Olen lapsesta asti ollut liikuntarajotteinen, sairastin koko aikuisikäni niveliä joita on vaihdeltu jo moneen kertaan.
Minulle rakkain ihminen petti minut juuri kun tarvitsin häntä eniten. Hän katui kuitenkin ja jatkoimme liittoamme, josta ei kuitenkaan tullut enää mitään. Jonkin aikaa meni hyvin kakkosen häirinnästä huolimatta.
Erosimme mutta puoliso ei kuitenkaan halunnut erota oikeasti vaan halusi kertakerran jälkeen tulla takaisin. Heikon kuntoni ja itseluottamukseni vuoksi annoin monia mahdollisuuksia. En jaksanut seistä päätöksissäni pitää hänet pois elämästäni.
Kunnes kaikki, yhden aamupäivän aikana sitten muutui ja hän lähti ilman yhtään selityksen sanaa. Hän vain katosi, kului viikkoja ennenkuin minulle selvisi että oli mennyt kakkosen luo, ja sinne jäi.
Olihan se järkytys ja aiheutti valtavan tunnemylläkän ja riitaa. Ihmeellisintä oli että sitten ykköstynyt kakkonen syytti minun kiristäneen (ex) puolisoani terveyteeni vedoten pysymään kanssani.
Nykyisin.... koska sairastan erästä autoimmuunisairautta jota olen tietämättäni sairastanut lapsesta lähtien ....... niin jo ykköstynyt väittää karman kostavan minulle pahat tekoni häntä ja expuolisoani kohtaan.
voitteko ymmärtää?
Mikä on karman laki?
23
589
Vastaukset
- kljslkj
Ei voi ymmärtää. Ei voi ymmärtää ex-kumppaniasi, joka leikitteli kanssasi piittaamatta huonosta terveydestäsi ja käytti hyväkseen heikkoa asemaasi. Ei voi ymmärtää myöskään tätä ykköistynyttä kakkosta, joka myös käyttäytyi täydellisen itsekkäästi. Tuskin heidänkään suhteella on kovin ruusuista tulevaisuutta, koska se alkoi noin likaiselta pöydältä ja molemmat ovat noin epäempaattisia ja itsekeskeisiä ihmisiä. Mutta älä sinä sitä enää murehdi. Sinun ei tarvitse olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Keskity nyt hoitamaan sieluasi ja ruumistasi ja koita unohtaa heidät. Jos karman laki on olemassa, niin heidän suhteensa tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa. Mutta se ei onneksi ole enää sinun murheesi. Jatka elämääsi.
- Häh?
Miten puoliso voi kadota? Miten lapset suhtautuivat? Yhteinen koti ja muu materia?
- outoa
Tää oli kyllä hyvä kysymys. Minäkin ihmettelen, miten puoliso voi kadota, ei kai se ole mahdollista, jos on yhtään yhteistä omaisuutta tms. Tiedän, että joskus seurustelevan parin mies katosi kuin tuhkatuuleen, oikeasti. Mutta heillä ei ollut yhteistä omaisuutta, lapsia, eivät asuneet yhdessä. Loukkaavaahan se on kyllä.
- minulleko se kostaa
outoa kirjoitti:
Tää oli kyllä hyvä kysymys. Minäkin ihmettelen, miten puoliso voi kadota, ei kai se ole mahdollista, jos on yhtään yhteistä omaisuutta tms. Tiedän, että joskus seurustelevan parin mies katosi kuin tuhkatuuleen, oikeasti. Mutta heillä ei ollut yhteistä omaisuutta, lapsia, eivät asuneet yhdessä. Loukkaavaahan se on kyllä.
Niin, ymmärrän täysin ihmetyksenne. Meillä ei onneksi ole yhteisiä lapsia. Yhteinen omaisuus jaettiin kun ero astui voimaan vaikka ex palasikin takaisin niin mitään ei yhdistetty enään. Hän oli hankkinut asunnon selkäni takana. Kakkonen oli taannut lainan toisen puolisolle. Tuosta asunnosta hän ei luopunut vaikka käytännössä asui kanssani yhteisessä talossamme. Kolmen vuoden ajan odotin että asiat järjestyy. Väliin hän halusi uusia vihkivalan ja väliin paljastu taas uudestaan pettäminen ja ajoin ulos mutta aina hän onnistui tulla takasin.
Syytän itseäni ja huonoa terveyttäni siitä että minusta ei ollut tekemään ratkaisua vaan hän pystyi nujertamaan minut täysin.
Vasta neljä vuotta lailisesta erosta ja todella riitaisan sekä epätietoisen on/off jutun jälkeen sain hänet tekemään paperit selväksi.
.
- niitä tapahtuu
Kyllä voi kadota. eräskin lähti viemään roskapussia eikä tullut koskaan takaisin. On ihmisiä jotka tekevät asiat salassa siihen pisteeseen että ei tarvi kuin mennä toiseen asuntoon. Eräällä toinen oli jättänyt lapun keittiönpöydälle jossa kertoi muuttaneensa toisen naisen luo.
On tietenkin erittäin kylmäpäistä ja täysin tunteetonta toimintaa toimia toisen selän takana. Hommata asuntolainat ja muut toisen tietämättä. - Näin minua petettiin
" On tietenkin erittäin kylmäpäistä ja täysin tunteetonta toimintaa toimia toisen selän takana. Hommata asuntolainat ja muut toisen tietämättä. "
Näin toimi minun vaimoni, joka aloitti salasuhteen toisen miehen kanssa viime vuoden loppupuolella hänen kertomansa mukaan, Jouduin sairaalahoitoon juuri ennen joulua ja samana päivänä, kun jouduin sairaalaan ajatteli vaimoni käyttävänsä tilaisuuden hyväksi ja suunnitteli menevänsä tämän toisen miehen luokse illaksi. " Valitettavasti " pääsin kuitenkin kotiin samana päivänä kotiin joutuakseni sairaalaan takaisin seuraavana päivänä. Sain tämän hankkeen selville sattumalta. Viikko vuoden vaihteen jälkeen hän ilmoitti eroavansa ja oli kertomansa mukaan käynyt kysymässä jo pankkilainan alustavasti valmiiksi. Kun ilmoitti erosta tuli häneltä samalla lista toimenpiteistä joihin nyt tulee ryhtyä samantien. Hän oli todella huolella suunnitellut eroa seläntakanani ja samalla vehdannut tämän toisen miehen kanssa. Tämän toisen miehen olemassa olo selvisi noin kuukausi eroilmoituksesta. Suhde jatkuu heillä edelleen ja vaimo on muuttanut vuokra-asuntoon. Ei toistaiseksi asu vielä tämän miehen kanssa johtuneeko sitten siitä, että eromme ei ole vielä voimassa, eli harkinta-aika on menossa.- minulleko se kostaa
Näin minua petettiin.
Todella ikävää. Toivottavasti voit paremmin nyt.
Omalla kohdallani voin sanoa olleeni todella katkera elämälle kun jotenkin tuntui että minua todella rankaistiin sairaudestani. Heti lopullisen eron jälkeen jouduin sairaalaan. Olin kaksi viikkoa todella huonossa kunnossa, en edes tajunnut kuinka huonosti asiani olivat.
On todella loukkaavaa kuulla kuinka paha on saanut palkkansa. En ole tehnyt mitään pahaa kummallekaan mutta silti saan jatkuvasti kuulla kuinka olen rangaistukseni ansainnut. Kumma vain että se on kestänyt syntymästäni asti. Vähän huumorilla ajateltuna olen saanut rangaistusta kymmeniä vuosia etukäteen. - tässä ja nyt
minulleko se kostaa kirjoitti:
Näin minua petettiin.
Todella ikävää. Toivottavasti voit paremmin nyt.
Omalla kohdallani voin sanoa olleeni todella katkera elämälle kun jotenkin tuntui että minua todella rankaistiin sairaudestani. Heti lopullisen eron jälkeen jouduin sairaalaan. Olin kaksi viikkoa todella huonossa kunnossa, en edes tajunnut kuinka huonosti asiani olivat.
On todella loukkaavaa kuulla kuinka paha on saanut palkkansa. En ole tehnyt mitään pahaa kummallekaan mutta silti saan jatkuvasti kuulla kuinka olen rangaistukseni ansainnut. Kumma vain että se on kestänyt syntymästäni asti. Vähän huumorilla ajateltuna olen saanut rangaistusta kymmeniä vuosia etukäteen.On todella loukkaavaa kuulla kuinka paha on saanut palkkansa. En ole tehnyt mitään pahaa kummallekaan mutta silti saan jatkuvasti kuulla kuinka olen rangaistukseni ansainnut.
Kerrot ettei teillä ole yhteisiä lapsia. Miten sitten joudut tilanteisiin jossa he sanovat tuon, paha saa palkkansa? Jos tuo on totta, siis että et ole tehnyt mitään pahaa heille, miksi sitten edes vaivaat päätäsi nuilla ajatuksilla? Kun he tulevat sinulle noin sanomaan tee heille selväksi miten asiat ovat.
Pahan puhuminen toisista on epärehellinen tapa kiittää itseään. - minulleko se kostaa
tässä ja nyt kirjoitti:
On todella loukkaavaa kuulla kuinka paha on saanut palkkansa. En ole tehnyt mitään pahaa kummallekaan mutta silti saan jatkuvasti kuulla kuinka olen rangaistukseni ansainnut.
Kerrot ettei teillä ole yhteisiä lapsia. Miten sitten joudut tilanteisiin jossa he sanovat tuon, paha saa palkkansa? Jos tuo on totta, siis että et ole tehnyt mitään pahaa heille, miksi sitten edes vaivaat päätäsi nuilla ajatuksilla? Kun he tulevat sinulle noin sanomaan tee heille selväksi miten asiat ovat.
Pahan puhuminen toisista on epärehellinen tapa kiittää itseään.Tässä ja nyt,
"Pahan puhuminen toisista on epärehellinen tapa kiittää itseään". Todella hyvä ajatus.
- minulleko se kostaa
Ajatus ketjussa oli keskustelu "Mikä on Karman laki"
Niin paljon puhutaan, että edestä löytyy mikä taakse jää. Eilen poistettiin ketju jossa "joku" kertoi ajan ja tilanteiden kostaneen. Kertoja kertoi olevansa puhdas kuin pulmunen toinen oli tehnyt väärin ja oli rangaistuksensa ansainnut.
Koska tiedän minusta puhuttavan noin heräsi ajatus aloitta ketju aiheesta, että MIKÄ ON KARMAN LAKI?
Ainakin omalla kohdalla mietin todella että miten ihmeessä voi joku väittää lapsesta asti sairastaneeni sairauden olevan kostoa asioista joita olen kertojan mukaan tehnyt väärin avioliitossani.
Pettämisen paljastuttua ja eron tuoksinnassa sanotaan ja tehdään, puolin ja toisin paljon asioita joita ei muuten sanottaisi ja tehtäisi. Ihmettelen, että vain jätetylle lasketaan ne asiat niin pahoiksi että KARMA, ELÄMÄ, AIKA, TILANTEET rankaisevat.
Miksi niin? - kuinmyös
Jokseenkin samat ajatukset. Mikä on laki (tuomio) joka koskee vain sitä lyötyä?
- karma toteutuu
Meillä oli takana monta vuotta on/offina ja miehellä oli oma asunto koko ajan. Meille siunaantui lapsi ja lapsen ollessa noin vuoden, mies teki totaalisen katoamistempun. Kautta rantain kuulin kakkosen majailevan luonaan ja näin mentiin monta kuukautta eteenpäin niin ettei miehestä kuulunut pihaustakaan.
Ihmettelin miten voi noin kylmästi vain häipyä ja jatkaa elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mutta niin vain kävi ja se tuntui ihan käsittämättömältä minusta, enkä edes tajunnut että tuollaisiakin ihmisiä on olemassa jotka voivat kuin veitsellä leikaten jättää kaiken menneen ja ilman tunnontuskia porskuttaa eteenpäin.
Meni kuukausia kunnes sitten soitin hänelle ja siitä hän sitten pikkuhiljaa taas luikerteli elämääni aivan kuin ei olisi poissa ollutkaan ja kakkosenkin kielsi. Nyt on taas jotain outoa ilmoilla, taitaa tehdä uuden katoamistempun lähiaikoina. Tällä kertaa saa sitten kadota lopullisesti, oli virhe alunperinkään ottaa enää häneen yhteyttä koska on jo paljastanut todellisen luonteensa.
Tuollaiset ihmiset ovat tunnekylmiä ja kykenemättömiä näkemään asioita toisen näkökulmasta. Näkevät vain omat itsekkäät halunsa ja vaihtavat seuraa heti kun ovat saaneet edellisestä kumppanista irti sen mitä sillä hetkellä halusivat. Sitten vaihtoon kuin likainen paita. Petaavat ensin kuviot valmiiksi, eihän kukaan tyhjän päälle kuitenkaan halua jäädä.
Otan osaa ap, ikävän tempun sinulle tekivät. Mutta kyllä se karman laki taitaa osua heihin itseensä tavalla tai toisella vielä. Niin usein on käynyt niin että mies/nainen tulee häntä koipien välissä ovelle kolkuttelemaan kun se itsenäinen elämä ei ollutkaan niin ihanaa kuin kuvitteli. Lyö silloin ovi kiinni, siinä sitä karman lakia kerrakseen. :D- minulleko se kostaa
karma toteutuu, En usko että on enää tulossa, enkä edes huolisi, koska minulla on uusi elämä uuden kumppanin kanssa.(emme asu yhdessä, enkä varmaan koskaan enää muutakaan yhteen kenenkään kanssa).
. Ex nyxänsä kanssa pilasivat kavonsa uuden kumppaninikin edessä alkamalla haukkuun ja nimitteleen minua tällekin. Kumppanini teki poliisi-ilmoit asiasta.
Viikonloppuna tutustuin pariin exäni työkaveriin jotka olivat ihmeissään kun en olekaan niin kauhea mitä ovat minusta kuulleet.
En sure enää petollista peliään vaan olen loukkaantunut siitä että viitsivät julistaa karman kostoaan tietäen kuinka huonossa kunnossa olen todella ollut. Kahdesta vakavasta komplikaatiosta ja uusinta leikkauksista selvinneenä en itse toivo heille mitään kostoa olen vain hieman ymmälläni. - tiedän tunteen
karma toteutuu, En usko että on enää tulossa, enkä edes huolisi, koska minulla on uusi elämä uuden kumppanin kanssa.(emme asu yhdessä, enkä varmaan koskaan enää muutakaan yhteen kenenkään kanssa).
. Ex nyxänsä kanssa pilasivat kavonsa uuden kumppaninikin edessä alkamalla haukkuun ja nimitteleen minua tällekin. Kumppanini teki poliisi-ilmoit asiasta.
Viikonloppuna tutustuin pariin exäni työkaveriin jotka olivat ihmeissään kun en olekaan niin kauhea mitä ovat minusta kuulleet.
En sure enää petollista peliään vaan olen loukkaantunut siitä että viitsivät julistaa karman kostoaan tietäen kuinka huonossa kunnossa olen todella ollut. Kahdesta vakavasta komplikaatiosta ja uusinta leikkauksista selvinneenä en itse toivo heille mitään kostoa olen vain hieman ymmälläni.Tiedän tunteen ja kaikenpeittävän pahan mielen joka on läsnä joka hetkessä. On niin heikoilla ja järkyttynyt kokemastaan pahasta, että itksi lohduttomasti kuin painajaisista heräävä lapsi, jos entinen puoliso tulisi ja sanoisi että "väärinkäsitys". Se on kuitenkin niin totta ja pahoin tehty sinua kohtaan, ettei kukaan voi ymmärtää sen järkytyksen määrää, mitä läheisen petos tekee elämällesi. Omalla kohdallani tämä kaikki kirjoitettu täyttyi, kun sairastuin syöpään ja kakkonen ylireagoi hakemalla lähestymissuojaa, kun olin soittanut vai exälleni (olin vahingossa painanut myös hänen numeroa, eikä hän ollut edes vastannut). Ja kaikki se muu paha hänen puoleltaan mitä puolisoni kanssa teki. Ehkä pahuus jota koemme saa meidät kirjoittamaan siitä ja ymmärtämään heitä, jotka sellaista kohtaavat. Itse asioita kokemattomana, on todella vaikea ymmärtää miten entinen puoliso muovautuu hirviöksi kakkosen käsittelyssä.
- minulleko se kostaa
tiedän tunteen kirjoitti:
Tiedän tunteen ja kaikenpeittävän pahan mielen joka on läsnä joka hetkessä. On niin heikoilla ja järkyttynyt kokemastaan pahasta, että itksi lohduttomasti kuin painajaisista heräävä lapsi, jos entinen puoliso tulisi ja sanoisi että "väärinkäsitys". Se on kuitenkin niin totta ja pahoin tehty sinua kohtaan, ettei kukaan voi ymmärtää sen järkytyksen määrää, mitä läheisen petos tekee elämällesi. Omalla kohdallani tämä kaikki kirjoitettu täyttyi, kun sairastuin syöpään ja kakkonen ylireagoi hakemalla lähestymissuojaa, kun olin soittanut vai exälleni (olin vahingossa painanut myös hänen numeroa, eikä hän ollut edes vastannut). Ja kaikki se muu paha hänen puoleltaan mitä puolisoni kanssa teki. Ehkä pahuus jota koemme saa meidät kirjoittamaan siitä ja ymmärtämään heitä, jotka sellaista kohtaavat. Itse asioita kokemattomana, on todella vaikea ymmärtää miten entinen puoliso muovautuu hirviöksi kakkosen käsittelyssä.
tiedän tunteen. "on todella vaikea ymmärtää miten entinen puoliso muovautuu hirviöksi kakkosen käsittelyssä". Tiedän todella tuon tunteen.
VAikka olen kyllä miettinyt sitäkin että olinko vain niin rakkudesta ja omista asioistani sokea että en nähnyt exän todellista luontoa ennekuin kakkosen kautta/avustuksella.
Minulla kokemus kakkosen surustakin kun ex ei halunnutkaan häntä vaan halusi jatkaa kanssani. Kakkonen purki surua ja vihaansa minulle. Hän oli tai ainakin näytteli olevansa loukattu, hyväksikäytetty ja petetty.(kirjallinen viesti) Ystäväni luki tuon viestin kakkoselta ja kysyi että, Jaa "sinunko(minä) pitää ymmärtää että kakkosta on petetty, eiks se ole sinun(minun) mies joka tässä pettää teitä kumpaakin?"
Monien vaiheiden jälkeen mies vain todellakin katosi. Antoi aamulla suukon ja lupasi tulla syömään. Sitä ruokaa ei syöty koskaan. Vasta viikkojen kuluttua sain tietää totuuden. Mies väitti minun levitelleen hänestä juttuja tuolla naisell ja tämän ystäville. Sen vuoksi oli sitten tehnyt päätöksensä mennä tuon naisen luo ja sinne jäi.
Silloin ymmärsin myös sen että vaikka nainen oli vannonut että ei enää aiheuta mitään ei tule väliin niin tuli kyllä ja vielä ystäviensä avustuksella joille en koskaan ollut sanonut sanaakaan, vaikka ne toista väittivät.
Yritin selvittää että miten ihmeessä tuolliset väitteet voi olla mahdollisia niin sain viestin naiselta että ei ole koskaan tavannut yhtä katalaa ihmistä mitä minä olen. Kirjoitin muutaman kirjeen kummallekin ja kerroin tunteeni ja yritin puolustautua jonka vuoksi sitten jouduin käräjille kun hakivat lähestymiskieltoa. Siinä onnistumatta koska minulla oli ystäviä jotka olivat nähneet asioiden olevan juuri päinvastoin mitä tuo pari väitti.
Senjälkeinen herjaaminen ja yritykset pilata manineeni ovat todella pohjalta.
Aina kun kuulen jotain uutta(mikä sinänsä ei ole uutta ihmiset jotka kertoo ovat vain uusia tuttavuuksia minulle) tunnen loukkaantuvani uudestaan mutta koska en voi asioille mitään muuta kuin antaa niiden olla niin toivon että joskus pääsen tilaan että mikään ei enää keikauta.
Joskus saatan itkeä kuten nytkin viikonlopun jälkeen ja kysyä että miksi. Mitä he luulevat voittavansa jutuillaan ja karman kostollaan. - tiedän tunteen
tiedän tunteen. "on todella vaikea ymmärtää miten entinen puoliso muovautuu hirviöksi kakkosen käsittelyssä". Tiedän todella tuon tunteen.
VAikka olen kyllä miettinyt sitäkin että olinko vain niin rakkudesta ja omista asioistani sokea että en nähnyt exän todellista luontoa ennekuin kakkosen kautta/avustuksella.
Minulla kokemus kakkosen surustakin kun ex ei halunnutkaan häntä vaan halusi jatkaa kanssani. Kakkonen purki surua ja vihaansa minulle. Hän oli tai ainakin näytteli olevansa loukattu, hyväksikäytetty ja petetty.(kirjallinen viesti) Ystäväni luki tuon viestin kakkoselta ja kysyi että, Jaa "sinunko(minä) pitää ymmärtää että kakkosta on petetty, eiks se ole sinun(minun) mies joka tässä pettää teitä kumpaakin?"
Monien vaiheiden jälkeen mies vain todellakin katosi. Antoi aamulla suukon ja lupasi tulla syömään. Sitä ruokaa ei syöty koskaan. Vasta viikkojen kuluttua sain tietää totuuden. Mies väitti minun levitelleen hänestä juttuja tuolla naisell ja tämän ystäville. Sen vuoksi oli sitten tehnyt päätöksensä mennä tuon naisen luo ja sinne jäi.
Silloin ymmärsin myös sen että vaikka nainen oli vannonut että ei enää aiheuta mitään ei tule väliin niin tuli kyllä ja vielä ystäviensä avustuksella joille en koskaan ollut sanonut sanaakaan, vaikka ne toista väittivät.
Yritin selvittää että miten ihmeessä tuolliset väitteet voi olla mahdollisia niin sain viestin naiselta että ei ole koskaan tavannut yhtä katalaa ihmistä mitä minä olen. Kirjoitin muutaman kirjeen kummallekin ja kerroin tunteeni ja yritin puolustautua jonka vuoksi sitten jouduin käräjille kun hakivat lähestymiskieltoa. Siinä onnistumatta koska minulla oli ystäviä jotka olivat nähneet asioiden olevan juuri päinvastoin mitä tuo pari väitti.
Senjälkeinen herjaaminen ja yritykset pilata manineeni ovat todella pohjalta.
Aina kun kuulen jotain uutta(mikä sinänsä ei ole uutta ihmiset jotka kertoo ovat vain uusia tuttavuuksia minulle) tunnen loukkaantuvani uudestaan mutta koska en voi asioille mitään muuta kuin antaa niiden olla niin toivon että joskus pääsen tilaan että mikään ei enää keikauta.
Joskus saatan itkeä kuten nytkin viikonlopun jälkeen ja kysyä että miksi. Mitä he luulevat voittavansa jutuillaan ja karman kostollaan.Tiedän miltä tuntuu käydä näitä asioita yhä uudestaan mielessään läpi ja tuntea ne kerta kerran jälkeen mahdottomiksi. Ei kukaan tekisi niin entiselle puolisolleen.. eihän!? Ja silti sinulle on tehty niin. On vaikea saada ketään uskomaan tai näkemään niin kuin asiat on. On vaikea kertoa asioista. Tiedän, että monia petetään ja monia riitoja käydään, mutta kun "jollakin tavalla useimmat puolisot kunnioittavat kuitenkin toisiaan", verrattuna omaan tapaukseen.
On helppo sanoa, että unohda se. On helppo kohottaa harteita ja todeta ettei hän ollut sinun arvoinen. On helppo kummastella, etteikö ole unohtanut. Mutta miten helppoa on unohtaa ihminen, joka tavallaan "unohti vain tulla takaisin kotiin". Miten helppoa on unohtaa ihminen, joka käänsi selkänsä ja alkoi näkemään sinut elämänsä esteenä? Petturuutta raukkamaisimmillaan. Sairasta rakkautta, jotain pahaa ja myrkyttävää elämän, vaikka kuinka yrittäisi kohauttaa harteitaan. - minulleko se kostaa
tiedän tunteen kirjoitti:
Tiedän miltä tuntuu käydä näitä asioita yhä uudestaan mielessään läpi ja tuntea ne kerta kerran jälkeen mahdottomiksi. Ei kukaan tekisi niin entiselle puolisolleen.. eihän!? Ja silti sinulle on tehty niin. On vaikea saada ketään uskomaan tai näkemään niin kuin asiat on. On vaikea kertoa asioista. Tiedän, että monia petetään ja monia riitoja käydään, mutta kun "jollakin tavalla useimmat puolisot kunnioittavat kuitenkin toisiaan", verrattuna omaan tapaukseen.
On helppo sanoa, että unohda se. On helppo kohottaa harteita ja todeta ettei hän ollut sinun arvoinen. On helppo kummastella, etteikö ole unohtanut. Mutta miten helppoa on unohtaa ihminen, joka tavallaan "unohti vain tulla takaisin kotiin". Miten helppoa on unohtaa ihminen, joka käänsi selkänsä ja alkoi näkemään sinut elämänsä esteenä? Petturuutta raukkamaisimmillaan. Sairasta rakkautta, jotain pahaa ja myrkyttävää elämän, vaikka kuinka yrittäisi kohauttaa harteitaan.tiedän tunteen, kiitos sanoistasi. Olen aikasemmin kertonut kokemuksistani melko yksityiskohtaisesti täällä ja olen saanut kimppuuni henkilön joka monen nikin takaa suoraan herjannut jaa nimitellyt minua. Saaden aikaan erittäin sekasortoisen väittelyn aiheesta joka olisi hyvä keskustella ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin ja totuuden tornvena ja tuomion enkelinä esiintymiseen.
Olenkin sanonut että toivon tuon parin pysyvän yhdessä sillä olisi aivan kauhea jos jotuisivat kokemaan saman mitä minä koin.
Sillä heistä ei kumpikaan kestäisi sitä.
- tiedä häntä?
Oliskohan niin että kyseessä henkinen ja salakavala väkivalta.
Sen verran tunnistettavaa että uhri tietää olevansa valokeilassa.
Ap; nenu pystyyn ja kohti elämää.- minulleko se kostaa
Tiedän tunteen kirjoitti
"On vaikea saada ketään uskomaan tai näkemään niin kuin asiat on. On vaikea kertoa asioista. Tiedän, että monia petetään ja monia riitoja käydään, mutta kun "jollakin tavalla useimmat puolisot kunnioittavat kuitenkin toisiaan", verrattuna omaan tapaukseen."
On todella vaikeaa saada ymmärrystä omille loukkaantumisen tunteille enää. Monet sanoo juuri tuon "anna olla, älä ota kantaa, unohda"
Tiedän että tuota sanovat ihmiset ajattelevat jollakin tavalla parastani. Toivovat että en enää reagoisi mitenkään. Pitäisi oppia ajattelemaan että minä olen minä ja tiedän mikä omassa elämässäni on totta.........mutta se mitä ihmiset jotka toivovat minun vain unohtavan eivät tiedä eivätkä ole kokeneet on kokemus täydellisestä mitätöinnistä, maahan polkemisesta, minun tunteiden ja elämäni halventamisesta. Miten sen voisi vain unohtaa, kun minun ei edes haluta antaa unohtaa.
- 5 diagnoosin tyttö
Tutulta kuulostaa. Ystäväni oli narsistin kanssa naimisissa ja miehen käytös oli julmaa ja törkeää. Narsistiksi hänet sanoivat oma esimies ja työkaverit. Ystäväni teki itsemurhan. Hänellä oli myös sairauksia ja hän oli mielyttävä & kiltti. Mulkku mies näki sen ja hyväksikäytti, sai kohteen omalle pahalle ololleen. Seitsemän vuoden helvetti päätyi kotikaupungin multiin.
Lue kirjallisuutta aiheesta, tunnistat kyllä miehen, muistuttavat todella paljon toisiaan. Valitsevat uhrinsa huolella ja imevät heistä elinvoiman.
Sinä voit käyttäytyä juuri niin törkeästi kuin haluat miestä kohtaa. Elokuvista voit ottaa mallia, siten saat vihaasi purettua oikeaan kohteeseen.
Kun haluat tuosta ulos, on muutettava pois paikkakunnalta. Kuulostaa ettet ihan Helsingissä asu, joten ikävä kyllä jotta pääset tuosta helvetistä irti, muuta pois. Niin ne koulukiusatut joutuvat vaihtamaa koulua, että saavat ehkä, puhtaan, uuden alun. Turha haaskata elämääsi enempää hullujen kanssa, et tule voittamaan.
Normaali elämä odottaa sinua, kaikki miehet eivät ole yhtä pahoja. Terveet harvoin ymmärtävät sairautta, ikävä kyllä tiedän tämän.
Ei ole Karman lakia, on vain tapahtumia ja ihmisten tulkintoja niistä. Yhdelle työpaikan menetys on kriisi, toiselle onnenpäivä. Vain omiin ajatuksiin voi vaikuttaa, pitää oppia elämään itselleen hyvää elämää. Kaikessa huonossa on hyvääkin. Minä lupasin elää ystäväni puolesta hänen haudallaan, kun hänet 37-vuotiaana hautaan saatoin.
Mieti tavoitteitasi kymmenen vuoden päästä: haluatko olla tuossa tilanteessa vai uuden mukavan miesystävän kanssa kotikeinussa halailemassa? Ei mahdoton haave, miehilläkin on sairauksia ja kultainen sydän saa rumat kasvot kauniiksi. Pariutumisen tasapaino menee niin, että pitäisi löytää jotenkin muista naisista viallinen mies jolla on kuitenkin normaali itsetunto ja hyvä äitisuhde. Hän on kiitollinen sinusta, sievästä naisesta joka on mukava. Jos hakee yli oman tasonsa, saa monesti paskaa käsiinsä.
Harrasta myös jotain liikuntaa sairauden salliessa, saat uuden porukan ihmisiä ympärille ja treenaus saa unohtamaa ikävät asiat hetkeksi. Sairaus jää helposti päälle, sitä vastaan on pakko taistella. Vaikka se tuhoaa fysiikkaa, niin henkistä hyvinvointia ei saa antaa. Olen itse itkenyt hetken leikkaustan ym. jälkeen itsesäälissä ja sitten noussut taas entiseen. Sairastaminenkin on tekniikkalaji.
Kaikkea hyvää ja jos minä kannustan kostamaan. Satuta miestä niin että tuntuu ja muuta pois. Repiköön siitä ja olet vahvempi nainen kuin koskaan :-) - minulleko se kostaa
5.diagnoosin tyttö: kiitos sanoistasi. Paikkakunnan vaihto ja uusi elämä jossakin toisaalla olisi varmaan ihana, mutta olen sen ikäinen ja sairalloinen, että en saisi työpaikkaa mistään. Pakko pysyä paikallaan ainakin siihen asti kunnes sairaseläkkeeni valmistuu.
Vaikka en ymmärrä miksi kiusatun pitäisi vaihaa paikkakuntaa?
Kostamaan en ala. Ainoa kosto johon suostun on näyttää että elän ja minulla on kaikki hyvin. - jdhdhdhdhd
Ehkä oletkin sairaudella kiristänyt miestäsi jäämään tietämättäsi? Ripustautumalla, marttyyri?, hakenut sääliä etkä ole kyennyt tasapainoiseen suhteeseen? Haet sääliä ja hyväksyntää kysymällä " enkö minä olekin oikeassa koska olen sairas ja eikö tuo toinen olekin paha ja minä pyhä?" Liikuntarajoitteiset ja autoimmuunisairauksia sairastavat pystyvät elää normaalissa parisuhteissa ripustautumatta toiseen ja tekemättä sairaudestaan syytä minkä taakse voi piiloutua ja valittaa. Ei jatkuvaa valittamista ja marttyyriä kukaan jaksa kuunnella tulematta hulluksi. Jokin oli pielessä myös sinun persoonassasi kun mies lähti ettekä saaneet suhdettanne kuntoon.
- ei paljon kiinnosta
Oksenna omaan syliisi, äläkä palstalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389