Nutrilett

sinkku

Aloitin tänään elämäni ensimmäisen nutrilett kuurin. syy tähän on se, että olen vuodessa lihonut noin 12 kiloa ja en todellakaan pidä nykyisesä ulkomuodostani. takana on painonvartijoita yms.Nykyiset mittani ovat 166/82. Tarkoituksena on olla 2 viikkoa pelkillä pusseilla ja sen jälkeen pikku hiljaa totutella normaaliin ruokaan. tiedän, että paino ei pysy pois, jos en muuta ruokalutapojani. haluaisin nyt kuulla kommentteja nutrilett kuureista ja miten yleensä on onnistuneet.

157

155257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vadelmanutri

      Hei!
      Minäkin aloitin tänään nutrauksen. Ylimääräisiä kiloja minulle taasen on kertynyt jo noin 40 kg, joten tarkoituksenani on olla jopa kuukausia kuurilla. Sen jälkeen jatkan painonvartijoiden pointseilla.

      Itse olen aikaisemmin syönyt nutreja (nutrifast) kaksi viikkoa ja pudottanut sinä aikana 5 kiloa.

      Aluksi vaivasi palelu ja mikreenimäinen päänsärky ja nälkä 2-3 päivää, jonka jälkeen olo tuli keveäksi ja kaikki edellämainitut vaivat katosivat. Lisäksi tuntui siltä että yössä pystyi nukkumaan vain 5-7 tuntia sen jälkeen heräsi pirteänä ylös.

      Nälkä ei kuurin aikana ollut, päinvastoin oli välillä vaikeuksia saada päivän 4 pussia syötyä, kun ei ollut nälkä lainkaan.

      Nutreina söin nutrifastin kana- ja kasviskeittoa, joskus myös nutrilettin patukoita, mm. toffeepatukka maistui syötävältä, mutta muut suklaa tai mansikkajuomat ym. eivät menneet alas.

      Päivän vesimäärän sain aluksi juotua hyvin, myöhemmin vesi rupesi maistumaan puulta, mutta sen sai juotua kun osan siitä joi kuumana osan kylmänä ja osaksi join vihreää teetä vaihtelun vuoksi. Light-mehut ja limsat eivät maistuneet.

      Huonona puolena täytyy sanoa, että mielihaut eivät kadonneet minnekään, ehkä päinvastoin voimistuivat, tosin osa, esim. makeannälkä korvaantui oikean ruoan himolla, esim. ruisleivästä tuli suurimman himoni kohde :) Tietysti teki mieli myös esim. pizzaa ja roskaruokaa, mutta kumma kyllä ei makeisia tai suklaata.

      Tsemppiä sulle yritykseen, olisi kiva kuulla miten sulla menee kuuri, kirjoittele vaikka tänne!

      Vadelmanutri

      • Maikki

        Hei! Minulla on GNLD-firmalta myös Nutrilett-tyyppisiä pusseja. Olen yrittänyt säästää rahaa ja syödä vain pussin päivässä, illalla. Onko todella niin, että syömällä Nutrilett- ym. ateriankorvikkeita, ei ole nälkä. Minäkin alan kokeilla, painoa on runsaasti, BMI tosiaan 40 paikkeilla. Oletko laihtunut jo ja minkä verran?


      • Vadelmanutri
        Maikki kirjoitti:

        Hei! Minulla on GNLD-firmalta myös Nutrilett-tyyppisiä pusseja. Olen yrittänyt säästää rahaa ja syödä vain pussin päivässä, illalla. Onko todella niin, että syömällä Nutrilett- ym. ateriankorvikkeita, ei ole nälkä. Minäkin alan kokeilla, painoa on runsaasti, BMI tosiaan 40 paikkeilla. Oletko laihtunut jo ja minkä verran?

        Hei, neljä päivää olen ollut kuurilla ja kiloja tippunut 1,3, eli kyllä se taitaa mennä 2 kg/vk vauhdilla.

        Tosin sitä sanotaan, että ensimmäisen viikon kilot ovat nestettä ja ne yleensä tulevat takaisin laihdutuksen lopettaesssa, joten kannattaa laihdutttaa, esim. 2 kiloa enemmän kuin mihin pyrkii, niin nesteiden tullessa sitten laihdutuksen lopussa takaisin, ei paino nouse yli halutun.

        Neljäntenä päivänä ei enää ollut nälkä, jolloin olin ilmeisesti kuluttanut omat hiilihydraattivarastot tyhjiin ja elimistö mennyt ketoosiin. Ja silloin ei tosiaan ole nälkä juuri lainkaan. Joskus on jopa vaikeaa syöpä ne määrätyt 4 pussia (Nutrifast) päivässä kun ei ole nälkä. Nutrilettilla vastaava on 5 pussia päivässä.

        Kannattaa kokeilla, jos vaikka soveltuu itselle! Alussa (1-3 pvä) voi tulla heikotusta tai päänsärkyä ja väsymystä mutta se lähtee yleensä veden juonnilla pois.

        Ja n. 4. päivästä alkaen olo on hyvä, tosin uni voi olla aika kevyttä, mutta ei minua ainakaan ole kuurin alun jälkeen väsyttänyt tavallista enemmän...


      • Maikki
        Vadelmanutri kirjoitti:

        Hei, neljä päivää olen ollut kuurilla ja kiloja tippunut 1,3, eli kyllä se taitaa mennä 2 kg/vk vauhdilla.

        Tosin sitä sanotaan, että ensimmäisen viikon kilot ovat nestettä ja ne yleensä tulevat takaisin laihdutuksen lopettaesssa, joten kannattaa laihdutttaa, esim. 2 kiloa enemmän kuin mihin pyrkii, niin nesteiden tullessa sitten laihdutuksen lopussa takaisin, ei paino nouse yli halutun.

        Neljäntenä päivänä ei enää ollut nälkä, jolloin olin ilmeisesti kuluttanut omat hiilihydraattivarastot tyhjiin ja elimistö mennyt ketoosiin. Ja silloin ei tosiaan ole nälkä juuri lainkaan. Joskus on jopa vaikeaa syöpä ne määrätyt 4 pussia (Nutrifast) päivässä kun ei ole nälkä. Nutrilettilla vastaava on 5 pussia päivässä.

        Kannattaa kokeilla, jos vaikka soveltuu itselle! Alussa (1-3 pvä) voi tulla heikotusta tai päänsärkyä ja väsymystä mutta se lähtee yleensä veden juonnilla pois.

        Ja n. 4. päivästä alkaen olo on hyvä, tosin uni voi olla aika kevyttä, mutta ei minua ainakaan ole kuurin alun jälkeen väsyttänyt tavallista enemmän...

        Hei!
        Kuinka nutraamisesi on edistynyt ja kuinka monta - kiloa? Minä olen surffannut siltä ja väliltä, pyrin syömään proteiineja mutta en jaksa luopua leivästä. Jospa aloittaisin ihan oikein Nutrilett-kuurin, tuo seilaaminen taitaa väin jämähdyttää painon paikoilleen. Syötkö monta kananmunaa viikossa, entä lihaa?
        Tsemppiä sinne ja tänne, palataan...


      • Vadelmanutri
        Maikki kirjoitti:

        Hei!
        Kuinka nutraamisesi on edistynyt ja kuinka monta - kiloa? Minä olen surffannut siltä ja väliltä, pyrin syömään proteiineja mutta en jaksa luopua leivästä. Jospa aloittaisin ihan oikein Nutrilett-kuurin, tuo seilaaminen taitaa väin jämähdyttää painon paikoilleen. Syötkö monta kananmunaa viikossa, entä lihaa?
        Tsemppiä sinne ja tänne, palataan...

        Hei!

        Minä olin kuntosalilla ja sain ravintoneuvoja siinä samalla, kehotti lopettamaan nutrauksen. Kokeilin hänen laatimaa kuuria, ja sen avulla on pudonnut toinen kilo. Nyt kuitenkin haluan taas vaihteeksi jatkaa nutrausta, se jotenkin vetää niin mieleensä.

        Kun nutraan, en syö mitään muuta, paitsi 1/2-1 dl vehnäleseitä, että tulee jonkun verran kuituja ja masu pysyy käynnissä. Lisäksi saatan syödä muutaman tomaatin ja kurkkua. Muita en syökä, eikä ne tietääkseni (ei edes leseet) ole sallittuja täysnutratessa, koska muuten päivän kalorimäärä nousee liian korkeaksi eikä elimistö mene "ketoosiin".

        Onnea yritykseen, ja suosittelen tosiaan ihan kunnolla nutraamista, ilman lihaa, kananmunia ym. jos haluaa niitä 2-3 kg/vk tuloksia :D


      • Maikki
        Vadelmanutri kirjoitti:

        Hei!

        Minä olin kuntosalilla ja sain ravintoneuvoja siinä samalla, kehotti lopettamaan nutrauksen. Kokeilin hänen laatimaa kuuria, ja sen avulla on pudonnut toinen kilo. Nyt kuitenkin haluan taas vaihteeksi jatkaa nutrausta, se jotenkin vetää niin mieleensä.

        Kun nutraan, en syö mitään muuta, paitsi 1/2-1 dl vehnäleseitä, että tulee jonkun verran kuituja ja masu pysyy käynnissä. Lisäksi saatan syödä muutaman tomaatin ja kurkkua. Muita en syökä, eikä ne tietääkseni (ei edes leseet) ole sallittuja täysnutratessa, koska muuten päivän kalorimäärä nousee liian korkeaksi eikä elimistö mene "ketoosiin".

        Onnea yritykseen, ja suosittelen tosiaan ihan kunnolla nutraamista, ilman lihaa, kananmunia ym. jos haluaa niitä 2-3 kg/vk tuloksia :D

        Moi! Kerrotko, minkälaisen uuden ohjeen sait kuntosalilta? Onko se joku 1200kcal dietti vai mikä? Minulla paino putosi viime viikolla vain 300g, joten nyt otan Nutripussin esille!
        Kirjoitellaan...
        Oletko käynyt laihdutusklinikan sivuilla? Siellä neuvotaan terveellisiä juttuja laihtumiseen...
        Mainitaan myös VLCD...


      • Vadelmanutri
        Maikki kirjoitti:

        Moi! Kerrotko, minkälaisen uuden ohjeen sait kuntosalilta? Onko se joku 1200kcal dietti vai mikä? Minulla paino putosi viime viikolla vain 300g, joten nyt otan Nutripussin esille!
        Kirjoitellaan...
        Oletko käynyt laihdutusklinikan sivuilla? Siellä neuvotaan terveellisiä juttuja laihtumiseen...
        Mainitaan myös VLCD...

        Hei!
        Sain sellaisen ohjeen, joka sisältää noin 1800 kaloria päivässä. Ohje oli aika summittainen, mutta tässä esimerkkipäivä:

        aamupala: kaurapuuroa lautasellinen 2 viipaletta leipää lisukkeineen

        (välipala: hedelmä)

        päiväruoka: 150 g kanaa tai 2 dl kastiketta 3 perunaa

        välipala: kourallinen (15 kpl) pähkinöitä ja hedelmä tai 2 viipaletta leipää lisukkeineen

        iltaruoka: -sama kuin päiväruoka-

        iltapala: proteiinipitoinen: puuroa rahkaa

        Jokaisen aterian yhteydessä tai jälkeen 4 dl vettä ruokajuoman (rasvatonta maitoa lasillinen pari kertaa päivässä) lisäksi.

        Nutrauksen jälkeen en jaksanut syödä ihan noin suuria annoksia, mutta masu pysyi täynnä, varsinkin kun nuo ruoat syötiin 3 tunnin välein.
        Nyt vaan kuitenkin tekee mieli nutrata, se jotenkin vetää puoleensa :)

        Joo, nyt alkoi nutraus taas, itse olen käynyt www.vapaapudotusta.com :in sivuilla, sieltä löytyy kaikenlaisia laihduttajia ja tunnelma on kannustava, suosittelen! Olen joskus aiemmin käynyt laihdutusklinikan sivuilla, mutta en viime aikoina juuri.


      • Vadelmanutri
        Maikki kirjoitti:

        Hei! Minulla on GNLD-firmalta myös Nutrilett-tyyppisiä pusseja. Olen yrittänyt säästää rahaa ja syödä vain pussin päivässä, illalla. Onko todella niin, että syömällä Nutrilett- ym. ateriankorvikkeita, ei ole nälkä. Minäkin alan kokeilla, painoa on runsaasti, BMI tosiaan 40 paikkeilla. Oletko laihtunut jo ja minkä verran?

        Nyt on siis ollu 1. viikon jälkeen 1 viikko taukoa ja taas 1 viikko nutrattu. Pudotusta yhteensä 4 kg. Mites Maikilla menee?


      • Maikki
        Maikki kirjoitti:

        Moi! Kerrotko, minkälaisen uuden ohjeen sait kuntosalilta? Onko se joku 1200kcal dietti vai mikä? Minulla paino putosi viime viikolla vain 300g, joten nyt otan Nutripussin esille!
        Kirjoitellaan...
        Oletko käynyt laihdutusklinikan sivuilla? Siellä neuvotaan terveellisiä juttuja laihtumiseen...
        Mainitaan myös VLCD...

        Hei!
        Hyvää kuuluu, 18.10 lähtien paino on pudonnut melkein kaksi kiloa. En ole koko aikaa nutrannut, koska minusta tuntuu, etten pärjää niillä pusseilla. Olen liikkunut paljon, uinti on hyvä. Ja annoskoon pienentäminen on hyvä juttu. Mutta Sinulla on kanssa mennyt tosi hienosti, Tsempataan aina täällä palstalla. Kohta lähden taas sauvakävelylle.


      • Vadelmanutri
        Maikki kirjoitti:

        Moi! Kerrotko, minkälaisen uuden ohjeen sait kuntosalilta? Onko se joku 1200kcal dietti vai mikä? Minulla paino putosi viime viikolla vain 300g, joten nyt otan Nutripussin esille!
        Kirjoitellaan...
        Oletko käynyt laihdutusklinikan sivuilla? Siellä neuvotaan terveellisiä juttuja laihtumiseen...
        Mainitaan myös VLCD...

        Hei Maikki!
        Joo, kirjoitellaan vaan tänne :)

        Tuosta sun nutrauksesta... Aluksi (ensimmäiset 1-5 päivää) voi täysnutratessa olo tuntua hieman huteralta ja siltä että ei millään tule pärjäämään pelkillä esim. 4 pussilla nutrifastia, mutta 1 viikon lopussa se helpottuu ja suurin nälkä katoaa ja olo on muutenkin kuin uudesti syntyneellä :) Lisäksi jos tulee päänsärkyä, kannattaa juoda reilusti lisää vettä, nestehukka nimittäin aiheutta mm. päänsärkyä...

        Kannattaa siis kokeilla olla pelkeillä nutreilla ja ehkä syödä jonkun verran kasviksia, sillä silloin pääsee ketoosiin ja kiloja tippuu vauhdikkaammin! Toisaalta toisille ei kyllä nutraus käy, mutta kannattaa kokeilla tosiaan kokonainen viikko, parin päivän aikana olo ei vielä ehdi muuttua paremmaksi...

        Ps. Tuolla Itäkeskuksen Ikivireässä (Plazalla) oli tarjouksessa Naturdietin vlcd- ja lcd-tuotteet. Kävin ostamassa kokeiluksi ja erityisesti ne juomat ja patukat oli hyviä. Tästä lähtien syön nutrifastin 2 kanakeittoa ja naturdietin 2 juomaa (vanilja/mansikka/suklaa) päivässä runsaan veden (> 2 l) kanssa :D


      • Jaaja
        Vadelmanutri kirjoitti:

        Hei, neljä päivää olen ollut kuurilla ja kiloja tippunut 1,3, eli kyllä se taitaa mennä 2 kg/vk vauhdilla.

        Tosin sitä sanotaan, että ensimmäisen viikon kilot ovat nestettä ja ne yleensä tulevat takaisin laihdutuksen lopettaesssa, joten kannattaa laihdutttaa, esim. 2 kiloa enemmän kuin mihin pyrkii, niin nesteiden tullessa sitten laihdutuksen lopussa takaisin, ei paino nouse yli halutun.

        Neljäntenä päivänä ei enää ollut nälkä, jolloin olin ilmeisesti kuluttanut omat hiilihydraattivarastot tyhjiin ja elimistö mennyt ketoosiin. Ja silloin ei tosiaan ole nälkä juuri lainkaan. Joskus on jopa vaikeaa syöpä ne määrätyt 4 pussia (Nutrifast) päivässä kun ei ole nälkä. Nutrilettilla vastaava on 5 pussia päivässä.

        Kannattaa kokeilla, jos vaikka soveltuu itselle! Alussa (1-3 pvä) voi tulla heikotusta tai päänsärkyä ja väsymystä mutta se lähtee yleensä veden juonnilla pois.

        Ja n. 4. päivästä alkaen olo on hyvä, tosin uni voi olla aika kevyttä, mutta ei minua ainakaan ole kuurin alun jälkeen väsyttänyt tavallista enemmän...

        Moikka!
        Mulla kävi mielessä että olisin aloittanut Nutrilett kuurin,mutta ennen sitä päätin ONNEKSI tulla lukemaan teidän kokemuksista ja päätin etten alota sitä. Koska,mä laihduin viikossa 5 kiloa vaikka söin,mutta kävin 5 km lenkkejä 2 kertaa päivässä..
        Eihä tosta o mitään järkeä,jos tuottaa noin "huonoja" Tuloksia. =)


      • nutraillaan

        aloitin tänään 5 päivän nutrilett tehostartin,tilasin netistä,55 euroa.mielenkiinnolla odotan tuloksia viikon päästä,onko paino tippunut?onko jollain kokemuksia kyseisestä kuurista,onnistuitko asian suhteen?


      • sepponen__
        Vadelmanutri kirjoitti:

        Hei Maikki!
        Joo, kirjoitellaan vaan tänne :)

        Tuosta sun nutrauksesta... Aluksi (ensimmäiset 1-5 päivää) voi täysnutratessa olo tuntua hieman huteralta ja siltä että ei millään tule pärjäämään pelkillä esim. 4 pussilla nutrifastia, mutta 1 viikon lopussa se helpottuu ja suurin nälkä katoaa ja olo on muutenkin kuin uudesti syntyneellä :) Lisäksi jos tulee päänsärkyä, kannattaa juoda reilusti lisää vettä, nestehukka nimittäin aiheutta mm. päänsärkyä...

        Kannattaa siis kokeilla olla pelkeillä nutreilla ja ehkä syödä jonkun verran kasviksia, sillä silloin pääsee ketoosiin ja kiloja tippuu vauhdikkaammin! Toisaalta toisille ei kyllä nutraus käy, mutta kannattaa kokeilla tosiaan kokonainen viikko, parin päivän aikana olo ei vielä ehdi muuttua paremmaksi...

        Ps. Tuolla Itäkeskuksen Ikivireässä (Plazalla) oli tarjouksessa Naturdietin vlcd- ja lcd-tuotteet. Kävin ostamassa kokeiluksi ja erityisesti ne juomat ja patukat oli hyviä. Tästä lähtien syön nutrifastin 2 kanakeittoa ja naturdietin 2 juomaa (vanilja/mansikka/suklaa) päivässä runsaan veden (> 2 l) kanssa :D

        Minä tilasin juuri tänään http://www.laihduta-helposti.net/nutrilett/ sta tuommosen 5 päivän pakkauksen ja olen todella innossani nutrihommista. Toivottavasti lähtee käyntiin samalla tohinalla kun teillä!


      • anni-85--

      • Veijo
        anni-85-- kirjoitti:

        Moikka. Minäkin nutraan ja tosi hyvin on alkanut! Blogi löytyy osoitteesta http://anni19.blogspot.com/

        Onko mitään järkeä maksaa kitukuureista jotka tavallisimmin johtavat jojo laihdutukseen kun paljon parempaan tulokseen ja kylläisenä pääsee VHH-ruokavaliolla.


      • Anonyymi
        Vadelmanutri kirjoitti:

        Hei, neljä päivää olen ollut kuurilla ja kiloja tippunut 1,3, eli kyllä se taitaa mennä 2 kg/vk vauhdilla.

        Tosin sitä sanotaan, että ensimmäisen viikon kilot ovat nestettä ja ne yleensä tulevat takaisin laihdutuksen lopettaesssa, joten kannattaa laihdutttaa, esim. 2 kiloa enemmän kuin mihin pyrkii, niin nesteiden tullessa sitten laihdutuksen lopussa takaisin, ei paino nouse yli halutun.

        Neljäntenä päivänä ei enää ollut nälkä, jolloin olin ilmeisesti kuluttanut omat hiilihydraattivarastot tyhjiin ja elimistö mennyt ketoosiin. Ja silloin ei tosiaan ole nälkä juuri lainkaan. Joskus on jopa vaikeaa syöpä ne määrätyt 4 pussia (Nutrifast) päivässä kun ei ole nälkä. Nutrilettilla vastaava on 5 pussia päivässä.

        Kannattaa kokeilla, jos vaikka soveltuu itselle! Alussa (1-3 pvä) voi tulla heikotusta tai päänsärkyä ja väsymystä mutta se lähtee yleensä veden juonnilla pois.

        Ja n. 4. päivästä alkaen olo on hyvä, tosin uni voi olla aika kevyttä, mutta ei minua ainakaan ole kuurin alun jälkeen väsyttänyt tavallista enemmän...

        Itse olen nyt pudottanut Nutriletilla 86kg:sta 68kg:hen vähän alle vuodessa. Ketoosi on onnistumisen avain alussa ainakin itselläni, ketoosidda kun ei tule nälkä. Suurin muutos on hiljalleen tapahtunut omassa suhteessani ruokaan;en pysty dyömään suklaata kuin pari palaa ja irtoksrkit ei maistu ollenkaan. Verisrvot on priimaa ja farkut näyttää hyvältä. Parisuhde ei ole muuttunut eikä rahatilanne parsntunut,mutta itsetunto on kohonnut normaaliksi. Minulle tämä on sopinut, pari kg saattaa tulla takaisin kun palaa normaaliin pienemmin annoksin mutta paino jatkaa hissukseen laskuaan sen jälkeen,näin ainakin minulla ja kolme lasta on ja ikää 47v. Enkä kerkiä liikkumaan muuta kuin työssä.


      • Anonyymi
        Maikki kirjoitti:

        Hei! Minulla on GNLD-firmalta myös Nutrilett-tyyppisiä pusseja. Olen yrittänyt säästää rahaa ja syödä vain pussin päivässä, illalla. Onko todella niin, että syömällä Nutrilett- ym. ateriankorvikkeita, ei ole nälkä. Minäkin alan kokeilla, painoa on runsaasti, BMI tosiaan 40 paikkeilla. Oletko laihtunut jo ja minkä verran?

        voiko diepeetes aloitaa kuurin voisko vastat


    • Pimpula

      Halusit kuulla kommentteja Nuttrilet-kuureilla olleilta ihmisiltä ja mulla ainakin onnistui tosi hyvin kys.kuuri. Olin pelkillä Nuttrilet-pusseilla viikon ja paino tippui n. 2,5 kg. Söin päivässä 3-4 pussia hedelmiä marjoja tarpeen mukaan. Mulla oli kahdenlaisia pusseja, mansikkaa ja parsakeittoa. Ongelmia ei ollut ollenkaan, parsakeitto alkoi kyllä pikku hiljaa tökkimään niin etten pysty nyt millään syömään jäljelle jääneitä pusseja. Parsakeiton hajukin riittää etomaan, mansikkajauhe oli tosi hyvää vaikkakin ensimmäisenä aamuna tuntui olevan pala kurkussa mutta kyllä se siitä ohi meni. Nyt olen Nuttrilet-kuurin jälkeen tarkkaillut syömistäni ja olen ollut laihiksella n. 4 vkoa ja painoa on yhteensä tippunut n. 4 kg. Harrastan liikuntaa kaksi kertaa viikossa; maanantaisin käyn kiinteytysjumpassa n. 45 min. ja keskiviikkona tai torstaina käyn uimassa kilometrin. Toistaiseksi oon jaksanut yllättävän hyvin välttää herkkuja ja siiderin kiusausta. Yritän saada painoni laskemaan 68 kg, saa nähdä kuin käy. Yritähän jaksaa ja voimia sinulle laihdutukseesi!

    • Ensi kesäksi hoikaksi

      Olen nyt kolmatta viikkoa nutriletilla. Kahdessa viikossa paino putosi -5kg. Parit ekat päivät oli vähän hankalia, mutta nopeasti siihen tottui. Unen tarve on ollut pienempi ja olo muutenkin tosi virkku. Olen noudattanut seuraavaa: aamulla kahvia, yksi Tolosen monivitamiini, pussi nutrilettia, päivällä lämmin kuppikeitto vähän vihanneksia, iltapäivällä kahvia ja nutrilet, illalla taas kuppikeitto. Parhaimmat maut ovat mielestäni suklaa ja mansikka ja lämmin kupeista juusto-parsakaali ja katkarapu, mutta makuasioita nämäkin. Makean nälkään olen varannut muutaman nutrilet-patukan, jotka käy aterian korvikkeesta. Lisäksi olen juonut vettä, light-limuja, sokeritonta marjakeittoa. Sauvakävelen reippaasti 4-5 kertaa viikossa n. 5-8 km lenkin. Niin ja tärkein! Kerran viikossa suon itselleni "syömäpäivän", en mässäile, mutta syön tavallista ruokaa. Tämä ihan sen takia, jos on vierailuja tms, niin voin sille päivälle siirtää syömisen. Vältän turhilta selityksiltä ja saan nautiskella yhden päivän. Näin aion jatkaa n. marraskuun loppuun asti. Sitten siirryn painonvartijoiden pisteille, sillä pudotettavaa on vielä n. 35 kg. Tämä sopii minulle ainakin erittäin hyvin! Hyvää jatkoa ja tsemppiä kaikille nutraajille. Kevyttä ensi kesää!!

      • maikki

        Hei! Minäkin yritän syödä Nutrilettea tai vastaavaa. Nälkä tulee, jos en syö leipää. Minäkin liikun paljon, olen päättänyt, että syön vain nälkääni, en muuten. Syötkö paljon vihanneksia Nutrin ohella? Ihailtavaa saavutuksesi, tsemppiä Sinulle ja sitä tässä itsekin kaivataan.
        Katsoitko tiistai-illan Atkins dieetin-ohjelman? Kyllä ihmetellä täytyy, että syödään niin paljon rasvaa ja silti laihtuu. Minä pelkään rasvan ja kananmunien syönnissä kolesterolin kohoamista. onko Sinulla hyvät rasva-arvot?


      • nainen42v
        maikki kirjoitti:

        Hei! Minäkin yritän syödä Nutrilettea tai vastaavaa. Nälkä tulee, jos en syö leipää. Minäkin liikun paljon, olen päättänyt, että syön vain nälkääni, en muuten. Syötkö paljon vihanneksia Nutrin ohella? Ihailtavaa saavutuksesi, tsemppiä Sinulle ja sitä tässä itsekin kaivataan.
        Katsoitko tiistai-illan Atkins dieetin-ohjelman? Kyllä ihmetellä täytyy, että syödään niin paljon rasvaa ja silti laihtuu. Minä pelkään rasvan ja kananmunien syönnissä kolesterolin kohoamista. onko Sinulla hyvät rasva-arvot?

        Minäkin olin ennen oikea leipäsyöppö, mutta ihme kyllä, olen nyt pärjännyt hyvin ilman leipää. Nälän tunnetta en juuri ole kokenut, mielitekoja kylläkin. Olen syönyt lähinnä keitettyjä vihanneksia kerran, kaksi päivässä pussikeiton kanssa. Joku päivä voi mennä pelkillä "litkuilla".
        Monesti olen yrittänyt laihduttaa, mutta aina se on kaatunut pariin ekaan viikkoon. Nyt on tunne, että nyt tai ei koskaan! Neljäs viikko on nyt menossa ja kiloja pois -6,5. Yhdet isot juhlatkin välillä syöty ja juotu.
        En nähnyt Atkins-ohjelmaa, mutta suhtaudun myös epäillen rasvan syöntiin ja pelkäisin kolesterolia. Minulla on rasva-arvot ihan huippuluokkaa, ei ole koskaan ollut koholla. Kävin juuri työpaikkalääkärin juttusilla ja hän sanoi, että minun on turvallista jatkaa tällä tavoin. Minulla tämä systeemi todella toimii, mutta me olemme niin yksilöllisiä. Parasta kannusta tietysti on se, että näkee tuloksia melko nopeasti.
        Tsemppiä sinullekin tosi paljon, me teemme sen, eikö?


    • heissan

      heissan,mistä tätä nutri fett saa?ja onko kallista?

      • laihduttaja

        Nutrilettia myyvät ihan tavaratalot, apteekit ja päivittäistavaraliikkeet. Nutrilett on vain yksi merkki muiden joukossa, vastaava tuote on mm. modifast.
        Paketti maksaa n. 20-25 e ja siinä on n. 15 pussia, eli mitään halpaa se ei ole, mutta vastaavasti säästät ruokakuluissa.


    • noora55

      Minä olen kans päättänyt aloittaa nutriletín kahden viikon kuurin. Mitat on 154 ja 63. Kilot ovat kertyneet niin salakavalasti, että nyt täytyy jo herätä :) haluaisin kans kuulla nutrilettiä kokeilleiden kokemuksia.

      • kymysys

        Korvaako tollanen nutriletti pussi niinkun täysin aterian? Elikkä tuleeko kaikki tarvittavat aineet lähinnä?


      • Onnistunut Nutraaja
        kymysys kirjoitti:

        Korvaako tollanen nutriletti pussi niinkun täysin aterian? Elikkä tuleeko kaikki tarvittavat aineet lähinnä?

        Nutrilettijauheissa on kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet. Jos syöt pelkästään niitä, tarvitset sen 5 pussia päivässä. Pari viikkoa voi olla pelkillä nutrileteilla, mutta sitten pitää lisätä normaali ruoka mukaan, ellet ole lääkärin valvonnassa dietillä. Ainut huono puoli tässä tavassa laihduttaa on se, että jos lopettaa ne kokonaan, alkaa helposti kilot tulla takaisin. Jotain muutosta täytyy siis tapahtua ruokavaliossakin. Itse pudotin nutrileteilla 11 kg 4:ssä kuukaudessa, ja nyt jatkan siitä taas kesän herkuttelujen jälkeen. Minulle se sopi, kaikille ei. Kannattaa kokeilla!


      • Nessa
        Onnistunut Nutraaja kirjoitti:

        Nutrilettijauheissa on kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet. Jos syöt pelkästään niitä, tarvitset sen 5 pussia päivässä. Pari viikkoa voi olla pelkillä nutrileteilla, mutta sitten pitää lisätä normaali ruoka mukaan, ellet ole lääkärin valvonnassa dietillä. Ainut huono puoli tässä tavassa laihduttaa on se, että jos lopettaa ne kokonaan, alkaa helposti kilot tulla takaisin. Jotain muutosta täytyy siis tapahtua ruokavaliossakin. Itse pudotin nutrileteilla 11 kg 4:ssä kuukaudessa, ja nyt jatkan siitä taas kesän herkuttelujen jälkeen. Minulle se sopi, kaikille ei. Kannattaa kokeilla!

        Hei,

        sitä kysyisin, että entäs jos ei syökään aivan viittä pussia päivässä sitä nuttrilettiä? Vaikuttaako se negatiivisesti tapahtuvaan laihdutusprosessiin, hidastaa tms? Tai mitä olisi sitten hyvä syödä pussien ohella, jos koittaa säästää eikä tällöin syö niitä 5 pussia, vaan yrittää syödä esim. vain 2-3 pussia?


      • Onnistunut Nutraaja
        Nessa kirjoitti:

        Hei,

        sitä kysyisin, että entäs jos ei syökään aivan viittä pussia päivässä sitä nuttrilettiä? Vaikuttaako se negatiivisesti tapahtuvaan laihdutusprosessiin, hidastaa tms? Tai mitä olisi sitten hyvä syödä pussien ohella, jos koittaa säästää eikä tällöin syö niitä 5 pussia, vaan yrittää syödä esim. vain 2-3 pussia?

        Siksi pitäis syödä 5 pussia, että saat päivän ravintoaineet, yhdessä pussissa on noin viidennes niistä. Jos syöt tai juot sen 3 pussia, syöt sitten tavallista ruokaa lisäksi.


      • Sina
        Nessa kirjoitti:

        Hei,

        sitä kysyisin, että entäs jos ei syökään aivan viittä pussia päivässä sitä nuttrilettiä? Vaikuttaako se negatiivisesti tapahtuvaan laihdutusprosessiin, hidastaa tms? Tai mitä olisi sitten hyvä syödä pussien ohella, jos koittaa säästää eikä tällöin syö niitä 5 pussia, vaan yrittää syödä esim. vain 2-3 pussia?

        Mä olen syönyt vain kolmea pussia kun en jaksa enempää, syön kyllä lisäksi tomaattia, kaalta, kurkkua ym. "rehuja.

        Hyvin on lähtenyt alkuun, kaksi viikkoa kylläkin tulee vasta huomen.


    • pullero

      heippa kaikille kanssalaihduttajille!
      aloitin tänään nutrilett-dietin. itsellä on intoa ja toivottavasti motivaatio riittää 10 kilon pudotukseen. Ongelmana minulla on se, että nuorena opiskelijana ystävät pyytävät minua ravintolaan syömään ja juomaan enkä tiedä miten kieltäytyä. Tiedän jo mikä häly siitä nousee kun yritän selitellä miksi en tahdo osallistua illanviettoihin. Joskus ihmetyttää että miksi ei riitä että sanoo ettei tahdo tulla, en nimittäin mielelläni julista diettejäni julkisesti...

      on todella kiva kuulla onnistuneiden nutraajien tarinoita. Tsemppiä kaikille!!!!!!!!!

      • Onnistunut Nutraaja

        Sekään ei ole ongelma, jos haluaa välillä juhlia ja herkutella. Juot koko päivän vain nutreja niin kyllä illalla voi vähän revetä. Esi tietty joka päivä, mutta vaikka kerran viikossa. Niin tein minäkin, ja silti sain sen 10 kg pois. Eikä tarvii kertoo kellekään... Toisaalta, jos kertoo siitä kavereillekin, niin se motivoi enemmän yrittämään, eihän sitä kehtaa myöntää, että taas meni mönkään... :-) Tsemppiä!


      • Nutraan.
        Onnistunut Nutraaja kirjoitti:

        Sekään ei ole ongelma, jos haluaa välillä juhlia ja herkutella. Juot koko päivän vain nutreja niin kyllä illalla voi vähän revetä. Esi tietty joka päivä, mutta vaikka kerran viikossa. Niin tein minäkin, ja silti sain sen 10 kg pois. Eikä tarvii kertoo kellekään... Toisaalta, jos kertoo siitä kavereillekin, niin se motivoi enemmän yrittämään, eihän sitä kehtaa myöntää, että taas meni mönkään... :-) Tsemppiä!

        Joo minäkin olen 2viikon nutrauksella ja huomenna loppuu se kokonaan..

        Sääli vaan että on pari repsahdusta tullut syönyt namusia muutamaan pariin kertaan (niinhän sai tehdä) olen syönyt/korvannut pussin lounaaseen koulussa (ei sitä koulussa viitsi AINA nutri nestettä niellä).

        Mutta sen sanon, että se vaikuttaa painon nousemiseen (tuntuu ettei voi edes kasviksia syödä). Minulla tähän asti oli mennyt 4kg ja tuon repsahduksen tulii 3kg.. :/

        Viikonloppuisin se nutraus onnistuu ja painoakin lähtee, koska sillon pystyn vain ja ainoastaan nutri nesteellä olla. Se toimii! jotenka ensi kerralla täytyy rupee nutraamaan kun on pitempi loma.. :D


      • Nutraan..
        Nutraan. kirjoitti:

        Joo minäkin olen 2viikon nutrauksella ja huomenna loppuu se kokonaan..

        Sääli vaan että on pari repsahdusta tullut syönyt namusia muutamaan pariin kertaan (niinhän sai tehdä) olen syönyt/korvannut pussin lounaaseen koulussa (ei sitä koulussa viitsi AINA nutri nestettä niellä).

        Mutta sen sanon, että se vaikuttaa painon nousemiseen (tuntuu ettei voi edes kasviksia syödä). Minulla tähän asti oli mennyt 4kg ja tuon repsahduksen tulii 3kg.. :/

        Viikonloppuisin se nutraus onnistuu ja painoakin lähtee, koska sillon pystyn vain ja ainoastaan nutri nesteellä olla. Se toimii! jotenka ensi kerralla täytyy rupee nutraamaan kun on pitempi loma.. :D

        Korjaukset:

        *syönyt namusia pariin kertaan.
        *tuon repsahduksen takia tulii 3kg.. :/

        Mut hei onse hyvä että joku voi korvata/syödä pariin kertaan vähän myös namusia ja silti laihtua nutrien takia (sääli etten minä voi) mutta sen tiedän, että tän viikonlopun aikana painoa laskee kyllä! jos jatkuisi vielä nutraus kuin pelkästään huomiselle päivälle...


    • uusi nutraaja

      Aloitin tänään nutraamaan ja luin tämän palstan viestit. Olis hauskaa kuulla miten olette onnistuneet.

      • Marylinnea

        On toinen nutraus pv ja paino on hiukan noussut.
        Epäilinkin sitä kun eväitten määrä ja laatu nutrauksessa on suurempi ja kai epäterveellisempi kuin yleensä syön. Patukastakin syön puolet ja toisen puolen myöhemmin. Pusseja on jatkuvasti painettava alas. Jälkiruokaa ja suklaavanukasta en syö juuri koskaan. Huuuuuuuuuu Haaaaaaaaaata.


    • nansku

      Kuulostaa hyvältä.. Olen ½ vuotta ollut syömättä pizzaa,sipsejä,namuja yms ja yrittänyt liikkua paljon.. Tällä on päässyt mukavasti alkuun,eikä enää ees tee tiukkaa olla syömättä "herkkuja". Mutta nyt päätin aloittaa kunnon laihduttamisen.. Huolestuttaa vaan että tulevatko kilot takaisin helposti jos sitten nutrikuurin jälkeen siirtyy taas normaaliin ruokaan.. Tosin syön aika pieniä annoksia. Olen yrittänyt saada mahalaukun pienentymään.

    • n23...

      Olen ostanut itselleni nyt noita nutrilett tuotteita, mansikka ja metsämarjajuomajauhepakkaukset sekä patukoita ja valmista suklaajuomaa. Jostain luin että noita juomajauheita tulis käyttää päivässä 5. Entä jos syön myös patukoita ja valmista suklaajuomaa juon tai muita vastaavia, onko määrä yhä yhteensä 5? Eli onko sama mitä näistä tuotteista käyttää määrän kannalta?

      • minäkin tietää

        Olen ymmärtänyt, että patukat sisältävät energiaa, vitamiineja jne. enemmän kuin pussit. En ole vaan vielä ymmärtänyt sitä suhdetta. Eli jos haluaa syödä esim. yhden tai kaksi patukkaa, niin kuinka monta pussia silloin tulee/saa syödä?


      • ed. kirjoittaja
        minäkin tietää kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että patukat sisältävät energiaa, vitamiineja jne. enemmän kuin pussit. En ole vaan vielä ymmärtänyt sitä suhdetta. Eli jos haluaa syödä esim. yhden tai kaksi patukkaa, niin kuinka monta pussia silloin tulee/saa syödä?

        Löysin omaan ihmettelyyni lisää tietoa osoitteesta: http://www.nutrilett.info/sw4487.asp

        Siellä sanottiin, että patukat sisältävät 30% päivän ravintoaineista ja juomajauheet 20%. Eli olisiko se sitten esim. 30% 30% 20% 20%=100%.yksikköä. Toisaalta jostakin kuulin, että tuotteet sisältävät eri suhteissa ravintoaineita ja niitä ei välttämättä ole hyvä yhdistää. En tiedä sitten, että onko se huhupuhetta tai muistanko väärin.


      • n23....
        ed. kirjoittaja kirjoitti:

        Löysin omaan ihmettelyyni lisää tietoa osoitteesta: http://www.nutrilett.info/sw4487.asp

        Siellä sanottiin, että patukat sisältävät 30% päivän ravintoaineista ja juomajauheet 20%. Eli olisiko se sitten esim. 30% 30% 20% 20%=100%.yksikköä. Toisaalta jostakin kuulin, että tuotteet sisältävät eri suhteissa ravintoaineita ja niitä ei välttämättä ole hyvä yhdistää. En tiedä sitten, että onko se huhupuhetta tai muistanko väärin.

        Joo niinhän tuolla näemmä on että 30% tulee patukoista ja juomajauheista 20%. Taidan nyt sit koittaa niin että lasken noista 100% täyteen ja sillä selvä, silloin harvoin kun koko päivän nutraan....usein korvaan yksittäisiä aterioita.


      • nutraajaksiko?

        Taas mieltäni alkoi askarruttaa uusi nutraus kysymys.Eli olen ostanut noita suklaan makuisia nutrilettjauheita, ja alkanut nutraajaksi tänään. Tavoitteena siis laihtua n.8-9kg,mutta kuinka nopeasti tämän määrän pudotottaminen suunnilleen vie aikaa, jos korvaan yhden pussin päivässä n.140g kokoisella annoksella kalaa?

        Vaikuttaako laihtumisen nopeuteen paljonkin?

        kiitos.


    • mimmul..

      hei olen aloittnaut tänään nutraamaan =).. tosiaan olen vain ottanut nitä suklaan makuisia pirtelöitä, eikä nälkä päätä pakota ainakaan vielä.. 166/83 mittani, ,siitä pois muutama kymppi niin oon tyytyväinen. toivon mukaan tää toimii.. käyn kyllä salilla 2-3kertaaviikossa et auttais pikkasen.. mietityttä vain sitten kun olen lopettanut kuurin millä mallilla jatkan ilman nutreja. miten mitä syön.. ?? mutta jee eka päivä.. katsotaan miten homma pelaa

      • anelisa

        minä aloitin nutrauksen 15.2 ja ihan kokopäivätoimisesti ja aluksi oli päänsärkyä pari päivää nyt ei enää mitään, vaan kerrankin tuntuu siltä et nyt tää ainainen laihdutuskierre loppuu ja onnistun tällätavoin, meinaan nutrata ainakin kuukauden ja jos kaikki on kunnossa kuukauden kuluttua, niin jatkan toisenkin kuukauden.
        Aurinkoa kaikkille teille nutraajaille!!!!


      • anelisa kirjoitti:

        minä aloitin nutrauksen 15.2 ja ihan kokopäivätoimisesti ja aluksi oli päänsärkyä pari päivää nyt ei enää mitään, vaan kerrankin tuntuu siltä et nyt tää ainainen laihdutuskierre loppuu ja onnistun tällätavoin, meinaan nutrata ainakin kuukauden ja jos kaikki on kunnossa kuukauden kuluttua, niin jatkan toisenkin kuukauden.
        Aurinkoa kaikkille teille nutraajaille!!!!

        aloitin tosiaan silloin 15. päiväkö ko .. no kuitenkin 1viiko mennyt. apino ei ole tippunut mutta aineenvaihdunta on vilkastunut.. luulempa että homma toimii mutta todella hitaasti..

        käyn salilla ja viimeiset pari kk olen käynyt vain switchingissä.. näitä lihaksia treenaamassa. eikä p aino ole tippunut vain kiinteytynyt,. eli mun tarttis nyt vaan ruveta polttaa sitä rasvaa niin homma toimisi..
        next time......... lauantaina olen 2viikkoa ottanut nutria..


    • nutraajaksiko?

      Eli, kysyisin montako nutrilett patukkaa on suositeltavaa syödä,jos ei aio käyttää juomajauheita lainkaan?

      Ja toinen kysymykseni kuuluu,voiko nutrilett kuurin aloittaa ilman viiden päivän starttipakettia,jos haluaa pudottaa noin 8kg?

      Kiitos.

      • anelisa

        kun yhdessä patukassa on n.222 kcal ja kokonais kalorimäärä tulee pelkistä pusseista 590, joten eiköhän se ole jotain 2 ja puoli patukkaa.

        Ainakin minä aloitin nutrauksen ilman minkäänlaista starttipakettia, ja hyvin menee, ensimmäisenä viikkona minulta putosi 3,4 kg ja kaikki ei ollut nestettä, koska tätä painon pudotusta on jatkunut ja jokusen kuukauden, ja se vaan jatkuu.

        Aurinkoista kevättä sinulle


      • nutraajaksiko?
        anelisa kirjoitti:

        kun yhdessä patukassa on n.222 kcal ja kokonais kalorimäärä tulee pelkistä pusseista 590, joten eiköhän se ole jotain 2 ja puoli patukkaa.

        Ainakin minä aloitin nutrauksen ilman minkäänlaista starttipakettia, ja hyvin menee, ensimmäisenä viikkona minulta putosi 3,4 kg ja kaikki ei ollut nestettä, koska tätä painon pudotusta on jatkunut ja jokusen kuukauden, ja se vaan jatkuu.

        Aurinkoista kevättä sinulle

        Paljonko Anelisa liikuit silloin ensimmäisellä nutrausviikolla?:O


      • anelisa
        nutraajaksiko? kirjoitti:

        Paljonko Anelisa liikuit silloin ensimmäisellä nutrausviikolla?:O

        koko viikon liikunnat olivat, 1h vesijumppaa, 1,5 kuntosalia,n.2h reipasta kävelyä.
        Työni on melkein kokopäivä kävelyä, joten se myös auttaa asiaa.
        Auttoiko??


      • nutraajaksiko?
        anelisa kirjoitti:

        koko viikon liikunnat olivat, 1h vesijumppaa, 1,5 kuntosalia,n.2h reipasta kävelyä.
        Työni on melkein kokopäivä kävelyä, joten se myös auttaa asiaa.
        Auttoiko??

        Okei.Kiitos anelisa,auttoi :)


    • Supernutraaja

      Lähden tähän nutri peliin mukaan myös. Mistä ootte survivor nutri packinne saaneet edullisimmin tai siis mistä näitä saa yleensä helpoiten? Onko joku tilannu netistä?

      • anelisa

        Mä oon nyt nutrannut kax viikkoo, ja elämä hymyilee, paino putoo, makean himo (joka on mulle kun pakkomielle) on poissa, tarjotuista herkuista ei ole yhtään vaikeeta kieltäytyä!!!!!
        Omat lootani ostan yleensä Prismasta 19.90 loota/15ps. Suosikki makuni on ehdottomasti Forrest Fruits ja siihen vähän vadelmia lisäx.


    • nutraajanaksiko?

      Eli paljonko olette laihtuneet 2kk aikana nutriletilla?Tavoitteenani olisi laihtua n.6-8kg toukokuun alkuun mennessä,mutta onko mahdollista? Aloitin nutrauksen 3pv sitten ja painoa on tippunut 1kg.Painan tällä hetkellä 65kg ja pituutta on 155cm.

      • Nimetön

        Olen pudottanut painoani lokakuusta -2006 25 kiloa, mutta viime kuussa paino jumitti niin että kuukaudessa ei pudonnut kuin 2 kiloa. Joten aloitin Nutrilett-kuurin tehostaakseni painonpudotustani.Käytän 4 pussia päivässä,aamulla puuron,( 2 dl, 120kcal)) vihanneksia 200-300 gr.( 100kcal),yhden vesirinkelin( 110 kcal), kahvia, vettä 2 litraa,ja ulkona syötäessä yhden patukan kahvin kanssa.Yksi patukka on sama kuin kaksi pussia, eli 220 kcal. Pidän visusti varani etten ylitä 800 kcal. vuorokausiannostani.Olen ollut nyt kuurilla 3 päivää, viime yönä oli vielä nälkä , mutta eiköhän se tästä lähde käyntiin.Ylipainoa minulla on yli 40 kiloa, joten nutrauksen lopetettuani jatkan vähäkalorisella ruokavaliollani.
        Halvimmat pakkaukset löysin paikallisesta S- marketista, 19.90 , ja kalleimmat näyttivät olevan apteekissa 24,90. Että silleen.


      • kevätkarhunen
        Nimetön kirjoitti:

        Olen pudottanut painoani lokakuusta -2006 25 kiloa, mutta viime kuussa paino jumitti niin että kuukaudessa ei pudonnut kuin 2 kiloa. Joten aloitin Nutrilett-kuurin tehostaakseni painonpudotustani.Käytän 4 pussia päivässä,aamulla puuron,( 2 dl, 120kcal)) vihanneksia 200-300 gr.( 100kcal),yhden vesirinkelin( 110 kcal), kahvia, vettä 2 litraa,ja ulkona syötäessä yhden patukan kahvin kanssa.Yksi patukka on sama kuin kaksi pussia, eli 220 kcal. Pidän visusti varani etten ylitä 800 kcal. vuorokausiannostani.Olen ollut nyt kuurilla 3 päivää, viime yönä oli vielä nälkä , mutta eiköhän se tästä lähde käyntiin.Ylipainoa minulla on yli 40 kiloa, joten nutrauksen lopetettuani jatkan vähäkalorisella ruokavaliollani.
        Halvimmat pakkaukset löysin paikallisesta S- marketista, 19.90 , ja kalleimmat näyttivät olevan apteekissa 24,90. Että silleen.

        Anteeksi, tekniikka petti, nimimerkkini on " kevätkarhunen", ei suinkaan "nimetön".
        Lisäyksenä edelliseen, olin kuukauden 800 kalorin kuurilla, kaloreita laskien ja seurauksena oli että paino jumitti ja pysähtyi siihen paikkaan. Jospa se nyt lähtisi jälleen liikkeelle kun sai ikäänkuin proteiinia mitä polttaa.Saavutin kyllä paastotilan koska menetin tyystin ruokahaluni, mutta aika oli turhauttavaa koska paino ei pudonnut. Kuinkahan kauan tätä jumitusta olisi kestänyt? Osaako kukaan vastata tähän?


      • anelisa
        kevätkarhunen kirjoitti:

        Anteeksi, tekniikka petti, nimimerkkini on " kevätkarhunen", ei suinkaan "nimetön".
        Lisäyksenä edelliseen, olin kuukauden 800 kalorin kuurilla, kaloreita laskien ja seurauksena oli että paino jumitti ja pysähtyi siihen paikkaan. Jospa se nyt lähtisi jälleen liikkeelle kun sai ikäänkuin proteiinia mitä polttaa.Saavutin kyllä paastotilan koska menetin tyystin ruokahaluni, mutta aika oli turhauttavaa koska paino ei pudonnut. Kuinkahan kauan tätä jumitusta olisi kestänyt? Osaako kukaan vastata tähän?

        Mitäs kuuluu teille/meille nutraajille??


    • laihis:)

      kun kokeilin ekaa kertaa laihduin 2 viikos 5 kiloo?? nyt kysyisin ku olen alottamassa taas tätä tai paremminkin on nyt meneillään pvä 2 ja jos ei tee mieli syödä 5 pussia.. onko pakko??? mitä haittaa???

      • pahaa

        koitin aloittaa nutrilettin kuurin mutta kun maistoin mansikka pirtelöä muutaman kerran enkä saa sitä alas..se maistuu niin kamalalta että oksennan, sekä maistamani toffee-patukka...testaamani allévon suklaa pirtelö oli ihan ok mutta niillä on hirveen vähän valikoimaa...mutta tuon 20€ maksaneen nutrilett pirtelöpaketin heitin roskiin..oli se niin kamalan makuista...suosittelen valion mehukeittoja jossa on 9kcal/100g...


      • nutrix
        pahaa kirjoitti:

        koitin aloittaa nutrilettin kuurin mutta kun maistoin mansikka pirtelöä muutaman kerran enkä saa sitä alas..se maistuu niin kamalalta että oksennan, sekä maistamani toffee-patukka...testaamani allévon suklaa pirtelö oli ihan ok mutta niillä on hirveen vähän valikoimaa...mutta tuon 20€ maksaneen nutrilett pirtelöpaketin heitin roskiin..oli se niin kamalan makuista...suosittelen valion mehukeittoja jossa on 9kcal/100g...

        Hei, ei Valion mehukeitolla voi olla kauaa, siinä ei ole riittävästi vitamiineja jne...

        Nutrilett on aika hyvä. Ja voi vähän lisätä vihannesta tai vaikka omenaa.

        Itselleni on paaston jälkeen tullut uusi makutottumus. Otan kahvin kanssa omenan ja se tuntuu hyvältä... näin on ollut jo muutaman vuoden.


      • Vitavita
        nutrix kirjoitti:

        Hei, ei Valion mehukeitolla voi olla kauaa, siinä ei ole riittävästi vitamiineja jne...

        Nutrilett on aika hyvä. Ja voi vähän lisätä vihannesta tai vaikka omenaa.

        Itselleni on paaston jälkeen tullut uusi makutottumus. Otan kahvin kanssa omenan ja se tuntuu hyvältä... näin on ollut jo muutaman vuoden.

        Suuri pullo Mivitotalia jääkaappiin. Mehukeittoa ja sitä päiväannos, niin oikein hyvä. Siinä lähes kaikkia ravintoaineita päivän tarve. Huomioikaa kumminkin, että 'suositeltu päiväannos' on MINIMI; kannattaa perehtyä tarkemmin, mitä ei ole hyväksi saada liikaa ja millä ei ole yliannostuksesta niin väliä. Kun on ravintoarvot kohdallaan, ei keho huuda tiettyjä ravintoaineita niin, että siitä seuraa lipsahdus. Paneutukaa asiaan, niin helpoimmalla pääsette:)


      • Kokenut nutriletteilija

        Hei!

        Kiva kun muutkin on löytäneet Nutriletin ja VLCD:n hyödyt.

        Yhtään annosta Nutriletin päiväannoksesta ei saa jättää ottamatta, joka on naisilla 5 pussia ja miehillä 6, muutoin vaarantaa terveytensä vakavasti. Jos ihmisen keho ei saa esim. vähintään 60g proteiinia päivässä, alkaa keho syödä lihaksista tarvitsemaansa proteiinia jolloin paino näennäisesti putoaa, mutta ei rasvakudoksesta joka olisi tavoite. Myös sydän on lihas, muistakaa tämä. Puutostaudeista mainittakoon keripukki, joka ei ole mikään sukupuuttoon hävitetty sairaus. Jos haluatte pitää hampaanne suussa ja välttää osteoporoosia niin se jokainen pussi otetaan per päivä, tässä kohtaa ei rahaa säästetä. Normaaliruoasta ihminen saa kuitenkin parhaassa muodossa olevat vitamiini ja hivenaineet jotka ei ole mitään nykyajan kotkotusta, vaan elintärkeitä aineksia kehon toiminnalle. Mehukeittokuurit ovat siis ehdottomasti hengenvaarallisia ja hullujen hommaa siitä syystä.

        Ja kuitenkin kun ottaa huomioon, että nutraus parhaimmillaan maksaa päivää kohti sen noin 6,5e, ja pois jää työpaikkalounaat, kauppalasku, kahvikupposet, pullat drinksut ym ravinteet, ei se olekaan enää niin ihmeellinen summa vuorokaudessa. Nutriletin ohellahan ei ole pakko syödä mitään, mutta sillä linjalla ollessa kannattaa suorittaa suolihuuhtelu jottei suolistoon muodostu myrkkyjä jotka normaalisti eivät syntyisi tavaran liikkuessa koko ajan läpi.

        Kaiken kaikkiaan hyvä systeemi, ja tätä sairaaloissakin käytetään sairaalloisen lihavien laihtumisen aloitukseen (pisimmillään sairaalavalvonnassa oltu 16 vkoa yhtäjaksoisesti), on ihan kelpo systeemi kunhan sitä ei lähde ahneudessaan virittelemään. Tunsin yhden joka veti niin yli että alkoi ajatella säästää jopa nutriletin kalorimäärästä maksimoidakseen laihtumisen, mutta terveyshän siinä heitti ja oli pakko keskeyttää. Tietty määrä kärsivällisyyttä pitää siis hankkia jos ei sitä luonnostaan ole. Kannattaa hankkia kuurin ajaksi siis paljon puuhaa ja muuta ajateltavaa.


    • hämis

      sitä mietin kun tuostahan saa sen päälle 800 kaloria vaan päivässä? jos syö pelkästään nutria, nii onkohan se liian vähän, etenki jos harrastaa liikuntaa siihe lisäks? vai pitäskö syyä vähä normiruokaa lisäks?

    • kokeilleet

      nutrilettia niin, että söisi normaalisti kevyen aamupalan ja lounaan ja loppupäivän söisi nutrilettia, esim. 3 pussia.

      Voiko siis jonkun aterian päivässä korvata nutriletilla, ei kaikkia. Ja tippuuko silloin yhtään paino?

      • ...

        Mulla putos aika hyvin aikoinaan kun söin muuten terveellistä, kevyttä ruokaa ja korvasin "ison" aterian nutrilett-patukalla. Tosin voi olla että siinä laihdutti se, etten yleensä syö sitä terveellistä, kevyttä ruokaa. :D Mutta oli sillä ainakin jokin motivoiva psyykkinen vaikutus. :)


    • kokeillut

      nutrilettia niin, että söisi normaalisti kevyen aamupalan ja lounaan ja loppupäivän söisi nutrilettia, esim. 3 pussia.

      Voiko siis jonkun aterian päivässä korvata nutriletilla, ei kaikkia. Ja tippuuko silloin yhtään paino?

      • uputti

        kilojeni häivyttämisen näin: aamulla vain teetä, klo 11 söin aamupuuroni mustikoiden ja kauramaidon kanssa. klo 14 söin Nutrilett kanakeiton, klo 18 kasviskeiton ja tuossa välillä porkkanaa tai salaattia. Myöhemmin vielä kasviskeiton tai saman puuron kuin puolilta päivin. - Olen iltasyöppö.
        Kaksi viikkoa on mennyt: 4 kiloa pois. Juon paljon teetä ja vettä. Parina päivänä piti juoda kahviakin, kun pääni oli vähän outo. Tämä on ollut niin helppoa, että jatkan nyt tuon 12 päivän syönnin pelkillä Nutrilett´in keitoilla.


    • Elina

      Aloitin tänään tuon Nutrilettin viiden päivän Quickstart-paketin. Tarkoitus oli saada oloa vähän keveämmäksi että vois sitten jatkaa "normaalia" laihdutusta.

      Minkälaisia kokemuksia muilla on tuosta viiden päivän kuurista? Pelkään että paino ei putoa yhtään vaikka kärsin pää kipeänä nälästä ja ummetuksesta päiviä. En kyllä odotakkaan mitään epärealistista useiden kilojen pudotusta mutta oiskohan joku 1,5-2kg vielä mahdollista saada lähtemään tässä ajassa? Vai kannattaiskohan jatkaa kuuria pidempään? (Ehkä kuitenkin kokeilen nyt selviänkö edes näistä ekoista päivistä :D)

      Nyt jo on kyllä nälkä kun kokoajan ajattelee ettei saa syödä mitään muuta kun noita pusseja, pitäs varmaan keksiä jotain muuta ajateltavaa..

      • Miiina

        Mäkin oon harkinnut että aloittaisin pian tän nutrilett-kuurin. Painoa pitäisi saada pois!!

        Ajattelin että jos nyt söisin ekaks vaikka viikon pari kevyesti ja terveellisesti, jonka jälkeen sit aloittaisin parin viikon nutrilett-kuurin... Koska jos mä nyt heti sen aloittaisin, niin varmaan kuolisin ;)

        No mutta, odotan kyl innolla et pääsen sen alottamaan...


      • kaisuli11111

        Nutriletkuurin päiväannos on 800 kcl, mikä tarkoittaa sitä, että normaalipainoinen (n60kg) keskivertonainen jäisi 1200 kcl/pvä vajaaksi. Kilossa rasvaa 7000 kcl ja 5*1200kcl=6000 kcl. Eli periaatteessa painoa(läskiä) ei kuurilla voi tiputtaa kuin vajaan kilon. Omasta painosta ja nesteaineenvaihdunnasta riippuen se saattaa heitellä, mutta noin periaatteessa kuurilla tippuisi 1kg/vko, mikä ei pitemmän päälle ole kovin terveellistä.

        Itse aloitin eilen ja hypin seinille, kun on nälkäää =(((. Jälkiruokavanukas on niin pahaa, ettei sitä saa alas, mutta pirtelöt on kait ok.


      • Insinööri
        kaisuli11111 kirjoitti:

        Nutriletkuurin päiväannos on 800 kcl, mikä tarkoittaa sitä, että normaalipainoinen (n60kg) keskivertonainen jäisi 1200 kcl/pvä vajaaksi. Kilossa rasvaa 7000 kcl ja 5*1200kcl=6000 kcl. Eli periaatteessa painoa(läskiä) ei kuurilla voi tiputtaa kuin vajaan kilon. Omasta painosta ja nesteaineenvaihdunnasta riippuen se saattaa heitellä, mutta noin periaatteessa kuurilla tippuisi 1kg/vko, mikä ei pitemmän päälle ole kovin terveellistä.

        Itse aloitin eilen ja hypin seinille, kun on nälkäää =(((. Jälkiruokavanukas on niin pahaa, ettei sitä saa alas, mutta pirtelöt on kait ok.

        Njaa. Ite oon 92 kiloinen keskivertomies ja viritin viimeks nurtikuurin 500 kaloriin ja lisäsin hieman liikuntaa, jolloin lähti 5 päivässä -6,4kg.

        Nyt kaavailin ottaa uusiksi tupakanpolton lopettamisen kompensoimiseksi ja suosittelenkin kaikille pikku nutraajille että heitätte helvettiin ne suhteellisen arvokkaat laatikot ja syötte jotakin, ihan sama mitä, max 500 nappulan verran. Alkaa tapahtumaan, ja jos ei ole itsekuria niin sitten voitte pysyä läskiperseinä.. Oma tavoiteeni on 10kg viikossa, eikä mitään nesteitä, kevytlimua ja vettä saa lipittää ilman lihomisia niin paljon kuin sielu sietää.


      • Nimetön
        Insinööri kirjoitti:

        Njaa. Ite oon 92 kiloinen keskivertomies ja viritin viimeks nurtikuurin 500 kaloriin ja lisäsin hieman liikuntaa, jolloin lähti 5 päivässä -6,4kg.

        Nyt kaavailin ottaa uusiksi tupakanpolton lopettamisen kompensoimiseksi ja suosittelenkin kaikille pikku nutraajille että heitätte helvettiin ne suhteellisen arvokkaat laatikot ja syötte jotakin, ihan sama mitä, max 500 nappulan verran. Alkaa tapahtumaan, ja jos ei ole itsekuria niin sitten voitte pysyä läskiperseinä.. Oma tavoiteeni on 10kg viikossa, eikä mitään nesteitä, kevytlimua ja vettä saa lipittää ilman lihomisia niin paljon kuin sielu sietää.

        Nuttsss! Läski lähtee sulla noin viimeksi, kokeile kuule mieluummin Atkinsonia tai sen terveellisempää versiota eli South Beachiä. Itse aloitan tällä QStartilla ja sitten painun atkinsonin ja southbeachin rajamaille siten että hiilaireita saa olla kussakin syömässäni tuotteessa max 6g/100g. Kannattaa testata niin olet sinäkin timmissä kesäkunnossa.. ;)


    • moi vaa

      Mistä nutrilett- tuotteita voi ostaa, myydääkö niitä kaupoissa, aptteekeissa vai pitääkö ostaa netistä ?

      • sinny

        Nutrilettia saa hyvinvarustelluista kaupoista esim.useimmista s-marketeista ,apteekeista,ja olen myös löytänyt tarjoustalosta.Itse olen saanut nyt lähes 10 kiloa pois ja kuudes vko menossa.Olen sairaalan painonhallintaryhmässä.Itsekseen ilman valvontaa näin pitkää kuuria ei suositella.


      • styby87
        sinny kirjoitti:

        Nutrilettia saa hyvinvarustelluista kaupoista esim.useimmista s-marketeista ,apteekeista,ja olen myös löytänyt tarjoustalosta.Itse olen saanut nyt lähes 10 kiloa pois ja kuudes vko menossa.Olen sairaalan painonhallintaryhmässä.Itsekseen ilman valvontaa näin pitkää kuuria ei suositella.

        olen myöskin sairaalan painonhallintaryhmäs, itellä menee päin mäkee ko oon lipsunu kuurista ihan liikaa mutta muuten kyllä oon nähny että muut on saanu kyllä hyviä tuloksia, kannattaa kokeilla ja oon samaa mieltä että ei kannata yksin kokeilla pitkää nutrilett kuuria. ite yritän nyt skarpata ja pudottaa kiloja.


      • styby87
        sinny kirjoitti:

        Nutrilettia saa hyvinvarustelluista kaupoista esim.useimmista s-marketeista ,apteekeista,ja olen myös löytänyt tarjoustalosta.Itse olen saanut nyt lähes 10 kiloa pois ja kuudes vko menossa.Olen sairaalan painonhallintaryhmässä.Itsekseen ilman valvontaa näin pitkää kuuria ei suositella.

        sen verran et nutrilettiä saa aikas hyvään hintaan pick'n payst :D siellä aikas usein on tarjouksessakin.


      • P

        Moi,

        len laihduttanut 5päivän nutrilett startti paketilla elämäni aikna 5 kertaa ja aina lähtee 5 päivässä 3,5-5kg ja jos jaksaa jatkaa hyviä tapoja on minulla lähtenyt 2 kk aikana yli 10kg!!!! Vaati motivaatiota ja kuria, siis itsehillintää! Vaikeaa aina 2 ekaa päivää ja nälkä vaivaa, mutta 3. päviänä ei oo enää oleenkaan nälkä. Maksaa n. 28-29e tarjoustalossa paketti jokasisältää kaiken 5 päiväksi! Apteekissa ja stockalla paketti maksaa 40-50€!!! eli kandee ostaa tarjoustalosta ni säästää! lieme on pahan makuisia, olenb ne jättänyt kokonaan pois samoin tomaattipastan, tilalle olen syönyt 2 hedelmää, omenaa tai mandariinia. Suosittelen kaikille, sillä tämä kuuri toimii jos vaan hillitsee itsensä!!


    • ***

      haluaisin kuulla onko kellään kokemusta tai tietoa saako syödä nutrilettia ja tonalinia samaan aikaan, onkohan siitä jotain haittaa?

      • sari61

        Aloitin nutrilet kuurin viikko sitten ja painoa on pudonnut 1,3kg. Pikastartilla painoa lähtee tosi hitaasti jos ollenkaan joten olen vaihtanut patukan tilalle kanakeiton. Nutrilett kuurin aikana ei saisi syödä mitään muuta kuin Nutrilett tuotteita. Ainoastaan pieni määrä tomaattia, kurkkua sipulia ja mausteita on sallittua. Pelkkä Nutriletin nauttiminen saa aikaan ketoosin jonka seurauksena nälän tunne vähenee. Jos syö välillä esim. leipää tai puuroa niin seurauksena on hillitön nälkä ja sen seurauksena tulee kiusaus lopettaa kuuri kokonaan.


      • Anivia
        sari61 kirjoitti:

        Aloitin nutrilet kuurin viikko sitten ja painoa on pudonnut 1,3kg. Pikastartilla painoa lähtee tosi hitaasti jos ollenkaan joten olen vaihtanut patukan tilalle kanakeiton. Nutrilett kuurin aikana ei saisi syödä mitään muuta kuin Nutrilett tuotteita. Ainoastaan pieni määrä tomaattia, kurkkua sipulia ja mausteita on sallittua. Pelkkä Nutriletin nauttiminen saa aikaan ketoosin jonka seurauksena nälän tunne vähenee. Jos syö välillä esim. leipää tai puuroa niin seurauksena on hillitön nälkä ja sen seurauksena tulee kiusaus lopettaa kuuri kokonaan.

        Osaisiko joku sanoa, miten paljon näillä mitoilla olevalla nuorelta naikkoselta lähtisi VLCD:llä jos vetäisi parisen pakettia? Olisiko edes 3kg mahdollista?

        Olen nyt koittanut laihduttaa mutta paino ei putoa ei niin MILLÄÄN! ): Harrastan liikuntaa 3-4krt viikossa(stepperillä tunti, suht nopeatempoisesti) koska olen vuorotyössä, muuten harrastaisin joka arkipäivä. Syön päivässä 1200-1600 kaloria, eikä mitään.. Masentaa! Olisi kiva jos tuolla VLCD:llä saisi edes jonnin verta pois..

        Olen kyllä alunperin laihduttanut 35 kiloa, mutta kevään ja kesän aikana on tullut kiloja lisää 13 kiloa, hirvittää oikein! Synttäreihin(huhtikuussa) mennessä olisi tarkoitus painaa 60-62, ja masentaa kun ei paino liiku .. Joten jos VLCD auttaisi? ):


    • nutraaja

      aloitin eilen Qstartilla, päätä vähän särki ja vähän oli nälkä, olo jo kevyempi kun ei ole syönyt raskaasti. Useat ovat sanoneet nukkuvansa 5-7 tuntia, mutta mulla kyllä oli taju pois 10h. Eilen ruokalistalla oli mansikkapirtelö, kasvisliemi, ½ browniepatukka, ½ toffeepatukka, juustopasta ja vaniljavanukas (yhden liemen jätin pois kun ei ollut nälkä). Mansikkapirtelö oli ihan ok, olisin halunnut tehdä siitä sorbettia mutta pakkaseen ei mahtunut :(. Kasvisliemi oli hyvää, patukat oli ihan ok toffee parempaa, juustopasta meni roskiin parin lusikallisen jälkeen, vaniljavanukas oli myös hyvää, maistui ihan risifrutilta, lisäsin joukkoon pari mustikkaa.

    • Nutraaja myös

      Aloitin eilen myös nutraamisen ja on erittäin hyvä olo! Mulla kävi niin että olin normaalipainoinen ennen seurustelun alkua, mutta kun aloitin seurustelemaan alkasi painoni nousemaan huimaa vauhtia. Melkein 30kg on tullut 3 vuoden aikana eli todella paljon ja oli aika muutokseen. Seurustelun alkuvaiheesta tähän päivään asti on tullut vedettyä niin limsaa kuin sipsejäkin PALJON ja nyt alkasi jo itseäkin oksettamaan. Aina herkkujen jälkeen tulee kauhea itseinho ja alkasin miettiä että mitä järkeä sellaisessa elämässä oikein on?
      Olen pitänyt suurimmasta osasta mitä viiden päivän aloituspakkauksesta löytyy. Ainut on että suklaa- ja toffeepatukat ovat aivan kauheita, eivätkä mene millään alas. Muutenkaan en ole suklaan ystävä ikinä ollutkaan. Myös pirtelöt maistuvat hieman puulta aamuisin mutta yritän silti syödä ne. Huonoa oloa ei ole eikä juuri nälkäkään. Vähän olen syönyt salaattia ja laittanut pakastevihanneksia vähän liemien sekaan. Myös erittäin hyvä vinkki teille jotka pidätte hiilihappojuomista on ostaa sodastream ja tehdä hanavedestä kuplajuomaa ja se myös täyttää enemmän kuin pelkkä hanavesi! :) Mutta erittäin hyvä olo ja aion jatkaa tätä kuuria ainakin 3 viikkoa, jos en enemmänkin ja ajattelin hakea apteekista vielä allin tueksi, jolla pitäisi laihtua vielä yksi kilo jokaista 2 kiloa kohden enemmän. Myös lenkkeiltyä tulee 2krt ainakin päivässä. Pakko on muutenkin koska kotoa löytyy 3 koiraa. :)
      Olisi mahtavaa jos myös nutraajat voisivat pitää tapaamisia ja käydä vaikkapa salilla yhdessä kannustaen toisiaan ihannepainoonsa! Löytyykö muuten Vaasan lähistöltä muita nutraajia?

      • Lasiki

        Mulla lähti tuolla viiden päivän tehostartilla yli 4 kg painoa (nestettähän tuo suurimmaksi osaksi tietysti on). Toivottavasti ei valtavasti nouse, kun aloittaa syömään. Mä söin päivässä aamupirtelön, patukan, pastan, jälkkärin sekä illalla 2 hapankorppua becelillä omenan.

        Mansikkapirtelö oli vaan niin oksettavaa, etten pystynyt sitä syömään. Juustopasta oli myös hirveetä, mutta sen vedin väkisten. Patukat ja suklaapirtelö sekä jälkiruoka olivat hyviä!


      • yks laihduttaja

        saanut myytyä tuotteet??


    • Yks äijä

      Kuusi päivää nyt nutrausta takana ja on niiin nälkä, että näköä haittaa.

      Onko kenelläkään muulla näin ollut?

      • Yks äijä

        Silloin 10 päivää täynnä. Ei tämä kait sovellu miehille, keho huutaa ravintoa koko ajan ja älytön nälkä vaivaa. Jos kokeilen vaan karppausta heti perään, eli elellään sitten kalalla ja kinkulla.


      • Paradisebird
        Yks äijä kirjoitti:

        Silloin 10 päivää täynnä. Ei tämä kait sovellu miehille, keho huutaa ravintoa koko ajan ja älytön nälkä vaivaa. Jos kokeilen vaan karppausta heti perään, eli elellään sitten kalalla ja kinkulla.

        Nutrausta takana nyt 12 päivää ja kiloja poistunut melkein 3. Aloitin 5 päivän starttipaketilla ja sitten siirryin kanakeittoon ja pirtelöihin. Välipaloina menee puolikas patukasta ja sillon tällöin Hynger Control-juoma. Ajatus olisi päästä lähelle 70 kiloa tai peräti alle, nyt aamupaino 73. Tosin aikaa enää 2 viikkoa koska menen leikkaukseen ja hiukan sitä ennen täytyy kyllä syödä tuhdimmin?! Aion kyllä sairaslomalla jatkaa jonkinlaista dieettiä, silloinhan ei muutenkaan tule liikkumalla kulutettua juuri mitään.


      • ijfudhg
        Yks äijä kirjoitti:

        Silloin 10 päivää täynnä. Ei tämä kait sovellu miehille, keho huutaa ravintoa koko ajan ja älytön nälkä vaivaa. Jos kokeilen vaan karppausta heti perään, eli elellään sitten kalalla ja kinkulla.

        juo enemmän vettä! mun pitää juoda melkein 3,5 litraa että pysyn kylläisenä. Tee auttaa muuten kummasti kanssa.


      • Hiuka on

      • bernarda
        Hiuka on kirjoitti:

        4 päivää takana ja ihan järjetön nälkä. Ei tahdo nukutuksi saada. Ostin siis tämän viiden päivän dieetin http://www.verkkokauppa24.com/nutrilett-quick-start-p-14515.html ja painoa lähtenyt noin kilo

        seitsemäs päivä nutrausta meneillään, ja 4kg lähteny! kaks viikkoa aion vielä olla täysnutrauksella, sitten siirryn vhh ruokavalioon. vihdoin saa lähteä nää kilot, mitä oon vuosia yrittäny saada pois! Ketoosiin oli mun vaikea päästä, kun en tajunnu et noissa perus nutreissa on kaloreita 800 per päivä, jolla ei siis tietääkseni ketoosiin pääse. ostin sit vaan noita vlcd nutreja, joista saa siis sen 500 kcal/n 50-60g hiilareita päivässsä, niin vihdoin alan saavuttaa ketoosia tossa eilen.. Ketoosin haluan siis siksi, että nälkä ei tuntuis.. mietin että kun toi ketoosin tärkein osa on se, ettei saa hiilareita enempää ku noin 5og(mielellään vähemmän, vai olenko vääräs??), niin vaihan yhen nutripussin raejuustopurkkiin. vähenee vähän päivän hiilarit ja pääsis syvempään ketoosiin. tsemppiä kaikille nutrailijoille!! Mun kirjotusta saa mielellään kommentoida, ja kyseenalaistaa, ja vastailla kysymyksiin, oon meinaa aika alottelija tässä :)


    • Katriiiina

      ite oon kolmatta vuorokautta nutrilett pusseilla. ajattelin kysästä et tietääkö kukaan tosta pussimäärästä kun ite esim. eilen söin vaan 3 pussia, puolitin yhen pussin aamupalaks koulussa, yhen kokonaisen ruokatauolla ja kahvitauolla lopun puolikkaasta sekä kotona yhden pussin alkuillasta. mutta vettä oon juonu varmaan sen 2-2,5 litraa eikä ollut nälkä edes. sen takia en alkanutkaa sit syömää enempää pusseja. ja kun vertailin ystäväni kanssa joka syö noita laihdutusryhmäntuotteita (cambridge) niin kalorimäärät ja muut ravintoaineet ja vitamiinit on suht saman verran pusseissa ja niitä syödää vaan 3 päivässä.

      onko siis paha jos syö päivässä esim sen 4 pussia? itelläni on ylipainoa semmonen 30kg.
      ja tiedän, että paketin kyljes lukee 5 pussia. mutta olisiko tehokkaampaa jos syö 4 pussia. tietenkin omaa hyvinvointia ajatellen, jos ei ole nälkä eikä huono-olo niin jättäis sen siihen 4-3 niinku noissa toisissa laihdutuspussiruuissa.

      mut tosiaan, kolmas vuorokaus kohta paukahtaa täyteen ja olo alkaa olemaan jo parempi. päänsärkyä on vähän ollut mut ihanan kevyt olo eikä nälkä kyl nyt kauheesti oo vaivannu kun osannu vettä juoda. :) mustaa kahvia oon vetäny muutaman kupin päivässä, sehän ei kai haittaa tietääkseni nutrailua:)

      • olla vaikeaa !

        Siis ohjeissa lukee 5 pussia, jotka syömällä saa tarvittavat mikroravinteet. Jos syö vähemmän, saa tarvittavaa määrää vähemmän mikroravinteita (ja proteiinia). Ei tämä ole vaikeaa. Siis: syö ne kaikki käsketyt pussit nyt vaan. Sillä tavoin homma menee terveellisimmin - ja lihaskato pienenee. Ei ne ohjeet ihan turhan takia siellä ole.

        Myöskään mitään havaittavaa nopeutumista laihtumisen kannalta ei tule, jos nautit pussin vähemmän.

        Järki käteen !


      • Katriiiiiina
        olla vaikeaa ! kirjoitti:

        Siis ohjeissa lukee 5 pussia, jotka syömällä saa tarvittavat mikroravinteet. Jos syö vähemmän, saa tarvittavaa määrää vähemmän mikroravinteita (ja proteiinia). Ei tämä ole vaikeaa. Siis: syö ne kaikki käsketyt pussit nyt vaan. Sillä tavoin homma menee terveellisimmin - ja lihaskato pienenee. Ei ne ohjeet ihan turhan takia siellä ole.

        Myöskään mitään havaittavaa nopeutumista laihtumisen kannalta ei tule, jos nautit pussin vähemmän.

        Järki käteen !

        Ihan vaa sen takii kyselin täällä et jos jollai ois ollu KOKEMUKSIA. koska esim cambridge kuurissa syödään vaan se 3 pussia päivässä ja ravintoarvot niissäkin on suunnilleen samat.

        et jos ois saanu muilta kommentteja ku näitä "älä ole idiootti vaan lue kyljestä"-kommentteja. ja jos aiempi kirjottaja ei sitä tajunnu vaikka kirjotin omaa viestiini ETTÄ TIEDÄN OHJEET MUTTA... :)

        se cambridge on osoittautunut ainakin nutrilettia tehokkaammaksi. ihan vaan sen takia kyselin et oisko mahdollista saada nutriletistäki vielä tehokkaampaa jos rajaa sen 4 pussiin ku se mulle ainaki riittäis iha hyvin :)


      • !eejeeJ
        Katriiiiiina kirjoitti:

        Ihan vaa sen takii kyselin täällä et jos jollai ois ollu KOKEMUKSIA. koska esim cambridge kuurissa syödään vaan se 3 pussia päivässä ja ravintoarvot niissäkin on suunnilleen samat.

        et jos ois saanu muilta kommentteja ku näitä "älä ole idiootti vaan lue kyljestä"-kommentteja. ja jos aiempi kirjottaja ei sitä tajunnu vaikka kirjotin omaa viestiini ETTÄ TIEDÄN OHJEET MUTTA... :)

        se cambridge on osoittautunut ainakin nutrilettia tehokkaammaksi. ihan vaan sen takia kyselin et oisko mahdollista saada nutriletistäki vielä tehokkaampaa jos rajaa sen 4 pussiin ku se mulle ainaki riittäis iha hyvin :)

        Aloitin tuon Nutrilettin 5 päivän tehostartti-paketin maanantaina (26.7.). Olen 166 cm pitkä ja paino oli maanantai-aamuna 75,9 kg. Olo on ollut jo pitkään tukala ja kun suurinosa vaatteista on 38-kokosia, niin vaatevalikoima on rutkasti kaventunut ja haluan taas tuntea oloni kevyemmäksi ja kroppani enemmän omakseni. Kokeilen aluksi viikon verran ja jos homma tuntuu toimivan, niin jatkan vielä viikon ja sitten siirryn pikkuhiljaa osittain kevyeeseen ruokailuun ja korvaan edelleen osan aterioista korvikkeilla (töissä niiden käyttö on osoittautunut tosi käteväksi!).

        Yllätyin siitä, miten hyvin nuo tuotteet ovat pitäneet nälkää. Olen noudattanut ohjeita ja nälkä on pysynyt poissa eli aamulla klo 7 aamupalaksi pirtelö, välipalaksi tomaattiliemi klo 9.30, lounaaksi patukka klo 11.30, välipalaksi kasvisliemi klo 14 ja päivällispasta/keitto jälkiruoka n. klo 17. Olen juonut todella paljon vettä (ihan jo pelkästään helteiden takia) ja illallakaan ei ole ollut nälkä, tosin vettä olen juonut iltaisin melko paljon.

        Ainoa ongelma tuossa startti-paketissa on ollut nuo päivällis-tuotteet eli juustopasta, kananuudelikeitto ja tomaattipasta. Ne on jotenkin niin ällöttävän makuisia, kun ne tehdään maitoon, enkä voi sietää maitokeittoja. Tänään en vaan pystynyt parin lusikallisen jälkeen syömään tomaattipastaa, kun se oli niin pahaa. :( Niitä en siis enää alas saa, joten meinasin hakea korvikkeeksi esim. pirtelöjä lisää. Täytyy nyt vielä tutkia vähän noita eroja eri tuotteissa..

        On kiva lukea muidenkin kokemuksia!! (Ekaa kertaa ylipäänäs kirjottelen mihinkään keskustelupalstalle.)


      • Katriiiiiina
        !eejeeJ kirjoitti:

        Aloitin tuon Nutrilettin 5 päivän tehostartti-paketin maanantaina (26.7.). Olen 166 cm pitkä ja paino oli maanantai-aamuna 75,9 kg. Olo on ollut jo pitkään tukala ja kun suurinosa vaatteista on 38-kokosia, niin vaatevalikoima on rutkasti kaventunut ja haluan taas tuntea oloni kevyemmäksi ja kroppani enemmän omakseni. Kokeilen aluksi viikon verran ja jos homma tuntuu toimivan, niin jatkan vielä viikon ja sitten siirryn pikkuhiljaa osittain kevyeeseen ruokailuun ja korvaan edelleen osan aterioista korvikkeilla (töissä niiden käyttö on osoittautunut tosi käteväksi!).

        Yllätyin siitä, miten hyvin nuo tuotteet ovat pitäneet nälkää. Olen noudattanut ohjeita ja nälkä on pysynyt poissa eli aamulla klo 7 aamupalaksi pirtelö, välipalaksi tomaattiliemi klo 9.30, lounaaksi patukka klo 11.30, välipalaksi kasvisliemi klo 14 ja päivällispasta/keitto jälkiruoka n. klo 17. Olen juonut todella paljon vettä (ihan jo pelkästään helteiden takia) ja illallakaan ei ole ollut nälkä, tosin vettä olen juonut iltaisin melko paljon.

        Ainoa ongelma tuossa startti-paketissa on ollut nuo päivällis-tuotteet eli juustopasta, kananuudelikeitto ja tomaattipasta. Ne on jotenkin niin ällöttävän makuisia, kun ne tehdään maitoon, enkä voi sietää maitokeittoja. Tänään en vaan pystynyt parin lusikallisen jälkeen syömään tomaattipastaa, kun se oli niin pahaa. :( Niitä en siis enää alas saa, joten meinasin hakea korvikkeeksi esim. pirtelöjä lisää. Täytyy nyt vielä tutkia vähän noita eroja eri tuotteissa..

        On kiva lukea muidenkin kokemuksia!! (Ekaa kertaa ylipäänäs kirjottelen mihinkään keskustelupalstalle.)

        Nonni. Nyt on sit nutrattu 10 päivää. painoa lähteny n. 6kg. Oon tosi tyytyväinen ja sukulaiset sanonu et näkyis kasvoista et on laihtunu. Ite en huomaa eroa, kun suurin osa kuitenki nesteitä. Ollu tosi hyvä olo kyllä. Ekoina päivin oli pää kipuu mut se hävis täysin sit siin 3-4 päivän jälkeen. Oon syöny pelkkiä pussia. alussa söin 3-4 pussia, ja join paljon vettä, sitten oon yrittäny laittaa itteni syömään sen 5 pussia päivä. Eilen sorruin syömään 2 tomaattia :) Mut onneks vihannekset oliki sallittuja mut meinaan jatkaa pelkkää pussittelua parisen viikkoo vielä. :)

        Tsemppiä kaikille nutraajille. Kuha alun voittaa nii hyvin menee :)


      • Nutri123
        Katriiiiiina kirjoitti:

        Nonni. Nyt on sit nutrattu 10 päivää. painoa lähteny n. 6kg. Oon tosi tyytyväinen ja sukulaiset sanonu et näkyis kasvoista et on laihtunu. Ite en huomaa eroa, kun suurin osa kuitenki nesteitä. Ollu tosi hyvä olo kyllä. Ekoina päivin oli pää kipuu mut se hävis täysin sit siin 3-4 päivän jälkeen. Oon syöny pelkkiä pussia. alussa söin 3-4 pussia, ja join paljon vettä, sitten oon yrittäny laittaa itteni syömään sen 5 pussia päivä. Eilen sorruin syömään 2 tomaattia :) Mut onneks vihannekset oliki sallittuja mut meinaan jatkaa pelkkää pussittelua parisen viikkoo vielä. :)

        Tsemppiä kaikille nutraajille. Kuha alun voittaa nii hyvin menee :)

        Moi,

        Mulla nyt menossa Quikstartin 4 pv ja ihan ok on mennyt. Ensimmäisinä päivinä kovaa päänsärkyä, mutta se mennyt onneksi ohi. Aluksi ajattelin olla 2 vkoa pelkillä nutreilla, mutta täytyy myöntää, että on ollut pakko soveltaa hieman, kuitenkin niin ettei päivän kalorimäärä ylitä 800 Kcal.

        Ainut ongelma on ollut nuo 3 tunnin ruokavälit, niihin kun en pysty kunnolla, eli saattaa ruokailuväli venähtää jopa 4,5 h kiireen takia.

        Patukat on aika tiviitä paketteja eikä ne oikein meinaa maistua, en muutenkaan suklaan ja makean ystävä ole lainkaan. Lounaan oon korvannu mm. 100 g tonnikalaa vedessä 100 g raejuustoa, kaloreita yhteensä 184 kcal ja täyttää tosi pitkäksi aikaa ja on erinomainen proteiinin lähde.

        Painoa muutamassa päivässä lähtenyt n. 2 kg, samaan aikaan oon Detox-kuurilla, joka auttaa aineenvaihdunnan käynnistämisessä.

        Nutreja ja muita valmisteita on 15 pv valmiina, sen jälkeen siirryn varmaankin VHH-ruokavaliolle.

        Tietääkö kukaan mikä on kaloriraja, jossa ketoosi saavutetaan? Käsittääkseni 800 Kcal/ pv ei vielä ole ihan ketoosirajassa? Tiedän vaan minkä verran syön kun muutan nutrien jälkeen ruokavalion. ;) Ja proteiini on niiin kunkkuaine, tekee hyvän ja kylläisen olon, vähärasvainen raejuusto on pop! :)

        Tsemppiä nutraajat!


      • jes.
        Nutri123 kirjoitti:

        Moi,

        Mulla nyt menossa Quikstartin 4 pv ja ihan ok on mennyt. Ensimmäisinä päivinä kovaa päänsärkyä, mutta se mennyt onneksi ohi. Aluksi ajattelin olla 2 vkoa pelkillä nutreilla, mutta täytyy myöntää, että on ollut pakko soveltaa hieman, kuitenkin niin ettei päivän kalorimäärä ylitä 800 Kcal.

        Ainut ongelma on ollut nuo 3 tunnin ruokavälit, niihin kun en pysty kunnolla, eli saattaa ruokailuväli venähtää jopa 4,5 h kiireen takia.

        Patukat on aika tiviitä paketteja eikä ne oikein meinaa maistua, en muutenkaan suklaan ja makean ystävä ole lainkaan. Lounaan oon korvannu mm. 100 g tonnikalaa vedessä 100 g raejuustoa, kaloreita yhteensä 184 kcal ja täyttää tosi pitkäksi aikaa ja on erinomainen proteiinin lähde.

        Painoa muutamassa päivässä lähtenyt n. 2 kg, samaan aikaan oon Detox-kuurilla, joka auttaa aineenvaihdunnan käynnistämisessä.

        Nutreja ja muita valmisteita on 15 pv valmiina, sen jälkeen siirryn varmaankin VHH-ruokavaliolle.

        Tietääkö kukaan mikä on kaloriraja, jossa ketoosi saavutetaan? Käsittääkseni 800 Kcal/ pv ei vielä ole ihan ketoosirajassa? Tiedän vaan minkä verran syön kun muutan nutrien jälkeen ruokavalion. ;) Ja proteiini on niiin kunkkuaine, tekee hyvän ja kylläisen olon, vähärasvainen raejuusto on pop! :)

        Tsemppiä nutraajat!

        hei kaikki nutrilettin käyttäjät.

        kirjoitan kannustaakseni teitä! eli sain nutrilett-shakeilla 6 kiloa pysyvästi pois heinäkuussa. käytin vain nutrilett-tuotteita ja sitten korvasin 2pussia päivässä lämmin kuppi -keitoilla. elokuu meni sitten syödessä kaikkea ihan muuta, mutta paino on pysynyt pois! nyt syksyn takia ajattelin taas lähteä nutrauslinjalle, aion saada kuukaudessa 8 kg pois. toki aion esim. vkoloppuisin syödä muutakin ruokaa, etten ihan kuihdu. :D

        mutta nutrilett toimii, kun vaan osaa pitää halunsa kurissa! eikä ne herkut enää parin viikon tauon jälkeen edes maistu!

        nutrilett pienimuotoinen liikunta ( 30min zumbaus/ kävely / pyöräily) päivittäin on hyvä yhdistelmä. huomasin itse, että nutraus tekee väsyneeksi. eli liikuntaa mukaan, koska se tunnetusti piristää! :) paljon enempää ei vaadita. kroppa kiinteytyy ja läskit katoaa!

        terkuin re-nutraaja

        ps. kirjottelen tänne kuukauden kuluttua, miten tavoitteeni kävi.


      • omppuoon
        Katriiiiiina kirjoitti:

        Ihan vaa sen takii kyselin täällä et jos jollai ois ollu KOKEMUKSIA. koska esim cambridge kuurissa syödään vaan se 3 pussia päivässä ja ravintoarvot niissäkin on suunnilleen samat.

        et jos ois saanu muilta kommentteja ku näitä "älä ole idiootti vaan lue kyljestä"-kommentteja. ja jos aiempi kirjottaja ei sitä tajunnu vaikka kirjotin omaa viestiini ETTÄ TIEDÄN OHJEET MUTTA... :)

        se cambridge on osoittautunut ainakin nutrilettia tehokkaammaksi. ihan vaan sen takia kyselin et oisko mahdollista saada nutriletistäki vielä tehokkaampaa jos rajaa sen 4 pussiin ku se mulle ainaki riittäis iha hyvin :)

        Vastaan tähän viestiin tosi myöhään, kun nyt näitä vasta lueskelin, mutta jospa tästä olisi lisätietoa jollekin...

        Eli Cambridgen yksi pussi sisältää enemmän "tavaraa", kuin ne, joita syödään 5 kertaa päivään. Olen aikanaan painonvartijoiden pistelaskimella laskenut kyseisten kuurien pistemäärän ja cambridgen 3 pussin kalorimäärä vastaa esim. nutriletin tai naturdietin 5 pussin kalorimäärää, heittoa saattaa olla muutama kymmenen kaloria eli pisteissä käytännössä 0,25 -0,5. Eli kannattaa syödä se määrä, mitä ohjeissa sanotaan, ihan jo oman terveydenkin vuoksi. Kyllä vlcd -kuureilla kalorimäärä menee jo tarpeeksi alas muutenkin. :)

        Itse olen siis aikanaan cambridge-kuurilla tiputtanut 3,5 viikossa 10 kg ja myöhemmin Painonvartijoissa 7,5 kg. Silloin tällöin olen myös korvaillut aterioita noilla naturdietin ja nutriletin tuotteilla ja sen takia olen niitä pistemääriä laskeskellut.

        Tsemppiä kaikille nutraajille!


    • laihduttaja

      hyvät ihmiset, nutrilett ei ole mikään ihme laihdutus menetelmä, vaan perustuu ihan tasan tarkkaan siihen, että kun kulutus ylittää energian saannin, paino putoaa! elikkäs tämä tapa on vaan hyvä tapa päästä alkuun ja helppo kontrolloida kalorimäärää elimistössä, samalla saaden kaikki päivän tarvitseman ravinnon! eli itse voi myös kontrolloida kaloreita, rasvoja, hiilihydraatteja ja proteeneita, mikäli on motivaatiota laskea paljon tarvitset päivässä!

      normi enrgian päiväkulutus (eli vaikka et liikkuisi yhtään mihinkään) aineen vaihdunnassa naisilla on noin 1500kcal kun taas miehillä on noin 2000kcal!
      elikkäs, esim tuolla 5 päivän quick start paketilla tulet saamaan päivässä vain 818kcal jos täysnutraat. mutta kilot tulevat varmasti takasisin jos keho on tottunut elämään noin vähällä energialla, mikäli ruokailutottumuksiaan ei muuta!!

      myös liikkuminen on välttämätöntä jotta kulutus lisääntyisi ja kun kuurin jälkeen alkaa siirtymään PIKKUHILJAA JA VAROEN normaaliin ruokavalioon, tulee laskea myös tarkkaan kalorit ja kulutus ja myöskin rasvojen ja hiilihydraattien määrää kannattaa erityisesti tarkkailla (nopeat hiilarit minimiin)

      joten niinkun muissakin kuureissa, liikunta on välttämätöntä! ei ole mitään ihme tabletteja tai muuta, vaan laihtumiseen on vain yksi tie ja se on MOTIVAATIO! siksi suosittelenki hankkimaan tietoa mitä kannattaa syödä ja mitä ei ja paljon painat yms.

      noista salidieeteistä vielä sen verran, että tottakai salilla saattaa jopa nousta paino tai vaikka sillä tippuisi vaan 2kg kuukaudessa niin se ei meinaa sitä että et olisi laihtunut!! saat salilla lihasmassaa joka nostaa puntarin lukemia, mutta mitä tulisi erityisesti salilla seurata on RASVAPROSENTTI!! ei puntari..

    • Yllättynyt

      Alotin eilen 5 päivän Nutriletkuurin ja jo nyt ihmeekseni on lähtenyt 2kg.Olo tosi
      hyvä ja kevyt.En ole aikaisemmin näihin juttuihin uskonut,mutta näyttää toimivan.
      Saas nähä mitä vaaka näyttää 5 päivän jälkeen.

    • re-nutraaja

      re-nutraaja unohti täysin tulla kertomaan kokemuksiaan kuukauden kuluttua. nyt on vierähtänyt jo pari vuotta... :D mutta etsin tämän siksi, että halusin tulla kertomaan nykyisestä tilanteestani. nutrilett todella muutti elämäni: nyt mennään 20 kg hoikempana! olo on mahtava! nutrilett liikunta herkuttelut kohtuullisessa määrin. hyvänä vinkkinä: tiedän, että joskus tekee mieli herkutella. itse olen vähentänyt herkuttelua runsaasti. jos ennen söit suklaalevyn, osta nyt vain suklaapatukka! tai jos vähempi riittää, syö sekin puoliksi kaverin kanssa. et tarvitse enempää, vaikka niin luulet! :) taas on aika nutrauksen.... ulkomaan reissulla ja jouluna kertyi kiloja muutama, joten nyt ajattelin taas ottaa nutrilett-shakerin kaverikseni! tavoitteena saada sellanen 6kg pois. :)

    • paulita74

      Hi there,
      I need your help
      I am on Nutrilett diet for about 5 days and I weight myself tonight and it seems to me I put on a couple of houndred of grams:(. I did not eat anything else but Nutrilett but I drank tee in addition. I am over 35 years old, 160cm and 68kg, my BMI is 26 and I want to go back to normal. Please, help me explain why am I not loosing weight?

      Thank you very much!

    • kyynel10

      eiks nutrilett-paketin tilalle kävis lämmin kuppi keitot kun niissä on paljon eri makuvaihtoehtoja ja tulisiko ne halvemmaksi kuin nutrilett

    • .

      Ei käy, ei niissä ole samalla tavalla laskettu hivenaineita, vitamiineja ym.

      Lämmin kuppi ei ole VLCD-tuote, ei laisinkaan

    • lihava.

      saako noita nutrilett-juttuja ostaa alaikäset?

      • piki

        ei voi. Aikuisille ja terveille tarkoitettu.


    • nutraaja

      Nutraan nyt kolmatta viikkoa,huomenna itseasiassa tulee kolme täyteen,paino on tippunut mahtavasti 9kg. olen niin onnellinen!!!!

      • Tasapainoilu alkaa

        Onnittelut saavutuksesta. Kannattaa suunnitella tarkkaan nutrauksen jälkeistä ruokavaliota. Paino nousee erittäin herkästi nutrauksen jälkeen, jos et ole tarkkana syömisen suhteen. Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa ja laskemaan kalorit. Laske vaikka netistä löytyvillä laskureilla mikä on uudessa painossasi sopiva päivittäinen kalorimäärä ja koita syödä sen mukaisesti.


    • uusinutraaja

      Moi laihduttajat! :p

      Aloitin kans tänään nutrauksen. Paino on noussut sen verran että jotain oli keksittävä. Nyt oon syönyt pari pussia nutrifast suklaanmakua, ja mielestäni on hyvää! Ei puistattanut -ainakaan vielä. Kuinka paljon te ootte liikkunut kuurin aikana? Olisiko hyvä harrastaa esim. aerobista liikuntaa?

      Tsemppiä kaikille! :)

    • tarkan markan

      Nutriletit kannattaa osataa netistä - aika suuriakin hintaeroja nimittäin on. esim. http://www.terveysteekki.fi/tuotemerkit/nutrilett.html myy isompia paketteja a saa siten poljettua kappalehintaa todella. Kannattaa vilkasta ja tehdä hintavertailua - kaikkialla on myynnissä samat tuotteet nimittäin.

    • mustikki1

      Moikka Nutraajat! tänään se alkaa, minä aloitan kanssa nutrilleilla, on ylipainoa niin paljon, ja olen lukenut ja kuulut n.95% pelkkää hyvää, nyt vaan kauppaan ostaa tuotteet ja katellaan mihin tää johtaa !:)

    • mustikki1

      5 päivä menossa, ja 6kg kevyempänä!!! :)) suklaa shake ihan hirveen makuista mutta vanilia hyvää, ja ihastuin kanakeittoon:)

    • huippu4

      Hei!
      Olen korkealle tähtäävä kamppailulajien harrastaja, joka treenaa 4-6 kert/vk, eli paljon reeniä ja kipua. Kysymykseni kuuluukin, että sopiiko Nutriletin käyttö paljon energiaa vaativalle urheilijalle joka haluaa pudottaa painoaan noin 2-4 kiloa. Minua askarruttaa dietin pieni kalori määrä ja pelkäänkin, että kehoni voisi ruveta ottamaan energia varantoja muualta, vaikkapa lihaksistani. Voiko näin käydä? Jos näin on toimisiko dietti lisäämällä siihen pieniä määriä muuta ravintoa(kuten kasviksia,hedelmiä,kalaa,kanaa) vai menettääkö dietti silloin merkityksensä? Ja entä jos dietti olisikin sovelias, niin kumpi olisi siinä tapauksessa kannattavampi dietti, juoma dietti vai patukka dietti?

      Painan siis 64kiloa ja tarkoitukseni olisi saada itseni 60 hujakoille. Kannattaako minun edes harkita kysesitä tuotetta?

      • ketoosi3

        Ei kannata aloittaa näin vähäkalorista dieettiä mikäli noin paljon meinaat harrastaa tai lisää ainakin proteiinia(mielellään myös hiilaria) dieettiisi paljon. Näin vähäinen kalorimäärä ei riitä vaativalle urheilijalle ja sen huomaat hetken päästä treenituloksista. Ilman lisäproteiinia tämä dieetti alkaa varmasti syömään lihaksiasi ja ilman hiilaria itsellä kuntosalitulokset laskivat todella pahasti! Eli harkitse vielä mikä dieetti sopisi noinkin pieneen painonpudotukseen! Itse suosittelen ihan perus kaurapuuro kana ja riisi tonnikalasalaatti rahka ruoalla dieettaamista.


    • ketoosi3

      Nyt on pakko vastata kun täällä kysellään MILLÄ KALORIMÄÄRÄLLÄ pääsee ketoositilaan!! Päivän kalorimäärä EI MITENKÄÄN vaikuta ketoositilaan vaan HIILIHYDRAATTImäärä. Se kuinka paljon hiilihydraattia voi syödä on yksilöllistä mutta alle 100g päivä ainakin! Itsellä on alle 35g päivä jotta keho menee ketoosiin. Apteekista saatavilla diabeetikoiden käyttämiä ketoositikkuja(n.10e purkki) joista näkee millaisessa ketoositilassa keho on vai onko ollenkaan. Eli ei muutakun hiilareita laskemaan :)

      • cuba libre

        Ketoosi ei ole mikään on-off tila. Jopa normaalilla ruokavaliolla ketoaineita syntyy monilla. Yksilöllistä se on, kuinka paljon hiilareita "voi" syödä.

        Kun hiilarit loppuvat, niin elimistön on yksinkertaisesti pakko turvautua muihin mekanismeihin. Esimerkiksi tuottaa ketoaineita sekä pilkkoa aminohappoja, jotta se saa tarvittavat energiat vaikkapa glukoosilla sekä ketoaineilla toimivia aivoja varten.

        Ottaa oman aikansa, että elimistö tottuu vähiin hiilareihin. Kolmisen viikkoa siinä mennee, karppaajien mukaan. Tämä vaihe voi olla aika ilkeäkin, kun veren sokerit kun ovat yhtäkkiä sen verran alhaisella tasolla, ettei ole siihen tottunut. Alussa hiilarit otetaan glykogeenivarastoista. Kun maksan glykogeenit ovat ehtyneet, hiilarit on otettava joko ravinnosta tai tuotettava muilla menetelmillä. Tämä tarkoittaa aminohappojen pilkkomista sekä ketoaineiden tuotannon voimistumista.

        Elimistö ei kykene määräänsä enempää tuottamaan ketoaineita, tietyllä ajanjaksolla.


      • Manteli

        Kyllä siihen ketoosiin pääsyyn vaikuttaa kalori määrät jos ei sitten ole vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

        Vhh ruokavaliolla se on yksilö kohtaista kuinka vähällä hiilari määrällä, yleensä alle 60g.

        Ene dietillä kalorit jätetään alle 800 vuorokaudessa jotta pääsee ketoosiin.


      • Epätoivoinen
        Manteli kirjoitti:

        Kyllä siihen ketoosiin pääsyyn vaikuttaa kalori määrät jos ei sitten ole vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

        Vhh ruokavaliolla se on yksilö kohtaista kuinka vähällä hiilari määrällä, yleensä alle 60g.

        Ene dietillä kalorit jätetään alle 800 vuorokaudessa jotta pääsee ketoosiin.

        Aloitin tänään nutrauksen! Haluaisin nyt vain tietää teiltä kokeneemmilta arviota, että kuinka kauan arvioisitte menevän siihen että 20 kg lähtisi? Lähtöpaino on tällä hetkellä n. 78kg ja pituutta 168cm. Liikuntaa tulisi olemaan hyvin epäsäännöllisesti kahden työn takia ja epävakaan alkataulun vuoksi.

        Kahden työn aloittamisen, uuden seurustelusuhteen ja työpaikan lounasravintolan santsaamisen vuoksi paino on noussut petollisen huomaamatta 22kg! Ja nyt alan olemaan siinä pisteessä että ahdistaa mm. Kaikki!

        Haluaisin nyt suuntaa antavaa arviota siitä kuinka kauan menisi tiputtaa tuo 20kg? Vai onko tuo hullu haave tällä tekniikalla?


      • olisitähullu
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Aloitin tänään nutrauksen! Haluaisin nyt vain tietää teiltä kokeneemmilta arviota, että kuinka kauan arvioisitte menevän siihen että 20 kg lähtisi? Lähtöpaino on tällä hetkellä n. 78kg ja pituutta 168cm. Liikuntaa tulisi olemaan hyvin epäsäännöllisesti kahden työn takia ja epävakaan alkataulun vuoksi.

        Kahden työn aloittamisen, uuden seurustelusuhteen ja työpaikan lounasravintolan santsaamisen vuoksi paino on noussut petollisen huomaamatta 22kg! Ja nyt alan olemaan siinä pisteessä että ahdistaa mm. Kaikki!

        Haluaisin nyt suuntaa antavaa arviota siitä kuinka kauan menisi tiputtaa tuo 20kg? Vai onko tuo hullu haave tällä tekniikalla?

        Haave ei ole hullu, mutta kova. 20 kilon tiputtaminen vaatii kovuutta ja päättäväisyyttä. Ite laihdutin aikanaan 110 kilosta 82 kiloon n 8 viikossa, mutta en suosittele todellakaan niin pitkälle vietyä hommaa. Sairasta se oli....


    • Nutri

      Tänään on menossa 19. täysnutrauspäivä. Syön vain Nutrilett kanakeittoa ja Nutrilett suklaapirtelöä. Olo ja energisyys parani huomattavasti, kun keksin alkaa juoda Lidlin matalahiilihappoista kivennäisvettä joka päivä yhden pullollisen. On varmaan se suola, mikä auttaa asiaa. Otinkohan sen mukaan kuvioihin 5. päivän kieppeillä. Ainoa, minkä teen ohi ohjeiden on se, etten saa juotua viittä pussia päivässä. Kolme-neljä on sopinut minulle hyvin. Rytmi on aika sama kaiket päivät, eli noin klo 10-11 suklaapirtelö, klo 14-15 suklaapirtelö, klo 17-18 erittäin kuumaksi kiehautettu kanakeitto, jonka juomisessa menee aikaa. Tuntuu myös lämpimältä ruoalta. Samaan aikaan korkkaan Lidlin ison kivennäisvesipullon ja lipittelen sen illan mittaan loppuun. Päivisin juon hanavettä noin 1-1,5 litraa. Aikomukseni on jatkaa nutraamista niin, että 30 päivää tulee täyteen. Sitten aloitan proteiini-kasvis-hyvähh-ruokavalion, johon olen ehtinytkin hyvin perehtyä nutraamisen aikana. Niin ja lähtöpainoni oli 70 kg. 6. päivän aamuna 67,4 kg ja 16.päivän aamuna 64,9 kg. Nyt en olekaan mitannut. Mittaan taas joku päivä. Tsemppiä kaikille nutraajille! Mun salaisuus on ehdottomasti kivennäisveden juominen, joka sopii muutenkin tähän kesäiseen säähän.

      • thisisit

        Minä aloitin ensin vähentämällä normaaliruoanpuoleen, jotta vatsalaukku kutistuisi, sitten muutama päivä quick startilla. En pitänyt vanukkaista ym, ka aloitin sitten neljä päivää sitten vlcd:n pusseilla. Olin niillä kerran 10 vuotta sitten, ja tiputin 8kg ja 2, 5vkoa. Nyt outoa. En punnitse itseäni nyt, vaaka rikki, vaan vaatteista ja eilen tavoitehousuni mahtuivat paremmin kuin tänään. Pallovatsani oli ikäänkuin turvonnut. Onko muilla tällaista?

        Painoa on n. 20 kg liikaa, tiedän painan painan, eli 78 kg, ja olen 166 pitkä. Ajattelin olla kolme viikkoa tällä, ja kun työt alkavat, otan sopeutumisvaiheen kolmeksi viikoksi, sitten taas nutrausta 3 viikkoa.
        Mutta laittenpa tuloksia kun tiedän, ja uuden vaa'an saan. Tsemppiä kaikille, kesällä kuitenkin helppo aloittaa!


    • minimum

      tästä innostuneena aloitan ruoka annoksen pienentämisan tänään ja ensi viikolla siirryn nutraukseen.Painonpudotustavoite 40 kiloa.

    • minimum

      Nyt se alkaa.Tänään aamulla puolikas nutrlett toffee patukka kahvin kanssa.Mangesium poretabletti sekä D vitamiini runsaan veden kanssa.Mangeesiumia siksi kun saan usein suonenvetoja.Normaalisti otan myös auringonkukan siemeniä,mutta en tällä kuurilla.Päivälliseksi ja illaliseksi olen varannut punajuurisalaattia ,jossa mukana myös raastettua omenaa ja raejuustoan.200gr kerta siis 400gr yhteensä.Toffeepatukan toinen puolislo menee sitten kahvin kanssa päivällä.Muutoin vaan vettä runsaasti,niin eiköhän keskiviikkona häämöttävä puhdas nutrilet kuuri aloitus onnistune.

    • kohtikevyempäähuomista

      Laitanpa sulle linkin palstalle, jolla keskustelu aiheesta vilkkaampaa.
      http://www.terhi.info/keskustelut/viewtopic.php?f=24&t=1495&sid=5eca127ad511757328719c47266b0be9
      Tuolla voi mukavasti seurata ihmisten kokemuksia ja painonpudotusvauhtia. Noista nutrilett patukoistakin on siellä puhetta. Tarkimmat nutraajat eivät niitä käytä, mutta tuolta voi lukea mikä siihenkin on syynä. Liittyi jotenkin ketoosiin, en viitsi arvailla, kun en enää itse muista. Minä olen nutraillut jo useamman kuukauden itse ja näitä tulee täällä katseltua. Saa vähän motivaatiota itsekin.
      Tsemppistä sulle!

    • samataas
      • minimum

        Tuli käytyä tuolla sivulla mutta kirjautuminen epäonnistui,joten jään tänne.Saattaahan tämä mennä yksinpuheluksi mutta onpahan ainakin päiväkirja,josta voin lukaista missä mennään.Tänään se sitten alkaa.Alkupaino 115kg pituus 160.75-80 olisi tavoitteena.Olen varannut kurkkua päivän varalle jääkaappiin jos jotakin haluan päivän mittaan syödä.Muutoin kolme pussia päivässä suklaan tai broccolinmakuista juomaa tai keittoa ja yksi toffeenmakuinen patukka päivässä.Näillä mennään kolme viikkoa ja sitten punnitus.


    • minimum

      nyt se sitten alkaa.Tällä hetkellä painoa 115 ja pituus 160 ja 75 tavoitteena.Nutrilett juomia olisi tarkoitus käyttää aluksi 3 viikon ajan.Otan kolme pussia ja yhden patukan päivässä.Lisäksi varasin kurkkua jääkaappin varmuuden varalta.Näillä mennään ja kolmen viikon päästä sitten punnitus.

    • minimum

      Hävisi tuo ensimmänen kirjoitus koneelta ,joten sama asia tuli kahteen kertaan.Toinen vähän lyhyemmässä versiossa

    • minimum

      Kolmen viikon nutraus ohi ja -6 kg,joten ei huono.Tsemppi jatkuu ja uusi kolmen viikon periodi alkaa.Kijoittelemisiin taas silloin

    • minimum

      Tämän kolmen viikon saldo on -1kg eli yhteensä 6vk ja -7kg.Olisi voinut mennä enemmänkin, mutta olen ihan tyytyväinen, kun alaspäin on kuitenkin mennyt.Nyt ei nutraus tuota mitään vaikeuksia.Vatsa tulee täyteen pussikeitoista, joskus jopa ähky olo.Olen jättänyt patukan syönnin vähemmäksi.Jaan sen neljään osaan ja syön neljän päivän aikana pienen palan aamu- ja päiväkahvin kanssa vähän niinkuin keksin sijaan.Kahvissa en käytä maitoa enkä sokeria.Olen ollut joskus kahvilakossa useampia vuosia,voi olla että joskus hamassa tulevaisuudessa jätän taas pois.Patukan vähentämisen jälkeen lisäsin yhden pussin pirtelöä eli neljä pussia menee.Laitan keittoihin porkkanaraastetta tai pakastevihanneksia vajaan puoli dl kerralla eli kaksi kertaa keittoa päivässä ja vajaa yksi dl vihanneksia.Lisäksi voin napostella mini- tomaatteja tai kurkkua.Olen kaikkiruokainen makujen suhteen.Yritän vaihdella makuja saadakseni vaihtelua päiviin ja hyvältä ovat ainakin vielä maistuneet.Pirtelöt teen etukäteen ja annan seisoa jääkaapissa pari tuntia ennen juomista,maistuvat jotenkin paremmilta kylminä.Liikuntaa en ole pystynyt harrastamaan yhtään jalkavammani takia.Tammikuussa aloitan ehkä kerran viikossa vesijumpan ja sen yhteydessä salitreenin 2 tuntia yhteensä, kun tuo vedessä olo onnistuu minultakin.Nutrausta aion jatkaa ainakin helmikuun loppuun ja siitä sitten otan uuden periodin toukokuun loppuun.Syksyllä menen terkkarille diabeteksen takia ja voi olla että sinne saakka ainakin nutrailen.Mutta nyt uusi kolme viikkoinen putkeen.Kuullaan silloin.

    • Minimum

      Jumi ,jumi.Ei lähtenyt painoa pois tällä kertaa mutta ei lisääntynytkään,joten kilo määrä sama kuin edellisessä punnituksessa eli 108kg.Tuo alkaa lähestyä jo entistä ennätystäni vuosia sitten, jolloin painoin 107kg.Silloin heräsin ja pudotin painoa 17 kg.Sen jälkeen paino pyörinyt 90-100 kilon välillä kunnes nyt syksyllä kauhistuin kun kävin labran vaa´alla ja paino oli 115 kiloa.Näitä nyt sitten tässä tiputelen.
      Suunnitelmissa on kolmen viikon päästä aloittaa vesijumppa ja sitä ennen teen voimaharjoituksia n.1h eli liikuntaa kerralla tulee n. 2 tuntia kerran viikossa.Liikunta on minulle pieni ongelma ,kun kävely ei oikein onnistu.Vesijumppa käy hyvin ja sen päälle vähän uintia.Josko tuo vauhdittaisi sitten tätä painon pudotusta.Mutta nyt ensin vielä kohti seuraavaa kolme viikkoista ja seuraava punnitus sitten.Hyvät uudet vuodet kaikille ja onnea matkaan.Jatketaan veden juonnilla tämä vuosi,mikä onkin aikamoinen urakka.

    • minimum

      Huomasin,että olen puolissa välin nutrausta,joten kertoilen tässä hieman laihdutuksen sujumisestani.Tosiaan 20 viikon pussikuureilla olen ja nyt 10 viikkoa kulunut.Tavoitteena oli saada 15 kiloa alaspäin 10 viikossa ja toiset 15 seuraavassa kymmenviikkoisessa,mutta kauas jäi.Voi olla,että 20 viikossa menee tuo 15 kiloa,mutta ei sekään niin kirkossa kuulutettu ole.Tällä hetkellä paino on jämähtänyt paikoilleen,tosin aika ajoin näyttää vaaka alle 108 kilon,joten toivoa on.Olen vähentänyt kasviksien lisäämistä keittoihin ja syön niitä vain ruokailujen, lue pusseilujen välillä,katsotaan tehoaako.Muutoin on fiilikset ok.Pussien syönti ei tuota vaikeuksia ja olen jopa oppinut pitämään niiden mausta.Vatsakin tulee aivan täyteen pussikeiton jälkeen.Olen onnistunut hankkimaan pusseja jopa 5-7 euron paketti hintaan(15kpl) kun päiväykset ovat alkaneet lähestyä loppuaan,joten ei kyllä voi valittaa laihdutuksen kalleudestakaan.Motivaatio on korkealla,onhan seitsemän kilon pudotuskin jo jotakin.Varovasti arvioiden saan ehkä 4-5 kiloa pois lopputavoitteeseen mennessä eli n.11-12 kiloa kokonais saldo,15 kiloa olisi huippu.Tässä on kuitenkin pidempiaikainen projekti menossa.Kolmea vuotta ajattelin, kun pudotettavaa on n. 40 kiloa.20 viikon nutrauksen jälkeen siirryn osa nutraukselle eli syön 3 pussia ja loput tavallista ruokaa päivässä puoli vuotta.Jos tuloksia ei synny, niin sitten syksyllä tulen takaisin täysnutrailun pariin.Uskoisin ,että nämä tavoitteet saan kuitenkin toteutettua.Vuoden loppu saa näyttää,mitä saldo silloin on.Tiedän jo entuudestaan ,että hitaasti menee alaspäin ,kun on kilpirauhasen vajaa toimintaa,mutta kunhan menee alas ettei ala nousemaan.Palailen parin viikon päästä punnituksen merkeissä.Se on moro

    • ruuuusu

      Hei aloitin itsekin eilen nutrilett kuurin, tarkoitus olisi olla kevääseen asti, mutta mennään päivåä kerrallaan, tänään on ollut nälkä olen juonut paljon vettä, teetä, pepsiä. Hyvänä vinkkinä voisin kertoa, että nälkää vie myös kun juot kuumaa vettä. Keitin vettä ja laitoin termariin, sitä olen lipittänyt menee paremmin alas kun kylmä vesi.

    • minikilo

      Joo .Vesi on hyvä nälän pois ottaja.Tosin mitä kauemmin nutraat,sitä vähemmän on nälkä.Maistella aina kuitenkin jotakin haluaa.Kävin nyt vaaàlla ja hupsis.Kolme kiloa oli lähtenyt eli nyt on paino 105kg joten 10 kiloa on poissa!!! Kyllä tämä kannattaa ja kun periksi ei anna niin tuloksiakin tulee.Tässä on tod.näk töihin lähtö kuukauden päästä ja onhan se kivempaa kun vatsa ei enää niin pömpötä.Sopii jo jotkut vaatteetkin kiristämättä päälle.Vesijumpat jäi kun jalkaan tuli hankala haava.Ei voi mennä veteen,mutta ilman liikuntaakin voi näköjään mennä alaspäin.
      Kiva Ruuusu kun olet löytänyt palstoille.Täällä on ollut aika hiljaista mutta se ei ole nutraamista haitannut.Itse käyn täällä aina kolmen viikon välein merkkaamassa saldoni.Antaa tsemmpiä laihdutukseen kun tietää,että merkkuupäivä on edessä.Tästä nyt sitten jatketaan.Lähden tavoittelemaan sadan kilon alitusta.Kolmen viikon jälkeen taas sivuilla.Joko silloin tavoite täyttynee?

    • minamini

      Antaa mennä kun on alamäki.Parasta ,mitä tähän mennessä kokenut laihdutus rintamalla.Kilo mennyt taas alaspäin kolmen viikon aikana ja ilman liikuntaa.Tämänhetkinen paino 104kg eli 11 kiloa yhteensä.Vielä 4 viikkoa niin on 20 viikon kuuri ohitse,sitten alkaa osanutraus tod.näk.Vesijumppa jäi,kun on pieni haava jalassa,joten nutreilla on laihduttava.Ei tämä enää niin nopeasti käy kuin alussa mutta alaspäin kumminkin.En taida päästä kaksinumeroiseen lukuun tällä periodilla,mutta sitten seuraavalla 20 viikkoisella toivottavasti.Aika on rientänyt nopeaan eikä nälkä ole vaivannut.Napostella aina jotakin tekee mieli,mutta otan silloin enimmäkseen karppijuttuja tai salaattia niin sekin halu tulee tyydytettyä.Ihmeen nopeaan on aika kulunut ja koko ajan on ollut tunne,että nyt onnistuu.Seuraava neljä kuukautta niin onkin jo kesä ja yli puoli vuotta laihdutettu.Ei ole tullut vielä ajatusta heittää pyyhettä kehiin.Luulen,että napostelut saan jättää pois,jos mieli tulosta tulla.Mutta vaikka viisi kiloa seuraavan periodin aikana, niin aikamoinen saavutus sekin..Sitten ei olekaan jouluun kuin puolisen vuotta ja syksyisin yleensä on helppoa laihduttaa, kun tulee taas tuoreet vihannekset ja niistä voi puristella terveelisiä mehuja.Kolmen viikon päästä taas uusia kuulumisia.

    • manimini

      20 viikkoa mennyt siitä kun aloitin nutrauksen ja tuo 11 kiloa mennyt alaspäin.Nyt jo toisetkin huomaavat,että olen laihtunut ja sekös innoittaa.Kova on kuuri mutta jatkettettava vain on mieli saavuttaa tuloksia.Kokonaisen vuoden olen antanut aikaa tälle projektille.Nyt tosin löysään hieman ja aion sallia 2 tavallista ruokahetkeä sekä 3 pussiruokaa kuitenkin niin että kalorit pysyvät alle 1200 päivässä.Jos tuloksia ei synny niin palaan sitten takaisin viiteen pussiin päivässä.Kannattaa näköjään asettaa itselleen pitkänajan tavoitteet.Lyhyemmät projektit menevät helpommin jojoiluksi mutta pitkällä aikavälillä ennättää helpommin tottua tähän ruokailuun ja samalla oppia oikea ruokailurytmi.Kävin jo ennakkoon ostamassa tavoite asusteita sille varalle,että olen 3-40 kiloa pienenpi vuoden tai kahden päästä.Suurin osa vaatteista venyy kyllä jo nytkin päälle mutta ei haittaa.Yksi on 40 numeroinen.Sitä tavoittelen.En voinut jättää ostamatta, kun kangas oli niin kaunis ja loppuunmyynti oli.Tämä tällainen yksinäinen laidutus on tietysti itsekuria vaativaa,kun ei ole muita tsemppailemassa, mutta pitkäjännitteisyydellä pärjää kummasti.Olen tyytyväinen kun en ole antanut periksi.Käyn täällä aina laittamassa kolmen viikon jälkeen tulokset,sekin auttaa. Käytän mini sanaa nimimerkissäni, kun joka kerta joutuu vaihtamaan nimimerkin,että kone hyväksyy .Seuraava kijoitus tulee kahdenviikon päästä.Tämä oli tällainen välibotsaus 20 viikon kunniaksi

    • terveyskunniaan

      Tuttavani käytti laihdutuspusssiaineita, en muista nimeä.
      Suolistossa todettiin myöhemmin muutoksia, joita täytyi hoitaa.
      En suosittele muuta kuin nnormaaliruokaa ja eineksetkin ovat kiikkunkaakun.
      Liiku ja syö!

    • hpv

      Itsellä takana 5 viikkoa ja 6 kiloa puolinutrauksella. Vielä viikko edessä ja sitten kuukauden tauko ja sitten taas puolinutrausta kuukausi.

      Kävin kuurin alussa laboratoriokokeissa ja kaikki arvot olivat ok. Kolesteroliarvot olivat jopa loistavat eli LDL-kolesteroli 1.4 mmol/l ja HDL 1.6 mmol/l. Triglyseridit 0.5 mmol/l.

    • minimari

      Huomasin tuossa,että olen laskenut viikot väärin.20 viikkoa täyteen tulee vasta kahden viikon päästä,mutta ei se mitään.Tuloksia syntyy koko ajan.Liikunta minulla huonoa,kun olen liikuntarajotteinen.Vesijuoksut onnistuu.Teen nutellaa,johon laitan päkinöitä,kookosöljyä ja kaakaota sekä hieman makeutusainetta.Otan sitä nykyisin teelusikallisen kahvin kanssa.Korvaa tuon nutrilett patukka palan.
      Vaihtelen tuota nimimerkkiä,mutta yritän sisällyttää siihen aina tuon mini sanan jossakin muodossa.Kone näyttää punaista,jos käytän samaa nimimerkkiä kaksi kertaa.
      Nyt on flow päällä,enkä aio lopettaa kesken eli seuraavaa 20 viikkoista suunnittelen ja sadan kilon alitusta tavoittelen,joka on jo aika lähellä.Nyt näyttää vaaka 103 kg eli kilo taas mennyt alaspäin mutta palailen asiantiimoilta noin runsaan viikon päästä,jolloin minulla on merkkauspäivä.Tätä en vielä kirjaa ylös .Saattaa vielä muuttua ,toivottavasti alaspäin.
      Kannattaa nutrailla!Ei ainakaan vielä terveysoireiluja suuntaan tai toiseen.Päin vastoin virkeä olotila.Käyn tuossa terkkarilla jossakin vaiheessa ehkä syksyllä.

    • miniprojekti

      Vielä viikko mittauspäivään.Olen tässä miettinyt,että jos tuo 15 kiloa menee yhteensä alaspäin kesään mennessä niin voisin ottaa tavoitteeksi 5 kiloa syksyllä,jolloin jouluksi menisi yhteensä 20 kiloa.Tuo ei olisi mitenkään paha.Alussa tosin oli enemmän tavoitteena,mutta huomaan että aina ei mene kuin suunnittelee.20 kiloa on kyllä ihan saavuttamisen rajoissa,jos ei putoaminen jumiudu.Jo nyt näyttäisi 12 kiloa menneen,joten kahdeksan kiloa ja yhdeksän kuukautta lienee mahdollista.Seuraavana vuotena olisi sitten 10 kilon tavoite ja sitä seuraavana samoin.Sen jälkeen olisi urakka suoritettu.Liikuntahan tässä alkaisi tehdä terää ja otin jo esille steppilaudan ja jopa kokeilinkin sitä pari minuuttia,mutta ei vielä kolahtanut.On sitä ihminen laiska.Hiki tulee vain syödessä.Niin se on kohdallani,ehkä siksi kilotkin kertyneet.Huomaan kuitenkin,että nyt ei ole ajatustakaan lopettaa kesken,jostakin on puhti tullut.Olisiko tämä kirjoittelu täällä auttanut,kun ei millään halua merkata sellaista,jossa näkyy takapakit,niin yrittää kaikkensa,että edes samassa pysyisi,ylöspäin ei saisi missään tapauksessa mennä.Ehkä elämässäni tällä kertaan pisin saavutus aikaa ajatellen.

    • Minireeta

      Alaspäin meni puoli kiloa, vaikka jo viimeviikolla vaaka näytti kokonaisen kilon pudotusta eli nyt paino 103,5.Viikon päästä täyttyy ensimmäinen tavoitteeni eli 20 viikkoa nutrauksella ja jatkoa seuraa.En aio lopettaa vielä aikoihin,kun olen näin hyvin alkuun päässyt.Osanutraukselle on kuitenkin tarkoitus siirtyä nyt joksikin aikaa ja seurata jatkuuko painon lasku.Jos ei niin sitten takaisin täysnutraukselle.Hieman on ollut viime viikkoina heikompi olo,joten uskoisin osanutrauksen auttavan siihen.Pari tavallista ateriaa aion sallia pussien ohella,mutta kalorimäärän on kuitenkin pysyttävä alle 1200 mieluummin tuhannen paikkeilla.Liikunta puuttuu vielä,joskin hieman olen jo yrittänyt lisätä askelia.Odottelen kesää josko uskaltaisin pyörän päälle nousta.

    • mummomini

      Nyt sitten 20 viikkoa on mennyt nutraten.Painonpudotus tuona aikana 12 kiloa.Toisilla menee enemmänkin.Minulla oli puolivälin jälkeen aika pitkään jumituskausi,ennenkuin lähti taas laskemaan ja liikunta on puuttunut kokonaan,kun jalat ja lonkat on hieman huonot.Viime viikolla aloitin kuitenkin kulkemaan portaat ylöstullessa.Asun viidennessä kerroksessa.Neljänteen pääsen,sitten on otettava hissi avuksi.Jospa kesään mennessä tulisi nuo kaikki viisi kerrosta...
      Seuraavat 20 viikkoa kokeilen osanutrausta eli kaksi ateriaa ja 3 pussia.Aamupalan otan tavallista ruokaa,yleensä ruis tai paahtoleipä ja kahvia.Lounaalla tulen syömään salattia ja lihaa tai kalaa ilman kastikkeita.Välipala,iltaruoka ja iltapala sitten nutraillen.Välipalankin saatan muuttaa marjasmothieksi.Katson ensin miten paino reagoi.Joku on jossakin kirjoituksessa valittanut hieman nutrilettien kalleudesta.Itse olen hyödyntänyt tarjouksia.Paketti on voinut maksaa 5 euroa ja patukat eurolla kolme.Näissä on kylläkin päiväys menossa,siksi tarjouksessa,mutta en ole huomannut eroja mauissa.Yksi patukka riittää neljäksi päiväksi,joten ei tuo hinta niin hunajainen ole.Tuo seuraava 20 viikkoa tättyy elokuussa ensimmäisellä viikolla.Sen jälkeen olisi kolmas 20 viikon kausi Jouluun saakka ja silloin runsas vuosi laihdutusta.Jännä nähdä miten käy ja paljonko saldo.Mikäli osanutraus ei tuota tuloksia,niin siirryn takaisin kokonutraukseen syksyllä. Vielä ei painonpudotus minun kokoisessani näy.Toiset 12 kiloa saattavat jo hieman näkyäkin ja vaatteissa tuntua.Eikun eteenpäin sanoi mummo lumessa.

      • hpv

        Minusta ainakin nutrilet-keitot ovat edullisia. Ravintolalounas maksaa 10 € ja pussit reilun euron kappale joten hinta ei ole paha. Toki halpa itse tehty ruoka on edullisempaa mutta ainakaan yksin asuvan on aika vaikea selvitä alle 7 € päivä ruuasta ja tuon nutraus minulla maksaa.

        Vaikka itse ei 12 kilon pudotusta huomaa niin muut kyllä huomaavat. Itsellä tavoitteena vielä 12 kiloa mutta aikaa saa palaa. Tuo tarkoittaa minulla noin 3 kk osanutrausta. Lounaan korvaan pusseilla ja lisäksi aamulla 2 viipaletta täysjyväleipää (60 g) kevytmajoneesilla ja kasviksilla. Illalla salaatti vähärasvaisella kastikkeella, keitto, joskus munakas.


    • minimummeli

      Suurin piirtein sama tahti sinulla hpv.Tosi on ,että ulkopuoliset huomaa kilojen tippumisen,itse ei muusta kuin vaatteista,kun eivät enää niin kiristä.Osanutrailen nyt syksyyn ja pysyttelen alle 1200 kcal/pv.Rasvoja joutuu syömään jonkun verran,että keho voi hyödyntää vitamiinit ,mutta muuten pysyttelen aikalailla kasvislinjoilla kalan ja kanan lisäksi.Jos saisin tuon seuraavan kaksitoista kiloa Jouluun mennessä,niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.Hyvältä näyttää ainakin tähän asti.Merkkaan ylös ruuat päivittäin ja tiukkana aion pysyä kaloreiden suhteen.

    • Kiloilo

      Luinpa, ja ihailen pitkäjänteisyyttäsi. Olin kerran nutrilla 2 viikkoa ja vaatekoko meni 46》42. Toisen kerran yritin kesällä 2014, sain vyötäröltä pois nelisen senttiä viidessä päivässä. Vaa'alla en käynyt.
      Viime la aloitin into pinkona ja hyvin meni vielä su-iltaan, jolloin söimme pääsiäisaterian. Sitten ma rikkoutui kokonaan, oli syömähimo koko ajan. Tänään töissä olin nutreilla klo 16 asti ja sitten oli yhteisruokailutilaisuus. Mutta ajattelin, että tästä voisin olla näin vähentäen ja sitten helpompi jatkaa. Ensimmäisellä kerrallani olin niin motivoitunut, että aloitin suoraan pusseilla.
      Olen 166 cm pitkä ja vaatekoko paljolti 44, puseroissa 46, alaosa 42. Viimeksi punnittaessa olen ollut 75 -82. Korkeinta 82 en nyt ole, sillä silloin tiukka takki on nyt ok.
      Tavoitteksi voisin laittaa vaatekoon 40. Ja puntari varmaan pitäisi ostaa...Tavoitepainoni n. 60 kg

      Ajattelin nyt jatkaa 10 päivää täysinutrauksella. Sitten tullee vkl-vieraita, joten aterioitava. Sitten voisi jatkaa kolme viikkoa täydesti, lopun kevään sitten osittain toukokuun loppuun.
      Itselläni myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihtumjnen hidasta, joten katsotaan alkavatko nutraus ja liikunnan aloitus autttaa. Olin pitkään sairaana, joten alusta myös liikunta.

      Ei muuta kuin tsemppiä Minille ja muille! Käytän nimim Kilo-alkua, jos ei siis anna kirjautua samalla.

    • minimanni

      Välikommentit tästä uudesta 1200 kalorin dieetistä.Ruokaa on tullut syötyä ja ensimmäinen annos ei mennyt alas,piti jättää raasteita illaksi.Olin latjannut lautaselle 80gr lihaa,lusikallisen perunamuusia ja 200gr porkkanaraastetta.Puolet raasteita oli jätettävä iltaruualle,kun tuli ähky.Olen nyt ollut näillä ruuilla puolitoista viikkoa ja paino on kuitenkin mennyt alaspäin 300 grammaa.Vatsa täyttyy jo tuolla 1200 kalorimäärälläkin ja paino putoaa.Aika ihme.Täysnutreilla ollessa huomasin,että nyt taitaa ruokavalio muuttua pysyvästi ja se kait noiden pussien tarkoituskin.Enää en paljoa pusseja käytä muutakuin ,jos on kiire iltaisin ja ilta ruualla.Muutoin syön normiruokaa.Raasteita,salaatteja ja marjoja tuon yllämainitun 500 gr verran ja kala kana,kanamunat tai pavut n.100gr.Protskulisänä käytän raejuustoa aamupuuron ja iltapalan yhteydessä 1dl kerrallaanKännykän fatSecret ohjelma auttaa pysymään kalreissa ja jakamaan hiilarit,rasvat ja proteiinit päivän mittaan.Olen todella innostunut,että syömälläkin voi laihtua.Näillä tulen jatkamaan syksyyn,koskapa tuloksia näkyy syntyvän.Syksyllä,jos tarve vaatii,vetäsen kolmen viikon nutrikuurin,mutta mikäli paino menee tällä koko ajan alaspäin,niin ei tarvitse sitäkään.
      Polkupyörän korjaaja on tilattu jo käymään,joten kesän mittaan saattaa liikuntakin aktivoitua.Mikä parasta-mieskin on tullut mukaan tähän projektiin ja nyt mittaillaan yhdessä ruokia.Hänkin on mennyt 3 kiloa jo alaspäin,vaikka tuo onkin vielä vain pisara meressä.Palailen viikonloppuna takaisin sivulle,kun parin viikon saldo alkaa olla tiedossa.

    • miinusmini

      Kahden viikon kokeilu osanutrauksella saatu loppuun.Aamuisin kaurapuuro mansikka tai mustikka kastikkeela 1dl ja raejuustoa 1dl.Lounaalla lihaa,kalaa,kanamunia tai pauja 100gr sekä porkkana tai punajuuriraastetta 200gr.Välipalana kourallinen pähkinöita ja kahvia sekä 1/4 pala nutrilet patukkaa.Iltruokana kasvis nutrilettpussi ja illalla nutrilet shake.Kaks iviikkoa sitten paino uudella vaa alla 110,1 ja nyt 109,7 eli 400gr mennyt alaspäin.Tämä uusi vaaka näyttää hurjasti enemmän kuin entinen,mutta saan sillä tuokset sadan gramman tarkkuudella,joten käytän sitä.Eli alaspäin olen päässyt tälläkin konstilla.Seuraavat kaksi viikkoa kokeilen sitten syödä myös illallisen ja iltapalan tavallista ruokaa eli Kasviksia tai salaattia 200gr illallisella ja raejuustoa 1dl ja marjakastiketta 1dl iltapalanan tai pieni pitsanpala 80gr.Kalorit pidän 1200;ssa

    • laiha_ulkomaalainen

      Voi herra jumala. Mitä teihin on oikein tullut. Toisaalta syötte epäterveellisesti, liikutte lian vähän ja siten käytätte näitä "laihdutusvippaskosteja", joilla on vain väliaikaisesti apua, jos sitäkään.

      Eikös ole riittävästi neuvoja saattavissa, mitä pitää syödää ja milloin? EI MENE PERILLE.

      Ja yhteyskunta maksaa siten teidän pöljien sokeritautisten hoitokulut.

    • minidiab

      No annapas ohjeita,kun sinulla näyttää menneen perille laiha ulkomaalainen.Oma dieettini noudattaa 50% hiilareita,20 rasvaa ja 30 proteiinia.Mitä muutttaa?En väitä,että oikea. Olen valmis muuttamaankin.

    • eioleollunälkäkään

      3vko 4-VLCD pirtelöä päivässä, 8 kiloo lähteny! toimii!

    • minivaaka

      Käväisin vaa`alla ja puoli kiloa on mennyt yhteensä ylöspäin tällä 1200 kalorin ruokavaloiolla kuukauden aikana,joten ajattelin nyt sitten palata kolmen viikon nutrilett kuuriin.Aiemmin suunnittelin sitä vasta syksyksi,mutta nyt on jo tehtävä mieli saa jotain alaspäin,kun tavoitteena on 30-40 kiloa kolmessa vuodeesa.Ensimmäinen puolivuotta vasta takana päin.Palailen kirjoitusten ääreen kolmen viikon päästä,jolloin punnitsen painon ja kerron kuulumiset onnistuinko

    • minimoinen

      Pieni välikommentti neljän päivän nutrauskokemuksista.Aloitus on ollut yllättävän helppoa.Tuosta 1200 kalorin dieetistä 500-600 kalorin nutirdiettiin ei ole niin iso ero,joten nälkä ja napostelut eivät ole yllättäneet.Syön kaffelaten aamulla,töissä kupin kahvia ilman sokeria tai maitoa,kotiin tulessa puolenpäivän aikoihin otan kanakeiton mausteilla,sitten mansikkapirtelö,kasviskeitto ja ilalla vielä suklaapirtelö.Hyvältä ovat maistuneet eikä nälkää ole ollut.Uskon,että ainakin tämä ensimmäinen viikko menee omaa tahtiansa,toinen ja kolmas viikko saattaa teettää töitä,mutta eiköhän tuo menne.Jo nyt näyttää vaaka alaspäinmenoa,mutta mittaukset sitten tuonnenpana.Mies joutui ostamaan pari vappumunkkia kaupasta,mutta simat tuli tehtyä itse.Saatan maistaa vaan maun,loput jää mielle sauanjuomiksi.

    • mininisti

      Kirjoittelempa tässä taas tuloksistani viikon jälkeen nutrauksesta.Paino tippunut puolitoista kiloa eli hieman hitaammin kuin normaalisti,mutta osasin odottaakin,kun tuo 1200 kalorin dieetti ei paljoa eroa nutrileteista,600 kaloriaa ainoastaan.Mieheni vihjaili,josko aloittaisimme paastokuurin tämän jälkeen.Sekin voi olla mahdollista,kunhan ensin vielä tällä nutruletillä pari viikkoa lisää.Yleensä paastoamme pelkällä vedellä 3-6 viikkoa,jolloin paino vähenee 12-15 kiloa,mutta ulkonäkö vanhenee kun paionpudostus noin nopeaa.Saa nähdä.Helppoahan se olisi,kun kesälomat alkaa juhannukselta ja matkailessa ruuanlaitto olisi helppoa kun vesipullo vain.Painokin saavuttaisi tuon maagisen sadan kilon rajan alituksen.Sitä odotellessa...

    • listinihi

      Viikko jäljellä ja sitten mittaus.

    • Anonyymi

      mitä se tekee diepeetekselle

    • Anonyymi

      voikko deipeets aloitaa kuurin

    • Anonyymi

      voiko dipeetes aloitaa kuuriin vastaa

      • Anonyymi

        Tuotetta ei ole tarkoitettu lapsille, nuorille, vanhuksille, raskaana oleville tai imettäville naisille eikä tyypin 1 diabeetikoille tai muille aineenvaihduntahäiriöistä kärsiville.


    • Anonyymi

      CANOCIAS MONDO:
      DIE!



      AMEN!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe