Millaisia korkokenkiä

korkokengistä

Millaisia korkokenkiä miehet pidätte ja pidättekö ihan julkisesti?

27

690

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ola47

      Moi, pub-kierroksillani käyttelen mm. Jeffrey Campbell Lita niitti-nilkkureita tai Damsel kiilakorkonilkkureita - haluatko joskus nähdä käytössä?

      • käyttäjä

        Olisi mukava nähdä.
        Voisi itsekkin laittaa korot jalkaan.


      • Ola47
        käyttäjä kirjoitti:

        Olisi mukava nähdä.
        Voisi itsekkin laittaa korot jalkaan.

        Ok, kirjoittele [email protected] , tavataan!



    • heelman09

      Mä olen käyttänyt lähikapakoissa 14-senttisiä piikkikorollisia nilkkureita muutaman kerran. On ollu pitkät farkut, kukaan ei ole kiinnittänyt mitään huomiota asiaan. Toisaalta se on hyvä, toisaalta pieni pettynys, mutta onhan tullut harjoiteltua kävelyä ihan julkisella paikalla.

    • hartsa34

      Minulla on avo ja umpikärkiset piikkikorolliset 8 sentin korolla olevat kengät, mitä olen käyttänyt ja muutaman kerran ollut jalassa kaupungilla käydessä.

    • Jarl

      Talvella oli vaki käytössä kiilakorkoiset mustat talvisaappaat ja toisena kiilakorkoiset nilkkurit, nyt kevääksi hankin tällaiset piilokorkoiset Street kengät. Näissä kaikissa on korkoa jotain 7-8 cm sopiva korko minun jalkaani, eikä minulla tämän korkeempia olekaan. Julkisesti pidän, no työpaikalla ainakin on huomattu, eipä ole paljon muut kommentoineet.

    • korolliset

      Neljät erilaiset piikkikorolliset on ollut käytössä. Löysin kirpputorilta yhdet uudet aivan upeat korkokengät ja todella hyvä jalassa. Oli pakko ostaa ja hintakaan ei ollut kallis.
      Voisin laittaa kuvat omista kengistä, mitä omistan kun vaan saan kameran jostain.

    • w.h.

      Eniten käytössä julkisesti on kiilakorolliset tennarit ja tolppakorkoisia nillkureita, korot 7-8cm luokkaa.

    • mieees

      Mä en kehtaa julkisesti kävellä kuin Niken 7cm kiilakorko lenkkareissa niistä kun ei päällepäin huomaa mitään.
      Kotona sitten on korkokenkiä vaikka kuinka ja korkeimmat on balettikorot :)

      • 10cm

        Mikäs estää julkisesti käyttämisen?


    • käyttäjä

      7 sentin korolla olevia. Istuvat parhaiten, eikä jalat väsy.
      Kuvat olisi ihan kivat kuten tuolla joku aikaisemmin mainitsikin
      kuvien laitosta.

    • Jotenkin olen tykästynyt noihin sandaaleihini.
      Korkoa on sopivasti ja ovat tosi mukavat kävellä. On parhaillaankin jaloissani!
      Avokkaissani on korkoa 5" ja niillä ei kovin pitkään pysty kävelemään.
      Ovat muuten miellyttävänoloiset jalassa.

      • mieees

        Mä taas kävelisin vaikka koko päivän 5" koroilla kunhan vain on riittävän kaareva pohja et tukee kantapään alta ja varpailla on tilaa heilua, todella vaikeata löytää täydelisessti jalkaan istuvia kenkiä.
        Joissain todella kalliissa kengissä näkyy kuvan perusteella olevan todella hienosti kaartava pohja, mut ei sellasia ole raaskinut koskaan tilata.
        Harmi vaan kun en ole nainen, jos olisin niin mut näkis varmaan aina 5" koroissa ulkona :)


      • mieees kirjoitti:

        Mä taas kävelisin vaikka koko päivän 5" koroilla kunhan vain on riittävän kaareva pohja et tukee kantapään alta ja varpailla on tilaa heilua, todella vaikeata löytää täydelisessti jalkaan istuvia kenkiä.
        Joissain todella kalliissa kengissä näkyy kuvan perusteella olevan todella hienosti kaartava pohja, mut ei sellasia ole raaskinut koskaan tilata.
        Harmi vaan kun en ole nainen, jos olisin niin mut näkis varmaan aina 5" koroissa ulkona :)

        No mieshän minäkin olen, vaikka kuljen korkkareilla!


    • Joak

      Miten miehen jalka sopeutuu korkokenkiin, kun on niin paljon leveämpi ja suurempi kuin naisen (yleensä)? Mistä ostatte nuo korkkarit? Onko ne ihan naisten malleja vai onko miehille olemassa omia korkkareita?
      Netissä ainakin on mielettömät kenkävalikoimat http://artikkeli.fi/netin-kenkakaupoissa-paasee-kiinni-parhaisiin-valikoimiin-ja-tarjouksiin/
      Mutta en oo kyllä koskaan vielä törmännyt missään netin kenkäkaupassa erikseen miehille suunnattuihin korkokenkiin. Valaiskaa, onko niitä?

      • mieeees

      • w.h.

        Juu eipä tuo ole kiinni jalan omistajan sukupuolesta miten se jalka sinne korkokenkään sujahtaa ja sopeutuu, kengän oikealla koolla lienee enempi vaikutusta asiaan.

        Omat kengät on lestistä riippuen kokoa 40-41, taitaa olla jotkut 39 merkinnälläkin olevat... minulla on siis mieheksi pienehkö ja kapea jalka; löytyy helposti kengät, olen sitten ostoksilla kummalla puolella käytävää tahansa.

        Isoja kokoja myy erikoisliikeet Suomessa ja ulkomailla, jos itse ei uskalla lähteä sovittamaan paikanpäälle niin interwebsin ihmeellisestä maailmasta löytyy kauppapaikkoja useitakin mistä löytyy isoja kokoja korollisia kenkiä.


    • heelman09

      Mulle ainakin sopii naisten korkkarit ihan mainiosti. Ja saan niitä tavallisista kaupoista, usein jopa tarjouksena. Tosin nykyään naistenkin jaltat ovat kasvaneet niin, että toi mun koko 41, on naisillakin jo yleinen.

    • mieeees

      Tosta kaarevasta pohjasta löysin tälläisen nettisivun, puolessa välissä sivua on hyvät kuvat joista homman juju ilmenee.

      http://jjleganeur.tripod.com/qanda2.html

      Suurin osa minunkin kengistä puhja on liian suora jolloin tuntuu et jalka on tyhjän päällä osan matkaa, mutta kun on kaareva pohja niin tukee jalkaa todella hyvin ja korkeillakin koroilla jaksaa olla koko päivän.

      Olen löytänyt balettikorkokengät joissa on kunnollinen kaari niin kantapää tukeutuu pohjaan niin hyvin kiinni ettei varpaille juuri tule painoa ollenkaan, ovat siis nyöritettävät nilkkuri mallit.

      Baletti tossuissahan on sama idea kantapää ottaa tukea tossun pohjasta joka siis taitetaan oikeasta kohdasta eli kaikki paino ei mene varpaille.

    • miehille kenkiä
      • Ei voi muuta sanoa, kuin että onhan typerät kengät!
        Joku raja pitäisi olla pellejalkineillakin.


    • Ei ole olemassa mitään miehen tai naisen jalan prototyyppiä, on vain erilaisia jalkoja. Itselleni sopivat klassikkomerkit (Gabor, Högl, Peter Kaiser, Paul Green, Janita) poikkeuksetta koon vaihdellessa välillä 40-42.

      Esimerkiksi taitoluistinkengät ovat tyypillisiä unisex-malleja eri lestileveyksillä, vaikka näyttävätkin miehisiltä tai naisellisilta. Siitä itse kukin valkkaa jalkaansa parhaan mahdollisen mallin ja tilaa tai ostaa sen sitten haluamallaan värillä.

    • Ei ole olemassa mitään miehen tai naisen jalan prototyyppiä, on vain erilaisia jalkoja. Itselleni sopivat klassikkomerkit (Gabor, Högl, Peter Kaiser, Paul Green, Janita) poikkeuksetta koon vaihdellessa välillä 40-42.

      Esimerkiksi taitoluistinkengät ovat tyypillisiä unisex-malleja eri lestileveyksillä, vaikka näyttävätkin miehisiltä tai naisellisilta. Siitä itse kukin valkkaa jalkaansa parhaan mahdollisen mallin ja tilaa tai ostaa sen sitten haluamallaan värillä.

      • näin on

        Taitaa melkein naislla olla keskimäärin leveämpi jalka kun naiset lihovat herkemmin niin siinä jalkakin leviää.
        Olen meinaan tavannut naisen jalkoja jotka kokoa 36 mutta ovat leveämmät kuin oma 41, sitten valittavat kun ei löydy sopivia kenkiä.
        Tottakai joku 48 kokoinen jalka on leveämpi kuin 36 et suhteessahan se menee jalan pituus ja leveys.


    • korkokenkiä miehille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2363
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      184
      2037
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1215
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe