jehovalaisuus+adventismi

lopputulos 100%

Kun lukee tämän palstan ahkerimman kirjoittajan kirjoituksia niin niissä on selkeä jehovalaistausta
>Olen joskus tutkinut JT opin hyvinkin. Lapsuudessa olin paljon tekemisissä heikäläisten kanssa. Istuin konventit, kokouksia, kirjantutkimisia, lehtensä tuli vuosikaudet. Voi sanoa että tunnen opin.

20

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventtisisar

Kuka se jehova oikein olikaan? Vaikuttaa jotenkin vieraalta.

• ovat kauniimpiakin

Pullossa kasvanut ei ole kullutkaan.
        JT naiset ovat paljon ihanampia kuin adventistinaiset.

• adventtisisar
        ovat kauniimpiakin kirjoitti:

Pullossa kasvanut ei ole kullutkaan.
        JT naiset ovat paljon ihanampia kuin adventistinaiset.

Varmasti ovatkin. Uskon sinua. Ainakaan minä en ole ulkoisesti kovin kaunis. Enkä aina sisäisestikään. Pitäkää jehovauskovat kauniita naisianne kuin kukkaa kämmenellä. Hellästi ja rakastaen.

• Ihanat naiset
        adventtisisar kirjoitti:

Varmasti ovatkin. Uskon sinua. Ainakaan minä en ole ulkoisesti kovin kaunis. Enkä aina sisäisestikään. Pitäkää jehovauskovat kauniita naisianne kuin kukkaa kämmenellä. Hellästi ja rakastaen.

Jehovalaisnaiset pukeutuvat siistimmin ja kauniimmin.
        Jehovalaisnaiset ovat tyylikkäitä leidejä.
        Adventismissa kasvaneilla naisilla on outo ihonvärikin ja heissä on erikoinen tuoksukin johtuu varmaan ruokavaliosta. Muodotkin on kuin Ellen Whitellä vanhana ja adventistinaisen katse...... se on sanoinkuvaamaton.

• istuin konventit

Vaikka adventistit lukevat "Nykyaikaa" niin heidän hengellinen kehityksensä on jäänyt 1800-luvulle.
      Adventistit rakastavat Jeesusta koskevia aikalaskelmia 1800-luvulta.
      1800-luku on monelle adventisipastorille suuri pettymys vaikka adventismi on ollut siunaus monelle harhaopille jotka ovat lähtöisin seitsemännen päivän adventismista
      Myös käyttäytyminen on samankaltaista mutta jehovat pysyvät paremmin asiassa ja ymmärtävät tehdyt kysymykset sekä vastaavat niihin.

• adventtisisar

Ai se oli sitä. Ok. Siunausta.

• Se johtuu juuri siitä opista kuolleitten tilasta mikä yhdistää nämä kaksi ja siksi kun keskustelu alkaa sielun kuolemattomuudesta niin myös Jehovat osallistuu heti mukaan trollaamaan, olen huomannut, varsinkin Jeesus palstalla !

• kuolemattomuusko..??

Ehkä heiltä löytyy enemmän totuutta, kuin eksyneestä kristillisyys- kiirastuli kauppaopista. ts. kuolemattoman sielun oppi, jossa kaikki elävät iankaikkisesti, on s.tanan lupaama lupaus. "ette suinkaa kuole"- oppia.

Siinä päästään tilanteeseen, että Jumalasta tehdään kiduttaja, eikä Hän olekaan kaikkivoipa, jolla olisi valta pistää synnille piste, eli loppu.

Siksi kopitus- opetus on harhassa sinunkin kohdallasi.

Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Se taas on raamatullinen opetus, koska Jumala ajoi ihmisen pois paratiisista, ettei hän syntisenä ominlupineen elä iankaikkisesti. Jopa Kerubit pantiin vartioimaan elämänpuulle johtavaa tietä miekkoineen.

Kaikkein pyhimmässä oleva armoistuin, siinäkin on kerubit kuvannoillisesti ja istuimen sisällä Jumalan laki, manna-astia ja Aaronin sauva.

Eli armoistuin kertoo sen, että joka hylkää Mooseksen lain, eli Jumalan tahdon, kohtaa kuoleman ja myös joka polkee jalkoihinsa Jeesuksen sovitustyön.

Asia löytyy Uudentestamentin sivuilta. Jumalan laki teki kansasta Jumalan kansan.
      Myös se sydämessä tekee Jumalan kansan Uudessaliitossa.

Joka sen hylkää on kuoleman oma. Eli Jumalalla on oikeus tappaa sielu, ts. he joka syntiä tekee on kuoleman oma. - ja näin maailmankaikkeudessa Jumalan voitto kertoo, kuinka kaikki entinen saadaan menemään, eikä entistä enää ole.

Se on kyllä paha paikka harhaopettajille, jotka yrittävät rienaajanoppia levittää ja helvetin tulessa elättää iankaikkisesti kaikkia kadotettuja, jopa lupaavat käydä, vedoten raamattuun joka sapatti sitä ongelmaa katsomassa.

kopittelijakin. Aloittaa jopa Aabrahamin helmassa, kun aikoo odotella iankaikkisosaa ja katselee odotellessaan kärsiviä, hymy huulillaan, kun "omaosa" on parempi. Siinä sivussa keskustelee sukulaistensa kanssa, jotka sattuivat väärälle puolen.

Näin tuomiokin on julistettu ennemmin, kuin tuomio raamatullisesti julistetaan.

Ristiriita siihenkin tulee, kopitellessa, kun viimeinen tuomio on ja siellä on epäselvyys, päämäärästä, kun yritetään selittää, että emmekö sinun nimessäsi tehty sitä ja tätä ja joudutaan kuuntelemaan, "menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät""!!
      Kumma, kun ko. tilanteeseen tullaan, kun siellä Aabrahamin helmassa saadaan jo kärvistellä riittävän kauan väärällä puolen..
      Pitäsihän sitä jo niissä helmoissa oppia tietämään paikkansa, ettei tarvii tuomiolla inttää puolta tai toista asian tiimoilta.

Ettei vain käy niin, että kopittelija olisi Aabrahamin helmanpäällä, mutta tuomiolla todettaisiinkin, ettei onnistu. Opetit 9. käskyläisenä ja poistit yhden vähäisimmästä ja kas, sitten tuomiolla mentiinkin helvetin puolelle.

Eli kiikun kaakun oppeja on nämä kopitus, seko puheet, jos vain ymmärtää ongelmansa vyyhtiä.

• Kato nyt.... heti herättiin... LOL

• Hei-

Jehovan todistajilla ja Adventtikirkossa on yksi sama teologia ja se on oppi kuoleman tiedottomuudesta ylösnusemusta odottamassa. Ei ole mitään muuta samanlaista eikä samankaltaisuutta. Kaikessa muussa teologiassa on ratkaiseva ero jo. Molemmat uskovat uudesti luotuun maahan lisäksi mutta tämänkin toteutumisessa on eri teologia.

Kyllä minä olen JT uskon opin hyvin tutkinut. Olen tutkinut mormonikirkon opin 1990 luvulla ja adventtiliikkeenkin opin tutkimisen aloitin 1990 luvulla. Adventtiliikkeen opin tutkiminen vei tasan 8 vuotta kunnes viimeinenkin teologia loksahti ymmärrykseen. Uskoon tullessani istui isossa kirkossa joka sunnuntai- ja ja samana iltana herätysliikkeen kokouksessa toisen kokouksen.
      Kyllä minä tunnen nämä opit hyvin- näin voi sanoa kyllä. Olen istunut monta tusinaa konventteja elämässäni- olen istunut monet kirjan tutkistelut- lehdet tuli vuosikauden ja Jt- kirjat kertyivät kahteen kertaan elämässänihyllykkööni. Tunne opin kyllä. Olen murrosikäisenä poikana istunut viikon konventin Helsingin olympistadionillakin vuonna 1976 muistaakseni- oli raskas viikko murrosikäiselle poikaselle.

Kesänviettopaikkani sukulaiseni vaimon suku oli kaikki JT- uskovia- mutta osallistuimme kohteliaisuus-syistä kaikkeen mihin osallistuimme ja tapasimme samalla tämän suvun. Lapseton pariskunta ei saanut omia lapsia ja olin kesät luonaan 5 vuotiaasta 18 vuotiaaksi. Meitä ei kiinnostanut usko kuitenkaan- hanurit soi ja Koskenkorva viina virtasi. Sukulaiseni vaimo ei sukunsa tapaan hän ei tullut koskaan uskovaiseksi JT uskoon, mutta tämä sukulaiseni kyllä- mutta en siihen aikaan enää viettänyt kesiäni luonaan ja minulla ei sukulaiseni uskon kanssa ole mitään tekemistä. On kuollut 1996 ja emme olleet enää tekemisissäkään keskenämme 20 vuoteen sitä ennen. _Olen toki oppinut JT uskon sukulaiseni vaimon sukua tapaamalla poikasena sivusta- ja osallistuimme kohteliaisuus syistä kokouksiin ja konventteihin. > En ole koskaan sanallakaan ollut kenellekään syyttäjänä enkä tuomarina- Kenellekään ihmiselle koskaan. Minulla on toki omia näkemyksiä Raamatun valossa jotka poikkeavat JT uskon opetuksesta.

Joku kelaa jollakin metodilla vuosikausia vanhoja kirjoituksiani täällä ja lainaa niitä lyhyesti palstalle. Olen kirjoittanut vuodesta 1995 ja siihen mahtuu monenlaista.
      25-40 vuotta vanhat nuoren temppuilutkin ovat joillekin olleet eilistä päivää-

Kannattaa ymmärtää että ihmisen arvomaailma muuttuu, tavat muuttuvat- elämän varrella moneenkin kertaan.
      Minä olen elämässäni tullut uskoonkin 2-3 kertaa- mutta vaikka monet luulivat että olen uskostani luopunut lähitakavuosina, niin olen jokaisena päivänä tiennyt että jonakin päivänä jaksan uskon asioissakin taas enkä ole päiväksikään uskostani päättänyt luopua läjhitakavuosinakaan- vaika en kaikessa ihanteessa jaksa yksinäni aina seisoskella enkä etäkaukovaatimuksiin ryhdy kenellekään-
      Haluan viettää eläkepäiviäni rauhassa harrastuksieni parissa eikä kukaan kysele eikä kaipaa períaatteessa koskaan minua-

Uupumus on aina hankala asia ja vie vuosikymmenenkin toipua ainakin entiseen palaaminen.

yst. t. Jari Laurila

• adventtisisaresi.

Hei. On todella kunnioitettavaa se, että tutkittuasi monia uskonsuuntauksia, olet juuri adventismisivujen luotsina. Aina vain ihmettelen sitä, että miksi ihmiset eivät saisi muuttua, kun kuitenkin viimeaikaiset kirjoituksesi eivät ainakaan ole adventtiuskosta poikkeavia, mitä nyt mitään vielä adventtiuskosta ymmärrän. En tosin tiedä palstan historiasta oikein mitään. Miksi vanhoja asioita kaivetaan ilkkumismielessä. Seistäänpä suorassa ja iloisina uskostamme, joka on Jumalamme lahja. Ehkä joskus joku voisi sinultakin pyytää anteeksi. Toivon sitä. Sydämestäni.

• adventtisisaresi. kirjoitti:

Hei. On todella kunnioitettavaa se, että tutkittuasi monia uskonsuuntauksia, olet juuri adventismisivujen luotsina. Aina vain ihmettelen sitä, että miksi ihmiset eivät saisi muuttua, kun kuitenkin viimeaikaiset kirjoituksesi eivät ainakaan ole adventtiuskosta poikkeavia, mitä nyt mitään vielä adventtiuskosta ymmärrän. En tosin tiedä palstan historiasta oikein mitään. Miksi vanhoja asioita kaivetaan ilkkumismielessä. Seistäänpä suorassa ja iloisina uskostamme, joka on Jumalamme lahja. Ehkä joskus joku voisi sinultakin pyytää anteeksi. Toivon sitä. Sydämestäni.

Hei-

Ihmiset ovat ahkeria aina luulemaan. Eivät koskaan ota minuun yhteyttä kysyäkseen mitään miten asia oikein mahtaisi olla mielestäni- mutta ovat ahkeria luulemaan.

Näin on aina ollut. Julistavat sitten itse kukin kussakin luulojaan "faktana" ilman mitään tilivelvollisuuden tuntoa puheistaan ja toimistaan jos minua koskee.

Ei sellaista virkaa maa päällään kanna missään missä ei ole tilivelvollisuutta puheistaan ja toimistaan sbjektiin nähden.
        > Joillakin on lisäksi otsaa ollut pitää virkoja joita ei ole olemassakaan- Virkasopimus pitää olla ja niissä sitten lukee itsenäinen toimivalta aina.
        Työsopimuksissakin käy ilmi minkä vuoksi on palkattu- perustehtävä vastike-suorite periaatteella. Luottamustehtävissä on aina jossakin joku ryhmä johon on valittu tasa-arvgoisten ihmisten joukosta tasa-arvoiseksi ryhmän jäseneksi jossa itsenäistä valtaa äänestyslappu. -Ei esimieasemaa suhteessa toiseen ihmiseen. Esimiesasemaan pitää olla molemmilla osapuolilla työsopimus ja palkka rullata tilille- yhteinen perustehtävä ryhmässä ja yksilöinä tavoitteineen sovittu joissa sitten vuorovaikutus- sopimukset ja informaalisuus yhteisissä arvoissa, sopimuksissa ja tavoitteissa.
        Itsenäisiä hallitsijoita joilla alamaisia itsellänsä olisi eikä tulivelvollisuutta ja vuorovaikutusta subjektiin nähden ei missään ole olemassa. Ei rahalla sopimuksillakaan saa alamaisia itsellensä.
        Monenlaisia hallitsijoita on olemassa ollut jotka sitten pyytävät arvostusta itsellensä -vaativat arvostusta ja kunnioitusta itsellensä ja odottelevat alamaisiakin itsellensä, mutta osaavat vain viihdyttää itsensä seurapiirissä korkeintaan- ei muuta taitoa ei tietoa sitten.

Luotsi on ylläpidon avustaja, ei muuta "virkaa" eikä sitä voi työksi eikä viraksi sanoa. - On vapaaehtoista harrastustoimintaa.
        Ylläpito antaa tietenkin ohjeet toiminnassa.

Seurakunnan- kirkon kaikki evankeliumin palvelu on seurakunnan kirkon toimintojen avustamista vapaaehtoistoiminnassa- harrastuspohjainen vapaaehtoisasia ja palvelu. Voimavarojensa mukaan voi orientoitua Matt 28:18-20 metodeihin- ja tulla valituksi mihin valitaan demokratian menetelmin. Vapaaehtois-harrastus toimintaa-

yst. t. Jari Laurila

• adventtisisaresi. kirjoitti:

Lisäyskorjaus;

Kirkolla on toki tiedollisuuden vaatumuksien pohjalta täytettäviä virkoja olemassa. 1 Kor 9.
        Näissä on tilanne se että palkanmaksajat ovat jäseniä- ja jäsenet näin työnantajan asemassa tavallaan- mutta sääntöjen mukaan sovittu että hallinto ja vastuuta on delegoitu ja siirretty palkanmaksajilta että kirkon organisaatiokaavion mukaan hallinnosta vastaa kirkon johtoryhmä. Erilaisia toimielimiä on siellä täällä lukuisia ja joka seurakunnalla omat-

Kirkolla on selvät säännöt kaikessa demokratiassa- niin on pakko olla.

yst..t. Jari Laurila

• adventtisisaresi.
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei-

Ihmiset ovat ahkeria aina luulemaan. Eivät koskaan ota minuun yhteyttä kysyäkseen mitään miten asia oikein mahtaisi olla mielestäni- mutta ovat ahkeria luulemaan.

Näin on aina ollut. Julistavat sitten itse kukin kussakin luulojaan "faktana" ilman mitään tilivelvollisuuden tuntoa puheistaan ja toimistaan jos minua koskee.

Ei sellaista virkaa maa päällään kanna missään missä ei ole tilivelvollisuutta puheistaan ja toimistaan sbjektiin nähden.
        > Joillakin on lisäksi otsaa ollut pitää virkoja joita ei ole olemassakaan- Virkasopimus pitää olla ja niissä sitten lukee itsenäinen toimivalta aina.
        Työsopimuksissakin käy ilmi minkä vuoksi on palkattu- perustehtävä vastike-suorite periaatteella. Luottamustehtävissä on aina jossakin joku ryhmä johon on valittu tasa-arvgoisten ihmisten joukosta tasa-arvoiseksi ryhmän jäseneksi jossa itsenäistä valtaa äänestyslappu. -Ei esimieasemaa suhteessa toiseen ihmiseen. Esimiesasemaan pitää olla molemmilla osapuolilla työsopimus ja palkka rullata tilille- yhteinen perustehtävä ryhmässä ja yksilöinä tavoitteineen sovittu joissa sitten vuorovaikutus- sopimukset ja informaalisuus yhteisissä arvoissa, sopimuksissa ja tavoitteissa.
        Itsenäisiä hallitsijoita joilla alamaisia itsellänsä olisi eikä tulivelvollisuutta ja vuorovaikutusta subjektiin nähden ei missään ole olemassa. Ei rahalla sopimuksillakaan saa alamaisia itsellensä.
        Monenlaisia hallitsijoita on olemassa ollut jotka sitten pyytävät arvostusta itsellensä -vaativat arvostusta ja kunnioitusta itsellensä ja odottelevat alamaisiakin itsellensä, mutta osaavat vain viihdyttää itsensä seurapiirissä korkeintaan- ei muuta taitoa ei tietoa sitten.

Luotsi on ylläpidon avustaja, ei muuta "virkaa" eikä sitä voi työksi eikä viraksi sanoa. - On vapaaehtoista harrastustoimintaa.
        Ylläpito antaa tietenkin ohjeet toiminnassa.

Seurakunnan- kirkon kaikki evankeliumin palvelu on seurakunnan kirkon toimintojen avustamista vapaaehtoistoiminnassa- harrastuspohjainen vapaaehtoisasia ja palvelu. Voimavarojensa mukaan voi orientoitua Matt 28:18-20 metodeihin- ja tulla valituksi mihin valitaan demokratian menetelmin. Vapaaehtois-harrastus toimintaa-

yst. t. Jari Laurila

Hei. Kiitos viestistäsi. Ainoa todellinen Esimiehemme on kolmiyhteinen Jumalamme. Amen.

• adventtisisaresi.
        jarinhotelli kirjoitti:

Lisäyskorjaus;

Kirkolla on toki tiedollisuuden vaatumuksien pohjalta täytettäviä virkoja olemassa. 1 Kor 9.
        Näissä on tilanne se että palkanmaksajat ovat jäseniä- ja jäsenet näin työnantajan asemassa tavallaan- mutta sääntöjen mukaan sovittu että hallinto ja vastuuta on delegoitu ja siirretty palkanmaksajilta että kirkon organisaatiokaavion mukaan hallinnosta vastaa kirkon johtoryhmä. Erilaisia toimielimiä on siellä täällä lukuisia ja joka seurakunnalla omat-

Kirkolla on selvät säännöt kaikessa demokratiassa- niin on pakko olla.

yst..t. Jari Laurila

Ja Jumala antaa varmasti niiden ihmisesimiesten menestyä, jotka kulkevat Häneen turvaten. Amen.

• Toisin kerrottu

"Ei ole mitään muuta samanlaista eikä samankaltaisuutta."

Niinhän sinä väität, vaikka sinulle on monet kerrat osoitettu toisin. Ei vaan tahdo painua mieleen.

• Toisin kerrottu kirjoitti:

"Ei ole mitään muuta samanlaista eikä samankaltaisuutta."

Niinhän sinä väität, vaikka sinulle on monet kerrat osoitettu toisin. Ei vaan tahdo painua mieleen.

Hei- Anteeksi koskeeko edellinen viesti minua ja mistä kyse?

yst. t. Jari Laurila

• jhw etu
        jarinhotelli kirjoitti:

yst. t. Jari Laurila

Jehovatausta on etua jos tulee adventistiksi pitkän tutkimisen jälkeen.

• Kyllä toki
        jarinhotelli kirjoitti:

yst. t. Jari Laurila

"Anteeksi koskeeko edellinen viesti minua ja mistä kyse?"

Sinun tekstiäsihän minä lainasin.

• jhw etu kirjoitti:

Jehovatausta on etua jos tulee adventistiksi pitkän tutkimisen jälkeen.

Hei-

Tottakai monenlaisen katsomus avartuu. Omat ristinsä on niillä tietenkin joilla ei ole paljoa ymmärrystä tärkeimmistä perusasioista- mutta tässä on sitten Luuk 12:47-48, 1 Joh 5:16-17 asiat > siis että synti on suhteellinen asia toisinaan joka riippuu ihmisen tiedon määrästä- Olemme silloin omantunnon kysymyksissä Jumalan edessä. Éi kaikenlainen mahdollinen Raamatun tulkinta ole pelastusopin olennaisia asioita.
        '>>>>>>>>>>> Ihmisen vilpitöntä uskoa ei pidä halventaa. Erilaisia näkemyksiä on olemassa toki. Rakkaus ei ole kaikkitietäväisyyttä eikkä yksimielisyys että jokainen olisi aina joka asiasta samaa mieltä- Täydellisyys on rakkautta ja yksimielisyys yhteyttä Herrassa.

Jehovan todistajissa on 100% tosissaan olevia uskovaisia oman tietomääränsä valossa ja ovat vakuuttuneita vilpittömyydessään tietonsakin määrästä.
        Minä olen Raamatun valossa monista asioista eri mieltä- mutta pistän harhaopin piikkiin vasta Ilm 14:12, Hebr 12:14 metodien perusteella jos siis näitä näissä jakeissa olevia arvoja murennetaan ja korvataan jollakin muulla-
        sillä noissa jakeissa käy ilmi koko kristinuskon perustus. Lisätään vielä Ef 2:8-9, niin kaikki tulee selväksi kolmessa jakeessa.

Siunausta
        jari laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      690
      2718
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1366
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1274
    4. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1225
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      47
      1188
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      103
      1042
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      953
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      949
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe