Korkokenkien yleisin vika on

high heels

pohjan kaarevuuden puute, jos kokeilee kävellä näillä niin ovat aivan kauheat

http://3.bp.blogspot.com/-cB4_gnQl7C0/UV1rrkeANGI/AAAAAAAACF0/4x90poL5YmI/s400/guess-hopeful-strappy-high-heel-sandals-3[1].jpg

kun taas nämä tuntuvat istuvan jalkaan täydellisesti ja kävelee vaikka kuinka kauan jalkojen väsymättä

http://litbimg.rightinthebox.com/images/384x384/201306/wwenag1372067970159.jpg

vaikea vain löytää kunnollisia korkokenkiä suomesta, jos ovat muuten täydelliset niin jalka on yksinkertaisesti tyhjän päällä puolesta välistä, eron kyllä huomaa kun kokeilee ensimmäisen kerran kuvassa näkyvän tyylistä pohjaa.

23

3979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauniitkengätnaisill

      Ikävämpi homma vain että ensimmäisen linkin kengät on tosi näyttävät! Toisen linkin kengät jää toiseksi. Voisiko myös jalassa olla vikaa?

      • high heels

        Tässähän oli vain kyse pohjan muodosta, olivat googlella löydetyt esimerkit.
        Sen olen myös huomannut että oikein kalleissa laatukengissä pohja kaartaa, mutta halvemissa todella harvoin, alemmassa kuvassa olevat kengät ovat poikkeus maksavat vain 24€.
        Voi olla tietysti lättäjalka, mutta sellaista et ole koskaan tavannut, mitenkä korkokenkä istuu lättäjalkaan.


    • heelsit

      Normaalilla ihmisellä jalkaholvi on ylhäällä. Lättäjalkaisella se laskee alas. Tämä on taas yksi esimerkki siitä, ettei halvalla voi saada hyvää. Suomessa usein valitetaan, että juhlissa oli tuskaista, kun jalassa olivat uudet juhlakengät. Ostetaan kiireessä, vääränlaista, huonoa, eikä venytetä niitä etukäteen. Ei voi olla kenellekään yllätys, että kerran vuodessa korkoja käyttävälle tulee jalat kipeäksi.

      Hyvät korkokengät ovat nahkaa ja maksavat satoja euroja. Hyvällä onnella jostain tarjouksessa voi saada vähän yli 200 maksavat.

      Itselleni sopivat esim. casadein ja zanottin kengät, joissa kaari on juuri oikea ja lesti muutenkin hyvä. Näissä kuvissa näkyy, kuinka korkeakin kenkä tukee jalkaa.

      https://www.google.fi/search?q=casadei blade sandals
      http://4.bp.blogspot.com/-E2degXpfzoM/URgl9Pn0ndI/AAAAAAAAI2w/13gF3W5_n8s/s1600/minkakelly_february52013_2.jpg
      http://s21.photobucket.com/user/Boscoe777/media/CamilaMcConaugheyFilmIndependent2012LosXlGh0G5YEual.jpg.html

      • high heels

        Näin juuri ja hyvältä näyttää kaari kuvan kengissä.
        Suurin osa suomalaisista korkokengän käyttäjistä ei varmaan ole edes pitäneet jalassa kunnollisia korkokenkiä, ei sitä tosiaan huomaa kuin vasta silloin kun sellaiset saa jalkaansa.
        Halpojen kenkien valmistajiltakaan tämä ei vaatisi yhtään enempää valmistuskuluja, mutta taito puuttuu tehdä kunnolliset korkokengät.
        Pleaser kengät joita suomestakin saa ovat halvoista sellasia jotka jotenkin ovat tässä onnistuneet.
        Tässäkin röntgenkuvassa huomaa selvästi tyhjän kohdan ja kantapään alla kun pohja olisi suorempi saisi kantapää ihan erilailla tukea kuin nyt.

        http://cdn.themetapicture.com/media/funny-high-heels-x-ray.jpg


    • heelsit1

      Pleaser vasta onkin halpisskeidaa, johon en koskisi ikinä. Onkohan valikoimassa ainuttakaan nahkakenkää. Hinnasta voisi päätellä kaiken olevan muovia.

      Suomessa joillakin merkeillä on uskomaton kulttimaine, vaikka monesti tuotteet ovat aikamoista paskaa. Onneksi edes jonkun guessin tähti on hiipunut.

    • Business-lady

      Mulla on Louboutinen Pigallet 10cm koroilla ja ne on oikeasti hyvät jalassa, laatu vaan maksaa. En tiedä sitten jos korko olisi 12cm, olisiko enää niin hyvät jalassa... Mut tykkään näistä :)

    • heelsit

      CL olisi himon kohteena, mutta niiden avokkaiden varvastila on jalalleni ollut sopimaton. Etenkin mainittu Pigalle on erityisen matalan tuntuinen. Joskus ihastuin Biglipseihin, mutta niistä ei juuri silloin ollut sopivaa puolikokoa saatavilla. Pitänyt sitten tyytyä muihin omaan jalkaan sopivaan merkkiin. Esim. tuo Casadein Blade sopii, vaikka korkoa on joku 12-13cm.

    • off topic

      Suomalaisilla on aika monilla naisilla iso ja leveä jalka. Koska kotimainen tuotanto on aika lailla siirretty halpatuontimaihin ja lienee tuo suunnittelukin aika lailla ulkomaista alkuperää, niin tarjolla oleva kenkävalikoima on tehty kapeamman ja pienemmän jalan mukaan.

      Omalla teini-ikäisellä tyttärelläni on kengän koko 42 eikä hän suinkaan ole ainoa. Hänen parilla kaverillaan kengän koko on peräti 44. Oma jalkani on "vain" 39, mutta jalka on rintava eli jalka "pullahtaa" rumasti ulos suurimmasta osasta kenkiä. Tämän vuoksi kuljen "mummokengissä" esim. Riekerin kengissä, joilla jaksaa kulkea kilometritolkulla. Juhlakorkkarit jätän suosiolla muille ja käytän juhlakenkinä matalakantaisia kenkiä.

    • Tai sitten ostat sellaiset oikeat tasapohjaiset kengät, joilla voi kävelläkin.

    • kati23

      Mulla korkkareissa on yleensä ainoastaan se ongelma että pohja on liian pitkä ja päkiä joutuu olemaan tavallaan ilman tukea koska kaari ei tue sitä sopivasti ja jalkakaareni joutuu olemaan tyhjän päällä.

      Niillä valmistajilla on jotkut ihmeen pitkän jalkakaaren omaavat lestit ja näin on todella vaikeaa ja pitkäkestoista löytää itselleni istuvia ja hyvin jalkaa tukevia korkkareita. Jopa tuo toisen mallin kaari näyttää olevan liian pitkä ja päkiäni jäisi ilman tukea.

      Omistan YHDEN parin korkkareita joista jalkani eivät tule kipeiksi ja joiden pohja muotoutuu täydellisesti omiin jalkoihin, mutta ne ovat hajoamassa. En tiedä mistä ihmeestä saan toisenlaiset tilalle kun hyvänmallisia ei löydy. Onko se sattumankauppaa vai myydäänkö niitä jossain tietyssä paikassa...

    • saicce

      Mä löysin ns. banaani korkkarit englannista ja korkoa on 10cm
      mutta aivan ihanat jalkaan.

    • juntit vittuun

      Korkokenkien yleisin vika on, että niistä loistaa käyttäjänsä usein varsin paska maku. Suomessa ne on tyypillisesti tennissukkien naisversio

    • heelsit

      Kunnon kengät maksavat varsin paljon, eli joskus alkuaikoina ei mullakaan ollut varaa ostaa usein. Pitkään on ollut suuntauksena ostaa paljon kertakäyttöistä vaatetta, mutta kenkien kohdalla se kostautuu heti. Jos pitää saada 10 paria muovikenkiä, niin halvaltahan ne näyttävät ja varmasti jonkun mielestä hankkijalla on huono maku. Oman maun mukaan korkokengässä on aina vähintään 10cm korko ja muut ovat mummokenkiä, eivätkä näytä kauniilta. Joku voi olla muuta mieltä. Ehkä tällaisella muotipalstalla pitäisi keskittyä siihen muotiin. Turha huudella korkokengä-ketjussa lätyskäkengistä. Nekään tahi rantasandaalit ole mitään terveellisiä jaloille.

    • tanssin harrastaja

      Monesti joutuu ihmettelemään naisten korkokenkiä esim tansseissa.
      Asento on kuin Matti Nykäsellä etunojassa.Tanssippas siinä sitte!
      Tosin ne naiset jotka paljon tanssimista harrastavat, ovat ymmärtäneet hankkia siihen sopivampia kenkiä.

    • lehmät3938i84

      Suomi ämmällä=valaalla on vaan niin iso ja pullea jalka ettei sirot kengät mahdu.Onkos se ihme kun suomi valaan kengän koko on 39-40

    • shoes

      miksi alempi kenkä oli sellaisessa kuvakulmassa mistä ei kunnolla erota pohjan muotoa????
      pitää miettiää,hmmmm....

    • korkkaritypy

      Oi Captein-s, osta minulle Casadein korkkarit

    • heelsit

      Suosittelen Casadein kenkiä. Itselläni on jo kymmenkunta paria. Talvella meni korko poikki saappaista ja kaikki suutarit sanoivat, etteivät voi auttaa, kun tukusta ei saa sopivia osia. Mailitse olin sitten yhteydessä valmistajaan kysyen, että onko mitään keinoa ja pystyvätkö he auttamaan. He kertoivat, että kaikkiin heidän valmistamiinsa kenkiin on varaosia ja ovat laittaneet tulemaan kuriirilla uudet korot. Lähetys saapui seuraavaksi aamuksi, eikä edes maksanut mitään. Tunsi saaneensa laadukasta palvelua laadukkaisiin kenkiin.

    • ostanjotkutjostai

      Millaset korkkarit sopii "lättäjalalle" joka kääntyy hiukan sisäänpäin, olen aina vaan kävellyt tuskasesti korkkareissa ja sietänyt inhottavaa oloa. Oisko jtn normaalihintasta nettikauppaa, en haluaisi maksaa 100e enempää koska en netissä luota kehenkään niin paljon. Tai, vakuuta mut? :D

      • lättäjalka2

        JUMEX "merkkiset" korkkarit ovat edullisi ja istuvat todella hyvin ainakin minun lättäjalkaani. Itse olen korkokenkien suurkuluttaja, joten harvoin tulee sijoitettua korkkareihin suuria summia. Törmäsin kyseisiin kenkiin sattumalta tänä keväänä pienessä putiikissa, jossa kyseisen merkin kenkiä oli vain muutama malli. Netistä löysin ainakin kaksi verkkokauppaa jossa myydään JUMEX kenkiä, vivie.fi ja jeans.fi
        ensimmäisessä oli laajempi valikoima.
        Spirit storessa oli muutaman vuoden myynnissä kaunein näkemäni korkkarimalli, joka istui täydellisesti lättäjalkaan. Tänä kesänä en ole enää löytänyt kyseistä mallia, korkkarin etuossa oli vino leikkaus, joka teki kengistä seksikkäät, myös rumemmassakin jalassa.


    • heelsit

      Korkkarit eivät vain yksinkertaisesti sovi lättäjalalle. Jalan pitää pystyä mukautumaan ja tasainen lättäjalka ei vain toimi näin. On mahdollista kuitenkin, että lättäjalassakin on kimmoisuutta ja taipuvuutta, jota korkokengät vaativat. Tällöin on mahdollista, vielä vahvistaa jalan lihaksia sen verran, että kenkien käyttö onnistuu. Kuitenkin jalkasi tulevat väsymään nopeammin kuin normaalijalkaisella.

      Nettikaupoista voi löytää turvallisia vaihtoehtoja valitsemalla esim. merkin oman myymälän, tavaratalon tai muuten tunnetun pitkään olemassa olevan kaupan. Tärkeää on aina muistaa maksaa luottokortilla, sillä jos jotain kaikesta huolimatta menee pieleen, rahansa voi vaatia luottoyhtiöltä.

    • oivoi!

      Ookei.. :/ Harmi sitten, kai sitä täytyy pitää vaan matalia korkoja pitkillä matkoilla =( Ootkohan nyt ihan varma että on täysin tuhoontuomittua lättäjalalle? :D Oon vasta alle 20vkin.. :/

    • heelsit

      Ei ne korot muutenkaan ole tarkoitettu pitkille matkoille. Itse kyllä olen useinkin kävellyt kilometrejä 10cm koroilla, mutta tärkeää on rytmittää matka taukojen varaan. Tässäkin on paljon eroja ihmisten välillä, mutta 8h kävellen koroilla on helppoa mulle, mutta samaa aikaa en pysty seisomaan paikallani esim. jossain messuilla.

      Lättäjaloista kannattaa puhua lääkärin kanssa. Omatoimisesti jalkojen lihaksia voi aina vahvistaa. Klassinen tennispallojumppa on oiva vetreyttäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe