tässä yksi tee se itse mies terve.
Aattelin ostaa pakettiauton ku rahat ei riitä persaukisella oikeeseen asuntoautoon ni miten saisin lämmttimen rakennettua? etä voisi yöpyä pienellä pakkasillakin,ei tietenkää kovilla pakkasilla.
nykyisin on kuitenkin tupakansytyttimellä toimivia kahvinkeittimiä ja kylmälaukkuja olemassa ni pienet reissut heittäs pakullakin.
Haluiaisko joku ihana ihminen antaa vinkkejä?
pakettiautossa tilapäinen yöpyminen,lämmitin
8
517
Vastaukset
- ml213.
Eipä taida olla kuin kaksi vaihtoehtoa. Verkkovirta lämmitin, joka vaatii siis verkkovirran yöpymisen ajaksi. Toinen on polttoainelämmitin Eber / Webasto. Molemmat sallittuja pakettiautossa.
- 16+14=ykskyt yks
Eberin tai Webaston ilmalämmitin, puhaltaa lämmintä ilmaa, toimii dieselillä tai bensiinilläkin, mallista riippuen. Muista rakentaa kaksoisakkujärjestelmä, jottei ole starttivaikeuksia aamulla. Eli lämppärille oma akku joka erotettu releellä käynnistysakusta. Jos yövyt autossa katso että ei pakokaasut poistu tuulen yläpuolelle, näin vältyt pääkivulta. Häkävaroitin nukkumatilaan, niin pelastaa halvalla henkesi. Eberi kuluttaa hieman alta litraa tunnissa, joten ei ihan edullista lämpöä.
- lukijan valistus...
Jos hankkii Eeberin, niin ehdottomasti moottorin lämmittimenä ja siten hyöty on moninkertainen.
Max teholla lämmitin vie 0.6 / litraa tunnissa. Lämmön ylläpitämisessä vain alle 0.2/litraa tunnissa.
- Huuhkaja
Minulla on Transporterissa Safiren 1800D diesellämmitin. Se ei syö akkua tyhjäksi, koska virrankulutus on saman verran kuin yhdessä parkkipolttimossa.
Hyvä peli. Venekäytössä koeteltua tekniikkaa.
http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=448
Takatilan lattian olen eristänyt 70 mm routaeristeellä ja terassimatolla. Vanerit päällystin linja-autojen verhoiluhuovalla.
Lämmitettäessä autoa on huomioitava se, että ilman pitää päästä vaihtumaan / kiertämään. Minulla on koirien takia matkailuautoista tuttu kattoluukku. Poistin ohjaaman ja takatilan väliseinästä siinä olevan ikkunan.
Jos lämmittelet autoa usein ja kylmässä, huomioi että kastepiste syntyy korinpeltien sisäpuolelle ja kaikki mahdollinen ja mahdoton, jos tuuletus ei pelaa, kosteus tiivistyy kattopeltiin ja vettä riittää... - sertm
Kerran nukuin pienellä pakkasella pakussa ja aamulla oli jääpuikot katossa kun kosteus ei päässyt ulos
- srgerth
Itse laittaisin koukut tavaratilaan ja niihin kiinni riippumaton tarvittaessa .
- 4WD FULL TIME
http://www.xxl.fi/outdoor-era/teltat/camping-varusteet/mackenzie-alu-camping-cots-kenttavuode/p/1059937_1_style
Tommonen kenttävuode. - eläkeukko
Kannattaa kokeilla sellaista kahdenhengen telttaa. Teltan sisälle ilmapatja. Makuupussissa tarkenee sitten hyvin kun on turkishaalari päällä ja karvareuhka vedetty korville . Aamulla saattaa ollakin sitten munat vaahdossa. Ei muuta kuin hankeen aamupesulle, ja siitä on sitten hyvä jatkaa matkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384032Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433150Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343046Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4782739Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1902000Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 381405
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212