Rajatilapersoonan ja narsistin uhri

Seba3

Aloimme seurustelemaan noin vuosi sitten, maaliskuussa. Tänä aikana nainen petti minua entisensä kanssa ja asia tuli ilmi.. kuitenkin annoin tämän asian olla ja käänsin pääni tulevaan. Hyvin pian selvisi, ettei tämä nainen voinut olla ilman rauhoittavia lääkkeitään/kannabista, koska koki olonsa niin hermostuneeksi. Aluksi en suvainnut hänen kannabiksenpolttoaan kotonani, mutta kun selvisi että hän polttaa sitä sitten muualla, esim miesporukoissa sallin tämän kotona. Naisella oli oma Helsingin kaupungin asunto ollut jo vuosia, mutta oli käyttänyt sitä asuntoa vuosia vain vuokratakseen tätä muille. Nainen tuli asumaan luokseni heti. Parin kuukauden jälkeen nainen kävi väkivaltaiseksi. Väkivaltaa oli monia eri muotoja, aluksi huutamista ja tavaroiden heittelyä, kynsimistä, lyömistä, uhkailua. Olin juuri selvinny edellisestä avioliitosta ja ollut yksin reilun vuoden. Riitoja oli suhteen aikana paljon, ja hyvin monesti jouduin ottamaan kiinni naisesta tai siirtämään hänet kauemmas minusta. Kun hän kävi käsiksi hän yleensä löi, ja jos otin hänet syliini, hän sylki ja puri. Pureminen oli todella lujaa, isoja jälkiä jäi mutta ei palasia lähtenyt irti. Tällöin jouduin ottamaan hiuksista kiinni että pureminen loppuu.. oli kaaoottisia tapahtumia. Kerran hän pelastin hänet lääkkeitten yliannostukselta, kuolettava määrä psykoosilääkkeitä. Nämä hän söi siksi kun lähdin kotoa pois enkä suostunut riiteleen. Hän hajotti 30 minuutissa minkä olin pois niin koko asuntoni, lattia oli täynnä lasinmurusia ja verta. Hän puhui naimisiinmenosta ja lapsista koko ajan, ja selitti kuinka häntä on käyttetty hyväksi nuoruuden aikoina ja yritetty tappaa. Hän ilmoitti suunnittelevansa häitä. Maksoin varausmaksun 200 euroa. Yhden riidan jälkeen, jonka hän itse oli sairauden kuvaan kuuluvana aiheuttanut ilmoitti ettei hän haluakkaan naimisiin. Kului kuukausia ja naisen tila koheni kun hän kävi terapiassa ja lääkärissä jonne olin hänet ohjannut. Minulla ei riittänyt aikaa mihinkään muuhun kuin hänen hyvinvoinnin ajatteluun. Olin syvästi masentunut ja jouduin hakemaan lääkäristä apua. Minulle määrättiin rauhoittavia ja ssri lääkettä, jotka eivät auttaneet yhtään. En käytä alkoholia. Nainen alkoi olla hyvässä kunnossa, kävi salilla ja terapiaryhmissä. Välillä aina entinen persoona kävi pinnassa ja tuli väkivaltaisuuksia. Nämä olivat aina hänen puoleltaan, ainut mihin itse syyllistyin oli tukasta kiinni ottaminen ja pois työntely hänen yritettyä tulla päälle. Sen kerran kun hän oli hajottanut asuntoni, en uskaltanut jättää häntä yksin ja jouduin aina soittamaan poliisit kun hän raivoistui. Poliiseilta kohtelu oli tylyä, jouduin itse yleensä putkaan, koska nainen oli niin hyvä puhumaan. Nyt nainen jätti sitten minut, ihan yhtäkkiä. Oli saanut ulkomailta työtarjouksen. Jäin yksin psyyke täysin hajalla, kasvot ja keho arpineen ja nainen oli juuri lainannut minulta 300 euroa jotka hän jätti maksamatta. Oli hänessä paljon hyvääkin ja vieläkin minulla on ikävä häntä ja tuntuu että rakastan. Ei tässä kirjoituksessa ole varmasti 1/3 asioista mitä hänen kanssaan sattui, mutta näin nopeasti kirjoitettuna tämmöstä on minulle käynyt. Koen että minua on käytetty henkisesti ja taloudellisesti hyväksi. Olen 30-40 vuotias suomalainen mies ja nainen on 30-40 eestin kansallisuuden omaava nainen. Olen fiksu ja kiltti ihminen, näköjään liian kiltti ja sinisilmäinen koska minulle kävi näin. Minulla on ollut useita pitkiä suhteita, kauniita ja fiksuja, yhteiskuntaluokista riippumatta, en ole koskaan katsonut onko ihminen köyhä vai rikas. Olen tämän tilanteen kanssa ihan yksin ja todella masentunut.

4

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

      Et ole ainoa, jolle on näin käynyt.
      Käy juttelemassa lääkärissä ja hakeudu terapiaan, selviät kyllä.

    • Oppeliini1

      Seuraavan kerran, heti ensimmäisen väkivaltaisuuden tapahduttua, lopeta tuttavuus. Kuten tässäkin tapauksessa; Nainen heti alkuvaiheessa toi selvästi ongelmansa esille. Sinä jo silloin huomasit ettei siitä hyvää seuraa.

      On täydellisen tarpeetonta ajan,energian ja henkisten voimavarojen haaskaamista jatkaa ihmisten kanssa jotka ovat niin täysin eri aaltopituudella.Varsinkin kun tiedät omat voimavarasi ja mitä sinä hauluat elämältä.

      Teidän kahden ideologiat olivat Jo alusta alkaen aivan erilaiset.

    • Kohtalotoveri_32

      Voimia sinulle. Itselläni hieman samankaltaisia kokemuksia. Minut jätettiin tuossa vuoden alussa, vajaan kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen, yhdessä asuttiin. Kesällä pahassa riidassa mies otti kurkusta kiinni ja sanoi tappavansa, päästi kyllä irti heti, mutta ahdistushan siitä minulle tuli, varsinkin kun tämän jälkeen miehen äiti soitti ja oli huolissaan, etten minä tee itsemurhaa (mies siis lähti vanhemmilleen tämän tapauksen jälkeen). Mies asui kolme viikkoa pois kotoa, kun pelkäsin häntä, en voinkut kertoa kenellekään ystävälleni, etteivät he ajattelisi pahaa miehestäni ja olin todella ahdistunut. Mies vielä syytti minua väkivaltaisuudestaan, sanoi, että jos en olisi huutanut, ei olisi tehnyt niin. Kävin ammattiauttajalla ja pariterapiassakin kävimme, rakensin toiseen luottamusta takaisin, vaikka mies valehtelikin vaikka kuinka ja paljon ja petti lupauksiaan. Vähän alkoi jo menemään paremmin ja sitten mies lähti toisen naisen matkaan. Tunnen itseni täysin hylätyksi, loukatuksi ja petetyksi. Itse opettelin olemaan pelkäämättä ja luottamaan toiseen taas ja toinen samaan aikaan pettää. En toki itsekään ollut mikään unelmakumppani, suutuin herkästi jne, mutta silti tuntuu todella pahalta, kun toinen pettää luottamuksen noin pahasti.

      Et siis ole ainoa, joka on kokenut jotain vähän vastaavaa, vaikka sinun kohdallasi tuo väkivaltaisuus on ollut jotain paljon pahempaa. Pahinta on se ristiriitaisuus, toisen kanssa ei ollut hyvä, mutta silti on ikävä.

      En tiedä, mikä auttaa, itsekin olen aivan raunioina edelleen. Oletko hakenut ammattiapua? Soita vaikka kriisipuhelimeen tai kriisikeskukseen, sieltä osataan auttaa ehkä keskusteluavun piiriin, itse olen saanut sieltä hieman apua.

      Toivon sinulle voimia ja muista, että ei ollut sinun vikasi, että jäit, sinähän rakastit. Jälkiviisas on hyvä olla, mutta toimit niihin olosuhteisiin parhaasi mukaan.

    • ei ikinä uhri!

      Tiedätkö mikä pisti heti silmään kun aloin lukea?
      UHRI! Nimenomaan. Mutta miksi alistuit uhriksi? Miksi olet edelleen uhri?
      Miksi olet ottanut uhri-identiteetin?
      Totta kai vaadit oikeuksiasi jos sinua vastaan rikotaan. Totta kai haet apua jos tunnet sitä tarvitsevasi. Sehän osoittaa vain sitä, että osaat kyllä pitää huolta itsestäsi ja oikeksistasi.
      Heitä siis tuo uhri-kaapu nurkkaan, ja ala elää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe