mahdoton suhde?

nuori nainen

Olen seurustellut nyt muutaman kuukauden poikaystäväni kanssa.Suhde on alusta alkaen ollut melko kuluttava poikaystäväni luonteen vuoksi, kaikki on yhtä vuoristorataa.Huomasin jo alussa,että hänellä ei ole kaikki asiat kunnossa,mutta halusin jollain tavalla ymmärtää häntä.Nyt olen erittäin kiintynyt häneen,mutta sisäisesti mulla on välillä tosi paha olla,sillä mitä saan häneltä: epäilyä,ilkeitä sanoja,mökötystä..Yksikin liike väärin multa,niin hän suuttuu yhtäkkiä.Ja nää asiat mistä hän suuttuu,on sellasia mistä kukaan normaalisti ei suuttus.Hän tulkitsee tahallaan(?) kaikki asiat negatiivisesti ja mun sanomiset väärin.Hän myös aina epäilee että petän häntä,sillä kaikki naiset kuulema pettää.Joudun ottamaan vastaan sen paskan mitä hänen edelliset on hälle tehneet.Hän on niin katkera.Jos käyn kotona,hän epäilee sitäkin,että olenko siellä.Hän saa mut tuntemaan syyllisyyttä asioista mitä en ole tehny, ja melkeen itsekin jo epäilen itseäni.Kaikkein pahimmalta tuntuu,kun hän mitätöi rakkauteni,epäilee sitä koko ajan.Mä oon kaikkeni yrittäny, mutta nyt sain kuulla että olen kuulema liian kiltti.Toisaalta hän suuttuu mulle jostain tavallisestakin, niin kuten uskallan mitään sanoa hänelle, kun heti alkaa eropuheet.Virheitä hän löytää varmaankin joka päivä musta, ja mä kuuntelen koska ajattelen että ehkä mun tosiaan pitäs muuttua, vaikka tajuankin että hän itse ei ole ihan terve.Välillä on kausia,jolloin kaikki on hyvin, ja siksi jaksan häntä,koska silloin on ihanaa.Mutta sitten taas..Mitä helvettiä mun pitäs tehdä,sillä tiedän että toi käytös on niin väärin mua kohtaan..Tiedän ettei varmaan kukaan ois jaksanu häntä ees näin pitkään, ja silti tuntuu ettei hän arvosta mua.Auttakaa.

10

1377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there, done that...

Tiedän kokemuksesta että tuo ei tule toimimaan. Ei kukaan ikuisesti jaksa tuollaista. Itse jaksoin 3 kuukautta, ja sitten panin välit poikki. Todellinen helvetti alkaakin vasta sitten, kun hän menettää sinut. Alkaa syyttely "olet samanlainen kuin muut" jne... Pysy lujana älä anna periksi, kenenkään ei tarvitse kärsiä tuollaista helvettiä. Ajattele mitä elämäsi olisi vuoden, kahden, viiden, kymmenen vuoden päästä jos jatkat tuossa. Et eläisi itsellesi vain toiselle, eikä sinulla olisi vapautta tehdä mitään. Jätä suhde vielä kun se ei ole ehtinyt kehittyä kovin pitkälle...

• Lise

Kaikella ystävyydellä, älä jää tuollaiseen ihmissuhteeseen. Itse tein aikanaan niin ja sain maksaa siitä kovan hinnan. Et pysty pelastamaan etkä muuttamaan toista ihmistä, mutta itsesi voit pelastaa. Kannattaa lähteä, ennen kuin ongelmasi hänen kanssaan ovat vielä suuremmat.

• nuori nainen

Tiedän kyllä itsekin oikeastaan jo vastauksen, että suhde on mahdoton. Sanoit äsken juuri sen, minkä itsekin hyvin tiedän..Elän täysin tämän miehen ehdoilla,teen niinkuin hän haluaa ja silti mikään ei riitä.Mikään ei oikeastaan ole mun omaa,jos vaikka kännykkään tulee viesti,hän lukee sen ensimmäisenä.En tiedä miksi alistun tälläiseen..Tiedän että oikeasti mussa on luonnetta, ja olen vahva koska elämäni ei aina ole ollut helppoa, mutta jotenkin tuntuu että tämä mies on saanut mut ihan voimattomaks.Mitään en saa hänelle sanoa, vaikka itse laukoo mitä sattuu.Hän jopa eilen sanoi,että mua on vaikea rakastaa omana itsenäni.Voiko enää pahemmin sanoa.Lisäksi hän on sanonut,että ensirakkautensa oli täydellistä,eikä hän sen jälkeen ole rakastanu ketään.Ja hän vielä epäilee aina,että mä mietin entisiä..Myöhemmin väitti,että jos hän sanoo ettei mua rakasta, hän on sillä hetekellä "pimahtanu" eikä tarkota mitä sanoo.Jos sanon että rakastan häntä,hän yleensä kysyy:oikeasti? Mulla on kyllä tuhat kertaa enemmän aihetta esittää hänelle tuo kysymys,koska tuntuu ettei hänellä ole rakkaudesta mitään käsitystä.Hän ei myöskään suostu puhumaan asioista kunnolla,hän ei suostu selventämään jos sanoo musta jotain negatiivista,että mitä tarkoittaa.Mä itse haluaisin että asioista puhuttas,eikä niin et viikon menee kaikki hyvin ja sit kuulee et se ja se on pielessä.Tässä tulee itselle helvetin mitätön olo,kun joku kohtelee noin.Sitä itsekin uskoo että ansaitsee ton kaiken.Ois vielä paljon kerrottavaa meidän suhteesta,mutta eiköhän tää oo jo tarpeeks sairasta mitä olen puhunu.
      Hän on ihan varma,että jätän hänet,koska hän itsekin hyvin tietää millanen kusipää on.Mä en kyllä kauaa taidakaan tätä psykologista peliä kestää..

• Been there, done that...

Nyt valtavasti rohkeutta sinulle lähetän jotta pääset irti tuosta suhteesta. Tuo ihminen käyttää sinua vain hyväkseen, ihminen joka oikeasti rakastaa ei kohtele ketään noin kylmästi. Älä anna hänen lannistaa sinua, mitä kauemmin olet tuossa suhteessa sitä syvemmät arvet kannat mukanasi elämäsi aikana. Mitä nopeammin lähdet, sitä nopeammin toivut. Voimia!

• Lise

Se, mitä miesystäväsi kokee sinua kohtaan, on yhtä kaukana rakkaudesta, kuin yö päivästä. Sinun ei tarvitse suostua moiseen peliin, ei hetkeksikään. Kaikista vaikeinta on aika, kun suunnittelet lähtöä, muttet vielä toteuta sitä. Auta itseäsi ja vaikka repäise itsesi irti tilanteesta, niin olosi varmasti alkaa helpottumaan. Toki lähdettyäsi tulee varmaan hetkiä, kun haikailet entiseen ja tunnet itsesi yksinäiseksi. Näiden mustien hetkien läpi kuitenkin pääsee, vaikka se sattuukin. Edessä odottaa vapaampi elämä, voimia matkalle:)

• jonna

Jätä se, vielä kun on mahdollista! Et varmaankaan halua elää elämääsi loputtomassa pelossa, vain kaivaten rakkautta. Ja uskoen että kyllä hän muuttuu. Ei muutu!

Lähde kun vielä on mahdollista, löydät varmasti normaalin suhteen!

• Miina

Tyhmyys on sairaus mihin ei ole parannuskeinoa.

• tänään

jakaantunut persoonallisuus

• Paha Suvi

Miksi maksattaa entiset kärsimykset tulevissa suhteissa.?? Eihän sillä saa kuin taas lisän sinen huonojen suhteiden ja v-mäisten erojen listaan... Pari olen minäkin tavannut jotka olisivat halunneet maksattaa minulla kaiken katkeruuden mitä exät on aiheuttaneet mutta kun olen niin v-mäinen ämmä niin en likaämpäriksi ryhdy. Kenellekään.

Joten sanopas sille siipallesi että joko a) lakkaa syyttämästä sinua koko maailman synneistä tai b) nostat kytkintä. Sinun ei tarvitse ollam ikään syntipukki koska rakastat häntä, ja mikäli hän jatkaa niin syyttäköön itseään.

Joskus kovat keinot ovat tarpeen jotta saisi toisen silmät avautumaan. Ja jos ne eivät avaudu niin turhaan jäät huonoon suhteeseen koska ongelmat eivät ole sinun aiheuttamiasi. Etkä sinä voi toista ihmistä muuttaa. Se hänen pitää tehdä itse.

• hankala

Kuulostaa kyllä pahalta. Ihmettelen vähän että olet jatkanut suhteessa, jos se kerran on ollut alusta asti kuluttavaa? Yleensä kun suhteen alussa kaikki on niin täydellistä ja myöhemmin vasta tulee tällaisia luonteenpiirteitä esiin.

Meille kävi niin, mutta päinvastoin. Minä olin se, joka käyttäytyi osittain samallatavalla kuin poikaystäväsi. Olin nuori ja epävarma enkä uskonut että niin ihana mies pystyisi rakastamaan minua. Siksi alitajuntaisesti yritin tuhota suhteemme. Poikaystäväni oli todella kärsivällinen ja vihdoin tajusin itsekin että ongelma oli minun ja hain apua. Terapia auttoi, mutta tärkeintä oli oma haluni tarkastella käyttäytymistäni ja muuttua!

Mikään suhde ei ole mahdoton, jos molemmat osapuolet haluavat tasapainoisen, onnellisen suhteen ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Mutta yksinään se ei onnistu. Eli jos poikaystäväsi ei suostu näkemään itsessään mitään vikaa, et voi muuta kuin lähteä suhteesta. Itse olen kiitollinen poikaystävälleni (nyk. aviomies) että hän jaksoi minua, vaikka olinkin hankala. :)

Sinulle toivon voimia, oli ratkaisusi mikä tahansa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe