Jumissa huonossa suhteessa

Yksin ja umpikujassa

Haaveilen poispääsystä suhteesta, joka ei ole enää pitkään aikaan tehnyt minua onnelliseksi. Mieheni mielestä en pärjäisi omillani ja en siksi saisi valittaa, kun hän kohtelee minua kuin kiloa paskaa. Ei ole väkivaltainen, mutta ei kyllä pidä minua silti ihmisenä. Ajoittain.

Olemme olleet neljä vuotta yhdessä ja tuntuu oudolta heittää kaikki yhteinen aika pois, mutta olen tullut siihen tulokseen, että se on ainoa vaihtoehto. Hän kuluttaa minua henkisesti, itsetuntoni ja hyvinvointini kärsii, vaikka edelleen löydämme rakkautta ja intohimoa yhteisistä hetkistämme. Se ei kuitenkaan enää riitä, etenkin kun hänen mielestään en ole mitään, en kuulemma edes pärjäisi omillani, ilman häntä. En hänen mielestään tee mitään oman olemassa oloni eteen.

Varsinainen ongelma on sitten se, että olen opiskelija, minulla ei opintotukea lukuunottamatta ole muita tuloja (ja sekin vähä loppuu kesäksi), joten omaan asuntoon muuttaminen on jokseenkin vaikeaa.

Olenko yksin tällaisessa tilanteessa?
Mitä minä teen?

4

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä!

      Vai niin, ettet muka pärjää ilman häntä?Olin vuosikymmeniä parisuhteessa, jossa sain kuulla nuo sanat.
      Kyllä ihminen pärjää ilman häntäkin.

    • Vähän ryhtiä nyt

      Kymmenet tuhannet muut opiskelijat asuvat yksin, miksi se sulle on ongelma? Taitaa olla tekosyy olla muuttamatta. Elämässä pitää tehdä uhrauksia välillä jotta pääsee eteenpäin. Tarkoitan tällä, että sulla ei riitä satasia nyt sitten shoppailuun.

    • Trapped

      Ymmärrän sinua täysin. Olen melkolailla samankaltaisessa tilanteessa, ainoana erona että miehellä liikenee enemmän lämpöä ja läheisyyttä elektroniikalle kuin minulle ja sovituista asioista ei pidetä kiinni. Välillä tuntuu kuin asuisin teinipojan kanssa, vaikka mies jo 33v...
      Opiskelijan niukka talous estää omaan luukkuun muuttamisen toiselle paikkakunnalle, puhumattakaan siitä että pitäisi siihen päälle ostaa kalusteet ja ruokaa hengen pitimiksi. Tuloina pelkkä opintoraha 9kk vuodesta, joka sekin on suurimmaksi osaksi mennyt koulumatkoihin (kiitos Kelan, korkeakouluopiskelijoiden kouluun matkustamista ei tueta..)
      Usein olen sanonut puoliksi tosissani muuttavani pois ellein meno muutu, mutta mies ei taida tajuta ennenkuin huomaa tavaroideni hävinneen. Saapi nähdä mihin tämä kehittyy..

    • Pärjäät

      Hopi hopi kelaan ja kaupungin asuntotoimistoon. Eron myötä saat asunnon nopeasti kun sitä oikeasti vaadit. Kun asut yksin saat myös asumistukea. Otat ilta-/viikonlopputyön ja pärjäät kyllä opiskeluajan. Hieman seuraamalla esim. tori.fi sivustoa tai kierrätyskeskuksia löydät erittäin edullisesti tai jopa lahjoituksena kalusteet opiskelun aikaiseen asuntoon.

      Pärjät kyllä. Älä anna toisen alistaa sinua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe