Olen keskivaikea kipupotilas, osa-aikaisella sairaseläkkeellä, siis työelämässä puoliskan kuukautta. Hermokipu kylkikaaressa ja palleanseudulla, jäännöksiä keuhkoleikkauksista.
Kipulääkkeinä tällä hetkellä Panacod 3*2/vrk, mutta menee 8/vrk. Lisänä Cabapentin 900mg/vrk ja Noritren 70mg/vrk. Nooooo, nyt pitäis vaihtaa Panacodi johonkin kipulaastariin, minkä nimeä en muista. Ennen kokeillu jotain "Temcesic" ja "Durocesic" tjtn (en muista tarkkaan, mutta ei kumpikaan näistä).
Siis kysymys kuuluu: onko tullut markkinoille joku tehokkaampi, kun ei näistä em. akuankkalaastareista ollut mitään apua? Ja imeskelemään en ala! ;)
Kipulaastarit - apu vai ei?
3
1487
Vastaukset
- Fentanyyli
Fentanyyli auttaa.
- Laastari marko
Laastareilla kipua vastaan
• Opioidia vapauttavan laastarin avulla vahva kipulääke, fentanyyli tai buprenorfiini, annostellaan ihon
kautta systeemiseen verenkiertoon. Ennen opioidilaastarin asettamista potilaan opioidivaste
selvitetään lyhytvaikutteisella opioidilla.
• Buprenorfiinilaastarin käyttöaiheena on opioidilääkitystä vaativa pitkäaikainen kipu, joka ei ole
syövästä aiheutuva. Fentanyylilaastarin ensisijainen käyttöaihe on syöpään liittyvä kipu potilailla,
joille suun kautta otettava opioidi ei sovi.
• Lidokaiini- ja kapsaisiinilaastaria käytetään pääasiassa hermovauriokivun lievitykseen. Niillä on
täysin erilaiset vaikutusmekanismit. Lidokaiini puuduttaa kipuhermopäätteet, kun taas kapsaisiini
aiheuttaa jopa sietämättömän polttavan kivun, ennen kuin kipu alkaa helpottua. - auttaa fentanyl
Minulla fentanyyli laastari ,ja auttanut kipuihin aika hyvin,tätä ennen 10vuoden sisällä kokeiltu aikamoinen määrä lääkkeitä,eikä apua,mutta tämä nyt onneksi auttoi,kannattaa kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907