yle 2:n uutisissa , syyksi sanotaa tuonnin VÄHENEMINEN ! ? Tästäkö se alkaa ...veroremontti !
Tulli irtisanoo !
14
3560
Vastaukset
- Himmler
Tulli ei irtisano. Osaa määräaikaisista sopimuksista ei jatketa. Ymmärrätkö?
Onko se noin vaikea ymmärtää, että käytettyjen tuonti on vähentynyt. Autoissa 10% ja mopoissa 30%. Kun käytettyjen tuonti on laskenut, ei ole mitään syytä laskea uusien autojen verotusta.- Uusien myynti romahti
Suurempi uutinen on uusien myynnin romahtaminen
-30%.
Veroremontti on joka tapauksessa tulossa ja siihen ei myyntimäärät vaikuta vaan ympäristöasiat. - 200q
Kun uusien kauppa ei käy ja samalla tuojat odottelevat seuraavaa veron alennusta/poistumista, MISTÄ VALTIO OTTAA VEROTULONSA?
Suomessa ei saada mitään päätöksiä aikaiseksi ennen kuin on oikeasti PAKKO!
Panokset kovenee... - Mä vaan...
Jos kerran käytettyjen tuonti on vähentynyt, niin kannattaa kertoa se tullillekin, koska tulli väittää tuonnin kasvaneen viime vuodesta yli 20% (tammi-syyskuu 03/04). Vai tehtaileeko tulli veropäätöksiä olemattomista autoista?
- korsto
Mä vaan... kirjoitti:
Jos kerran käytettyjen tuonti on vähentynyt, niin kannattaa kertoa se tullillekin, koska tulli väittää tuonnin kasvaneen viime vuodesta yli 20% (tammi-syyskuu 03/04). Vai tehtaileeko tulli veropäätöksiä olemattomista autoista?
Heinä-elokuussa tehty 1332 veropäätöstä vähemmän kuin 2003 vastaavana aikana.
- Mä vaan..
korsto kirjoitti:
Heinä-elokuussa tehty 1332 veropäätöstä vähemmän kuin 2003 vastaavana aikana.
En yhtään ihmettele että veropäätösten määrä on pienentynyt, koska tulli hieroo viikkotolkulla yleisienkin autojen veroarvontaa. Viimeeksi kuin tiedustelin eteläisestä tullipiiristä missä päätös viipyy, valiteltiin että päätösten teko on ruuhkautunut kesälomien ja hakemusten suuren lukumäärän takia.
ps. uusia autoja rekisteröitiin heinä-elokuussa yli 20% vähemmän kuin edellisvuonna, ja samaan aikaan on käytettyjen osuus ensirekisteröinneistä pysynyt 23,3 prosentissa.
Tilastonikkari voisi sanoa että tuo tuontiautojen päätösten vähentyminen johtuu jostain muusta kuin uusien autojen rekisteröintien lisääntymisestä... - Tullimiäs
Mä vaan... kirjoitti:
- Mä vaa
Tullimiäs kirjoitti:
sen, että käytettyjä autoja koskevia veropäätöksiä on tehty elokuun loppuun mennessä yli 20% enemmän kuin viime vuonna.
Eli suoraan tilastoista lukemalla saadaan tulokseksi: että samalla kun käytettyjä on tuotu yli 20% enemmän kuin viime vuonna, niin samaan aikaan uusien autojen rekisteröinti on vähentynyt yli 1,2%. - mutta
Mä vaa kirjoitti:
sen, että käytettyjä autoja koskevia veropäätöksiä on tehty elokuun loppuun mennessä yli 20% enemmän kuin viime vuonna.
Eli suoraan tilastoista lukemalla saadaan tulokseksi: että samalla kun käytettyjä on tuotu yli 20% enemmän kuin viime vuonna, niin samaan aikaan uusien autojen rekisteröinti on vähentynyt yli 1,2%.käytettyjen verotus työllistää tullia paljon enemmän kuin uusien. Eli kun käytettyjen tuonti alkaa hiipua, niin väkeä ei enää tarvita samaa määrää.
- vähenee
koska tuontiverotus ei ole vieläkään läpinäkyvää eivätkä kaikki viitsi hakea autoja ennen kuin asiat ovat selkeitä.
Suurin osa prosenteista on vieläkin julkaisematta ja koko homma on ihan päin p..tä! Uskomatonta, että asiaa yritetään nyt kuitata näin vain maton alle. Tyypillistä neukkusuomitouhua. - Suomalaisia
On ollut aiemminkin ja yleensä ne ovat jääneet lyhytaikaisiksi. On ollut petrooliautot, piilofarmarit, amerikanfarmarit, korotetut farmarit ja viimeisinä nämä tuontiautot ja farmaripakut. Kaikkien aika on mennyt nopeasti ohi ja sen vuoksi tullikaan ei enää tarvitse tilapäistyövoimaa tuontiautojen verotukseen.
Autoja tietenkin jatkossakin käytettyinä tulee mm. muuttoautot ja tietenkin myös sellaisia malleja, joita ei Suomessa paljon uutena myydä kalliin hinnan vuoksi, tulee käytettynä kun hinta on asettunut kohdalleen.Mielenkiintoista nähdä mihin yksityinen tuonti tasoittuu. Viime vuonna purkautui varmaan muutaman vuoden tarpeet.
Silti vieläkin on tosi vaikea löytää isompaa saksalaista farmarimallista turbodieseliä. Tarjonta on todella niukkaa ja autoliikkeiden pyynnit aivan järjettömiä.
Yksityinen tuonti jatkuu varmasti niin kauan kuin se on taloudellisesti kannatavaa. Itse ajattelin hakea seuraavan pirsin keväällä. Nyt on tuonti-Audi A4 Avant 1.8T:lla ajeltu 45 tkm vähän yli vuodessa joten diesilin hankinta taitaa olla edessä.- hinnat
Elemo kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä mihin yksityinen tuonti tasoittuu. Viime vuonna purkautui varmaan muutaman vuoden tarpeet.
Silti vieläkin on tosi vaikea löytää isompaa saksalaista farmarimallista turbodieseliä. Tarjonta on todella niukkaa ja autoliikkeiden pyynnit aivan järjettömiä.
Yksityinen tuonti jatkuu varmasti niin kauan kuin se on taloudellisesti kannatavaa. Itse ajattelin hakea seuraavan pirsin keväällä. Nyt on tuonti-Audi A4 Avant 1.8T:lla ajeltu 45 tkm vähän yli vuodessa joten diesilin hankinta taitaa olla edessä.Käytettyjen perusautojen hinnat on vielä onnistuttu pitämään veromuurin avulla huimaavan korkealla tasolla. Pikkuhiljaahan nämäkin alas tulevat. Kenties viiden vuoden kuluessa, kun lamavuosien pienet myyntimäärät eivät enää vääristä kysyntää ja tarjontaa.
- Jeppe
No on varmaan helvetin iso ihme, kun palautus korko liikaa peritystä verosta laskettiin 0,5%. Yksi ihminen riittää tullissa laskemaan veroja väärin. Päätös tosin kestaa 10-15 vuotta. Yhtä hyvin veronpalautukset vois alkaa maksaa ainoastaan käteisellä Rovaniemen Samposta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302305
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292218Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121579Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131474Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001145
- 171087
- 90941
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19838Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks128822