Moikka. Minkälaisia asusteita käytätte sadekeleiilä polkiessanne? Hommasin maasturin kunnon lokareilla maantiepyörän rinnalle sadekeleille ja soratielenkeille. Normi sadetakki ja housut ei kuulostais hyvältä?
sadekelin pyöräilyasusteita?
27
8188
Vastaukset
- kalvot
Haltin kalvovaatteet pitää vettä ja hengittää .Ja on mukavan keveitäkin ja edullisia.On kokemusta mutta kun pesee niin mieluummin käsinpesu. Linkous ainakin rikkoo kalvon ja jos siitä kiertää veden pois.Goretex vaatteet on kalliimpia mutta hengittävyys niissä on parempi .Vedenpitävyys samaa luokkaa.
http://www.halti.fi/content/fi/39/39275/Gasti setti.html - Nishiki Timbuk 26"
Mulla sateessa ajaessa tänään viimeksi 15 km lenkillä 6 vuotta vanha ja todella paljon käytetty Rukan vedenpitävä tuulipuku, jalassa pitkävartiset Kontion kumisaappaat ja käsissä vettähylkivät sormikkaat. Ei ole muodin mukaista, mutta kiva ajaa lenkki myös sateella ja mikä mukavinta, niin nirppanokka muodinperään huutelijat eivät näe junttia pukeutumistani, kun eivät raukat uskalla ulos sateella;=)
- tapiom
Ylävartalolle mulla sadeviitta. Pitää kyllä sitoa ohjaustankoon muualle kuminauhoin, että toimiva. Alavartalolle jokin sadetta pitävä housu saappaa tai vettäpitävät /kengän suojukset.
- Alkup. Maantiepyöräi
Ohut, taskuun taittuva sadetakki. Sadetakki, kuten pääosa ajopaidoista ja takeista on huomiokeltainen.
Ajaessa sadesäällä kastuu, oli sadetakkia tai ei. Kovalla sateella, kuten viime vuoden Tour de Helsinki, pysyy sadetakin kanssa lämpimämpänä.- Nishiki Timbuk 26"
"Ajaessa sadesäällä kastuu, oli sadetakkia tai ei"
Tuo pitää paikkansa, mitä vettäpitävämpi sadeasu on, sitä enemmän hikoilee. Lämpimänä kesäpäivänä ei sade haittaa, mutta tänäänkin asteita 3 ja vettä satoi rivakasti, niin ei viitsisi kastua ehdoin tahdoin.
Oli muuten vaihteeksi mukava vetasta lenkki maasturilla sateessa, kun yli kuukauden tullu joka päivä lenkkeiltyä poutakelillä cyclolla ja muistui taas 14 kiloisella maasturilla polkiessa, kuinka paljon kevyemmin 9 kiloinen cyclo kulkee.
Sadeviitta kulkee mukana sivulaukussa jos sattuu matkalla sade yllättämään. Sateella en lähde polkemaan jos ei aivan pakko.
- hyvä puoti xxl
xxl storessa nyt hyviä tarjouksia mm.diadoran vettä pitävissä takeissa ja siistin näköisiä...itse kävin tänään ostamassa tuulitakin ja sadetta pitävän pyörätakin....
- Ne sateet alko taas
Mut eihän Suomessa koskaan sada. Ei ainakaan ihan yhtä paljon kuin Enklannissa.
- talvipolkija
Minulla on kaksi Rukan jokasään asua ja olen niillä ajanut 5 vuotta ympäri vuoden. Aluspukeutuminen sään mukaan. Olen ollut tyytyväinen paitsi nyt toisen asun housut ratkesivat kun on reisiin tullut massaa pyöräilyn vuoksi.
- Tuna mies
talvipolkija kirjoitti:
Minulla on kaksi Rukan jokasään asua ja olen niillä ajanut 5 vuotta ympäri vuoden. Aluspukeutuminen sään mukaan. Olen ollut tyytyväinen paitsi nyt toisen asun housut ratkesivat kun on reisiin tullut massaa pyöräilyn vuoksi.
Mulla sama juttu, mutta ratkeema munien kohdalta ja lompakon.
- ajomies
Jos välttämättä tarvitsee sadeasua, niin Erätukun Rytex-asu (n. 60 euroa) toimii riittävän hyvin. Hengittää sen minkä 5-10 kertaa kalliimmat merkkiasutkin. Ja on muutenkin riittävän laadukas. Mutta tietysti, kun pyöriä pitää olla kolme, hinnaltaan 1000-2000 euroa/kpl, niin kehtaako silloin polkea Erätukun ryysyissä. Ei kehtaa!
Kuten tuossa joku jo kirjoittikin, yli 10 asteen lämpötilassa sadekamppeita ei tarvitse. Mikään kangas ei hengitä niin hyvin, etteikö silloin kastuisi sisältä päin. - Jokasäällä
Jokapäivän- ja jokasäänpyöräilijänä halvimman koodin mukaan:
-markettien kahden euron "kertakäyttö"sadetakki kestää varovasti käyttäen puolen vuoden tai vuoden sateet.
- Sateenvarjojen raatoja löytyy roskiksista ja teiden varsilta, sellainen puoliauki ohjaustangolla, se suojaa housut ja kädet jää sen alle.
-muoviset hedelmäpussit lenkkarien päälle.
-tai talvikumisaappaat kylmemmillä keleillä
Pyörät on sellaisia satasen-parin marketpyöriä, joilla polkee sen vuoden kymmenentuhatta kilometriä liiemmin huoltamattakin.
Pyörään kannattaa lisävirittää rittävän pitkät lisälokasuojat ja etupyörään vielä roiskeläppä, niin ei kuraannu kovin paksulti. - Luota Rukkaan!
Paras on ihan Rukan sadetakki ja housut. Pitää veden poissa 100%
- Ei tunamies
Varmaan totta, mutta jos pyöräilee hiukan sykettänostavasti, niin nuo vermeet hiostaa aivan tautisesti, eli mielummin kastun vedestä, kuin hiestä. Mutta hissuksiin polkiessa varmasti tuo on paras vaihtoehto.
Ei tunamies kirjoitti:
Varmaan totta, mutta jos pyöräilee hiukan sykettänostavasti, niin nuo vermeet hiostaa aivan tautisesti, eli mielummin kastun vedestä, kuin hiestä. Mutta hissuksiin polkiessa varmasti tuo on paras vaihtoehto.
Nimikaimoja tulee kuin sieniä sateella :-)
Ei taida pystyä niin hissukseen polkemaan, ettei "oikeissa" sadekamppeissa hikoilisi. Sadeviitta on paras jos haluat sateessa ajaa, etkä halua kastua sisältäpäin, normaalia enempää. Tuli syksyllä muutamaan otteeseen testattua, kun oli pakko ajaa kunnon sateesssa töistä kotiin. Hiukan tosin roiski kengille vettä mutta muuten kuiva, eikä hiosta kun ilmanvaihto toimii.- Anonyymi
Rukan sadetakki ja kunnon olkainsadehousut jotka pysyvät ylhäällä ja jalkaan vielä pitkävartiset Kontiot. Tällaisia varusteita olen käyttänyt jo vuosia ja niin kovaa sadetta ei ole tullut etten olisi pysynyt kuivana, lämmin tosin on joskus tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukan sadetakki ja kunnon olkainsadehousut jotka pysyvät ylhäällä ja jalkaan vielä pitkävartiset Kontiot. Tällaisia varusteita olen käyttänyt jo vuosia ja niin kovaa sadetta ei ole tullut etten olisi pysynyt kuivana, lämmin tosin on joskus tullut.
Sama juttu täälläkin. Kunnon varusteissa ei ole kiire minnekään joten hikikään ei pääse tulemaan.
- Alkup. Maantiepyöräi
Biltamasta saa hyviäkin varusteita, vaikka puljun pyörät ovat toivottomia. Tässä pari toimivaksi todettua sadekelille:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Vaatteet-ja-jalkineet/Kenganpaalliset-27078/
Kengänpääliset pitävät jalat lämpiminä sateellakin. Eivät vedenpitävät ole, mutta neopreeni on lämmin kosteanakin. Kaiken kaikkiaan toimiva varuste.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Laukut/Pyorailylaukku-27189/
Tuollaista käytn pitkään ennen siirtymistä Otrliebin laukkuihin. Ainakin silloinen malli piti oikeasti vettä ja kesti kohtuullisesti. - tiskirätti päällä
Testasin viime sunnuntaina sadetakin "Adidas Tour Waterproof rain jacket"
polkemalla vajaat 3 tuntia yhtäkestoisessa kaatosateessa. Piti vettä ehkä tunnin,
sitten alkoi päästää läpi etupuolelta ja hihojen yläpinnasta. Vesi jää tekstiilin huokosiin ja hihat on väännettävä kuiviksi. Koko takkia ei oikein raskisi vääntää kuivaksi koska silloinhan kuivaksi jäänyt selkämys imenee etupuolen nesteet...
Takki sopii lyhyille matkoille kuuron varalle mutta pidemmälle reissulle otan Rukan perinteisen sadetakin. Sen ominaisuudet eivät muutu radikaalisti kesken matkan. - kylläjuu
GoreTex, eVent, DrymaxX..
Kuivana pysyy vaikka ajelisi useita tunteja kaatosateessa. Tietty sisältäpäin alkaa hikoilla jos ajaa koko ajan maksimisykkeillä. Kyllä nuo hengittää erittäin hyvin, mutta rajansa niilläkin. Perusvauhdissa ei ongelmia. - selväse
Normaali huppari ja colitsi housut ei muuta
- koiranilmat
Juhannuksen jälkeen ei oo paljo muuta tarvittukaan, kuin sadekelin vehkeitä. Paska kesä on ollut.
Itse en ole tavannut yhtään vettäpitävää vaatetta joka ei hiostaisi. Siispä en moisia juurikaan käytä paitsi jossakin asiointipyöräilyssä jossa ei mennä hiki hatussa. Kuntolenkillä siis vain pitkähihaista windstopperia päälle. Pääasia että kroppa pysyy liikkeestä lämpöisenä. Neopreeni-kengänsuojilla pyrin pitämään varpaat kuivana.
- LolitaParkkonen
Goretex ei ole hiostava, jos on hyvä kunto. Huonokuntoinen hikoilee vaikka verkkopaita päällä.
- Anonyymi
Pieneen sateeseen: Sadehattu kypärään, ajolasit ja kuoritakki.
Kohtalaiseen sateeseen: edellisten lisäksi vettä pitävät mtb kuorihousut ja kengän suojat sekä vettä pitävät hanskat.
Kovaan sateeseen ja kylmän ilman sateeseen: julkinen liikenne. - Anonyymi
Märkiä.
- Anonyymi
Poljin käytännössä koko talven Haltin pyöräilypuvussa. Sellainen kalvotuulipuku.
Päässä oli kypärä sadehupulla. Lämpimämmällä ilmalla oli parit sukat ja lukkopoljinkengät. Kylmällä oli sitten armeijan maiharit. Kädessä reilun kokoiset nahkahanskat.
Tommonen 40 minuuttia per suunta meni noilla varusteilla ihan jees. Joskus satoi, joskus ei. Samat varusteet koko ajan. Kovat pakkaset ja kovat rankkasateet jätin kuitenkin väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226292Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631584020Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503335Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772839Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2771838Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341516- 871426
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1691348Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141293