Väittelyn aihe ?????

Käyn nyt lähikaupassa evästäytymässä, mutta sillä aikaa olisi syytä löytää tälle illalle sopiva väittelyn aihe.

Saatte päättää millä kannalla olen.

88

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkevä..

      Olisit sitä miltä että väittelyssä ei ole mitään järkee.

      • Niin olenkin, sillä eihän teistä ole väittelemään. ;)


      • Anselmi pussihukka
        buddy-love kirjoitti:

        Niin olenkin, sillä eihän teistä ole väittelemään. ;)

        Tohtorin titteliin vaaditaan väitöskirja ja sen hyväxymiseen
        väittely vs, vastaväittäjä

        Hintnava juttu----mutta tiedemaailmassa hyvin tärkeää
        uralle.........emeritus buddyllekin


    • Kis-kisu

      Olet kumariinirajoituksia vastaan.

      • Mutta eihän meillä käytännössä ole mitään rajoituksia, sillä kukaan ei kiellä minua syömästä kanelipullaa ihan niin paljon kuin haluan.


      • Kis-kisu
        buddy-love kirjoitti:

        Mutta eihän meillä käytännössä ole mitään rajoituksia, sillä kukaan ei kiellä minua syömästä kanelipullaa ihan niin paljon kuin haluan.

        Meinaatko, että tästä saadaan vielä väittely?


      • Kis-kisu kirjoitti:

        Meinaatko, että tästä saadaan vielä väittely?

        En usko että onnistuu.


      • buddy-love kirjoitti:

        En usko että onnistuu.

        Sinusta ei ole väittelijäksi silloin kun tarvitaan omaa itsenäistä ajattelukykyä. Perustat kaiken toisen käden tietoon.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sinusta ei ole väittelijäksi silloin kun tarvitaan omaa itsenäistä ajattelukykyä. Perustat kaiken toisen käden tietoon.

        Me olemme kaikki lähes aina pelkkiä nauhureita, sillä melkein kaikki omimmatkin ajatuksemme ovat vain lainaa jostakin.
        Suurimmalla osalla ihmiskuntaa ei ole ainuttakaan ajatusta joka olisi jollakulla yksin ja ensimmäisenä mielessä.

        Kaikki mihin meistä on, on kehittää jotakin ajatusta häviävän vähän pidemmälle ja sitten jakaa se muille jatkokehittelyyn.


      • buddy-love kirjoitti:

        Me olemme kaikki lähes aina pelkkiä nauhureita, sillä melkein kaikki omimmatkin ajatuksemme ovat vain lainaa jostakin.
        Suurimmalla osalla ihmiskuntaa ei ole ainuttakaan ajatusta joka olisi jollakulla yksin ja ensimmäisenä mielessä.

        Kaikki mihin meistä on, on kehittää jotakin ajatusta häviävän vähän pidemmälle ja sitten jakaa se muille jatkokehittelyyn.

        Blääblää...

        Sinusta on väittelemään korkeitaan opiskelujesi ja työsi aiheista. Tietämättä niistä yhtään sen tarkemmin, luulen silti etten tiedä niistä hevonvittua. En ole ollut kiinnostunut niistä enkä mitenkään perehtynyt niihin. Mutta aina kun aihe poikkeaa edellämainituista, olet sellainen mr. Google. Jonkinlaista mielipuolisuutta kai sekin kun uskoo tietävän ja ymmärtävän asioita, mitä ei ymmärrä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Blääblää...

        Sinusta on väittelemään korkeitaan opiskelujesi ja työsi aiheista. Tietämättä niistä yhtään sen tarkemmin, luulen silti etten tiedä niistä hevonvittua. En ole ollut kiinnostunut niistä enkä mitenkään perehtynyt niihin. Mutta aina kun aihe poikkeaa edellämainituista, olet sellainen mr. Google. Jonkinlaista mielipuolisuutta kai sekin kun uskoo tietävän ja ymmärtävän asioita, mitä ei ymmärrä...

        En minä ole tässä ketjussa googlettanut mitään.


      • buddy-love kirjoitti:

        En minä ole tässä ketjussa googlettanut mitään.

        Heh... Et tietenkään. Mutta lähes kaikki mielipiteesi perustuu luettuun, ei koettuun. Se elämän maku puuttuu, niinku yyberi sanoisi.

        Se luettukin on ihan ok, mutta jos ei ole omakohtaista kokemusta mihin voi yhdistää luetun, se jää aika ontoksi ja lopulta loppuu argumentit kesken. Miksi? No siksi, että ei oikeastaan tiedä mistä puhuu...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Et tietenkään. Mutta lähes kaikki mielipiteesi perustuu luettuun, ei koettuun. Se elämän maku puuttuu, niinku yyberi sanoisi.

        Se luettukin on ihan ok, mutta jos ei ole omakohtaista kokemusta mihin voi yhdistää luetun, se jää aika ontoksi ja lopulta loppuu argumentit kesken. Miksi? No siksi, että ei oikeastaan tiedä mistä puhuu...

        Epäiletkö etten olisi raudoittanut betonia? :)
        Tai seulonut soraa?
        Tai testannut murtolujuuksia?

        Mitä muuta en ole tehnyt ????????


      • buddy-love kirjoitti:

        Epäiletkö etten olisi raudoittanut betonia? :)
        Tai seulonut soraa?
        Tai testannut murtolujuuksia?

        Mitä muuta en ole tehnyt ????????

        Epäilen. Ensinnäkin jo siitä syystä, että ei betonia raudoiteta. Paitsi jos metallikuituvahvisteista betonia voi sanoa jollain tavalla betonin raudoittamiseksi(mut siihen ei kyllä raudoittajaa tarvita).

        Kuka tahansa voi jossain soramontulla tai hiekkalaatikolla seuloa soraa.

        Ja toki olet testannut. Sielä Otaniemessä insinööriopiseklijana.

        Minä olen ollut käytännössä tekemisissä rakentamisen kanssa yli 15 vuotta. Sinä et ole. Olen käytännössä monet kerrat ihmetellyt insinöörien aivopieruja ja joutunut jopa korjailemaankin niitä. Sinä et ole. Kun sinä puhut vaikkapa Ukrainan tilanteesta, perustat kaiken lehdistä lukemaan. Minä olen nähnyt taas vastaavanlaista hulluutta livenä. Sinä et ole. Kun puhutaan naisista ja ihmissuhteista, minä olen kokenut niitäkin jonkun verran. Sinä et ole. Ehkä kaksi. Yhdessä jäit tossun alle ja toisesta ei tullut mitään, koska et ole tainnut vieläkään päästä tossun alta pois.

        Ja siitä raudoittamisesta vielä se verran. Jos on muutaman valuverkon toisiinsa sitonut, sitä ei vielä voi raudoittamiseksi sanoa. Silloin kun olet tehnyt metritavarasta tarvittavat osat ja asentanutkin ne, alat päästä raudoittamisen alkeisiin...

        Budi, oikeesti. Mä en tajua sitä, et miksi edes lähet vänkää asioista joista et oikeastikaan tiedä hevonvittua? Mä en jaksaisi. Tai noh... Ehkä siinä tapauksessa, jos haluaisin oppia jotain. Enkä muuten silloinkaan jaksaisi vängätä ja esittää asiantuntijaa. Kysyisin sellaiselta joka tietää...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Epäilen. Ensinnäkin jo siitä syystä, että ei betonia raudoiteta. Paitsi jos metallikuituvahvisteista betonia voi sanoa jollain tavalla betonin raudoittamiseksi(mut siihen ei kyllä raudoittajaa tarvita).

        Kuka tahansa voi jossain soramontulla tai hiekkalaatikolla seuloa soraa.

        Ja toki olet testannut. Sielä Otaniemessä insinööriopiseklijana.

        Minä olen ollut käytännössä tekemisissä rakentamisen kanssa yli 15 vuotta. Sinä et ole. Olen käytännössä monet kerrat ihmetellyt insinöörien aivopieruja ja joutunut jopa korjailemaankin niitä. Sinä et ole. Kun sinä puhut vaikkapa Ukrainan tilanteesta, perustat kaiken lehdistä lukemaan. Minä olen nähnyt taas vastaavanlaista hulluutta livenä. Sinä et ole. Kun puhutaan naisista ja ihmissuhteista, minä olen kokenut niitäkin jonkun verran. Sinä et ole. Ehkä kaksi. Yhdessä jäit tossun alle ja toisesta ei tullut mitään, koska et ole tainnut vieläkään päästä tossun alta pois.

        Ja siitä raudoittamisesta vielä se verran. Jos on muutaman valuverkon toisiinsa sitonut, sitä ei vielä voi raudoittamiseksi sanoa. Silloin kun olet tehnyt metritavarasta tarvittavat osat ja asentanutkin ne, alat päästä raudoittamisen alkeisiin...

        Budi, oikeesti. Mä en tajua sitä, et miksi edes lähet vänkää asioista joista et oikeastikaan tiedä hevonvittua? Mä en jaksaisi. Tai noh... Ehkä siinä tapauksessa, jos haluaisin oppia jotain. Enkä muuten silloinkaan jaksaisi vängätä ja esittää asiantuntijaa. Kysyisin sellaiselta joka tietää...

        Noh, oikeastihan sinulla ei voi olla mitään täsmällistä tietoa siitä mitä kaikkea olen tehnyt ja millaisia pätevyyksiä tai tutkintoja minulla on. :)

        Ja ihmissuhteistakaan sinulla ei ole tietoa kuin palstan kautta.
        (mistä sinä tiedät mikä on todellista ja mikä ei)

        Ja lämpimikseni väitän mistä tahansa.

        (hyvissä väittelyissä molemmat aina oppivat ja varsinkin sen miksi ovat jostakin asiasta jotakin mieltä)


    • Onkse iha okay:.!1#%

      .

      "juoda energiajuomia jatkuvalla syätöllä" mikä elefantti

      har!1

      .

      • Tietysti on, sillä energiajuomat tehdään luonnonollisista yrteistä, eikä niillä siksi voi olla mitään haitallisia vaikutuksia.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti on, sillä energiajuomat tehdään luonnonollisista yrteistä, eikä niillä siksi voi olla mitään haitallisia vaikutuksia.

        No tuota... Eikös se kannabiskin ole luonnollinen yrtti...?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No tuota... Eikös se kannabiskin ole luonnollinen yrtti...?

        Niin ja energijuomatkin parantavat kaikki syövät, sillä niitä yrttejä ei voi patentoida ja siksi lääketehtaat kieltävät julkaisemasta kaikki nuo sen todistavat tutkimukset.
        Eivätkä energiajuomat ole koskaan tappaneet ketään ja se niiden sekakäyttö alkoholin kanssa on vain valheellista energiajuomavalistusta.


      • buddy-love kirjoitti:

        Niin ja energijuomatkin parantavat kaikki syövät, sillä niitä yrttejä ei voi patentoida ja siksi lääketehtaat kieltävät julkaisemasta kaikki nuo sen todistavat tutkimukset.
        Eivätkä energiajuomat ole koskaan tappaneet ketään ja se niiden sekakäyttö alkoholin kanssa on vain valheellista energiajuomavalistusta.

        Eikös siin tapauksessa kannabiksenkin myynti pitäisi sallia? Ja pennuillekin ilman valvontaa?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Eikös siin tapauksessa kannabiksenkin myynti pitäisi sallia? Ja pennuillekin ilman valvontaa?

        Mut mä voisin kyllä mielelläni kieltää monet reseptilääkkeet. Tuskin ovat kovin luonnollisista yrteistä valmistettuja...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Eikös siin tapauksessa kannabiksenkin myynti pitäisi sallia? Ja pennuillekin ilman valvontaa?

        Itseasiassa kannatan trotyyliä lähikauppoihin, sillä se on täysin turvallista omassa käytössäni.


      • buddy-love kirjoitti:

        Itseasiassa kannatan trotyyliä lähikauppoihin, sillä se on täysin turvallista omassa käytössäni.

        Noh... Mä voin samalla perusteella kannattaa myös viinejä ja kannabista lähikauppoihin. Täysin turvallisia omassa käytössäni.


    • Naton puolesta tai vastaan. Minä olen vastaan.

      • Minä kannatan kotimaisia ydinaseita.

        Voisin ottaa muutamia kymmeniä ydinkärkiä kellariini, sillä ne tuottavat mukavasti lämpöä varastointintinsa aikana.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minä kannatan kotimaisia ydinaseita.

        Voisin ottaa muutamia kymmeniä ydinkärkiä kellariini, sillä ne tuottavat mukavasti lämpöä varastointintinsa aikana.

        Onhan meillä ydinvoimaloita. Ja lisää tulossa.

        Mutta mihin me tarvitaan ydinkärkiä?

        Ja silti... Pitäisikö meidän liittyä Naton tai ei?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Onhan meillä ydinvoimaloita. Ja lisää tulossa.

        Mutta mihin me tarvitaan ydinkärkiä?

        Ja silti... Pitäisikö meidän liittyä Naton tai ei?

        Pitäisi liittyä, sillä sodat loppuvat kun kaikki maat ovat liittyneet siihen.

        Ydinkärkiä tarvitaan siksi, että minulla olisi uskottava puolustusjärjestelmä talven pakkasia vastaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pitäisi liittyä, sillä sodat loppuvat kun kaikki maat ovat liittyneet siihen.

        Ydinkärkiä tarvitaan siksi, että minulla olisi uskottava puolustusjärjestelmä talven pakkasia vastaan.

        Silloin jenkit eroaisi Natosta ja perustaisi jotain muuta.

        Minä olen sitä mieltä, että kaikkien paitsi jenkkilän, pitäisi erota Natosta. Siinäkin tapauksessa sodat loppuisivat eikä ihan heti uusia alkaisi...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Silloin jenkit eroaisi Natosta ja perustaisi jotain muuta.

        Minä olen sitä mieltä, että kaikkien paitsi jenkkilän, pitäisi erota Natosta. Siinäkin tapauksessa sodat loppuisivat eikä ihan heti uusia alkaisi...

        Ei niille olisi hyötyä eroamisesta.

        Ja joka tapauksessa nykyään jos Usa ja Venäjä riitelevät, niin voittaja on aina Kiina.
        (Kiina on siis jo sodassa molempien kanssa, mutta kumpikaan ei ole vielä huomannut sitä ( Sota on fiksuimmillaan jotain ihan muuta kuin sotilaita ja taisteluita)).


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei niille olisi hyötyä eroamisesta.

        Ja joka tapauksessa nykyään jos Usa ja Venäjä riitelevät, niin voittaja on aina Kiina.
        (Kiina on siis jo sodassa molempien kanssa, mutta kumpikaan ei ole vielä huomannut sitä ( Sota on fiksuimmillaan jotain ihan muuta kuin sotilaita ja taisteluita)).

        Siis suurin hyötyhän niille on nimenomaan siitä, että kaikki eivät kulu siihen. He elävät ristiriitaisuuksista. Vähän niinku Jartsa ja Trainers House, ja muut ihme konsulttispedet. Miksei myös poliitikotkin.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Siis suurin hyötyhän niille on nimenomaan siitä, että kaikki eivät kulu siihen. He elävät ristiriitaisuuksista. Vähän niinku Jartsa ja Trainers House, ja muut ihme konsulttispedet. Miksei myös poliitikotkin.

        Ei se minun nähdäkseni toimi noin.
        Lisäksi Natolla ei nykyisin ole varsinaista vihollista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei se minun nähdäkseni toimi noin.
        Lisäksi Natolla ei nykyisin ole varsinaista vihollista.

        Onhan sillä. Ählämiterroristit ja Venäjä.

        Jos taas minulta kysytään, on Naton pahin vihollinen Nato itse.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Onhan sillä. Ählämiterroristit ja Venäjä.

        Jos taas minulta kysytään, on Naton pahin vihollinen Nato itse.

        Ei Venäjä ole Naton vihollinen.
        Venäjä vain tarvitsee nykytilanteessa ulkoisia uhkia ja yrittää teeskennellä sellaisia olevan. Putinilla menee huonosti ja ulkoinen uhka on keino yrittää peittää ongelmia.

        Terroristit taas ovat sen verran mitätön uhka, ettei sotilasliitto ole niiden suhteen edes tarpeen.


      • Anselmi pussihukka
        buddy-love kirjoitti:

        Ei Venäjä ole Naton vihollinen.
        Venäjä vain tarvitsee nykytilanteessa ulkoisia uhkia ja yrittää teeskennellä sellaisia olevan. Putinilla menee huonosti ja ulkoinen uhka on keino yrittää peittää ongelmia.

        Terroristit taas ovat sen verran mitätön uhka, ettei sotilasliitto ole niiden suhteen edes tarpeen.

        "Tulevaisuus ei ole Messiaan
        vaan terroristien anarkian" P Linkola

        Lainvoimaistettu terrorismi on kokoomuksen anti-Robin Hood

        Jonka SoTe:sta makasan noin 300€/kk lopun ikäni kaiketi:((

        http://www.youtube.com/watch?v=dlQjHviRjiU

        uskontona petrokemia.......vaiko vain arabien neitsyysmania


    • betonia:.!1#%?+

      .

      "Onko palstalla liikaa vain liian vähän betonia????????"

      har!11 betonimylly

      .

      • Liian vähän, sillä emme ole vielä lainkaan käsitelleet mitä vaikutusta yli 30mm säästökivillä on betonin suhteutukseen.


      • buddy-love kirjoitti:

        Liian vähän, sillä emme ole vielä lainkaan käsitelleet mitä vaikutusta yli 30mm säästökivillä on betonin suhteutukseen.

        Suhteutukseen? Tarkoitit varmaan lujuuteen?

        Ne oli niitä vanhoja hyviä aikoja kun terästä käytettiin vähän ja betonissa oli nyrkin kokoisia kiviä. Nykyajan raudoituksilla olisi aika hankala valaa nyrkinkokoisilla kivillä tehdyllä betonilla. 8-16 mm on ok.

        Ja mitä tässä nyt lopulta säästettäisi? Ehkä energiaa jonkun verran, mutta olisiko vaivan arvoista. Kun niitä murskaamoita nyt kuitenkin on ja niitä käytetään muuhunkin kuin betonikivien tekoon. Ja betoninkin koostumus on muuttunut aikalailla niistä vanhoista hyvistä pula-ajoista. Tiedä milloin tulee meille se tieto tämän nykyisen betonipölyn hengenvaarallisuudesta. Asbestikin oli vielä vähän aikaa sitten hyvä ja turvallinen materiaali. Ja milloin se kreosoottikin todettiin hengenvaaralliseksi...? Peli on jo menetetty...Hehe...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Suhteutukseen? Tarkoitit varmaan lujuuteen?

        Ne oli niitä vanhoja hyviä aikoja kun terästä käytettiin vähän ja betonissa oli nyrkin kokoisia kiviä. Nykyajan raudoituksilla olisi aika hankala valaa nyrkinkokoisilla kivillä tehdyllä betonilla. 8-16 mm on ok.

        Ja mitä tässä nyt lopulta säästettäisi? Ehkä energiaa jonkun verran, mutta olisiko vaivan arvoista. Kun niitä murskaamoita nyt kuitenkin on ja niitä käytetään muuhunkin kuin betonikivien tekoon. Ja betoninkin koostumus on muuttunut aikalailla niistä vanhoista hyvistä pula-ajoista. Tiedä milloin tulee meille se tieto tämän nykyisen betonipölyn hengenvaarallisuudesta. Asbestikin oli vielä vähän aikaa sitten hyvä ja turvallinen materiaali. Ja milloin se kreosoottikin todettiin hengenvaaralliseksi...? Peli on jo menetetty...Hehe...

        Ei vaan se miten määritetään betonin eri osa-aineiden määrät. Tai suhteitus se on virallisesti, mutta sanana se kuulostaa paritukselta.

        Siis kiviaineksen testausta seulomalla ja sen seulonnan perusteella määritettävää kiviaineksien eri raekokojen säätöä. Sitten tuohon vielä sementin ja lisäaineiden osuus taulukoista ja lopuksi mahdollisimman vähän vettä.

        Betoniin voi muuten laittaa aika omituisia lisäaineita, sillä esimerkiksi verta voi käyttää sen huokostukseen. Verisolu on sattumalta aika optimaalisen kokoinen betomin huokoseksi.

        Rahaa niillä säästökivillä säästyy, sillä lähistöltä hankittu käsittelemätön kivi on aina halvempi kuin murskattu ja matkojen päästä raahattu (ja se välikäsien ottama voitto). Säästökivi on myös kestävämpää kuin betoni, mutta se saattaa olla kuitenkin sitä heikentävä komponentti ja tämä riippuu sen pintarakenteen sileydestä (jääkauden pyöristämä irtokivi ei tartu betoniin riittävästi). Räjäytyslohkareet puolestaan sisältävät helkeamien alkuja ja saattavat siksi johtaa rasitetun betonirakenteen odotettua pienempään rasituksenkestoon.

        Betonipölyn vaarallisuus riippuu eniten sen kvartsipitoisuudesta. Kvartsi poistuu heikosti keuhkoista.

        Betoni ei oikeasti ole kovin suuri ongelma, mutta kivivilla kielletään jossain vaiheessa. Se ei siis liukene keuhkoista pois (lasivilla liukenee) ja sen hiukkaset ovat niin pieniä, että pääsevät syvälle keuhkoihin.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei vaan se miten määritetään betonin eri osa-aineiden määrät. Tai suhteitus se on virallisesti, mutta sanana se kuulostaa paritukselta.

        Siis kiviaineksen testausta seulomalla ja sen seulonnan perusteella määritettävää kiviaineksien eri raekokojen säätöä. Sitten tuohon vielä sementin ja lisäaineiden osuus taulukoista ja lopuksi mahdollisimman vähän vettä.

        Betoniin voi muuten laittaa aika omituisia lisäaineita, sillä esimerkiksi verta voi käyttää sen huokostukseen. Verisolu on sattumalta aika optimaalisen kokoinen betomin huokoseksi.

        Rahaa niillä säästökivillä säästyy, sillä lähistöltä hankittu käsittelemätön kivi on aina halvempi kuin murskattu ja matkojen päästä raahattu (ja se välikäsien ottama voitto). Säästökivi on myös kestävämpää kuin betoni, mutta se saattaa olla kuitenkin sitä heikentävä komponentti ja tämä riippuu sen pintarakenteen sileydestä (jääkauden pyöristämä irtokivi ei tartu betoniin riittävästi). Räjäytyslohkareet puolestaan sisältävät helkeamien alkuja ja saattavat siksi johtaa rasitetun betonirakenteen odotettua pienempään rasituksenkestoon.

        Betonipölyn vaarallisuus riippuu eniten sen kvartsipitoisuudesta. Kvartsi poistuu heikosti keuhkoista.

        Betoni ei oikeasti ole kovin suuri ongelma, mutta kivivilla kielletään jossain vaiheessa. Se ei siis liukene keuhkoista pois (lasivilla liukenee) ja sen hiukkaset ovat niin pieniä, että pääsevät syvälle keuhkoihin.

        No tuota... Missä on isoja louhintatyömaita, on myös murskaamoita....


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No tuota... Missä on isoja louhintatyömaita, on myös murskaamoita....

        Ja betonissahan alkaa olla nykyisin aika vähän vettä. 5 kuutiota karhunpaskaa ei tarvitse kuin jotain puoli litraa notkistinta, riittävä sekoitus ja se tulee kaljana ulos. Puoli litraa vettä ei ihan rittäisi samaan reaktioon.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No tuota... Missä on isoja louhintatyömaita, on myös murskaamoita....

        Tietysti on.
        Eikä teollinen prosessi siedä epästandardeja säästökiviä.

        Kuitenkin nykyinen betonimme on itseasiassa huonompaa kuin roomalaisilla, sillä se ei kestä aikaa läheskään yhtä hyvin.

        Suurempi määrä ehjää kiveä betonin seassa parantaisi sen kestävyyttä aikaa vastaan (siis nykysysteemissä).

        On kuitenkin tulossa uuden tyyppisiä betonilaatuja, joissa on matkittu roomalaisten betonia ja sen oletetaan kestävän käyttökelpoisena tuhansia vuosia.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ja betonissahan alkaa olla nykyisin aika vähän vettä. 5 kuutiota karhunpaskaa ei tarvitse kuin jotain puoli litraa notkistinta, riittävä sekoitus ja se tulee kaljana ulos. Puoli litraa vettä ei ihan rittäisi samaan reaktioon.

        Niin, taulukostahan nuo lisäaineistukset sitten katsotaan ja notkistin on tosiaan erittäin hyvä aine.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti on.
        Eikä teollinen prosessi siedä epästandardeja säästökiviä.

        Kuitenkin nykyinen betonimme on itseasiassa huonompaa kuin roomalaisilla, sillä se ei kestä aikaa läheskään yhtä hyvin.

        Suurempi määrä ehjää kiveä betonin seassa parantaisi sen kestävyyttä aikaa vastaan (siis nykysysteemissä).

        On kuitenkin tulossa uuden tyyppisiä betonilaatuja, joissa on matkittu roomalaisten betonia ja sen oletetaan kestävän käyttökelpoisena tuhansia vuosia.

        "On kuitenkin tulossa uuden tyyppisiä betonilaatuja, joissa on matkittu roomalaisten betonia ja sen oletetaan kestävän käyttökelpoisena tuhansia vuosia."

        Ei tule. Huonoa bisnestä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Niin, taulukostahan nuo lisäaineistukset sitten katsotaan ja notkistin on tosiaan erittäin hyvä aine.

        Ja erittäin luonnollinen. Ja sitten kun sitä kuivunutta betonia työstään ja altistutaan sille pölylle....

        Mä en jaksa edes miettiä mille kaikelle "turvalliselle" skeidalle olen itse altistunut. Peli on menetetty joka tapauksessa ja kun ei liikoja mieti tai stressaa niitä, saattaa elää jopa muutaman vuoden pitempään...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        "On kuitenkin tulossa uuden tyyppisiä betonilaatuja, joissa on matkittu roomalaisten betonia ja sen oletetaan kestävän käyttökelpoisena tuhansia vuosia."

        Ei tule. Huonoa bisnestä.

        Tulee, sillä valtiot haluavat siltojen kestävän pidempään.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ja erittäin luonnollinen. Ja sitten kun sitä kuivunutta betonia työstään ja altistutaan sille pölylle....

        Mä en jaksa edes miettiä mille kaikelle "turvalliselle" skeidalle olen itse altistunut. Peli on menetetty joka tapauksessa ja kun ei liikoja mieti tai stressaa niitä, saattaa elää jopa muutaman vuoden pitempään...

        Tuurilla täällä ollaan.
        Joku kestää asbestia rajattomasti ja toiselle tulee mesoteliooma yhden päivän töistä.


      • aIbatrossi
        buddy-love kirjoitti:

        Tulee, sillä valtiot haluavat siltojen kestävän pidempään.

        Roomalainen sementti poltettiin alhaisemmalla kuumuudella
        kuin esm Portlannin sementti---yx syy kestävyyteen


      • buddy-love kirjoitti:

        Tulee, sillä valtiot haluavat siltojen kestävän pidempään.

        Heh... Ei tule. Bisnesmiehet ja rahoitusala haluavat toisin.

        Ja sitäpaitsi... Heh... Tää italialainen marmorihan on kestänyt Suomen olosuhteissa Finlandiatalon seinässä mitä parhaiten, vai mitä?

        Täällä on ilmasto-olosuhteet pikkasen erilaisia kuin roomalaisilla oli. Se mikä on toiminut Roomassa, ei välttis toimi täällä...


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuurilla täällä ollaan.
        Joku kestää asbestia rajattomasti ja toiselle tulee mesoteliooma yhden päivän töistä.

        Niin ja jotkut tupakoimattomat kuolee keuhkosyöpään ennen aikojaan ja röökaajat senkun porskuttaa. Mutta sekin on tietenkin röökaajien vika...


      • aIbatrossi kirjoitti:

        Roomalainen sementti poltettiin alhaisemmalla kuumuudella
        kuin esm Portlannin sementti---yx syy kestävyyteen

        Nykyisen teorian mukaan vulkaanisen tuhkan käyttö vaikuttaa eniten.


      • buddy-love kirjoitti:

        Nykyisen teorian mukaan vulkaanisen tuhkan käyttö vaikuttaa eniten.

        Betonissa on ne puristuslujuudetkin erilaisia. Oletko koskaan kokeillut piikata jotain K40:stä riittävästi kuivunutta betonia? Voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, ettei todellakaan lohkea yhtä helposti kuin vanhanajan säästöjogurtti...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Ei tule. Bisnesmiehet ja rahoitusala haluavat toisin.

        Ja sitäpaitsi... Heh... Tää italialainen marmorihan on kestänyt Suomen olosuhteissa Finlandiatalon seinässä mitä parhaiten, vai mitä?

        Täällä on ilmasto-olosuhteet pikkasen erilaisia kuin roomalaisilla oli. Se mikä on toiminut Roomassa, ei välttis toimi täällä...

        Ongelma on sama myös etelämmässä.
        Ja uudet laadut tulevat, sillä tilaaja päättää.
        Valtio on riittävän vahva yksikkö määräämään mitä ainetta sen maksamiin siltoihin laitetaan.
        Eikä liike-elämä ole edes kiinostunut siitä rahasta, joka tulisi kymmenien vuosien päässä tarvittavista korjauksista.

        Marmori oli hölmö ratkaisu ja laattojen koko liian suuri. Ohuemmat ja pienemmät laatat olisivat toimineet ja varsinkin jos ne olisi suojapinnoitettu.
        Tosin itse olisin laittanut keraamisia laattoja.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Betonissa on ne puristuslujuudetkin erilaisia. Oletko koskaan kokeillut piikata jotain K40:stä riittävästi kuivunutta betonia? Voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, ettei todellakaan lohkea yhtä helposti kuin vanhanajan säästöjogurtti...

        Olen piikannut pula-aikana valettua betonia, jossa ei rautapulan takia ollut lainkaan raudoituksia. Sementtiä oli ollut riittävästi ja joku oli osannut valita oikeaa soraa. Runsaasti kiviä, mutta piikatessa kiveä ja betonia ei varsinaisesti voinut erottaa toisistaaan, sillä molemmat tuntuivat samalta. Yhden oviaukon puhkomiseen meni tolkuttomasti aikaa ja tämä Kangolla tehden.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ongelma on sama myös etelämmässä.
        Ja uudet laadut tulevat, sillä tilaaja päättää.
        Valtio on riittävän vahva yksikkö määräämään mitä ainetta sen maksamiin siltoihin laitetaan.
        Eikä liike-elämä ole edes kiinostunut siitä rahasta, joka tulisi kymmenien vuosien päässä tarvittavista korjauksista.

        Marmori oli hölmö ratkaisu ja laattojen koko liian suuri. Ohuemmat ja pienemmät laatat olisivat toimineet ja varsinkin jos ne olisi suojapinnoitettu.
        Tosin itse olisin laittanut keraamisia laattoja.

        Valtio ei ole riittävän vahva. Tässä taas nähdän sun asiantuntijuus.

        Liike-elämä on kiinnostunut siitä, että pyörät pyörii. Mitä sitten kun ne ei enää pyörikään? Mitä sitten kun aletaan tekemään kestäviä asioita?

        Suomen maaperä on täynnä graniittia. Mihin helvettiin tarvitaan jotain italialaista marmoria? Niinjoo... Verottaja ja valtio on tehnyt niistä kotimaisista tuotteista aivan liian kalliita käytettäväksi kotimaassaan...


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen piikannut pula-aikana valettua betonia, jossa ei rautapulan takia ollut lainkaan raudoituksia. Sementtiä oli ollut riittävästi ja joku oli osannut valita oikeaa soraa. Runsaasti kiviä, mutta piikatessa kiveä ja betonia ei varsinaisesti voinut erottaa toisistaaan, sillä molemmat tuntuivat samalta. Yhden oviaukon puhkomiseen meni tolkuttomasti aikaa ja tämä Kangolla tehden.

        Se, että meni tolkuttomasti aikaa, johtuu sinun ammattitaidottomuudesta.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin ja jotkut tupakoimattomat kuolee keuhkosyöpään ennen aikojaan ja röökaajat senkun porskuttaa. Mutta sekin on tietenkin röökaajien vika...

        Tupakoitsijat ovat tilastojen mukaan suuremmassa vaarassa, mutta tupakka ei tietenkään ole ainut riskitekijä.
        Kaupunki-ilmassa on keskimäärin yksi asbestihiukkanen kahdessa kuutiometrissä ilmaa.
        Kivivilla on syöpäriski.
        Kvartsihiukkaset samoin.
        Ja osa syövistä ei syntyy ilman ulkoista vaikutusta.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se, että meni tolkuttomasti aikaa, johtuu sinun ammattitaidottomuudesta.

        Piikkaaminen tai purkutyöt yleensäkin eivät ole ihan niin helppoja toteuttaa kuin maallikko voi luulla. Kyllä nekin hommat jonkun verran kokemusta vaatii. Niissäkin erottuu nopeasti ne jotka on sitä tehnyt ennen ja jotka vasta aloittavat.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se, että meni tolkuttomasti aikaa, johtuu sinun ammattitaidottomuudesta.

        En minä ollut siinä yksin, eikä se muiltakaan sen nopeammin sujunut.
        Timanttilaikalla leikkaus olisi ollut ainut oikeasti toimiva menetelmä, mutta sitä ei silloin ollut mahdollista käyttää.
        (Eikä piikkauksessa tarvita juuri mitään erityisiä taitoja.)


      • buddy-love kirjoitti:

        En minä ollut siinä yksin, eikä se muiltakaan sen nopeammin sujunut.
        Timanttilaikalla leikkaus olisi ollut ainut oikeasti toimiva menetelmä, mutta sitä ei silloin ollut mahdollista käyttää.
        (Eikä piikkauksessa tarvita juuri mitään erityisiä taitoja.)

        Kyllä tarvitaan. Se on aika monta kertaa nähty. Todennäköisesti monta teoreetikkoa ollut piikkaamassa.

        Mä oon tehnyt timanttihommiakin muutaman vuoden elääkseni ja nähnyt monenlaisia kohteita ja betoneita. Jostain syystä luulen, että tiedän käytännöstä snadisti enemmän kuin sinä. Saatan mä toki erehtyäkin taas kerran...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Valtio ei ole riittävän vahva. Tässä taas nähdän sun asiantuntijuus.

        Liike-elämä on kiinnostunut siitä, että pyörät pyörii. Mitä sitten kun ne ei enää pyörikään? Mitä sitten kun aletaan tekemään kestäviä asioita?

        Suomen maaperä on täynnä graniittia. Mihin helvettiin tarvitaan jotain italialaista marmoria? Niinjoo... Verottaja ja valtio on tehnyt niistä kotimaisista tuotteista aivan liian kalliita käytettäväksi kotimaassaan...

        Marmorin käyttö johtui pelkästään siitä että Aalto halusi käyttää sitä.
        Kestäviä täysvalkeita kiviäkin olisi ollut olemassa.

        Sitäpaitsi Italiassa ne kotimaisetkin kivet käyvät sahattavina.

        Oletko muuten sitä mieltä, että jokin sementtitehdas sanoo valtion tilaukselle ehdottoman ein jos valtio haluaa aikaa kestävää betonia?
        Vai rakennusfirmako kieltäytyy rakentamasta sitä siltaa ja sillä perusteella ettei joku muu firma pääse korjaamaan sitä 50 vuoden kuluttua?
        Vai rakennusinsinöörikö pelkkää ettei hänen lapsensa saa töitä tulevien korjauksien suunnittelussa?


      • buddy-love kirjoitti:

        Marmorin käyttö johtui pelkästään siitä että Aalto halusi käyttää sitä.
        Kestäviä täysvalkeita kiviäkin olisi ollut olemassa.

        Sitäpaitsi Italiassa ne kotimaisetkin kivet käyvät sahattavina.

        Oletko muuten sitä mieltä, että jokin sementtitehdas sanoo valtion tilaukselle ehdottoman ein jos valtio haluaa aikaa kestävää betonia?
        Vai rakennusfirmako kieltäytyy rakentamasta sitä siltaa ja sillä perusteella ettei joku muu firma pääse korjaamaan sitä 50 vuoden kuluttua?
        Vai rakennusinsinöörikö pelkkää ettei hänen lapsensa saa töitä tulevien korjauksien suunnittelussa?

        Heh... Valtio tilaa sen minkä lobbaajat lobbaavat. Palokatkotuotteet on yksi hyvä esimerkki siitä. Kusetusta koko rahalla. Löytyy tosin ihan käypiäkin tuotteita, mutta kusetustakin enemmän kuin riittävästi...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kyllä tarvitaan. Se on aika monta kertaa nähty. Todennäköisesti monta teoreetikkoa ollut piikkaamassa.

        Mä oon tehnyt timanttihommiakin muutaman vuoden elääkseni ja nähnyt monenlaisia kohteita ja betoneita. Jostain syystä luulen, että tiedän käytännöstä snadisti enemmän kuin sinä. Saatan mä toki erehtyäkin taas kerran...

        Mitä muuten teet timanttiporauksessa kun välissä on pikeä vesieristeenä?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kyllä tarvitaan. Se on aika monta kertaa nähty. Todennäköisesti monta teoreetikkoa ollut piikkaamassa.

        Mä oon tehnyt timanttihommiakin muutaman vuoden elääkseni ja nähnyt monenlaisia kohteita ja betoneita. Jostain syystä luulen, että tiedän käytännöstä snadisti enemmän kuin sinä. Saatan mä toki erehtyäkin taas kerran...

        Sitä vaan tässä vielä, että mistä muusta aiheesta sä haluut väitellä?

        Jos et keksi mitään, mä käyn nukkumaan. Pitäisi jaksaa täs dokatakin pari päivää...


      • aIbatrossi
        Genio.Mente kirjoitti:

        Valtio ei ole riittävän vahva. Tässä taas nähdän sun asiantuntijuus.

        Liike-elämä on kiinnostunut siitä, että pyörät pyörii. Mitä sitten kun ne ei enää pyörikään? Mitä sitten kun aletaan tekemään kestäviä asioita?

        Suomen maaperä on täynnä graniittia. Mihin helvettiin tarvitaan jotain italialaista marmoria? Niinjoo... Verottaja ja valtio on tehnyt niistä kotimaisista tuotteista aivan liian kalliita käytettäväksi kotimaassaan...

        Suomen kokoomslisimmssa Turussa Myllysilta kesti vaan
        parikyt vuotta------Kirkkosilta--Turun kesipiste tienviittojen kilomtreissa

        Mix niitattu terässiltä on kestänyt vain pintaa uusimalla?:D

        Niittilaivakin kestää paremmin, kuin hitsattu


      • buddy-love kirjoitti:

        Mitä muuten teet timanttiporauksessa kun välissä on pikeä vesieristeenä?

        Sen tuntee. Poraa sen pien läpi ja sen jälkeen poistaa palan ja pien, ja jatkaa poraamista. Se piki kun tuppaa tiivistämään lämmetessään putken eikä vesi enää kuljee terälle.

        Älä oikeasti opeta isiä nussimaan. Kreosootin läpi poratessaan muuten sama juttu. Tosin se ei aina onnistu, riippuu siitä kuin paksu kreosoottikakku on vastassa. Ja yks pahimpia vastuksia timanttiporauksessa betonissa on muuten sähköjohdot.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sen tuntee. Poraa sen pien läpi ja sen jälkeen poistaa palan ja pien, ja jatkaa poraamista. Se piki kun tuppaa tiivistämään lämmetessään putken eikä vesi enää kuljee terälle.

        Älä oikeasti opeta isiä nussimaan. Kreosootin läpi poratessaan muuten sama juttu. Tosin se ei aina onnistu, riippuu siitä kuin paksu kreosoottikakku on vastassa. Ja yks pahimpia vastuksia timanttiporauksessa betonissa on muuten sähköjohdot.

        Niinja ulosvetäjätkin on keksitty jos putki jää juntturaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sen tuntee. Poraa sen pien läpi ja sen jälkeen poistaa palan ja pien, ja jatkaa poraamista. Se piki kun tuppaa tiivistämään lämmetessään putken eikä vesi enää kuljee terälle.

        Älä oikeasti opeta isiä nussimaan. Kreosootin läpi poratessaan muuten sama juttu. Tosin se ei aina onnistu, riippuu siitä kuin paksu kreosoottikakku on vastassa. Ja yks pahimpia vastuksia timanttiporauksessa betonissa on muuten sähköjohdot.

        Sähköjohtohan menee poralla ihan näppärästi poikki ;)

        Sentti pikeä hidastaa hommia kuitenkin aika ikävästi.
        Varsinkin jos se on syvällä.


      • älkääs nyt,
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sitä vaan tässä vielä, että mistä muusta aiheesta sä haluut väitellä?

        Jos et keksi mitään, mä käyn nukkumaan. Pitäisi jaksaa täs dokatakin pari päivää...

        odottakaa kun tosi..typy tulee sanomaan aiheesta painavan sanansa :)


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sitä vaan tässä vielä, että mistä muusta aiheesta sä haluut väitellä?

        Jos et keksi mitään, mä käyn nukkumaan. Pitäisi jaksaa täs dokatakin pari päivää...

        Itsenikin pitäisi tehdä hiukan juttuja.
        Muutama kuva pitäisi saada jakoon ja ne pitäisi editoida.
        Voisivat olla huomenna valmiita jos lajittelen ne vielä tänään.


      • aIbatrossi kirjoitti:

        Suomen kokoomslisimmssa Turussa Myllysilta kesti vaan
        parikyt vuotta------Kirkkosilta--Turun kesipiste tienviittojen kilomtreissa

        Mix niitattu terässiltä on kestänyt vain pintaa uusimalla?:D

        Niittilaivakin kestää paremmin, kuin hitsattu

        Siellä oli mitoituksessa laskuvirhe.


        Niitatut mitoitettiin tukevammiksi, sillä aiemmin ei kyetty laskemaan rakenteita yhtä tarkasti kuin nykyään.
        Niitaus myös jakaa kuormaa paremmin ja varoittaa ennen tuhoutumista.

        Hitsauksissa on joissain tilanteissa galvaanisia ongelmia, sillä sauman seos ei ole sama kuin levyssä.
        En silti pidä hitsattua lyhempi-ikäisenä jos mitoitukset ovat yhtä reiluja kuin niitatuissa.


      • aIbatrossi
        buddy-love kirjoitti:

        Siellä oli mitoituksessa laskuvirhe.


        Niitatut mitoitettiin tukevammiksi, sillä aiemmin ei kyetty laskemaan rakenteita yhtä tarkasti kuin nykyään.
        Niitaus myös jakaa kuormaa paremmin ja varoittaa ennen tuhoutumista.

        Hitsauksissa on joissain tilanteissa galvaanisia ongelmia, sillä sauman seos ei ole sama kuin levyssä.
        En silti pidä hitsattua lyhempi-ikäisenä jos mitoitukset ovat yhtä reiluja kuin niitatuissa.

        Hitsisauma metalli väsyy merenkäynnissä ja lujuus katoaa
        Laiva taipuilee silminhuomattavasti

        Miitseppi tankkeri m/s Ragni katkesi takatäkin kohdalta
        ja ahterissa asuva miehistö vain pelastui syystä,
        että ahteri jäi pinnalle blackoutissa

        Olipa aamulla ihmettelemistä, kun puolet laivasta katosi yöllä
        a la Copperfield

        Niitit joustavat hampputiivisteiden vuoksi. eikä metalli väsy
        Niittaus on vaan kallimpaa kapitalistiselle varustamolle

        Liberty-vessels tehtiin niittaamalla jopa viidesä päivässa
        koko laiva

        http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_liberty_ship?#slide=2


      • aLbatrossi
        aIbatrossi kirjoitti:

        Hitsisauma metalli väsyy merenkäynnissä ja lujuus katoaa
        Laiva taipuilee silminhuomattavasti

        Miitseppi tankkeri m/s Ragni katkesi takatäkin kohdalta
        ja ahterissa asuva miehistö vain pelastui syystä,
        että ahteri jäi pinnalle blackoutissa

        Olipa aamulla ihmettelemistä, kun puolet laivasta katosi yöllä
        a la Copperfield

        Niitit joustavat hampputiivisteiden vuoksi. eikä metalli väsy
        Niittaus on vaan kallimpaa kapitalistiselle varustamolle

        Liberty-vessels tehtiin niittaamalla jopa viidesä päivässa
        koko laiva

        http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_liberty_ship?#slide=2

        Liberttien kuvia
        https://www.google.fi/search?q=liberty ship&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7YdgU7jwBeOXyAPdhIGgAw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093&bih=534


      • aIbatrossi kirjoitti:

        Hitsisauma metalli väsyy merenkäynnissä ja lujuus katoaa
        Laiva taipuilee silminhuomattavasti

        Miitseppi tankkeri m/s Ragni katkesi takatäkin kohdalta
        ja ahterissa asuva miehistö vain pelastui syystä,
        että ahteri jäi pinnalle blackoutissa

        Olipa aamulla ihmettelemistä, kun puolet laivasta katosi yöllä
        a la Copperfield

        Niitit joustavat hampputiivisteiden vuoksi. eikä metalli väsy
        Niittaus on vaan kallimpaa kapitalistiselle varustamolle

        Liberty-vessels tehtiin niittaamalla jopa viidesä päivässa
        koko laiva

        http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_liberty_ship?#slide=2

        Pitäisi tehdä vain viistoja saumauksia.
        Suorissa saumoissa tulee turhan helposti murtumia.

        Toisaalta kaivinkoneiden kauhat kootaan hitsaamalla, eikä niissä oikein tehtynä silti ole murtumia, vaikka vääntyilevät joka suuntaan.
        Niihin kauhojen hitsauksiin liittyy kyllä niksejä.


      • Anselmi pusssihukka
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Valtio tilaa sen minkä lobbaajat lobbaavat. Palokatkotuotteet on yksi hyvä esimerkki siitä. Kusetusta koko rahalla. Löytyy tosin ihan käypiäkin tuotteita, mutta kusetustakin enemmän kuin riittävästi...

        Gemsu kerrenkin tietää asian

        Olen joskus lobbaillut VKH:lle-Valtion HankintaKeskus

        Muttei ollut varaa maasutuxeen ostamaan kestävää tuotetta

        Mammuttimaisilla firmoilla oli varaa korruptioonkin
        sitä on Sumessakin---vaan kokoomusmedia ei kerro

        Arveluttaa Antti Herlinin lehtitalojen ostohinku:o/
        Putin toinen????
        Nämä tavanomaisesti mode poistaa.......demokratiaa hehee


      • Anselmi pussihukka
        buddy-love kirjoitti:

        Pitäisi tehdä vain viistoja saumauksia.
        Suorissa saumoissa tulee turhan helposti murtumia.

        Toisaalta kaivinkoneiden kauhat kootaan hitsaamalla, eikä niissä oikein tehtynä silti ole murtumia, vaikka vääntyilevät joka suuntaan.
        Niihin kauhojen hitsauksiin liittyy kyllä niksejä.

        Liberttien puomeissa on vahvikkeet siksak saumoilla
        en ole ainakaan kuullut katkeamisista

        Mitäs emeritus-buddy tuumaailee tukkihinaajie siiffinä:)?

        Aiemmin jo kerroin olleeni kokkistujuna pykäläpaatissa
        kaverin pyytämänä koneenhoitajan pätevyydellä siiffiinä
        taitava koulun käynyt Wärtsilä-dieselin mies
        --senhän riistokapitalistit siirsivät Italiaan
        "lyhyen matkan vuoksi" mukamas verosuunnitelulla------
        Osa tehdään vieläkin Suomessa ja rekkarahtina Italiaan
        Halpaako viedä laiva osina Italiaan legopalikkona????

        Se siiffi tarvitsi minua kielitaidon ja laivasähkömiestaitojeni vuoksi-------
        10m korkeaan keulamastoon pyysi vaihtamaan polltimon
        mastolamppuun.........helppo homma
        alas tultuani kysyin, että vaivaako vertigo?
        --Ei, mutt olen itse hitsannut maston, enkä luota ruosteiseen mastoon........................:(
        Olisin ollut vainaja hänen sijastaan.........Rva Fortuna
        tulee eroottisiin uniini ja diggaa niitä...............?


      • Anselmi pussihukkA
        aIbatrossi kirjoitti:

        Näiitä japani ostii romulastissa ja tekivät metallista
        Dazun autoja
        https://www.google.fi/search?q=liberty ship&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7YdgU7jwBeOXyAPdhIGgAw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093&bih=534#facrc=_&imgdii=_&imgrc=76p-mGFa98gGoM:;2BuLKtAzXeTf5M;http://www.armed-guard.com/la180.jpg;http://www.armed-guard.com/calen3.html;500;263

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aristoteles_Onassis

        riistokapitalistin ja walrusiakin etevämpänä pisnes-kokkelina
        osti kertamatkaan suunnitellut libertit oamaxi kauppalaistoksi
        alipalkattujen kreikkuseiloreitten vaarallisexy työmaaksi

        Niilla USA vei kiellettyjen sotatarvikkeiden ohessa humamitääeistä apua Muurmanskiin --sieltä kuuluisan Muurmanskin rata toimittti apua natzien motittamaan
        Leningradiin ruokaa, lääkkeitä esm Jeep Willys maastureita
        Stalinin bolsheviikeille-
        C,G. Mannerheim kielsi kaukopartiomiehiä silppuamasta
        junarataa.........viisaana tiesi, että USA olisi hyökännyt
        Suomeen

        Puotipuxusta Arge ntiinasta keksi ahneuden cum Lauden
        Ruotsiin kirjata textaeilla sopi jo rauhan siivellä ,
        pummaamamaan cissien panopuuxi


    • aIbatrossi

      Veikataanpa montak tippäleipää buddy syö Vappuna
      ja väitellään montako kuolemaa energiajuomat ovat jo
      aiheuttaneet?
      Niissä olevaa kofeiinia pidetään yhtenä syynä.....

      Apteekit eivät vaaran vuoksi myy enempää 100kpl
      kerralla
      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288517059995.html

    • Moraalinvartija

      lapseni söi kolikon vein päivistykseen koska luulin että oli keuhkoissa mutta oli kiinni ruokatorvessa ja kun meinasin oksentaa tipahti vatsalaukkuun.
      koko sen ajan oli kipeänä rinta(kun oli ruokatorvessa) ja ei pystynyt käveleen kun oli kiinni ruokatorvessa.
      kun lueskelin viestejä muiden ketjuista.
      totean kaikkea ei tarvitse kokea, ymmärsin jos olisi keuhkoissa olisi yrittänyt yskiä pois sitä ja että se olisi erittäin vaikeaa.
      miksi kaikki pitäisi oppia kantapään kautta?

      • Huh.
        Hyvä että tilanne ei kuitenkaan kääntynyt vakavaksi.


    • kerro kerro b

      Mitä lähikaupasta hait?

      • Suklaata, kolaa, teetä, leipää, juustoa ja maitorahkaa.


      • eli..
        buddy-love kirjoitti:

        Suklaata, kolaa, teetä, leipää, juustoa ja maitorahkaa.

        Rakkautta, iloa, sympatiaa, voimaa ja protskuja.


      • buddy-love
        eli.. kirjoitti:

        Rakkautta, iloa, sympatiaa, voimaa ja protskuja.

        Vihannesvalikoima näyttää kuitenkin melko aneemiselta.
        Syön kyllä salaattia kun sitä eteen ilmaantuu.


    • Miksi pittää väitellä? Saan päivittäin väitellä aiheista: miksi ei voi syödä karkkia joka päivä, miksi pitää tehdä läksyt ennen tietokoneelle menoa, miksi pitää pedata peti, miksi pitää siivota huone, miksi pitää pukeutua lämpimästi, miksi pitää sulkea leipäpussi, kun on ottanut leipää, miksi pitää laittaa takki naulakkoon, eikä heittää lattialle, miksi ei voi valvoa yli yhteentoista, miksi ei voi pelata monta tuntia putkeen, miksi pullaa ei voi syödä yli viittä peräkkäin ym. ym. Älä vaan sano, että haluat jankata jostain näistä aiheista :/

      • Väittelyllä ja inttämisellä on eroa.
        Väittelyssä oma kanta pitää pystyä perustelemaan aukottomasti.

        Ehkäpä voisit kokeilla sitä, että vaadit lapsiltasi tieteellisesti ja loogisesti kelvolliset perusteet noille omille haluilleen. Itse olen jo hyvin nuorena joutunut kaivamaan esiin kirjoja joilla perustelen lähipiirin kannattamia asioita kumoon. Tosin koska kirjastomme on aina ollut melko laaja, niin usein väittely siirtyi sille tasolle, jossa yritettiin määrittää kenen kirja on arvovaltaisin ja luotettavin.
        Kunnollinen väittely on erittäin hyvä keino kehittää ajattelukykyä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Väittelyllä ja inttämisellä on eroa.
        Väittelyssä oma kanta pitää pystyä perustelemaan aukottomasti.

        Ehkäpä voisit kokeilla sitä, että vaadit lapsiltasi tieteellisesti ja loogisesti kelvolliset perusteet noille omille haluilleen. Itse olen jo hyvin nuorena joutunut kaivamaan esiin kirjoja joilla perustelen lähipiirin kannattamia asioita kumoon. Tosin koska kirjastomme on aina ollut melko laaja, niin usein väittely siirtyi sille tasolle, jossa yritettiin määrittää kenen kirja on arvovaltaisin ja luotettavin.
        Kunnollinen väittely on erittäin hyvä keino kehittää ajattelukykyä.

        Joo, muistan itse väitelleeni isäni kanssa mm. politiikasta lukio-ikäisenä tuntikausia :) Ongelma juuri on se, että en jaksaisi väitellä, näin itse vanhempana, mutta kaipa sitä on siihen taivuttava. Kirjat vain eivät enää kohta ole se, mistä ne tiedot kaivetaan, valitettavasti.. Alakouluikäisen kanssa on helpompaa vain sanoa;koska minä tiedän paremmin. Mutta niinhän se on, että kohta (tai nyt jo) se vastaus ei enää kelpaa..


      • Anseli pussihukka
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, muistan itse väitelleeni isäni kanssa mm. politiikasta lukio-ikäisenä tuntikausia :) Ongelma juuri on se, että en jaksaisi väitellä, näin itse vanhempana, mutta kaipa sitä on siihen taivuttava. Kirjat vain eivät enää kohta ole se, mistä ne tiedot kaivetaan, valitettavasti.. Alakouluikäisen kanssa on helpompaa vain sanoa;koska minä tiedän paremmin. Mutta niinhän se on, että kohta (tai nyt jo) se vastaus ei enää kelpaa..

        Emeritus proffalla on valkoitua tietoa paljon

        Sokeriaddiktin tiedän yhtä hamkalaxi, kuin alkoholismin

        kemiallisesti hiilarit etanoli alkoholi ja sokeri ovat samankaltaisia

        viina ei alhaisen viskositeettinsa vuoksi tarvitse reseptoreja aivoissa, kuten esm nikotiini, heroiini yms, kama
        vaan imeytyvät solukalvojen läpi osmoottisesa paineessa
        molemmat-------15% alkoholijuoma imeytyy nopeimmin suolesta
        aivoihin--kuten glugoosikin-----glugoosin mukana voidaan
        "salakuljettaa" lääkkeitäkin aivoihin ilman reseptorejakin
        C2H5OH aiheuttamaa aivoatrofiaa tulee myös sokereista
        varmasti-------tiede tietäkööt kumpi enemmän tyhmentää
        ja murentaa logiikan silmäpuolexi???????????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe