IHmettelen...

      MIstähän johtuu sitten, että uudet automaattivaihteiset autot ovat nopeampia kiihdytysessä 0-100, kuin manuaalit?

      • Ei olekaan

        Eihän ne olekaan. Ei ole minunkaan autoni automaattina nopeampi vaan muutaman kymmenyksen hitaampi. Jossain malleissa ero on 1-2 sekuntia manuaalin hyväksi. Jossain kaksoiskytkentä automaateissa ero voi olla paperilla automaatin hyväksi mutta käytännössä ei.


      • ei mopoille
        Ei olekaan kirjoitti:

        Eihän ne olekaan. Ei ole minunkaan autoni automaattina nopeampi vaan muutaman kymmenyksen hitaampi. Jossain malleissa ero on 1-2 sekuntia manuaalin hyväksi. Jossain kaksoiskytkentä automaateissa ero voi olla paperilla automaatin hyväksi mutta käytännössä ei.

        No ehkä sinun mopoautosi on manuaalina nopeampi, mutta oikeat autot on automattina nopeampia kiihtymään.


      • ja pelle
        ei mopoille kirjoitti:

        No ehkä sinun mopoautosi on manuaalina nopeampi, mutta oikeat autot on automattina nopeampia kiihtymään.

        Mitkä kinnerit?


    • vlcdsg

      "jätkä siellä työntää kenkää kuinka konehuoneeseen."
      hänen pitäisi opetella hitaan työntämisen sijasta polkaisemaan kaasupoljin kerralla lattiaan asti ilman sekunninkaan viivästelyä, sitten alkaa automaattikin tajuamaan että pitäisi kiihdyttää ripeästi eikä etanan lailla.

      • tasainen kiihdytys

        Seuraaviin punaisiin seisomaan ei ole mitään kiirettä.
        Joissakin alkeellisissa manuissa on vain sellainen ON - OFF -kaasupoljin.


    • Mercedes automatic

      lähtee muuten E220 CDI Mersu aika liukkaasti automaatilla varsinkin jos sportti asennolla. Jää tehokkaammatki automaatit jälkeen koska alavääntö 400nm ja tehokas voiman välitys tiehen (takaveto)

      • kyllä silloin

        Kun tarpeeksi polleja, yli 200..


    • hah..

      Aikaisempi puurokattilan hämmentäjät kirjoitus on näköjään provosoinut hieman :D

      • mopokoneinen

        Automaatti muiden riesa, tupeksii jaloissa!


    • otsasuonetpuhkee

      Se on paha, kun joutuu vartoomaan yhden ylimääräisen sadasosasekunnin...kele!!
      Pitää päästä kotisoffalle kaljaa ryystään äkkiä...tana!
      ...kele!!

      • sääliksi käy

        Onko manuanaalilla kotisohvan kulmassakin keppi, että on käpälissä jotakin vatkattavaa koko ajan.


      • kallista jos

        Vahingossa töytäsee sitää edessä hyytyvää, arpovaa automaattikotteroa..


      • hihihihihihih
        sääliksi käy kirjoitti:

        Onko manuanaalilla kotisohvan kulmassakin keppi, että on käpälissä jotakin vatkattavaa koko ajan.

        mitähän keppiä se käsi vatkaakaan...


    • Kutipää

      Valitettavasti kaikki tehokkaat autot on automattilaatikolla, osaa voi käskyttää manuaalisesti mutta eipä ihminen pärjää koneelle vaihtonopeudessa. Kyllä se manuskahämmennin on halpojen ritsojen juttu.

    • Viimeinen taisto

      Voitko kuvitella öljysheikin vaivautuvan hämmentämään proletaarivaihteistoa?

    • 325 i

      Minä jaksan kyllä vaihtaa kädellä. Olen vetännyt handuun koko ikäni, siksi jaksan.

    • Anonyymi

      Mistä sais vielä uuden auton jossa on kunnon laatikko.Itellä vanha jagge laatikon öljyt vaihdettu 150 tonnissa.Vaimolla fiat 500x.Tuntuu että sivullisetkin näkee milloin auto vaihtaa.Tosihieno ropotti vaihteisto.

      • Anonyymi

        Olipa hienoa verrata noita keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hienoa verrata noita keskenään.

        Äläs nyt. Anna manuaalitumputtajan tuntea suurta ylpeyttä siitä, että hän kykenee pumppaamaan polkuautonsa polkimia vuoronperään, saaden polkuautonsa liikkeelle.

        Ei kaikki tähän kykene! Vrt ei kaikilta onnistu omien kengännauhojen sitominenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe