Luterilainen lahko on jehovantodistajien lahkoa pahempi. Se ei odota kirkkoon liittämistä ja kastamista edes siihen asti, että ihminen voisi itse puolustautua. Ihminen pakkokastetaan avuottomana sylivauvana ja liitetään kirkkoon. Eikö tämä ole paljon jehovantodistajien lahkoa pahempaa ihmistouhua?
Uskossa Jeesukseen Kristukseen!
Luterilaisuus on paha lahko
43
178
Vastaukset
On lapsellakin oikeus Jeesuksen pelastukseen
Sallikaa lasten tulla luokseni- njbvcxdzs
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
Missä koskaa tässä tekstissä on sallittu lapsia tappaa, tapattaa, raiskata jne???
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Jos sallimista on lasten tappamiset, tapattamiset, raiskaamiset jne niin sinulla on saastainen saatana jumalanas!
Ota myllynkivi opista oppia jos ymmärrät:
Mar 10:16
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Luukkaan evankeliumi:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Matteuksen evankeliumi:
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Markuksen evankeliumi:
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. - Ilmari Juhannusyö
Lausuessaan nuo sanat, Jeesus ei suinkaan kastanut luokseen ottamiaan lapsukaisia, vaan sanoi: "senkaltaisten olevan Jumalan kuningaskunnan", ja ottaen heitä syliinsä pani kätensä heidän päälleen ja suinasi heitä: Mark.10:13-16.
Kirkkona esiintyvä uskolahko toki opettaa tämänkin Raamatunkohdan sisältöä vääristäen Raamatulle vierasta lapsikastettaan, ja perustelee pappeineen lapsikastetta tämänkin kohdan sisältöä vääristellen lukien kuin "piru Raamattua". njbvcxdzs kirjoitti:
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
Missä koskaa tässä tekstissä on sallittu lapsia tappaa, tapattaa, raiskata jne???
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Jos sallimista on lasten tappamiset, tapattamiset, raiskaamiset jne niin sinulla on saastainen saatana jumalanas!
Ota myllynkivi opista oppia jos ymmärrät:
Mar 10:16
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Luukkaan evankeliumi:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Matteuksen evankeliumi:
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Markuksen evankeliumi:
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.Hyvä kun sait purkaa itseäsi!!! Saitko tyydytyksen???
Itse en kyllä jättäisi lastani kastmatta
On oppivelvollisuus pitää olla myös pelastusvelvollisuuskin- kkkkåååk
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Hyvä kun sait purkaa itseäsi!!! Saitko tyydytyksen???
Itse en kyllä jättäisi lastani kastmatta
On oppivelvollisuus pitää olla myös pelastusvelvollisuuskinEi lapsikaste pelasta, eikä pelkkä kaste muutenkaan
- mathetes
Vastausta sinulle nimim, - totuusvoittaaaina !
>>>On lapsellakin oikeus Jeesuksen pelastukseen
Sallikaa lasten tulla luokseni kkkkåååk kirjoitti:
Ei lapsikaste pelasta, eikä pelkkä kaste muutenkaan
Kyllä pelastaa. Miksi sitten kasteen sakramentti on asetettu, jos sillä ei olisi mitään pelastus merkitystä? Ei kai vaan huvukseen valella vettä päähän?
Ilmari Juhannusyö kirjoitti:
Lausuessaan nuo sanat, Jeesus ei suinkaan kastanut luokseen ottamiaan lapsukaisia, vaan sanoi: "senkaltaisten olevan Jumalan kuningaskunnan", ja ottaen heitä syliinsä pani kätensä heidän päälleen ja suinasi heitä: Mark.10:13-16.
Kirkkona esiintyvä uskolahko toki opettaa tämänkin Raamatunkohdan sisältöä vääristäen Raamatulle vierasta lapsikastettaan, ja perustelee pappeineen lapsikastetta tämänkin kohdan sisältöä vääristellen lukien kuin "piru Raamattua".Silloin oli Jeesus maanpäällä, mutta nyt ei. On vain sakramenttien muodossa nyt meidän luona. JOH.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
APT.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuumathetes kirjoitti:
Sallikaa lasten tulla luokseni"Raamatussa on selkeä linja, elikä ensinhän aina julistettiin evankeliumia Jeesuksesta"
Samoin tehdään nyt myös lähetyskentillä, mutta sielläkin kastetaan koko perhe kuten tehtiin Raamatussa
APT.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
16:15. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.mathetes kirjoitti:
Sallikaa lasten tulla luokseni"Pienet lapset ovatksin jo "sellaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään "
Missä noin sanotaan????
Kaikki ovat syntisiä jo lapsena ja jo äidin kohdussa vain Jeesus oli synnitön koska on Jumala eikä ollut erossa Jumalasta. Edes Maria ei ole perisynnistä vapaa vaikka katoliset sitä hokevattotuusvoittaaaina kirjoitti:
Kyllä pelastaa. Miksi sitten kasteen sakramentti on asetettu, jos sillä ei olisi mitään pelastus merkitystä? Ei kai vaan huvukseen valella vettä päähän?
Olisihan se aivan mielenvikaista, jos kastamattomana kuollut lapsi joutuisi helvettiin ilman omaa syytään, sen takia, mitä hänen vanhempansa jättivät tekemättä. Sen sijaan nämä kyseiset vanhemmat olisivat taivaassa, jos heidän vanhempansa vaan olivat aikanaan vieneet heidät kasteelle. Tämän ajatuksen luulisi saavan jokaisen lapsikastetta kannattavan tajuamaan sen mielettömyys.
- Lukija2
"Luterilainen lahko on jehovantodistajien lahkoa pahempii."
Asiatyylissä ei käytetä nimitystä luterilainen lahko vaan puhutaan luterilaisesta kirkosta. Minusta on ollut itsestään selvää, että jos vanhemmat kuuluvat johonkin kristilliseen kirkkoon, niin lapsetkin liitetään jo pieninä siihen samaan kristilliseen kirkkoon. Jos joku haluaa aikuisena liittyä johonkin muuhun kirkkoon kuin mihin vanhemmat kuuluvat tai erota kirkosta, niin hän voi niin tehdä. Minusta tuntusi vähän siltä, kuin lapset jätettäisiin heitteille, jos kristillisiin kirkkoihin kuuluvien perheidenn lapsia ei kastettaisi. Hyväksyn sen, että joku uskoo tai ajattelee toisin, kuin mitä minä teen.- selitähän
Miten niin lapset jätettäisiin heitteille ilman kastetta? Pelkäätkö että he jäisivät kastamattomina taivaan porttien ulkopuolelle?
Ajatteletko että vauva saa kasteessa oman uskon, kuten kirkkosi sanoo? - .,mnjbhgf
Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia joten heillä on yli 3500 lahkoa maailmassa.
Lasten heitteille jättämisestä tuli mieleen, että pelkästään riskollisella kristinuskolla USA on yli 4500 pedofiili pappia. Nieti kuinka monta uhria!
Ja jos suomalaisittain asia katsotaan niin luterilaisilla on noin 18 lestadiolais lahkojen uskovaiset sisäpiirinä ja siellä on "pikku Maijaa" rikollisesti hoitavia luterilaisia katekismuksen lukijoita!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
herransa tunnustanut opettaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Jeesuksen Nimeen valehdellen;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
"Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!"
lahkonne rippi ja salarippi rituaalein suojattuja rikollisia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
"teuta
22.4.2011 22:35
Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
sitten salassa n.7-13,
VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "
uskontunnustuksen antaneet luterilaiset eivät saa palvella Jumalaa ja Jeesusta:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra jummalan käsky uskovaisilleen, seuraukset tunnetaan historiastakin:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä." - Ilmari Juhannusöy
Luterilaisuus on noin 200 katolisen papin toimesta perustettu katolisesta kirkosta erotettujen ja pannaanjulistenun Lutherin näkemyste perustalta syntynyt uskonlahko. Luterilaisuus täytää kaikki "lahkoille" ominaiset tunukset erityisenä Lutherin nimeen eroittautuvana uskonlahkona.
- Lukija2
selitähän kirjoitti:
Miten niin lapset jätettäisiin heitteille ilman kastetta? Pelkäätkö että he jäisivät kastamattomina taivaan porttien ulkopuolelle?
Ajatteletko että vauva saa kasteessa oman uskon, kuten kirkkosi sanoo?No, minä esitän vastakysmyksen. Jos vanhemmat kuuluvat kristilliseen kirkkoon, jossa lapset kastetaan pieninä, niin miksi mielestäsi vanhempien ei pitäisi lastensa kanssa noin menetellä? Kuulun luterilaiseen kirkkoon. Jos haluat tietää, miten luterilaisesa kirkossa ajatellaan ja uskotaan, niin löydät varmaan helposti vastaukset kysymyksiisi netistä. Eihän kukaan voi tietenkään kieltää sinua kyselemästä myös täällä.
- hyvät tavat
Lukija2 kirjoitti:
No, minä esitän vastakysmyksen. Jos vanhemmat kuuluvat kristilliseen kirkkoon, jossa lapset kastetaan pieninä, niin miksi mielestäsi vanhempien ei pitäisi lastensa kanssa noin menetellä? Kuulun luterilaiseen kirkkoon. Jos haluat tietää, miten luterilaisesa kirkossa ajatellaan ja uskotaan, niin löydät varmaan helposti vastaukset kysymyksiisi netistä. Eihän kukaan voi tietenkään kieltää sinua kyselemästä myös täällä.
Vastaa ensin sinulle tehtyihin kysymyksiin, niin vastaan sitten vastakysymykseesi.
- Lukija2
hyvät tavat kirjoitti:
Vastaa ensin sinulle tehtyihin kysymyksiin, niin vastaan sitten vastakysymykseesi.
Uskon, niin kuin luterilainen kirkko opettaa.
- Jeesus on Herra
selitähän kirjoitti:
Ajatteletko että vauva saa kasteessa oman uskon, kuten kirkkosi sanoo?Jeesushan antaa tuhlaajpoika vertauksessa mallin siitä, että uutta kastetta ei tarvita, jos haluaa palata kasteen armoon.
Tuhlaajpoika meni itseensä ja päätti palata isänsä tykö, isä järjesti juhlat, jossa poika oli juhlittu.
Opetuslapset kastoivat todellakin perhekuntia, joihin varmuudella kuului myös lapsia.
Jeesuksen aloitettua tomintansa n 30v Hän itse teki uuden liiton ihmisen kanssa, Jumalan lähettämänä, sovitti kaikkien synnit, jotka turvaavat Häneen.
Kasteen armoon voi tuhlaaja tyttö/ poika palata aina ja aina taivaassa juhlitaan, jokaisesta palaajasta, näin Raamattu opettaa. - karmeaa
Lukija2 kirjoitti:
Uskon, niin kuin luterilainen kirkko opettaa.
Uskot siis vastasyntyneitten lasten olevan synnin, kuoleman ja pahan vallassa.
selitähän kirjoitti:
Ajatteletko että vauva saa kasteessa oman uskon, kuten kirkkosi sanoo?JOH.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
- ja hohhoijakkaa
Tähän ei nyt voi vastata mitään muuta kuin hölön pölön kölön lölön.
- ja vielä huokaus
Onko maailmasta tullut todellakin niin kieroutunut, että joku luulee tehneensä kastettuaan lapsensa luterilaisessa kirkossa? Oh my God teidän kanssanne.
- vielä huokaan
ja vielä huokaus kirjoitti:
Onko maailmasta tullut todellakin niin kieroutunut, että joku luulee tehneensä kastettuaan lapsensa luterilaisessa kirkossa? Oh my God teidän kanssanne.
Miten se on todellakin mahdollista? Siis lapsen kastaminen luterilaisessa kirkossa on suuri pahuus tässä maailmassa.
Onko ihmisiltä aivot valuneet ulos, kun sellaista luulevat? - lkmnjbhgvcf
vielä huokaan kirjoitti:
Miten se on todellakin mahdollista? Siis lapsen kastaminen luterilaisessa kirkossa on suuri pahuus tässä maailmassa.
Onko ihmisiltä aivot valuneet ulos, kun sellaista luulevat?ei ihmisilä mutta uskovaisilla !
- kjhgf
vielä huokaan kirjoitti:
Onko ihmisiltä aivot valuneet ulos, kun sellaista luulevat?http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
Tuollaisena; Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ja ihmisyyden kieltäneenä kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään; luterilaisuudessakin... - ja taas huokaan
lkmnjbhgvcf kirjoitti:
ei ihmisilä mutta uskovaisilla !
Mutta pahinta on, että sydänkin on valunut ulos.
Ei välitä tuon vertaa omasta lapsestaan. - hgytfgr
kjhgf kirjoitti:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
Tuollaisena; Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ja ihmisyyden kieltäneenä kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään; luterilaisuudessakin...höpö höpö, no selitäppä sinä viisas sitten järjelläsi Jumala. Kun kerran sinua ei ole "aivopesty".
- Lukija2
kjhgf kirjoitti:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
Tuollaisena; Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ja ihmisyyden kieltäneenä kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään; luterilaisuudessakin...Eihän tuossa uskontunnustuksessa mitään sellista sanota, kuin mitä sinä kirjoitat omassa tekstissäsi, joka alkaa näin:" Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. "
- kaste ei ongelma
Mikä ongelma lapsikasteessa muka on? Lapsihan on viaton kaikkeen ja sitten vartuttuaan päättää kuuluuko kirkkoon tai ei. Kastehan on vanhempien perinteisen uskon jatke jota ainakaan minun vanhempani eivät minulle tuputtaneet sitten kun aloin käsittää asioita . Luulempa että muut kuin evl.kirkon vanhemmat manipuloivat lapsiaan enempi omaan "uskoonsa" ja jopa painostavat siihen.
- kui22
´Luulempa että muut kuin evl.kirkon vanhemmat manipuloivat lapsiaan enempi omaan "uskoonsa" ja jopa painostavat siihen.´
Näinpä taitaa usen olla ja siinä n.6-v. eteenpäin lapset osaavatkin sitten ´ratkaista´ tuon loppu iäisyyttänsä koskevan asian ´ihan itse´näisesti, vaikka eivät ole kykeneväisiä ratkomaan edes tämän puoleisia ennen 18 ikävuottaan, kaikki eivät ole kypsiä niitä päätöksiään tekemään aivan itsenäisesti edes silloin. Puhumattakaan siitä että 15-vuotiaan olis helppoa päättää mikä hänestä isona tulee.
Mutta tuon uskon asian on kypsä päättämään jo pikkulapsena niin että kaste kelpaa paremmin kuin se kaste joka on annettu vauvana, niinkö?
Tämä niille jotka ns. vauva-kastetta jaksavat vähätellä, ei se laps kuus vuotiaana sen kummemmin ´kypsä´ ole tuommosia ratkomaan, se peesaa ympäristöään/vanhempiaan ja tekee mitä kehotetaan puntaroimatta ja siksi kun sitä siihen ohjataan. - lapsia kadotukseen
Lapsikasteeseen kuuluu iljettävä ajatus, että lapsi on syntyessään pahan vallassa ja hänet pitää vapauttaa siitä kasteella.
Jos todella pidät lasta viattomana, hän ei tarvitse kastetta.
Moni kirkon jäsen tuntee omaa uskontoaan hyvin huonosti. Ihmekös tuo, kun teidät on liitetty siihen jo vauvoina ilman että ottaisitte itse asioista selvää. Papitkin vain hyssyttelevät nykyään ja salailevat luterilaisuuden sairaimpia piirteitä. Hyssyttelyn tarkoitus on saada maksavat jäsenet pysymään kirkossa.
Kadotuksestakin leperrellään nykyään täysin kirkkolain uskontunnustusten ja tunnustuskirjojen vastaisesti. Muka "Jumalasta erossa oloa", hah.
Entä ruumiillinen ylösnousemus? Muuan uskovainen kirkon jäsen sanoi sitä hölmöksi ajatukseksi, eikä tiennyt kirkkonsa opettavan niin. Oli tietysti lukenut kirkossa uskontunnustusta aivot täysin nollattuina.
Tässä oikeata oppia:
"Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen." - Ei oikeutta tuomita
lapsia kadotukseen kirjoitti:
Lapsikasteeseen kuuluu iljettävä ajatus, että lapsi on syntyessään pahan vallassa ja hänet pitää vapauttaa siitä kasteella.
Jos todella pidät lasta viattomana, hän ei tarvitse kastetta.
Moni kirkon jäsen tuntee omaa uskontoaan hyvin huonosti. Ihmekös tuo, kun teidät on liitetty siihen jo vauvoina ilman että ottaisitte itse asioista selvää. Papitkin vain hyssyttelevät nykyään ja salailevat luterilaisuuden sairaimpia piirteitä. Hyssyttelyn tarkoitus on saada maksavat jäsenet pysymään kirkossa.
Kadotuksestakin leperrellään nykyään täysin kirkkolain uskontunnustusten ja tunnustuskirjojen vastaisesti. Muka "Jumalasta erossa oloa", hah.
Entä ruumiillinen ylösnousemus? Muuan uskovainen kirkon jäsen sanoi sitä hölmöksi ajatukseksi, eikä tiennyt kirkkonsa opettavan niin. Oli tietysti lukenut kirkossa uskontunnustusta aivot täysin nollattuina.
Tässä oikeata oppia:
"Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen."Et kuitenkaan kerro rehellisesti minkä uskonryhmän oppi tuo on ja mihin itse kuulut. Rehellisyys ei ole hyveesi.
- ERTTKKL
Uskovien eli kristittyjen lapset saaneet kasteen APOSTOLEISTA ASTI!
- ei ole aloitus totta
Evl.kirkon arvostelijat ovat tosiaan yleensä salakavalasti oman uskontaustansa salaavia ja hyvin fundamentalistisilla perusteilla liikkuvia.
- Lukija2
"Luterilainen lahko on jehovantodistajien lahkoa pahempi."
Ei ole mitään "luterilaista lahkoa", vaan sen sijaan on luterilainen kirkko, joka kuuluu kristillisiin kirkkoihin ja harjoittaa ekumeniaa eli kirkkojen välistä yhteistyötä muiden kristillisten kirkkojen kuten katolisen kirkon ja ortodoksikirkon kanssa.
Jos vanhemmat kuuluvat kirkkoon, niin luulisi olevan kenelle hyvänsä ymmärrettävää, että he haluavat, että heidän lapsensakin liitetään kirkkoon.
"Uskossa Jeesuskeen Kristukseen!"
Jos uskot Jeesuskeen Kristukseen ja olet kristitty, niin eikä mielestäsi meidän kristtyjen tulisi pitää yhtä? - kui22
´Lapsikasteeseen kuuluu iljettävä ajatus, että lapsi on syntyessään pahan vallassa ja hänet pitää vapauttaa siitä kasteella.`
Mitäs iljettävää tuossa nyt on sen kummemmin kuin siinä että lapsille aina siitä lähtien kun kykenevät puhetta tajuamaan selitetään että he ovat syntisiä (kadotukseen joutuvia) ilman tietynlaista uskoa? Eikö koko syntisyys ajatukseen/käsitteeseen liity juuri tuo pahan vallassa olo ja niin vaan lapsukaisillekin tehdään selväksi hyvin varhain tuo että he ovat syntisiä.- kui22
´Moni kirkon jäsen tuntee omaa uskontoaan hyvin huonosti. Ihmekös tuo, kun teidät on liitetty siihen jo vauvoina´
vielä.. Miten voit tietää kuka mitäkin tuntee ja miten tarkkaan??
toisekseen, ns, vapaissa suunnissa lapset integroidaan hyvin tiiviisti uskonyhteisöönsä mahdollisimman varhain ja paljon lujemmin kuin ev.lut kirkossa vaikka eivät vauvana kastetta saakaan, mutta eivät he vielä siinä vaiheessa ole sen kummemmin kypsiä arvioimaan että haluaisivatko he todella itse vai eivät.
- Heinäsirkka
Vauvakaste tuudittaa ihmisen synninsuohon. Vielä kun pappi sanoo että nyt olette Jumalan lapsia (ilman henkilökohtaista kääntymystä), ihminen voi todella luulla että mitään parannusta tai uskoontuloa ei tarvitse tehdä pelastuakseen. Näin itse luulin, ja enkä ole ainoa joka niin vieläkin luulee. Tämä on opin petollisin asia. Tietenkin sellainen joka on kastettu vauvana pelkästään, pelastuu jos elää uskon todeksi. Mutta kuinka moni vauvana kastetuista haluaa elää uskon todeksi ja yleensäkään uskoo niinkuin Raamattu edellyttää? Aika harva.
- Koppakuoriainen
Heinäsirkka, kirjoitat samaa soopaa jota monet muutkin uudestikastajat. Luterilainen kirkko ei opeta, että pelastua voi ilman uskoa ja parannusta. Mutta samalla se opettaa oikein, että kasteessa tämän pelastuksen saamme. Jos uskoo ja on kastettu pelastuu.
- Heinäsirkka
Koppakuoriainen kirjoitti:
Heinäsirkka, kirjoitat samaa soopaa jota monet muutkin uudestikastajat. Luterilainen kirkko ei opeta, että pelastua voi ilman uskoa ja parannusta. Mutta samalla se opettaa oikein, että kasteessa tämän pelastuksen saamme. Jos uskoo ja on kastettu pelastuu.
Mutta antaa ymmärtää. Ei pidä tuudittaa ihmisiä väärään rauhaan. Pitäisi puhua että uskoon on tultava eli uudestisynnyttävä jos meinaa pelastua. Usko ei tule kasteessa vaan kuulemisesta.
- Koppakuoriainen
Heinäsirkka kirjoitti:
Mutta antaa ymmärtää. Ei pidä tuudittaa ihmisiä väärään rauhaan. Pitäisi puhua että uskoon on tultava eli uudestisynnyttävä jos meinaa pelastua. Usko ei tule kasteessa vaan kuulemisesta.
Usko tule kasteessa koska Jumalan Sana siinä toimii.
En ole samaa mieltä siitä että kirkko näin antaa ymmärtää. Uskoontulo ei välttämättä ole sama kuin uudestisyntyminen, joka tapahtuu kasteessa
- nostetaas
Vippashomo laitalahkolaisiille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682912On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632594Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241622- 591566