Loppuhuipennus

Kuolemallaan Jeesus osoitti Jumalan lain pysyvyyden. Kun ensimmäiset esivanhempamme tekivät syntiä, Jumala olisi voinut kumota lakinsa ja jättää rikkomuksen rankaisematta. Se olisi kuitenkin merkinnyt maan asukkaille onnetonsa elämää lakia vailla olevassa yhteiskunnassa.

Sen sijaan Jumala lähetti Poikansa sijaiseksemme, joka kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä. Jeesuksen kuoleman perusteella koko ihmiskunnalla on Jumalaan uusi suhde. Se tarkoittaa, että jokainen meistä voi uskomalla Jeesukseen saada syntinsä anteeksi ja olla täydellinen Jumalan edessä.

ja lopuksi hyvää sapattia kaikille...

64

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen sijaan Jumala lähetti Poikansa sijaiseksemme, joka kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä.
      _________________

      "kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä."
      ___________

      Höh... eihän tässä edellisessä lauseessa ole mitään järkeä sillä Jeesushan kärsi EPÄOIKEUDENMUKAISEN RANGAISTUKSEN ENSIMMÄISENÄ SYNNITTÖMÄNÄ IHMISENÄ !

      ELI JEESUKSEN TUOMIOHAN OLI NS. "OIKEUSMURHA" !
      eikä mikään
      "lain vaatima oikeudenmukainen rangaistus synnistä"

      Ja näin siis Jeesus voitti Pahan eli Saatanan vallan eli "mursi käärmeen pään" ja näin sai aikaiseksi iankaikkisen lunastuksen kertakaikkiaan !


      Skarppaa vähän Anelmass ettet vallan nukahda siellä sapattikokouksessa ! ;D

      • Eli kerrataanpa vielä !

        Jeesus siis synnittömällä vaelluksellaan maan päällä TÄYTTI LAIN meidän puolestamme, johon me perisyntisen luontomme tähden olemme kykenemättömiä... ja näin Jeesus avasi meille uuden elävän tien kaikkeinpyhimpään eli takaisin Jumalayhteyteen !

        Ja tämä tie on nyt meille auki aina ja iankaikkisesti vain ja ainoastaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen ilman LAIN TEKOJA !


      • ANELMASS OSOITTAA NYT OIKEAA TEOLOGIAA MUTTA OO7 VÄÄRÄÄ

        [][] "kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä."

        Höh... eihän tässä edellisessä lauseessa ole mitään järkeä sillä Jeesushan kärsi EPÄOIKEUDENMUKAISEN RANGAISTUKSEN ENSIMMÄISENÄ SYNNITTÖMÄNÄ IHMISENÄ !
        ELI JEESUKSEN TUOMIOHAN OLI NS. "OIKEUSMURHA" ! [][] _OO7_

        Jeesuksen uhrautuminen meidän puolestamme täytyi varmistaa oikeudenmukaisesti lainvoimaiseksi. Jos sanot, että se oli oikeusmurha, ei sinulla ole puolustajaa lain edessä. Jos Jeesus oli väärä kärsijä, olet sinä se oikea rankaistava, mitä sinun tekemisiisi tulee.

        Papit eivät siunanneet Jeesusta uhrilampaaksi, eivät panneet hänen päälleen kaiken kansan syntejä. Jumalan itse täytyi viaton tehdä synniksi. Siten että oli lakiin laittanut pykäliä, joiden kautta Jeesus voitiin tuomita kuolemaan asiallisesti. Jumalan edessä ei tietenkään ollut rikkonut mutta pappien nähden lain edessä. Älä vielä tuomitse kantaani, vaan lue lisää . . .

        ERÄS RIKOSREKISTERI
        Jumalaa ei saanut sanoa isäksi, mutta Jeesus sanoi. Jumalan vertaiseksi ei saanut itseään tehdä, mutta Jeesus teki sanoessaan tekevänsä ihan samat kuin isä Jumala tekee. Sapattina ei saanut parantaa eikä kantaa, mutta Jeesus säännöllisesti paransi ja käski kantaa, tehdä arkiaskaretta.
        Toisen omistamaa peltoa ei saanut talloa, mutta Jeesus ohjasi sinne muutkin ja antoi puida kämmenissään viljaa. Pahin rikoshan oli Jeesuksen päätyö: synnit anteeksi ja terveys, sillä vain Jumalan sopii lausua synnit anteeksi.
        V.T. UHRISYSTEEMIT VAIN PEITTIVÄT SYNNIT, EIVÄT POIS OTTANEET.

        Jumala teki Jeesuksen synniksi, meidän tähtemme ja rankaisi häntä :

        2. Kor. 5:21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
        että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Sekä anelmass että OO7 ovat tietenkin periaatteessa oikeassa, mutta näin välttämättömäksi kummankin kohdalla pikkasen oikaista. En minä mistään mitään tiedä saati ymmärrä, mutta tämä minulle on tärkeää, että puolestani on asiallisesti rangaistus jo kärsitty. Muutoin olisin pulassa.

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ANELMASS OSOITTAA NYT OIKEAA TEOLOGIAA MUTTA OO7 VÄÄRÄÄ

        [][] "kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä."

        Höh... eihän tässä edellisessä lauseessa ole mitään järkeä sillä Jeesushan kärsi EPÄOIKEUDENMUKAISEN RANGAISTUKSEN ENSIMMÄISENÄ SYNNITTÖMÄNÄ IHMISENÄ !
        ELI JEESUKSEN TUOMIOHAN OLI NS. "OIKEUSMURHA" ! [][] _OO7_

        Jeesuksen uhrautuminen meidän puolestamme täytyi varmistaa oikeudenmukaisesti lainvoimaiseksi. Jos sanot, että se oli oikeusmurha, ei sinulla ole puolustajaa lain edessä. Jos Jeesus oli väärä kärsijä, olet sinä se oikea rankaistava, mitä sinun tekemisiisi tulee.

        Papit eivät siunanneet Jeesusta uhrilampaaksi, eivät panneet hänen päälleen kaiken kansan syntejä. Jumalan itse täytyi viaton tehdä synniksi. Siten että oli lakiin laittanut pykäliä, joiden kautta Jeesus voitiin tuomita kuolemaan asiallisesti. Jumalan edessä ei tietenkään ollut rikkonut mutta pappien nähden lain edessä. Älä vielä tuomitse kantaani, vaan lue lisää . . .

        ERÄS RIKOSREKISTERI
        Jumalaa ei saanut sanoa isäksi, mutta Jeesus sanoi. Jumalan vertaiseksi ei saanut itseään tehdä, mutta Jeesus teki sanoessaan tekevänsä ihan samat kuin isä Jumala tekee. Sapattina ei saanut parantaa eikä kantaa, mutta Jeesus säännöllisesti paransi ja käski kantaa, tehdä arkiaskaretta.
        Toisen omistamaa peltoa ei saanut talloa, mutta Jeesus ohjasi sinne muutkin ja antoi puida kämmenissään viljaa. Pahin rikoshan oli Jeesuksen päätyö: synnit anteeksi ja terveys, sillä vain Jumalan sopii lausua synnit anteeksi.
        V.T. UHRISYSTEEMIT VAIN PEITTIVÄT SYNNIT, EIVÄT POIS OTTANEET.

        Jumala teki Jeesuksen synniksi, meidän tähtemme ja rankaisi häntä :

        2. Kor. 5:21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
        että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Sekä anelmass että OO7 ovat tietenkin periaatteessa oikeassa, mutta näin välttämättömäksi kummankin kohdalla pikkasen oikaista. En minä mistään mitään tiedä saati ymmärrä, mutta tämä minulle on tärkeää, että puolestani on asiallisesti rangaistus jo kärsitty. Muutoin olisin pulassa.

        antti

        Nyt Antti puhut ihan löpöjä !

        Jeesushan surmattiin juuri sen tähden, että Hän teki itsensä Jumalaksi mikä oli aivan TOTTA JA TOTUUS ! mutta fariseusten ja muiden juutalaisten papiston oppineiden mukaan se oli "JUMALAN PILKKAA " ja sentähden heillä oli lain mukaan oikeus tuomita kuolemaan, siis JUMALAN PILKASTA ! mutta tarvitsivat siihen vielä Rooman alaisuudessa Rooman oikeusistuimen vahvistuksen koska heillä ei ollut Rooman alaisuudessa lupa tappaa ketään !

        Ja JEESUS SAI SIIS TUOMION JUMALANPILKASTA VAIKKA ITSE ON JUMALA !

        JEESUS SIIS SILTI SYNNITTÖMÄNÄ HUOM TÄYTTI LAIN !

        Anelmass noilla omilla höpinöillään vaan yrittää olla fiksumpi kuin on ja yrittää tällä ontuvalla vertauksellaan vain selittää että LAKI ON TÄRKEÄ JA SAPATTINA PITÄÄ MENNÄ KIRKKOON EI MUUTA !


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ANELMASS OSOITTAA NYT OIKEAA TEOLOGIAA MUTTA OO7 VÄÄRÄÄ

        [][] "kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä."

        Höh... eihän tässä edellisessä lauseessa ole mitään järkeä sillä Jeesushan kärsi EPÄOIKEUDENMUKAISEN RANGAISTUKSEN ENSIMMÄISENÄ SYNNITTÖMÄNÄ IHMISENÄ !
        ELI JEESUKSEN TUOMIOHAN OLI NS. "OIKEUSMURHA" ! [][] _OO7_

        Jeesuksen uhrautuminen meidän puolestamme täytyi varmistaa oikeudenmukaisesti lainvoimaiseksi. Jos sanot, että se oli oikeusmurha, ei sinulla ole puolustajaa lain edessä. Jos Jeesus oli väärä kärsijä, olet sinä se oikea rankaistava, mitä sinun tekemisiisi tulee.

        Papit eivät siunanneet Jeesusta uhrilampaaksi, eivät panneet hänen päälleen kaiken kansan syntejä. Jumalan itse täytyi viaton tehdä synniksi. Siten että oli lakiin laittanut pykäliä, joiden kautta Jeesus voitiin tuomita kuolemaan asiallisesti. Jumalan edessä ei tietenkään ollut rikkonut mutta pappien nähden lain edessä. Älä vielä tuomitse kantaani, vaan lue lisää . . .

        ERÄS RIKOSREKISTERI
        Jumalaa ei saanut sanoa isäksi, mutta Jeesus sanoi. Jumalan vertaiseksi ei saanut itseään tehdä, mutta Jeesus teki sanoessaan tekevänsä ihan samat kuin isä Jumala tekee. Sapattina ei saanut parantaa eikä kantaa, mutta Jeesus säännöllisesti paransi ja käski kantaa, tehdä arkiaskaretta.
        Toisen omistamaa peltoa ei saanut talloa, mutta Jeesus ohjasi sinne muutkin ja antoi puida kämmenissään viljaa. Pahin rikoshan oli Jeesuksen päätyö: synnit anteeksi ja terveys, sillä vain Jumalan sopii lausua synnit anteeksi.
        V.T. UHRISYSTEEMIT VAIN PEITTIVÄT SYNNIT, EIVÄT POIS OTTANEET.

        Jumala teki Jeesuksen synniksi, meidän tähtemme ja rankaisi häntä :

        2. Kor. 5:21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
        että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Sekä anelmass että OO7 ovat tietenkin periaatteessa oikeassa, mutta näin välttämättömäksi kummankin kohdalla pikkasen oikaista. En minä mistään mitään tiedä saati ymmärrä, mutta tämä minulle on tärkeää, että puolestani on asiallisesti rangaistus jo kärsitty. Muutoin olisin pulassa.

        antti

        ANTTI: ANELMASS OSOITTAA NYT OIKEAA TEOLOGIAA MUTTA OO7 VÄÄRÄÄ
        ______________

        Nyt olen Antti pettynyt sinuun luulin että ymmärrät jotain mutta nähtävästi mielistely adventisteja kohtaa on sumentanut vähän hengellistä näkökykyäsi !


      • Aivan oikein kopittelija. Jeesus murhattiin - viaton kuoli jotta vialliset saisivat elää. Jeesus kuoli MEIDÄN syntiemme tähden, maksoi kuolemallaan meidän syntivelkamme. Raamattu sanoo, että pahat ihmiset tappoivat hänet ja että sitä Jeesuksen kuolemaa Jumala käyttää oikeudenmukaisena korvauksena (lue laillisena) korvauksena meidän synneistämme. Se joka täyttää lain on siitä elävä - ja Raamattu todistaa että Jeesus täytti lain "viimeistä piirtoa myöten".

        Synti on vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei ole iankaikkista elämää - Jumalan ikuinen laki kertoo vain totuuden - esimerkiksi sen että "synnin palkka" (eli "synnin seuraus") on kuolema.

        HUOMAA - syntisen kuolemassa ei ole mitään epäoikeudenmukaista - syntinen kuolee koska hänessä ei ole iankaikkista elämää - ja kuolee seurauksena - yksikään syntinen ei ole ikuinen - vaan kuoleman oma omassa itsessään ja tarvitsee siksi pelastajaa joka lunastaa hänet kuolemasta >> elämään, mutta se voi tapahtua VAIN oikeudenmukaisuudessa - eli Jumalan ikuisen lain mukaan - ei missään tapauksenssa muulla tavalla. Ja laki sanoo että Lunastajan tulee tehdä lunastustyönsä vapaaehtoisesti - Jeesus sai valita ja valitsi pelastaa ihmisiä kuolemasta elämään.

        Siis - Jeesus on se lunastaja joka omalla kuolemallaan maksoi meidän syntiemme seuraukset toisin sanoen kuioli meidän luolemamme..

        Jo Jes. 53:8 kertoo
        "Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois, kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois ELÄVIEN MAASTA, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.

        Jumalan ikuinen laki sanoo, että synnitön ei ole kuolemaa ansainnut ja Jumala herättikin Jeesuksen kuoleman unesta - KOLMANTENA päivänä.

        Se on meidän toivomme että
        "Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä,
        .....

        Paavali kirjoitti:
        .... jos KUOLLEITA ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette VIELÄ SYNNEISSÄNNE.

        Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

        Mutta nytpä Kristus ON NOUSSUT KUOLLEISTA, esikoisena kuoloon NUKKUNEISTA. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (siis Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. (Jumalan vanhurskaus olisi kaikki kaikissa) ..

        alex


      • oma lehmä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Nyt Antti puhut ihan löpöjä !

        Jeesushan surmattiin juuri sen tähden, että Hän teki itsensä Jumalaksi mikä oli aivan TOTTA JA TOTUUS ! mutta fariseusten ja muiden juutalaisten papiston oppineiden mukaan se oli "JUMALAN PILKKAA " ja sentähden heillä oli lain mukaan oikeus tuomita kuolemaan, siis JUMALAN PILKASTA ! mutta tarvitsivat siihen vielä Rooman alaisuudessa Rooman oikeusistuimen vahvistuksen koska heillä ei ollut Rooman alaisuudessa lupa tappaa ketään !

        Ja JEESUS SAI SIIS TUOMION JUMALANPILKASTA VAIKKA ITSE ON JUMALA !

        JEESUS SIIS SILTI SYNNITTÖMÄNÄ HUOM TÄYTTI LAIN !

        Anelmass noilla omilla höpinöillään vaan yrittää olla fiksumpi kuin on ja yrittää tällä ontuvalla vertauksellaan vain selittää että LAKI ON TÄRKEÄ JA SAPATTINA PITÄÄ MENNÄ KIRKKOON EI MUUTA !

        >>Ja JEESUS SAI SIIS TUOMION JUMALANPILKASTA VAIKKA ITSE ON JUMALA !>>

        Tokkopa sai! Roomalaisen lain mukaanhan Jeesus tuomittiin. Pilatushan kirjoitutti ristin päälle hänen syynsä kuoleman rangaistukseen: IESUS NAZARENUS REX IUDAQEORUM, 'Jeesus Nasaretilainen, Juutalaisten kuningas'.

        Juutalainen papisto tosin painosti ja vaati Pilatusta surmauttamaan Jeesuksen mutta tämä ei tuominnut häntä juutalaisten lakien mukaan vaan Rooman lakien mukaan. - Tuskinpa ristiinnaulitseminen edes kuului juutalaiseen rangaistuskäytäntöön: hehän yleensä kivittivät. (Tästä juutalaisesta kuolemanrangaistuskäytännöstä en ole aivan varma. Jos joku tietää paremmin, oikaiskoon.)


      • oma lehmä kirjoitti:

        >>Ja JEESUS SAI SIIS TUOMION JUMALANPILKASTA VAIKKA ITSE ON JUMALA !>>

        Tokkopa sai! Roomalaisen lain mukaanhan Jeesus tuomittiin. Pilatushan kirjoitutti ristin päälle hänen syynsä kuoleman rangaistukseen: IESUS NAZARENUS REX IUDAQEORUM, 'Jeesus Nasaretilainen, Juutalaisten kuningas'.

        Juutalainen papisto tosin painosti ja vaati Pilatusta surmauttamaan Jeesuksen mutta tämä ei tuominnut häntä juutalaisten lakien mukaan vaan Rooman lakien mukaan. - Tuskinpa ristiinnaulitseminen edes kuului juutalaiseen rangaistuskäytäntöön: hehän yleensä kivittivät. (Tästä juutalaisesta kuolemanrangaistuskäytännöstä en ole aivan varma. Jos joku tietää paremmin, oikaiskoon.)

        oma lehmä: Tokkopa sai!
        ________________________

        Olet väärässä "oma lehmä" lueppas vähän tarkemmin raamattuasi !

        Juutalainen laki sai antaa KUOLEMAN TUOMION JUMALAN PILKASTA !
        Mutta koska he elivät Rooman vallan alla niin Juutalaiset eivät saaneet tehdä sitä itsenäisesti vaan heidän piti viedä asia eteenpäin eli Pilatukselle !

        Huomaa siis mitä sanoo RAAMATTU !

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        ELI LAIN MUKAAN HÄNEN PITÄÄ KUOLEMAN, KOSKA HÄN ON TEHNYT
        ITSENSÄ JUMALAN POJAKSI !

        Ja mitä tulee Pilatuksen päällekirjoitukseen niin sehän menee näin:

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        oma lehmä: Tokkopa sai!
        ________________________

        Olet väärässä "oma lehmä" lueppas vähän tarkemmin raamattuasi !

        Juutalainen laki sai antaa KUOLEMAN TUOMION JUMALAN PILKASTA !
        Mutta koska he elivät Rooman vallan alla niin Juutalaiset eivät saaneet tehdä sitä itsenäisesti vaan heidän piti viedä asia eteenpäin eli Pilatukselle !

        Huomaa siis mitä sanoo RAAMATTU !

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        ELI LAIN MUKAAN HÄNEN PITÄÄ KUOLEMAN, KOSKA HÄN ON TEHNYT
        ITSENSÄ JUMALAN POJAKSI !

        Ja mitä tulee Pilatuksen päällekirjoitukseen niin sehän menee näin:

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".

        Ja mitä Pilatuksen tuomioon tulee niin se ei perustunut Rooman lakiin vaan juuri Juutalaiseen lakiin mihin juuri ylipapit ja vanhimmat häntä painostivat !
        Ja tämänkin kertoo meille RAAMATTU !

        VERTAA Matt:

        27:22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
        27:23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
        27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja PESI KÄTENSÄ kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".

        ELI PILATUS "PESI KÄTENSÄ" KOKO JUTUSTA JA ANTOI JUUTALAISEN LAIN TOTEUTUA JA NÄIN
        JEESUS RISTIINNAULITTIIN JUMALANPILKASTA !!!!!


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja mitä Pilatuksen tuomioon tulee niin se ei perustunut Rooman lakiin vaan juuri Juutalaiseen lakiin mihin juuri ylipapit ja vanhimmat häntä painostivat !
        Ja tämänkin kertoo meille RAAMATTU !

        VERTAA Matt:

        27:22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
        27:23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
        27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja PESI KÄTENSÄ kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".

        ELI PILATUS "PESI KÄTENSÄ" KOKO JUTUSTA JA ANTOI JUUTALAISEN LAIN TOTEUTUA JA NÄIN
        JEESUS RISTIINNAULITTIIN JUMALANPILKASTA !!!!!

        Ja mitä Juudas kavaltaja sanoi lopulta Jeesuksesta !

        Vrt Matt 27:4 "Minä tein synnin, kun kavalsin VIATTOMAN veren". !!!!

        JEESUS OLI SIIS TÄYSIN VIATON KUOLEMAAN JUMALAN PILKASTA
        JA SEHÄN ON SELVÄ KOSKA JEESUS ON JUMALA ! :)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja mitä Juudas kavaltaja sanoi lopulta Jeesuksesta !

        Vrt Matt 27:4 "Minä tein synnin, kun kavalsin VIATTOMAN veren". !!!!

        JEESUS OLI SIIS TÄYSIN VIATON KUOLEMAAN JUMALAN PILKASTA
        JA SEHÄN ON SELVÄ KOSKA JEESUS ON JUMALA ! :)

        JA HUOMATKAA KAIKKI !
        TÄSSÄ PALJASTUU JEESUKSEN TODELLINEN TUOMITSEMISEN SYY ELI JUURI SE JUMALANPILKKA !

        Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN ; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
        14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan.

        ELI HUOMATKAA: YLIMMÄINEN PAPPI "REPÄISI VAATTEENSA" JA SANOI MITÄ TODISTEITA ME ENÄÄ TARVITSEMME !

        ELI TÄSSÄ NYT JEESUKSEN KOHTALO OLI SINETÖITY
        JA JUURI "JUMALANPILKASTA" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        JA HUOMATKAA KAIKKI !
        TÄSSÄ PALJASTUU JEESUKSEN TODELLINEN TUOMITSEMISEN SYY ELI JUURI SE JUMALANPILKKA !

        Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN ; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
        14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan.

        ELI HUOMATKAA: YLIMMÄINEN PAPPI "REPÄISI VAATTEENSA" JA SANOI MITÄ TODISTEITA ME ENÄÄ TARVITSEMME !

        ELI TÄSSÄ NYT JEESUKSEN KOHTALO OLI SINETÖITY
        JA JUURI "JUMALANPILKASTA" !

        https://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k


      • oma lehmä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        oma lehmä: Tokkopa sai!
        ________________________

        Olet väärässä "oma lehmä" lueppas vähän tarkemmin raamattuasi !

        Juutalainen laki sai antaa KUOLEMAN TUOMION JUMALAN PILKASTA !
        Mutta koska he elivät Rooman vallan alla niin Juutalaiset eivät saaneet tehdä sitä itsenäisesti vaan heidän piti viedä asia eteenpäin eli Pilatukselle !

        Huomaa siis mitä sanoo RAAMATTU !

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        ELI LAIN MUKAAN HÄNEN PITÄÄ KUOLEMAN, KOSKA HÄN ON TEHNYT
        ITSENSÄ JUMALAN POJAKSI !

        Ja mitä tulee Pilatuksen päällekirjoitukseen niin sehän menee näin:

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".

        "Kopiittelija 007"
        >>Juutalainen laki sai antaa KUOLEMAN TUOMION JUMALAN PILKASTA !Mutta koska he elivät Rooman vallan alla niin Juutalaiset eivät saaneet tehdä sitä itsenäisesti vaan heidän piti viedä asia eteenpäin eli Pilatukselle !>>

        No, niin! Etkö tuon itse todennut, etteivät rooman miehitysvallan alla elävät juutalaiset saaneet panna kuolemantuomioita täytäntöön. Juutalaisten laki oli tältä osin alisteinen Rooman laille kuten meidän lakimme ovat monilta osin alisteisia Brysselistä tuleville direktiiveille. (Suomen laki tuskin kieltää käyrien kurkkujen myynnin elintarvikekaupoissa mutta Bryssel sellaisen kieltää ja jos tahdot ostaa käyrän tuorekurkun, et saa sitä muualta kuin torilta.)

        Ei Pilatuksen olisi ollut pakko tuomita Jeesusta juutalaisten vaatimusten mukaan heidän lakinsa perusteella vaikka hän (ehkä välttääkseen poliittista itsemurhaa) näin tekikin.
        Kuulustellessaan Jeesusta Pilatus kysxyi tältä, eikö tämä tiennyt, että hänellä oli valta joko sitoa tai päästää tämä, mitä Jeesus ei kiistänytkään vaikka totesi, ettei Pilatuksella olisi ollut tätä valtaa ellei sitä olisi annettu hänelle ylhäältä (tarkoittiko Jeesus, että Pilatukselle annettu valta oli peräisin Jumalalta vai keisari Tiberiukselta - joka myös oli roomalainen jumala - jääköön arvailujen ja uskon tulkinnan varaan. - Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.


      • oma lehmä kirjoitti:

        "Kopiittelija 007"
        >>Juutalainen laki sai antaa KUOLEMAN TUOMION JUMALAN PILKASTA !Mutta koska he elivät Rooman vallan alla niin Juutalaiset eivät saaneet tehdä sitä itsenäisesti vaan heidän piti viedä asia eteenpäin eli Pilatukselle !>>

        No, niin! Etkö tuon itse todennut, etteivät rooman miehitysvallan alla elävät juutalaiset saaneet panna kuolemantuomioita täytäntöön. Juutalaisten laki oli tältä osin alisteinen Rooman laille kuten meidän lakimme ovat monilta osin alisteisia Brysselistä tuleville direktiiveille. (Suomen laki tuskin kieltää käyrien kurkkujen myynnin elintarvikekaupoissa mutta Bryssel sellaisen kieltää ja jos tahdot ostaa käyrän tuorekurkun, et saa sitä muualta kuin torilta.)

        Ei Pilatuksen olisi ollut pakko tuomita Jeesusta juutalaisten vaatimusten mukaan heidän lakinsa perusteella vaikka hän (ehkä välttääkseen poliittista itsemurhaa) näin tekikin.
        Kuulustellessaan Jeesusta Pilatus kysxyi tältä, eikö tämä tiennyt, että hänellä oli valta joko sitoa tai päästää tämä, mitä Jeesus ei kiistänytkään vaikka totesi, ettei Pilatuksella olisi ollut tätä valtaa ellei sitä olisi annettu hänelle ylhäältä (tarkoittiko Jeesus, että Pilatukselle annettu valta oli peräisin Jumalalta vai keisari Tiberiukselta - joka myös oli roomalainen jumala - jääköön arvailujen ja uskon tulkinnan varaan. - Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!


        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".


      • Oma lehmä:" Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
        ______________________

        Oma lehmän mukaan Jeesus tapettiin sen tähden, että Pilatus kirjoitti kylttiin "Juutalaisten kuningas"...

        Keskustelenkohan minä nyt ihan täysjärkisen kanssa... :O

        Sorry...enempää ei ole rautalankaa kohdallesi jos et luettua ymmärrä ! :(

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Oma lehmä:" Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
        ______________________

        Oma lehmän mukaan Jeesus tapettiin sen tähden, että Pilatus kirjoitti kylttiin "Juutalaisten kuningas"...

        Keskustelenkohan minä nyt ihan täysjärkisen kanssa... :O

        Sorry...enempää ei ole rautalankaa kohdallesi jos et luettua ymmärrä ! :(

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".

        Oma lehmä: " siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
        ______________

        Tämä juutalaisten ylipappien sanominen juuri osoittaa että syy kuolemantuomioon on juuri JUMALANPILKKA, koska he sanovat " "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että HÄN on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."

        Eli Jeesus on sanonut olevansa Juutalaisten odottama Kristus Messias ja Jeesus siis myös myönsi sen !
        (Mark14:6)"ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
        Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
        ... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"

        Eli mitä RAAMATTU TÄSSÄ JUURI EDELLÄ SANOO !

        " TE KUULITTE HÄNEN PILKKAAMISENSA " !!!!

        joko menee jakeluun vai toistanko vielä kerran

        " TE KUULITTE HÄNEN PILKKAAMISENSA " !!!!

        (ps. Ei kuoleman tuomiota langeteta mistään tähkäpäiden
        syömisestä tai muista "ihmissäännöistä"
        vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/613_käskyä )


      • oma lehmä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Oma lehmä:" Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
        ______________________

        Oma lehmän mukaan Jeesus tapettiin sen tähden, että Pilatus kirjoitti kylttiin "Juutalaisten kuningas"...

        Keskustelenkohan minä nyt ihan täysjärkisen kanssa... :O

        Sorry...enempää ei ole rautalankaa kohdallesi jos et luettua ymmärrä ! :(

        Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!

        Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".

        "Kopittelija 007" >>Oma lehmän mukaan Jeesus tapettiin sen tähden, että Pilatus kirjoitti kylttiin "Juutalaisten kuningas"...
        Keskustelenkohan minä nyt ihan täysjärkisen kanssa... :O>>

        Mielestäni en ole väittänyt Jeesusta tapetun sen vuoksi mitä Pilatus hänen teloittamisesnsa syyksi kirjoitti vaan Jeesus tapettiin sen vuoksi, että Pilatus antoi juutalaisen papiston painostaa itsensä tuomitsemaan tämän kuolemaan. (Pilatushan tosin tiesi tuomitsevansa syyttömän miehen mutta muodollisesti syy oli jotain muuta kuin jumalan pilkka. -Roomalaiset vähän välittivät juutalaisten jumalanpilkkapykälistä.).

        Siihen, keskusteletkohan nyt ihan täysjärkisen kanssa, taidan epäilyksenalaisena olla vähän jäävi vastaamaan. Arvioikoon tämän palstan korkea raati! :-)


      • oma lehmä kirjoitti:

        "Kopittelija 007" >>Oma lehmän mukaan Jeesus tapettiin sen tähden, että Pilatus kirjoitti kylttiin "Juutalaisten kuningas"...
        Keskustelenkohan minä nyt ihan täysjärkisen kanssa... :O>>

        Mielestäni en ole väittänyt Jeesusta tapetun sen vuoksi mitä Pilatus hänen teloittamisesnsa syyksi kirjoitti vaan Jeesus tapettiin sen vuoksi, että Pilatus antoi juutalaisen papiston painostaa itsensä tuomitsemaan tämän kuolemaan. (Pilatushan tosin tiesi tuomitsevansa syyttömän miehen mutta muodollisesti syy oli jotain muuta kuin jumalan pilkka. -Roomalaiset vähän välittivät juutalaisten jumalanpilkkapykälistä.).

        Siihen, keskusteletkohan nyt ihan täysjärkisen kanssa, taidan epäilyksenalaisena olla vähän jäävi vastaamaan. Arvioikoon tämän palstan korkea raati! :-)

        No nyt oli jo jotain järkeä sinun puheissasi...mutta pitää muistaa että todellisuudessa Jeesuksen tappajat olivat hänen "omansa" eikä Pilatus joka teki näin:
        " PESI KÄTENSÄ kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."(27:24)

        Ja juutalaiset jatkaa tähän:

        Matt27:25 "Niin kaikki kansa (juutalaiset) vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle". !

        ELI JUUTALAISET PILATUKSEN ROOMAN LAILLISEN AVUSTAJAN AVULLA TUOMITSIVAT JEESUKSEN JUUTALAISEN LAIN MUKAAN "JUMALANPILKASTA" RISTILLE !


        Ps. No tästä 27:25 jakeesta tietysti voimme sitten alkaa rakentamaan ajatuksia
        Juutalaisten holokaustiin, Martti Lutheriin, Adolf Hitleriin..Ym.. ym...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Holokausti


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        No nyt oli jo jotain järkeä sinun puheissasi...mutta pitää muistaa että todellisuudessa Jeesuksen tappajat olivat hänen "omansa" eikä Pilatus joka teki näin:
        " PESI KÄTENSÄ kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."(27:24)

        Ja juutalaiset jatkaa tähän:

        Matt27:25 "Niin kaikki kansa (juutalaiset) vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle". !

        ELI JUUTALAISET PILATUKSEN ROOMAN LAILLISEN AVUSTAJAN AVULLA TUOMITSIVAT JEESUKSEN JUUTALAISEN LAIN MUKAAN "JUMALANPILKASTA" RISTILLE !


        Ps. No tästä 27:25 jakeesta tietysti voimme sitten alkaa rakentamaan ajatuksia
        Juutalaisten holokaustiin, Martti Lutheriin, Adolf Hitleriin..Ym.. ym...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Holokausti

        Kuulustellessaan Jeesusta Pilatus kysxyi tältä, eikö tämä tiennyt, että hänellä oli valta joko sitoa tai päästää tämä, mitä Jeesus ei kiistänytkään vaikka totesi, ettei Pilatuksella olisi ollut tätä valtaa ellei sitä olisi annettu hänelle ylhäältä (tarkoittiko Jeesus, että Pilatukselle annettu valta oli peräisin Jumalalta vai keisari Tiberiukselta - joka myös oli roomalainen jumala - jääköön arvailujen ja uskon tulkinnan varaan.
        _________________________

        Eli näin:
        Joh19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."


        Niin kyllä tässä selvästi käy ilmi että se valta että hän voi Jeesuksen tuomita tulee siitä, että se on Jumalan sallimus ! Puhuihan Jeesus aiemmin Getsemanessakin myös näin:
        Matt26:53 "Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?"


      • oma lehmä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kuulustellessaan Jeesusta Pilatus kysxyi tältä, eikö tämä tiennyt, että hänellä oli valta joko sitoa tai päästää tämä, mitä Jeesus ei kiistänytkään vaikka totesi, ettei Pilatuksella olisi ollut tätä valtaa ellei sitä olisi annettu hänelle ylhäältä (tarkoittiko Jeesus, että Pilatukselle annettu valta oli peräisin Jumalalta vai keisari Tiberiukselta - joka myös oli roomalainen jumala - jääköön arvailujen ja uskon tulkinnan varaan.
        _________________________

        Eli näin:
        Joh19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."


        Niin kyllä tässä selvästi käy ilmi että se valta että hän voi Jeesuksen tuomita tulee siitä, että se on Jumalan sallimus ! Puhuihan Jeesus aiemmin Getsemanessakin myös näin:
        Matt26:53 "Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?"

        >>Eli näin:
        Joh19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi.">>

        Niinpä niin mujta ota huomioon kuka mitäkin sanoo. Jeesus puhuu Israelin Jumalaan uskovana juutalaisena (riippumatta siitä millainen itseymmärrys hänellä oman jumalisuutensa suhteen on), Pilatus taas roomalaisena maaherrana, jolle Keisari Tiberius on juutalaisten Jahvea varteenotettavampi jumaluus.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli kerrataanpa vielä !

        Jeesus siis synnittömällä vaelluksellaan maan päällä TÄYTTI LAIN meidän puolestamme, johon me perisyntisen luontomme tähden olemme kykenemättömiä... ja näin Jeesus avasi meille uuden elävän tien kaikkeinpyhimpään eli takaisin Jumalayhteyteen !

        Ja tämä tie on nyt meille auki aina ja iankaikkisesti vain ja ainoastaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen ilman LAIN TEKOJA !

        1 Tim 1:5-9
        "Mutta käskyn PÄÄMÄÄRÄ ON RAKKAUS, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille "


      • alex.kasi kirjoitti:

        Aivan oikein kopittelija. Jeesus murhattiin - viaton kuoli jotta vialliset saisivat elää. Jeesus kuoli MEIDÄN syntiemme tähden, maksoi kuolemallaan meidän syntivelkamme. Raamattu sanoo, että pahat ihmiset tappoivat hänet ja että sitä Jeesuksen kuolemaa Jumala käyttää oikeudenmukaisena korvauksena (lue laillisena) korvauksena meidän synneistämme. Se joka täyttää lain on siitä elävä - ja Raamattu todistaa että Jeesus täytti lain "viimeistä piirtoa myöten".

        Synti on vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei ole iankaikkista elämää - Jumalan ikuinen laki kertoo vain totuuden - esimerkiksi sen että "synnin palkka" (eli "synnin seuraus") on kuolema.

        HUOMAA - syntisen kuolemassa ei ole mitään epäoikeudenmukaista - syntinen kuolee koska hänessä ei ole iankaikkista elämää - ja kuolee seurauksena - yksikään syntinen ei ole ikuinen - vaan kuoleman oma omassa itsessään ja tarvitsee siksi pelastajaa joka lunastaa hänet kuolemasta >> elämään, mutta se voi tapahtua VAIN oikeudenmukaisuudessa - eli Jumalan ikuisen lain mukaan - ei missään tapauksenssa muulla tavalla. Ja laki sanoo että Lunastajan tulee tehdä lunastustyönsä vapaaehtoisesti - Jeesus sai valita ja valitsi pelastaa ihmisiä kuolemasta elämään.

        Siis - Jeesus on se lunastaja joka omalla kuolemallaan maksoi meidän syntiemme seuraukset toisin sanoen kuioli meidän luolemamme..

        Jo Jes. 53:8 kertoo
        "Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois, kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois ELÄVIEN MAASTA, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.

        Jumalan ikuinen laki sanoo, että synnitön ei ole kuolemaa ansainnut ja Jumala herättikin Jeesuksen kuoleman unesta - KOLMANTENA päivänä.

        Se on meidän toivomme että
        "Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä,
        .....

        Paavali kirjoitti:
        .... jos KUOLLEITA ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette VIELÄ SYNNEISSÄNNE.

        Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

        Mutta nytpä Kristus ON NOUSSUT KUOLLEISTA, esikoisena kuoloon NUKKUNEISTA. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (siis Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. (Jumalan vanhurskaus olisi kaikki kaikissa) ..

        alex

        ALEX.8 osaa kirjoittaa oleellisistakin elintärkeistä asioista, jos vain tahtoo, se eilmenee tuosta viestistä "alex.kasi10.5.2014 02:27".

        Elikkä että Jeesuksen ristinkuolemaa ei sovi sanoa oikeusmurhaksi, sillä Jeesus - luonnehdin nyt omin sanoin - ansaitsemalla ansaitsi meille kuuluvan laillisen rangaistuksen. Jos Jeesuksen kuolema ristillä otettaisiin uudelleen käsittelyyn aj todettaisiin: syytön, meillä ei olisi lunastajaa.

        Jopa OO7, joka jostain kumman syystä koettaa purkaa Jeesuksen saamaa tuomiota, toteaa:

        " Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!
        ELI LAIN MUKAAN HÄNEN PITÄÄ KUOLEMAN, KOSKA HÄN ON TEHNYT
        ITSENSÄ JUMALAN POJAKSI ! "

        Isäksihän ei Jumalaa saanut sanoa ihminen. Mutta Jesus opetti, että älkää sanoko isäksi kuin vain Jumalaa. Kyllä Jeesus lain mukaisen kuolemanrangaistuksen ansaitsi. Meidän on muistettava, että hän riisuutui Pohjan asemasta, "otti orjan muodon", tuli ihmiseksi ja Ihmisen Poikana tuomittiin. Eikä ihmisen poika Jumalan vertaiseksi itseään saa tehdä.

        Se että roomalaisten käsiin annettiin, on ihan käytännön seikka, sillä roomalaiset eivät sallineet juutalaisille kuolemantuomio-oikeutta. On siinä muutakin, nimittäin näin Jumala sai meidät kaikki pakanatkin syyllisiksi ristiinnaulitsemiseen ja sitä kautta oikeuttetuiksi puhdistumaan sijaisuhrin ansiosta.

        2.Kor.5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        TUOSSA NÄEMME, ETTÄ JUMALA HYVÄKSYI JEESUKSEN SAAMAN TUOMION, MEIDÄN HYVÄKSEMME.

        Tahdon kiittää OO7:aa ja alex.kasia kiintoisasta keskustelusta maailman tärkeimmässä aiheessa.

        antti


      • lopeta repiminen
        Kopittelija007 kirjoitti:

        JA HUOMATKAA KAIKKI !
        TÄSSÄ PALJASTUU JEESUKSEN TODELLINEN TUOMITSEMISEN SYY ELI JUURI SE JUMALANPILKKA !

        Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN ; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
        14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan.

        ELI HUOMATKAA: YLIMMÄINEN PAPPI "REPÄISI VAATTEENSA" JA SANOI MITÄ TODISTEITA ME ENÄÄ TARVITSEMME !

        ELI TÄSSÄ NYT JEESUKSEN KOHTALO OLI SINETÖITY
        JA JUURI "JUMALANPILKASTA" !

        Raamattu kieltää jyrkästi, sen että, Ylimmäinen pappi EI SAA repiä vaatteitaan!

        Hän tekee synnin t. b


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ALEX.8 osaa kirjoittaa oleellisistakin elintärkeistä asioista, jos vain tahtoo, se eilmenee tuosta viestistä "alex.kasi10.5.2014 02:27".

        Elikkä että Jeesuksen ristinkuolemaa ei sovi sanoa oikeusmurhaksi, sillä Jeesus - luonnehdin nyt omin sanoin - ansaitsemalla ansaitsi meille kuuluvan laillisen rangaistuksen. Jos Jeesuksen kuolema ristillä otettaisiin uudelleen käsittelyyn aj todettaisiin: syytön, meillä ei olisi lunastajaa.

        Jopa OO7, joka jostain kumman syystä koettaa purkaa Jeesuksen saamaa tuomiota, toteaa:

        " Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!
        ELI LAIN MUKAAN HÄNEN PITÄÄ KUOLEMAN, KOSKA HÄN ON TEHNYT
        ITSENSÄ JUMALAN POJAKSI ! "

        Isäksihän ei Jumalaa saanut sanoa ihminen. Mutta Jesus opetti, että älkää sanoko isäksi kuin vain Jumalaa. Kyllä Jeesus lain mukaisen kuolemanrangaistuksen ansaitsi. Meidän on muistettava, että hän riisuutui Pohjan asemasta, "otti orjan muodon", tuli ihmiseksi ja Ihmisen Poikana tuomittiin. Eikä ihmisen poika Jumalan vertaiseksi itseään saa tehdä.

        Se että roomalaisten käsiin annettiin, on ihan käytännön seikka, sillä roomalaiset eivät sallineet juutalaisille kuolemantuomio-oikeutta. On siinä muutakin, nimittäin näin Jumala sai meidät kaikki pakanatkin syyllisiksi ristiinnaulitsemiseen ja sitä kautta oikeuttetuiksi puhdistumaan sijaisuhrin ansiosta.

        2.Kor.5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        TUOSSA NÄEMME, ETTÄ JUMALA HYVÄKSYI JEESUKSEN SAAMAN TUOMION, MEIDÄN HYVÄKSEMME.

        Tahdon kiittää OO7:aa ja alex.kasia kiintoisasta keskustelusta maailman tärkeimmässä aiheessa.

        antti

        Antti huomasitko sinä että kysyttäessä: Oletko sinä Kristus !
        Jeesus vastaa: " Olen " !

        Ja tässä tuli tämä JUMALAN PILKKA ! Huomaa "Juutalaisten mielestä" koska he eivät voineet uskoa sitä todeksi ja eihän Juutalaiset sitä usko todeksi vieläkään vaan edelleen
        odottavat MESSIASTAAN ja Jeesus on heille se "loukkauskivi" !

        Vrt Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
        Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
        ( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )

        Eli Jeesus sanoi olevansa Juutalaisten odottama Kristus Messias ja Jeesus siis myös myönsi sen !
        (Mark14:6)"ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
        Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
        ... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"

        ....JA TÄTÄ JUUTALAISET ODOTTAVAT MESSIAASTAAN MUTTA JEESUS OLI LIIAN HALPA SIIHEN JA JEESUS ON HEILLE VAIN NS."JUMALAN PILKKAAJA" !

        VERTAA SIITÄ TÄTÄ:

        Jes 9:6 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, IANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Antti huomasitko sinä että kysyttäessä: Oletko sinä Kristus !
        Jeesus vastaa: " Olen " !

        Ja tässä tuli tämä JUMALAN PILKKA ! Huomaa "Juutalaisten mielestä" koska he eivät voineet uskoa sitä todeksi ja eihän Juutalaiset sitä usko todeksi vieläkään vaan edelleen
        odottavat MESSIASTAAN ja Jeesus on heille se "loukkauskivi" !

        Vrt Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
        Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
        ( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )

        Eli Jeesus sanoi olevansa Juutalaisten odottama Kristus Messias ja Jeesus siis myös myönsi sen !
        (Mark14:6)"ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
        Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
        ... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"

        ....JA TÄTÄ JUUTALAISET ODOTTAVAT MESSIAASTAAN MUTTA JEESUS OLI LIIAN HALPA SIIHEN JA JEESUS ON HEILLE VAIN NS."JUMALAN PILKKAAJA" !

        VERTAA SIITÄ TÄTÄ:

        Jes 9:6 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, IANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas."

        Vrt vielä : Jeesus Messias on Uuden liiton PYHÄKKÖ !

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12232888


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Antti huomasitko sinä että kysyttäessä: Oletko sinä Kristus !
        Jeesus vastaa: " Olen " !

        Ja tässä tuli tämä JUMALAN PILKKA ! Huomaa "Juutalaisten mielestä" koska he eivät voineet uskoa sitä todeksi ja eihän Juutalaiset sitä usko todeksi vieläkään vaan edelleen
        odottavat MESSIASTAAN ja Jeesus on heille se "loukkauskivi" !

        Vrt Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
        Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
        ( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )

        Eli Jeesus sanoi olevansa Juutalaisten odottama Kristus Messias ja Jeesus siis myös myönsi sen !
        (Mark14:6)"ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
        Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
        ... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"

        ....JA TÄTÄ JUUTALAISET ODOTTAVAT MESSIAASTAAN MUTTA JEESUS OLI LIIAN HALPA SIIHEN JA JEESUS ON HEILLE VAIN NS."JUMALAN PILKKAAJA" !

        VERTAA SIITÄ TÄTÄ:

        Jes 9:6 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, IANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas."

        Huomatkaa myös tämä:

        Joh10:33 "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden !
        , ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". :O


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli kerrataanpa vielä !

        Jeesus siis synnittömällä vaelluksellaan maan päällä TÄYTTI LAIN meidän puolestamme, johon me perisyntisen luontomme tähden olemme kykenemättömiä... ja näin Jeesus avasi meille uuden elävän tien kaikkeinpyhimpään eli takaisin Jumalayhteyteen !

        Ja tämä tie on nyt meille auki aina ja iankaikkisesti vain ja ainoastaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen ilman LAIN TEKOJA !

        Sanottaisko näin (kopittelija).

        Jeesus siis synnittömällä vaelluksellaan maan päällä TÄYTTI JUMALAN LAIN - ja oli lain täyttäjänä oikeutettu iankaikkiseen elämään (se joka täyttää lain on siitä elävä) ja sen elämänsä hän vapaaehtoisesti antoi lunnaaksi kuolemalla omiensa puolesta sen kuoleman joka olisi muuten meidän osamme - meidän laittomuutemme seurauksena.


        שלום לך
        alex


    • Lue ja YMMÄRRÄ

      Kuuleppas toisten oikaisija Kopittelija007, sinä olet itse väärässä ja "anelmass" on oikeassa:

      "kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä."

      Jeesus siis kärsi LAIN VAATIMAN rangaistuksen kaikkien syntisien puolesta.

      Rangaistus siis oli oikeudenmukainen MEILLE, joiden puolesta Jeesus sen kärsi. Joko meni perille, vai pitääkö piirtää?

      • Olet väärässä samoin kuin anelmass !

        Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli OIKEUSMURHA ! eikä
        mikään "lain vaatima oikeudenmukainen rangaistus synnistä"

        Noinko sekaisin te olette silmälaput silmillänne !

        Tehän olette ulkona kuin lumiukot :O


      • Mites se olikaan... Tyhjät tynnyrit jne...


      • Kolistelijalle
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mites se olikaan... Tyhjät tynnyrit jne...

        Koppittelija007lle.

        >>>Mites se olikaan... Tyhjät tynnyrit jne...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Olet väärässä samoin kuin anelmass !

        Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli OIKEUSMURHA ! eikä
        mikään "lain vaatima oikeudenmukainen rangaistus synnistä"

        Noinko sekaisin te olette silmälaput silmillänne !

        Tehän olette ulkona kuin lumiukot :O

        Kopittelija oletko täysin sokea?
        Jeesuksen kuolema oli oiekeusmurha sikäli, että hän ei ollut sitä rangaistusta itse ansainnut, mutta SE KUOLEMA joka kohtaa jokaista ihmista ei ole oikeusmurha vaan syntien oikeudenmukainen seuraus eli palkka.

        Tämä on sinulle ehkä vaikea ymmärtää koska uskot olevasi kuolematon syntisyydessäsikin.. mutta et ole..

        Jos ei Jumala meitä Pojassaan pelasta on jokaisen kohtalo KUOLEMA - ei ikuinen elämä jossain muualla - esimerkiksi helvetissä - vaan kuolema, elämän täydellinen tuhoutuminen.

        Jos Jeesus ei oli ollut lain täyttäjä vaan lain rikkoja niinkuin jokainen meistä - silloin ei hänen antamansa lunastus olisi minkään arvoinen. Siis tällä tavalla Jumalan laki on vahbasti mukana ihmisten lunastuksessa.

        Jumalan laki on TÄYDELLISYYDEN laki.
        Täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja armossa - niinkuin "lain tuomio tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa" niin tapahtuu armokin aina oikeudenmukaisuudessa".

        Se joka rikkoo täydellisyyden yhdessä kohdassa - on epätäydellinen se on Raamatun sanoma.

        Laki ilman Jeesuksen lunastusta oli "silmä silmästä", mutta lunastuksessa siihen tuli lisäksi "armo armosta".

        Matt. 6:14 - 15 ..Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

        Siis sama ikuinen Jumalan laki nyt ja ennen .. ja ikuisesti..
        ___

        Nyt vaikuttaa siltä että kopittelijan on ehkä vaikea hyväksyä näitä Raamatun todellisuuksia?

        alex


      • a-lex 666
        alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija oletko täysin sokea?
        Jeesuksen kuolema oli oiekeusmurha sikäli, että hän ei ollut sitä rangaistusta itse ansainnut, mutta SE KUOLEMA joka kohtaa jokaista ihmista ei ole oikeusmurha vaan syntien oikeudenmukainen seuraus eli palkka.

        Tämä on sinulle ehkä vaikea ymmärtää koska uskot olevasi kuolematon syntisyydessäsikin.. mutta et ole..

        Jos ei Jumala meitä Pojassaan pelasta on jokaisen kohtalo KUOLEMA - ei ikuinen elämä jossain muualla - esimerkiksi helvetissä - vaan kuolema, elämän täydellinen tuhoutuminen.

        Jos Jeesus ei oli ollut lain täyttäjä vaan lain rikkoja niinkuin jokainen meistä - silloin ei hänen antamansa lunastus olisi minkään arvoinen. Siis tällä tavalla Jumalan laki on vahbasti mukana ihmisten lunastuksessa.

        Jumalan laki on TÄYDELLISYYDEN laki.
        Täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja armossa - niinkuin "lain tuomio tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa" niin tapahtuu armokin aina oikeudenmukaisuudessa".

        Se joka rikkoo täydellisyyden yhdessä kohdassa - on epätäydellinen se on Raamatun sanoma.

        Laki ilman Jeesuksen lunastusta oli "silmä silmästä", mutta lunastuksessa siihen tuli lisäksi "armo armosta".

        Matt. 6:14 - 15 ..Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

        Siis sama ikuinen Jumalan laki nyt ja ennen .. ja ikuisesti..
        ___

        Nyt vaikuttaa siltä että kopittelijan on ehkä vaikea hyväksyä näitä Raamatun todellisuuksia?

        alex

        Alexin ja adventistinnaisten ihailema Hotellin Jari kirjoittaa siveyslakia mukaillen:
        "Sopivan luontoisia naisia on harvassa ja sitten on LIHAVIA KUIN SIAT nykyaikana.
        Rääväsuisia huoraavia -mitään keittiöpiian valmiuksiakaan ole olemassa usein.
        Kodit kuin kaatopaikkoja jossa yhdelläkään tavaralla ei ole omaa paikkaa.
        Niille sitten pitäisi olla aina kuin saippuasarjan sankari.
        Semmosten haukuttavana ja vaatimuksien kohteena sitten-. ?! Ei kiitos."


      • a-lex 666 kirjoitti:

        Alexin ja adventistinnaisten ihailema Hotellin Jari kirjoittaa siveyslakia mukaillen:
        "Sopivan luontoisia naisia on harvassa ja sitten on LIHAVIA KUIN SIAT nykyaikana.
        Rääväsuisia huoraavia -mitään keittiöpiian valmiuksiakaan ole olemassa usein.
        Kodit kuin kaatopaikkoja jossa yhdelläkään tavaralla ei ole omaa paikkaa.
        Niille sitten pitäisi olla aina kuin saippuasarjan sankari.
        Semmosten haukuttavana ja vaatimuksien kohteena sitten-. ?! Ei kiitos."

        Tässä on teille " LOPPUHUIPENNUS" !
        Videon lopussa selviää Alexin
        todellinen henkilöllisyyskin... ;D

        https://www.youtube.com/watch?v=jz6HcSNw-LM


      • :) .. .
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tässä on teille " LOPPUHUIPENNUS" !
        Videon lopussa selviää Alexin
        todellinen henkilöllisyyskin... ;D

        https://www.youtube.com/watch?v=jz6HcSNw-LM

        Todella suuri ilo huomata kuinka Alex panee kopittelijoille jauhot suihin, jäljelle jää vain se sama iänikuinen puputtaminen ja valehteleminen ja perättömien juttujen levittäminen.

        Kovin karvaita ovat nämä kopittelijan hedelmät, ei niitä kannata itselleen kerätä - vaara on nimittäin että ne tekevät koko elämästä kitkerän ja karvastelevan ja kukapa sellaista itselleen haluaisi.


      • Huomattu on
        Kolistelijalle kirjoitti:

        Koppittelija007lle.

        >>>Mites se olikaan... Tyhjät tynnyrit jne...

        Ihan niin - ei kopittelija tee muuta kuin valittaa ja syyttelee.. ja keksii satujaan ..

        Asiallinen puhe jää pois kopittelijan kirjoituksista heti kun aletaan puhumaan sellaista mistä kopittelijalla ei ole aavistustakaan.


      • Ilm.18:4
        alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija oletko täysin sokea?
        Jeesuksen kuolema oli oiekeusmurha sikäli, että hän ei ollut sitä rangaistusta itse ansainnut, mutta SE KUOLEMA joka kohtaa jokaista ihmista ei ole oikeusmurha vaan syntien oikeudenmukainen seuraus eli palkka.

        Tämä on sinulle ehkä vaikea ymmärtää koska uskot olevasi kuolematon syntisyydessäsikin.. mutta et ole..

        Jos ei Jumala meitä Pojassaan pelasta on jokaisen kohtalo KUOLEMA - ei ikuinen elämä jossain muualla - esimerkiksi helvetissä - vaan kuolema, elämän täydellinen tuhoutuminen.

        Jos Jeesus ei oli ollut lain täyttäjä vaan lain rikkoja niinkuin jokainen meistä - silloin ei hänen antamansa lunastus olisi minkään arvoinen. Siis tällä tavalla Jumalan laki on vahbasti mukana ihmisten lunastuksessa.

        Jumalan laki on TÄYDELLISYYDEN laki.
        Täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja armossa - niinkuin "lain tuomio tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa" niin tapahtuu armokin aina oikeudenmukaisuudessa".

        Se joka rikkoo täydellisyyden yhdessä kohdassa - on epätäydellinen se on Raamatun sanoma.

        Laki ilman Jeesuksen lunastusta oli "silmä silmästä", mutta lunastuksessa siihen tuli lisäksi "armo armosta".

        Matt. 6:14 - 15 ..Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

        Siis sama ikuinen Jumalan laki nyt ja ennen .. ja ikuisesti..
        ___

        Nyt vaikuttaa siltä että kopittelijan on ehkä vaikea hyväksyä näitä Raamatun todellisuuksia?

        alex

        >>>niinkuin "lain tuomio tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa" niin tapahtuu armokin aina oikeudenmukaisuudessa".


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>niinkuin "lain tuomio tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa" niin tapahtuu armokin aina oikeudenmukaisuudessa".

        Kyllä armo on ihmisen kannalta ansaitsematonta - emme me ole ansainneet sitä armoa, jota meille tarjotaan, mutta Jumalan kannalta on armon oltava oikeudenmukaista ja sitä se myös on jos tutkimme asiaa Raamatusta.

        Ei kukaan voisi maksaa syntivelkaamme jos hän itse olisi syntinen.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kyllä armo on ihmisen kannalta ansaitsematonta - emme me ole ansainneet sitä armoa, jota meille tarjotaan, mutta Jumalan kannalta on armon oltava oikeudenmukaista ja sitä se myös on jos tutkimme asiaa Raamatusta.

        Ei kukaan voisi maksaa syntivelkaamme jos hän itse olisi syntinen.

        alex

        Alex ! Ymmärrä opillisesti tämä !


        Jos siis IHMISEN "UUDESTISYNTYMISESSÄ" uskon kautta Jeesus maksaa HÄNEN SYNTIVELKANSA POIS ja VANHURSKAUTTAA IHMISEN, niin silloinhan ei enää mikään "SYNTI" PERI JUMALAN VALTAKUNTAA vaikka sielu jatkaakin matkaansa kuolemassa täysin tietoisena tuonelaan !
        Siis SYNTI on pyyhitty pois ja sitä ei Jeesuksen tähden enää ole !
        eli siis Syntihän tarkoittaa aina rikkomusta Jumalaa kohtaan !

        Vanhurskas = kreik " Dikaios" = " syytön ", " syyttömäksi julistettu "


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Alex ! Ymmärrä opillisesti tämä !


        Jos siis IHMISEN "UUDESTISYNTYMISESSÄ" uskon kautta Jeesus maksaa HÄNEN SYNTIVELKANSA POIS ja VANHURSKAUTTAA IHMISEN, niin silloinhan ei enää mikään "SYNTI" PERI JUMALAN VALTAKUNTAA vaikka sielu jatkaakin matkaansa kuolemassa täysin tietoisena tuonelaan !
        Siis SYNTI on pyyhitty pois ja sitä ei Jeesuksen tähden enää ole !
        eli siis Syntihän tarkoittaa aina rikkomusta Jumalaa kohtaan !

        Vanhurskas = kreik " Dikaios" = " syytön ", " syyttömäksi julistettu "

        totta, OO7, Hän "pois otti maailman synnin".
        Jeesus sanookin nyt armonaikana, että Jumalan valtakunta otetaan väkisin (Luuk.16:16). Jumala näkee, onko sydän nöyrä vai ylpeä syntiä rakastava.
        Teothan ovat seurausta, hyvät tai pahat. Sydämen mukaan Herra tuomitsee.

        Sananl. 28:14
        Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.
        Jes. 42:3 :
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

        ROOM.7:Roomalaiskirje 7
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Pysykäämme siis Kristuksessa, turvapaikassa!

        antti


      • adventtisisaresi
        :) .. . kirjoitti:

        Todella suuri ilo huomata kuinka Alex panee kopittelijoille jauhot suihin, jäljelle jää vain se sama iänikuinen puputtaminen ja valehteleminen ja perättömien juttujen levittäminen.

        Kovin karvaita ovat nämä kopittelijan hedelmät, ei niitä kannata itselleen kerätä - vaara on nimittäin että ne tekevät koko elämästä kitkerän ja karvastelevan ja kukapa sellaista itselleen haluaisi.

        hyvä Alex. olet kyllä pätevä ja älykäs ja tiedätkin miksi: koska kirjoitat hyvää ja oikeudenmukaista tekstiä, ajatuksella " en minä, vaan Kristus" . Jumala antaa aina paremmat älynkin lahjat viime kädessä kuin paholainen.


    • "anelmass" aloituksessa:
      [][] Kuolemallaan Jeesus osoitti Jumalan lain pysyvyyden [][]

      Mitähän tuo Jumalan lain pysyvyys tarkoittaa: mihin anelmass tuolla pyrit?
      Mitä on Jumalan lain pysyvyys ja mitä se ei ole. Täytyikö Jeesuksen kuolla, koska laki pysyy vai saiko Jeesuksen kuolema sen pysymään, ja mitä muuta?
      Kun pääaiheesi on tuo mystillinen lain pysyvyys Jeesuksen kuolemalla todistettuna, muttet osaa sanoa, miksi lain täytyy pysyä iäti ja silleen - on lukijan ihan turha jatkaa opetuksesi tutkimista.

      MINÄ USKON, että Jeesus kuolemallaan osoitti - ei lain vaan - Jumalan rakkauden pysyvyyden. Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain - lunastaa.
      "Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus".

      Kun maailma ei vähemmällä uskonut, että Jumala rakastaa loppuun saakka ja armo käy oikeudesta, niin Hän antoi kaikkensa, Ainokaisensa.
      On niitäkin, jotka eivät tyydy armoon, vaan vaativat Jumalalta laillista oikeutta. Mutta voi meitä, jos semmoisia olemme, sillä pakkasen puolelle se johtaa, olemmehan pahoja, jotkut eivät päältä, mutta sisäpuolelta kaikki.
      Jeesuksen ylösnousemusvoima meissä on toivomme, uskon kautta. Kun saamme kokea ja oivaltaa Jumalan äärettömän rakkauden, alamme luottaa.

      antti

      • Antti "Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain -"
        ________________________

        Hyvä Antti ! Tämä oli osuva ilmaisu juuri siitä että on ollut yksi ihminen
        joka siis "TÄYTTI LAIN " ja vielä lopuksi huusikin: " SE ON TÄYTETTY " !

        Tähän ei aikaisemmin ennen kukaan kyennyt eikä kykene tulevaisuudessakaan vaan kaikki me "perisyntiset" kuolemme vajavaisina Lain edessä !

        Ja jos meidät LAIN mukaan tuomitaan, niin kaikki joudumme kadotukseen ja se
        on taivaan tosi !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Antti "Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain -"
        ________________________

        Hyvä Antti ! Tämä oli osuva ilmaisu juuri siitä että on ollut yksi ihminen
        joka siis "TÄYTTI LAIN " ja vielä lopuksi huusikin: " SE ON TÄYTETTY " !

        Tähän ei aikaisemmin ennen kukaan kyennyt eikä kykene tulevaisuudessakaan vaan kaikki me "perisyntiset" kuolemme vajavaisina Lain edessä !

        Ja jos meidät LAIN mukaan tuomitaan, niin kaikki joudumme kadotukseen ja se
        on taivaan tosi !

        Aivan, OO7, Jeesus KÄRSI lain vaatiman rangaistuksen ja aameneksi huusi: se on täytetty! Pääpointtini ja JUMALAN pääpointti oli kuitenkin se, että "niin paljon Jumala rakasti maailmaa, että" - antoi ainoan Poikansa kertakaikkiseksi kaikkiriittäväksi syntiuhriksi.

        Kirjoitin: MINÄ USKON, että Jeesus kuolemallaan osoitti - ei lain vaan - Jumalan rakkauden pysyvyyden. Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain - lunastaa.
        "Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus".

        Kun siis Jumala on meille antanut kaikkensa, antakaamme mekin kaikkemme.
        Antaessaan saa. Omariittoisuus ja itsekeskeisyys ovat pahinta syntiä, sillä Jumalalle osoitetaan rakkautta siten, että itse väähetään ja kanssaihminen saa kokea kauttamme Jumalan läsnäoloa elämässään.

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Aivan, OO7, Jeesus KÄRSI lain vaatiman rangaistuksen ja aameneksi huusi: se on täytetty! Pääpointtini ja JUMALAN pääpointti oli kuitenkin se, että "niin paljon Jumala rakasti maailmaa, että" - antoi ainoan Poikansa kertakaikkiseksi kaikkiriittäväksi syntiuhriksi.

        Kirjoitin: MINÄ USKON, että Jeesus kuolemallaan osoitti - ei lain vaan - Jumalan rakkauden pysyvyyden. Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain - lunastaa.
        "Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus".

        Kun siis Jumala on meille antanut kaikkensa, antakaamme mekin kaikkemme.
        Antaessaan saa. Omariittoisuus ja itsekeskeisyys ovat pahinta syntiä, sillä Jumalalle osoitetaan rakkautta siten, että itse väähetään ja kanssaihminen saa kokea kauttamme Jumalan läsnäoloa elämässään.

        antti

        Taas olet vähän yössä noissa rakkaus löpinöissäsi nimittäin kysymyshän oli Saatanan voittamisesta henkivalloissa !

        Kysymyshän Jeesuksen ristinkuolemassa on ensisijaisesti tästä:

        1 Moos3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        Nähtävästi sinullakin on vielä vähän "haahuilu" käsitys asioista... huomaan !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Taas olet vähän yössä noissa rakkaus löpinöissäsi nimittäin kysymyshän oli Saatanan voittamisesta henkivalloissa !

        Kysymyshän Jeesuksen ristinkuolemassa on ensisijaisesti tästä:

        1 Moos3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        Nähtävästi sinullakin on vielä vähän "haahuilu" käsitys asioista... huomaan !

        Sinulla Antti on välillä ihan terveitä raamatun opillisia asioita mutta välillä taas mopo karkaa kummasti kädestä ja tulee väliin jotain ihan huuhaata oman pään ideologiaa...


      • Elämä elämästä
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Aivan, OO7, Jeesus KÄRSI lain vaatiman rangaistuksen ja aameneksi huusi: se on täytetty! Pääpointtini ja JUMALAN pääpointti oli kuitenkin se, että "niin paljon Jumala rakasti maailmaa, että" - antoi ainoan Poikansa kertakaikkiseksi kaikkiriittäväksi syntiuhriksi.

        Kirjoitin: MINÄ USKON, että Jeesus kuolemallaan osoitti - ei lain vaan - Jumalan rakkauden pysyvyyden. Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain - lunastaa.
        "Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus".

        Kun siis Jumala on meille antanut kaikkensa, antakaamme mekin kaikkemme.
        Antaessaan saa. Omariittoisuus ja itsekeskeisyys ovat pahinta syntiä, sillä Jumalalle osoitetaan rakkautta siten, että itse väähetään ja kanssaihminen saa kokea kauttamme Jumalan läsnäoloa elämässään.

        antti

        Juuri, Jumalan laki sanoo : Synnin palkka on kuolema - ja me olemme syntisiä ja siksi kuolevia - Jotta me voisimme saada mahdollisuuden elämään synneistämme huolimatta - oli jonkun toisen kärsittävä ja kuoltava meidän edestämme - jonkun joka itse ei ollut syntinen. Sillä jos joku syntinen kuolee toisen edestä - se ei voi ketään pelastaa koska hän itse on kuoleman oma omien stýntiensä palkkana.

        Juuri tässä on lunastuksen oikeutus - viaton kuoli jotta vielliset voisivat saada armon .. Synnit on maksettu - mikä ilo - meidän ei tarvitse kuolla , sillä Jeesus kuoli meidän puolestamme ..


      • äly hoiiii
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Antti "Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain -"
        ________________________

        Hyvä Antti ! Tämä oli osuva ilmaisu juuri siitä että on ollut yksi ihminen
        joka siis "TÄYTTI LAIN " ja vielä lopuksi huusikin: " SE ON TÄYTETTY " !

        Tähän ei aikaisemmin ennen kukaan kyennyt eikä kykene tulevaisuudessakaan vaan kaikki me "perisyntiset" kuolemme vajavaisina Lain edessä !

        Ja jos meidät LAIN mukaan tuomitaan, niin kaikki joudumme kadotukseen ja se
        on taivaan tosi !

        Kopittelija menee ryöstämään kioskin ja sen jälkeen ostaa suklaata naapurin emännälle, kun menee yökylään... sitä enne hän kampittaa lain... ja hän on vapaa tekemään laittomuutta. :)

        t. b


    • ELI SUMMA SUMMARUM MIETTIKÄÄHÄN TÄTÄ !

      Room 5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

      5:19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita."

      NÄIN SIIS JEESUS VIATTOMANA UHRIKARITSANAMME "TÄYTTI LAIN" JA
      HUUSI: "SE ON TÄYTETTY" !

      • Upps. Jos tarkoitat että jokin muu kuin kuolema olisi riittävä pelastamaan ihmiset - ei kuule kopittelija - tuo olisi totta, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla - mutta tuo ei tietenkään ole totta (siis että kyse olisi vain yhden ihmisen teko) - Kyse on niin Aadamin tottelemattomuudesta ja sen seurauksena tulevasta kuolemasta - ja Jeesuksen tottelevaisuudesta ja sen seurauksena tulevasta elämästä jonka hän antoi meidän syntisten edestä jotta meidän tekojemme seuraukset voitaisiin pyyhkiä pois täuýdellisesti - täydellisellä lunnaalla. mikään muu lunastus ei ole mahdollista.. meidät lunastetaan vajavaisuudestamme > Jumalan täydellisyyteen.. eli kuolemasta > elämään.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Upps. Jos tarkoitat että jokin muu kuin kuolema olisi riittävä pelastamaan ihmiset - ei kuule kopittelija - tuo olisi totta, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla - mutta tuo ei tietenkään ole totta (siis että kyse olisi vain yhden ihmisen teko) - Kyse on niin Aadamin tottelemattomuudesta ja sen seurauksena tulevasta kuolemasta - ja Jeesuksen tottelevaisuudesta ja sen seurauksena tulevasta elämästä jonka hän antoi meidän syntisten edestä jotta meidän tekojemme seuraukset voitaisiin pyyhkiä pois täuýdellisesti - täydellisellä lunnaalla. mikään muu lunastus ei ole mahdollista.. meidät lunastetaan vajavaisuudestamme > Jumalan täydellisyyteen.. eli kuolemasta > elämään.

        alex

        Ihminen "UUDESTISYNTYESSÄÄÄN" elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa, niin silloin häneltä otetaan TUOMIO pois ja hän palautuu takaisin alkuperäiseen JUMALAYHTEYTEENSÄ ja siitä hetkestä lähtien hän on jälleen KUOLEMATON ja ruumiin kuollessa siirtyy hänen SIELUNSA täysin tietoisena TUONELAAN ns. "Aabrahamin helmaan ","paratiisiin","kolmanteen taivaaseen" eli "kuolleitten sielujen valtakuntaan" ns. "välitilaan" ennen lopullista ylösnousemusta !
        (vrt Luuk16.19-31)

        Ja näin Joh 11:25,26
        " Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
        ikinä kuole. Uskotko sinä tämän ? "

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ihminen "UUDESTISYNTYESSÄÄÄN" elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa, niin silloin häneltä otetaan TUOMIO pois ja hän palautuu takaisin alkuperäiseen JUMALAYHTEYTEENSÄ ja siitä hetkestä lähtien hän on jälleen KUOLEMATON ja ruumiin kuollessa siirtyy hänen SIELUNSA täysin tietoisena TUONELAAN ns. "Aabrahamin helmaan ","paratiisiin","kolmanteen taivaaseen" eli "kuolleitten sielujen valtakuntaan" ns. "välitilaan" ennen lopullista ylösnousemusta !
        (vrt Luuk16.19-31)

        Ja näin Joh 11:25,26
        " Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
        ikinä kuole. Uskotko sinä tämän ? "

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

        SIIS IHMISEN "UUDESTISYNTYESSÄ" JEESUKSEEN KRISTUKSEEN IHMISELTÄ OTETAAN TUOMIO POIS JA HÄNESTÄ TULEE NS. "VANHURSKAS" eli kreik " DIKAIOS" = " syytön", "syyttömäksi julistettu" !
        Tämän "uudestisyntymisen" jälkeenkin ihminen on kuitenkin vielä syntinen ja tekee syntiä joka päivä mutta TUOMIO ON POISSA !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        SIIS IHMISEN "UUDESTISYNTYESSÄ" JEESUKSEEN KRISTUKSEEN IHMISELTÄ OTETAAN TUOMIO POIS JA HÄNESTÄ TULEE NS. "VANHURSKAS" eli kreik " DIKAIOS" = " syytön", "syyttömäksi julistettu" !
        Tämän "uudestisyntymisen" jälkeenkin ihminen on kuitenkin vielä syntinen ja tekee syntiä joka päivä mutta TUOMIO ON POISSA !

        Aivan - Jeesus eli ilman syntiä - siksi hänen kuolemansa voi olla meidän syntiemme lunnas - hän itse ei kuolemaa ansainnut.

        Miksiköhän sinä et ymmärrä tätä?
        Sinä sanot että pelastut Jeesuksessa - mutta et hyväksy sitä syytä miksi voit pelastua .
        Huomaa ei Jumala voi pelastaa epäoikeudenmukaisesti ketään - siksi tarvittiin lunastaja maksamaan ihmisten syntivelka. ja koska syntivelka on kuolema (sillä synnin palkka on kuolema) piti lunastajan maksaa se hinta meidän synneistämme jotta lunastus olisi pitävä.

        alex


    • levitä oikeutta

      Oliko Jeesus oikeasti jumalaton, kun hänet surmattiin ristillä?

      Jos näin olisi, niiin miksi Raamattu kertoisi että: " Autuas se mies joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu ( laittoman) teitä, eikä istu, kussa pilkkaajat
      ( esim. helluntailaiset, luterilaiset jne) istuvat Ps. 1: 1

      " vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt" jae 2

      Vaikka Jeesus otti meidän päältämme lain vaatiman rangaistuksen, ja kohdisti sen itseensä, niin se ei sulje ollenkaan sitä pois, että me kristittyinä saisimme vaeltaa ja elää laittomuudessa!

      Ja kuinka helposti sellainen elää laittomuudessa, joka ei tutki Herran lakia, johon Herran päivä, sabattikin sisältyy.

      Sellainen henkilö joka tutkii Jumalan lakia, hän puhuu viisautta, ja hän joka ei tutki puhuu suunsa mausteeksi tyhmyyttä.

      Miksi on näin? Vastaus: " Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään ( aivoissa), hänen askeleensa eivät horju" Ps 37: 31

      Tehän tiedätte sian ihran, kuinka turta se on, siinä ei ole mitään tuntoa.
      Samanlainen on laittoman uskovan mieli ja sydän!..Turta, sian ihran kaltainen, kristitty ei iloitse Jumalan laista, koska laki
      kieltää, varoittaa, nuhtelee, ja opettaa kristityn olemaan täydellinen.

      Kristitty toisaalta tahtoisi, että vain Kristus olisi yksin täydellinen, ja hän itse voisi elää synnissä, eli laittomuudessa, siis harjoittaa kiellettyjä nautintoja.

      Esim. hekumoitsija, ja toisen miehen vaimon perään hirnuja, ei sano: " Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen" Ps 119: 97

      Se, joka opettaa lakia, se on viisas, ja viisaan sanat ovat elämän lähde tietenkin, koska sillä vältetään iankaikkisen kuoleman paulat!

      Kysehän on siitä, että mistä Jumalan lain ilmoitus puuttuu, niin kristityt käyvät kurittomiksi, ja Jeesus varoitti tästä: " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt"!!
      Olenhan minä paljon varoittanut, ettei adventistit saa panna toisten miesten vaimoja, kuten he tekevät, ja levittelevät epäjumalan ( jeesus) kuvia seinilleen kaikkialla!
      Mutta silti osa adventisteista on kurittomia.

      " Ja kun jumalattomat lisääntyvät ( seurakunnassa) lisääntyy rikos, mutta rehelliset saavat nähdä kuinka he kukistuvat" Snl 29: 16

      Jeesus uhrasi elämänsä vain niiden puolesta ( omiensa), jotka rikoksensa tunnustavat ja hylkäävät, katuvat perinpohjin Jumalan lain rikkomista!

      Jeesuksen tavoitteena, oli kuolemansa kautta kukistaa synnin alkuunpanija, ja siksi hän ei sammunut ja murtunut tuonelaan, koska hän halusi saattaa oikeuden
      maanpäälle, ja siksihän minäkin opetan laillisuutta! t. b

      • Jeesus hallitsee

        Kain oli äitinsä ja isänsä jälkeen Raamatun mukaan kolmas laiton, joka surmasi veljensä.. " Älä tapa"!

        Jumala kysyi häneltä? Mitäs olet tehnyt? Ja Missä on veljesi Aabel? Ja Kain väittää: " En tiedä"

        Onko totta että Kain ei tiennyt, että hän oli murhannut veljensä, ja eikö hän tiennyt että Aabel veli makasi kuolleena?

        " Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta"! Kain ei tajunnut, että Jeesuksen veri tulee väliin, välimieheksi ja Aabel herätetään eloon Kristuksen veren perusteella, ja Kain saa katsella surmaamansa veljensä kasvoja, ja sanoa: " Voi Aabel,mitä minä teinkään!!
        Kainista tuli kulkija ja pakolainen, niin kuin juutalaisista ja romaneista, samoin kuin adventisteista ja helluntalaisista, ja katolilaisista ja luterilaisista jne. jne.

        Mitäs olet tehnyt? Kristitty voi ainoastaan katuen kysyä Kristukselta: " Mitäs olet tehnyt?
        Mitä Jumala on tehnyt? " Niin Jumala rakasti maailmaa, että lähetti Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo( häntä) hukkuisi , vaan saisi iankaikkisen elämän".

        Uskotko että rikkomalla Jumalan lakia, sinä et saavuta Iankaikkista elämää.

        Aadam sanoi: " Jumala on suonut minulle toisen pojan Aabelin sijaan, ( Seetin) koska Kain hänet surmasi"

        Adam ei tajunnut että mitä hän sanoi! Jumala on suonut, asettanut Jumalan Karitsan, Jumalan Pojan, koska Aadamin jälkeläiset tekivät syntiä vert Joh 3: 16
        ja Joh 3: 36

        " Joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä"!! Jumalan laki on pyhä, oikea ja hyvä, ja raamattu varoittaa: " Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä Matta 7: 6

        Antamalla ja opettamalla Jumalan lakia sioille ja koirille, on suuri vaara, että ne kääntyvät lain opettajia vastaan ja repivät teidät kappaleiksi, sanoen: " Meillä on laki, ja sen lain mukaan Jumalan lain noudattajat joutavat kuolla, olkoon vaikka se päivä sapatti!

        "Eiväthän siat ja koirat peri Jumalan valtakuntaa" Mutta olkaa turvallisella mielellä eihän Beetlehem, Juudan seutu suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, koska sieltä lähti Hallitsija, joka kaitsee niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"!

        terv. b


      • hullu kansa
        Jeesus hallitsee kirjoitti:

        Kain oli äitinsä ja isänsä jälkeen Raamatun mukaan kolmas laiton, joka surmasi veljensä.. " Älä tapa"!

        Jumala kysyi häneltä? Mitäs olet tehnyt? Ja Missä on veljesi Aabel? Ja Kain väittää: " En tiedä"

        Onko totta että Kain ei tiennyt, että hän oli murhannut veljensä, ja eikö hän tiennyt että Aabel veli makasi kuolleena?

        " Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta"! Kain ei tajunnut, että Jeesuksen veri tulee väliin, välimieheksi ja Aabel herätetään eloon Kristuksen veren perusteella, ja Kain saa katsella surmaamansa veljensä kasvoja, ja sanoa: " Voi Aabel,mitä minä teinkään!!
        Kainista tuli kulkija ja pakolainen, niin kuin juutalaisista ja romaneista, samoin kuin adventisteista ja helluntalaisista, ja katolilaisista ja luterilaisista jne. jne.

        Mitäs olet tehnyt? Kristitty voi ainoastaan katuen kysyä Kristukselta: " Mitäs olet tehnyt?
        Mitä Jumala on tehnyt? " Niin Jumala rakasti maailmaa, että lähetti Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo( häntä) hukkuisi , vaan saisi iankaikkisen elämän".

        Uskotko että rikkomalla Jumalan lakia, sinä et saavuta Iankaikkista elämää.

        Aadam sanoi: " Jumala on suonut minulle toisen pojan Aabelin sijaan, ( Seetin) koska Kain hänet surmasi"

        Adam ei tajunnut että mitä hän sanoi! Jumala on suonut, asettanut Jumalan Karitsan, Jumalan Pojan, koska Aadamin jälkeläiset tekivät syntiä vert Joh 3: 16
        ja Joh 3: 36

        " Joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä"!! Jumalan laki on pyhä, oikea ja hyvä, ja raamattu varoittaa: " Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä Matta 7: 6

        Antamalla ja opettamalla Jumalan lakia sioille ja koirille, on suuri vaara, että ne kääntyvät lain opettajia vastaan ja repivät teidät kappaleiksi, sanoen: " Meillä on laki, ja sen lain mukaan Jumalan lain noudattajat joutavat kuolla, olkoon vaikka se päivä sapatti!

        "Eiväthän siat ja koirat peri Jumalan valtakuntaa" Mutta olkaa turvallisella mielellä eihän Beetlehem, Juudan seutu suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, koska sieltä lähti Hallitsija, joka kaitsee niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"!

        terv. b

        " Älkää luulko että minä olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään"
        Matt 5: 17

        Se, että Jeesus täytti lain elämällä lain mukaisesti, ei suinkaan tarkoita että laki sillä tyonnetään kumoon, ja turvauduttais Jeesuksen Pyhään ja viattomaan elämään?

        Jeesuksen pyhä elämää tulee seurata ja matkia, esikuvan lailla " seuraa Johtajaa"!!

        Ei laki sillä katoa, että Jeesus eli lain mukaan! halooooo

        Jos purat elämälläsi minkä tahansa Jumalan käskyistä, olkoon mielestäsi pieni tai suuri käsky, ja niin opetat, ja jos silti pelastut, Jeesuksen veren ansiosta, sinua jatkuvasti kutsutaan pienimmäksi Taivasten valtakunnassa.

        Sanokaa pastoreillenne, jotka kaitsevat Jumalansa viinitarhaa, ja opettavat Jumalan lain rikkomista, että rikos lisääntyisi seurakunnassa, ? " että: " Mitä arvelette? " Kun viinitarhan herra tulee ( tuhannen tuhansine pyhinensä), mitä hän tekee noille viinitarhureille"?? Kuuntele mitä papit vastaavat.

        " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä" Jeesuksella on siis valta, joko surmata jumalaton tai jättää henkiin.

        Kumman ratkaisun hän valitsee, ja kumman puolelle hän asettuu?
        Asettuuko niitten puolelle, joiden sydämessä on Herran laki, vai niiden, jotka sanovat: " Me emme lakia täytä"?

        Eikö Jumalan valtakunta oteta niiltä pois, joka ei tee Jumalan valtakunnan hedelmiä?
        Ja eikö se anneta sille kansalle, joka tekee sen hedelmiä?

        Onko Jumalan Valtakunta annettu adventtikansalle? Tekeekö se , sen hedelmiä?
        Tai helluntailaisetko niitä tekevät? vai kuka?
        Kuka näistä seurakunnista, johtokuntansa kautta tekee sen mikä laissa on tärkeintä? oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden"!

        Onko Jumalan oikeuden mukaista katsella ja pitää epäjumalia? Ei, ole, ja silti adventtikansa pitää niitä.

        Eikö adventtikirkon pidä tehdä laupeus, ja antaa miehelle hänen vaimonsa takaisin, jota adventtimies pitää? Onko oikein että kristitty pitää veljensä vaimoa puolisonaan??

        Ja silti seurakuntalaiset sanovat: " Olemme veljiä keskenämme"

        Jos joku vannoo rukous alttarin kautta .(.Tehän sanotte: " Rukoilemme"), ...että toisella kristityllä oleva vaimo on hänen vaimonsa, niin eikö hän ole valaansa sidottu?

        Eikö se joka seurakunnassa pyytää esirukousta: " Antakaa minulle vaimoni takaisin", niin eikö rukous tule temppelin kautta, jossa Pyhä Henki asuu?

        Tahi jos joku rukoilee: " Isä meidän, joka olet Taivaissa, anna meille...niin eikö hän vanno ja rukoile taivaan kautta, vanno ja rukoile Jumalan valtaistuimen kautta
        ja hänen kauttansa , joka sillä istuu??

        " Minun sitä katsellessani valtaistuimet ( pelastuneita varten) asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui.
        Hänen vaattensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa,....Daniel 7: 9

        Jeesus on Vanhaikäinen " Ennen kuin Aabraham syntyi olen minä ollut"

        Tämän Valtaistuimella istuvan kautta, me anomme ja rukoilemme!
        Ja silti te sokeat ja ymmärtämättömät
        puhutte: " Laki on kadonnut, ja Jeesuksen uhri pysyy"!

        " Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää" Luuk 16: 17

        Ja todellakin: " Nykyiset taivaat ja nykyinen maa on talletettu tulelle kadotuksen päivää varten!.. " Sillä näin sanoo Herra, " Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee" Jer 4: 27

        Ja " valtaistuimet asetettiin taivaassa, että me saisimme tuomita jumalattomat lain rikkojat!

        Etteko tiedä että te tulettekin maailman tuomitsemaan, jopa enkeleitä.. Millä perusteella me maailman ihmiset tuomitsemme?

        " Se, joka lain alaisena on syntiä tehnyt, se lain mukaan tuomitaan"!!!

        Raamattu kertoo että Eeva teki syntiä paratiisissa, joten laki oli olemassa JO ennen kuin Aabraham syntyi! t. b e n e d i


    • Herra armahda

      Entäpä jos Anelmass?

      " Kuinka minä antaisin sinulle anteeksi? Sinun lapsesi ovat hyljänneet minut
      ja vannoneet niiden kautta, jotka eivät jumalia ole.

      Minä ravitsin heitä, mutta he tekivät aviorikoksen, ja porton huoneeseen he kokoontuivat" Jer 5: 7

      Hyvinpä uusi suhde näyttää toimivan.

      " He ovat hyvin ruokittuja, äleitä oriita; he hirnuvat kukin lähimmäisensä vaimoa.
      Enkö minä tällaisesta rankaisisi?
      jae 8

      Kuules anelmass, jos sinulla on jotakin toisen omaa, vaikka parsinneula, niin vie se pois!

      Kuinka sapatti voi olla hyvä, jos joku ,jotkut pitävät epäjumalan kuvia seurakunnassa, ja toisen vaimoa puolisonaan, kuten joku tähti jaakobista ja joku parvi- saastaisia lintuja.

      Eikö niin sisar Herrassa, .." Sillä minun kansani ( adventtikansa) on hullu,
      eivät he tunne minua..Tunnetko sinä anelmass Jumalasi, ja oletko kehoittanut, adventtikansaa sanoen: " Pese sydämesi puhtaaksi pahuudestasi"?

      Et ole! Olet vain kertonut että " Uskomalla Jeesukseen voi saada syntinsä anteeksi ja olla täydellinen Jumalan edessä"

      Levittääkö Kristus vanhurskauden viitan, homon, lesbon, toisen vaimoa naivan ja jeesus kuvia kumartajien ylle?

      Jos sinulla anelmass on suhde toisen vaimon mieheen, niin onko sinulla uusi suhde Jumalaan?

      Senkö takia on välttämätöntä, että yksi kuolee adventtikansankin puolesta, koska pastori pitää toisen miehen vaimoa, ja muutama muukin, ja Beeteliin on levitetty suuri epäjumalan kuva?

      Senkö takia on välttämätöntä että ennen sapattia vapautetaan murhamies, ja syytön ripustetaan ristille??
      Miksi anelmass sitten opetat? " Kun Jeesus tulee hän surmaa jumalattomat tulemuksensa ilmestyksellä ja suunsa henkäyksellä"! Miksi ihmiskunnan suhde Jumalaan ei toimi enää Jeesuksen tulemuksessa?

      Eikös se jokaisen varmuuden varalta kannattais ainakin käydä sanomassa sisarille että " uskon Jeesukseen"

      Ja " Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?? Uskomalla Jeesukseen, jumalatonko ei ole enää syntinen?

      Mihinkä joutuu jumalaton ja syntinen? Anelmass vastaa: " Pahat poltetaan helvetissä ja kaikki kansat ( myös adventtikansa) jotka unhottavat Jumalan" Psalmit t. b

      • >*<

        Jeesus EI VIE meitä LAITTOMUUTEEN, vaan HÄN antaa VOIMAN ylhäältä tehdä Jumalan tahdon, rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistämme niinkuin itseämme.

        Tämä on rakkauden tarkoitus ja päämäärä, tähän jokainen Jumalan käsky meitä opettaa.

        Pysykäämme siis Jeesuksen opetuksessa. Meillä ei ole lupaa muuttaa vähäisintäkään käskyä, saati jättää sitä pois! Vaan meidän tulee koko sydämestämme HALUTA tehdä Jumalan tahto ja se on RAKKAUS.


      • >*< kirjoitti:

        Jeesus EI VIE meitä LAITTOMUUTEEN, vaan HÄN antaa VOIMAN ylhäältä tehdä Jumalan tahdon, rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistämme niinkuin itseämme.

        Tämä on rakkauden tarkoitus ja päämäärä, tähän jokainen Jumalan käsky meitä opettaa.

        Pysykäämme siis Jeesuksen opetuksessa. Meillä ei ole lupaa muuttaa vähäisintäkään käskyä, saati jättää sitä pois! Vaan meidän tulee koko sydämestämme HALUTA tehdä Jumalan tahto ja se on RAKKAUS.

        >*< (SuperTähti?) kirjoitti:
        [][] rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistämme niinkuin itseämme.
        Tämä on rakkauden tarkoitus ja päämäärä, tähän jokainen Jumalan käsky meitä opettaa. [][]

        Koko hänen viestinsä on sen jankuttamista, että lainnoudattaminen ja rakkauden noudattaminen on sama asia eli että uusi liitto on sama kuin vanha!
        Emme saa vähäisintäkään käskyä unohtaa ja se tarkoittaa, että täytyy kaikin voimin haluta täyttää Herran tahtoa "JA SE ON RAKKAUS".

        Mielestäni ei ole rakkautta se, että tuhlaajapojan veljen tavoin aherramme kuin palkkalainen ja kiukuttelemme isälle, joka rakastaa tuhlaajapoikaa. (Luuk.15.) Käskyjen perässä juokseva ei huomaa, että isä rakastaa ja rakastaa vaikka sapatinlepoa pitäisit. Lakikirjaa tuijottava hiillostaa muitakin, mutta rakastava vaatii ennen muuta itseltään.

        Nuorukainen osasi SITEERATA rakkauden kaksoiskäskyä, kun Jeesus tenttasi. Mutta ns. kymmenen käskyn potista sitä ei löydy. Nuo 10 ovatkin niitä varten, joilta RAKKAUS PUUTTUU.
        Siksi ne ovat kieltoja, rajoitteita. Rakastava tietää rajat; rakkaudeton tarvitsee käskyttämistä rangaistuksen uhalla.

        Jeesus puhuu viimeisellä tuomiolla tekemättä jättämisistä, ei KIELTOJEN noudattamatta jättämisistä, Matt.25.

        Meidän pakanain apostoli Paavali kirjl :
        1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille . . .

        Room.13:
        8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

        antti


      • luku jatkuu näin
        AnttiVKantola kirjoitti:

        >*< (SuperTähti?) kirjoitti:
        [][] rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistämme niinkuin itseämme.
        Tämä on rakkauden tarkoitus ja päämäärä, tähän jokainen Jumalan käsky meitä opettaa. [][]

        Koko hänen viestinsä on sen jankuttamista, että lainnoudattaminen ja rakkauden noudattaminen on sama asia eli että uusi liitto on sama kuin vanha!
        Emme saa vähäisintäkään käskyä unohtaa ja se tarkoittaa, että täytyy kaikin voimin haluta täyttää Herran tahtoa "JA SE ON RAKKAUS".

        Mielestäni ei ole rakkautta se, että tuhlaajapojan veljen tavoin aherramme kuin palkkalainen ja kiukuttelemme isälle, joka rakastaa tuhlaajapoikaa. (Luuk.15.) Käskyjen perässä juokseva ei huomaa, että isä rakastaa ja rakastaa vaikka sapatinlepoa pitäisit. Lakikirjaa tuijottava hiillostaa muitakin, mutta rakastava vaatii ennen muuta itseltään.

        Nuorukainen osasi SITEERATA rakkauden kaksoiskäskyä, kun Jeesus tenttasi. Mutta ns. kymmenen käskyn potista sitä ei löydy. Nuo 10 ovatkin niitä varten, joilta RAKKAUS PUUTTUU.
        Siksi ne ovat kieltoja, rajoitteita. Rakastava tietää rajat; rakkaudeton tarvitsee käskyttämistä rangaistuksen uhalla.

        Jeesus puhuu viimeisellä tuomiolla tekemättä jättämisistä, ei KIELTOJEN noudattamatta jättämisistä, Matt.25.

        Meidän pakanain apostoli Paavali kirjl :
        1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille . . .

        Room.13:
        8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

        antti

        Nyt Antti taisi jättää lukematta sen mitä Isä tälle "ahertavalle nurisevalle pojalleen" vastasi.. Nimittäin että : "'Poikani, sinä olet AINA minun luonani, ja KAIKKI MIKÄ ON MINUN ON SINUN,

        Huomasitko Antti nyt mikä on tämän vertauksen todellinen opetus?


      • luku jatkuu näin kirjoitti:

        Nyt Antti taisi jättää lukematta sen mitä Isä tälle "ahertavalle nurisevalle pojalleen" vastasi.. Nimittäin että : "'Poikani, sinä olet AINA minun luonani, ja KAIKKI MIKÄ ON MINUN ON SINUN,

        Huomasitko Antti nyt mikä on tämän vertauksen todellinen opetus?

        KERTOMUS TUHLAAJA-ISÄSTÄ

        "'Poikani, sinä olet AINA minun luonani, ja KAIKKI MIKÄ ON MINUN ON SINUN, "

        Kaikki tiedämme, että tuossa Kristus puhuu lakiniuhottajille. Elikkä sille pojalle,, joka aina oli vain raatanut isänsä pelloilla, eikä edes juhlimaan ystäviensä kanssa joutanut. Tahtoi niin päteä, pisteitä kerätä.

        Tunnollinen poika paljastui väärämieliseksi, kun isä järjesti kemut perintönsä jo etukäteen tuhlanneet paluumuuttajalle. Kuuliainen poika sanoi "sinun poikasi", vaikka olisi pitänyt ennemminkin sanoa: minun veljeni.
        Sitten moitti isää siitä, ettei tämä muka ollut koskaan hänelle, tunnolliselle, mitään antanut!
        Vastauksessaan ahkeralle pojalle isä osoittautuu tuhlariksi myös tämä nkohdalla, eikä vain mieron teille eksyneen kohdalla.
        Näet, luku jatkuu näin, kuten tiedätte:

        "'Poikani, sinä olet AINA minun luonani, ja KAIKKI MIKÄ ON MINUN ON SINUN, "

        AHKERALASSE OLI AINA LUULLUT, 10 KÄSKYÄ ULKOA OPPINEENA JO LAPSENA, ETTÄ KAIKKI JUMALALTA TULEVA PITÄÄ ANSAITA, MIKÄÄN EI OLE ILMAISTA, LAHJAA. OTSASI HIESSÄ TEE!

        Aina kotopelloille käpristyneen tunnontarkan pojan ei olisi tarvinnut kuin ilmoitusluontoisesti pyytää!

        SURULLISTA:
        LAKINIUHO AINA LANKEE YLPEYTEEN

        Ikävästi jatkuu Jeesuksen kertomus. Hyvä poika vihoissaan ulos juoksee, nyt kun tuhlaripoika viimeinkin SISÄÄN astui! Osat vaihtui. Isän piti perässä pihalle rientää ja vakuutella, että olisit aina voinut saada kavereitten kanssa pitopöytää käyttää! Mutta kun ei ollut rohjennut luullen isäänsä ankaraksi ansiolistaa pitäväksi hirmuhallitsijaksi. Lue ja opi lisää, rakas lukija! :

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 15:1&rnd=1399940915104

        LUUKAS 15:29
        mutta hän vastasi: 'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt KÄSKYÄSI täyttämättä. Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
        30 Mutta kun
        tämä sinun poikasi tulee, tämä, joka on hävittänyt omaisuutesi porttojen parissa, sinä teurastat hänelle syöttövasikan!'
        31 Isä vastasi hänelle:
        'Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, MIKÄ ON MINUN, ON SINUN.
        32
        Mutta olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.'"

        Miten se jatkuu? Arvatenkaan "käskyt aina täyttänyt" poika ei edelleenkään uskalla pyytää, mitä tahtoisi, vaan on olevinaan niin nöyrää, että ... ei ole omia haluja, vain "Herran tahto".

        Palannut tuhlaaja, mites jatkuu hänen kohdallaan?
        Muutoshan jo tapahtui, kotiinpaluu. Työtehokas varmaankin, mutta nautti iloiten ahertamisesta, eikä katsonut olevansa isänsä palkkalainen, vaan ihan itsensä tähden uurasti - olihan maapaikka myös hänen ja kaikki, mikä isän oli, isä uskoi myös hänen käyttöönsä, mitä vain tahtoikin.
        Varmasti koetti opettaa tuota sapatinlepoasennetta veljelleenkin, mutta tämän oli vaikea ottaa vastaan opetusta lellipojalta.

        antti


    • *********

      10-5-2014 / 20-58 = { }

      @ & 0 =

    • SUMMA SUMMARUM !

      Joh10:33

      "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan JUMALANPILKAN TÄHDEN !
      , ja koska sinä, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI ". :O


      Onko syystä miksi Jeesus lopulta ristiinnaulittiin vielä jollekin epäselvä ?

      • ei ole, ei

        Jeesus , joka oli Jumala tuli ihmiseksi! Onko se kellekkään epäselvää? t. b


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe