Mietin monesti omaa elämää ajatellessa, että onko liikaa vaadittu, että saa tunteilleensa vastakaikua. Onko suomalainen nainen itsekäs, kun haluaa, että mies huomio, hellii, vastaa kohteliaisuuksiin?
Ja sitten vielä; jos on monet vuodet kärsinyt tunteen puutteesta / rakkaudettomuudesta, onko se riittävä syy muuttaa eri osoitteeseen ja särkeä yhteisten lasten perhe? Vai tuleeko tässäkin kohtaa vastaan suomalaisen naisen "itsekkyys"?
Onko liikaa vaadittu?
3
1091
Vastaukset
- Aguilegia
niimpä!!
suomalaiset miehet. minullakin sama tilanne. tosin ei lapsia. olen kuulemma itsetunnon puutteessa kun haluan edes kerran puolessa vuodessa olevani kaunis. tai söpö. tai että minulla on kiva paita. kyllä ne lapset sen huomaavat jos elät suhteessa jossa itse kärsit. omat vanhempani ovat aivan paska suhdemalli koska äitini on ikuinen kärsijä. nyt kun mietin omaa eroani 5 vuoden suhteen jälkeen äitini on sitä mieltä että voisin ihan hyvin asua vielä pari vuotta tässä näin ihan vaan taloudellisista syistä. se kyllä syö ihmistä. ehkä nykyään on sitten helpompi erota. mutta ennen olikin pakkoavioliitot! ajatellaan itseämme. mehän olemme oman elämämme pääosassa! - Aristoteles
Yleensä se on niin, että sitä saa mitä tilaa. Se onko saanut rakkautta/hellyyttä toiselta riippuu paljon siitä mitä itse on toiselle antanut. Ja onko "kohteliaisuudet" sellaisia, joihin toisen mielestä pitää vastata. Jokainen meistä näkee maailman eri tavalla.
Yleensä nämä valinnat tehdään jo ennen lähempää/vakavampaa sitoutumista toiseen, jolloin tiedetään mihin ollaan sitoutumassa.
Ja se, että onko jokin riitävä syy johonkin asiaan on täysin tapaus- ja henkilökohtaista. Siihen ei kukaan - ei edes itse voi vastata, ellei ole kuullut myös toista osapuolta. Kolikolla on aina kaksi puolta.- saxon
Jos asioista onkin sovittu ennen suhteen vakiintumista, tai jos molemmat ilmaisevat ymmärtävänsä että toista pitää kunnioittaa ja huomioida, ja vielä luvataan yrittää... ja niin sitten eletään jonkin aikaa onnellisina toista huomioiden. Ja sitten kun se arki muutamassa vuodessa tukahduttaa tämän kyvyn jommassa kummassa tai molemmissa. Ja toinen alkaa kostaa, tai alistuu. Vähitellen tunteet kuolee. Se sijaan, että henkisesti vahvempi 'alentuisi' ottamaan asian esille. Vaikka omalla esimerkillään olemalla huomaavainen ja pyytämällä, että "voisitko olla ystävällinen ja tekisit-sitä-tai-tätä, tekisit minut iloiseksi. Kulta." Suhde vaatii joskus vähän ravistelua ja asioiden rakentavaa esille tuontia. Ehkäpä toisellakin on painava sanainen sanottavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454970Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481069- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17977Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8867Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2822Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27703