Ei jaksa enää

Vielä nuori

Oltiin niin rakastuneita ja muutettiin yhteen. Ei kyllä arvattu, että ehkäisy pettäsii alta aikayksikön, mutta niin vaan kävi.
Nyt ollaan ahtaassa kaksiossa, vauva kohta vuoden. Mies otti sen omalle nimelleen, mutta ei menty naimisiin.
Onneksi ei, sillä nyt olen saanut ihan kaikesta tarpeekseni.

Voiko nainen lähteä avoliitosta kassin kanssa? Kaverille on niin käynyt, että mies on pamauttanut oven kiinni ja mennyt. Riitelivät kamalasti, ja nyt kaverini asuu yksikseen. Jakoivat menonsa aikanaan, nyt kaverilla on tiukkaa. Voisin muuttaa hänen luokseen.

Mun puolesta vauva voisi jäädä isälleen. Mínä olen niin kyllästynyt ikiaikaiseen pyykkiin ja yövalvomisiin ja ruokamössön kanssa hääräämiseen. Mies osaa kaiken ihan yhtä hyvin.

9

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadut vielä

      Toivottavasti miehes on vastuullisempi kuin sinä ja saa täyshuoltajuuden. Voit sitten vanhuskodissa itkeä hylättyä lastas. Sitä vastuunottoa kutsutaan myös aikuisuudeksi.

      No typeryydestä sakotetaan.

    • lapsen paras

      Voit lähteä ihan noin vaan kunhan huolehdit, että lapsi on turvallisesti isänsä huomassa. Ei mikään laki määrää, kumpi vanhemmista huolehtii lapsesta eron tullessa. Jos asia menee liian hankalaksi, niin aina on myös mahdollisuus vapaaehtoiseen huostaanottoon, josta tuon ikäisenä huostaanotettua lasta harvoin enää pidemmän ajan kuluttua palautetaan vanhemmilleen tai ihan totaalinen adoptio, jossa lapsi saa varmasti hyvät vanhemmat ja voitte jatkaa elämäänne ja hankkia ehkä toivottuja lapsia aikanaa kun olette siihen kypsiä.

      Anna toisten moralisoida, mutta sinun tilanteessasi varmaan lähteminen on fiksu ratkaisu ja jos miehesikin haluaa vapautensa, ajatelkaa lapsen parasta ja antakaa hänelle hyvät adoptiovanhemmat, näin on taas yksi ongelmalapsi tulevaisuudessa vähemmän..elä oma elämäsi ..

    • lähde vaan

      Sinun olisikin parempi lähteä tuolla asenteella vain sen kassin kanssa.
      Jos lapsen isäkään ei ole sitoutunut lapsen hoitoon, niin antakaa lapsenne adoptoitavaksi rakastavaan kotiin. Suomessa on paljon perheitä, jotka olisivat ikionnellisia saadessaan elää vauva-arkea kaikkine siihen kuuluvine osineen.
      Itse olen asunut yksiössä vastaavassa tilanteessa ja onnellinen olin.

    • ellen-mellen

      Suunpieksijöistä älä välitä.
      Tilanteesi on nyt paha, ja tarvitset kunnollista apua ja tukea, jota täältä et saa.
      Apua on saatavissa kun hakee, ja toivoa on!
      Käy ihmeessä kertomassa tilanteesi sosiaalihoitajalle, tai puhu neuvolassa terveydenhoitajalle! kerro asiallisesti ja suoraa, miten on, ja ota apu vastaan!
      Sinua ei tulla leimaamaan eikä haukkumaan. Tunnet nyt olevasi umpikujassa etkä näe valoa missään. Ihan suomeksi sanottuna loppuun väsynyt ja ehkä masentunutkin?
      Tilanteesihan on tosi rankka, Monta suurta muutosta pienellä aikaa; yhteenmuutto, yllätysraskaus, yksinhuoltajuus! Siinä on jo kuormaa ja haastetta nuorelle naiselle yli tarpeen.
      Ei ole missään kirkossa kuulutettu että lapsi viedään etkä häntä ikinä enää näe!
      Ei, on monia muitakin ratkaisuja, ja nyt pitäisi mielestäni alkaa siitä, että sekä sinä että lapsi saatte ympärillenne turvalliset raamit ja aikaa levätä.
      Et ole huono äiti, muista se! Olet ihminen jolla on ihmisen tarpeet, rajoitukset ja voimat.
      Otathan yhteyttä esim. juuri neuvolaan tai sitten sos.toimistoon. Myös lähimmän ensi- ja turvakodin puoleen voi kääntyä. Pääasia että alat nyt hakea apua!
      Sinä ja lapsi olette tärkeitä!

      • kokemus-k

        "Tilanteesihan on tosi rankka, Monta suurta muutosta pienellä aikaa; yhteenmuutto, yllätysraskaus, yksinhuoltajuus! Siinä on jo kuormaa ja haastetta nuorelle naiselle yli tarpeen."

        Tuo ap ei kyllä ole yksinhuoltaja. Hänellä on mies joka asuu samassa asunnossa ja on lapsen isä. Ja joka kuulemma pärjää myös hyvin lapsen kanssa.
        Apua tarvitsee siis vain äiti omaan toivottomuuteensa ja masennukseensa.


    • Surullinen äiti

      Toivottavasti aloitus oli vain provo.

    • omansa missannut

      Mistä johtuu tuo käsittämätön buumi eron koittaessa äidin jättää lapsen/ lapset miehelle. Tuntuu että lähipiirissä noita tapauksia on juuri eniten. Minkälainen äiti voi jättää lapsensa -kyllä sitä vaan miettii. Voiko vastaus olla vain -liian nuori.

      • KysynVaan-76

        "Tuntuu että lähipiirissä noita tapauksia on juuri eniten."

        Millaisissa "piireissä" sinä oikein liikut kuin tuollaisia tapauksia on oikein buumiksi asti? Itse en ole kohdannut yhtään moista tapausta. Olisiko noiden henkilöiden elämänhallinta muutenkin vähän heikoissa kantimissa?


    • Pieni pyyntö

      ÄLKÄÄ tehkö lapsia, ennenkuin olette oikeasti aikuisia ja vastuuntuntoisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe