Timo tohtorismies (erehtymätön) Flink sanoo:
"Jos hän luopumuksen jälkeen haluaa liittyä takaisin seurakunnan jäseneksi. Näin siksi, että luopumus mitätöi Jumalan edessä kasteessa tehdyn liiton solmimisen."
Kaste tarkoittaa adventismissa Liittosuhdetta SDA:n kanssa vrt. avioliitto.
Ellenistitohtorin harhaopit
20
89
Vastaukset
- valitettavasti totta
Tohtorimies tarkoittaa sitä että Adventtikirkon suorittama kaste laadukkain mutta mitä muuta sunnuntaipedonmerkkiin uskovalta tohtorilta voi odottaa?
Meillä kristityillä on eri usko kuin Timo Flinkillä!- munkki
Sama vaikka upotettaisi munkinpaistorasvaan.
Uppokaste mikä uppokaste.
Hei-
Luopumus mitätöi kasteen luopumuksen jatkuessa. Tottakai jos ihminen uskosta luopuu tietoisella päätöksellä niin tottakai kaste on hyödytön- ilman muuta.
Ihmisen ei tarvitse mennä kasteelle uudestaan kompastuksen lankeemuksen jälkeen- 1 Joh 2:1-6. >>>>>>>>> San 24:16 Vrt.
Ihmisen harkittu päätös luopua uskostaan mitätöi tietenkin kasteenkin.
> Ihminen ei välttämättä luovu uskostaan Jumalaan eikä tee päätöstä luopua vaikka kompastuisikin ja olisi toistaiseksi erossa.
Yst. t. Jari LaurilaMites tämä asia muuten menee... eli jos esim Helluntalainen tai Vapaakirkollinen uskova joka on jo käynyt ns. "Uskovan kasteella" ja päättääkin jostain kummasta syytä liittyä Adventtikirkkoon niin kastetaanko hänet uudestaan ja miksi ?
Vain jos hän itse niin pyytää. Koska helluntaissa ja vapaakirkossa on käytössä uskovien kaste, se kelpaa sellaisenaan.
- lutkulainen
TimoFlink kirjoitti:
Vain jos hän itse niin pyytää. Koska helluntaissa ja vapaakirkossa on käytössä uskovien kaste, se kelpaa sellaisenaan.
Aivan samanlailla adventistien uskovien kaste kelpaa sellaisenaan helluntai ja vapaakirkossa.Ja mikisei kelpaisi ovathan he kaikki Kristittyjä.: =)
Miksi taas kerran vääristelet sitä mitä kirjoitin? Minä kirjoitin USKOSTA luopumisesta. Kasteessa ihminen sitoutuu liittoon Jumalan kanssa.
- Suomen Jeesus
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! - Voi raukkoja
Suomen Jeesus kirjoitti:
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!Voi sinua suunsoittaja ja toisin uskovien moppaaja, iankakkista piinanoppiasi saarnaava:
Miksi yrität eksyttää adventisteja harhaoppiisi?
Sehän on tutkittu asia, että kaikista eniten VL nuorista, jotka ovat jo äidinmaidossa helvetin tulijärvestä oppinsa imeneet ja sillä peloitellut, kärsivät mielentila ongelmista. - häpeä sulle!
Suomen Jeesus kirjoitti:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!Sinä olet sulkenut itse itseltäsi taivaan.
- Voi sinua Timoseni
Timoseni miksi huijaat?
Kastelupaus käsittelee suurimmaksi osaksi kastettavan suhdetta Adventtikirkkoon.
Onhan sen nimi Adventtikirkon kastelupaus.
Meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla Timoseni! - Kastetaan
Voi sinua Timoseni kirjoitti:
Timoseni miksi huijaat?
Kastelupaus käsittelee suurimmaksi osaksi kastettavan suhdetta Adventtikirkkoon.
Meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla Timoseni!Näin on, Adventtikirkossa ihminen kastetaan ADVENTISMIIN, siksi pitää sitoutua KAIKKIIN 28 opinkohtaan kuin ne olisivat Jumalan laki. Olet oikeassa, kristinuskossa kastetaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" - ja tämä riittää, ei tarvitse lupautua uskomaan kirkkolaitoksen OPPIIN. Usko Jeesukseen riittää.
- Valehtelet
Timoseni miksi huijaat?
Meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla Timoseni!Te ootte tasan kääntymättömiä pakanoita!
- Senkin valehtelija
Timoseni miksi huijaat?
Meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla Timoseni!Ei käsittele. Valehtelet.
- Pakanalle
Kastetaan kirjoitti:
Näin on, Adventtikirkossa ihminen kastetaan ADVENTISMIIN, siksi pitää sitoutua KAIKKIIN 28 opinkohtaan kuin ne olisivat Jumalan laki. Olet oikeassa, kristinuskossa kastetaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" - ja tämä riittää, ei tarvitse lupautua uskomaan kirkkolaitoksen OPPIIN. Usko Jeesukseen riittää.
Noinhan te itsellenne valehtelette.
- Ilm.18:4
Kastetaan kirjoitti:
Näin on, Adventtikirkossa ihminen kastetaan ADVENTISMIIN, siksi pitää sitoutua KAIKKIIN 28 opinkohtaan kuin ne olisivat Jumalan laki. Olet oikeassa, kristinuskossa kastetaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" - ja tämä riittää, ei tarvitse lupautua uskomaan kirkkolaitoksen OPPIIN. Usko Jeesukseen riittää.
>>>Olet oikeassa, kristinuskossa kastetaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" - ja tämä riittää, ei tarvitse lupautua uskomaan kirkkolaitoksen OPPIIN. Usko Jeesukseen riittää.
- Kastetaan
Ilm.18:4 kirjoitti:
>>>Olet oikeassa, kristinuskossa kastetaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" - ja tämä riittää, ei tarvitse lupautua uskomaan kirkkolaitoksen OPPIIN. Usko Jeesukseen riittää.
Sinulle "Ilm.18:4". Eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin: verrataan niitä kirkkokuntia keskenään, joilla on käytössä uskovien kaste, siis kaste, joka tapahtuu ihmisen tietoisesta ratkaisusta ja halusta. Näin ollen ymmärtänet kommenttini 2.5.2014 22:17 paremmin. En ole kyllä tietoinen, että vapaakirkoissa, helluntailaisuudessa tai baptismissa kastettasiin ihmisiä OPPEIHIN! Mitä kirjoitit katolisuudesta ja luterilaisuudesta pitää paikkansa vain siltä osin, että ihminen nuorena/aikuisena päättää liittyä näihin kirkkokuntiin eikä häntä ole vielä lainkaan kastettu.
Timoseni miksi huijaat?
Meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla Timoseni!Älähän nyt höpise ja vääristele asioita. Olen tehnyt liiton Jeesuksen Kristuksen kanssa, eli nyt minulla on Jeesus Vapahtajanani. Minä olen pelastettu syntinen.
Timon kohdalla on tapahtunut ihan sama asia. Hän on vielä lisäksi opiskellut kouluissamme ja on nyt työntekijä. Hänenkin hengellinen kotinsa on Adventtikrkko ja jäsenet sisaria ja veljiä Kristuksessa.
Minä olen rivijäsen, mutta olemme samalla viivalla Jumalamme edessä. Adventtikirkko on hengellinen kotimme, jossa saamme tavata samoin ajattelevia ihmisiä, mutta tiedän tasan ja tarkasti, ettei Adventtikirkko pelasta ketään, vain Jeesus pelastaa ja antaa iankaikkisen elämän niille, jotka häneen uskovat.
- Yksi hokema.
Kastetoimitus menee näin A-pastorin suulla:
"Kastan sinut KALLIS sisareni/veljeni Isän Pojan PH:n nimeen."
Ja eikun kastettavan päätä veden alle ja vettä nenästä sisään, vaikka pastori pitääkin valkoista nenäliinaa antautumisen symboolina kastettavan nenän edessä.
Siitä huolimatta moni meinaa tukehtua ja vetää vettä nenäänsä.
"Kallis"-hokema pastorin suusta tarkoittaa sitä, kuinka paljon yksi adventtikirkkoon liittynyt jäsen tulee maksamaan. Pöyristyttävää on siis, ellei kastettavasta saada tehtyä säännöllistä kymmenysten maksajaa, koska silloin kaikki pastorin tekemä uurastus on mennyt ihan hukkaan.- Paikalla ollut
Olen nähnyt upotuskasteita eri seurakunnissa ja ihmettelen kahta asiaa kirjoituksessasi: "päätä veden alle"---- ihminen kastetaan kokonaan(!) veden alle ja sitten mikä ihmeen "valkoinen nenäliina"??? En ole havainnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861689Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981007Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 91784
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661