pakettiautossa tilapäinen yöpyminen,lämmitin

rakentelu....

tässä yksi tee se itse mies terve.
Aattelin ostaa pakettiauton ku rahat ei riitä persaukisella oikeeseen asuntoautoon ni miten saisin lämmttimen rakennettua? etä voisi yöpyä pienellä pakkasillakin,ei tietenkää kovilla pakkasilla.
nykyisin on kuitenkin tupakansytyttimellä toimivia kahvinkeittimiä ja kylmälaukkuja olemassa ni pienet reissut heittäs pakullakin.
Haluiaisko joku ihana ihminen antaa vinkkejä?

8

632

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

Eipä taida olla kuin kaksi vaihtoehtoa. Verkkovirta lämmitin, joka vaatii siis verkkovirran yöpymisen ajaksi. Toinen on polttoainelämmitin Eber / Webasto. Molemmat sallittuja pakettiautossa.

• 16+14=ykskyt yks

Eberin tai Webaston ilmalämmitin, puhaltaa lämmintä ilmaa, toimii dieselillä tai bensiinilläkin, mallista riippuen. Muista rakentaa kaksoisakkujärjestelmä, jottei ole starttivaikeuksia aamulla. Eli lämppärille oma akku joka erotettu releellä käynnistysakusta. Jos yövyt autossa katso että ei pakokaasut poistu tuulen yläpuolelle, näin vältyt pääkivulta. Häkävaroitin nukkumatilaan, niin pelastaa halvalla henkesi. Eberi kuluttaa hieman alta litraa tunnissa, joten ei ihan edullista lämpöä.

• lukijan valistus...

Jos hankkii Eeberin, niin ehdottomasti moottorin lämmittimenä ja siten hyöty on moninkertainen.
        Max teholla lämmitin vie 0.6 / litraa tunnissa. Lämmön ylläpitämisessä vain alle 0.2/litraa tunnissa.

• Huuhkaja

Minulla on Transporterissa Safiren 1800D diesellämmitin. Se ei syö akkua tyhjäksi, koska virrankulutus on saman verran kuin yhdessä parkkipolttimossa.

Hyvä peli. Venekäytössä koeteltua tekniikkaa.

http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=448

Takatilan lattian olen eristänyt 70 mm routaeristeellä ja terassimatolla. Vanerit päällystin linja-autojen verhoiluhuovalla.

Lämmitettäessä autoa on huomioitava se, että ilman pitää päästä vaihtumaan / kiertämään. Minulla on koirien takia matkailuautoista tuttu kattoluukku. Poistin ohjaaman ja takatilan väliseinästä siinä olevan ikkunan.

Jos lämmittelet autoa usein ja kylmässä, huomioi että kastepiste syntyy korinpeltien sisäpuolelle ja kaikki mahdollinen ja mahdoton, jos tuuletus ei pelaa, kosteus tiivistyy kattopeltiin ja vettä riittää...

• sertm

Kerran nukuin pienellä pakkasella pakussa ja aamulla oli jääpuikot katossa kun kosteus ei päässyt ulos

• srgerth

Itse laittaisin koukut tavaratilaan ja niihin kiinni riippumaton tarvittaessa .

• eläkeukko

Kannattaa kokeilla sellaista kahdenhengen telttaa. Teltan sisälle ilmapatja. Makuupussissa tarkenee sitten hyvin kun on turkishaalari päällä ja karvareuhka vedetty korville . Aamulla saattaa ollakin sitten munat vaahdossa. Ei muuta kuin hankeen aamupesulle, ja siitä on sitten hyvä jatkaa matkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      907
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      647
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      572
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      553
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      518
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      513
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      75
      457
    9. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      436
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33