Onko nimimerkin ''uskova mies'' viesteihin oikeasti mitään järkeä vastata enää? Kaikki hänen viestinsä, joihin itse olen törmännyt, lähtevät lähdökohdasta, jonka mukaan on olemassa kristinuskon ja raamatun mukainen jumala. Uskova mies ei selvästikään käsitä, että harva täällä voi ottaa hänen kirjoituksiaan mitenkään edes kaukaisesti vakavasti, ennen kuin hän tarjoaa edes yhden todisteen jumalan olemassaolon puolesta.
Ja itse uskovalle miehelle ja miksei muillekin...
Todisteeksi ei käy siis esim. ''olette sairaita moraalipaskoja, koska ette usko Jumalaan!'', joka lähtee samasta lähtökohdasta, jonka mukaan jumala on olemassa. Jos halutaan selvittää, onko jumalaa olemassa, lähtökohdaksi otetaan totuuden eikä moraalin (joka tietysti on tärkeää) tavoittaminen, koska kysymys itsessään käsittelee todellisuutta, eikä moraalia.
''Avaa Jeesukselle/Jumalalle sydämesi ja rukoile, että saat uskon lahjan'' -tyyppiset perustelut kuuluvat myös samaan kategoriaan, ensin siis todella pitää olla jonkinlaista luotettavaa näyttöä, että jumala on olemassa. Jumalan olemassaololla ei valitettavasti ole myöskään absoluuttisesti mitään tekemistä sen kanssa, haluaako joku taivaaseen tai rakastavan suojelevan olennon rinnalleen.
Tieteellinen lähtökohta tietystikään EI ole ''jumalaa ei ole'', vaan ''siihen, jonka olemassaolosta on luotettavaa näyttöä, on hyvä syy uskoa''. Jos jumalan olemassaolosta siis yhtäkkiä tulisi luotettavaa näyttöä, tietysti sitä pitäisi kohdella kuin mitä tahansa muutakin luotettavaa todistetta.
Oma sisäinen vakuuttuneisuus tai syvä luottamuksen tunne eivät välttämättä kerro mitään todellisuudesta, ja niillä ei voi todellakaan perustella jumalan olemassaoloa. Yhtä hyvin minä voisin olla syvästi vakuuttunut, että jokin toinen omasta mielestäni paljon kristinuskon jumalaa parempi ja rakastavampi ja mahtavampi ja oikeudenmukaisempi täydellinen jumala on olemassa (näin ajattelevia ihmisiä siis on miljoonia), tai että marsissa asuu keijuja.
Jos joku nyt kuitenkin löytää itselleen syyn kommunikoida kyseisen henkilön kanssa, ei ole minun asiani.
Joka tapauksessa hyvää kevättä uskovaisille, uskonnottomille, agnostikoille ja kaikille muillekin.
Ei syötetä trollia. Vai syötetäänkö?
33
130
Vastaukset
- uskova mies,,
En ole tällä palstalla käännyttämässä ketään. Minulle ei ole sellaiseen suotu lahjoja niin kuin varmaan jokainen on jo huomannut. Suoritan täällä toisenlaista tehtävää. Toivon toki, että tälläkin palstalla mahdollisimman moni löytäisi Jeesuksen, mutta itse en osaa siinä asiassa paljoa auttaa. Raamattua kannattaa lukea aina.
- paskova mies,,
Täältä saat apua jumalaharhoihisi: www.uskontojenuhrientuki.fi
https://www.youtube.com/watch?v=kKJRPPA6NBQ&noredirect=1 "Suoritan täällä toisenlaista tehtävää. "
Mitä tehtävää? Yrität tuntea mielihyvää toisten kiusaamisesta? Yrität peitellä huonoa itsetuntoa trollaamalla?- uskova mies,,
ertert kirjoitti:
"Suoritan täällä toisenlaista tehtävää. "
Mitä tehtävää? Yrität tuntea mielihyvää toisten kiusaamisesta? Yrität peitellä huonoa itsetuntoa trollaamalla?Yritän suojella lapsia homopropagandalta.
uskova mies,, kirjoitti:
Yritän suojella lapsia homopropagandalta.
Tällä palstalla ei tehdä "homopropagandaa" joten olet aivan väärässä paikassa. Jos sinussa on hiukankin miestä niin valitse toinen foorumi. Kokeile esimerkiksi homopalstoja - jossain taitaa olla palsta uskovillekin homoille. Erittäin asiallista olisi yhteydenotto iltapäivä- ja juorulehtiin. Voisit myös ottaa yhteyttä Yleen ja vaatia sitä lopettamaan homopropaganda - Yle-veron maksajana olet varmasti oikeutettu siihen ellet nyt satu olemaan sairaseläkeläinen jonka vaatimattomista tuloista ei veroa peritä.
Mutta ethän sinä uskalla.
Enkä vaivaudu komentamaan häpeämään - sitähän teikäläiset eivät osaa.
Oletko muuten huomannut että Sanassa sanotaan jotakin sellaista että jos vastaanotto ei ole suopea niin karista kaupungin tomut jaloistasi ja vaihda paikkaa? Entä oletko unohtanut että sinua on kielletty olemasta tekemisissä uskottomien kanssa?- dsre
paskova mies,, kirjoitti:
Täältä saat apua jumalaharhoihisi: www.uskontojenuhrientuki.fi
https://www.youtube.com/watch?v=kKJRPPA6NBQ&noredirect=1Taas on "paskovalle miehelle" tullut housuun kun pitää täällä sitä esitellä.
uskova mies,, kirjoitti:
Yritän suojella lapsia homopropagandalta.
"Yritän suojella lapsia homopropagandalta. "
Et sinä trollaamalla suojele yhtään mitään, joten on ihan turha esittää tuollaisia valheita motiiveistasi, kun et uskolla todellista ja ilmeisen häpeällistä motiivia tuoda esiin.
Se tyyppi spämmää tätä palstaa viesteillään, joissa hän yrittää selvittää vihaako hän enemmän homoja vai ateisteja. Se viha ei ole raivoa, vaan jotain paljon kokonaisvaltaisempaa. Ok, palstan vakioihmisvihaaja SamiA vain inhoaa homoja. Uskova mies,, vie homovihan täysin uudelle tasolle. Tosin, yksi asia yhdistää näitä kahta: Kumpikaan ei uskalla myöntää vihaavansa tai inhoavansa.
Uskova mies,, on ihmissaastaa ja tukahduttaa hiljaiseksi, kunnes ylläpitoa taas kiinnostaa asiattomien viestien poistaminen.- koska vastaat
kekek-kekek kirjoitti:
Tee se!
kekek-kekek, oletko entinen jehovan todistaja?
- ....
naapurin.kissa kirjoitti:
Olen jo jonkin aikaa harkinnut luotsiksi tarjoutumista.
Kannatetaan. Uskova mies ja multinikki yhdessä kärjistävät keskustelua liikaa.
Sillä katso, luin Sanaa ja havaitsin että näin on kirjoitettu erityisesti uskovaa miestä,, silmälläpitäen jo aikain alussa:
"Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne."
Matt. 10:14uskova mies,, on yhtäkuin tuttumies, persoonallisuushäiriöinen, uskova ja suhteellisen rehellinen uskistrolli, joka on jo vuosikymmenen ajan saanut kiksit olemalla aluntuvaisen ylimielinen ja "ystävällisen tietämätön" lähes kaikesta.
Minusta kenellekkään palstan uskovalle vastaaminen on täysin turhaa. Ne joko evankelioi tai jankkaa. Mitä hyötyä. tuttisuu on oma lukunsa ja se poistunee palstalta vasta kun suomi24 lopetetaan.- uskova mies,,
Minä haluaisin kyllä jo lopettaa tämän mutta vielä on jonkinverran asioita joita täytyy tuoda esiin. Enhän minä mielelläni täällä ole, mutta tämäkin projekti on saatettava loppuun asti.
- olet eksynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Minä haluaisin kyllä jo lopettaa tämän mutta vielä on jonkinverran asioita joita täytyy tuoda esiin. Enhän minä mielelläni täällä ole, mutta tämäkin projekti on saatettava loppuun asti.
projektisi tarkoituksen tietäen olet väärällä palstalla
- M@k3
uskova mies,, kirjoitti:
Tämä on kiva palsta koska ateisteilla tuntuu olevan aina puheripuli ja on hemmetin tylsää trollata jos kukaan ei vastaa mitään.
- mahtavaa!
olet eksynyt kirjoitti:
projektisi tarkoituksen tietäen olet väärällä palstalla
Tekee ihan loistavaa työtä ateismin hyväksi. Uskova mieshän on todella hyvä esimerkki siitä miten rumaksi usko tekee ihmisen sisältä.
- uskova mies,,
M@k3 kirjoitti:
Tämä on kiva palsta koska ateisteilla tuntuu olevan aina puheripuli ja on hemmetin tylsää trollata jos kukaan ei vastaa mitään.
Lähtökohtaisesti en pidä huomiosta. Sillä ei tee yhtään mitään. Jos sitä saa, niin ei tiedä mihin sen laittaisi. Täysin turha asia. Sen takia kummastuttaa trolliksi haukkuminen. Harvoin jos koskaan edes otsikoin provosoivasti saati sitten että leipäteksti olisi tarkoituksellisen provosoivaa.
- olet eksynyt
M@k3 kirjoitti:
totta tuokin :D
- olet eksynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Lähtökohtaisesti en pidä huomiosta. Sillä ei tee yhtään mitään. Jos sitä saa, niin ei tiedä mihin sen laittaisi. Täysin turha asia. Sen takia kummastuttaa trolliksi haukkuminen. Harvoin jos koskaan edes otsikoin provosoivasti saati sitten että leipäteksti olisi tarkoituksellisen provosoivaa.
silti teet kymmenen provosoivaa huuhaa -aloitusta päivässä
uskova mies,, kirjoitti:
tuutumijes
Hyvä kun tuttis mulkvist myösit olevasi myös uskova mies,,
Olet muuten tollojen tollo kun vastasit sulle varta vasten viritettyyn miinaan.
Hahhaaaa!!!- uskova mies,,
ikiateisti kirjoitti:
tuutumijes
Hahhaaaa!!!mutta mitä väliä sillä on vaikka olisinkin tuttumies? en ymmärrä miten jaksat pyöritellä tuota samaa ajatusta jatkuvasti. Olin tai en, sillä ei ole mitään merkitystä.
- semmosta se
ikiateisti kirjoitti:
tuutumijes
Hahhaaaa!!!Kyseinen henkilö on muidenkin häirikkönimimerkkien takana, koska nyt kun uskova mies on aina äänessä, muut hihhulinimimerkit ovat hiljaa. Aika ei riitä joka paikkaan.
uskova mies,, kirjoitti:
mutta mitä väliä sillä on vaikka olisinkin tuttumies? en ymmärrä miten jaksat pyöritellä tuota samaa ajatusta jatkuvasti. Olin tai en, sillä ei ole mitään merkitystä.
Tulihan se tunnustus sieltä.
- 12345678901234567891
ikiateisti kirjoitti:
Tulihan se tunnustus sieltä.
tuoko on sun mielestä tunnustus?
- Jappervokki
Totta on, että homoja nyppi psykiatrin vastaanotolla tavattomasti, kun tohtori tarttui heidän homouteensa, eikä niihin varsinaisiin syihin, mitkä heidät vastaanotolle ylipäätään toi. Se on sama kuin yrittäisi alkaa parantaa ihmistä vasenkätisyydestä, kun hän kertoo olevansa masentunut. Onneksi homoseksuaalisuus on poistettu tautien joukosta virallisesti, jolloin ainoastaan puoskarit kuvittelevat voivansa parantaa ihmisen käännyttämällä hänet heteroksi.
- Näin on.
Lopetan tähän uskova mies,,- aloitusten avaamisen. Kertaakaan niissä ei ole ollut mitään järjellä selitettävää asiaa. Pelkkää höpinää. Ei enää avaamisia!
Joka kerta kun näitä aloituksia tulee, pitäisi jonkun laittaa heti perään varoitus satunnaisesti palstalla liikkuville hänen aivopieruistaan. - uskova mies,,
Olen kaapissa oleva jehovan todistaja. Yritän piillotella oikeaa minää, mutta se ei onnistu. Haluan peppuni kipeäksi ja heti, mutta ei heru, koska eihän jehovat ole homoja. Olkaa kilttejä ja auttakaa. Voisitte myös lopettaa minun nimen trollina käytön. Se on vastoin Jumalan kymmentä käskyä
- uskova mies,,
Olen kaapissa oleva jehovan todistaja. Yritän piillotella oikeaa minää, mutta se ei onnistu. Haluan peppuni kipeäksi ja heti, mutta ei heru, koska eihän jehovat ole homoja. Olkaa kilttejä ja auttakaa. Voisitte myös lopettaa minun nimen trollina käytön. Se on vastoin Jumalan kymmentä käskyä.
- justarandomtroller
Tule toki kaapista ulos. Ei ihmisillä ole mitään homoutta vastaan, raamatulla on. Jos haluat munaa perseeseen lue vähemmän raamattua ja tunnusta homoutesi niin saatat sitä jopa saadakkin
En ruoki uskovaa miestä enkä muitakaan trollendaaleja.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413132
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582492Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291979- 1301647
- 751464
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761415Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641408- 891105
- 901059
- 1351037