Jeesus vain ihminen?

sonjan.

Kauhea ajatus nousi mieleeni. Entä jos Jeesus olikin vain ihminen ja me kristinuskossa palvomme ihmistä?

Miten perustelette uskoanne Jeesukseen? Raamatun lisäksi? Mistä tiedätte ettei Jeesus ollut vain ihminen? Koska jos oli, on tiketti helvettiin varma.

Olen koko ikäni uskonut Jeesukseen mutta haluaisin varmistusta uskooni.

40

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

Raamattu on Jumalan Sanaa, ja se todistaa Jeesuksen Jumaluuden.

• ON kirjoitettu

" Miten perustelette uskoanne Jeesukseen? Raamatun lisäksi?"

Ei tarvitse muuta perustelua, kuin JUMALAN SANA !

" Mistä tiedätte ettei Jeesus ollut vain ihminen? Koska jos oli, on tiketti helvettiin varma."
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 3
        10. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu,

minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa,

mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

" Olen koko ikäni uskonut Jeesukseen mutta haluaisin varmistusta uskooni. "
        Raamatun luku, rukous, ja uskovien yhteys.

• neropatti1

KEHÄPÄÄTELMÄ

• >>Raamattu on Jumalan Sanaa, ja se todistaa Jeesuksen Jumaluuden.>>

Täsmälleen samalla logiikalla Koraani on Jumalan Sanaa, ja se todistaa Allahin Jumaluuden. Eikö vain?

• -lapsi-
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Raamattu on Jumalan Sanaa, ja se todistaa Jeesuksen Jumaluuden.>>

Täsmälleen samalla logiikalla Koraani on Jumalan Sanaa, ja se todistaa Allahin Jumaluuden. Eikö vain?

Jeesus on ainoa syntien sovittaja. Jesus = Usko = Vapahtaja. Jeesus ei edusta uskontoa. Hän vapauttaa uskonnoista ja uskonnollisuudesta. Uskontojen ns. profeettojen luut lojuvat maan päällä. Jeesus nousi taivaaseen ruumiillisesti.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269
        http://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
        https://www.google.fi/#q=jeesus vapautti

• Huokaus.

Messias (voideltu) oli alun perin muinaisen Israelin kuninkaasta käytetty arvonimi, mutta myöhemmin nimitys tuli tarkoittamaan profeettojen lupamaa pelastuskuningasta. Kristinuskon käsityksen mukaan Jeesus oli tuo profeettojen lupaama Messias, minkä vuoksi hänestä käytetään nimitystä Kristus, joka on Messias-nimen kreikalainen käänös. Raamatun eri nimityksiä: Jumalan Poika, Ihmisen Poika, Daavidin poika, ja Immanuel.

• >Kauhea ajatus nousi mieleeni. Entä jos Jeesus olikin vain ihminen ja me kristinuskossa palvomme ihmistä?< Se ajatua on aivan totta hän oli ihminen kuin yksi meistä, mutta ilman synitä,ei missä muodossa. Tuli synti uhriksi meidän takiamme.

sonjan

• 1213

"Mistä tiedätte ettei Jeesus ollut vain ihminen?"

Raamatun mukaan Jeesus oli ihminen.

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

Raamatun mukaan Jeesus oli Jumalan temppeli ja Jumala asui/asuu hänessä. Sillä perusteella hän ei itse ole tosi Jumala, vaan se, missä Jumala asuu.

"...Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen..."
      Joh. 14:10-14

"Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 8:5-6

Jos on Jeesuksen opetuslapsi, olisi syytä myös kunnioittaa Jeesuksen sanoja:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
      Joh. 20:17

• sonjan.

Näin mäkin ajattelen mutta miksi kristinusko sitten opettaa että Jeesus oli tosi Jumala vaikka selkeästi on olemassa korkeampi Jumala?

• sonjan. kirjoitti:

Näin mäkin ajattelen mutta miksi kristinusko sitten opettaa että Jeesus oli tosi Jumala vaikka selkeästi on olemassa korkeampi Jumala?

Hei sonjan ja muut

Minä uskon Isään Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan
        ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan...

ja Pyhään Henkeen...

Me uskomme Kolmiyhteiseen Jumalaan. Uskon Jumalaan, joka on luonut tämän tällä hetkellä keväisen kauniin maailman, ja meidät ihmiset ja elää ja toimii arjessamme, antaa päivän valjeta yön jälkeen, niin kauan kuin hänestä on hyvä niin.

Uskon Jeesukseen, Vapahtajaan, Pelastajaan, Jumalan Poikaan, jonka Jumala lähetti tänne maailmaan elämään ihmisen elämän, meidän veljenämme. Jeesus sovitti syntini ja sen kautta mina ja me saamme iankaikkisen elämän mahdollisuuden.

Uskon Puolustajaan, Totuuden Henkeen, joka auttaa meitä uskomaan ja opastaa meitä täällä elämän matkallamme.

Jeesuksen jumaluus tuli todeksi ylösnousemuksessa, sen jälkeenhän alkuseurakunta sai alkunsa. Olemme hiljattain viettäneet pääsiäisen juhlaa, vieläkin on pääsiäisen jälkiviettoaika. Jeesuksen jumaluus tulee todeksi siinä hetkessä, kun kohtaamme hänet arjessa ja juhlassa, ehtoollisessa tai lähimmäisen kanssa keskustellessa...

Kevätiloa toivottaa,
        Pirkko-pappi

• Kunhan kysäsen
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei sonjan ja muut

ja Pyhään Henkeen...

Me uskomme Kolmiyhteiseen Jumalaan. Uskon Jumalaan, joka on luonut tämän tällä hetkellä keväisen kauniin maailman, ja meidät ihmiset ja elää ja toimii arjessamme, antaa päivän valjeta yön jälkeen, niin kauan kuin hänestä on hyvä niin.

Uskon Jeesukseen, Vapahtajaan, Pelastajaan, Jumalan Poikaan, jonka Jumala lähetti tänne maailmaan elämään ihmisen elämän, meidän veljenämme. Jeesus sovitti syntini ja sen kautta mina ja me saamme iankaikkisen elämän mahdollisuuden.

Uskon Puolustajaan, Totuuden Henkeen, joka auttaa meitä uskomaan ja opastaa meitä täällä elämän matkallamme.

Jeesuksen jumaluus tuli todeksi ylösnousemuksessa, sen jälkeenhän alkuseurakunta sai alkunsa. Olemme hiljattain viettäneet pääsiäisen juhlaa, vieläkin on pääsiäisen jälkiviettoaika. Jeesuksen jumaluus tulee todeksi siinä hetkessä, kun kohtaamme hänet arjessa ja juhlassa, ehtoollisessa tai lähimmäisen kanssa keskustellessa...

Kevätiloa toivottaa,
        Pirkko-pappi

Eikö sua Pirkko-pappi koskaan pelota kun Raamatussa sanotaan että papin pitäisi olla yhden vaimon mies eli Raamattu kieltää naispappeuden?

• jzup
        sonjan. kirjoitti:

Kristinusko selittää tuon kolminaisuusopilla, eli että on Isä, Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat Jumalan kolme persoonaa. Minusta tuo selitys tuntui aina siltä, että sillä yritetään saada järjenvastainen asia kuulostamaan järkevältä vaikka se ei sitä todellisuudessa ole. Myös ajatus että tarvitaan ihmisuhri (Jeesus) puhdistamaan synnit tuntui oudolta, koska Jumala on itse tehnyt säännöt ja olisi halutessaan voinut hoitaa asian muulla tavalla. Lisäksi minua häiritsi että ikuinen, muuttumaton Jumala muuttaa persoonaansa vanhan ja uuden testamentin välillä julmasta sodanjumalasta armolliseksi isäksi (joka silti syöksee syvästi rakastamiaan ihmisiä kadotukseen koska on päättänyt että niin täytyy tapahtua). Näiden ja useiden muiden pohdintojen kautta päädyin vuosien pähkäilyn jälkeen siihen tulokseen että Raamattu on muiden uskonnollisten tekstien tavoin puhtaasti ihmismielestä kotoisin ja Jeesus oli vain ihminen.

Toki kaikkiin edellämainittuihin ongelmiin on olemassa monimutkaisia uskonnollisia selityksiä (joista minä en ainakaan saa kasaan eheää maailmankuvaa), mutta oma kantani on että ihmismielen tunteva kaikkivaltias jumala osaisi tuoda itsensä ilmi niin ettei moisia selittelyjä tarvittaisi. Ollakseen kaikkivaltias Raamatun jumala tuntee kumman heikosti ihmispsykologiaa ja on käsittämättömän huono kommunikoimaan ihmisten kanssa.

• vanha ja vakaa
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei sonjan ja muut

ja Pyhään Henkeen...

Kevätiloa toivottaa,
        Pirkko-pappi

No kuka Jumalan on luonut? Vastaa Pirkko pappi, vastaukseksi ei kelpaa "on aina ollut olemassa".
        Onko jumala siis persoona, henkiolento joka meitä kyttää ihmiskunnan ulkopuolella?
        Onko hän luonut myös universumin galaksit ja ne lukemattomat aurinkokunnat ja planeetat sivilisaatioineen? Onko jumala vain tämän oman ihmiskuntamme herra? Vaikka onkin luonut koko universumin.
        Toivon että vastaat Pirkko-pappi.

• sama vanha
        vanha ja vakaa kirjoitti:

No kuka Jumalan on luonut? Vastaa Pirkko pappi, vastaukseksi ei kelpaa "on aina ollut olemassa".
        Onko jumala siis persoona, henkiolento joka meitä kyttää ihmiskunnan ulkopuolella?
        Onko hän luonut myös universumin galaksit ja ne lukemattomat aurinkokunnat ja planeetat sivilisaatioineen? Onko jumala vain tämän oman ihmiskuntamme herra? Vaikka onkin luonut koko universumin.
        Toivon että vastaat Pirkko-pappi.

miksi jumala ei näyttäydy, mitään ei ole tapahtunut muutakaan sitten raamatun päivien 2000 vuotta sitten. Tyhjää jauhantaa uskovaisilta vaan.

• jzup kirjoitti:

Kristinusko selittää tuon kolminaisuusopilla, eli että on Isä, Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat Jumalan kolme persoonaa. Minusta tuo selitys tuntui aina siltä, että sillä yritetään saada järjenvastainen asia kuulostamaan järkevältä vaikka se ei sitä todellisuudessa ole. Myös ajatus että tarvitaan ihmisuhri (Jeesus) puhdistamaan synnit tuntui oudolta, koska Jumala on itse tehnyt säännöt ja olisi halutessaan voinut hoitaa asian muulla tavalla. Lisäksi minua häiritsi että ikuinen, muuttumaton Jumala muuttaa persoonaansa vanhan ja uuden testamentin välillä julmasta sodanjumalasta armolliseksi isäksi (joka silti syöksee syvästi rakastamiaan ihmisiä kadotukseen koska on päättänyt että niin täytyy tapahtua). Näiden ja useiden muiden pohdintojen kautta päädyin vuosien pähkäilyn jälkeen siihen tulokseen että Raamattu on muiden uskonnollisten tekstien tavoin puhtaasti ihmismielestä kotoisin ja Jeesus oli vain ihminen.

Toki kaikkiin edellämainittuihin ongelmiin on olemassa monimutkaisia uskonnollisia selityksiä (joista minä en ainakaan saa kasaan eheää maailmankuvaa), mutta oma kantani on että ihmismielen tunteva kaikkivaltias jumala osaisi tuoda itsensä ilmi niin ettei moisia selittelyjä tarvittaisi. Ollakseen kaikkivaltias Raamatun jumala tuntee kumman heikosti ihmispsykologiaa ja on käsittämättömän huono kommunikoimaan ihmisten kanssa.

Näinpä juuri. Lisäksi ihmisesta nimeltä Jeesus ei ole oikestaan mitään historiallista tietoa. Raamatun ulkopuolisista lähteistä ei löydy mikään, ainoastaan hajanaisia mainintoja varhaiskristityistä.

Siispä mitenkään ei voida nykyisten tietojen perusteella teitää, mikä mies Jeesus oli tai oliko häntä varmuudella ollenkaan olemassa. Voi olla, että myyttien esikuvana on yksi tai useampia todellsesti eläneitä henkilöitä, tai sitten ei. Sitäpaitsi historiallinen henkilö Jeesus on kristinuskon kannalta pahasti ongelmallinen, sillä todelliset henkilöt eivät nouse kuolleista eivätkä herättele muitakaan vainajia henkiin eivätkä lenetele Paholaisen kanssa temppelinharjoille. Jos siis todellinen Jeesus-ihminen on elännyt, on hän myös kuollut, ja kuolleena pysynyt. Ja se vie pohjan pois kokonaan kristinuskolta.

• -lapsi-
        jzup kirjoitti:

Jzup.

Miten ymmärrät ihmisolennon tai elämän yleensä. Ihminen = henki, sielu ja ruumis.

• Kova jätkä

sonjan olet aivan oikeassa jeesus oli vain ihminen siinä missä muutkin eikä sinun vältämättä tarvitse uskoa niin järjetön selitys kun että jeesus olisi jumala ja sitä kaikkea mitä siihen liitettään,Olet aivan oikeassa siinä että erehdyksellä voi olla seuraus ja siinä että ei voi olla kahta jumala tai moni muuta "oikea" uskontoa,niinppä suosittelen islamia sitä ainut oikea jumalan tunnustama oikea uskontoa jossa on paljon järkeä:)

http://www.youtube.com/watch?v=UJKQzyNr7b4

• Pehmeä sydän

Tiesitkö "kova jätkä" että ainoa oikea muslimi on vain ja ainoastaan muslimivanhemmille syntynyt ja arabiaa äidinkielenään puhuva?
        Sinä olet ja tulet aina olemaan pelkkä käännynnäinen jolle voi valehdella vaikka kuinka paljon ja jonka voi pettää tarvittaessa.

Onko siinä mitään järkeä kääntyä sotaisaan, ihmisiä alistavaan, murhia ja raiskauksia sallivaan Muhammedin palvontaan? Varmasti väität ettet palvo Muhammedia mutta Allah on ollut hiljaa koko Islamin historian ajan ja Islamin uskontunnustukseen kuuluu uskoa ihmiseen eli Muhammediin.

Jos satutkin olemaan muslimivanhemmille syntynyt ja arabiaa äidinkielenäsi puhuva niin mieti seuraavaa (ja näitä kysymyksiä kannattaa myös käännynnäisten miettiä):
        Jumalalla on erityinen nimi. Jos Muhammed oli suuri profeetta niin miksi hän ei sitä tiennyt?
        Miksi Muhammed ei täytä profeetan ehtoja?
        Miksi Koraanissa käsketään muslimia kysymään Kirjan kansalta kysymyksiä jos haluavat saada vastauksia?

Miksi Muhammed ei syntynyt neitsyestä vaan Jeesus?
        Miksi Koraani kehoittaa tappamaan vääräuskoiset?
        Miksi Koraanissa sanotaan ettei muslimi saa väitellä kristityn kanssa?

Jokainen me olemme jonain päivänä Tuomiolla sanoistamme, teoistamme ja jopa ajatuksistamme. Sillä hetkellä sinä et ole mikään "kova jätkä" vaan sillä hetkellä sinä ymmärrät että pilkkasit ja torjuit Ainoan Oikean Jumalan. Raamatussa sanotaan että Jeesus on ainoa oikea tie, totuus ja elämä ja joka Häneen uskoo niin hänen sisällään virtaa elämän vedet. Jeesus on ainoa tie taivaaseen Isämme luo.

Islam tulee viemään sinut tuhoon ellet tee parannusta. Usko pois veli hyvä, älä anna
        saa'tanan vietellä sinua epäjumalanpalvontaan.
        Älä usko pelkästään mitä Koraani sanoo Jeesuksesta vaan lue Raamattua, sieltä löydät todellisen Jeesuksen!

Siunausta!

• Kova jätkä
        Pehmeä sydän kirjoitti:

Tiesitkö "kova jätkä" että ainoa oikea muslimi on vain ja ainoastaan muslimivanhemmille syntynyt ja arabiaa äidinkielenään puhuva?
        Sinä olet ja tulet aina olemaan pelkkä käännynnäinen jolle voi valehdella vaikka kuinka paljon ja jonka voi pettää tarvittaessa.

Onko siinä mitään järkeä kääntyä sotaisaan, ihmisiä alistavaan, murhia ja raiskauksia sallivaan Muhammedin palvontaan? Varmasti väität ettet palvo Muhammedia mutta Allah on ollut hiljaa koko Islamin historian ajan ja Islamin uskontunnustukseen kuuluu uskoa ihmiseen eli Muhammediin.

Jos satutkin olemaan muslimivanhemmille syntynyt ja arabiaa äidinkielenäsi puhuva niin mieti seuraavaa (ja näitä kysymyksiä kannattaa myös käännynnäisten miettiä):
        Jumalalla on erityinen nimi. Jos Muhammed oli suuri profeetta niin miksi hän ei sitä tiennyt?
        Miksi Muhammed ei täytä profeetan ehtoja?
        Miksi Koraanissa käsketään muslimia kysymään Kirjan kansalta kysymyksiä jos haluavat saada vastauksia?

Miksi Muhammed ei syntynyt neitsyestä vaan Jeesus?
        Miksi Koraani kehoittaa tappamaan vääräuskoiset?
        Miksi Koraanissa sanotaan ettei muslimi saa väitellä kristityn kanssa?

Jokainen me olemme jonain päivänä Tuomiolla sanoistamme, teoistamme ja jopa ajatuksistamme. Sillä hetkellä sinä et ole mikään "kova jätkä" vaan sillä hetkellä sinä ymmärrät että pilkkasit ja torjuit Ainoan Oikean Jumalan. Raamatussa sanotaan että Jeesus on ainoa oikea tie, totuus ja elämä ja joka Häneen uskoo niin hänen sisällään virtaa elämän vedet. Jeesus on ainoa tie taivaaseen Isämme luo.

Islam tulee viemään sinut tuhoon ellet tee parannusta. Usko pois veli hyvä, älä anna
        saa'tanan vietellä sinua epäjumalanpalvontaan.
        Älä usko pelkästään mitä Koraani sanoo Jeesuksesta vaan lue Raamattua, sieltä löydät todellisen Jeesuksen!

Siunausta!

"Pehmeä sydän" en ole käänyinen ja islamin synnyttään,itseasiassa joka lapsi joka syntyy on islamin mukaan muslimi,kaikki tietosi islamista on väärä joten se siittää,en ikinä tule alistumaan ihmisen tahdolle elikä jeesukselle joka oli vain jumalan mahtava profeetta siinä missä muutkin mahtavat profeetat JOTKA OLIVAT VAIN IHMISIÄ.Olen varman uskostani ja seison sen takana koska OLEN VARMA SIITTÄÄ.

• ateismusmaximus

No Jeesus ei oikeastaan koskaan suoraan sanonut olevansa kirjaimellisesti Jumalan poika. Tutkimusten mukaan hänestä tuli Jumalan poika kuolemansa jälkee n.47-48 jaa. apostolien kokouksessa. Siellä päätettiin myös kristinuskon ja juutalaisuuden erottamisesta. Kristityt kumosivat juutalaisille suunnatut säännöt (mm.ympärileikkaus) ja lopettivat niiden tottelemisen. Sen jälkeen he kuitenkin menettävit rooman lain suojaavat juutalaisia suojaavat pykälät josta seurasi vainot. Kristityt eivät nimittäin suostuneet palvomaan keisaria jumalana.

Siinä historiallinen tausta. Toivottavasti teki asiat selvemmiksi. Tämä on suoraan lukion kristinuskon historian kurssilta.

• >>No Jeesus ei oikeastaan koskaan suoraan sanonut olevansa kirjaimellisesti Jumalan poika.>>

Kyllä hän (esim. Johanneksen evankeliumin mukaan) sanoi montakin kertaa olevansa taivaallisen isänsä lähettämä, ja palaavansa taivaaseen isänsä luo.

• ymmärrystä!
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>No Jeesus ei oikeastaan koskaan suoraan sanonut olevansa kirjaimellisesti Jumalan poika.>>

Kyllä hän (esim. Johanneksen evankeliumin mukaan) sanoi montakin kertaa olevansa taivaallisen isänsä lähettämä, ja palaavansa taivaaseen isänsä luo.

Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Jumalan ainoa poika! Hänen mukaansa Jumala on meidän kaikkien "isä" kuten näemme esim. Isä-meidän rukouksessa. Myös sellaista Jeesuksen mainintaa löytyy, että "olette kaikki jumalia" ja että "tulette tekemään viekäkin suurempia tekoja kuin minä ..."!

• -lapsi-
        ymmärrystä! kirjoitti:

Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Jumalan ainoa poika! Hänen mukaansa Jumala on meidän kaikkien "isä" kuten näemme esim. Isä-meidän rukouksessa. Myös sellaista Jeesuksen mainintaa löytyy, että "olette kaikki jumalia" ja että "tulette tekemään viekäkin suurempia tekoja kuin minä ..."!

Jeesus on Jumalan/Isän ainosyntyinen Poika. Muut ovat luotuja.

• RiittäväPeruste

"Entä jos Jeesus olikin vain ihminen"

Sitten kannattaa miettiä mikä ihminen on.

• Kova jätkä

Jeesus oli vain ihminen mutta teki ihmeitä koska oli jumalan mahtava profeetta ja teki ne ihmeet jumalan luvalla.

5. Pöydän suura

18. Juutalaiset ja kristityt väittävät: »Me olemme Jumalan poikia ja lempilapsia.» Sano: »Miksi Hän sitten kurittaa teitä syntienne tähden? Ei, te olette vain Hänen luomiaan kuolevaisia. Hän armahtaa, ketä Hän tahtoo, ja Hän kurittaa, ketä tahtoo. Jumalan on yliherruus taivaassa ja maan päällä ja niiden välillä, Hän on määränpää.»

72. Totisesti ne ovat harhauskossa, jotka sanovat: »Jumala on Messias, Marian poika»; mutta Messias sanoi: »Oi, Israelin lapset! Palvelkaa Jumalaa, - minun Herraani ja teidän Herraanne.» Totisesti, kuka ikinä rinnastaa (muita) Jumalaan, häneltä Jumala kieltää pääsyn autuuden puutarhaan, ja Hänen asuinsijansa on tuli; siellä ei ole auttajia väärintekijöille.

73. Totisesti ne ovat harhauskossa, jotka sanovat: »Jumala on kolmas kolmesta.» Eihän ole muuta jumalaa kuin ainoa Jumala, ja elleivät he lakkaa niin sanomasta, lankeaa tuskallinen kuritus niiden ylitse heidän keskuudessaan, jotka ovat väärässä uskossa.

110. Kun Jumala sanoo: »Oi, Jeesus, Marian poika! Muistatko Minun suosiotani sinua ja äitiäsi kohtaan, kun minä vahvistin (sinua) pyhällä ilmestyksellä; (niin että sinä puhuit) ihmisille sekä kehdossa että vanhempana; kun Minä opetin sinulle Kirjoitukset ja viisauden, joka on Toorassa ja evankeliumissa ja kun sinä (muovailit) savea linnun näköiseksi - minun luvallani, ja sinä puhalsit hengen siihen ja minä sallin sen tulla linnuksi; ja kun sinä paransit sokeita ja spitaalisia minun luvallani, ja kun minä hillitsin Israelin lapset sinun tullessasi heidän luokseen selvin todistein, jolloin epäuskoiset heidän joukossaan sanoivat: »Eihän tämä ole muuta kuin ilmeistä noituutta.»

116. Ja kun Jumala sanoo: »Oi Jeesus, Marian poika! Oletko sanonut ihmisille: »Ottakaa minut ja minun äitini kahdeksi jumalaksenne Jumalan ohella», hän (Jeesus) vastaa: »Ylistys olkoon Sinulle, en voinut sanoa sellaista, johon minulla ei ollut oikeutta; jos olisin niin sanonut, Sinä olisit varmasti sen tietänyt; Sinä tiedät, mitä on minun mielessäni, mutta minä en tiedä, mitkä ovat Sinun aivoituksesi: totisesti olet Sinä suuri näkymättömien asioiden tuntija.

• Kova jätkä

Raammattu on täynnä vasta kohtia ja lähes riitelee itsenssä kanssa,Mikä se sellainen jumala on joka antaa käskyn surmata lapsia ja naisia sekä viattomat ? se uskonto ei todellakaan tule kaikkia valtialta jumalalta jonka kuulu olla armelias armahtavainen.

Samuel 15:3 – "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them; put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

• -lapsi-

Kova jätkä.

Jos lukisit Raamattua ajatuksella, tietäisit lankeemuksen johtaneen saastaisuuteen. Jumalaa vastaan rikkominen saastuttaa. Aina.
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/

”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17

”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2

”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” - Eenokin kirja 7:5

Tunnetko juuresi?
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

Suomennettu haastattelu
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=22265

Transhumanism
        http://www.youtube.com/watch?v=cU1-YFbAifA

Singularity
        http://www.youtube.com/watch?v=LTPAQIvJ_1M

Hybrids
        http://www.youtube.com/results?search_query=human animal hybrids

Pyyntö. Jos saat kutsun, älä torju Luojasi tarjoamaa armoa.
        https://www.google.fi/#q=uskoontulo

• Kova jätkä

Tämä myytti että jeesus olisi jumalan poika ja samalla jumala itse on islamin näkökulmasta saatana ja kumppanaiten kehittämä juoni joka perustuu heikolla perusteilla ja valheilla.Kun väität koraania väkivaltaiseksi kirjaksi niin huomio ensi raamattu joka menee yli kaiken jo väkivallassa,koraanin sota jakeet on ajallisesti pätee menneisiin ja tulevan sekä vain itsepuolustukseen kun taas raamattu kehottaa tappoon ilman mitän syyttää.

"Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki." - Hoosea 14:1-2

Tämä ilmi selvästi tule saatanalta eikä kaikki valtialta jumalalta niinku suurin osaa raamattu on korruptiottunut ja ristiriittainen.

• Kenen poika?

Mitä sanoo Raamattu: Joh.7:42. Eikö Raamattu sano, että Kristus on oleva Daavidin jälkeläisiä ja tuleva pienestä Beetlehemin kaupungista, jossa Daavid oli? Room.1:3. Hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä. Ilm.22:16. Minä Jeesus, tähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.

• >>Minä Jeesus, tähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.>>

Eipä tuo nyt kovin suuri ihme ollut. Olihan Daavidin pojalla Salomolla tuhat vaimoa, joten nasaretilaisen aikoihin vähän yksi jos toinenkin oli jotakin kautta sukua Daavidille.

• -lapsi-

Jumalan erehtymätön sanaa varmistaa. Pysy siinä. Jumalan lapseus on armolahja. Lapseutta ei voi menettää.

Room. 10:17
      Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh. 3:3
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Matt. 4:4
      Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Jeesus on lihaksi tullut Jumalan Poika. Ruumiin ylösnousemus on totta.

http://saarna.1g.fi/saarnat//Kalevi_Lehtinen_18.mp3

Uskovat eli morsian tullaan tempaamaan ruumiineen päivineen.

1Tess. 4:17
      sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Ellei Kristus olisi ylösnoussut, ei kellään olisi pelastusta.

1.Kor:
      15:12 Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
      15:13 Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.
      15:14 Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
      15:15 ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
      15:16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
      15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
      15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet olisivat kadotetut.
      15:19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
      15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
      15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

• -lapsi-

Kova jätkä.

http://shariaunveiled.wordpress.com/
      http://www.amazon.com/Because-They-Hate-Survivor-Islamic/dp/0312358385
      http://www.youtube.com/results?search_query=Melanie Phillips - Islam in Europe

Vain Rakkaus voi luoda ja ylläpitää elämää. Epäjumala/kuujumala Allah ei siihen kykene. Päinvastoin. Kaikki Elävää Jumalaa vastustavat persoonat ja henkivallat tuhoavat elämää. Älä kuuntele vihollista, vaan valistu. Ilmaiseksi. Silmiä rasittamatta.
      http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat

• -lapsi-

Pyydän lukijoitani rukoilemaan pelastusta Sagamarille. Aika hupenee. Morsian temmataan pian. Minusta Sagamar on joutunut newage-hengen eksyttämäksi. Näyttää siltä, että idän uskonnot ovat vietelleet osan lännen kristityistä.

Matteuksen evankeliumi:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
        18:8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
        18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
        18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
        18:11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.

http://bibelfokus.se/node/77
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

• -lapsi- kirjoitti:

Pyydän lukijoitani rukoilemaan pelastusta Sagamarille. Aika hupenee. Morsian temmataan pian. Minusta Sagamar on joutunut newage-hengen eksyttämäksi. Näyttää siltä, että idän uskonnot ovat vietelleet osan lännen kristityistä.

Matteuksen evankeliumi:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
        18:8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
        18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
        18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
        18:11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.

http://bibelfokus.se/node/77
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

Osa morsianta on temmattu jo, me itse nousemme, toiset eivät nouse koska ovat kiinni järjellisissä päätelmissä ja oppiriidoissa jotka sumuttavat elämämme ja estää henkisen kehityksemme. On aika herätä, kasvaa lähemmäksi jumalallista valoa. Ei tule Messiasta, pelastamme itse itsemme, tämä on jumalallinen suunnitelma joka jo tapahtuu.

• Kaikki ovat samaa jumalallista Valoa, kaikki mikä on luotu universumiin. Me kaikki olemme osa jumalaa. Jumala on korkein valo, mutta jeesus on samalla tasolla meidän kanssa, hän tuli ihmiseksi niinkuin mekin, mutta hän tuli lähempää jumalan valoa kuin useimmat meistä ovat tulleet. Meillä on sama mahdollisuus kuroitella kohti korkeinta jumalallista Valoa, kasvaa henkisesti.

• vanha ja vakaa

John Lennon oli jeesus.Mitäs siitä tuumit?
        Saattavat nämä täällä sinut tuomita paholaisen lähettilääksi mutta ole urhea ja peloton.

• vanha ja vakaa kirjoitti:

John Lennon oli jeesus.Mitäs siitä tuumit?
        Saattavat nämä täällä sinut tuomita paholaisen lähettilääksi mutta ole urhea ja peloton.

Ei ole paholaisen lähettiläitä, kuinka paha voisi luoda jotain missään mielessä? Pahuus tulee esiin ainoastaan fyysisessä maailmassa koska fyysinen maailma ei ole kehittynyt vielä pois fyysisestä 3D olemuksestaan. Mutta materiaali tulee muuttumaan, sitä mukaa kun ihminen muuttuu, valaistuu.
        Kaikilla on tarkoitus olla valon lähettiläitä, kuka hyvänsä joka on elänyt tai tulee elämään, pyhät jotka tulevat ruumiiseen takaisin. Kaikella luodulla olisi ainoastaan tarkoitus muistuttaa muita ja itseään Valosta eikä pimeydestä niinkuin nämä kirjanoppineet kristityt.

• -lapsi-
        sagamar7 kirjoitti:

Ei ole paholaisen lähettiläitä, kuinka paha voisi luoda jotain missään mielessä? Pahuus tulee esiin ainoastaan fyysisessä maailmassa koska fyysinen maailma ei ole kehittynyt vielä pois fyysisestä 3D olemuksestaan. Mutta materiaali tulee muuttumaan, sitä mukaa kun ihminen muuttuu, valaistuu.
        Kaikilla on tarkoitus olla valon lähettiläitä, kuka hyvänsä joka on elänyt tai tulee elämään, pyhät jotka tulevat ruumiiseen takaisin. Kaikella luodulla olisi ainoastaan tarkoitus muistuttaa muita ja itseään Valosta eikä pimeydestä niinkuin nämä kirjanoppineet kristityt.

Vanha vakaa ja Sagamar.

Voitte pelastua vielä tempauksen jälkeen pesemällä vaatteenne.

Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY

Morsian otetaan Karitsan häihin.

1Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

Historiallinen Jeesus on Herra.
        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1759
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1101
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1076
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      962
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      829
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      150
      799
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      52
      726
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe