Eli en käytä maitoa kun vatsa ei kestä. Mistä saa tarvittavat vitamiinit ja kalsiumin jos ei juo maitoa?
Mitä käytätte maidon tilalla?
22
1569
Vastaukset
- ammmuuuu
Lehmän maito sopii vasikoille ja ihmisen maito ihmisvauvoille. Aikuinen ihminen ei tarvitse välttämättä kumpaakaan. Katso vaikka finelin sivuilta miten helposti saat kalsiumin muualta kuin maitotuotteista.
- ja syön ruokaa
Juon vettä
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
http://www.helsinkipaleo.com/aloita-tasta/ - ih ij
Valion ab piimää, normaalia, ei rasvatonta. Valion Luomu jogurttia. Juustoa.
- nainen32
Purkista; d-vitamiini kalkki.
- 383
Ei kalkkitabletteja, eivät ole terveellisiä. Kun ottaa 100-150µg deetä, ei tarvitse olla kalsiumin saannista huolissaan.
- maidoton
Jollei ruuastaan saa riittävästi kalsiumia, niin ei saa mitään muutakaan ja siinä vaiheessa EI kalsiumtabletit kyllä mitään terveyttä tuo vaan vie.
- sipuliiita
Sitä ihmettelen, että kun ulkomailla ei litkitä maitoa, niin miksei siellä höpötetä kalsiumin puutteesta?
- maidoton
Maassa, jossa käytetään eniten maitotuotteita on eniten osteoporoosia (suomessa lähes 1 000 000 :lla on heikko luusto) ja sydän- sekä verisuonitauteja.
Verisuonet kalkkeutuu ja luusto jää ilman kalkkia teillä, jotka maitoo kittaatte ja jätätte D-vitamiinin syömättä.
Kannattaa lukea ne tutkimukset ja pyytää D-vitamiinimittaus.
Veren rasva ja rauta-arvojakin mitataan, niin siinä samalla menee D-vitamiini. - 383
Siellä ei hallitse Valio....
- voihan valio
383 kirjoitti:
Siellä ei hallitse Valio....
Niinpä.
Valio sai viime vuonna 2 000 000 rahnaa EU:lta, jotta pääsee mainostaan maitoa lapsille.
Kukaan ei tarvii maitoa.
Kypsiä juustoja ja maustamatonta jogurttia voi syödä.
Valion keksii ihan koko ajan jotain uuttaa, jotta saa hyväuskosten rahat pois.
Uusin villitys on mehumaito :(
- Luomuilulla
Avaaja, käytät varmaankin vääränlaista, runsaastikäsiteltyä, homogenoitua ja rasvatonta maitoa?
Itse en maitoa juo, mutta ruuanlaitossa toki sitä käytän. Paras janojuoma on vesi. - khkhkhkhkhkhkhk
Ei lehmänmaito ole välttämätön, ajattele ihmistä joka on maitoallergikko :O
Lehmänmaidon juonti on ihan pohjoismaalainen juttu.
Lähi-idässä monet juo esim. kamelin/vuohen maitoa. Sori poikkesin aiheesta, mut halusin antaa esimerkin.
lehmänmaidon voit korvata vaikka mantelimaidolla, se on hyvänmakuista. Japanissa juodaan soijamaitoa ja nykyään myös riisimaitoa.
Mantelimaidon lisäksi soijamaito on todella hyvää! :D kokeile rohkeasti!
On myös kauramaitoa ja kookosmaitoa. Vaihtoehtoja on paljon, kunhan jaksaa kaupassa tutkia tai vaikka googlettaa enemmän. Fineli on hyvä sivusto.
Itse käytän maitoa vain kahvissa :) ja syön rahkoja/joghurtteja ja juustoa ;P - Ei voi suositella
Maidonkorvikkeena manteli-, soija-, kaura ja riisimaitoja on turha käyttää. Tehdasvalmisteisina ne ainakin ovat vielä haitallisempia terveydelle kuin Valion homogenoidut ja kaikin tavoin käsitellyt maidot.
Toki jos noita jaksaa itse tehdä, niin ehkä niistä on johonkin, vaikkakaan ravintoarvot eivät ole kummoiset ja soijamaidon valmistus ei kotikonstein onnistu lainkaan.- gfgjkklxyy
Laitapa kuule linkkiä kasvimaitojen haitallisuudesta verrattuna lehmän maitoon§, ei varmaan löydy urpo.
- 20056
Keksit faktasi tyhjästä, eli omasta päästäsi, mikä ei tosin tällä palstalla yllätä lainkaan.
Esimerkkinä soijamaidon kotivalmistus on naurettavan helppoa:
http://koreanfood.about.com/od/drinks/r/How-To-Make-Soy-Milk.htm
Samoin kaura-, riisi- ja mantelimaidon, uskomattoman helppoa. Tehosekoitin, vettä ja haluamasi jyvä/papu, ehkä suolaa.
Mitenkäs helposti se Valion antibioottimaidon uuttaminen onnistuu kotikonsteiin, mitä? - ken tietää?
gfgjkklxyy kirjoitti:
Laitapa kuule linkkiä kasvimaitojen haitallisuudesta verrattuna lehmän maitoon§, ei varmaan löydy urpo.
Ei niitä löydy kun juoksevaa maitoo tai sen korviketta nyt ei vaan tarvita yhtään mihinkään
- ken tietää?
20056 kirjoitti:
Keksit faktasi tyhjästä, eli omasta päästäsi, mikä ei tosin tällä palstalla yllätä lainkaan.
Samoin kaura-, riisi- ja mantelimaidon, uskomattoman helppoa. Tehosekoitin, vettä ja haluamasi jyvä/papu, ehkä suolaa.
Mitenkäs helposti se Valion antibioottimaidon uuttaminen onnistuu kotikonsteiin, mitä?soija sopii harvalle
mihin noita maitoja sitten tarvii, kun hanasta tulee puhdasta vettä? - Ei voi suositella
20056 kirjoitti:
Mitenkäs helposti se Valion antibioottimaidon uuttaminen onnistuu kotikonsteiin, mitä?Kiitos linkistä. Siitä sitten vaan soijamaitoa valmistamaan. Onnea yrityksellesi.
Pystytkö vielä laittamaan miten manteli-, soija-, kaura- ja riisimaidot ovat ravintoarvollisesti luomumaitoa parempia ja terveellisempiä? Itse en missään nimessä uskalla moisia tehdaskorvikkeita, joita kaupasta löytyy, käyttää.
Toiseksi, mistä antibioottimaidosta kirjoitat? Niiden lehmien maito, joilla esim utaretulehduksen vuoksi on annettu antibioottikuuri, kaadetaan pois. Sitä ei saa laittaa meijeriin.
Tosin ei tullut lainkaan yllätyksenä tällä palstalla, että kirjoitit antibioottimaidosta ja milläköhän lailla uuttaisit sitä? Maito on näet aivan luonnon tuote. Sitä saa ihan sellaisenaan lehmästä, ilman uuttamista. :D - juo vettä
Ei voi suositella kirjoitti:
Kiitos linkistä. Siitä sitten vaan soijamaitoa valmistamaan. Onnea yrityksellesi.
Pystytkö vielä laittamaan miten manteli-, soija-, kaura- ja riisimaidot ovat ravintoarvollisesti luomumaitoa parempia ja terveellisempiä? Itse en missään nimessä uskalla moisia tehdaskorvikkeita, joita kaupasta löytyy, käyttää.
Toiseksi, mistä antibioottimaidosta kirjoitat? Niiden lehmien maito, joilla esim utaretulehduksen vuoksi on annettu antibioottikuuri, kaadetaan pois. Sitä ei saa laittaa meijeriin.
Tosin ei tullut lainkaan yllätyksenä tällä palstalla, että kirjoitit antibioottimaidosta ja milläköhän lailla uuttaisit sitä? Maito on näet aivan luonnon tuote. Sitä saa ihan sellaisenaan lehmästä, ilman uuttamista. :DLehmän maito kuuluisi vasikalle, ei ihmiselle
- Ei voi suositella
juo vettä kirjoitti:
Lehmän maito kuuluisi vasikalle, ei ihmiselle
Niin juonkin vetta, mutta perunamuusista ei tule maukasta ilman voita ja luomutäysmaitoa. :)
Muistapa sinä puolestasi, että hunaja "kuuluu" mehiläisille. ;) - juo vettä
Ei voi suositella kirjoitti:
Niin juonkin vetta, mutta perunamuusista ei tule maukasta ilman voita ja luomutäysmaitoa. :)
Muistapa sinä puolestasi, että hunaja "kuuluu" mehiläisille. ;)Ei mehiläiset omaa hunajaansa syö.
- Ei voi suositella
juo vettä kirjoitti:
Ei mehiläiset omaa hunajaansa syö.
Teikeläinen on siis torkkunut bilsantunnilla? Eikö sua yhtään nolota tuo oma tyhmyytesi? Luuletko että nuo ahkerat pörriäiset valmistavat hunajaa ihan vain ihmistä varten?
Hunaja on luonnossa mehiläisten talviravintoa ja hätäruokaa. Kun mehiläiskasvattaja varastaa mehiläisiltä hunajat se antaa niille sokerilientä talviravinnoksi. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348