Pieniä kenkiä, kokoo 34?

pienijalkainen

Hei te pienijalkaset (jos teitä on olemassa mun lisäks täällä... )! Mistä ostatte normi kenkiä ja korkkareita? Ite oon ostanu dinskon lastenpuolelta normikengät, mutta korkkareita en löydä mistään... Jenkeistä ostin yhet kokoo 35 ja neki pysyy jalassa vaan, koska niis on semmonen nilkkaremmi. Normaalikenkiäki ois kiva joskus ostaa muutenki ku vaa lasten valikoimasta...

63

5116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minifeet

      Itse kävin joskus ostamassa siistimmät kävelykengät Turun Pikku Naisia -liikkeestä. Koot muistaakseni 32-35, ja ainakin ennen taisi olla liike myös Helsingissä.

    • googlaa kauppoja

      Koska niitä menee niin vähän kaupaksi, eivät ne pysty kilpailemaan verkkokaupoille.
      Minä tilaan kengät nykyisin netistä tai ostan aina matkoilta.
      Viimeksi ostin Lontoosta.
      Etuna se, että valikoimaa riittää, eikä kävele samanlaiset kadulla vastaan.

    • .....

      Täällä sama ongelma. Mustia avokkaita tai juhlasandaaleja olen etsinyt ja mulöla myös numero 35 ja nekin joissain koossa liian isot. Netistä näyttäisi löytyvän jostain ulkomailta esim. Sarenza nimisestä. En ole vielä uskaltanut tilata sieltä kun ne maksaa siellä noin 100 euroa. Huomasin että tanssikaupat myyvät tanssikengän nimellä pieniä remmillisiä juhlakenkiä. Ajattelin käydä kokeilemassa että jos sellaiset kuin lavatanssikengät kävisi myös juhlakengästä.

      • 182cm ilman korkoja

        No, huhhuh, onpas teillä kamalia ongelmia!
        Italiasta ja Thaimaasta netin lisäksi löytyy varmasti pieniä kenkiä.

        Mutta kertokaa, mistä pitkälle naiselle löytyy kivannäköiset kengät kokoa 40/41?
        Korkkareita en sattuneista syistä johtuen ole ikinä voinut käyttää.


      • pienijalkainen
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        No, huhhuh, onpas teillä kamalia ongelmia!
        Italiasta ja Thaimaasta netin lisäksi löytyy varmasti pieniä kenkiä.

        Mutta kertokaa, mistä pitkälle naiselle löytyy kivannäköiset kengät kokoa 40/41?
        Korkkareita en sattuneista syistä johtuen ole ikinä voinut käyttää.

        Luulen, että sinulla on huomattavasti helpompaa löytää aikuisten kenkiä kuin pienijalkaisen joten sinuna en vähättelisi ongelmaa. Kenkien netisrä tilaamisessa on omat vaikeutensa koska koko ei oikeasta koosta huolimatta olekaan sopivan kokoinen. Mielummin ne ostaisi liikkeestä suoraan sovituksen kanssa. Ja pienijalkaisena kaupassa kenkiä ostaessa olen usein huomannut, että jäljelle jää vain ne suuret sinun kokoasi olevat kengät, ettei luulisi olevan ongelma löytää niitä.
        Ja lisäisin vielä ettei kaikki matkustele maailmalla edes sen vuoksi, että löytäisi kengät.


      • .....
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        No, huhhuh, onpas teillä kamalia ongelmia!
        Italiasta ja Thaimaasta netin lisäksi löytyy varmasti pieniä kenkiä.

        Mutta kertokaa, mistä pitkälle naiselle löytyy kivannäköiset kengät kokoa 40/41?
        Korkkareita en sattuneista syistä johtuen ole ikinä voinut käyttää.

        Kyllä naisten kengissä näyttää monessa kaupassa olevan kokoa 40/41, toisin kuin 34/35 kokoisia kenkiä. Joten kyllä sinun ongelmasi on vähäisempi kuin pienijalkaisten.

        Itsellä on onneksi yleensä 38, niin on helppo löytää kenkiä.


      • isojalka
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        No, huhhuh, onpas teillä kamalia ongelmia!
        Italiasta ja Thaimaasta netin lisäksi löytyy varmasti pieniä kenkiä.

        Mutta kertokaa, mistä pitkälle naiselle löytyy kivannäköiset kengät kokoa 40/41?
        Korkkareita en sattuneista syistä johtuen ole ikinä voinut käyttää.

        40/41 on ihan tavallinen koko. Mullakin 41 käytössä. Korkkareitakin käytän surutta, vaikka 180 cm pitkä olenkin. Oon törmännyt naisiin jopa kengän koolla 43. Kokoa 41 saa kyllä joka kaupasta ja kaikista malleista. Oon nähnyt naisille myös 42/43 koon kenkiä myynnissä, mutta niitä on vaan isommissa liikkeissä (ainakin tällä Keski-Euroopassa).

        Toki kengät näyttää paljon sirommille ja söpömmille koossa 37, mutta ne ei valitettavasti mahdu jalkaan.

        Voin kyllä kuvitella, että pienten kenkien löytäminen on ainakin yhtä vaikeaa, jos ei jopa vaikeampaa kun isojen...


    • 5+5

      Helsingissä Frederikinkadulla on Kenkäkauppa Bellissima,jonka valikoimissa on kenkiä pienessä koossa,34-36 ja koosta 41 ylöspäin isompi jalkaisille naisille.Liikkeellä on käsittääkseni myös verkkokauppa.Myös ebaysta kannattaa etsiä,aasialaisilla myyjillä on usein pieniä kokoja.

    • Ei ihan niin pieni36

      Brandoksen nettikaupasta löytyy korkkareita myös koossa 34. Koska kyseessä on suomalainen kauppa, on palauttaminen ilmaista.

      • GamerGirl91

        Eipä ole ilmaista enää kuin n. kuukauden ajan ;)


      • maksimimäärä
        GamerGirl91 kirjoitti:

        Eipä ole ilmaista enää kuin n. kuukauden ajan ;)

        Mun jalka kasvaa vielä ja on silti jo koko 41-42. Ei oo ihan helppoo löytää kenkii. Lenkkareita käytän miesten malleja. Helsingissä on joku kauppa mistä saa pieniä ja isoja kokoja :D (onneksi)


    • avokkaat koko 2

      sano se, tuomi kengällä on pieniä kenkiä, mullakin olis yhdet tuomi kengän korkkarit myynnissä, koko 2, eivät mee kaupaksi, ja kerran vaan pidetty. (tori.fi) ite onneksi käytän lenkkareita enimmäkseen ja ns käyttökenkiä, niitä löytyy esim prismasta viime kesänä tosi kevyet ja ihanat "kävelykengät", ja sitten on balleriinoja, niitäkin löytyy prismasta ja onneksi ihan aikuisten näköisiä kenkiä.

    • toinen pienijalkaine

      Samoja ongelmia - vaikka oma kokoni onkin (keskimäärin) 35. Tiedän, että on nettikauppoja missä on suuria / pieniä kokoja - mutta kun ne hinnat pakkaa olee jotain 100 €, enkä todellakaan viitsisi maksaa yhdestä kenkäparista niin paljoa; lisäksi tilatessa kun ei voi aina tietää onko kenkä oikeasti sopivan kokoinen (koko kun rippuu merkistä, mallista ym.; kaikissa ei ole sama koko sopiva...).

      Meilläpäin ei ole juurikaan liikkeitä mistä voisi löytää omaa kokoa olevia kenkiä (lenkkareita olen ostanut myös lastenosastolta, mutta juurikaan muissa kengissä en ole löytänyt sieltä sopivia... - lasten kengät kun on yleensä lastenkenkiä...). Jossain Helsingissä ehkä voisi löytyä sopivia (joku jo kirjoittikin siellä olevan sellaisen kaupan), mutta kun en viitsisi matkustaa ihan vain kenkäparin takia montaa sataa kilsaa...

      • järjenvalo

        No kai siitä kenkäparista voi maksaakin vähän kun saa sopivat! Jestas sentään. Ja voi kait sinne Helsinkiin matkustaa ja ostaa samalla useammat parit kenkiä. Eikö se nyt ole se pääasia, että ne sopivat kengät jostakin löytyy.

        Ei niitä erikoisliikkeitä ole kuin suurissa keskuksissa ja taitaa Suomessa Helsinki olla se ainoa suuri. Perusta itse pienijalkaisten kenkäkauppa sinne omalle syrjäkylälle, niin saat ostaa sopivia kenkiä.

        Ei voi tilata, ei voi maksaa, ei voi matkustaa...kannattaa olla paljain jaloin, jos se on noin vaikeaa.


      • toinen pienijalkaine
        järjenvalo kirjoitti:

        No kai siitä kenkäparista voi maksaakin vähän kun saa sopivat! Jestas sentään. Ja voi kait sinne Helsinkiin matkustaa ja ostaa samalla useammat parit kenkiä. Eikö se nyt ole se pääasia, että ne sopivat kengät jostakin löytyy.

        Ei niitä erikoisliikkeitä ole kuin suurissa keskuksissa ja taitaa Suomessa Helsinki olla se ainoa suuri. Perusta itse pienijalkaisten kenkäkauppa sinne omalle syrjäkylälle, niin saat ostaa sopivia kenkiä.

        Ei voi tilata, ei voi maksaa, ei voi matkustaa...kannattaa olla paljain jaloin, jos se on noin vaikeaa.

        Olen joskus maksanutkin aika paljon jostain kenkäparista - vuosia sitten maksoin 80 € (omalla paikkakunnalla) korollisista kävelykengistä, mutta se alkaa olla kyllä "kipuraja" näillä pienipalkkaisen tuloilla. Lisäksi mahdollinen matkustaminen ei ole ilmaista...


    • rakkaudestakenkiin

      Omani ostan Tallinnasta. Siellä on monesti myös koko 34 ja siellä 35 on myös monesti pientä kokoa. Ja sama vinkki isoja korkkareita kaipaaville, siellä löytyy korkkareita ja saappaita isojakin kokoja! Ja varsinkin aleaikaan hinnat on todella halvat. Tää vinkki sopii tietysti sellaselle, jolla on sinne naapuriin mahdollisuus reissata.

    • korkkareita??

      Sama ongelma, mutta päin vastoin. Lasten osastolta kengien ostaminen ei kuullosta niin pahalta kuin mennä ostamaan ne miesten osastolta.

      • 182cm ilman korkoja

        Tätä nämä pikkunaiset eivät ymmärrä.
        Elämän suurin ongelma; mistä löytyy hyvännäköisiä korkokenkiä. Kun olen niin pieni ja sievä ja pienijalkainen, ettei normikenkäkaupoista muka löydy???
        Tietysti otan osaa,
        mutta yrittäkää edes ajatella ongelmaa toisinpäin;
        jos olet pitkä, isojalkainen nainen, joka ei ole koskaan edes uskaltanut käyttää korkokenkiä. Ballerinat / lenkkarit aina. Ei niin kivaa.....


      • 17+6
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        Tätä nämä pikkunaiset eivät ymmärrä.
        Elämän suurin ongelma; mistä löytyy hyvännäköisiä korkokenkiä. Kun olen niin pieni ja sievä ja pienijalkainen, ettei normikenkäkaupoista muka löydy???
        Tietysti otan osaa,
        mutta yrittäkää edes ajatella ongelmaa toisinpäin;
        jos olet pitkä, isojalkainen nainen, joka ei ole koskaan edes uskaltanut käyttää korkokenkiä. Ballerinat / lenkkarit aina. Ei niin kivaa.....

        No herranjumala nyt.
        Eikö pienijalkaisilla saa olla ongelmaa, kun "ajatelkaa nyt edes näitä 43-kokoisia ennenkuin valittatte!"
        "Sievä ja pienijalkainen" ei aina tarkoita sitä että juu kaikista kaupoista löytyy kenkiä. (pätee joo myös toiseen suuntaan ihan samalla tavalla).
        Miksi, oi miksi pitää tulla valittamaan "en löydä kenkiä kun olen näin pitkä/isojalkainen," kun nimenomaan kysyttiin ratkaisuja näihin pienen koon kenkäongelmiin. Se ei heiluta aloittajan ongelmaa suuntaan eikä toiseen.


      • KALLE KELLO

        Mitä te naiset taas yritätte todistella toisillenne?? Olet pienijalkainen, so what? Menkää akat alennusmyynteihin, niistä löytyy korit pullollaan pieniä kokoja tai suuria kokoja. Muijan kanssa oltiin (ollaan useinkin) yhdessä kaupoissa, alennusmyynneissä ja "tavallisissa" myynneissä. Muijalla on normijalka 38-40 mallista riippuen. Aina se valittaa kun löytyy hyvännäköiset kengät, ettei ole kokoja. Niin että tiedoksi vaan akat. Ne joilla on ns normaalin kokoinen jalka, ei löydy sitten näiillekään kenkiä. Yritättekö taas akat todistella toisillenne, kuinka minä olen sirompi (ja nätimpi) kun sinä? Kyllä on muijilla huolen aiheet. Miettikääs miehiä, joiden kengän koko on alkaen 46 >


      • ....
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        Tätä nämä pikkunaiset eivät ymmärrä.
        Elämän suurin ongelma; mistä löytyy hyvännäköisiä korkokenkiä. Kun olen niin pieni ja sievä ja pienijalkainen, ettei normikenkäkaupoista muka löydy???
        Tietysti otan osaa,
        mutta yrittäkää edes ajatella ongelmaa toisinpäin;
        jos olet pitkä, isojalkainen nainen, joka ei ole koskaan edes uskaltanut käyttää korkokenkiä. Ballerinat / lenkkarit aina. Ei niin kivaa.....

        Sinulle isojen kenkien löytäminen on henkilökohtainen asia ja sen takia ilmeisesti koet sen isommaksi ongelmaksi kun muiden ongelmat. Mutta pienijalkaiselle asia on päinvastoin.

        Eikä se muiden vika ole, ettet uskalla käyttää korkkareita.


      • Ballerinisti
        182cm ilman korkoja kirjoitti:

        Tätä nämä pikkunaiset eivät ymmärrä.
        Elämän suurin ongelma; mistä löytyy hyvännäköisiä korkokenkiä. Kun olen niin pieni ja sievä ja pienijalkainen, ettei normikenkäkaupoista muka löydy???
        Tietysti otan osaa,
        mutta yrittäkää edes ajatella ongelmaa toisinpäin;
        jos olet pitkä, isojalkainen nainen, joka ei ole koskaan edes uskaltanut käyttää korkokenkiä. Ballerinat / lenkkarit aina. Ei niin kivaa.....

        Eivät kaikki pienet ja sirot naisetkaan käytä korkokenkiä. Olen pieni, mutta jalkani on normaalia kokoa (suunnilleen 37,5). Vaikka en ole koskaan käyttänyt säännöllisesti korkokenkiä, niin minulla on päkiäkipuja. Vain tasapohjainen kenkä käy.

        Ballerinat ovat ihan sieviä. Oikeasti jalkaa ei ole suunniteltu tasapainoilemaan jonkin tolpan päässä. Sinänsä hassua, että nykyään jo numeron 38 kenkiä löytyy lastenosastolta. 10 vuoden päästä naiset varmaan käyttävät jo koon 50 kenkiä tällä menolla...


      • asian oikealaita
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Mitä te naiset taas yritätte todistella toisillenne?? Olet pienijalkainen, so what? Menkää akat alennusmyynteihin, niistä löytyy korit pullollaan pieniä kokoja tai suuria kokoja. Muijan kanssa oltiin (ollaan useinkin) yhdessä kaupoissa, alennusmyynneissä ja "tavallisissa" myynneissä. Muijalla on normijalka 38-40 mallista riippuen. Aina se valittaa kun löytyy hyvännäköiset kengät, ettei ole kokoja. Niin että tiedoksi vaan akat. Ne joilla on ns normaalin kokoinen jalka, ei löydy sitten näiillekään kenkiä. Yritättekö taas akat todistella toisillenne, kuinka minä olen sirompi (ja nätimpi) kun sinä? Kyllä on muijilla huolen aiheet. Miettikääs miehiä, joiden kengän koko on alkaen 46 >

        Katsoppas herra Kalle Kello mikä oli tämän keskustelupalstan otsikko, ei ole kyse sinun mielipiteestä ollaanko me pienet naiset nättejä vaan ongelma on todellakin se ettei pienijalkaisille naisille/miehille löydy hyviä nättejä/siistejä kenkiä, Itsellä on jalannumero 33-34 ja voin todellakin sanoa ettei helpolla löydy kenkiä tälle jalkakoolle. Etsimällä saa etsiä ja töitä pitää tehdä kunnolla juoksemalla liikkeet läpi heti kun kenkiä alkaa tulemaan ensimmäiset erät että edes jonkinlaiset kengät saa jalkaansa. Ongelma on myös se että liikkeet tilaavat vain yhden parin tai kaksi niitä tosi pieniä ja ne menee kuumille kiville heti kun tulevat kauppoihin, joten herra nenäkäs joka kuvittelee tietävänsä naisten/miesten pienistä jaloista jotain on hyvä ja menee itse katsomaan löytyykö kuinka monta 33-34 numeron kenkää naisten/miesten osastolta, katso myös että se kenkä on myös lestiltään sopiva juuri jokaiselle koska myös lestin koko leveyssuunnassa ja remmien toimivuus jalkaan pitää olla sopiva. Alennusmyynneissä ei ole enää yhtään sopivaa pientä kenkää, tosi pienijalkaiset vain haaveilevat saavansa tarjouskorista itselleen kenkiä. Tässä ei todisteta mitään vaan keskustellaan mistä niitä voi saada ja kohtuulliseen hintaan. Koska se todellakin on ongelma monelle pienijalkaiselle. Ei tarvitse herran Kalle Kellon tulla tänne haukkumaan. Ja isojen jalkojen omaavat voivat myös mennä haukkumaan omille palstoilleen joissa on teidän ongelmat sitten erikseen keskusteltavana.


      • asian oikealaita kirjoitti:

        Katsoppas herra Kalle Kello mikä oli tämän keskustelupalstan otsikko, ei ole kyse sinun mielipiteestä ollaanko me pienet naiset nättejä vaan ongelma on todellakin se ettei pienijalkaisille naisille/miehille löydy hyviä nättejä/siistejä kenkiä, Itsellä on jalannumero 33-34 ja voin todellakin sanoa ettei helpolla löydy kenkiä tälle jalkakoolle. Etsimällä saa etsiä ja töitä pitää tehdä kunnolla juoksemalla liikkeet läpi heti kun kenkiä alkaa tulemaan ensimmäiset erät että edes jonkinlaiset kengät saa jalkaansa. Ongelma on myös se että liikkeet tilaavat vain yhden parin tai kaksi niitä tosi pieniä ja ne menee kuumille kiville heti kun tulevat kauppoihin, joten herra nenäkäs joka kuvittelee tietävänsä naisten/miesten pienistä jaloista jotain on hyvä ja menee itse katsomaan löytyykö kuinka monta 33-34 numeron kenkää naisten/miesten osastolta, katso myös että se kenkä on myös lestiltään sopiva juuri jokaiselle koska myös lestin koko leveyssuunnassa ja remmien toimivuus jalkaan pitää olla sopiva. Alennusmyynneissä ei ole enää yhtään sopivaa pientä kenkää, tosi pienijalkaiset vain haaveilevat saavansa tarjouskorista itselleen kenkiä. Tässä ei todisteta mitään vaan keskustellaan mistä niitä voi saada ja kohtuulliseen hintaan. Koska se todellakin on ongelma monelle pienijalkaiselle. Ei tarvitse herran Kalle Kellon tulla tänne haukkumaan. Ja isojen jalkojen omaavat voivat myös mennä haukkumaan omille palstoilleen joissa on teidän ongelmat sitten erikseen keskusteltavana.

        Ongelma on myös se että liikkeet tilaavat vain yhden parin tai kaksi niitä tosi pieniä ja ne menee kuumille kiville heti kun tulevat kauppoihin.

        Liikkeet joutuvat tilaamaan lajitelmia 12/24 paria. Kokolajitelma menee yleensä niin että pieniä kokoja on vain yksi tai kaksi paria, sama ongelma myös isojen kokojen suhteen. Eli se on myös kauppiaiden ongelma, sisäänostaja tekisi mielellään omat lajitelmat mutta se ei ole mahdollista.


    • Helena61

      Minulla sama ongelma. Osan jalkineista
      ostan lastenpuolelta esim. urheilujalkineet.
      Korkokengät ovat vaikea löytää ja ovat
      melko kalliita.
      Pääkaupunkiseudulla on erikoisliikkeitä
      pienijalkaisille naisille.
      Joskus nuorisopuolelta saa halvemmalla
      sopivia kenkiä.

      • hrasihgjaeåq

        Ainakin Vaasan rewell centterin Kookengästä löytyy höglin upeita korkkareita kokoa 2,5 eli eu34,5. Ja 34kokoisen jalalla kun laittaa gel-päkiätyynyjä niin saa sen 1/2 nroa paikattua niin että kengät pysyy jalassa. Högliltä löytyy sekä klassisia malleja että muodikkaita malleja!
        Mutta kannattaa käydä viikottain katselemassa kenkiä jos on harvinainen koko, koska 2,5 kokoa tulee vain 1kpl/malli, ja ne myydään nopeasti. Ainakin Vaasassa on paljon pieni jalkaisia! Ja aina voi kysyä myymälästä josko tietävät onko pieniä kokoja tulossa jostain mallista, ja myymälä saattaa ottaa sinun yhteystiedot ja ilmoittaa kun sinun kokoasi tulee!
        Onhan se helpompaa kun saisi sovittaa kenkiä, kuin tilaamalla!


    • Hyvä kenkä, mistä?

      Ei ole kaupassa tukevia kenkiä ,räpsyttimiä vaan. Olen kierrellyt,ei ole. -Voisiko kotimaan kenkätehtaat ruveta valmistamaan ? On vanhempiakin kuluttajia.

    • Militantti Antti

      Mene Japaniin geishaksi! Siinä hommassa pienet jalat on vain etu.

    • alina1

      Itse olen 21v ja jalan koko vaihtelee siinä 32-35 välillä, ja itse olen todennut (kotimaassa) parhaiksi ostopaikoiksi DinSkon (lasten osastolla uudehkossa mallistossa hyvin aikuismaisia kenkiä välillä koossa 32-37), Skopunktenin (heillä 36 erittäin pientä mitoitusta mun kokemuksen mukaan), sekä suomalaisen nettikaupan Design Marjoxs. Kyseisessä kaupassa kengät hieman arvokkaampia, mutta ainakin pysyvät jalassa, ja ovat kauniita ja korkoa löytyy!:) Toki Nelly.comistakin löytyy välillä 35-kokoa, mutta minulle ainakin tahtoo toisinaan olla liian iso sekin. Lisäksi olen löytänyt tarpeeksi pieniä 35-36 kokoisia Spirit Storesta. Toivottavasti tiedoista oli hyötyä, itse kun olen kamppaillut saman ongelman kanssa koko elämäni :) Tietysti aina ulkomaille mentäessä metsästän muutamat korkokengät tai saappaat, suomessa kun mitoitus tuntuu olevan lähes poikkeuksetta suhteellisen suurta.

    • 5+8
    • 45-46

      Niin. Ongelma on vakava. Kengät tehdään yleensä tasajalkatalleroisten kokoon eikä oteta huomioon että ihmiset ovat erilaisia. Sinulla on pieni jalka ja minulla on iso jalka. On lähes mahdotonta löytää itselle korkkareita kun jalan koko on 45. Tavalliset kengät näyttää tässä koossa jo siltä että ne kun laittaa jalkaan ja lähtee ulos niin vastaantulevat ajattelevat että on tainnut jäädä sauvat kotiin kun sukset on jo jalassa. Pieni ja isokenkäisten yhdistyksestä voisit kenties löytää apua itsellesi. Mieluimmin olisin kuitenkin normaalijalkainen ja normaalipituinen tasajalkatalleroinen kuin ylettömän pitkä ja isojalkainen.

    • H n:o 43

      Pienet naisen tassut on ihanat...vaikka olisi ongelmia kenkien löytämisessä. Tykkään...Pienet tassut ja punaiset varpien kynnet..njam!

    • Äläpäs muuta viserrä. Mulla on koko 42. Naisten osastolla tahtoo koot loppua siihen 41. Mun mielestä on melkein nolompaa kävellä miesten kengillä, etenkin kun minulla on sirompi jalka.
      Wild Shoe on ainut tähän asti millä on joskus minun kokoja. Netistä tulee sitten useimmiten tilattua. Sieltä löytyisi varmaan myös sinulle sopivia kokoja. Löytyy Zalando, Brandos, Elloksella saattaa myös olla ja löytyy toki muitakin nettisivustoja.

      • 8+5

        Suomessa on vielä vallalla vanha kokoajattelu eli 41-42 on rajana. Esimerkiksi unisex jalkineissa 42 on usein rajana. Ostin itselleni Hai-saappaat ja yllätys oli, että koosta 42 suuremmaksi kaupassa oli värivalikoimaa vain mustana. Pienempiä kokoja oli punaisena, keltaisena, oranssina ja pari muuta pastellisävyä.
        No onneksi minulle sopii 42 koko, joten sain haluamani värin.
        En vaan ymmärrä, miksi näissäkin värivaloikoima supistetaan. Oletetaanko, että isojalkaiset ovat niin tylsiä persoonia, että niille kelpaa musta.
        Tämä meni vähän ohi pienijalkaisuudesta, mutta sama ongelma on myös isojalkaisilla, jos 43 kokoa kutsutaan isoksi.


    • Maata pitkin kasvanu

      Kiva et saat ees lastenosastolta naisten kenkiä. Mä joudun suuntaan miesten osastolle 42 kavioni kanssa ja sieltä pahemmin muuta, kun lenkkareita löytyy :(


      • 4tfhhdf
        huawei7 kirjoitti:

        http://www.pienellenaiselle.fi/nettikauppa tuola on sullekkin kenkiä ei tarvi mennä miesten osastolle

        Iik vähän noloo, et voi ehottaa pienten naisten kauppaa tuon kokoiselle jalalle... hei haloo herätys!


      • Mude_

        Hei. Täällä kohtalotoveri; jalan koko 42-43 (ja pituutta 180cm), tyttärellä 35. Kumpikin ollaan liemessä kenkien kanssa. Tytär onneksi alkanut löytää netistä ihan kivoja ja etenkin oikean kokoisia kenkiä.


    • Pienijalkainen

      Heipä hei, täällä toinen pienijalkainen aikuinen :)
      Tilaan itse netistä, ulkomailta, siellä löytyy hienoja kenkiä ja pieniä kokoja :)
      ei tarvitse lasten osastolla käyä =)

      nopeaa helppoa ja jopa halvempaa entä suomessa. suosittelen!
      kauniita kenkiä kaapit täynnä :)

    • Myös minijalkainen

      Oma kokoni on 35, pieni, latuska ja kapea malliltaan ja sama ongelma ollut koko ikäni. Netissä Zalando myy eri mallistoissaan myös joitakin pieniä kokoja, esim. Oxitaly ja Gabor. Ostin juuri Oxitalyn 3cm piikkikorkkarit kokoa 35 ja ovat olleet tosi hyvät. Brandos myy myös kenkiä ja ainakin satiinisia (voi värjätä) valkoisia juhlakenkiä on alkaen 33 tai 32 joissakin malleissa. Ostin kengät kokoa 35 ja jouduin vaihtamaan 36:een. Oikea koko olisi ollut kuitenkin 37. Eli kovin suuriakin vaihteluja on. Mutta kyllä niitä löytyy kun nettiä jaksaa selailla . Zemppiä!

    • korkkari1

      Erotiikkaliikkeistä löytyy isompiakin kokoja korkkareille, kun siellä on transuille omat valikoimat :)

    • loiuytrertyuikuyt

      Luulis että Kiinasta löytyy.

      Tuollakin on ainakin 35-kokoisia kenkiä

      • juygtrfew

        Täh, miksi linkkiä ei näy. no googlaa TB DRESS -kauppa :D


    • Marjoxs.fi sielä on pieniä kenkiä :)

    • kateellinen38

      Olen aina ihaillut pieniä siroja jalkoja! Voi kunpa minullakin olisi pienet ja sirot jalat. En voi kauheasti tuntea sympatiaa ap:ta kohtaan. PIeniä kenkiä saa todella hyvin esim. Thaimaasta. Oma jalan koko on 40-41. Minulla on tyypillinen suomalainen aika leveä jalka. En ole koskaan pitänyt jaloistani.

    • barefeet

      Ebay.com. :) Aasialaiset ovat pientä mitotusta.

    • Ei myydä sulle

      Sama ongelma myös minulla, mutta vielä pahempi. Mistä minunlainen pienimunainen voi ostaa kenkiä. No eipä juuri mistään. Saa nähdä miten eurovaalien jälkeen direktiivit muuttuu, mutta ei hyvältä näytä.

    • rautanäppi

      Käytä vuoet ympäriinsä varsikenkiä ja hartiapainoja niin lättäjalkasi kasvavat ihan silmissä.

    • Ei mene nilkat nurin kun käyttää normaaleja kenkiä joissa korko on n.2-centtimetriäkorkeintaan, eikä 10-15-centtimetriä, eikä vaivaisenluu kasva isonvarpaan juurinivelen kupeeseen.

    • miemeli
    • Ballerinisti

      Yksi vaihtoehto on teetättää kengät tai mieluummin useammat suutarilla. Taatusti maksavat reippaasti, mutta myös kestävät ja ovat korjattavissa. Jos olet kovin nuori ja synnyttämätön niin ota huomioon, että jalka venyy koon tai parikin iän ja raskauksien myötä henkilökohtaisisista ominaisuuksista riippuen.

      Itselleni mahtui parikymmentä vuotta sitten koko 36 - 37. Nyt käytän kokoa 37 -38,5. (37 on vain nahkaisissa avokkaissa, jotka venyvät). Välillä käytin jalkavammojen johdosta jopa kokoa 39, mutta se ei auttanut kipuihin ja kompuroin kengän kärkiin. Liian isot kengät ovat turvallisuusriski...

    • Pienijalkainen

      Kengänkoko on 34/35 mulla, olen ostanut paritkin korkkarit just dinskolta. Toisissa ainakin pohjalliset, taitaa olla 36. Sitten sellasissa verkkokaupoissa kun pienellenaiselle.fi ja andypola, niin siellä on kengät 32-35 ja andypolassa myös 32-35 ja isompiakin.

    • Kenkää
    • t tiina

      hei
      itse tilaan 33numeroiset etelä koreasta saa korko ja tavalisii kenkii
      ova kauniita ja jalkaan sopivat

    • kenkäfriikki

      tokmanni-ketjun kenkä osastoilla kannattaa käydä..monet aasialaiset ostavat lasten kenkäpuolelta hyviä ja edullisia lasten kenkiä käyttöönsä..minun mielestä sieltä löytyy koosta 34 lähtien korkoa myös joissain malleissa,kauniita tyylikkäitä katukäyttöön sopivia,joskus juhlavampaakin menoon

    • vvieras
    • Louboutin

      Pienet jalat on ihanat, pienet korkkarit on vielä ihanemmat. Tsemppiä kenkien etsimiseen!

      • high heels

        Varsinkin sellaiset oikein korkeakorkoiset kokoa 32 kun niitä pitelee käsissä tekisi mieli syödä ne, ne on niin ihanat :)


    • Jope52

      Hei multa löytyis kokoa 36 ehkä, naisten talvikengät. Löytyi vanhan saunan pukuhuoneesta kahdet korkkarit, nilkkurit ja pitkävartiset 60 luvun retrokengät. Ihan hyvä kuntoiset.

    • Ernata

      Pienijalkaiset huom! Paimiossa/Turussa nyt tarjolla useita merkkikenkiä kokoa 34. Äitini kuoltua häneltä jäi useita pienikokoisia kenkiä, merkeistä löytyy Bellissima ja Moda di Fausto. Hinnasta voidaan neuvotella. Ota yhteyttä [email protected]

    • kukkahattu1a

      MIINUS LINKIT

      1. Jatkuva samojen kohtien louhiminen(esim. M. Kaku, Hawking)

      2. En etsi.

      3. Ei ole väite mielipiteeni ulkopuolesta.

      4. Jokaikisessä linkkissäsi eri alku-/reunaehdot kullakin, eli ei konsensusta heillä. Tämän kommentin lainaukset siinä olevista linkeistä, joita itsekkin käytit saman asian toteamiseen omassa aloituksessasi derp:

      5. Aika-avaruus syntyi Big Bangissä – saat ihan itse googlata – eikä ihmiskunnalla ole tietoa omamme ulkopuolesta.

      6. Vastaus omissa linkeissäsikin(1.) https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyhjiö() lue kvanttimekaaninen tyhjiö, https://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_state it is "by no means a simple empty space",[1] and again: "it is a mistake to think of any physical vacuum as some absolutely empty void."

      7. M. Kakun multiversumista syntyminen nollasumma energialla – katso ylempää ketjusta ja vastaa kysymykseen joka esitetty puolitusinaa kertaa.

      Skolovin FILOSOFOINTI ja Kakun SPEKULAATIO(sitä koskeva lainaus oli, eri ketjustakin) eivät ole merkityksellisessä yhteydessä toisiinsa.

      8. Liittyy jokaiseen aloitukseesi aiheesta. Tässäkin ketjussa Kakua, useasti Hawkingia...

      9.

      10. Kohta selittää itse itsensä.

      11. Koska et heidän tarkoittamiaan erittele, vaan louhinut vain lauseet missä sana nothing. Ja aloituksesi ristiriitaisuus; "ei yhtään mitään.. paitsi ehkä tuota... ja tuota" Koska vain voit sen selvittää.

      12. En etsi.

      13. Niin mikä muka mättää?

      14. Selittää itse itsensä.

      15. Kolmas kerta lainauslouhinnasta, katso niiden vastaukset.

      16. Niin?

      17. Niin?

      - Haussa ensimmäiseksi tulleessa linkissä vain yksi määritelmä, joka sopii kuin nenä päähään siihen mitä puhuin: https://fi.wiktionary.org/wiki/tyhjä
      - Seuraavassa osumassa monta, joista ensimmäinen vastaa ylempää, joista tähän aiheeseen valitsemalla teet itsestäsi pellen.

      18. Ei ole väite.

      19. Käytit Suomen kielen sanaa, niin tarkoitit sillä jotain Suomen kielen mukaan derp.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe