Haaveilen poispääsystä suhteesta, joka ei ole enää pitkään aikaan tehnyt minua onnelliseksi. Mieheni mielestä en pärjäisi omillani ja en siksi saisi valittaa, kun hän kohtelee minua kuin kiloa paskaa. Ei ole väkivaltainen, mutta ei kyllä pidä minua silti ihmisenä. Ajoittain.
Olemme olleet neljä vuotta yhdessä ja tuntuu oudolta heittää kaikki yhteinen aika pois, mutta olen tullut siihen tulokseen, että se on ainoa vaihtoehto. Hän kuluttaa minua henkisesti, itsetuntoni ja hyvinvointini kärsii, vaikka edelleen löydämme rakkautta ja intohimoa yhteisistä hetkistämme. Se ei kuitenkaan enää riitä, etenkin kun hänen mielestään en ole mitään, en kuulemma edes pärjäisi omillani, ilman häntä. En hänen mielestään tee mitään oman olemassa oloni eteen.
Varsinainen ongelma on sitten se, että olen opiskelija, minulla ei opintotukea lukuunottamatta ole muita tuloja (ja sekin vähä loppuu kesäksi), joten omaan asuntoon muuttaminen on jokseenkin vaikeaa.
Olenko yksin tällaisessa tilanteessa?
Mitä minä teen?
Jumissa huonossa suhteessa
4
515
Vastaukset
- tsemppiä!
Vai niin, ettet muka pärjää ilman häntä?Olin vuosikymmeniä parisuhteessa, jossa sain kuulla nuo sanat.
Kyllä ihminen pärjää ilman häntäkin. - Vähän ryhtiä nyt
Kymmenet tuhannet muut opiskelijat asuvat yksin, miksi se sulle on ongelma? Taitaa olla tekosyy olla muuttamatta. Elämässä pitää tehdä uhrauksia välillä jotta pääsee eteenpäin. Tarkoitan tällä, että sulla ei riitä satasia nyt sitten shoppailuun.
- Trapped
Ymmärrän sinua täysin. Olen melkolailla samankaltaisessa tilanteessa, ainoana erona että miehellä liikenee enemmän lämpöä ja läheisyyttä elektroniikalle kuin minulle ja sovituista asioista ei pidetä kiinni. Välillä tuntuu kuin asuisin teinipojan kanssa, vaikka mies jo 33v...
Opiskelijan niukka talous estää omaan luukkuun muuttamisen toiselle paikkakunnalle, puhumattakaan siitä että pitäisi siihen päälle ostaa kalusteet ja ruokaa hengen pitimiksi. Tuloina pelkkä opintoraha 9kk vuodesta, joka sekin on suurimmaksi osaksi mennyt koulumatkoihin (kiitos Kelan, korkeakouluopiskelijoiden kouluun matkustamista ei tueta..)
Usein olen sanonut puoliksi tosissani muuttavani pois ellein meno muutu, mutta mies ei taida tajuta ennenkuin huomaa tavaroideni hävinneen. Saapi nähdä mihin tämä kehittyy.. - Pärjäät
Hopi hopi kelaan ja kaupungin asuntotoimistoon. Eron myötä saat asunnon nopeasti kun sitä oikeasti vaadit. Kun asut yksin saat myös asumistukea. Otat ilta-/viikonlopputyön ja pärjäät kyllä opiskeluajan. Hieman seuraamalla esim. tori.fi sivustoa tai kierrätyskeskuksia löydät erittäin edullisesti tai jopa lahjoituksena kalusteet opiskelun aikaiseen asuntoon.
Pärjät kyllä. Älä anna toisen alistaa sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127184
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t364222törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/383698Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3991962- 321457
- 351448
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi621377Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1771090Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121088Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111020