Minkä ikäisen saa tatuoinnin?

^Tytsy

Eli siis minkä ikäisen saa ottaa tatuoinnin?
Oon kuullut että vanhempien luvalla tatuoinnin saa ottaa 16-vuotiaana mutta muuten 18-vuotiaana?
onko totta?
oon 15w tyttö ja haluisin ottaa tauoinnin mutta en sitä sitten varmaan saa kun vasta 16-vuotiaana vanhempien luvalla?

15

9774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punainen-leijona

      Ainakin helsingissä Itäkeskuksen Ducks tattoossa ( vai kirjoitettiinko noin) saa ottaa tatuoinnin viisitoista vuotiaana. Nuorempi tarvitsee huoltajalta luvan.

      Eri liikkeissä nuo ikärajat vaihtelee roimasti. Joissakin saa ottaa vasta täysikäsenä ilman huoltajan lupaa. Mutta luulen, että alle viisitoista vuotiaille ei tehdä missään liikkeissä ilman huoltajan lupaa.

      Kannattaa vaikka soitella sinne liikkeeseen johon olisit menossa ja kysellä ikärajoista.

      • Anonyymi

        Moi, olen täyttämässä 15v 6 kuukauden päästä. En asu Helsingissä ja haluisin oikeesti ottaa tatuoinnin? Mistä saa ? Asun Tampereella. Thanks alot


    • LRM

      Yleensä tatuoinnit on K-18, vanhempien luvalla K-16. Itse otin ensimmäisen kuvani 17-vuotiaana äitini (hieman vastahakoisella) luvalla.
      Tuskin sitä lupalappua olisi tarvinnut, tyyppi teki kuvia kotonaan pimeästi.

      Kävi miten kävi, kannattaa miettiä loppuun minkä kuvan ottaa ja varmistaa että tatuointivehkeet on steriilit jne.
      Ei mulla muuta. :)

      • Mariak

        Itse olin vakaasti päättänyt ottaa tatuoinnin kun olin 14. Tiesin jo kauan aikaisemmin minulle tärkeän itse valitsemani merkin (tai kuvan..) ja vanhempani eivät olleet vastaan, koska tiesivät ettei se ollut mikään päähänpisto vaan vakavasti suunniteltu asia. Olin lukenut netistä neuvoja ja ohjeita etukäteen ja menin sitten tatuointiliikkeeseen. Olion valmistautunut vanhempien suostumuksella mutta kun minun piti allekirjoittaa paperi että olin yli 18, eikä mitään kysytty, joten nimi vaan alle. :) Olen nyt ollut erittäin onnellinen tatuoinnin omistaja jo 6 vuotta enkä koskaan haluaisi tatuointiani pois! En usko että tatuointi käy enää noin helposti sen ikäisille ja tietysti pitää olla asiasta varma, mutta jos olet päättänyt niin kannattaa yrittää.


    • meitsi

      laitoin tatuointini 17-vuotiaana, kyseisen liikkeen omistaja ei laita alaikäisille ilman että jompikumpi vanhemmista on VIERESSÄ, tiiän tapauksen jossa alaikäinen meni kyseiseen liikkeeseen tatuoimaan itseään, vanhemmilta oli lupa mutta toinen vanhemmista myöhästyi, liikkeen omistaja otti ja soitti kyseisen tyypin isälle...

      tämän tatuoijan mukaan ei oo laissa määritelty ikää, se riippuu paikan omista periaatteista

    • tatuoitu

      sehän riippuu paikasta todella paljon... itse otin ensimmäisen 15 vuotiaana, toinen vanhemmistani oli mukana mutta tuskinpa olisi edes tarvinnut!

    • Jonna

      Mä sain tatskan jo 15vuotiaana vanhempien suostumuksella.

    • minä

      ... Kun otin ekan tatuointini. Eli ilmeisesti ikärajaa ei ole silloin jos vanhemmat antavat luvan. Mutta muutenhan se on se 18.

    • no minä vaan..

      Tietääkö noin nuori tosiaan minkälaista tatuointia jaksaa katella koko loppuelämänsä..?

    • tatskan haluava

      onko kuopion seudulla tehty 14 vuotiaalle tatuointia huoltajan suostumuksesta?? tiedättekö??

    • 12v

      sattuuko se hirveesti ottaa tatuonti voisko joku kuvailla miltä se tuntuu kun ite haluisin ottaa

      • lifemocker

        se tuntuu siltä kun sua tökittäs neulalla


      • Tats in tits
        lifemocker kirjoitti:

        se tuntuu siltä kun sua tökittäs neulalla

        Ihanko ite keksit?


      • lifemocker
        Tats in tits kirjoitti:

        Ihanko ite keksit?

        no en varsinaisesti kun näitä kuvia mulla on...


    • Anonyymi

      emt

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe