Ero ja yhteinen omistusasunto

äkkiä eroon

jätin avopuolisoni ja lapsemme isän. Meillä on yhteinen omistusasunto ja olen sanonut miehelle että lähtee pois mutta ei suostu lähtemään. Huoltajuusasioista tms. ei ole vielä mitään sovittu.

Mies huutaa että nostaa syytteen heitteille jätöstä jos heitän hänen kamansa pois asunnosta ( en vaan kestä sitä enää hetkeäkään siellä ja pienten lasten kanssa ei kiinnosta itse lähteä varsinkin kun itellä pikkasen suurempi omistusosuus ja kaikki tavarat siellä on minun paitsi yksi lipasto ja sänky)

Paikka sillä olisi mihin mennä (vanhempien talven asuttava kesäasunto) mutta ei suostu lähtemään. sanoo asuvansa siinä niin kauan kunnes asunto on myyty ja mulla ei sitä ole varaa kyllä yksinään pitää että ostasin sen ulos siitä.

Mitä ihmettä mä voin tehdä ??

2

361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teepä näin

Voisit vaikka pitää turpasi kiinni kunnes asunto on saatu kaupaksi. Tai sitten otat vaikka lainaa jolla voit lunastaa miehen osuuden itsellesi.

• jhtydjd

No eipä miehellä ole sen ihmeempää velvollisuutta lähteä sinun komentamanasi kuin sinullakaan oikeutta jäädä... Asutte YHTEISESSÄ asunnossa ja jollet heti huomenna pysty miestä siitä maksamaan ulos, joudut tyytymään tilanteeseen, kunnes asunto on myyty.

Et voi tehdä muuta kuin hoitaa asunnon myyntiin, toki toisen osapuolen suostumuksella, ja odottaa, että kämppä menee kaupaksi. Et voi toista hänen kodistaan tuosta vain häätää, olkoonkin että omistusosuutesi on isompi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe