Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lapsi 12v vinkuu lävistystä.. :(

30vuotias äiti

Hei. Olen 30vuotias äiti. Tyttöni 12 vuotias haluaa kovasti lävistyksiä. Youtubessa olevissa lävistysten esittely videoissa aika nuoret on ottanut lävistyksiä. Tyttöni haluaisi kulmaan ja huuleen. Itselläni on smiley jonka sain 15vuotiaana. Äidit ja nuoret mitä neuvoja? Lisäksi tytölläni on 3mm venytykset joista en tykkää mutta haluaisi niistä "vain" 14mm Miten tämä?
Help me ;)

13

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Lamppu-

      Sovi vaikka että yritätte varata ajan lävistäjälle kun on 13, usea ei tee alle 14vuotiaalle (ja vain toinen lävistys) ja venytyksiä ei kannata nuin vauhdikkaasti muuttuvassa kehossa liian isoiksi vetää mutta 6-10mm ovat yleisesti sellaiset että palautuvat normaaliksi mutta takeita ei tietenkään ole.

    • No anna vinkua

      Liekö aloittaja koskaan sanonut tytölle niinkin lyhyttä sanaa kuin "ei"

    • fdjkoglbsw

      Ei kannata. Itekkin vinguin sillon alle 14-vuotiaana kaikenlaisia ja nyt oon oikeestaa onnellinen ettei mun annettu ottaa.

      Tosin kävin 15-vuotiaana 'salaa' otatuttamassa septumin mutta sitäkin pidin vain vähän aikaa.

    • Sannnnnnni

      Itse olen asiaa ajatellut kun itsekin olin pienenä aika punk, ja haluan kasvattaa lapseni menestyviksi mutta myös itsensä näköisiksi. (Tatuointia en sallisi mutta hyvintehty lävistys tai hiusväri katoavat kyllä ajan kanssa). Toimisiko jos lupaat että saa, mutta täytyy laittaa kaupungin vastuullisimmassa, parhaassa ja kalleimmassa liikkeessä, ja rahat pitää ansaita kesätöin/ kotitöin/ tietyin arvosanoin?

      • Kapina apina

        Nazi!


    • voi ei

      katso haluaako hän sen puolen vuoden päästä ja sitten mieti asiaa uudelleen, onhan siinä ikä tarkoituksella, 15 vuotias pystyy jo hieman ajattelemaan parin vuoden päästä haluaako vielä metallia kantaa naamassaan. esim. haluaisitko antaa töitä jollekkin jolla on naama täynnä metallia?

      • Sannnnnnni

        Tämän kysymyksen kannalta ne itseasiassa kannattaa ottaa aikaisin: itselläni oli definitiivinen etulyöntiasema muiden kapinallisten teinien kanssa koska omat lävistykseni oli laitettu kunnon liikkeissä ja varhain: koska ne olivat jo vanhat mitään punoitusta tai sellaista ei näkynyt, ja korut saattoi ottaa pois päiväkausiksi ja laittaa sitten viikonlopuksi takaisin. Jos lävistyksia aikoo laittaa näkyvästi ollenkaan niin paras ikkuna on joko pari vuotta ennen itsenäistymistä tai sitten myöhäisparikymppisenä kun työpaikka on jo varma ja henkilöstöpuolellakin ystäviä; siinä 18-vuotiaana kun saa teoriassa tehdä mitä haluaa mutta pitäisi myös kilpailla asiakaspalvelutöistä epäsympaattisten pomojen valvonnassa on se huonoin aika ilmaantua tuoreen lävistyksen kanssa.


    • 17v.tyttö

      15 vuotiaalle otkut lävistykset ovat jo ihan ok, mutta 12 on vielä varsinkin kulma- ja huulikoruun mun mielestä liian nuori. Kuitenkin vielä ala-asteella.

    • tyttö14v

      Anna vaan ottaa

    • hehjijo

      itse kävin ottamassa huulikorun 2011 tammikuussa jolloin olin vielä 11 vuotias (täytin huhtikuussa 12)
      äiti antoi luvan ja lävistäjä teki ihan mielellään :D otin korun pois tän vuoden alussa joten 3 vuotta annoin olla naamassa ennen kun kyllästyin.

      Eilen sitten otin bridge lävistyksen eli silmien väliin tulevan ja siihen sainkin suostutella äitiä melkeinpä puoli vuotta haha

      • tiedäntunteen

        Jos kieltäydyttyä tarpeeksi kauan nimi kyl se lopettaa (ton ikäiset kyllästyy ja unohtaa koko jutun yllättävän nopeasti...). Tai jos kerrot sille tarpeeksi niitten lävistysten huonoja puolia, esim. YouTubessa on karseita videoita tulehtuneista lävistyksistä tms.


    • Anonyymi

      Mun tyttö otti ekan lävistyksen 12v. Nyt on kulma ja bridge. Mulla ollu kulma,nenä,huuli. Me ollaankin erilaisia.

      • Anonyymi

        12 v. otti lävistyksen! Miten niin otti? Lapsillä?

        Mun tytär on 13 v. Meillä ei ole kenenkään mielessäkään käynyt lävistykset. Meillä ollaan omia itsejä ja tyytyväisiä omaan ulkonäköön. Ikävästi leimaavia, huonosta taustasta kertovia lävistyksiä ei lähipiirissä ole.

        En ole ikinä nähnyt 12-vuotiasta, jolla olisi lävistyksiä. Yhdet siistit korvakorut voi toki olla mutta ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe