ero ja mies ei suostu muuttamaan

hjelp...

Nyt kaipaisin joltakulta neronleimausta mitä tehdä. Tai miten saisin asiat menemään niin että saisin itse jäädä eron tullessa kaksioomme, kun se on kaikkienkannalta järkevää.. Jos muutamme kumpikin, joutuu molemmat jokatapauksessa lähtemään, tai sitten minä tai hän jää asuntoon, jolloin hän tuskin yksin saa maksettua koko vuokraa ja joutuu lähtemään kuitenkin. (mulla vanhemmat apuna, ovat myös tarjoutuneet maksamaan mieheni ulos tästä, jotta voisin asua tässä)

Olemme nuoripari ja asumme siis vuokrakaksiossa joka on vuokrattu kummallekin, itse opiskelen ja mies on työtön, tällä hetkellä on kuntouttavassa toiminnassa ja käy terapiaa, (käyn itsekin terapiaa, miehen toimintakyky rajoittunut, minun ei). Silti olisin valmis menemään opiskelujen ohella osa-aikatöihin tai ottamaan kämppiksen, kaverini voisi suostua kun kysyin. Ongelma vaan on kun mies ei suostu lähtemään tästä asunnosta koska ei halua minun saavan kaikkea. Itse taas en viitsisi muuttaa kun on opiskelut kesken (mies ei tällä hetkellä ole edes kuntouttavassa toiminnassaan) ja mulla on lemmikkejä, joita en ihan heti saa siirrettyä sijaismajoituspaikkaan, jos sellaiseen menisin sekä omistan pianon, jonka siirto maksaa. Ollaan toki joskus aiemmin puhuttu että hän voi hoitaa lemmikit tai voisin itse käydä hoitamassa niitä, vaikka asun muualla. Tuntuu raskaalta vaan käydä hoitamassa omat lemmikit omassa kodissa ja silti mennä nukkumaan muualle ja opiskella vielä samalla.

Sitten on se, että kumpikaan ei oikein voi mennä vanhemmilleen, (tai kavereilleen) kun omani pilasivat mielenterveyteni enkä halua olla heidän nurkissaan enää. Miehelläni on vähän sama juttu, mutta vähän siedettävämpi tilanne, tosin riitelee enemmän äitinsä kanssa joten hankalaa... (isä ei kuvioissa)

Sopu tuskin on enää mahdollinen, kun ollaan oltu yli 4 vuotta yhdessä ja aina on ollut se ajatua että olisi parempi erota. En jaksa enää panostaa tähän suhteeseen tai alottaa puhtaalta pöydältä. Kamalinta oli kun halusin erota muutama viikko sitten (ja olin jo ihastunut toiseen), niin mies murtui täysin ja uhkasi itsarilla ja alkoi viiltelemään itseään. Menetti totaalisesti itsensä ja elämänhalunsa ja jouduin unohtamaan kokonaan ihastukseni ja katsomaan että mies pärjää ja sitten päätimme jatkaa vielä (kun mies kertoi että rakastaa yli kaiken ja olen maailman tärkein ja on tajunnut miten huonosti on kohdellut). Patiterapiassakin käytiin pari kertaa, en pitänyt terapeutista enkä saanut paljoa irti itsestäni. ) Joten yrittäminen taitaa olla aika lopussa...

Lopulta haluaisin vain meidän kummankin olevan onnellisia ja löytävän uudet kumppanit tai elämälleen jotain paljon parempaa. Tämä veivaaminen ja suhdesotkut ovat kuluttaneet molemmat monesti loppuun ja kaipaan uutta alkua elämään. Miehestä tämä kaikki tuntui siltä, kun olisin viemässä hänelta asuntoa ja ottamassa uuden miehen ja heittämässä hänet kokonaan pois. Asunnon kyllä haluaisin mutta en heti rynnätä uuteen suhteeseen ja heittää kaiken menneen pois noin vain. Tuntuu puhdistavalta kirjoittaa tämä kaikki tänne vaikka olenkin jauhanut asioita moneen kertaan... :)

3

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusiooookoo

      Miulla oli ihan sama tilanne, myös terveyden kannalta. Mie otin uuen miehen asumaan miun luokseni. Ei miun exä enää sitä viittiny katella, eikä tehnyt mitää vaikka kuinka lupasi. Toinen oli kuiteskin vieras hälle, niin siinä kehannu mitää tehä.
      otat uuen jannun asumaan ja vehtailette, niin eiköhä vanha tajuu lähtee. Menee siinä varmaan muutama tunti et tajuu lähtee, toimii:)

    • Kommentti Keijo

      Sulla on klassinen ripustautuva puoliso eli uhkailee itsarilla jos eroatte. Muista tämä: Et ole vastuussa hänestä vaikka hän laittaisi itsensi kaulakiikkuun. Ja mitä omaisuuteen tulee niin otat ne mitkä on sinun. Sinun pitää olla kylmä ja päättäväinen muutossa. Et saa lupailla mitään vaikka hän vinkuu sua takas. Kamat ulos, autoon ja muutto uuteen kämppään. Ei se sen kummallisempaa ole.

    • hjelp

      No onneks mies sai tarpeekseen ja päätti muuttaa ihan itse pois :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe